Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą

    Kaip tik šią vasarą turėjau progą biškiuką pakeliauti po Vokietiją ir NL (gal pasidalinsiu įspūdžiais su foto). Specifiškai tikrinau plyteles ir jų suskilinėjimo lygį. Neskaitant keleto išskirtinių ir vienetinių atvejų, betoninės plytelės Diuseldorfe ar Kiolne kaip nulietos, net menkiausio įskilimo ar nutrupėjimo, nepaisant ant šaligatvių dažnai besiparkuojančių sunkvežimių ar autobusiukų.
    Su plytelėmis savaime yra viskas gerai, bet Vilniuje betoninių plytelių šaligatviai yra apgailėtinos kokybės ir tai yra visiškai skirtingas produktas, nei identiškų matmenų ir panašios išvaizdos betoninių plytelių šaligatviai Vokietijoje.
    Ir kas įdomu, ant dviračių takų nuolat važiuoja mikriukai, pasistato, pristato krovinius. Ant šaligatvių taip pat nevieną kartą mačiau sunkiasvorius MAN, bet šaligatviams visiškai nieko. O pas mus užtenka, kad ant naujo raudono dviračių tako užvažiuoja medžių genėtojų komanda su sunkvežimiu ir viskas, įskilimai

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Priklauso nuo šalies. Vokietijoje beveik visur betonianiai tiek borteliai, tiek šaligatvių plytelės. Tiesą sakant, panašaus dizaino, kaip pas mus. Kas įdomiausia, kad ir visokie sunkvežimiai ir autobusiukai ten irgi mėgsta ant jų bent jau vienu ratu užvažiuoti. Skirtumas tik tas, kad pas mus tie betoniniai produktai trupa kaip vafliai, o Vokietijoje vargu ar rasi vieną suskilusią plytelę ar bordiūrą visame mieste.
      Ir dar vokiečiai mėgsta parkuodamiesi lygiagrečiai priekiniu ratu užlipt ant borto ir tada įvažiuot į vietą nuo šaligatvio. Nereikia stabdyt eismo įvažinėjant galu. Įdomu kaip pas mus bortai atrodytų jei liaudis pradėtų masiškai taip parkuotis.

      Comment


        Parašė JuliusVNO Rodyti pranešimą

        Ir kas įdomu, ant dviračių takų nuolat važiuoja mikriukai, pasistato, pristato krovinius. Ant šaligatvių taip pat nevieną kartą mačiau sunkiasvorius MAN, bet šaligatviams visiškai nieko. O pas mus užtenka, kad ant naujo raudono dviračių tako užvažiuoja medžių genėtojų komanda su sunkvežimiu ir viskas, įskilimai
        Pagrindai. Mūsų gatvelėje kai perklojinėjo šaligatvį, sakiau, kad būna sunkvežimiai užvažiuoja tad prašau atsižvelgkite. Padarė pagrindą toks koks turi būti - bortus gerai įbetonavo, berods minimum 30 cm storio supresuota skalda, tuomet berods sausas cementas, ir tada trinkelės vietoje plytelių. Kaip tik pasibaigus remontui pradėjo per šaligatvį važinėti betonvežiai vežantys betoną (svers, spėju, minimum 20 t) į statybas. Pravažiavo gal kokius 30 kartų ir nieko - stovi šaligatvis. Tiesa, yra keli bortai, kurie pasmigo per kokius gal 0,5-1 cm.
        Beje, nebūtinai trinkelės turi būti - plytelės irgi gerai atlaiko užvažiavimus jei pagrindas geras. Aišku, plytelės betonvežio gal ir neatlaikytų.
        Paskutinis taisė spekas; 2022.08.19, 13:39.

        Comment


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Ir dar vokiečiai mėgsta parkuodamiesi lygiagrečiai priekiniu ratu užlipt ant borto ir tada įvažiuot į vietą nuo šaligatvio. Nereikia stabdyt eismo įvažinėjant galu. Įdomu kaip pas mus bortai atrodytų jei liaudis pradėtų masiškai taip parkuotis.
          Tokių vietų yra. Pavyzdžiui Basanavičiaus gatvėje. Pylimo 22, prie Copy pro ir t.t. Deja, bet dėl policijos impotencijos tvarkant šitą problemą, Vilniuje reikia kuo aukštesnių bortų, kad niekas nebandytų užvažiuoti.

          Comment


            Tenka konstatuoti, kad gali būt ir plytelės, ir asfaltas, bet svarbiausia: kokybiškos medžiagos, kokybiškas darbas ir saikingas naudojimas. Čia dar pora fotkių iš Talino, kur buvo smagu vaikščiot ir gera žiūrėti. O ta trečia - iš Helsinkio. Atkreiptinas dėmesys į bortų storį. Medžiagos nestokoja

            Click image for larger version  Name:	20220812_204901.jpg Views:	1 Size:	1,09 MB ID:	1986557
            Click image for larger version  Name:	20220811_171556.jpg Views:	1 Size:	1,80 MB ID:	1986558

            Click image for larger version  Name:	20220814_131239.jpg Views:	1 Size:	2,42 MB ID:	1986559

            Comment


              Man truputį keista Lietuvos praktika su tais „techniniais šaligatviais“. Kokia jų paskirtis? Geriau jau storesnį bortą padaryt negu tuos kvailus šaligatvius, kuriems dar papildomai reikia plytelių ir bortelių.
              O ištisinis asfaltas šaligatviams yra Š, ypač vasarą. Ta pirma foto iš Talino tai išvis baisi, kažkokios asfalto plynės. Jokio masteliškumo, medžiagiškumo, estetikos. Užtai gali atsisėdęs ant suoliuko apžiūrinėti mašinų kapotus
              100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

              Comment


                Parašė taccido Rodyti pranešimą
                Man truputį keista Lietuvos praktika su tais „techniniais šaligatviais“. Kokia jų paskirtis? Geriau jau storesnį bortą padaryt negu tuos kvailus šaligatvius, kuriems dar papildomai reikia plytelių ir bortelių.
                O ištisinis asfaltas šaligatviams yra Š, ypač vasarą. Ta pirma foto iš Talino tai išvis baisi, kažkokios asfalto plynės. Jokio masteliškumo, medžiagiškumo, estetikos. Užtai gali atsisėdęs ant suoliuko apžiūrinėti mašinų kapotus
                Ir visgi tai yra geriau, nei vilnietiškos plytelės, kurios iškart sutrupa, būna sudėtos kreivai, su nelygiais tarpais, o vasarą, esant karštam orui, daug kur dar ir iššoka iš savo vietų.

                Comment


                  Parašė taccido Rodyti pranešimą
                  O ištisinis asfaltas šaligatviams yra Š, ypač vasarą. Ta pirma foto iš Talino tai išvis baisi, kažkokios asfalto plynės. Jokio masteliškumo, medžiagiškumo, estetikos. Užtai gali atsisėdęs ant suoliuko apžiūrinėti mašinų kapotus
                  Estetika... Nežinau. Man tvirti bortai ir lygus pilkas asfaltas yra estetiška. Bet ne tame esmė, o praktiškume - lygume. Danga turi būti tokia, kad jos nepastebėtum, eini ir eini, važiuoji ir važiuoji. Ir nepamirškim, kad čia mes diskutuojam turėdami galvoje Vilnių ir vilnietiškas plyteles bei bortus.

                  Comment


                    Parašė Knope Rodyti pranešimą

                    Estetika... Nežinau. Man tvirti bortai ir lygus pilkas asfaltas yra estetiška. Bet ne tame esmė, o praktiškume - lygume. Danga turi būti tokia, kad jos nepastebėtum, eini ir eini, važiuoji ir važiuoji. Ir nepamirškim, kad čia mes diskutuojam turėdami galvoje Vilnių ir vilnietiškas plyteles bei bortus.
                    Suprantu, kad žiūrint į dabartinę plytelių kokybę norisi asfalto, bet daug kur negalima vadovautis vien praktiškumo siekiu. Pavyzdžiui, išgrįstos gatvės daug kur Vilniuje smarkiai išsibangavusios, bet tai nereiškia, kad turime jas užasfaltuoti, nes taip praktiškiau.
                    O betoninių bortų išvis nereikia naudoti. Šveicarijoje ar Vokietijoje nemačiau betoninių bortų, net jeigu šaligatviai iš asfalto.
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      Asfaltas, kaip šaligatvių danga, labai populiarus Helsinkyje ir suomiai kažkaip dėl jo estetikos problemų nemato. Ir net jei važiuojamoji dalis būna iš akmens, šaligatvis greičiausiai bus asfaltuotas. Manau, kad jie teikia pirmenybę praktiškumui vs. estetika ir tai viena dedamųjų kodėl jie yra laimingiausių šalių reitingų viršūnėje. Lietuvoje nemažai konfliktų matau tarp dviratininkų ir mamų su vežimėliais, kurios naudojasi dviračių taku vietoj to kad eiti šalia esančiu trinkelių taku, nes taip yra patogiau ir esu tikras, kad estetika joms rūpi mažiausiai.
                      Kas liecia kreivas plyteles, tai asfaltas čia problemos nespręstų, nes pagrindinė problema - prastai įrengiami pagrindai/drenažai, kurie asfalto atvejų lygiai taip pat gali įgriūti ar išsibanguoti, tik jį sutvarkyti dar sudėtingiau.
                      Paskutinis taisė evil; 2022.08.22, 08:28.

                      Comment


                        Parašė Knope Rodyti pranešimą

                        Estetika... Nežinau. Man tvirti bortai ir lygus pilkas asfaltas yra estetiška. Bet ne tame esmė, o praktiškume - lygume. Danga turi būti tokia, kad jos nepastebėtum, eini ir eini, važiuoji ir važiuoji. Ir nepamirškim, kad čia mes diskutuojam turėdami galvoje Vilnių ir vilnietiškas plyteles bei bortus.
                        Matant kaip sekasi tiesti dviračių takus tai asfalto šaligatvis turint galvoje Vilnių ir vilnietišką darbų kokybę atrodys taip pat prastai ir bus ištrupėjęs.

                        Comment


                          Nebūtinai - dviračių takų atveju taip yra dėl papildomo plonesnio raudono sluoksnio.

                          Comment


                            Pašilaičių g. verda darbai. Žiūrėsim, kaip čia viskas galų gale atrodys...

                            Click image for larger version

Name:	Pašilai plius 2.png
Views:	662
Size:	766,4 kB
ID:	1987237

                            Click image for larger version

Name:	Pašilai plius.png
Views:	693
Size:	1,65 MB
ID:	1987240

                            Click image for larger version

Name:	Pašilai 2_2022.png
Views:	659
Size:	1012,0 kB
ID:	1987238
                            Click image for larger version

Name:	Pašilai_2022.png
Views:	657
Size:	1,10 MB
ID:	1987239

                            Comment


                              Pagal piešinuką tai bus šaligatvis vietoj purvyno iki autobuso stotelės, bet negali aikštelė ant žolės bus įteisinta asfaltu?

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                Pagal piešinuką tai bus šaligatvis vietoj purvyno iki autobuso stotelės, bet negali aikštelė ant žolės bus įteisinta asfaltu?
                                Taip, bus šaligatvis iki Ukmergės g. Ir labai platus šaligatvis. Dėl to man kyla klausimų. Kam tokio reikia? Žalia juosta tarp šaligatvio ir auto aikštelės labai susiaurės. Keisis, kaip suprantu, ir automobilių stovėjimo tvarka, statysim stačiai. Perasfaltuojama kiemų danga. O ta aikštelė ant žolės, ji lyg nebus liečiama? Nes ten privatus sklypas (numatytas KIA salonas).

                                Click image for larger version  Name:	20220809_104732.jpg Views:	1 Size:	2,09 MB ID:	1987444
                                Click image for larger version  Name:	20220819_175302.jpg Views:	1 Size:	2,45 MB ID:	1987445

                                Comment


                                  Parašė Knope Rodyti pranešimą
                                  Taip, bus šaligatvis iki Ukmergės g. Ir labai platus šaligatvis. Dėl to man kyla klausimų. Kam tokio reikia?
                                  Buvo neseniai apie tai kalbėta - kad galėtų 2 neįgaliųjų vežimėliai prasilenkti.

                                  Comment


                                    O kaip reikėtų spręsti per siaurų šaligatvių problemas, ten kur jų plėsti fiziškai nėra galimybės? Pvz. Antakalnio g. atkarpa nuo to bažnyčios žiedo iki L. Sapiegos st., paskui Žalgirio gatvėje kur stovi seni namai (priešais naujai įrengtą Oršos stotelę), o geriausia tai Sukilėlių g., iš abiejų pusių ribojama kapinių tvoros. Šaligatvis tokio siaurumo, jog net pro ten einantis pėsčiasis turi akylai žiūrėti, kad mosuodamas kaire ranka neužkabintų pravažiuojančios mašinos, o ir pravažiuojančio didelių gabaritų transporto priemonės neretai ratais užkabina bordiūrą. Ką reiktų daryti ten - negi plėsti šaligatvį perkeliant kapus kažkur toliau?

                                    Comment


                                      Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
                                      O kaip reikėtų spręsti per siaurų šaligatvių problemas, ten kur jų plėsti fiziškai nėra galimybės? Pvz. Antakalnio g. atkarpa nuo to bažnyčios žiedo iki L. Sapiegos st., paskui Žalgirio gatvėje kur stovi seni namai (priešais naujai įrengtą Oršos stotelę), o geriausia tai Sukilėlių g., iš abiejų pusių ribojama kapinių tvoros. Šaligatvis tokio siaurumo, jog net pro ten einantis pėsčiasis turi akylai žiūrėti, kad mosuodamas kaire ranka neužkabintų pravažiuojančios mašinos, o ir pravažiuojančio didelių gabaritų transporto priemonės neretai ratais užkabina bordiūrą. Ką reiktų daryti ten - negi plėsti šaligatvį perkeliant kapus kažkur toliau?
                                      Prie žiedo teoriškai dar yra pločio įsigraužti į šlaitą prie tvoros. Bet kad ten kai važiuoji ne piko metu, tai dvi juostos nereikalingos.
                                      Sukilėlių g. paprasčiau turbūt būtų organizuoti vienpusį eismą ratu per Rasų g.

                                      Comment


                                        Pykčio valandėlė. Turėjau progos šią savaitę dažniau pavaikščioti Algirdo g. naujai išklotu šaligatviu. Taigi, niekaip nesuprantu mūsų Muchosransko (žinomu kaip Vilnius) valdymo, t.y. elementaraus požiūrio į priežiūrą ir tvarką. Antai pasirodo Algirdo g. žalios zonos šienaujamos kažkokia ratine priemone, o ne trimeriu. Visi nauji takai išvažinėti, ryškiai matosi padangų žymės:
                                        Click image for larger version  Name:	4.jpg Views:	0 Size:	53,5 kB ID:	1987604 Click image for larger version  Name:	2.jpg Views:	0 Size:	99,2 kB ID:	1987605 Click image for larger version  Name:	1.jpg Views:	0 Size:	86,7 kB ID:	1987606 Click image for larger version  Name:	5.jpg Views:	0 Size:	1,07 MB ID:	1987608

                                        Šią savaitę, pasirodo, kad tvarkė vadinamąjį Romanovų skverą, kuris yra tarp Basanavičiaus ir Kalinausko g. Sodino (jeigu neklystu, tai "Stebulė") želdinius, bet prieš tai perkasė žemę ir paliko keliom dienom, viskas atrodė taip:
                                        Click image for larger version  Name:	6.jpg Views:	0 Size:	130,2 kB ID:	1987609 Click image for larger version  Name:	5.jpg Views:	0 Size:	362,6 kB ID:	1987610 Click image for larger version  Name:	2.jpg Views:	0 Size:	444,4 kB ID:	1987611
                                        Click image for larger version  Name:	7.jpg Views:	0 Size:	341,5 kB ID:	1987612 Click image for larger version  Name:	7.jpg Views:	0 Size:	341,5 kB ID:	1987616 Click image for larger version  Name:	3.jpg Views:	0 Size:	527,0 kB ID:	1987615 Click image for larger version  Name:	4.jpg Views:	0 Size:	523,8 kB ID:	1987614
                                        Tuomet po 3 dienų sutvarkė šiukšlyną ir daugiau mažiau išrinko visokias statybines šiukšles, akmenis ir t.t., palaistė viską, taigi dabar situacija po paskutinio palaistymo atrodo taip, t.y. kažkoks šiukšlynas, purvynas. Kažko nesuprantu miesto priežiūroje.

                                        Click image for larger version  Name:	8.jpg Views:	0 Size:	151,4 kB ID:	1987619 Click image for larger version  Name:	9.jpg Views:	0 Size:	151,2 kB ID:	1987617 Click image for larger version  Name:	10.jpg Views:	0 Size:	150,0 kB ID:	1987618 Click image for larger version  Name:	11.jpg Views:	0 Size:	147,2 kB ID:	1987620
                                        Click image for larger version  Name:	12.jpg Views:	0 Size:	327,9 kB ID:	1987622 Click image for larger version  Name:	13.jpg Views:	0 Size:	437,4 kB ID:	1987621

                                        p.s. atsiprašau už 2 žemiau paskartojančias foto. Sunku redaguoti, kažkaip kreivai įsikėlė.
                                        Attached Files
                                        Paskutinis taisė R.D.; 2022.08.25, 21:13.

                                        Comment


                                          Mulčiaus trūksta

                                          Comment

                                          Working...
                                          X