Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė geriantis Rodyti pranešimą
    Visiems dviračių priemonių vairuotojams be išimties yra taikoma taisyklė
    66.5. Elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu.
    Fiziškai kartais nėra galimybės automobilio vairuotojui praleisti paspirtuko, kad ir šiuo atveju kai jam užtoją vaizdą. Priusas juda nedideliu greičiu, bet kai pasimato atlekiantis paspirtukas, tai jau judėjimo trajektorija užkirsta ir Priusas nieko nebegali padaryti. Nu bet ar kas pristabdo iš paspirtukininkų, ar dviratininkų? 0,1 procento važiuojančių. Dar kartais yra girdima, kad mano kelias pagrindinis ir aš kaip autostrada galiu nersidairydamas lėkti. Nu negalima taip mąstyti. Reikia važiuoti ir būti pasiruošus sustoti ties kiekvienu tokiu išvažiavumu, ties kiekvienu pro šali einančiu pėsčiuoju irgal tada bus saugiau šaligatviais važinėjantiems dviračiams vairuotojams.
    P.S. Manu manymu, visi dvirtakiai turėtų būti įrenginėjami važiuojamojoje dalyje, o ne ant šaligatvių. Tikrai būtų saugiau visiems.
    Viskas yra labai paprasta. Vairuotojas šioje situacijoje kerta pagrindiniu keliu (ir kelias čia yra įskaitant pėsčiųjų ir dviračių takus) judančių eismo dalyvių judėjimo kryptį. Prieš kertant jis privalėjo įsitikinti, kad yra saugu ir nesudarys avarinės situacijos. Nematymas čia ne prie ko, o kaip tik dar labiau pablogina situaciją vairuotojo atžvilgiu. Reiškia jis, turėdamas kliūtį, elgėsi dar labiau neatsakingai.

    Jeigu sunku suprasti, tai paspirtuko vietoje įmontuokite automobilį ir situacija bus lygiavertė. T.y. Prius vairuotojas bus užstojęs kelią pagrindiniu keliu judančiam eismo dalyviui. Ir nesvarbu ar jis turėjo kliūtį, kuri trukdė matyt, ar ne. Privalėjo įsitikinti, kad yra saugu ir tik tada kirsti eismą.

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

      Viskas yra labai paprasta. Vairuotojas šioje situacijoje kerta pagrindiniu keliu (ir kelias čia yra įskaitant pėsčiųjų ir dviračių takus) judančių eismo dalyvių judėjimo kryptį. Prieš kertant jis privalėjo įsitikinti, kad yra saugu ir nesudarys avarinės situacijos. Nematymas čia ne prie ko, o kaip tik dar labiau pablogina situaciją vairuotojo atžvilgiu. Reiškia jis, turėdamas kliūtį, elgėsi dar labiau neatsakingai.
      Jeigu sunku suprasti, tai paspirtuko vietoje įmontuokite automobilį ir situacija bus lygiavertė. T.y. Prius vairuotojas bus užstojęs kelią pagrindiniu keliu judančiam eismo dalyviui. Ir nesvarbu ar jis turėjo kliūtį, kuri trukdė matyt, ar ne. Privalėjo įsitikinti, kad yra saugu ir tik tada kirsti eismą.
      O gal kaip tik prie ko.... dabartinėje situacijoje galimi greičiai šaligatviu jau artėja link gatvės greičių. Tai gal ir prie šaligatvio jau reikia reikalavimo 5m draudžiamam parkavimui, kad turėtum pakankamą apžvalgos perimetrą. Kitaip kišant automobilio nosį iš už kokio priparkuoto džipo visada gali pasigauti tokį lakūną ir prie labai atsargaus važiavimo...

      Comment


        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

        Tai gal ir prie šaligatvio jau reikia reikalavimo 5m draudžiamam parkavimui.
        Nereikia, nes jis jau yra ir visada buvo:
        150. Sustoti ir stovėti draudžiama:
        150.6. ant pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako, dviračių juostos, taip pat arčiau kaip 5 m atstumu prieš važiuojamosios dalies susikirtimą su pėsčiųjų ar (ir) dviračių taku, o keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m atstumu už pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako;
        https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr
        Teoriškai būtų galima vartytis teisme, kad ten nėra pėsčiųjų tako ženklo, todėl ten šaligatvis, bet spėju sunkiai tokia korta paeitų, nes prieštarautų protingumo kriterijui.

        Kalčiausias ten tas parkuotojas šiaip.
        ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

        Comment


          Parašė Romas Rodyti pranešimą
          P.S. Beje įdomu, nuo kada nevairuojantys užkietėję troleibusų keleiviai tapo eismo taisyklių ekspertais.
          Šitą irgi įsirėminsiu, kolekcijai

          Comment


            Parašė Creatium Rodyti pranešimą

            Viskas yra labai paprasta. Vairuotojas šioje situacijoje kerta pagrindiniu keliu (ir kelias čia yra įskaitant pėsčiųjų ir dviračių takus) judančių eismo dalyvių judėjimo kryptį. Prieš kertant jis privalėjo įsitikinti, kad yra saugu ir nesudarys avarinės situacijos. Nematymas čia ne prie ko, o kaip tik dar labiau pablogina situaciją vairuotojo atžvilgiu. Reiškia jis, turėdamas kliūtį, elgėsi dar labiau neatsakingai.

            Jeigu sunku suprasti, tai paspirtuko vietoje įmontuokite automobilį ir situacija bus lygiavertė. T.y. Prius vairuotojas bus užstojęs kelią pagrindiniu keliu judančiam eismo dalyviui. Ir nesvarbu ar jis turėjo kliūtį, kuri trukdė matyt, ar ne. Privalėjo įsitikinti, kad yra saugu ir tik tada kirsti eismą.
            matau nesupranti esmės, 66,5 taisyklės esmė yra tame, kad nevisada yra galimybė pamatyti atvažiuojančius paspirtukus ir ne visada automobilis gali duoti kelią paspirtukui, nekalbama apie kas ką privalo praleisti ar duoti kelią, o apie tai kad kaip ir šiuo atveju, vairuotojas lėtai juda į priekį nes nemato kas juda šaligatviu, automobilio priekinė dalis jau fiziškai įvažiuoja ir užkertą kelią šaligatvyje ir jau fiziškai nebegali duoti kelio, o tada atlekia paspirtukas ir įsipisa į automobilį, tai kad tokius dalykus eliminuoti ir sugalvota šita taisyklė, kad paspirtukas prilėtina greitį, tuomet automobilio vairuotojas fiziškai pamato paspirtuką ir tada duoda jam kelią, kitaip ir bus tokie eismo įvykiai jeigu paspirtukai skraidys
            Aš neliūdnas - aš blaivus

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą

              Privalėjo įsitikinti, kad yra saugu ir tik tada kirsti eismą.
              Nu jo, turėjo išlipti, nueiti pasižiūrėti ar neatlekia ant 50 koks sužvėrėjęs paspirtukininkas ir tik tada važiuoti.

              -

              Comment


                Nominaliai kaltas Priuso vairuotojas, nes nedavė pirmumo, kurį turėjo paspirtukistas. Paspirtukisto prievolės "mažinti greitį" ir "įsitikinti, kad važiuotiu saugu..." (kaip tai nustatoma, beje?) buvimas ar nebuvimas niekaip neatima iš jo važiuavimo pirmumo teisės. Bet realiai šiaip čia susidėjo bent keturi faktoriai, kurių kombinacija baigėsi kontaktu tarp Priuso ir paspirtukisto: šūdinas infrastruktūros dizainas, šūdinas parkavimas, šitų dalykų neįvertinęs ir realiai nesaugiai važiuojantis paspirtukistas, nu ir priuso vairuotojas, kuris taip pat nesaugiai važiuojantis + dar ir avarijos kaltininkas. Sudedi viską į krūvą, ir tokios situacijos praktiškai garantuotos ant kiekvieno kampo.

                Comment


                  Parašė geriantis Rodyti pranešimą

                  matau nesupranti esmės, 66,5 taisyklės esmė yra tame, kad nevisada yra galimybė pamatyti atvažiuojančius paspirtukus ir ne visada automobilis gali duoti kelią paspirtukui, nekalbama apie kas ką privalo praleisti ar duoti kelią, o apie tai kad kaip ir šiuo atveju, vairuotojas lėtai juda į priekį nes nemato kas juda šaligatviu, automobilio priekinė dalis jau fiziškai įvažiuoja ir užkertą kelią šaligatvyje ir jau fiziškai nebegali duoti kelio, o tada atlekia paspirtukas ir įsipisa į automobilį, tai kad tokius dalykus eliminuoti ir sugalvota šita taisyklė, kad paspirtukas prilėtina greitį, tuomet automobilio vairuotojas fiziškai pamato paspirtuką ir tada duoda jam kelią, kitaip ir bus tokie eismo įvykiai jeigu paspirtukai skraidys
                  Galimybė yra visada. Priuso situacijoje tiesiog važiuoji labai labai lėtai, o esant reikalui ir visai sustoji, o ne tiesiog mini gazą va bank, darydamas prielaidą, kad tuo metu ten neatlėks pirmumą turintis paspirtukistas. Čia jokiu būdu neteisinu panašiai durno paspirtukistoi elgesio lėkti dideliu greičiu (ką akivaizdžiai darė), bet akivaizdu, kad negalėdamas matyti potencialiai artėjančio ir pirmumą turinčio eismo dalyvio, turi sulėtinti iki tokio lygio, kad pamatytum. Jeigu suilėtinimo neužtenka, turi sustoti.

                  Comment


                    John gerai parašė, bet buvo ten argumentas, kad net sustojus nesimato, tai todėl važiuojant labai labai lėtai, nors automobilistas vis dar nemato, paspirtukas gali pamatyti išlendantį bamperį, kad galėtų šiek tiek lanku apvažiuoti. Auto sustoja, jei pamato paspirtuką / pėsčiajį. Tada vėl pajuda iš vietos, iki tol, kol kitas paspirtukas jau mato, kad netilps pravažiuot.

                    Realybėj ir aš taip su nematoma zona išriedėdavau su mašina. 3–4 km/h

                    Edit: kartą išvažiuojant iš degalinės buvau nusignalintas mašinos iš galo, kad sustojau prieš raudoną dviračių taką, nes abejomis kryptimis nebuvo matomumo. Mano dar mašina buvo labai labai žema, su pripjautomis spyruoklėmis, tai akių lygis ties kitų mašinų durų rankenomis, t. y. net per langus nemačiau kiaurai. Po kiek laiko, tame išvažiavime (senas vaizdas) mačiau švyturėlius ir nuskintą dviratininką. Tai tik parodo, kad automobilistai didesni kaušai nei dviratistai ar paspirtukistai.
                    Paskutinis taisė dondc; 2025.09.21, 07:45.
                    ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

                    Comment


                      LRT.lt mediateka 2025.09.25 (Virdeo)
                      Dviračių takai ir šaligatviai tapo pavojinga lenktynių trasa
                      Vilniaus gyventojai skundžiasi, kad dviračių takai ir net šaligatviai tapo pavojinga lenktynių trasa – elektrinės transporto priemonės lekia milžiniškais greičiais, kartais net iki 70 km/val. Miesto atstovai sako, kad reidus kartu su policija organizuoja, tačiau gyventojai abejoja jų veiksmingumu





                      https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/...NMrl9TVNz2GU_H
                      LRT.lt 2025.09.26
                      Vairuotojams keliuose vis dažniau kyla rizikų: atlekiančio pavojaus galima net nepastebėti
                      Pastaraisiais metais vaikų dalyvavimas eisme reikšmingai pasikeitė – šiandien 3 iš 4 vairuotojų nurodo kelyje sutinkantys paspirtukais judančius moksleivius, rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad kartu su šiuo pokyčiu atsiranda ir naujų rizikų − vaikai paspirtukais juda greitai, neretai kyla sunkumų juos suvaldyti, jų dažnai nepastebi vairuotojai, nemaža dalis nedėvi apsauginių šalmų ir atšvaitų (...)

                      „Vaikai dar neturi gerų situacijos vertinimo įgūdžių, todėl gali netikėtai išvažiuoti į važiuojamąją kelio dalį – ypač stovėjimo aikštelėse, prie perėjų, tarp automobilių. Be to, dėl žemesnio ūgio vairuotojams sudėtinga iškart pastebėti netikėtus vaikų manevrus paspirtuku. Dėl to rekomenduojama prie pėsčiųjų perėjų, mokyklų ar gyvenamųjų namų kiemuose sumažinti greitį ir būti itin atidiems – būtent šiose vietose vaikai dažniausiai išrieda į kelią“, – sako „Lietuvos draudimo“ strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė. A. Kazlauskienė,.(...)
                      Didėjantis vaikų mobilumas be tinkamo saugumo žinių pagrindo kuria naujas, anksčiau nebūdingas rizikas − vaikai paspirtukais juda per greitai, dažnai nesilaiko važiavimo krypties, staigiai stabdo. Pasak A. Kazlauskienės, tokiomis aplinkybėmis net ir patyrę vairuotojai gali būti bejėgiai sureaguoti laiku.

                      https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...b0Pb1gr1BcZqr7

                      Comment


                        Dar vienas savižudis

                        BNS 2025.09.27
                        Panevėžyje girtas paspirtukininkas rėžėsi į automobilį
                        Panevėžyje eismo įvykį sukėlė neblaivus paspirtuko vairuotojas, šeštadienį pranešė vietos policija.
                        Penktadienį apie 21 val. Pušaloto gatvėje 1999 metais gimusio vyro vairuojamam automobiliui „Volkswagen Transporter“ įvažiavus į tuščią pėsčiųjų perėją, į automobilio kairįjį šoną atsitrenkė elektrinis paspirtukas OOK-TEK.
                        Juo važiavo 1993 metais gimęs vyras. Po susidūrimo šiam žmogui prireikė medikų pagalbos.
                        Patikrinus vairuotojų blaivumą, paaiškėjo, kad paspirtukininkas buvo neblaivus – nustatytas 1,31 promilės girtumas.

                        https://www.tv3.lt/naujiena/lietuva/...obili-n1455667

                        Comment


                          Galim tik konstatuoti:

                          Tai tik parodo, kad automobilistai didesni kaušai nei dviratistai ar paspirtukistai.
                          P.S. pats važinėju dviračiu.

                          Comment


                            Dviratistai / paspirtukistai elgiasi neatsakingai ir savanaudiškai, kaip ir eilinis automobilistas, bet tekę matyti tik automobilistą neteisėtai ir piktybiškai elgiantis prieš kitą teisėtai besielgiantį. Plačiau atsakiau Eismo kultūros temoj.
                            ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

                            Comment


                              Kilo toks klausimas, jeigu aš žinau, kad asmuo gyvenantis x vietoje turi paspirtuką/skuterį kuris yra be ribotuvo, laisvai gali važiuoti 50-60km/h ir nėra atitinkamai registruotas kaip transporto priemonė, ar yra realių šansų, kad policija imsis kažkokių veiksmų? Tiesiog matant Wolt/Bolt shahedus kilo mintis ar yra prasmės kreiptis į policiją ir nurodyti bendrabučius kur jie gyvena, ar tai būtų tik laiko švaistymas.

                              Comment


                                Jeigu paspirtukas <1kwh galios registruoti kaip transporto priemonės nereikia. Ribotuvas neprivalomas, jeigu vairuotojas pats laikosi greičio.

                                Comment


                                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                  Jeigu paspirtukas <1kwh galios registruoti kaip transporto priemonės nereikia. Ribotuvas neprivalomas, jeigu vairuotojas pats laikosi greičio.
                                  Pats sugalvojai tokią nesamonę?

                                  Comment


                                    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

                                    Pats sugalvojai tokią nesamonę?
                                    Taip policija išaiškino man pernai.

                                    Comment


                                      Bandau samprotauti. Turbūt nelabai jie ką gali padaryti, jei tik nurodai kur stovi/gyvena. Galbūt tik gali traktuoti kaip neregistruotą transporto priemonę. Iš patirties su neekploatuojamais automobilais ir savivaldybe, sakyčiau vėjo laukuose gaudymas. Savivaldybė ieško savininkų, duoda mėnesį patraukti "trantą" be numerių ir pan.
                                      Kitas kelias būtų stebėti ir filmuoti kada išvažiuoja, galbūt nustatyti tendencingumą ir tada prašyti policijos atvykti reidui tam tikru metu. Šitas būdas irgi gaunasi iš fantastikos srities.

                                      Manau kol iš aukščiau neateis kažkokia tvarka ar nurodymai, jog reikalinga tokių priemonių kontrolė, tol nelabai ką pavyks padaryti. Baisiausia, kad bus sužaloti praeiviai ar kiti eismo dalyviai ir tik tada šitas klausimas taps opesnis. Kaip pvz buvo su senolio sukelta avarija Molėtų plente. Po jos buvo straipsnių apie amžiaus vairuoti ribojimą.

                                      Comment


                                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                        Taip policija išaiškino man pernai.
                                        Pataikei ant kvailo policininko - tokių dabar tikrai netrūksta.

                                        Comment


                                          Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas taip byloja:
                                          5. Su į elektrinę mikrojudumo priemonę arba į motorinį dviratį savo konstrukcija panašia transporto priemone, kuri viršija šiame įstatyme nustatytas galios ir greičio technines charakteristikas ir negali būti klasifikuojama kaip elektrinė mikrojudumo priemonė arba motorinis dviratis, leidžiama dalyvauti viešajame eisme, jeigu yra atliktos šios transporto priemonės motorinėms transporto priemonėms privalomos procedūros (atitikties įvertinimas, registracija, privalomoji techninė apžiūra, galioja transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas), o šios transporto priemonės vairuotojas vykdo šiame įstatyme motorinės transporto priemonės vairuotojui nustatytus reikalavimus.
                                          Jeigu charakteristikos neatitinka, tai negali būti naudojama kaip tokios rūšies priemonė.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X