Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė booraz Rodyti pranešimą

    Mano nuomone, geriau, kai visur vienodai yra trys signalai žalia, geltona, raudona, negu keturi (žalia, žalia mirksinti, geltona, raudona) iš kurių žalias mirksintis neaiškus, vienoj sankryžoj 10 sek mirksi, kitoj 3 sek. Taip ir neaišku per žalia mirksinčia gali važiuoti ar ne.
    Gal ir geriau, svarbu šioje vietoje du dalykai, tai kad geltono signalo laikas būtu ne per trumpas, kad nesusidarytu avarinės situacijos staigiai stabdant. Gal nesugalvos tiesiog išjungti mirksėjimą ir palikti geltono laiką kaip ir buvo.
    Ir antra tai, kad būtų be mirksėjimo visose sankryžose, nes net ir šiai dienai papuola tokių sankryžu kur nėra mirksinčio žalio. Aišku, antras punktas tikrai nebus įgyvendintas, tai išvada, kad turėsime įdomių situacijų. Vienos sankryžos su mirksinčiais šviesoforais, kitos jau be. Vienos su šviesoforais už sankryžos, kitos jau ne. Vienose jau žiūrėk pakreips šviesoforus į pirmą eilę, o kitose dar ne. Nepažystamoje vietoje važiuojant bus smagu!

    Comment


      Jei atsisakom mirksinčio žalio, tai gal būtų protingiau visus ir suprogramuot, kad nemirksėtų. Kodėl aplamai vienas šviesoforas turi mirksėti, o kitas ne? Aišku, gal yra kokie seni šviesoforai, kurių galbūt neįmanoma suprogramuoti, bet dauguma šviesoforų, manau, suprogramuojami? Mirksintis žalias turėtų būti įrengiamas tik papildomai sekcijai, kuri nedeganti draustų eismą ta kryptimi.

      Išsamprotavau, kokie yra mirksinčio žalio trūkumai. Galbūt tai yra priežastis, kodėl mirksinčio žalio nėra visoje Europoje.
      Kai niekada nežinai, kada užsidegs geltona, stengiesi lėčiau važiuoti prieš sankryžą. Visada yra tikslinga prilėtinti prieš sankryžą, nes tai yra didžiausias konflikto taškas.

      Comment


        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
        Išsamprotavau, kokie yra mirksinčio žalio trūkumai. Galbūt tai yra priežastis, kodėl mirksinčio žalio nėra visoje Europoje.
        Kai niekada nežinai, kada užsidegs geltona, stengiesi lėčiau važiuoti prieš sankryžą. Visada yra tikslinga prilėtinti prieš sankryžą, nes tai yra didžiausias konflikto taškas.
        Gal sakyčiau kiek iš kitos pusės - mirksintis žalias provokuoja spustelti pedalą, kad dar prašokti, nuo ko didėja greitis ir tai aišku nėra saugu.

        Comment


          Šilutės plente – dvylika šviesoforų
          https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...esoforu-916751


          Tokia gausybė šviečiančių įrenginių kol kas neįprasta, bet taip elgiamasi vadovaujantis naujausiomis šviesoforų įrengimo taisyklėmis.
          Labai prastas šviesoforų virš važiuojamosios dalies pastebimumas aplinkos atžvilgiu, juos reikia išryškinti baltais skydais.

          Comment


            Parašė Briedis Rodyti pranešimą
            Šilutės plente – dvylika šviesoforų
            https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...esoforu-916751

            Labai prastas šviesoforų virš važiuojamosios dalies pastebimumas aplinkos atžvilgiu, juos reikia išryškinti baltais skydais.
            Geriau geltonais...

            Comment


              Tamsesniu paros metu baltas skydas teoriškai turi padėti pamatyti "juodą dėžę", kuri sako, kad "tau sukti kairėn dar negalima". Praktiškai, kai šviesoforai spigina geriau už gatvių apšvietimo lempas, tas fonas nelabai ir padeda.
              Viešojo transporto temų rodyklė >>

              Comment


                Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                Šilutės plente – dvylika šviesoforų
                https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...esoforu-916751

                Labai prastas šviesoforų virš važiuojamosios dalies pastebimumas aplinkos atžvilgiu, juos reikia išryškinti baltais skydais.
                Šviesoforų taisyklės reikalauja tik vieno šviesoforo virš gatvės, o čia įrengti keturi. Savivaldybė meluoja, kad keturių šviesoforų reikalauja taisyklės.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                  Šviesoforų taisyklės reikalauja tik vieno šviesoforo virš gatvės, o čia įrengti keturi. Savivaldybė meluoja, kad keturių šviesoforų reikalauja taisyklės.
                  Savivaldybės atstovė tų taisyklių tikriausiai net akyse neregėjusi. Projektuotojai, pagal savo "kompetenciją" taip suprojektavo, tai savivaldybei taip ir tiko. O projektuotojas irgi matomai kažkur matė, kad virš kiekvienos juostos įrengti šviesoforai, tai padarė taip pat, kaip ir atsiminė, nes kas čia turi laiko tas taisykles skaityti.
                  Po to taip ir komentuojama, kad taisyklės kažkokios netokios, sankryžos blogos ir t.t., nes įrengiama kaip papuolė, nesinaudojant smegenimis.

                  Comment


                    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                    Tamsesniu paros metu baltas skydas teoriškai turi padėti pamatyti "juodą dėžę", kuri sako, kad "tau sukti kairėn dar negalima". Praktiškai, kai šviesoforai spigina geriau už gatvių apšvietimo lempas, tas fonas nelabai ir padeda.
                    Pagal seną tvarką įrengtiems šviesoforams skydai buvo aktualūs tavo minimu atveju, papildomoms sekcijoms pastebėti. Per ryškūs signalai čia jau kita kalba

                    Pagal naujas taisykles šviesoforų skydai skirti koncentruoti dėmesį į šviečiančius signalus, ypač kai fone šviečia saulė. Naktį šviesoforų signalai ir taip gerai matosi O papildoma sekcija pagal naują tvarką įrengtose sankryžose nuo lapkričio 1 d. nedraus eismo, jei ji nedegs, tai jos pastebėti naktį ir nebus būtina.

                    Comment


                      Parašė drulia Rodyti pranešimą

                      Gal ir geriau, svarbu šioje vietoje du dalykai, tai kad geltono signalo laikas būtu ne per trumpas, kad nesusidarytu avarinės situacijos staigiai stabdant. Gal nesugalvos tiesiog išjungti mirksėjimą ir palikti geltono laiką kaip ir buvo.
                      Ir antra tai, kad būtų be mirksėjimo visose sankryžose, nes net ir šiai dienai papuola tokių sankryžu kur nėra mirksinčio žalio. Aišku, antras punktas tikrai nebus įgyvendintas, tai išvada, kad turėsime įdomių situacijų. Vienos sankryžos su mirksinčiais šviesoforais, kitos jau be. Vienos su šviesoforais už sankryžos, kitos jau ne. Vienose jau žiūrėk pakreips šviesoforus į pirmą eilę, o kitose dar ne. Nepažystamoje vietoje važiuojant bus smagu!
                      Saugumą lemia ne geltono signalo trukmė, o saugos laikas tarp nesuderinamų eismo krypčių. Dėl to kartais ir dega raudonas signalas visoms kryptims.

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                        Saugumą lemia ne geltono signalo trukmė, o saugos laikas tarp nesuderinamų eismo krypčių. Dėl to kartais ir dega raudonas signalas visoms kryptims.
                        Ne apie tai kalbėjau aš, turių omeny staigų stabdymą ir stumtelėjimus iš galo. Čia raudonas visiems nieko nekeičia. Jeigu bus šviesoforų kur įsijungs geltonas ir po poros sekundžių raudonas, o greitis koks bent 70km/h, tai va ir bus smagių stabdymų. Šito aš baiminuosi.

                        Comment


                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                          Jei atsisakom mirksinčio žalio, tai gal būtų protingiau visus ir suprogramuot, kad nemirksėtų. Kodėl aplamai vienas šviesoforas turi mirksėti, o kitas ne? Aišku, gal yra kokie seni šviesoforai, kurių galbūt neįmanoma suprogramuoti, bet dauguma šviesoforų, manau, suprogramuojami? Mirksintis žalias turėtų būti įrengiamas tik papildomai sekcijai, kuri nedeganti draustų eismą ta kryptimi.

                          Išsamprotavau, kokie yra mirksinčio žalio trūkumai. Galbūt tai yra priežastis, kodėl mirksinčio žalio nėra visoje Europoje.
                          Kai niekada nežinai, kada užsidegs geltona, stengiesi lėčiau važiuoti prieš sankryžą. Visada yra tikslinga prilėtinti prieš sankryžą, nes tai yra didžiausias konflikto taškas.
                          Tai ateityje ir turės visi transporto šviesoforai nemirksėti. Įskaitant ir papildomas sekcijas. Nepamirškit, kad mirksintis žalias signalas yra leidžiantis eismą signalas. Jis nenurodo sustoti. Tad jo panaikinimas turės įtakos tik tam, kad nežinosi, kada užsidegs geltonas signalas.

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Pagal naujas taisykles šviesoforų skydai skirti koncentruoti dėmesį į šviečiančius signalus, ypač kai fone šviečia saulė.
                            Būtent, kad jie reikalingi tikrai ne nakti. Įvažiuojant į Druskininkus jau seniai viršuje kabo šviesoforai su baltais skydais aplink, tai saulėta dieną jie geriau pastebimi. Taip pat tokiame kontraste lengviau pastebėti šviečiančias rodykles šviesofore, nes pvz. Pilaitės pr. tai plačiose sankryžose kartais iš toliau sunkoka pamatyti koks signalas dega.

                            Comment


                              Parašė drulia Rodyti pranešimą

                              Ne apie tai kalbėjau aš, turių omeny staigų stabdymą ir stumtelėjimus iš galo. Čia raudonas visiems nieko nekeičia. Jeigu bus šviesoforų kur įsijungs geltonas ir po poros sekundžių raudonas, o greitis koks bent 70km/h, tai va ir bus smagių stabdymų. Šito aš baiminuosi.
                              Šviesoforų taisyklės nuo 2012 m. nurodo:

                              78. Geltono signalo, kai jis įjungiamas pereinant iš žalio signalo į raudoną, trukmė priklauso nuo leistino greičio artėjant prie šviesoforų posto:
                              78.1. 3 s, kai Vleist = 50 km/h;
                              78.2. 4 s, kai Vleist = 60 km/h;
                              78.3. 5 s, kai Vleist = 70 km/h.
                              ​​

                              Comment


                                Parašė drulia Rodyti pranešimą

                                Ne apie tai kalbėjau aš, turių omeny staigų stabdymą ir stumtelėjimus iš galo. Čia raudonas visiems nieko nekeičia. Jeigu bus šviesoforų kur įsijungs geltonas ir po poros sekundžių raudonas, o greitis koks bent 70km/h, tai va ir bus smagių stabdymų. Šito aš baiminuosi.
                                O kas pasikeis? Dabar gi mirksintis žalias reiškia "spausk dugną, nes reikia prašokti", o stabdai jau kai užsidega geltonas. Kai esi pernelyg arti, tai ir per geltoną pravažiuoji. Pradžioje aišku bus nemažai staigesnių stabdymų, bet kai žmonės apsipras, tai nebeliks spaudžiančių dugną, kad prašokti.

                                Comment


                                  Parašė drulia Rodyti pranešimą
                                  Panašu kad ištrintas mano paskutinis pranešimas, nėra nei pėdsako. Tad paklausiu dar kartą, ar kas gali paaiškinti
                                  Čia kalba eina apie automobilių šviesoforus? Jei taip, tai kuo yra blogi tie šviesoforai už sankryžos?
                                  Kalba eina apie transporto šviesoforus. Tiesiog yra pasirinktas principas šviesoforus dubliuoti ne už sankryžos, o virš važiuojamosios dalies.

                                  Beje, pamiršau paminėti, kad šviesoforų aukštis mažinamas nuo 5 iki 4,5 m.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                    Šviesoforų taisyklės nuo 2012 m. nurodo:



                                    ​​
                                    Bet čia yra ir problema, nes pas mus daug vietų, kur greitis "formaliai" sumažintas iki 50 km/h, bet tokiu ten niekas nevažiuoja. Pvz. sankryža Gariūnuose. Jeigu neklystu, ten prieš ją lyg irgi tik 50 km/h taip "dirbtinai" galima važiuoti, bet pagal faktą net ir 70 km/h ten mažas greitis

                                    Comment


                                      Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                      Bet čia yra ir problema, nes pas mus daug vietų, kur greitis "formaliai" sumažintas iki 50 km/h, bet tokiu ten niekas nevažiuoja. Pvz. sankryža Gariūnuose. Jeigu neklystu, ten prieš ją lyg irgi tik 50 km/h taip "dirbtinai" galima važiuoti, bet pagal faktą net ir 70 km/h ten mažas greitis
                                      Čia jau kelių savininkų atsakomybė, dirbtinai mažinti greitį, o taip pat vairuotojų, viršijančių greitį

                                      Comment


                                        Žalio mirksinčio signalo trūkumai pagal Susisiekimo ministeriją:

                                        - žalias mirksintis signalas pablogina prisitaikantį šviesoforų reguliavimą (naudojant jutiklius), nes nesant transporto priemonių eismo ir siekiant pakeisti eismo fazę, žalias signalas (leidžiantis važiuoti, kai transporto priemonių nėra) dar privalo mirksėti 2–4 s, dėl to dirbtinai mažinamas sankryžos pralaidumas;

                                        - žalias mirksintis signalas sukelia skirtingą vairuotojų reakciją, t. y. vieni pradeda stabdyti, o kiti padidina greitį, dėl to sukuriama konfliktinių ir avarinių situacijų, taip mažinama eismo sauga;

                                        - kai keliuose ir gatvėse kartu su automatine greičio kontrole naudojamas draudžiamojo raudono signalo įjungimas greitį viršijantiems vairuotojams, praktikoje pasitaiko atvejų, kad, užfiksavus nustatyto greičio režimo nesilaikymą, norima įjungti draudžiamąjį šviesoforo signalą ir pradeda mirksėti žalias šviesoforo signalas, tačiau pažeidėjas pravažiuoja šviesoforą mirksint leidžiamam žaliam šviesoforo signalui, o kiti iš paskos tvarkingai važiuojantys vairuotojai privalo sustoti prieš raudoną šviesoforo signalą.
                                        https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...8298567570d639

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                          Čia jau kelių savininkų atsakomybė, dirbtinai mažinti greitį, o taip pat vairuotojų, viršijančių greitį
                                          Bet žinant kaip kelių savininkai dažniausiai pas mus realizuoja tą atsakomybę, tai visiems būtų saugiau, jei taisykles nustatytų atsižvelgiant į vyraujančius "papročius".
                                          Bent jau žiūrint į situacija Vilniuje, tai akivaizdu, kad prie šviesoforų įrengimo taisyklių trūksta jų taikymo vadovo, kuriame būtų aprašyti konkretūs pavyzdžiai, su vaizdine medžiaga, matmenimis ir kt. informacija, kuri neleistų projektuotojams kurti visokių nesąmonių.

                                          Kaip pvz. yra nauja sankryža Ukmergės g. prie Depo, kurioje yra realizuotas atskiras reguliavimas pėstiesiems ir dviratininkams kertantiems Ukmergės g. T.y. įrengti atskiri iškvietimo mygukai su tokiais mažyčiais ir vos pastebimais simboliais. Kadangi iš Perkūnkiemio pusės artėjant prie sankryžos jokio dviračių tako nėra, tai dauguma spaudžia mygtuką dviratininkams, nes jis tiesiog yra arčiau ir patogiau pasiekiamas. Taigi užsidega žalias tik dviračiams ir norėdamas pereiti pėsčiomis turi beveik bėgti per gatvę, nes žalias dega labai trumpai Viskas padaryta kaip ir pagal normas, bet tiesiog sprendimas visiškai netinkamas toje vietoje ir situacijoje. Ir tokios situacijos kiekviename žingsnyje. Todėl aš asmeniškai nepasitikiu ta kelio savininko atsakomybe tinkamai taikyti taisykles ir taip užtikrinti saugų eismą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X