Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Prieš pasakojant apie šių metų kelionę po Vakarų Vengriją - keli įspūdžiai iš pirmo apsilankymo Vengrijoje prieš 20 metų, kai keliavome per Šiaurės Vengriją Miskolc -Eger- Vác -Esztergom - Komárom- Győr - Sopron .
    Yra tema forume Kelionė po Vidurio Europą 2004 (PL, SK, HU, AT, CZ), tik nuotraukos paženklintos Photobucketų "blynais".

    Į šiaurę nuo Budapeįto mūsų maršrutas buvo Vác - Tahitótfalu - Szentendre - Visegrád - Esztergom - Komárno / Komárom

    www.mapy.cz

    Keltas per Dunojų Vác -Tahitótfalu / Dunán Vác és Tahitótfalu között komp.
    Foto 2004.06


    Keltas Vác - Tahitótfalu veikia nuo 5:45 iki 20:15
    Kelto tvarkaraštis: https://visitvac.hu/en/kozlekedes_vac/

    Foto Stanislav Sloboda 2021.08.18

    https://en.mapy.cz/turisticka?source...600&z=15&ovl=2

    Pakeliui verta užsukti į serbų imigrantų įkurtą ir dailininkų pamėgtą Sentedrė miestą (Szentendre /Сентандреја). Nuo pagrindinio marštuto reikia nusukti tik 10 km
    Foto 2004.06


    Važiuojant vaizdingu keliu Nr. 11 link Visegrád (nepainioti su Vyšehradu Čekijoje ir Vyšegradu Bosnijoje) kalnai priartėja prie Dunojaus.


    Turint laiko verta aplankyti Višegrado pilį (Visegrádi fellegvár)
    Foto Adam Kopeček 2024.02.15

    https://en.mapy.cz/turisticka?q=vise...596&z=19&ovl=2

    Esztergom (Estergomas) - fantastiškas miestas, kuriame būtina aplankyti baziliką ir užlipti ant kupolo
    Foto 2024.06


    Tuo metu buvo tik mėnuo nuo mūsų įstojimo į Europos Sąjungą. Buvo kultūrinis šokas, kai ant sienos reikėdavo stovėti ne pusvalandį ar valandą o 1-2 minutes.
    Specialiai važiavome į Komarno .Komaromą per Slovakiją Anis laikais Slovakijoje ir degalai buvo pastebimai pigesni (dabar kainų skirtumas nedidelis).
    Toje vietoje mes stovėjome "net" 4-5 minutes. Įspūdį padarė draugiškai besišnekučiojantys vengrų ir slovakų pasieniečiai, kur tarpusavyje kalbėjosi vengriškai.

    Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad skubantiems maršrutu Esztergom - Komárom geriau važiuoti per Slovakiją - ten kelias Nr. 63 Štúrovo ir Komárno laukais, yra Štúrovo ir Komárno aplinkkeliai. Tuo tarpu Vengrijos pusėje kelias Nr. 11 eina per gyvenvietes, Dunojus apaugęs krūmokšniai ir jo beveik nesimato.

    Komárno / Komárom
    Iki I pasualinio rako buvo Vengrijso miestas, po 1920 m. Trianono sutarties kairysis Dunojaus krantas atiteko Čekoslovakijai. Dabar slovakiškame Komarome gyvena 32 tūkst .gyventojų (54%j vengrai ir 32% slovakų), o Komarno - 19 tūkst. (benveik vien vengrai).
    Didžiausia padalinto miesto įžymybė - viena didžaiusių Europoje XVII-XIX a. Komáromo tvirtovė (Komáromi erőd / pevnosť Komárno). Tvirtovė pradėta statyti Habsburgams kovojant su Osmanų imperija 1546-1557, naujoji tvirtovė pastatyta 1663-1673 m. Ji praplėsta XI a. pr . kovų su napolenu laikai , o paskutinė tvirtovės modernizacija buvo 1839-1847 m.

    Slovakija. Pevnosť Komárno

    https://pevnost.komarno.eu/en/

    Vengrija. Komáromi erőd

    https://www.utazzitthon.hu/latnivalo...stori-erod-424

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nuo Lenkijos - Slovakijos sienos ties Zwardoń / Skalité iki Slovakijos - Vengrijos sienos ties Štúrovo / Esztergomtiesiausiu keliu yra apie 250 km, o važiuojant greitkeliiais - nuo 270 iki 310 km. Kadangi prasidėjo atostogos, tai pakeliui užsukome į kelias įžymybės, maršrutas pailgėjo iki 350 km.


    Važiuojant į priekį pirmą dieną buvo tamsu, o antrą - lijo, tai nuotraukų beveik nėra.
    Kirtome sieną jau temstant, tai negalėjome grožėtis kalnais. Kelias D3 nuo Skalité iki Svrčinovec sankryžos (kelias E75 / 11 į Čekiją) yra vienos juostos, toliau - D3 jau 2 juostų Per Žiliną (Panevėžio dydžio meistas - apie 85 tūkst. gyv.) galima buvo važiuoti tiesiai (be eismo 8,5 km, 10 min) arba aplink greitkeliais D3 ir D1 (30 km, 22 min). Naktį važiavome tiesiai per miestą.
    Kelias Nr. 64 Žilina - Prievidza. Jei tektų pro ten važiuoti, būtinai užsukite į Rajecké Teplice


    Ten yra gydyklos "Aphrodite", del kurių architektūros verta pasukti į šoną - nereikės važiuot į Skopję


    Kelias Nr. 64 Žilina - Prievidza kerta Malá Fatra kalnus, ten kaip tik buvo remontas. Jei būtume važiavę dieną, būtume ilgam strigę.
    Nakvojome ties rajono (okres) centru Prievidza. Toliau keliai ėjo per gyvenvietes, iki pietų lijo, tai apie kelių sąlygas nelabai yra ką ypatingo pasakoti.

    Pakeliui verta užsukti Bojnice mieste į pilį


    Maršrute buvo ir Handlová miestas, kur prieš porą dienų buvo pašautas Slovakijos premjeras R.Fico


    Nuo Žiar nad Hronom prasideda greitkelis R2 Trnava - Banská Bystrica, juo apei 15 km važiavome iki Exit 137 Hronská Breznica, kur yra sankryža su keliu Nr. 51 į Banská Štiavnica
    Ten kajp tik radome slovakišką karčiamą Koliba Štiavnická Anča


    Paragavome sotaus slovakiško maisto. Sriuba buvo puiki


    Čia kažkoks keistas tautinis patiekalas - mėsa ir kleckučiai su svogūnais


    Toliau kelias Nr. 51 buvo gana vidutiniškos kokybės ir vis prastėjo kylant į kalnus.
    UNESCO sąrašą esantis Banská Štiavnica miestas buvo įdomus; kaip ir priklauso tokiems miestams, jame buvo sunku surasti parkingą.


    Po to važiavome triženkliu keliu Nr. 524. pasitvirtino liūdna patirtis, kad Slovakijos kalnuose esantys triženklai ar net nacionalinai (dviženkliai) eklai gali būti prastos kokybės. Jis toks buvo iki Bátovce, toliau iki Vengrijos sienos jokių nuotykių nebuvo.
    Verta tik paminėti, kad Levice mieste esanti pilis neverta dėmesio - ji yra mieste, apaugusi medžiais ir nieko nesimato.
    Nuo Kalná nad Hronom visur jau dvikalbiai užrašai - ten gyvena vengrai.

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Aš pats atsimenu savo senas keliones į Slovakiją, tai man nepatiko visa ta jų sovietinė estetika.
    Šturovo (Párkány) terminis baseinas yra kaip laiko mašina - su jų rūbinėmis ir dušais nusikeli 30-40 metų atgal į socializmo laikus

    Slovakijos - Vengrijos siena eina Dunojumi. Dešinėje - Štúrovo


    Štúrovo / Esztergom
    Paskutinis taisė Romas; 2024.12.10, 22:22.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šiemet gegužę važiavome į Vengriją per Slovakijją. Kadangi ten yra šioks toks greitkelių tinklas ir jais naudojomės į abi puses, tai nusipirkome vinjetę.
    Vienur kaina už 10 dienų nurodyta 12,00 EUR

    https://www.tolls.eu/slovakia
    https://eznamka.sk/selfcare/purchase

    Kitur nurodyta 14,40 EUR (Slovakijoje yra 20% PVM)

    https://www.sk-vignette.com/en/e-vig...register/sk/6/

    Pagal kiaulystės dėsnį atsisiunčiau iš anksto ir sumokėjau 15.39 EUR.

    Paprasčiau ir pigiau būtų buvę pirkti Lenkijos - Slovakijos pasienyje Zwardoń / Skalité - ten yra visą parą veikiantis vinječių punktas.



    https://www.google.com/maps/@49.5069...oASAFQAw%3D%3D

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Puikūs pavyzdžiai iš Prahos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Laure23 Rodyti pranešimą
    Kadangi [Via Balticos] PR fotkėje matau ir Čekijos vėliavą, tai verta pabrėžti kad čekai su magistralėmis, na konkrečiai Via Baltica, tik dabar pradės draugauti

    On Friday 11 October, construction of the D11 motorway will begin in Královec, Czech Republic. The section between Trutnov and the Polish border is expected to be completed by 2027 and will connect to the Polish S3 expressway.
    https://trans.info/en/czech-d11-motorway-399747

    Tuose kraštuose teko pasivažinėti 2022 m. vasarą. Lenkai intensyviai statė greitkelį S3 link Čekijos sienos, o čekų pusėje jokio judesio nesimatė. Kaip ir Lietuvoje, Čekijoje buvo galima be problemų naudotis 10 - 20 metų senumo kelių žemėlapiais. Bent tame Čekijos pakraštyje nebuvo jokių naujų kelių ar aplinkkelių, tik gyvenvietėse buvo daugiau draugiškų įspėjimo radarų apie (ne)viršijamą leistiną greitį.

    Lenkai šiemet liepos 31 d. baigė paskutinę greitkelio S3 Svinoujscie - Čekijos siena atkarpą Žemutinėje Silezijoje Bolków - Kamienna Góra
    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...yk,nId,7749109

    Lenkiško S3 ir čekiško D11 sandūra pasienyje ties Lubawka / Kralovec

    https://gazetawroclawska.pl/droga-ek...59/zd/58613219

    Malonu, kad ir Čekijos kelininkai bunda
    Krkonošský deník 2024.10.08
    Konečně to začne! Stavba dálnice D11 u Trutnova odstartuje v pátek
    Pagaliau prasideda! Autostrados D11 tiesimas ties Trutnovu prasidės penktadienį
    Autostrados D11 ruožas nuo Trutnovo iki Kraloveco bus 21,175 km ilgio. Prie valstybės sienos jis jungsis su Lenkijos greitkeliu S3. Rangovai pastatys 28 tiltus, kurių bendras ilgis 3,8 km, sankryžas Striteže, Poříč ir Kralovec bei 10 triukšmo slopinančių sienų, kurių ilgis sieks 1615 metrų. Sudėėtingiausia bus dviejų maždaug pusės kilometro tunelių statyba. Tokio "reiklaus" greitkelio Čekijoje dar nebuvo nutiesta. Pirmiausia Kraloveco mieste ketinama nutiesti trijų kilometrų atkarpą su jungtimi su lenkišku greitkeliu S3.
    https://krkonossky.denik.cz/zpravy_r...-20241008.html
    Būsima trasa

    https://krkonossky.denik.cz/zpravy_r...240120-tu.html

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Įsijungiu kartais vaizdų per YouTube iš Slovakijos, rečiau Vengrijos. Ten tai keliukai tikrai jaučiasi kaip Lietuvoje su visais nelygumais. Kalbu apie kelius su dviženkliais numeriais. Išimtis yra greitkeliai, bet čia tas pats kaip su mūsų A5 ar Vilniaus vakariniu aplinkkeliu, keliai nėra sugriuvę. Slovakijoje kas geriau, kad ženklinimas iš čekų ir austrų atėjo, kokybiškas, geresnis nei Lenkijoje ir Lietuvoje.

    Čekija, Lenkija kita kalba, ten nebent visokie smulkūs keliukai netvarkingi. Čekijos pagal BVP per capita net neaplenkėm dar, tik priartėjom. Lenkija tiesiog dėl skirtingų dydžių sunkiau palyginama. Man asmeniškai Lenkija atrodo biedniau už Čekiją, tokia chaotiškesnė-kaimiškesnė, kažkoks mixas tarp Lietuvos/Latvijos/Baltarusijos "provincijos" ir tos pačios Čekijos.

    Aš pats atsimenu savo senas keliones į Slovakiją, tai man nepatiko visa ta jų sovietinė estetika. Rytų Slovakija iš vis kažkokie SSRS vibe (pvz. Prešovo pramoniniai rajonai), nors tai buvo viena šalis su Čekija. Lenkija, tuo metu Vengrija (2010 m.) atrodė arčiau Vakarų Europos. Dabar išsianalizavau kas konkrečiai nepatiko: kaimuose beveik niekur nėra šaligatvių, arba jeigu yra, tai nelygūs, apgriuvę. Infrastruktūra sukuria kažkokių negyvų nejaukių miestelių įspūdį, labai matosi visur daugiabučiai, ypač jie nesižiūri slovakiškam kalnų reljefe, jų net renovacija negelbėja. Nesu buvęs Bratislavoje ir šiaip Vakarų Slovakijoje, tik išbandęs D2 greitkelį tarp Vengrijos ir Čekijos. Gal ten ir geriau (pvz. light rail statomas Bratislavos Petržalkoje), bet ten arčiau ta pati Čekija ir Austrija, truputį verčia pasitempti situacija, kas arčiau turėtų būt Talino dvasios negu Vilniaus ar net Rygos
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.08.18, 21:23.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Pritariu - Čekijos keliai centrinėje Europoje yra labai neblogi. Už tą pačią Lenkiją tikrai geresni, kur tik išsuk iš autostrados ir turėkis.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Negi mes neturime jokių ambicijų, kad lyginamės su Čekija. Turbūt sunku surasti kitą šalį, kuri peŕ paskutinius 20 metų kelių tiesimo srityje padarė mažai pažangos (nebent autostrada Ostrava - Olomouc)
    Gal grįžtame į temą.
    Užvakar grįžome iš 2 savaičių bastymosi po Čekiją. Tempėmės prikabinamą namelį (o jis visus kelio nelygumus sustiprina kokius 5x). Nelabai suprantu, kodėl Čekija linksniuojama iš blogosios pusės. Nuvažiavom joje ~1000km - ir automagistralėm, ir visokio lygio kitais keliais. Iš to 1000, pasitaikė kokie 100km prastos dangos.

    Visi kiti keliai idealūs. Išilginis kelio profilis - idealus. Jei čekų kelininkam duotume užduotį suženklinti kelio pažeidimus Lietuvoj - garantuoju, kad 100% A1 būtų pažymėtas kelio ženklu Nr. 120.

    Pagrinde blogesnė danga keliuose, kurie žymimi 5 skaičių numeriu - įtariu čia kažkokie žemiausio prioriteto vietiniai keliukai. Matosi daug kelių, kurių danga atnaujinta neseniai...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Donidavu Rodyti pranešimą

    Niekas Europoje neatrodo taip blogai kaip čekai, todėl visi iš jų ir juokiasi. Plius ir esamos magistralės apgailėtinos lyginant su visais kaimynais įskaitant net Slovakiją.
    Dar Vokietija labai lėtai stato ir tvarko savo autobanus. Didžioji dalis tinklo yra iš senų laikų: 1930-1990 m.
    Realiai labiausiai Vokietija ir Čekija "dėjusios" ant kelių statybos bent jau tam regione

    Komentuoti:


  • Donidavu
    replied
    Parašė Negabaritas Rodyti pranešimą

    Neatrodome blogai tik todėl, kad sutampa sienos kirtimo vieta, jei būtų nusprendę S61 atvesti į naują sienos kirtimo tašką - vaizdas būtų 1:1 kaip S3 Čekijos pasieny
    Niekas Europoje neatrodo taip blogai kaip čekai, todėl visi iš jų ir juokiasi. Plius esamos magistralės apgailėtinos, lyginant su visais kaimynais net Slovakija.

    Click image for larger version  Name:	Cekai.jpg Views:	331 Size:	158,3 kB ID:	2142211
    Paskutinis taisė Donidavu; 2024.07.23, 15:38.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Negi mes neturime jokių ambicijų, kad lyginamės su Čekija. Turbūt sunku surasti kitą šalį, kuri peŕ paskutinius 20 metų kelių tiesimo srityje padarė mažai pažangos (nebent autostrada Ostrava - Olomouc)
    Paskutinis taisė Romas; 2024.10.11, 15:56.

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Užmačiau internetuose Tai bendram kontekste neatrodom mes taip blogai.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ankstesniame puslapyje buvo aprašyta.
    Kai maršrute nėra mokamų kelių, tai ir nereikia pirkti vinjetės.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Maršrutas per Vengriją nuo Slovakijos iki Rumunijos Vállaj /Carei .
    Vinjetės į tą pusę nepirkome.
    O kada galima nepirkti?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp Njired'hazos ir Rumunijos sienos
    Foto 2023.07
    Kelias 4911 Nyíregyháza - Nyírbátor


    Kertama autostrada M3


    Tranzitinis eismas Nagykálló miestelyje


    Neseniai asfaltuotas ruožas




    Nyírbátor


    Kelias 4911 Nyírbátor - Vállaj
    Jau matosi krypčių nuorodos į Rumuniją






    Šiame Vengrijos pakraštyje kelio danga buvo visai prasta




    Žiedinė sankryža su keliu Mátészalka - Vállaj
    Országhatár turbūt reiškia valstybės sieną


    Vengrijos - Rumunijos pasienio punktas Vállaj / Carei


    Šengeno zonos pabaiga. Pasienyje teko stovėti virš 20 minučių

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Foto 2023.07
    Tokajus (Tokaj). Krypčių rodyklės ne itin matomos


    Prasukome pro Tokajaus centrą


    Tolumoje matosi tiltas per Tisos (Tisza) upę, kur eina kelias Nr.38 Tarcal - Tokaj - Nyíregyháza


    Kelias Nr. 38 į Njired'hazą (Nyíregyháza). Posūkis prie pervažos


    Šis nacionalinis kelias, kaip ir prieš tai buvęs kelias Nr. 37, nėra idealios kelio būklės, bet gerai, kad jo trasa eina toliau nuo gyvenviečių


    Nusukimas link autostrados M3


    Njired'haza (Nyíregyháza)


    Prasukome pro 7-o pagal dydį Vengrijos miesto miesto centrą.
    Gavome progą pasigrožėti Vengrijos secesijos architektūra

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Maršrutas per Vengriją nuo Slovakijos iki Rumunijos Vállaj /Carei .
    Vinjetės į tą pusę nepirkome. Atstumas - tik 140 k. kelionė su puikiais pietumis Tokajuje ir fotkinimais saulėgrąžų laukuose užtruko apie 3½ valandos


    Foto 2023.07
    Kelias Nr.37 Sátoraljaújhely - Miskolc (Miškolcas)




    Tokajaus vyno regionas yra UNESCO pasaulio paveldo sąraše.
    Kada nors reikės ištaikyti progą pabūti ilgiau


    Žiedinė sankryža šalia Šarošpatako (Sárospatak)
    Su vengriškais pavadinimais reikia apsiprasti


    Kelio danga kiek pavargusi, bet kelias aplenkia gyvenvietes


    Sukame į Tokajų


    Fantastiški saulėgrąžų laukai




    Prasideda Tokajaus vynotekos




    Tikri vengriški pietūs - jautienos sriuba, guliašas ir Šoprono alus

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelias Nr. 79 Vranov nad Topľou - Trebišov - Slovenské Nové Mesto
    Foto 2023.07


    Slovakijoje ir Čekijoje kelio nuorodose yra nurodomas ir kelio numeris, ir atstumas


    Dar vienas šviesoforinis ruožas


    Ties Hriadky gyvenviete kertamas kelias Nr. 19 / E50 Košice - Michalovce - (Užhorod)


    Trebišovo aplinkkelis


    Žiedinė sankryža su keliu Nr. 552 Košice - Veľké Kapušany


    Paskutinėje atkarpoje buvo keli šviesoforiniai kelio ruožai




    Tie kalnai - jau Vengrijoje


    Aplinkkelis sunkiajam transportui į Vengriją


    1920 metais vengrų gyvenamas žemes tuometinė Čekoslovakija pagal Trianono sutartį gavo todėl, kad ten svarbus ėjo geležinkelis
    Prieš Slovenské Nové Mesto siena su Vengrija eina prie pat kelio
    Tas sodas - jau Vengrijoje


    Dvikalbis užrašas. Slovenské Nové Mesto / Újhely - paskutinė gyvenvietė Slovakijoje




    Abiejose sienos pusėse yra Tokajaus vyno regionas


    Sukame link sienos. Čia dar Slovakija


    Siena su Vengrija eina upeliuku Roňava / Ronyva

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakijos keliai
    Pernai per Slovakiją ir Vengriją važiavome į Rumuniją.
    Važiuojant į ten 140 km atstumas nuo Lenkijos pasienio Duklos perėjoje Barwinek /Vyšný Komárnik iki Vengrijos pasienio Slovenské Nové Mesto / Sátoraljaújhely užtruko apie 2 val 15 min.
    Važiavimas Slovakijos keliais tuomet paliko prastą įspūdį - už Svidniko išsukus iš 21 į 15 kelią kelias tapo prastesnis, nemažai gyvenviečių, tuo metu buvo nemažai kelio remontų

    www.mapy.cz

    Foto 2023.07
    Kelias Nr. 15 (Svidník) - Stropkov - Vranov nad Topľou




    Tilto remontas


    Šalia kelio - tvenkinys (Vodná nádrž Veľká Domaša) su rekreacine zona


    Turint laiko nesunkia būtų galima susirasti vietą pasimaudyti




    Ties Vranovu įvažiuojame į 18 kelią Žilina - Poprad - Prešov - Michalovce
    Slovakijoje išliko nacionalinių kelių numeracija dar nuo Čekoslovakijos laikų. 18 kelias buvo pats ilgiausias visoje šalyje ir ėjo nuo Plzeno prieigų iki Ukrainos




    Vranov nad Topľou

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šiemet vėl buvau tuose kraštuose.
    Pernai neatsargiai pasižadėjau smulkiau papasakoti apie Slovakijos ir Vengrijos kelius.
    Prieš dėdamas šiemetines nuotraukas pasidalinsiu pernykščiais įspūdžiais.

    Iš karto pasakysiu, kad šiemet nuomonė apie Slovakijos kelius pagerėjo, o apie Vengrijos - pablogėjo.

    Komentuoti:

Working...
X