Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforo lentelė su žalia rodykle

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Šviesoforo lentelė su žalia rodykle

    Nutariau sukurti temą apie lenteles su žaliomis rodyklėmis. Kadangi tema plati, sukūriau ją atskirai nuo šviesoforų temos, kad būtų galima plačiau išdiskutuoti apie lentelės su žalia rodykle privalumus ir trūkumus, pateikti konkrečius pavyzdžius. Kol nebuvo patvirtintos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės, ši lentelė buvo įrengiama visur ir ji kėlė galvos skausmą daugiau eismo specialistams. Išleidus naujas šviesoforų taisykles, šis klausimas tapo aktualesnis ne tik šviesoforų rengėjams, bet ir eiliniam eismo dalyviui, nes lentelių pradėjo mažėti... Kodėl?



    Šis dešiniojo posūkio reguliavimas buvo atrastas 1978 m. Vokietijos Demokratinėje Respublikoje. Po VDR ir Vokietijos Federacinės Respublikos susivienijimo 1989 m. konstatuota, kad toks eismo reguliavimas kelia grėsmę eismo saugumui. Po ilgų eismo saugumo tyrimų ir didelio VDR visuomenės pasipriešinimo nuo 1994 m. kovo 1 d. nuspręsta leisti įrengti šias lenteles, tačiau tik gerai įvertinus visas aplinkybes sankryžose ir tik ypatingai retais atvejais. Šiuo metu Vokietija yra vienintelė Europos valstybė (neskaitant buvusių Tarybų Sąjungos respublikų – Lietuvos, Ukrainos), kurioje, nors ir labai retai, tačiau galima pamatyti lentelę su žalia rodykle. Be to, Vokietijos Kelių eismo taisyklės (toliau – KET), degant raudonam šviesoforo signalui į dešinę, pagal lentelę su žalia rodykle leidžia sukti tik prieš tai sustojus, analogiškai, kaip prie „Stop“ ženklo.

    LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“ rengęs specialistas, su kuriuo man teko bendrauti, buvo matęs šias lenteles VDR. Jis buvo girdėjęs ir apie amerikietiškąjį leidimą sukti į dešinę degant raudonam signalui, jei nėra užrašo, kad sukti į dešinę degant raudonam signalui draudžiama. Amerikietiškasis variantas jam pasirodė nesaugus dėl lietuviško mentaliteto, todėl jis įrašė į LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“punktą, leidžiantį įrengti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Štai tokia lietuviškosios lentelės su žalia rodykle istorija.

    Lentelės su žalia rodykle privalumai (pagal Vokietijos šviesoforų įrengimo dokumentą RiLSA):
    • sumažėja į dešinę sukančiųjų laukimo laikas;
    • padidėja į dešinę sukančiųjų pralaidumas;
    • gali būti numatytas mažesnis į dešinę sukantiems vairuotojams skirtas važiuojamosios dalies plotas.

    Tačiau pagrindinė lentelės su žalia rodykle problema – konfliktinės situacijos su kitais eismo dalyviais, judančiais pagal eismą leidžiančius signalus (1 pav.).



    Lietuvos Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad sukantieji į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, turi praleisti kitus eismo dalyvius ir nesukelti jiems pavojaus (KET 81 p.). Nesilaikantieji šių reikalavimų gali trukdyti iš kairės pusės tiesiai važiuojančiam transportui, iš priekio į kairę sukančiam transportui, iš dešinės pusės važiuojančiam ir sankryžoje reguliariai apsisukančiam transportui (1 pav.).

    Tačiau didžiausias pavojus sukeliamas pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. Toliau apžvelgsiu didžiausias problemas, kurias sukelia lentelių su žaliomis rodyklėmis leidimas važiuoti esant ir draudžiamam šviesoforo signalui. Pranešimą parengiau remdamasis Vokietijos ir Lietuvos eismo specialistų patirtimi.

    1. Pėsčiųjų eismo apkrovimas.
    Paprasčiausiu šviesoforinio reguliavimo atveju, pėsčiųjų šviesoforui degant žalia spalva, pėsčiųjų perėją kerta pagal žalią signalą į dešinę ir kairę sukantys automobiliai, kuriems taip pat dega žali signalai. Taip pėstiesiems kyla pavojus, ypač vaikams, neįgaliesiems, senyvo amžiaus žmonėms. Be to, pėsčiųjų eismą „atakuoja“ ir sukantys pagal lentelę su žalia rodykle:



    2. Pėsčiųjų pirmumo teisės nebuvimas
    Naudojant lentelę su žalia rodykle, padaugėja situacijų, kai pėstysis negali pasinaudoti savo pirmumo teise, nes į dešinę sukantis automobilis perėją pasiekia degant raudonam signalui ir pėsčiajam sunku įeiti į važiuojamąją dalį, kas gali sukelti avarinę situaciją (3 pav.).



    Iš 3 pav. matyti, kad užsidegus žaliam pėsčiųjų šviesoforo signalui, pėsčiajam gali būti sunku patekti į važiuojamąją dalį, nes tuo metu perėją gali nepertraukiamai kirsti į dešinę sukantys automobiliai. Į tokią situaciją neseniai teko pakliūti ir man – užsidegus žaliam pėsčiojo šviesoforo signalui, norėjau žengti į važiuojamąją dalį, tačiau prie perėjos jau buvo privažiavęs pagal lentelę su žalia rodykle sukęs automobilis, kuris turėjo staigiai stabdyti, kad praleistų mane.

    Tuo atveju, kai lentelės su žalia rodykle nėra, pėsčiajam lengviau pasinaudoti savo pirmumo teise. Ne kartą teko lankytis Berlyne. Visų pirma, per visus buvimo kartus šiame mieste pavyko pastebėti tik vieną (!) lentelę su žalia rodykle. Kitose sankryžose, kiek pavyko pastebėti, degant raudonam šviesoforo signalui, stovi visi, įskaitant sukančiuosius į dešinę. Antra – tai labai svarbu – pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas uždegamas pirmiau, kad pėstysis įgautų pirmenybę, o prie perėjos privažiavęs automobilis jau matytų gatve einantį pėstįjį. Taip reguliuojamas eismas Vokietijoje, nenaudojant lentelių su žaliomis rodyklėmis – tokią tvarką numato ir naujos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės (4 pav.).



    3. Pėsčiųjų perėjų blokavimas
    Dažniausiai pasitaikanti problema – sukanti į dešinę pagal lentelę su žalia rodykle transporto priemonė, praleisdama kitas transporto priemones, blokuoja pėsčiųjų perėją (5 pav.). Ypatingai pavojingas 5 pav. b) atvejis, kai perėją užblokavus ilgai transporto priemonei, į gatvę išėjęs pėstysis gali pakliūti po priešinga kryptimi važiuojančio automobilio ratais.



    4. Posūkis iš dviejų eismo juostų – didelis pavojus pėstiesiems
    Kai lentelė su žalia rodykle įrengiama esant dviems dešiniojo posūkio eismo juostoms, kyla didelis pavojus pėstiesiems, kadangi viena sukanti transporto priemonė gali užstoti pėstįjį, o kitos vairuotojas gali nepastebėti pėsčiojo (6 pav.). Naujos šviesoforų įrengimo taisyklės draudžia įrengti lentelę su žalia rodykle, jei posūkis leidžiamas iš dviejų ar daugiau eismo juostų.



    5. Spaudimas kitiems eismo dalyviams
    Spaudimas kitiems eismo dalyviams pasireiškia ypatingai tais atvejais, kai į dešinę norinčiojo sukti vairuotojo priekyje stovi tiesiai ar į kairę ketinantis važiuoti automobilis, laukiantis žalio signalo (7 pav.).



    6. Trukdymas sukantiems į kairę
    Dažna situacija, kai iš priekio sukantiems į kairę dega šviesoforas su žalia rodykle, kuri leidžia sukti į kairę, kai nėra iš priekio tiesiai važiuojančių automobilių. Tačiau esant lentelei su žalia rodykle, sukantieji į dešinę dažnai blokuoja kelią sukantiems į kairę (8 pav.). Teko matyti net situaciją, kai sukantysis į kairę sustojo praleisti sukančiojo į dešinę per raudoną... Naujos šviesoforų įrengimo taisyklės draudžia įrengti lentelę su žalia rodykle, jei priešpriešiniam ar dešinėje esančiam transportui įrengtas kairiojo posūkio šviesoforas.



    7. Pagal leidžiamą signalą judančio eismo blokavimas
    Nors Kelių eismo taisyklės nurodo sukančiam į dešinę pagal lentelę su žalia rodykle praleisti kitus eismo dalyvius, dažnai jie nepaiso šio reikalavimo ir blokuoja kelią kitiems eismo dalyviams (9 pav.).



    8. Lentelių su žaliomis rodyklėmis įrengimas pažeidžiant LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“
    Nemaža problema, kad lentelės su žaliomis rodyklėmis buvo įrengiamos pažeidžiant Lietuvos standartą LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuriame rašoma, kada galima jas įrengti:

    „4.23. Sankryžose, kuriose yra tikslinga transporto priemonėms leisti sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui (nesukeliamas pavojus pėstiesiems, yra geras iš kairės pusės važiuojančių transporto priemonių matomumas ir panašiai), prie šviesoforų, pastatytų prieš važiuojamųjų dalių susikirtimą dešinėje pusėje (virš važiuojamosios dalies) ir neturinčių papildomų sekcijų bei rodyklių signaluose, ties raudonu šviesoforo signalu leidžiama įrengti baltos spalvos lentelę su žalios spalvos rodykle, nukreipta į dešinę.“

    8.1.Matomumo neužtikrinimas
    Dažnai sankryžose buvo pažeidžiamas LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“ 4.23 punktas, kuris reikalavo, kad būtų geras kitų transporto priemonių, judančių pagal žalią signalą, matomumas. Už lentelių įrengimą atsakingos institucijos neįvertina, kad kai kuriose sankryžose šis matomumas neužtikrinamas. Dėl to, norintys sukti į dešinę degant raudonam signalui užvažiuoja ant pėsčiųjų perėjos ar blokuoja kelią kitiems eismo dalyviams (5, 8, 9 pav.).

    8.2.Lentelių su žaliomis rodyklėmis įrengimas prie šviesoforų su rodyklėmis ir papildomomis sekcijomis
    Dažnai lentelės su žaliomis rodyklėmis įrengiamos grubiai pažeidžiant LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“ 4.23 punktą, kuris draudžia jas įrengti prie šviesoforų su rodyklėmis ar papildomomis sekcijomis (10, 11 pav.).





    9.Kliudymas „žaliajai bangai“
    Kai gatvėse eismas vyksta „žaliąja banga“ ir jis kartas nuo karto sustabdomas sukančiųjų į dešinę degant raudonam signalui, toks eismo reguliavimas yra sutrikdomas ir automobiliai, važiuojantys „žaliąja banga“ gali nespėti pervažiuoti kitų sankryžų degant žaliam signalui (12 pav.).



    10. Kliudymas avarinio režimo eismui
    Daugelyje valstybių, taip pat ir Lietuvoje, tam tikruose kelio ruožuose yra numatyti specialūs šviesoforų režimai, skirti avarinėms tarnyboms, valstybiniams kortežams, leidžiantys įjungti žalią signalą pagrindiniam keliui, o visiems šalutiniame kelyje esantiems automobiliams – raudonus signalus. Vilniuje toks režimas numatytas kelio ruože „Oro uostas – centras“. Deja, kai šalutiniame kelyje įrengtos lentelės su žaliomis rodyklėmis, neįmanoma užtikrinti, kad pagrindiniame kelyje nebūtų automobilių, nes jie suka į dešinę per raudoną signalą.



    11. Eismo detektorių „klaidinimas“
    Dar viena problema kyla Lietuvoje, kai eismo reguliavimas vyksta pagal eismo detektorius. Kai įrengta lentelė su žalia rodykle, gali būti nereikalingai stabdomas eismas pagrindiniu keliu (14 pav.).



    Įvertinus lentelių su žaliomis rodyklėmis įrengimo mastus Lietuvoje, galima konstatuoti faktą, kad šiuo metu Lietuvos padėtis panaši kaip Vokietijos Demokratinėje Respublikoje praeito amžiaus devintajame dešimtmetyje. Kadangi lentelės su žaliomis rodyklėmis Lietuvos miestuose įrengtos beveik visose sankryžose, galima teigti, jog Lietuvos savivaldybės iš esmės neanalizuoja eismo saugumo tokiose sankryžose ir nemato eismo saugumo problemų jose. Jei Vokietijoje savivaldybės vertina eismo dalyvių saugumą ir lenteles su žaliomis rodyklėmis įrengia retai ir tik įvertinusios galimus pavojus eismo dalyviams, tai Lietuvos savivaldybės stengiasi įrengti kuo daugiau tokių lentelių, kad tik lengviau būtų galima pasukti į dešinę, o eismo saugumas yra antraeilis dalykas. Džiugu, kad patvirtintos naujos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės, kurios tam tikrais atvejais draudžia įrengti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Eismo saugumas turi būti pirmoje vietoje, o tik po to eismo pralaidumas. Tačiau problema lieka senose sankryžose.

    Be to, Vokietijoje daugelyje vietų statomi specialūs informaciniai prevenciniai ženklai, primenantys vairuotojams apie pareigas sukant į dešinę degant raudonam signalui (15 pav.).




    Ką apie visa tai manote Jūs?
    198
    Taip, važiavau per žalią signalą ir turėjau pristabdyti, kai man buvo užkirstas kelias
    20,20%
    40
    Taip, turėjau staigiai stabdyti, kai man buvo užkirstas kelias (avarinė situacija)
    11,62%
    23
    Taip, vairuodamas esu dėl to patekęs į eismo įvykį
    2,02%
    4
    Taip, važiuodamas dažnai esu priverstas stebėti vairuotojus, kurie gali užkirsti kelią sukdami
    15,66%
    31
    Taip, stovint pirmoje eismo juostoje man buvo daromas spaudimas iš galo, kad praleisčiau
    29,80%
    59
    Taip, patyriau nepatogumų eidamas degant žaliam signalui per pėsčiųjų perėją
    30,81%
    61
    Taip, buvau sužalotas eidamas per pėsčiųjų perėją
    1,01%
    2
    Ne, nepatyriau
    51,52%
    102
    Paskutinis taisė digital; 2018.12.03, 12:16. Priežastis: atkurtas paveiksliukų rodymas

    #2
    /\

    Panaikinus žalias rodykles daug kur susidarytų kamščiai. Beto yra sankryžų, kur beveik visas srautas į dešinę pasuka būtent per raudoną, nes degant žaliam reikia praleisti daug pėsčiųjų ir spėja pravažiuoti vos keli automobiliai. Įdomu būtų surasti statistiką, kiek nelaimių įvyksta būtent dėl žalios rodyklės.
    Paskutinis taisė Romas; 2012.10.01, 21:06. Priežastis: Užtenka nuorodos į ankstesnį pranešimą
    Flickr

    Comment


      #3
      Per daug čia tų situacijų, bet aš tai tik už žalią pasukimą, nors vietomis ir man pačiam kai kurie vairuotojai pamaišo, ypač tai pastebiu prie Kauno akropolio, kai noriu apsisukti pralindęs po aikštelę ir noriu važiuoti į Akropolio nulinį aukštą parkuotis, tai visi ten nelabai praleidžia nors jiems ir raudona dega...
      You've got one life! Live it!

      Comment


        #4
        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
        Kadangi lentelės su žaliomis rodyklėmis Lietuvos miestuose įrengtos beveik visose sankryžose, galima teigti, jog Lietuvos savivaldybės iš esmės neanalizuoja eismo saugumo tokiose sankryžose ir nemato eismo saugumo problemų jose.
        Nemato, nes panašu jog savivaldybėse nėra kompetentingų specialistų, kurie galėtu priimti kažkokius sprendimus šioje srityje.

        Puiki analizė su visais argumentais. Pilnai pritariu.


        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
        Panaikinus žalias rodykles daug kur susidarytų kamščiai. Beto yra sankryžų, kur beveik visas srautas į dešinę pasuka būtent per raudoną, nes degant žaliam reikia praleisti daug pėsčiųjų ir spėja pravažiuoti vos keli automobiliai. Įdomu būtų surasti statistiką, kiek nelaimių įvyksta būtent dėl žalios rodyklės.
        Jeigu beveik visas srautas suka į dešinę, tuomet reikėtu įrengti šviesoforą su rodykle dešinėn ir drausti kertantį pėsčiųjų eismą tuo metu. Sprendimus rasti įmanoma, tik reikia pasukti galvą.

        Tokios statistikos kažin ar pavyks rasti, nes abejoju ar kaupiama tokio pobūdžio informacija.

        Comment


          #5
          Parašė sleader Rodyti pranešimą
          Nemato, nes panašu jog savivaldybėse nėra kompetentingų specialistų, kurie galėtu priimti kažkokius sprendimus šioje srityje.

          Jeigu beveik visas srautas suka į dešinę, tuomet reikėtu įrengti šviesoforą su rodykle dešinėn ir drausti kertantį pėsčiųjų eismą tuo metu. Sprendimus rasti įmanoma, tik reikia pasukti galvą.
          Dabar, kai daugeliu atvejų lentelių nebus galima įrengti, tai tada ir pradės galvą sukti, kaip padidinti dešiniojo posūkio pralaidumą, kurį galima pasiekti daug saugesnėmis priemonėmis, nei prisukus skardinę lentelę.

          Comment


            #6
            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
            Iš 3 pav. matyti, kad užsidegus žaliam pėsčiųjų šviesoforo signalui, pėsčiajam gali būti sunku patekti į važiuojamąją dalį, nes tuo metu perėją gali nepertraukiamai kirsti į dešinę sukantys automobiliai. Į tokią situaciją neseniai teko pakliūti ir man – užsidegus žaliam pėsčiojo šviesoforo signalui, norėjau žengti į važiuojamąją dalį, tačiau prie perėjos jau buvo privažiavęs pagal lentelę su žalia rodykle sukęs automobilis, kuris turėjo staigiai stabdyti, kad praleistų mane.
            Kad čia problema tada su kiekviena ne šviesoforine perėja.. Jei žmogus eina takeliu išilgai gatvės ir staigiai pasuka į perėja gaunam tą pačią situaciją...

            Daug blogiau būna žieduose, kai juo važiuojanti mašina norėdama išsukti į išvažiavimą, kurio pradžioje yra perėja pastebi pėsčiuosius tik paskutinę akimirką, o greitis būna didelis.

            Iš esmės dauguma pėsčiųjų ir vairuotojų elgiasi pakankamai atsargiai sankryžose, dairosi, palaukia, kol važiuojantis automobilis sustos visiškai ir tik tada eina.

            Beje rodyklių panaikinimas taip pat privers ir pėsčiuosius laukti gerokai ilgiau, nei kad reikia dabar.

            Comment


              #7
              Parašė Blaze Rodyti pranešimą
              Kad čia problema tada su kiekviena ne šviesoforine perėja.. Jei žmogus eina takeliu išilgai gatvės ir staigiai pasuka į perėja gaunam tą pačią situaciją...
              Tam ir įrengiami šviesoforai.

              Parašė Blaze Rodyti pranešimą
              Iš esmės dauguma pėsčiųjų ir vairuotojų elgiasi pakankamai atsargiai sankryžose, dairosi, palaukia, kol važiuojantis automobilis sustos visiškai ir tik tada eina.
              Deja, ne visi...

              Parašė Blaze Rodyti pranešimą
              Beje rodyklių panaikinimas taip pat privers ir pėsčiuosius laukti gerokai ilgiau, nei kad reikia dabar.
              Kaip?

              Comment


                #8
                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Tam ir įrengiami šviesoforai.
                Visur neįrengsi ir visur jų ir nereikia. Paimkim kokią mažą miesto gatvelę, kur yra po 1 juostą į abi puses ir prie mokyklos. Per dieną tokių "greitų stabdymų" tokiose nutinka ir ne po vieną.

                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Deja, ne visi...
                Su naująja tvarka žmonės tuo labiau gali atprasti dairytis..

                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Kaip?
                Kai degs žalia rodyklė į dešinę pėstieji negalės eiti. Taip jau yra iš Vilniaus g. sukant į Žygimantų (Vilniuje). Pėstiesiems ilgai dega raudona dėl to, kad ta viena juosta sukti į dešinę yra ilgas ciklas.

                Comment


                  #9
                  Parašė Blaze Rodyti pranešimą
                  Visur neįrengsi ir visur jų ir nereikia. Paimkim kokią mažą miesto gatvelę, kur yra po 1 juostą į abi puses ir prie mokyklos. Per dieną tokių "greitų stabdymų" tokiose nutinka ir ne po vieną.
                  Ne apie tai kalbame. Jei jau įrengtas šviesoforas, tai turi būti saugu.

                  Parašė Blaze Rodyti pranešimą
                  Kai degs žalia rodyklė į dešinę pėstieji negalės eiti. Taip jau yra iš Vilniaus g. sukant į Žygimantų (Vilniuje). Pėstiesiems ilgai dega raudona dėl to, kad ta viena juosta sukti į dešinę yra ilgas ciklas.
                  Šviesoforai su rodyklėmis į dešinę įrengiami tuomet, kai yra didelis sukančiųjų į dešinę kiekis arba didelis pėsčiųjų srautas. Net ir palaukus ilgiau, pralaidumas yra didesnis, nei būtų kartu paleidžiami pėstieji ir transportas.

                  Bet net ir panaikinus lentelę, nereiškia, kad visur bus šviesoforai su rodyklėmis į dešinę. Tiesiog sukantiems į dešinę paprasčiausiai reikės palaukti žalio signalo, o užsidegus jam, praleisti pėsčiuosius.

                  Comment


                    #10
                    Tikrai erzina, kai užsidega žalias ir automobiliai vienas po kito suka į dešinę, o kai kurie net nesiteikia praleisti pėsčiųjų. Lentelės panaikinimas ir posūkio su šviesoforu ir rodykle į dešinę įvedimas būtų logiškiausias sprendimas. O kad teks palaukti prie perėjos šiek tiek ilgiau, tai didelės tragedijos nematau .

                    Comment


                      #11
                      Apklausoj trūksta varianto - taip, pats sukėliau avarinę situaciją, kurį ir rinkčiausi aš.

                      Comment


                        #12
                        Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
                        Apklausoj trūksta varianto - taip, pats sukėliau avarinę situaciją, kurį ir rinkčiausi aš.
                        Na, apklausa skirta išsiaiškinti nukentėjusių mastą O kaip pats sukėlei avarinę situaciją?

                        Comment


                          #13
                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Na, apklausa skirta išsiaiškinti nukentėjusių mastą O kaip pats sukėlei avarinę situaciją?
                          Per vėlai pastebėjau pėščiuosius ko pasekoje vos jų nepervažiavau.

                          Comment


                            #14
                            Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
                            Per vėlai pastebėjau pėščiuosius ko pasekoje vos jų nepervažiavau.
                            Man asmeniškai pats nesaugiausias momentas, kai sukdamas per raudoną privažiuoji pėsčiųjų perėjas ir bet kuriuo momentu pėsčiajam gali užsidegti žalias signalas ir jis gali įžengti į perėją.

                            Aš nekaltinčiau dėl visų nesklandumų, kylančių dėl lentelės, vien vairuotojų. Visų pirma turi būti atsakingi tie, kurie jas įrengia. Pvz.: intensyvaus eismo gatvėje su nepakankamu matomumu vairuotojas nori nenori kerta "Stop" liniją ir užvažiuoja ant pėsčiųjų perėjos, o ten sustoja, nes toliau važiuoti ne visuomet būna vietos - be to sankryžoje vyksta intensyvus eismas, tai ir lieka stovėti ant pėsčiųjų perėjos, blokuodamas pėsčiųjų eismą.

                            Comment


                              #15
                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Man asmeniškai pats nesaugiausias momentas, kai sukdamas per raudoną privažiuoji pėsčiųjų perėjas ir bet kuriuo momentu pėsčiajam gali užsidegti žalias signalas ir jis gali įžengti į perėją.

                              Aš nekaltinčiau dėl visų nesklandumų, kylančių dėl lentelės, vien vairuotojų. Visų pirma turi būti atsakingi tie, kurie jas įrengia. Pvz.: intensyvaus eismo gatvėje su nepakankamu matomumu vairuotojas nori nenori kerta "Stop" liniją ir užvažiuoja ant pėsčiųjų perėjos, o ten sustoja, nes toliau važiuoti ne visuomet būna vietos - be to sankryžoje vyksta intensyvus eismas, tai ir lieka stovėti ant pėsčiųjų perėjos, blokuodamas pėsčiųjų eismą.
                              Pagal KET net ir negali įvažiuoti į sankryžą, jeigu kam nors kliudysi. Aš laukiu kol automobiliai pravažiuos stovėdamas priešais perėją, ar nežymiai ją kirtęs, kad pėstieji galėtų laisvai praeiti.
                              Flickr

                              Comment


                                #16
                                Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                Pagal KET net ir negali įvažiuoti į sankryžą, jeigu kam nors kliudysi. Aš laukiu kol automobiliai pravažiuos stovėdamas priešais perėją, ar nežymiai ją kirtęs, kad pėstieji galėtų laisvai praeiti.
                                Ne visuomet taip išeina. Pasikartosiu - kai yra blogas matomumas, tu nematysi, ar kas atvažiuoja iš kairės sankryžos pusės. Tai susiję ne tik su blogu sankryžos išplanavimu, bet ir tuo, kad antroje eismo juostoje stovi automobiliai, kuriems raudonas, ir per juos (ypač didelio gabarito) gali nematyti pėsčiųjų bei atvažiuojančių iš kairės. Tada nori nenori užvažiuoji ant perėjos...
                                Paskutinis taisė dsanto; 2012.10.01, 18:37.

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  Visų pirma turi būti atsakingi tie, kurie jas įrengia. Pvz.: intensyvaus eismo gatvėje su nepakankamu matomumu vairuotojas nori nenori kerta "Stop" liniją ir užvažiuoja ant pėsčiųjų perėjos, o ten sustoja, nes toliau važiuoti ne visuomet būna vietos - be to sankryžoje vyksta intensyvus eismas, tai ir lieka stovėti ant pėsčiųjų perėjos, blokuodamas pėsčiųjų eismą.
                                  Visa ši problema kone automatiškai išsispręstų pėsčiųjų perėjas atitraukus toliau nuo sankryžos centro, taip kaip buvo padaryta su perėja per Olandų gatvę ties Antakalnio žiedu.
                                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                    Visa ši problema kone automatiškai išsispręstų pėsčiųjų perėjas atitraukus toliau nuo sankryžos centro, taip kaip buvo padaryta su perėja per Olandų gatvę ties Antakalnio žiedu.
                                    Tai prieštarauja eismo saugumui. Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės nurodo:

                                    43. Pėsčiųjų perėjos turi atitikti pėsčiųjų judėjimo srautus ir sankryžoje pėsčiųjų perėjos turi būti įrengtos kuo arčiau šalia esančio lygiagretaus kelio. Jeigu pėsčiųjų perėja turi būti atitraukta nuo lygiagretaus kelio dėl sukančių į dešinę transporto priemonių, atstumas neturi viršyti 5–6 m.
                                    Perėjos turi būti kuo arčiau sankryžos, kad pasukę į dešinę transporto priemonės neįsibėgėtų, o praleistų pėsčiuosius.

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                      Tai prieštarauja eismo saugumui. Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės nurodo:



                                      Perėjos turi būti kuo arčiau sankryžos, kad pasukę į dešinę transporto priemonės neįsibėgėtų, o praleistų pėsčiuosius.
                                      Esmė ne įsibėgėjime, o pastebėjime. Galbūt tiek pėstiesiems, tiek sukantiems į dešinę vairuotuojams būtų lengviau vieniem kitus pastebėti, jei perėjos būtų taip kaip sako Wycka.

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą
                                        Esmė ne įsibėgėjime, o pastebėjime. Galbūt tiek pėstiesiems, tiek sukantiems į dešinę vairuotuojams būtų lengviau vieniem kitus pastebėti, jei perėjos būtų taip kaip sako Wycka.
                                        Wycka kalba apie dešinįjį posūkį, kertantį skersai pėsčiųjų perėją, o aš kalbu apie dešinįjį posūkį, kertantį lygiagrečią perėją. Dėl eismo saugumo kriterijų perėja turi būti kuo arčiau kelio. Lentelė su žalia rodykle yra antroje vietoje.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X