Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Nelabai supratau kur problema. Jei įvažiavai pagal leidžiamą šviesoforo signalą į sankryžą, tai ir užbaigi manevrą, t. y. posūkį į kairę, kai iš priekio nebevažiuoja automobiliai ir nėra pėsčiųjų, einančių per perėją. Koks skirtumas, kokia šviesoforo spalva tada dega, juk esi sankryžoje ir užbaigi manevrą?

    Comment


      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
      Kas nors paaiškinkite kaip teisingai įveikti GV-Skersinės sankryžą? Situacija. Posūkis į kairę iš GV.

      Įvažiuoji į sankryžą ir nematai jokių signalų. Spėju lietuviai išrado "naują šviesoforo tvarką" (t.y. pažangiose ES šalyse neegzistuojančią).
      Būtent kad paimta iš šių šalių.

      Parašė Adaras Rodyti pranešimą
      Nelabai supratau kur problema. Jei įvažiavai pagal leidžiamą šviesoforo signalą į sankryžą, tai ir užbaigi manevrą, t. y. posūkį į kairę, kai iš priekio nebevažiuoja automobiliai ir nėra pėsčiųjų, einančių per perėją. Koks skirtumas, kokia šviesoforo spalva tada dega, juk esi sankryžoje ir užbaigi manevrą?
      Visiškai teisingai. Kai nematai signalų, tai jie dar ir neklaidina ir neskatina skubotai užbaigti manevro. Tarkim pradeda mirksėti žalias ir diedukas skuba sukti į kairę, nors iš priekio dar važiuoja mašinos. Pats susidūriau su tokia situacija Kėdainiuose.

      Comment


        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
        Visiškai teisingai. Kai nematai signalų, tai jie dar ir neklaidina ir neskatina skubotai užbaigti manevro. Tarkim pradeda mirksėti žalias ir diedukas skuba sukti į kairę, nors iš priekio dar važiuoja mašinos. Pats susidūriau su tokia situacija Kėdainiuose.
        Įvedus naują tvarką kaip tik atsirado situacijos (teko susidurti jau kažinkiek kartų), kai sustoja sankryžoje ir nežino ką daryti.
        Kita vertus, ir pagal seną tvarką galima sustoti, nes "šviečia raudona"

        Naujoje tvarkoje mane labiausiai siutina nežinia kur esantys šviesoforai - arba danguje arba 90 kampu į šoną.
        Žinau, kad atsakysite: "reikia sustoti ten, kur matosi"
        Paskutinis taisė Sula; 2015.12.14, 05:12.

        Comment


          Parašė Adaras Rodyti pranešimą
          Nelabai supratau kur problema. Jei įvažiavai pagal leidžiamą šviesoforo signalą į sankryžą, tai ir užbaigi manevrą, t. y. posūkį į kairę, kai iš priekio nebevažiuoja automobiliai ir nėra pėsčiųjų, einančių per perėją. Koks skirtumas, kokia šviesoforo spalva tada dega, juk esi sankryžoje ir užbaigi manevrą?
          Na kai yra šviesoforas kiekvienai sukimo krypčiai, tai viskas aišku.

          Tačiau tokiose sankryžose, kur neturi pirmumo (nes tėra dvi fazės), yra per sunku. "Senoviniu atveju" - matai atvažiuojančias mašinas, gali maždaug nuspėti jų greitį, matai atstumą ir svarbiausia spalvą. Jei dega geltona, žinai, kad mašinos stabdys ir sustos palei savo STOP liniją. Ramiai suki. Spalvos ne man reikia, o reikia prognozuoti kitų elgesį.

          Comment


            Kažkada apie 15 puslapių šios diskusijos skaičiau, bet taip ir neradau koks pagrindinis (ar keli pagrindiniai) motyvas neatkartoti šviesoforų už sankryžos? P.S. Sorry, už tai, jog turbūt n'ąjį kartą kartojasi šis klausimas, bet kažkada sąžiningai ieškojau.

            Comment


              Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
              Na kai yra šviesoforas kiekvienai sukimo krypčiai, tai viskas aišku.

              Tačiau tokiose sankryžose, kur neturi pirmumo (nes tėra dvi fazės), yra per sunku. "Senoviniu atveju" - matai atvažiuojančias mašinas, gali maždaug nuspėti jų greitį, matai atstumą ir svarbiausia spalvą. Jei dega geltona, žinai, kad mašinos stabdys ir sustos palei savo STOP liniją. Ramiai suki. Spalvos ne man reikia, o reikia prognozuoti kitų elgesį.
              Jeigu matote iš priekio atvažiuojančias mašinas, nuspėjate jų greitį ir atstumą, matote, kad jos stabdo ar sustoja prie savo stop linijos, ir tada sukate, tai kodėl tada reikalingas tas šviesoforas aš taip ir nesuprantu. Bendrai kalbant, yra nemažai sankryžų, kur jums jau gali degti raudonas signalas jūsų krypties dubliuojančiame šviesofore už sankryžos, bet iš priekio atvažiuojantiems vis dar degti žalias. Kaip tada? Irgi ramiai suksite, nes jei jums raudona, tai jau užtikrintai ir visiems kitiems raudona? Šviesoforas už sankryžos yra skirtas tik jūsų krypčiai, jis nereguliuoja kitos krypties.

              Comment


                Saugumas pirmiausia. Jei tu įvažiavęs į sankryžą lauki kol galėsi pasukti į kairę, tau jau nereikia domėtis šviesoforo signalu, kai tik turi galimybę tai ir pravažiuosi, oranžinis arba raudonas signalas neskatins tavęs greičiau pravažiuoti sankryžą, taip nesukurs nesaugios situacijos, kuri dažnai dabar būna su sena įrengimo tvarka, kai tu jau skubi pravažiuoti, bet vis dar iš priekio atvažiuojantys automobiliai. Taip pat kai yra sudėtingesnės (nestandartinės) sankryžos, viena šalia kitos ir t.t., tada šviesoforų neatkartojimas supaprastina vairuotojo supratimą kaip pervažiuoti sankryžą (sankryžas), žiūrint tiktai prieš save esantį artimiausią šviesoforą.
                AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                Comment


                  Parašė Adaras Rodyti pranešimą
                  Bendrai kalbant, yra nemažai sankryžų, kur jums jau gali degti raudonas signalas jūsų krypties dubliuojančiame šviesofore už sankryžos, bet iš priekio atvažiuojantiems vis dar degti žalias. Kaip tada? Irgi ramiai suksite, nes jei jums raudona, tai jau užtikrintai ir visiems kitiems raudona? Šviesoforas už sankryžos yra skirtas tik jūsų krypčiai, jis nereguliuoja kitos krypties.
                  Būtent. Tokia situacija yra Kaune, Baltų pr. - Grušo g. sankryžoje. Užkilus ant kalno ir sukant į kairę į Grušo g. užsidega raudonas, o iš priekio vis dar dega žalias gal pusę minutės.

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Būtent. Tokia situacija yra Kaune, Baltų pr. - Grušo g. sankryžoje. Užkilus ant kalno ir sukant į kairę į Grušo g. užsidega raudonas, o iš priekio vis dar dega žalias gal pusę minutės.
                    Tokie kaip šis kontretus šviesoforai turėtų būti atnaujinami pirmiausiai, pagal naują tvarką, įrengiant juos su skirtingų krypčių rodyklėmis (nes tam yra poreikis, kitaip nebūtų to skirtumo).

                    Bandau prisiminti Vilniuje, ar yra šviesoforas, kuriame nebūtų papildomos į kairę, ir užsidegus raudonai, dar leistų iš priešpriešais važiuoti tiesiai. Neprisimenu.

                    Comment


                      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                      Tokie kaip šis kontretus šviesoforai turėtų būti atnaujinami pirmiausiai, pagal naują tvarką, įrengiant juos su skirtingų krypčių rodyklėmis (nes tam yra poreikis, kitaip nebūtų to skirtumo).

                      Bandau prisiminti Vilniuje, ar yra šviesoforas, kuriame nebūtų papildomos į kairę, ir užsidegus raudonai, dar leistų iš priešpriešais važiuoti tiesiai. Neprisimenu.
                      Net ir naujose taisyklėse numatyti šviesoforai, kurių žalias signalas dega ilgiau, nei iš priešingos pusės. Taigi kitos pusės vairuotojams raudonas užsidegs anksčiau:

                      Iš dalies apsaugotas kairysis posūkis

                      27. Kairysis posūkis yra iš dalies apsaugotas, jeigu į kairę sukančioms transporto priemonėms žalias signalas dega ilgiau nei žalias signalas priešpriešinės krypties transporto priemonėms ir lygiagrečiai judantiems pėstiesiems bei dviratininkams. Tai leidžia į kairę sukančioms transporto priemonėms atlaisvinti sankryžos zoną užgesus žaliems priešpriešinės krypties transporto priemonių ir pėsčiųjų bei dviratininkų signalams.
                      28. Iš dalies apsaugotas kairysis posūkis reguliuojamas tais pačiais šviesoforais (be rodyklių), kurie reguliuoja važiavimą tiesiai (žr. IX skirsnį).

                      Comment


                        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                        Bandau prisiminti Vilniuje, ar yra šviesoforas, kuriame nebūtų papildomos į kairę, ir užsidegus raudonai, dar leistų iš priešpriešais važiuoti tiesiai. Neprisimenu.
                        Prisiminiau Minties ir Apkasų gatvių sankryžą Vilniuje. Kiek atsimenu, automobiliai, judantys nuo centro pusės tiesiai link šiaurės miestelio ir taip pat sukantys į Minties g., turėdavo ilgesnį žalią šviesoforo signalą, nei tie, kurie judėdavo link centro, dėl mažo nuotolio tarp dviejų sankryžų. Tiesa, dabar posūkis į kairę ten yra draudžiamas, bet ankščiau buvo leidžiamas.

                        Comment


                          Parašė Adaras Rodyti pranešimą
                          Prisiminiau Minties ir Apkasų gatvių sankryžą Vilniuje. Kiek atsimenu, automobiliai, judantys nuo centro pusės tiesiai link šiaurės miestelio ir taip pat sukantys į Minties g., turėdavo ilgesnį žalią šviesoforo signalą, nei tie, kurie judėdavo link centro, dėl mažo nuotolio tarp dviejų sankryžų. Tiesa, dabar posūkis į kairę ten yra draudžiamas, bet ankščiau buvo leidžiamas.
                          Jeigu sukimo kairėn galimybę panaikino, tai "eismo konflikto" nelieka. Žodžiu, išskyrus tą vieną Kaune, panašu, kad Lietuvoje daugiau nėra.

                          Comment


                            Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                            Žodžiu, išskyrus tą vieną Kaune, panašu, kad Lietuvoje daugiau nėra.
                            Drąsiai teigiate. Kaip minėjau, toks dalykas numatytas net naujose taisyklėse.

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Drąsiai teigiate. Kaip minėjau, toks dalykas numatytas net naujose taisyklėse.
                              Man atrodo, kad naujos taisyklės turi tam tikrų trūkumų. Kurie atsirado, greičiausiai, iš lietuviškų susigalvojimų.

                              Bandau prisiminti Vokietijoje, ar kur buvo, kad man dega žalias blynas, o iš priekio tai važiuoja, tai nebe. Na neprisimenu.

                              Padaryta taip, kad šviesoforų sistemos nepastebi. O iš Lietuvos užsieniečiai grįžta kupini įspūdžių (mes patys važiuojame iš atminties).

                              PS Atkreipiu dėmesį, kad diskusija vyksta apie dvi situacijas:
                              Senas reguliavimas. Poreikis sukti į kairę ir žalias berodyklis signalas ir priešpriešais deganti tai žalia tai raudona. Pavyzdys gyvai: ex. iš Apkasų į Minties.
                              Naujas reguliavimas. Poreikis sukti į kairę ir žalias berodyklis blynas tik prieš sankryžą. Pavyzdys - Geležinio vilko ir Skersinės.

                              PPS Naujai tvarkai pritariu (iš esmės). Tik kai kurie aspektai turi būti tobulinami patoguymo vardan.

                              Comment


                                Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                Man atrodo, kad naujos taisyklės turi tam tikrų trūkumų. Kurie atsirado, greičiausiai, iš lietuviškų susigalvojimų.

                                Bandau prisiminti Vokietijoje, ar kur buvo, kad man dega žalias blynas, o iš priekio tai važiuoja, tai nebe. Na neprisimenu.
                                Iš Vokietijos tai ir paimta.
                                Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                Padaryta taip, kad šviesoforų sistemos nepastebi. O iš Lietuvos užsieniečiai grįžta kupini įspūdžių (mes patys važiuojame iš atminties).
                                Gal galite pasakyti, kokie įspūdžiai? Panašu, kad jie iš senų sankryžų. Naujose užsieniečiams neturi kilti problemų.

                                Comment


                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  Iš Vokietijos tai ir paimta.


                                  Gal galite pasakyti, kokie įspūdžiai? Panašu, kad jie iš senų sankryžų. Naujose užsieniečiams neturi kilti problemų.
                                  Gaila, kad vokiečiai neįsileido Street view. Tada būtų su pavyzdžiais lengviau

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Gal galite pasakyti, kokie įspūdžiai? Panašu, kad jie iš senų sankryžų. Naujose užsieniečiams neturi kilti problemų.
                                    Senose sankryžose taip pat nebuvo problemų - visi signalai yra aiškūs.
                                    Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                    Comment


                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      Senose sankryžose taip pat nebuvo problemų - visi signalai yra aiškūs.
                                      Užsieniečiams tikrai ne viskas aišku.

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                        Užsieniečiams tikrai ne viskas aišku.
                                        Aišku užsienis nėra panacėja. Lenkija turi kažkokių keistų taisyklių sukant į dešnę.

                                        Bet Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje stovi šviesoforai ir už sankryžų.

                                        Comment


                                          Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                          Aišku užsienis nėra panacėja. Lenkija turi kažkokių keistų taisyklių sukant į dešnę.

                                          Bet Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje stovi šviesoforai ir už sankryžų.
                                          Aš esu girdėjęs porą užsieniečių nusistebėjimų. Pirmas - tai vienam pažįstamam užsienietis pasakė, kodėl nevažiuoji, juk dega žalias. Pasirodo, degė žalias, bet papildoma sekcija nedegė. Tai užsienietis nesupranto, kodėl negalima sukti, juk nėra draudžiamo signalo posūkiui. Taisyklė, draudžianti sukti, jei nedega papildoma sekcija, yra tik postsovietinėse šalyse.

                                          Antra situacija, kai vokietis, eismo specialistas supeikė šviesoforus už sankryžos. Sako, jei pas mus vidury sankryžos būtų šviesoforas, turėtume prie jo sustoti. Beje, dabar prisiminiau ir istorijas iš Lietuvos. Vienas eismo specialistas pasakojo, kad ir Lietuvoje pasitaiko atvejų, kai sukdami vairuotojai sustoja prie dubliuojančių, ne jų krypties, šviesoforų
                                          Paskutinis taisė dsanto; 2015.12.15, 19:06.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X