Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie KET reikalavimus dviratininkams

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Creatium
    replied
    Aš irgi už. Pats Palangoje važinėju tik dviračiu, bet norint patekti iki tilto galima laisvai važiuoti puikiomis šalutinėmis gatvelėmis. Nėra reikalo vinguriuoti tarp pėsčiųjų toje gatvėje.

    Komentuoti:


  • Vilnius
    replied
    Palanga bus pirmoji, kuri uždraus paspirtukų ir dviračių eismą su pėsčiaisiais pagrindinėje gatvėje. Kaip manote ar gerai? Aš tai vertinu labai teigiamai, nes tikrai eidavau su tokia baime ir vis atsisukdamas ar neatlekia kas nors.
    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ks-787-1147596

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Seimas rengs Saugaus Automobilių Keliais Įstatymo (SEAKĮ) ir automatiškai KET pakeitimus.

    Siūlomi pakeitimai: 1) Atšaukti privalomas liemenes arba žibintus dienos metu. Kalba eina tik apie dienos metą, tamsiuoju paros metu reikalavimai lieka tie patys. 2) Įteisinti važiavimą dviračiu per pėsčiųjų perėjas pėsčiojo greičiu, ir tik įsitikinus, kad tai saugu. Dviratininkas važiuodamas per nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas pirmumo neturi (tai pat, kaip važiuodamas per nereguliuojamą dviračių pervažą). Siūlymuose ir numatyta leisti dviratininkui važiuoti per perėją tik pėsčiojo greičiu dėl saugumo. Didžioji dauguma mano pastebėtų dviratininkų jau dabar važiuoja per perėjas artimam pėsčiojo greičiui.
    Click image for larger version

Name:	lentele.jpg
Views:	135
Size:	23,1 kB
ID:	1687190

    Argumentai, kurių negavo Peticijų komisija - UŽSIENIO TYRIMAS.

    Dėl liemenių/žibintų dienos metu

    Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyrius atlikto 2018-11-27 tyrimą „Dviračių eismo reguliavimas ir saugos reikalavimai Europos Sąjungos valstybėse narėse“. Nustatyta, kad liemenės arba žibintai dienos metu nėra privalomi Vokietijoje, Danijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Estijoje, Latvijoje. Nėra taikomas reikalavimas dėvėti vieną iš jų. Vokietijoje (rekomenduojama liemenė), Jungtinėje Karalystėje (rekomenduojama būti apsirengus šviesių spalvų, arba šviesą atspindinčius drabužius), tai yra tik rekomendacinio pobūdžio dalykas, bet jis tikrai nėra privalomas. Kitų valstybių neištyrė, bet, manau, to pilnai pakanka. Tyrimą parengė Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyriaus patarėja Dainora Valiukaitė.

    Dėl važiavimo per pėsčiųjų perėjas

    Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyrius atlikto 2018-11-27 tyrimą „Dviračių eismo reguliavimas ir saugos reikalavimai Europos Sąjungos valstybėse narėse“. Tirtos šalys: Vokietija, Švedija, Jungtinėje Karalystė, Prancūzija, Estija, Latvija. Nustatyta, kad pėsčiųjų perėjas (tuo pačiu ir perėjas „Zebrus“) teisės aktai nedraudžia važiuoti dviračiu: Vokietijoje, Latvijoje, Jungtinėje Karalystėje, Estijoje. Tyrimą parengė Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyriaus patarėja Dainora Valiukaitė.
    Vokietijoje kelių eismo taisyklės tiesiogiai nedraudžia dviratininkams važiuoti per pėsčiųjų perėją. Tačiau, kirsdami važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėja pirmenybę prieš motorinių transporto priemonių vairuotojus turi tik pėstieji, o dviratininkai, jei jie važiuoja, pirmenybės neturi, o ją įgyja tik nulipę ir vesdami dviratį, tada jie traktuojami kaip pėstieji. Jungtinėje Karalystėje varytis dviratį per pėsčiųjų perėjas-„Zebrus“ yra tik rekomendacinio pobūdžio. Estijoje dviratininkai, kirsdami kelio važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėja, neturi sukelti pavojaus pėstiesiems ir pasirinkti saugų greitį. Latvijoje dviratininkams taip pat leidžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį per pėsčiųjų perėjas, netrukdant pėstiesiems ir sumažinus greitį.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Galėtų dvirtakiuose pakratyt "eletrinius dviračius". Vilniuje yra nemažai tikrai galingesnių nei 1kw, bet drąsiai važiuojančių dvirtakiais.
    Patys pripažįsta, kad pabandė išsinuomoti ir laisvai pasiekia 35 km/h, bet neturi galimybių juos sukontroliuoti?
    Vieną vakarą lėkiau su dviračiu nuo lietaus, greitis buvo ties 40 km/h ir mane aplenkė paspirtukas su neblogu rezervu . Vieta buvo lygi, ne nuokalnė. Išoriškai paprastas, mažais ratais, net sunku būtų įtarti, kad turi tiek galios. Tai šiek tiek pakito požiūris į juos, atėjo supratimas, kad tokio nepavyčiau. 35 km/h dar nieko tokio - su dviračiais kai kas tokiu greičiu važinėja. Aišku, reikia ir smegenų šiek tiek turėti, kad tokiu greičiu nebūtų nardoma tarp pėsčiųjų. Šiaip kiek mieste tenka matyti paspirtukų, tai dauguma važiuoja padoriu greičiu, spėju, kad daugiausia juos perka išsilavinęs jaunimas kelionėms į darbą/paskaitas. Nemanau, kad dėl jų klitų kažkokių problemų. Ir tų galingiausių procentas gal nėra toks didelis, nes jie brangiausi. Chuliganiško važinėjimo gal labiau galima tikėtis kurortuose, kur žmonės išsinuomoja papramogauti ir pakvailioti.
    Paskutinis taisė senasnamas; 2018.07.19, 20:07.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Straipsnio įvade paaiškinta, bet kadangi tau neįdomu, tai koks skirtumas.
    O tu pats skaitei tą straipsnį? Ten būtent rašo, kad lygino važiavimą keliu susisiekimo tikslais, atmetus MTB ir t.t. (žr. traumų šaltinių lentelę). Ir lygina su kalnų slidinėjimu bei snieglentėmis, ką apibendrintai vadina žiemos sportu. Ir šiaip vargu ar yra žmonių kas dar naudoja slides susisiekimui Žodžiu lygina apelsinus su raudonaisiais serbentais.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tai lygininam off piste su DH, kalnų slidinėjimą trasomis su XC ar trail (žiūrint kokios spalvos trasa), lygumų slides su CX... Bet prie ko čia važinėjimas po miestą batono?
    Straipsnio įvade paaiškinta, bet kadangi tau neįdomu, tai koks skirtumas.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Gal neteko būti kalnuose žiemą? Labai maža dalis žiemos sporto mėgėjų šokinėja nuo uolų. Kaip ir maža dalis dviratininkų praktikuoja DH. Tam straipsny taikyti epidemiologiniai metodai, t.y. skaičiuoti kreipimaisi į medikus ir į draudimo bendroves (faktai) ir dalinta iš skirtingais būdais spėjamų dalyvių skaičių ir trukmių (įverčiai). Ar tai vadinasi "laužta iš piršto"?
    Tai lygininam off piste su DH, kalnų slidinėjimą trasomis su XC ar trail (žiūrint kokios spalvos trasa), lygumų slides su CX... Bet prie ko čia važinėjimas po miestą batono?

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    "Slidinėjimą" turėjo omeny kalnų slidinėjimą. Ir dar kaip suprantu snieglentės pateko į tą pačią statisitką.. Tai gal ir reiktų lyginti su DH MTB važinėjimu. Natūralu, kad numint duonos iki parduotuvės bus saugiau nei ekstremalus kalnų sportas.

    Būtent dėl tokių tyrimų ir sakau, kad didelė dalis dviračių saugumo statistikos yra laužta iš piršto.
    Gal neteko būti kalnuose žiemą? Labai maža dalis žiemos sporto mėgėjų šokinėja nuo uolų. Kaip ir maža dalis dviratininkų praktikuoja DH. Tam straipsny taikyti epidemiologiniai metodai, t.y. skaičiuoti kreipimaisi į medikus ir į draudimo bendroves (faktai) ir dalinta iš skirtingais būdais spėjamų dalyvių skaičių ir trukmių (įverčiai). Ar tai vadinasi "laužta iš piršto"?

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Kažin ar savivaldybė turi galias aukštesnes už įstatymus. Jau nekalbant apie užvertimą bylomis.
    Kiti miestai sugeba ir vidaus degimo variklius uždrausti ir nieko
    Bet aišku, kad čia reikia normalaus reglamentavimo valstybės mastu, nes šitos elektrinės karvės pacukų rankose - potencialūs traumuotojai ar net žudikai.
    Paskutinis taisė MikasRidikas; 2018.07.18, 14:05.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    O pagal kokią metodiką tikrinti? Gatvėj konfiskuoti privatų turtą ir policininkas pabandytų važiuot pro matuoklį? O gal nuokalnė buvo? Vėjas į nugarą?

    Vienintelis kelias - priversti sertifikatus dalinančias įmones realiai testuoti (pvz atsitiktinai darant pakartotinius testus) ir nuolat atsitiktinai paiminėti paspirtukus ekspertizei, kad nebūtų patiuningavimų jau po ekspertizės.
    Ši problema kilo dar anksčiau kitose šalyse. Netikiu, kad negali atsirasti mobilus "DYNO" tipo galios ir greičio matuoklis būtent paspirtukams. Būtų galima įsimest ar sumontuot į vieną iš "kabluko" tipo policijos automobilių ir labai greitai, tik diržu pririšus paspirtuką išmatuoti jo galią ir greitį.

    Šiltu oru dažniau matuotų kurortuose, kitomis dienomis į miestą pavažiuotų. Nuo to nepabėgsim, teko ir Žvėryne (Vingio parke turbūt išnuomotus) triratukus bedriftinančius ir signalizuojančius matyt. Signalas kaip automobilyje. Nustačius pažeidimus, galima būtų tikrinti ir leidimą išdavusias įmones ar viską skaidriai daro.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

    O miesto valdžia neturi galių tiesiog patys nusistatyti, kokios transporto priemonės leidžiamos miesto gatvėse? Nustatyti parametrus (pvz. paspirtuko svoris, apimtys) ir nuo kito sezono neleisti eksploatuoti jų neatitinkančių priemonių miesto teritorijoje. Ar tai neįmanoma?
    Kažin ar savivaldybė turi galias aukštesnes už įstatymus. Jau nekalbant apie užvertimą bylomis.

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    O pagal kokią metodiką tikrinti? Gatvėj konfiskuoti privatų turtą ir policininkas pabandytų važiuot pro matuoklį? O gal nuokalnė buvo? Vėjas į nugarą?

    Vienintelis kelias - priversti sertifikatus dalinančias įmones realiai testuoti (pvz atsitiktinai darant pakartotinius testus) ir nuolat atsitiktinai paiminėti paspirtukus ekspertizei, kad nebūtų patiuningavimų jau po ekspertizės.
    O miesto valdžia neturi galių tiesiog patys nusistatyti, kokios transporto priemonės leidžiamos miesto gatvėse? Nustatyti parametrus (pvz. paspirtuko svoris, apimtys) ir nuo kito sezono neleisti eksploatuoti jų neatitinkančių priemonių miesto teritorijoje. Ar tai neįmanoma?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

    Kodėl gi to nepadarius? Manau galima ir kitokių priemonių sugalvoti, kad neliktų tų monstrų dviračių ir pėsčiųjų takuose, bet paprasčiausia, aišku, uždrausti visiems važinėti...
    O pagal kokią metodiką tikrinti? Gatvėj konfiskuoti privatų turtą ir policininkas pabandytų važiuot pro matuoklį? O gal nuokalnė buvo? Vėjas į nugarą?

    Vienintelis kelias - priversti sertifikatus dalinančias įmones realiai testuoti (pvz atsitiktinai darant pakartotinius testus) ir nuolat atsitiktinai paiminėti paspirtukus ekspertizei, kad nebūtų patiuningavimų jau po ekspertizės.

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Problema tame, kad policija turėtų testuoti kiekvieną sustabdytą paspirtuką ir tikrinti jo maksimalų greitį. Nes sertifikatus, kad atseit atitinka normas neaiškios kontoros išdavinėja visiems iš eilės.
    Kodėl gi to nepadarius? Manau galima ir kitokių priemonių sugalvoti, kad neliktų tų monstrų dviračių ir pėsčiųjų takuose, bet paprasčiausia, aišku, uždrausti visiems važinėti...

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Problema tame, kad policija turėtų testuoti kiekvieną sustabdytą paspirtuką ir tikrinti jo maksimalų greitį. Nes sertifikatus, kad atseit atitinka normas neaiškios kontoros išdavinėja visiems iš eilės.

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Palanga aklavietėje: dėl pavojingų nutrūktgalvių su paspirtukais gali nukentėti ir dviratininkai

    Palangiškiai jau antrą vasarą piktinasi nauja kurorto pramoga – elektriniais paspirtukais. Tiksliau, problema ne patys paspirtukai, o ant jų atsisėdę ir lyg bepročiai dideliu greičiu tarp praeivių nardantys turistai. Miesto valdžia ruošia radikalų planą – kitą vasarą Basanavičiaus gatve bus atiduota pėstiesiems. Tačiau ir tai – ne pati geriausia išeitis, nes kentės sąžiningi ir atsakingi dviratininkai.
    Nesuprantu, kas čia per neįgalumo apraiškos. Tie Palangoje važinėjantys aparatai juk niekaip neįsipaišo į dviračio ar paspirtuko apibrėžimą. Patys pripažįsta, kad pabandė išsinuomoti ir laisvai pasiekia 35 km/h, bet neturi galimybių juos sukontroliuoti? Policija irgi aiškina, kad ji bejėgė. WTF? Juk pakankamai aiškiai apibrėžta net ir dabar (nekalbu apie tai, kad būtina tikslinti apibrėžimus), kad tokie aparatai prilygintini mopedams ir jiems reikia registracijos, techninės apžiūros ir draudimo. Tai kas trukdo stabdyti visus iš eilės ir bausti? Ar aš kažko nesuprantu?

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    "Slidinėjimą" turėjo omeny kalnų slidinėjimą. Ir dar kaip suprantu snieglentės pateko į tą pačią statisitką.. Tai gal ir reiktų lyginti su DH MTB važinėjimu. Natūralu, kad numint duonos iki parduotuvės bus saugiau nei ekstremalus kalnų sportas.

    Būtent dėl tokių tyrimų ir sakau, kad didelė dalis dviračių saugumo statistikos yra laužta iš piršto.
    Fakin' hell...
    +1 vienas už komentatorius.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    "Slidinėjimą" turėjo omeny kalnų slidinėjimą. Ir dar kaip suprantu snieglentės pateko į tą pačią statisitką.. Tai gal ir reiktų lyginti su DH MTB važinėjimu. Natūralu, kad numint duonos iki parduotuvės bus saugiau nei ekstremalus kalnų sportas.

    Būtent dėl tokių tyrimų ir sakau, kad didelė dalis dviračių saugumo statistikos yra laužta iš piršto.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    O kodėl automobilių saugumo lygį žiūri pagal NCAP testus, o ne pagal tai kiek konkretaus modelio nuvažiuotam kilometrui tenka žuvusiųjų?
    Gal dėl to, kad vertina kiekvieno konkretaus modelio konstrukcinį saugumą, o ne automobilio kaip transporto rūšies saugumą? Be to NCAP daromi prieš išleidžiant modelį į rinką, kol objektyvių statistinių duomenų tiesiog nėra.

    Anekdotai apie išgarsėjusius atvejus nėra labai naudingi vertinant saugumą, kaip ir pamąstymai apie tipinius greičius ar jų rėžius. Štai Aucklando universiteto mokslinis straipsnis, kuriame teigiama, kad NZ važinėti dviračiu trumpoms kelionėms yra 100x saugiau, nei slidinėti, arba 500x saugiau, nei žaisti regbį, o meistravimo namuose sužalojimų rizika yra palyginiama su važinėjimo dviračiu: https://rcaforum.org.nz/sites/public...in%20NZ%3F.pdf

    O štai straipsnis apie Utrechto universiteto tyrimą, kad važinėjimas dviračiu didina vidutinę gyvenimo trukmę: https://mentalfloss.com/article/7921...cy-study-finds

    Dar įdomus faktoidas: nuo 2001 iki 2017 m. žuvusių keliuose dviratininkų sumažėjo virš 7 kartų: https://lakd.lrv.lt/uploads/lakd/doc..._2000-2017.pdf

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Galėtų dvirtakiuose pakratyt "eletrinius dviračius". Vilniuje yra nemažai tikrai galingesnių nei 1kw, bet drąsiai važiuojančių dvirtakiais.
    Kas čia kratys? Visokiems prabangiems visureigiams a lia hibridams prasistūmė galimybę chaliavu važinėtis A juostomis, o čia tikiesi kažkokius mopedus, kad gaudys?

    Komentuoti:

Working...
X