Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Vertėmės per visą Čekiją nuo Šumperko Šiaurės Moravijoje iki Marianske Laznių vakarų Bohemijoje.
    Nors Čekijos plotas tik penktadaliu didesnis už Lietuvą, bet su neplanuotais aplinkeliais susidarė virš 500 kilometrų.


    Kelias Nr. 44 Šumperk - Mohelnice - (Olomouc)
    Sukome į pietus, nes norėjome aplankyti Bouzovo pilį (zamek Bouzov)
    Greitkelio pabaiga prieš Zabžehą (Zábřeh)






    Vėl keli kilometrai greitkelio. Tokiuose keliuose vinjetės dar nereikia




    Traktorius ir Čekijoje traktorius




    Čekai rašo ne "apylanka" kaip pas mus, o konkrečiai nurodo kur veda ta apylanka




    Kelias Nr.44 virsta autostrada D35 (ex greitkelis R35)


    Mūsų tikslas - Bouzovo pilis


    Sankryžos pavyzdys. Jos Čekijoje numeruojamos pagal kilometražą, o ne eiliškumą
    Kelias be avarinių juostų. Išankstinis įspėjimas apie sankryžą prieš kilometrą






    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Kaip dėl vinječių? Labai reiktų info. Kur geriausia pirkti, kokios kainos? Slovakija, Čekija, Vengrija. Ačiū.
    Pirkti geriausia internetu iš oficialaus puslapio:

    Čekija: Electronic Vignette - eDalnice
    Slovakija: Electronic vignettes in the Slovak Republic
    Vengrija: E-vignette purchase | National Toll Payment Service PLC

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Kaip dėl vinječių? Labai reiktų info. Kur geriausia pirkti, kokios kainos? Slovakija, Čekija, Vengrija. Ačiū.
    Čekijoje, Austrijoje internetu oficialiuose puslapiuose, viskas labai paprasta ir greita.

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Kaip dėl vinječių? Labai reiktų info. Kur geriausia pirkti, kokios kainos? Slovakija, Čekija, Vengrija. Ačiū.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Radek iš Youtube kanalo Autostrady Polska prieš mėnesį atnaujino Via Carpatia apažvalgą
    Via Carpatia - stan istniejący, budowa oraz plany w Polsce i pozostałych krajach
    Via Carpatia – dabartinė būklė, statybos ir planai Lenkijoje ir kitose šalyse

    Slovakijoje artimiausiu metu bus statomi greitkelio kategorijos Prešovo šiaurinis ir Košicų rytinis aplinkkeliai. Kada bus rekonstruojama apie 70 km ilgio atkarpa nuo Prešovo iki Lenkijos sienos ir kokia ji bus, kol kas nėra žinoma
    Vengrijoje visa Via Carpatia trasa nuo Slovakijos iki Rumunijos sienos eina esamomis autostradomis M3, M35 ir M4

    https://www.youtube.com/watch?v=oGiqjDtsPFI
    P.S Lenkų kalbos mokėti nebūtina. Galima įsijungti subtitrus ir pasirinkti automatinį jų vertimą į lietuvių ar anglų kalbą.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Dar vienas pastebėjimas, Čekijoje praktiškai niekur nerasite žvyrkelių, asfaltuotų kelių tinklas labai tankus - labai gerai keliauti dviračiu. Kita kalba apie dviračiams pritaikytą infrastruktūrą, tai situacija tikrai tragiška miestuose.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
    Matau du variantus.
    Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
    Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
    Yra dar vienas variantas - per Katovicų aglomeraciją, Bielsko- Bialą, kertant sieną ties Zwardoń / Skalite ir toliau nuo Žilinos - slovakiškomis autostradomis.


    Visi trys variantai skiriasi trukme apie pusvalandį - valandą, o degalų sąnaudos lekiant aplink autostradomis bus pastebimai didesnės.
    Apie 2-ą ir 3-ą maršrutus pernai rašiau šioje temoje ir Lenkijos kelių bei maršrutų temoje

    1) Vakarinis variantas per Ostravą- Bratislavą. Greičiausia ir brangiausias.
    Lenkijoje A1 Katovicų aglomeracijoje (nuo Katovicų oro uosto iki Bytomo) yra 15 km "rodeo" ruožas, kur greitis ribojamas iki 80 km/h. Jei ten prasidės rekonstrukcija, tai kelionės trukmė išaugs kelionės trukmė.
    Šio varianto trūkumas yra ir tai, kad teks pirkti tris vinjetes - čekišką, slovakišką ir vengrišką.

    2) Vidurinis maršrutas per Bielsko-Bialą, Žyviecą ir Žiliną
    Nuo Varšuvos iki Katovicų oro uosto važiuoti S7 ir ypač A1 vienas malonumas. Lenkijoje pernai jau nutiestas Katovicų aglomeracijos rytinis aplinkkelis S1 (nuo Katovicų oro uosto iki Tychy). Kai S1 bus pratęsta iki Bielsko-Bialos, šis variantas turėtų tapti labai patrauklus. Jei Vengrijoje toliau nevažinėsite, gali užtekti vien slovakiškos vinjetės.
    Toliau - šio varianto trūkumai:
    DK1 ruože nuo Tychy Bielsko-Bialos (iki sankryžos su S52 į Cieszyną/Tešiną) yra paprastas 2x2 su šviesoforais Pščynoje ir dar poroje miestų.
    Už Žyvieco iki sienos greitkelis yra 2x1 juostų. Ten dar yra rekonstruojamų ruožų su šviesoforais.
    Slovakijoe yra keli mokamos autostrados D3 ruožai, bet eismas ten ir 11 kelyje santykinai mažiau intensyvus.
    Šiuo maršrutu geriausia važiuoti tokiu metu, kai mažesnis eismas. Mes pernai Pietų Lenkijoje važiavome šeštadienį vakare ir nestrigome prie šviesoforų.

    2) Rytinis per Krokuvą ir Banska Bystricą. Trumpiausias ir pats vaizdingiausias maršrutas, nes eina per Tatrus. Tiems kas pirmenybę teikai autostradoms, šis variantas gali mažiau patikti.
    Greitkelis S7 Varšuva - Krokuva jau baigtas, bet dar nebaigtas Krokuvos aplinkkelio rytinis segmentas - reikia apvažiuoti Krokuvą iš vakarų naujuoju šiauriniu aplinkkeliu S52.
    "Zakopianka" iki Myslienicų yra DK7 2x2 , o paskui greitkelis S7 iki Rabka-Zdrój. Jei yra savaitgalio pradžia / pabaiga, tai ten labai išauga srautai į Zakopanę ir iš jos. Už S7/DK7/DK49 Rabka-Zdrój posūkio į Chyżne / Trstena yr paprastas kelias DK 7, o Slovakinoje - Nr. 59, bet esimas ten mažiau intensyvus.
    Slovakijoje yra keli greitkelio R3 ruožai, kol kas nemokami. Tarp Ružomberoko ir Banska Bystricos gali būti šviesoforinių remontuojamų ruožų.
    Perdaug neskubant galima išvis išvengti slovakiškų vinječių - greitkelyje R1 Banska Bystricoje 160-me exite reikia pasukti į senąjį 66-ą kelią iki Zvoleno. Kas neskuba, gali pavažiuoti 20 km kilometrų šalia greitkelio, prarasti 5-10 minučių ir sutaupyti 10-13 eurų.
    Ar pirkti vengrišką vinjetę - čia yra laisvas apsisprendimas - važiuoti 30 km greitkeliu M2 su vinjete, ar senuoju keliu Nr.2 nuo Váco iki Budapešto.
    Apibendrinant - kai nėra vienareikšmiškai aiškaus geriausio varianto, tai gal pabandyti važiuoti ten vienu keliu, o grįžti - kitu
    Paskutinis taisė Romas; 2025.07.04, 09:08. Priežastis: Nuoroda į kitą temą

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą? Matau du variantus. Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km. Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gražus laikas keliauti gegužę, kai viskas žydi
    Foto 2025.05

    Kelias Nr. 310 Rokytnice - Žamberk


    Krypčių nuoroda prieš Jablonną




    Nukertant kampą keliuku be numerio pirmą kartą teko susidurti ir su lopytu perlopytu keliu


    Kai kur yra išlikę ir prieškarinio grindinio


    Kelias Nr. 368 prieš Šumperką yra 2+1 juostų su papildoma juosta įkalnėje. Anksčiau tai buvo kelio Nr.11 Praha - Hradec Kralove - Ostrava atkarpa

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Triženklis Čekijos keliukas Nr. 319


    Įdomus ir tvarus atitvarų sprendimas kelyje į slidinėjimo kurortą




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dolní Lipka sankryža netoli Kralikų miesto ir Lenkijos sienos






    Prie šios aikštelės yra pasienio su Lenkija punktas Mladkov-Petrovičky / Kamieńczyk






    Šalia kelio teka pasienio upeliukas Červený potok , kuris ties šiuo tiltu įteka į pasienio upę Divoká Orlice (lenk. Dzika Orlica , vok. Wilde Adler)


    Nuoroda į Lenkiją, kuri yra už Divoká Orlice / Dzika Orlica upės


    Mūsų keliukas nutolsta nuo Lenkijos sienos


    Hanička. Parkingas prie 1937-1938 m. Čekoslovakijos bunkerio

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    I eilės plentas Nr. 11 (silnice I. třídy 11) kažkada buvo ilgiausias Čekijoje - jie ėjo nuo Pordiebradų per Hrade Kralove - Žamberką - Šumperką - Opavą iki Ostravos ir tęsėsi Slovakijoje iki Svrčinoveco - Žilinos
    Tarp Šumperko ir Červena Vodos


    Čekiška užrašų kakafonija - kai norima sutalpinti ir atstumus, ir kelių numerius
    Gerai, kad dabar prieš rimtesnes sankryžas dažnai būna išankstinės krypčių nuorodos


    Įdomus staigių posūkių žymėjimas


    Paprastas staigių posūkių žymėjimas








    Červená Voda. Kelias Nr. 11 pasuka kairėn. Toliau važiavome vietiniais triženkliais keliukais

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pasivažinėjimai Čekijos ir Lenkijos pasienyje Olomouco, Pardubicų ir Hradec Kralove kraštuose


    Lenkijos - Čekijos sieną kirtome punkte Głuchołazy - Mikulovce


    I eilės plentas Nr 44 (silnice I. třídy 44). Mikulovice - Jeseník - Šumperk - Mohelnice.
    Tarp Lenkijos sienos ir Jeseniko


    Už Šumperko




    Nedidelis greitkelio ruožas. Tačiau čia vinjetė nera būtina


    Kas keli šimtai metrų yra "kišenės maųšinos patraukimui į šoną
    Atgrubnabiai Lietuvos kelių projektuotojai prieš siaurindami kelią A14 Molėtai - Utena galėtų pasimokyti gerosios praktikos iš čekų kolegų.




    Suksime į 11-ą kelią

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. Čekija - 2025.05
    Šiemet gegužę pasivažinėjome po Čekiją apie 1300 km.
    Buvome Silezijoje - Moravijoje ir Vakarų Bohemijoje. Bendras įspūdis apie kelius kiek geresnis nei prieš trejus metus (tada buvom Šiaurės Bohemijoje).

    Kelių tinklas, kaip ir Lietuvoje, praktiškai nepasikeitė per kelis dešimtmečius, išskyrus keletą greitkelių atkarpų. Galima sėkmingai naudotis 1999 metų kelių atlasu
    Labai gerai, kad lygios kelių dangos, nėra mašinų laužymo kalnelių.
    Daugelyje gyvenviečių įvažiuojant yra stendai su rodomu greičiu ir, jei važiuoji greičiau, prašoma sumažinti greitį. Radarų buvo gal vienas ar du prieš pėsčiųjų perėjas tranzitiniame kelyje per gyvenvietę. Labiausiai nuviliantis buvo važiavimas Prahos aplinkeliu D0. Gera naujiena, kad nemažoje atkarpoje (~25 km) tiesama autostrada D6 Praha - Karlovy Vary.

    Šiaip kelios Čekijos kelių nuotraukos anonsui


    Rapsų žydėjimas - puikus metas keliauti


    Tipiškos čekiškos krypčių nuorodos su sugrūstais kelių numeriais ir kilometražu


    Autostrada. Čekijoje už autostradas reikia nusipirkti vinjetę. Tačiau yra ir neapmokesinamų atkarpų


    Šiaip kelias į kalnus ir Lenkijos pasienį

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.
    Skaičiau, kad šriftas išskyrė šalį, kad tai Slovakija, dabar naudos kažkokį "neišsiskiriantį šriftą".

    Aš pirmą kart į Slovakiją įvažiavau iš pietų pusės tai po Čekijos, Austrijos, Vengrijos šriftas pasirodė keistas, o Lenkijos vėl apynormalis. Tai matyt ir nejaučiu sentimentų, bet iš šiaurės pusės Slovakija jau šiek tiek tokia egzotika (Lietuvos atžvilgiu), nes pasibaigė ilga kelionė per Lenkiją, prasideda kalnai, kitokie miesteliai, kitokia atmosfera. Man kažkuo tie kraštai primena Pavilnio reginionio parko apylinkes, Rasų mikrorajoną, tik su labiau pietietišku klimatu Tik važiavau link Vengrijos Tokajaus, tai įvažiavimas į Slovakiją buvo nuo Žešuvo (Rzeszow). Visą dieną važiavome Rytų Lenkijos krašto keliu per Balstogę, Liubliną, Žešuvą iki Slovakijos.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 13:59.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Galima pamatyt nuotraukose kaip slovakai pasikeitė šriftą. Dabar naudoja tipo Trans European Road Network ale "europinį" šriftą (trumpina į TERN), kuris neišplito už Austrijos ir Slovakijos ribų, nes turi trūkumų kaip serifų egzistavimas. Žodžiu, kitos šalys įsivertino kad jų šriftas geresnis. Pvz. Čekijos ar Vokietijos šriftas tikrai geriau atrodo. Lietuva ir toliau liko aklavietėje matydama, kad joks šriftas aiškiai neįsivyrauja Europoje ir tiesiog liekama prie to kas buvo.

    Senasis šriftas, galima ginčytis, toks net nejaukesnis už rusišką GOST, bet tai tiesiog pasenęs šriftas iš Čekoslovakijos laikų. Skaičiau senokai skyscrapercity forume apie kelius kad tą šriftą naudojo laikraščiams, ir komunistinė valdžia pagalvojo kad tiks ir keliams, nes pasirodė kaip "aiškus šriftas". Čekai kažkaip iš karto susiprotėjo pasikeisti šriftą dar po 1990 m., nukopijuojant nuo vokiečių, bet slovakai liko prie to kas buvo.

    Daugiau nelabai ką diskutuot apie Slovakiją. Man pasirodė juntamai skurdesnė Čekiją ir netgi tiesą sakant Lenkiją. Gal dėl tokios industrinės šalies atmosferos, V. Europos stiliaus Senamiestukų mažuose miesteliuose trūkumo kaip Čekijoje.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 01:17.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Už Tvrdošino - vėl greitkelio ruožas






    Trstenos aplinkkelyje nusukome dešinėn į 520 kelią link pasienio punkto Suchá Hora - Chochołów


    Slovakijos 520 kelias link Lenkijos Zakopanės regiono


    Artėjame prie Aukštųjų Tatrų




    Turbūt buvęs Slovakijos pasienio patikros punktas




    Slovakijos ir Lenkijos siena. Suchá Hora - Chochołów


    Aukštieji Tatrai nuo pasienio


    Žvilgsnis atgal į Slovakiją





    Pabaiga.
    Paskutinis taisė digital; 2025.05.09, 01:08. Priežastis: [img]

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Už Dolný Kubín senasis kelias Nr. 59 eina Oravos upės slėniu.
    Yra du aplinkkeliai (Oravský Podzámok ir Trstená) turintys greitkelio statusą R3, tačiau kol kas neapmokestinami.
    https://eznamka.sk/en/specified-road-sections/network
    https://eznamka.sk/sites/default/fil...dec_presah.pdf

    Foto 2024.05
    Greitkelio pradžia


    Greitkelis R3 yra 2 x 1 juostų, su dviejų lygių sankryžomis


    Vaizdas į Oravos pilį (Oravský hrad)



    Jau matosi Aukštieji Tatrai




    Greitkelio pabaiga


    Vėl senasis kelias




    Sekminių medis


    Tvrdošynas (Tvrdošín)


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Ružomberok - Dolný Kubín - Trstená
    Foto 2024.05
    Statomos autostrados D1 / E50 Poprad - Žilina estakada


    Įkalnėje kelio danga su provėžomis








    Dolný Kubín


    Komentuoti:

Working...
X