Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Slovakija - 2024.
    Slėnis Šiaurinėje Žemųjų Tatrų pusėje
    Foto 2024.05


    Europarlamento agitacinis plakatas su paminėtais migrantais


    Visiškai netoli garsieji Bešeniovos terminiai baseinai




    Ružomberok


    Sukame į 18 kelią (E50), kuris eina per visą Slovakijos teritorija iš rytų į vakarus




    Sukame link Lenkijos


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Banská Bystrica - Ružomberok
    Foto 2024.05
    Status ir smagus nusileidimas nuo perėjos


    Banská Bystricos ir Žilinos kraštų ribą


    Čia ne tik šviesoforas, bet ir rimtesnis kelio remontas








    Dar vienas šviesoforinis ruožas




    Ir dar vienas šviesoforas



    Visą 56 km atstumą per kalnus nuo Banská Bystricos centro iki Ružomberoko sankryžos su visais šviesoforais nuvažiavime per 1 val. 40 minučių

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr. 59 Banská Bystrica - Ružomberok yra trasos E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva dalis
    Foto 2024.05
    Pakilimas į kalnus.
    Kelias eina upelių slėniais ir tarpekliais kurie yra Veľká Fatra (Didžiosios Fatros) ir Nízke Tatry (Žemųjų Tatrų) kalnų masyvų riba.


    Šviesoforas




    Jau pradeda matytis uolos








    Perėjoje (980 m) yra įsikūręs slidinėjimo kurortas Donovaly


    Medinės kalnų architektūros replika pėsčiųjų tilte


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vengrija ir Slovakija 2024
    Foto 2024.05
    Toliau buvo vaizdingiausia slovakiško maršruto dalis per Žemuosius Tatrus nuo Banská Bystricos iki Ružomberoko


    Iš pradžių kelias Nr. 59 / E77 eina Bystricos upės slėniu (~350 m lygis), o paskui kyla į kalnus ir pasiekia 980 m aukštį


    Kelyje pasitaikė keli remontuojami ruožai


    Atsišakoja kelias Nr.14 į Turčianske Teplice - Martiną

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Greičio režimas greitkelyje R1 Banská Bystricos miesto ribose, įvažiuojant į miestą


    100 km/h mieste - net kelyje, kur nėra avarinių juostų - ne taip kaip viename Vilniaus kelyje, kur leistinas greitis 90, yra plati avarinė juosta, bet pirmoje juostoje ratai važiuoja per šulinio dangčius, o iš Kauno pusės atvažiavę antraeilininkai beveik niekuomet nesirikiuoja į dešinę.


    Greitis išvažiuojant iš centro į greitkelį - 80 km/h


    Kelias iš centro atsišakoja - kairėn į greitkelį R1, o dešinėn - per Mažuosius Tatrus į šiaurę link Lenkijos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiuojame toliau link Banská Bystricos


    Nuo greitkelio R1 ties Zvolenu atsišakoja greitkelis R2 į Lučenecą - Košicę


    II pasaulinio karo paminklas - gal Slovakijos sukilėliams, gal sovietų kariams.
    Karo metais Slovakija buvo Vokietijos sąjungininkė ir galbūt marionetė, bet 1944 m. įvyko Slovakijos nacionalinis sukilimas prieš Tiso valdžią. To sukilimo centras buvo šiame regione.


    Įvažiavimas į Banską Bystricą


    Europarlamento rinkimų agitacijai Slovakijoje, kaip ir Vengrijoje nepagailėta pinigų


    Banská Bystrica - penktas pagal dydį Slovakijos miestas su 78 tūkst. gyventojų
    Sukame pasidairyti po centrą. Maloniai nustebino, kad centre yra nemažai tarpukario funkcionalizmo pastatų
    Paskutinis taisė Romas; 2025.05.01, 18:23. Priežastis: Slovakijos nacionalinis

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakiškas greitkelis už Žiar nad Hronom
    Foto 2024.05.

    Akustinė sienelė ar net visa siena


    Tiltas per Hroną


    Įspėjimas apie slidų kelią lyjant






    Išankstinis įspėjimas apie mums reikalingą išsukimą


    Mazgas Nr. 137 ties Hronská Breznica


    Nusukimas į kelią Nr. 51 link Banská Štiavnicos
    Nesupratau,ką reiškią priekyje perbrautas euras ir vinjetės užrašas "e-znamka". Turbūt tuo metu už dalį greitkelio nereikėjo mokėti


    Mums jau pažįstamas objektas - Koliba Štiavnická Anča


    Skanaus


    Sotus slovakiškas maistas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Greitkelis (rýchlostná cesta)R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica.
    Iki Zvoleno greitkelis sutampa su europine trasas E58 Viena - Košice - Kišiniovas - Užhorodas - Rostovas prie Dono, o nuo Zvoleno iki Banska Bystricos - su keliu E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva - Gdanskas - Kaliningradas - Ryga - Ostrovas.
    Toje vietoje greitkelis ėjo Hrono upės slėniu

    Foto 2024.05


    Mazgai numeruojami pagal kilometražą. Sekantis mazgas užrašomas mažomis raidėmis




    Kilometražas rašomas kas puskilometrį




    Mazgas Nr. 98 ties Žiar nad Hronom
    Krypčių ženklinimo eiliškumas.




    Paskutinis taisė Romas; 2025.06.24, 16:32.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakija, foto 2024.05
    Toliau važiuojame triženkliu keliu Nr. 564


    Turbūt vienintelė matyta (ar į kadrą pakliuvusi) sena škoda


    Santovka. Čia jau nebėra vengriškų užrašų


    Triženklis kelias atrodo lygesnis nei dažnas mūsų "magistralinis" ar krašto kelias ar juo labiau dauguma Vengrijos dviženklių kelių




    Šita nuotrauka man pasirodė labai graži


    Levice .nemažas miestas (~ 38 tūkst. gyventojų), stabtelėjome degalinėje deglaų ir kavos.
    Į aną usę irgi važiavome pro Levicų miestą. Ieškant pilies likučių neverta gaišti laiko


    Sovakiško krypčių ženklinimo pavyzdys


    Centre viskas aiškiau. nesumalti kelių numeriai ir atstumai


    Išvažiavimas iš Levicų


    Gražu, kai šalia kelio važiuoja traukinys


    Pasisukioję patekome į krašto kią Nr. 76




    Tipinis čekoslovakiškas žymėjimas - kartu nurodyti ir kelio numeriai, ir atstumai


    Greičio ribojimas ant tilto


    Ties Hronský Beňadik patekome į greitkelįo R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica mazgą (exit'ą) Nr. 87
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.30, 18:32. Priežastis: magistralinis kelias

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakija.
    Foto 2024.05
    Slovakijoje iš karto už Dunojaus gyvena vien vengrai. 1920 m. per Trianono katastrofą Vengrija neteko daug vengrų gyvenamų žemių. Tuo metu Čekoslovakija turėjo gerus lobistus - prezidentą T.G. Masaryką ir užsienio reikalų ministrą E.Benešą, kurie turėjo įtaką Antantei. Vengrija buvo "nubausta už I pasaulinio karo sukėlimą" - jos siena buvo išvesta Dunojumi bei Ipolly (Ipel') upe - atsižvelgiant tik į Čekoslovakijos ūkinius interesus ir visiškai ignoruojant vengrų interesus.

    Išvažiuojame iš Štúrovo / Párkány


    Apie 40 km iki Demandicų (Deménd) visur yra vien dvikalbiai gyvenviečių užrašai






    Tie kalnai už Ipoly / Ipel' upės- Vengrijoje


    Kelio dangos šiame Slovakijos regione yra žymiai lygesnės nei Vengrijoje


    Posūkis į Vengriją










    Dvikalabis ir geležineklio stoties užrašas
















    Demandice (Deménd). Už šio kaimo prasideda tikra Slovakija


    Sankryža su krašto keliu Nr. 75 Nové Zámky - Šahy (vengr. Érsekújvár - Ipolyság)
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.29, 18:03.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Keletas Slovakijos kelių nuotraukų anonsui
    Foto 2024.05






    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Po praėjusių metų pasivažinėjimo nuomonė apie Vengrijos kelius pablogėjo o apie Slovakijos - pagerėjo.
    Grįždami namo nuvažiavome per Slovakiją apie 290 kilometrų įvairių kategorijų keliais - nuo greitkelių iki triženklių vietinių kelių.

    Kelionė per Slovakiją užtruko 6 val į skaitant pusvalandžio kavos pertrauką gėrimą degalinėje pirmąkart rimčiau sustojus pervažiavus Vengriją, 40 min pietus koliboje ir 40 minučių užtrukusį lauktuvių apsipirkimą Banska Bystricoje.
    O kelionės tikslas buvo jau Lenkijoje, pačiame Slovakijos pasienyje, nes ten didesnė nakvynių pasiūla ir pastebimai mažesnės kainos.

    www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias tarp Komaromo ir Estergomo eina Dunojaus dešiniuoju krantu
    Tačiau skubantiems geriau važiuoti Slovakijos krantu Komárno - Štúrovo.
    Vengrijos krantu vedantis kelias eina per gyvenvietes, o vaizdingumo beveik nerasta - Dunojų užstoja krūmynai ir didžioji Europos upė kairėje šmėkšteli tik porą kartų.

    Foto 2024.05

    Kelias keičia keletą kartų numeraciją: 1- 10 - 117 - 11

    Vėl aguonų laukai




    Vien iš nedaugelio vietų kur matosi Dunojus


    Vengrijos kelininkų autobusiukas






    Sukame į Estergomą




    Estergomas (Esztergom) pasitinka Europarlamento rinkiminiais plakatais


    Mieste visur matosi puikioji Estergomo bazilika




    Artėjame prie Dunojaus


    Marijos Valerijos tiltas (Mária Valéria híd / Most Márie Valérie) tarp Vengrijos ir Slovakijos


    Išvažiuojame iš Vengrijos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr.13 Kišberas (Kisbér) - Komárom
    Foto 2024.05


    Danga nekokia, tačiau gražiai žydi aguonos


    13 kelias ir liko 13 kilometrų.
    Skaičius 13 nesutrukdė, nieko blogo neatsitiko...


    Kertamas greitkelis M-1 Budapeštas - Djoras - Viena


    Ties Komáromu. Už Dunojaus - jau Slovakija, Komárrno (Révkomárom)


    Dar pavažiuosime Vengrijoje apie 55 km
    Sukame į senąjį kelią Nr. 1 Djoras -Budapeštas


    Komáromo pervaža


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiavimas vietiniais keliukais tarp 82 ir 13 krašto kelių.
    Kelias Nr. 8217 Veszprémvarsány - Bakonybánk buvo pats blogiausias iš išbandytų Vengrijoje.
    Danga itin nelygi ir provėžuota - tartum kelio pagrindą būtų kloję po kokios nors derliaus nuėmimo šventės šventimo.




    Kryžkelėje sukame į rytus link Kišbero


    Kelias Nr. 8218 Bakonybánk - Kisbér kur kas geresnis




    Komárom-Esztergom komitato apskirties (járás) centriukas Kišberas (Kisbér)


    Prie bažnyčios - paminklas Kišbero veislės žirgams

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kisber_(horse)

    Sankryžų ženklinimo ypatumai




    Orientuojantis turbūt aiškesnė "lenkiška" tvarka, kai sankryžoje rašomas ne atstumas, o kelio numeris.
    Vengrijoje tik kur ne kur liko nuorodos su kilometražu, o ne kelio numeriai, dažniausia nuorodose į nuošalesnes vietoves, kai kelias išveis neturi dviženklio numerio

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Krašto kelias Nr. 82 iš Vespremo į Djorą (Veszprém - Győr)
    Foto 2024.05


    Zirc






    Sukame į šoninį keliuką link Kišbero (Kisbér)
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.27, 11:12.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vespremas (Veszprém) - 17-as pagal dydį Vengrijos miestas su 56 tūkst. gyventojų


    Šį užrašą skaityti reikia iš dešinės į kairę. Miesto pavadinimas senuoju vengrų runų raštu (Székely–magyar rovásírás)
    Gerai, kad vengrai naudoja lotynišką, o ne tautinę vengrišką abėcėlę


    Kirtome miestą centrą. Rotušė (megyeháza)


    1975 m. architekto István Márton suprojektuotas 19 aukštų gyvenamasis pastatas (H%C3%BAszemeletes_(Veszpr%C3%A9m) ). Jo aukštis - 64 metrai


    Išvažiavimas iš miesto 8 keliu. Sukame į aplinkkelį link Djoro (Győr)


    Išsukimas link Djoro yra vieno lygio žiedinėje sankryžoje.


    Kryptys yra kelis kartus pakartotos


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Už Nad'važonio (Nagyvázsony) - jau dviženklis krašto kelias Nr. 77 Tapolca - Vespremas (Veszprém)
    Kelio danga apgailėtina.




    Ruožas su nauja kelio danga




    Vėl žydintys aguonų laukai


    Dangų įvairovė




    Vespremo prieigos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp Balatono ir Vespremo
    Foto 2024.05
    Balatono pietinė pakrantė yra plokščia, o šiaurinė - kalnuota (iki 470 m virš jūros lygio). Vietinis keliukas Nr. 7312 kyla į viršų.
    Važiuojant iš priešingos pusės turėtų būti labai gražu, kai atsiveria Balatono platybės






    Mencsely. Kelio nuorodose yra nurodyta ir kryptis tiesiai. Smulkmena, bet maloni.
    Vengrijoje su sudėtingais vietovardžiais tokie dalykai palengvina gyvenimą


    Keturženklio vietinio keliuko danga be priekaištų




    Dvikalbis užrašas - vengriškai Nagyvázsony ir vokiškai Großwaschon


    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kelių dangos išties yra "nudrožtos" ir kelių infrastruktūra išties pavargusi, jei kelias yra toliau nuo Budapešto ar neveda į Budapeštą.
    Kelių tinklas gerai išvystytas ir, jokių žvyrkelių ten nepavyko surasti. Todėl sakyti, kad pas juos yra blogesni keliai, yra gerokai per anksti.
    Tačiau jų miesteliai ir vidutinio miesto dydžiai (jau nekalbant apie Budapeštą) atrodo n+k kartų "miestiškesni" nei mūsų analogai - gal dėl to, kad per karus buvo mažiau sugriovimų, o iki I pasaulinio karo buvo Vengrijos klestėjimas.
    Labiau dabartinės Vengrijos pojūtis, bet kalbant apie praeitį tai taip. Net pirmą kartą ten lankantis dar 2010 m. jautėsi aiškiai turtingesnė šalis nei Lietuva. Teko važiuot tiek autostradom, tiek lankytis Budapešte, tiek Tokajaus apylinkėse pasimalti. Dabar kiek girdžiu įspūdžiai nėra vienreikšmiai. Paskutinį kartą jau prieš covid užsukus prie Balatono ež. tikėjausi mūsų kurortų lygio iščiustymo (Palanga, Nida, galbūt Birštonas), pamačiau tarsi paprastą miestelį gražesnėje Pakaunės vietoje, kur ir seni stulpai, ir rimtesnio remonto nemačiusi kelio danga.
    Dabar vienareikšmiškai tik autostrados ir Budapeštas geriau (nežinau dėl kitų didesnių miestų), tikrai primena Vakarų Europą.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.04.27, 09:34.

    Komentuoti:

Working...
X