Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kai pėstiesiems raudona, nebūtinai automobiliams žalia. O taip ir yra sukantiems į kairę iš Justiniškių g. į Laisvės pr. - į dešinę gali būti žalia, o į kairę - raudona.

    Comment


      Parašė digital Rodyti pranešimą
      Duos daugiau naudos. Šiandien mačiau, kaip "erelis" (t.y. gaidelis) aplenkė visą stovinčių eilę (laukiančių sukt į kairę) ir užlindo tarp perėjos ir stop linijos. Nebegalės taip daryti, kai nebus dubliuojančių švisoforų, nes elementariai nematys kada užsidegs žalia.
      Nauda tik viena kad tures sustot prie stop linijos. Bet ju nebuvimas gali sukelt daugiau avariniu situaciju, kuriu galejo nebut deka dubliojanciu sviesoforu.

      Galbut ta priemone ir butu gera, jei kelias turi dvi juostas ir is abieju pusiu yra galimybe pastatyt sviesofora. Bet ne ten kur kelias turi 4 juostas ir ta sviesofora tenka ieskot. Taip neturetu but. Jis turi but gerai matomas bet kurioj situacijoj o ne sukelt nepatogumus vairuotojui jo ieskant.

      Comment


        Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
        Nauda tik viena kad tures sustot prie stop linijos. Bet ju nebuvimas gali sukelt daugiau avariniu situaciju, kuriu galejo nebut deka dubliojanciu sviesoforu.

        Galbut ta priemone ir butu gera, jei kelias turi dvi juostas ir is abieju pusiu yra galimybe pastatyt sviesofora. Bet ne ten kur kelias turi 4 juostas ir ta sviesofora tenka ieskot. Taip neturetu but. Jis turi but gerai matomas bet kurioj situacijoj o ne sukelt nepatogumus vairuotojui jo ieskant.
        Prie sistemos priprantama. Šalyse, kuriose nėra šviesoforų už sankryžos, vairuotojai savaime suprantamai orientuojasi į šviesoforus prieš sankryžą.

        Comment


          Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
          Nauda tik viena kad tures sustot prie stop linijos. Bet ju nebuvimas gali sukelt daugiau avariniu situaciju, kuriu galejo nebut deka dubliojanciu sviesoforu.

          Galbut ta priemone ir butu gera, jei kelias turi dvi juostas ir is abieju pusiu yra galimybe pastatyt sviesofora. Bet ne ten kur kelias turi 4 juostas ir ta sviesofora tenka ieskot. Taip neturetu but. Jis turi but gerai matomas bet kurioj situacijoj o ne sukelt nepatogumus vairuotojui jo ieskant.
          Dar niekada neteko atsidurti tokioje situacijoje, kad važiuojant gatve priešais sankryžą tektų ieškoti šviesoforo ir jis nebūtų pakankamai neblogai matomas. Kitas dalykas, kad sustojus prie stop linijos galima susidurti su situacijomis kai bus nelabai patogu žiūrėti į šviesoforą ar jis bus sunkiau matomas. Tačiau tai niekaip nesukels avarinės situacijos, nes automobilis tuo metu stovės ir lauks žalio, juk nepastebėjus užsidegusio žalio ar per vėlai pastebėjus ir vėliau pajudėjus tikrai nekils avarinė situacija.

          Ir dar dėl dubliuojančių šviesoforų ir avarinių situacijų. Vairuotojai artėdami prie sankryžos stebi (bent jau taip turėtų būti) pagrindinius šviesoforus esančius prieš sankryžą. Taigi dubliuojantis šviesoforas už sankryžos skirtas išskirtinai sustojusiems ir laukiantiems leidžiamo signalo. Jeigu vairuotojas artėdamas prie sankryžos pažiūrės į dubliuojanti šviesoforą (arba manomai dubliuojantį) esantį už sankryžos, kaip tik gali kilti avarinės situacijos. Juk yra vietų kai iš kart už sankryžos stovi kitos sankryžos šviesoforai, kurie gali signalizuoti skirtingai.
          Tarp kitko tokių situacijų pasitaiko Olandų - Filaretų g. sankryžoje, kai antrojoje sankryžoje užsidega žalias signalas būna, kad per pirmą sankryžą irgi pradeda važiuoti vairuotojai, nors pastarojoje dar dega raudonas.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Dar niekada neteko atsidurti tokioje situacijoje, kad važiuojant gatve priešais sankryžą tektų ieškoti šviesoforo ir jis nebūtų pakankamai neblogai matomas. Kitas dalykas, kad sustojus prie stop linijos galima susidurti su situacijomis kai bus nelabai patogu žiūrėti į šviesoforą ar jis bus sunkiau matomas. Tačiau tai niekaip nesukels avarinės situacijos, nes automobilis tuo metu stovės ir lauks žalio, juk nepastebėjus užsidegusio žalio ar per vėlai pastebėjus ir vėliau pajudėjus tikrai nekils avarinė situacija.
            Taip, nes kolkas rekonstruotu sankrizu ne taip ir daug. Toli vaiksciot nereikia, imam naujai pastatyta sankriza Pilaites pr., atvaziuojant nuo Pilaites puses, sustoji pries stop linija trecioj juostoj. Kad pamatyt kada uzsidegs leidziamas signalas turi lakyt galva pasukes 90 laipsniu ir stebet vieninteli sviesofora (tuos sviesoforus kurie kaba virs sankrizos neskaicioju, nes jie isvis nesusipratimas, jie gal skirti tiems kas dar prie Pupos stovi?), ar tai skaitosi saugi sistema? Sviesoforas turi but gerai matomoj vietoj, o ne ten kazkur tai uz dvieju juostu. Vairuotojas turi pirmiausia stebet kelia o ne zvalgytis I sonus.


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            .

            Ir dar dėl dubliuojančių šviesoforų ir avarinių situacijų. Vairuotojai artėdami prie sankryžos stebi (bent jau taip turėtų būti) pagrindinius šviesoforus esančius prieš sankryžą. Taigi dubliuojantis šviesoforas už sankryžos skirtas išskirtinai sustojusiems ir laukiantiems leidžiamo signalo. Jeigu vairuotojas artėdamas prie sankryžos pažiūrės į dubliuojanti šviesoforą (arba manomai dubliuojantį) esantį už sankryžos, kaip tik gali kilti avarinės situacijos. Juk yra vietų kai iš kart už sankryžos stovi kitos sankryžos šviesoforai, kurie gali signalizuoti skirtingai.
            Tarp kitko tokių situacijų pasitaiko Olandų - Filaretų g. sankryžoje, kai antrojoje sankryžoje užsidega žalias signalas būna, kad per pirmą sankryžą irgi pradeda važiuoti vairuotojai, nors pastarojoje dar dega raudonas.
            Jus imat standartines situacijas, bet kelyje gi gali atsitikt bet kas, ivairios nestandartines situacijos. Nemazai maciau situaciju kai vairuotojai ar uzsisvajoja ar dar kas ir nepastebi sviesoforu, bet deka dubliojanciu (nes jie kur kas geresnei ziurejimo trajektorijoje gaunasi) sviesoforu pamato paskutine akimirka ir speja sustot kol neiviko tragedija.. Tai dabar su nauja sistema toks uzsisvajojas vadeliotojas tikrai nepastebes to vieno sviesoforo..
            Paskutinis taisė Diim4iik; 2014.04.27, 23:44.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Prie sistemos priprantama. Šalyse, kuriose nėra šviesoforų už sankryžos, vairuotojai savaime suprantamai orientuojasi į šviesoforus prieš sankryžą.
              Prie sistemos neturi but priprantama. Sistema turi veikt. Ir veikt taip kad pasalint kuo daugiau situaciju kuriu gali kilt del zmogisko faktoriaus.

              Comment


                Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                Prie sistemos neturi but priprantama.
                Nesąmonė.
                Sistema turi veikt. Ir veikt taip kad pasalint kuo daugiau situaciju kuriu gali kilt del zmogisko faktoriaus.
                Tai ir pašalins - sumažės gaidelių.

                Comment


                  Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                  Taip, nes kolkas rekonstruotu sankrizu ne taip ir daug. Toli vaiksciot nereikia, imam naujai pastatyta sankriza Pilaites pr., atvaziuojant nuo Pilaites puses, sustoji pries stop linija trecioj juostoj. Kad pamatyt kada uzsidegs leidziamas signalas turi lakyt galva pasukes 90 laipsniu ir stebet vieninteli sviesofora (tuos sviesoforus kurie kaba virs sankrizos neskaicioju, nes jie isvis nesusipratimas, jie gal skirti tiems kas dar prie Pupos stovi?), ar tai skaitosi saugi sistema? Sviesoforas turi but gerai matomoj vietoj, o ne ten kazkur tai uz dvieju juostu. Vairuotojas turi pirmiausia stebet kelia o ne zvalgytis I sonus.
                  Toks galvos kraipymas gali blogiausiu atveju iššaukti kaklo raiščių patempimą, bet tikrai ne avarinę situaciją, nes automobilis tuo metu stovi. Vairuotojas turi stebėti kelią važiuodamas. Stovėdamas jis gali stebėti ką tik nori. Ar yra tokių, kurie net ir sustoję prie šviesoforo sėdi įbedę akis į kelią priešais ?

                  Jus imat standartines situacijas, bet kelyje gi gali atsitikt bet kas, ivairios nestandartines situacijos. Nemazai maciau situaciju kai vairuotojai ar uzsisvajoja ar dar kas ir nepastebi sviesoforu, bet deka dubliojanciu (nes jie kur kas geresnei ziurejimo trajektorijoje gaunasi) sviesoforu pamato paskutine akimirka ir speja sustot kol neiviko tragedija.. Tai dabar su nauja sistema toks uzsisvajojas vadeliotojas tikrai nepastebes to vieno sviesoforo..
                  Turbūt pripažinsite, kad standartinių situacijų yra gerokai daugiau ir vadovautis reikia jomis. Sunku įvertinti tokią situaciją, kad vairuotojas nepamato pagrindinių šviesoforų, o pamato tik dubliuojantį ir sustoja. Tokiu atveju jis pamatyti dubliuojanti, kai jau nebesimato pagrindinių, galės tik prieš pat įvažiuodamas į sankryžą (važiuodamas pro pagr. šviesoforus), o tada jau nelabai lieka laiko sustoti. Na nebent tada jis sustoja viduryje sankryžos.

                  Comment


                    Tikrai įdomi ta nauja tvarka. Pirmas mano įspūdis taip pat labai skeptiškas. Nors tikiu, jog sprendimas paremtas kažkokiais tyrimais ir turi kažkokį motyvą. Mano nuomone nori-nenori tikrai iškyla situacijų, kai tau akimirksniu reikia pasitikrinti šviesoforo signalą ir jis turi būti patogiai matomas. Plius stovint prie sankryžos reikia kelti galvą labai aukštai. Kas jeigu būtent ta kryptimi saulė šviečia (ankščiau žiūrėdavai į kitą šviesoforą)..?
                    Beje, vakar prie naujo šviesoforo Pilaitės pr. (prie Prizmos) abiejuose juostose mašinos užsidegus žaliam prastovėjo apie 10sek., nors pradėjo pypti ~4 mašinos. Bet čia gal priprantama. Matyt kiek per toli sustojo.

                    Comment


                      Parašė Horn Rodyti pranešimą
                      Tikrai įdomi ta nauja tvarka. Pirmas mano įspūdis taip pat labai skeptiškas. Nors tikiu, jog sprendimas paremtas kažkokiais tyrimais ir turi kažkokį motyvą. Mano nuomone nori-nenori tikrai iškyla situacijų, kai tau akimirksniu reikia pasitikrinti šviesoforo signalą ir jis turi būti patogiai matomas. Plius stovint prie sankryžos reikia kelti galvą labai aukštai. Kas jeigu būtent ta kryptimi saulė šviečia (ankščiau žiūrėdavai į kitą šviesoforą)..?
                      Beje, vakar prie naujo šviesoforo Pilaitės pr. (prie Prizmos) abiejuose juostose mašinos užsidegus žaliam prastovėjo apie 10sek., nors pradėjo pypti ~4 mašinos. Bet čia gal priprantama. Matyt kiek per toli sustojo.
                      Beabejo šviesaforas prieš sankryžą žymiai patogiau, nes dabar kai kuriose sankryžose net sustojus tinkamai ir nepravažiavus stop juostos, vis tiek tas šviesaforas yra sunkiai matomas. Dažnai vairuotojai net nesivargina laužyti galvos ir žiūri, kol priešais esantys automobiliai pradės važiuoti.
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė Horn Rodyti pranešimą
                        Tikrai įdomi ta nauja tvarka. Pirmas mano įspūdis taip pat labai skeptiškas. Nors tikiu, jog sprendimas paremtas kažkokiais tyrimais ir turi kažkokį motyvą. Mano nuomone nori-nenori tikrai iškyla situacijų, kai tau akimirksniu reikia pasitikrinti šviesoforo signalą ir jis turi būti patogiai matomas. Plius stovint prie sankryžos reikia kelti galvą labai aukštai. Kas jeigu būtent ta kryptimi saulė šviečia (ankščiau žiūrėdavai į kitą šviesoforą)..?
                        Nežinau, kodėl taip aukštai įrengė šviesoforus. Minimalus aukštis nuo žemės turi būti 5 m. Kai yra troleibusų laidai, paprastai aukštis šiek tiek padidėja. Bet Pilaitės pr. jie įrengti labai aukštai.

                        Parašė Horn Rodyti pranešimą
                        Beje, vakar prie naujo šviesoforo Pilaitės pr. (prie Prizmos) abiejuose juostose mašinos užsidegus žaliam prastovėjo apie 10sek., nors pradėjo pypti ~4 mašinos. Bet čia gal priprantama. Matyt kiek per toli sustojo.
                        Kaune tas pats iš pradžių buvo. Dabar tokių miegančių nemačiau.

                        Comment


                          Na aš visad už tobulėjimą ir nebijau keistis, tad manau visi pripras ir matyt bus geriau. Tiesa dar vienas dalykas kliūna - tai jog dega ne visas apskritimas, o tik rodyklė. Vasarą kai šviečia saulė įžiūrėti pakankamai sunku.

                          Comment


                            Parašė Horn Rodyti pranešimą
                            Tiesa dar vienas dalykas kliūna - tai jog dega ne visas apskritimas, o tik rodyklė. Vasarą kai šviečia saulė įžiūrėti pakankamai sunku.
                            O kaip siūlote? Teoriškai galima dėti ir visą apskritimą.
                            Paskutinis taisė dsanto; 2014.04.28, 10:50.

                            Comment


                              Kai kam ir pas mus noretusi tokios tvarkos:

                              Comment


                                Iš praktikos jau dabar galima įžvelgti tam tikrus taisyklių trūkumus. Aišku vargu ar taip bus, bet būtų pats laikas šiek tiek papildyti (patobulinti) šviesoforų įrengimo taisykles kol pagal jas įrengta dar nedaug sankryžų.
                                Jau pastebėti trūkumai:
                                1) maksimalaus arba rekomenduojamo viršuje kabinamo šviesoforo aukščio nuo žemės reglamentavimo nebūvimas. Dabar nurodytas tik minimalus aukštis (transporto gabaritas), bet nenurodyta kokiame aukštyje derėtų juos kabinti. Taip ir gaunasi, kad bent jau Vilniuje juos kažkodėl sukabina labai aukšta ir jie tinkami labiau ne gatvėmis važiuojančio transporto, o lėktuvų eismo reguliavimui
                                2)Mažai reglamentuotas šviesoforų išdėstymas sankryžose, kuriose viena kryptimi yra daug eismo juostų. Kaip jau čia buvo pastebėta, kad platesnėse sankryžose kartais gali nepavykti įžiūrėti šone pakabintų šviesoforų dėl įvairių priežasčių (truputi stop liniją pravažiavusios didelės transporto priemonės ar pan.). Čia mūsuose ir reiktu nuosaikesnio reglamentavimo, nes dažnai pas mus projektuojant daroma ne kaip patogiau, t.y. nebandoma ieškoti originalesnių sprendimų taisyklių normose, o daroma labai standartiškai ir paprastai.
                                Šioje vietoje labai geru pavyzdžiu galima paimti nuotrauką iš šio pranešimo. Aprašomose situacijose labai tiktų sprendimas kai šone esantys ir virš eismo juostų esantys šviesoforai kabinami ne ant vienos atramos (gembės). Taip pastūmus toliau viršuje kabančius šviesoforus, jie tampa matomi ir priekyje stovintiems automobiliams.

                                Comment


                                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                  Ir dar dėl dubliuojančių šviesoforų ir avarinių situacijų. Vairuotojai artėdami prie sankryžos stebi (bent jau taip turėtų būti) pagrindinius šviesoforus esančius prieš sankryžą. Taigi dubliuojantis šviesoforas už sankryžos skirtas išskirtinai sustojusiems ir laukiantiems leidžiamo signalo. Jeigu vairuotojas artėdamas prie sankryžos pažiūrės į dubliuojanti šviesoforą (arba manomai dubliuojantį) esantį už sankryžos, kaip tik gali kilti avarinės situacijos. Juk yra vietų kai iš kart už sankryžos stovi kitos sankryžos šviesoforai, kurie gali signalizuoti skirtingai.
                                  Tarp kitko tokių situacijų pasitaiko Olandų - Filaretų g. sankryžoje, kai antrojoje sankryžoje užsidega žalias signalas būna, kad per pirmą sankryžą irgi pradeda važiuoti vairuotojai, nors pastarojoje dar dega raudonas.
                                  Sankryža prie Operos ir baleto su dubliuojančiais šviesoforais topas. Nesuprasi, kur dubliuojantis, kur ne. Ten ir iš šalutinio išsukantys vairuotojai galvoja, kad tai dubliuojantis šviesoforas ir įvažiuoja į tą sankryžą nepraleisdami atvažiuojančių nuo Žaliojo tilto.


                                  O čia Vilniaus sankryžos ir reguliuojamos pėsčiųjų perėjos ne sankryžose be dubliuojančių šviesoforų. Turbūt nekilo problemų stovint prie raudono signalo? Greičiausiai net nepastebėjot, kad nėra dubliuojančių.











                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Sankryža prie Operos ir baleto su dubliuojančiais šviesoforais topas. Nesuprasi, kur dubliuojantis, kur ne. Ten ir iš šalutinio išsukantys vairuotojai galvoja, kad tai dubliuojantis šviesoforas ir įvažiuoja į tą sankryžą nepraleisdami atvažiuojančių nuo Žaliojo tilto.
                                    Puikus pavyzdys. Ir kas blogiausia, kad tokie vairuotojai nepažeidžia jokių taisyklių, jeigu dėl kažkokių priežasčių nesimato stop linijos (nusitrynusi, apsnigusi ar pan.).

                                    Comment


                                      Pastebejau, bet ar jus pastebejot kad siose atvejuose sviesoforai isdestiti is abieju kelio pusiu, ir toliausiai yra nuo vairuotoju yra per viena eismo juosta. Bet ne taip kad stovintims prie stop linijos yra vienas sviesoforas (kuris del daugelio situaciju gali but uzstotas didelia transporto priemone) tai dar ir nutoles per dvi eismo juostas.

                                      Comment


                                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                        Iš praktikos jau dabar galima įžvelgti tam tikrus taisyklių trūkumus. Aišku vargu ar taip bus, bet būtų pats laikas šiek tiek papildyti (patobulinti) šviesoforų įrengimo taisykles kol pagal jas įrengta dar nedaug sankryžų.
                                        Jau pastebėti trūkumai:
                                        1) maksimalaus arba rekomenduojamo viršuje kabinamo šviesoforo aukščio nuo žemės reglamentavimo nebūvimas. Dabar nurodytas tik minimalus aukštis (transporto gabaritas), bet nenurodyta kokiame aukštyje derėtų juos kabinti. Taip ir gaunasi, kad bent jau Vilniuje juos kažkodėl sukabina labai aukšta ir jie tinkami labiau ne gatvėmis važiuojančio transporto, o lėktuvų eismo reguliavimui
                                        Lietuvoje problema ir yra, kad projektuotojų ir savivaldybės "specialistų" kompetencija nėra aukšta, todėl bet koks leistinas nukrypimas taisyklėse gali tapti pretekstu juo pasinaudoti. Vokietijos šviesoforų taisyklėse irgi nurodytas tik minimalus aukštis, tačiau Vokietijoje šviesoforai kabinami kuo žemesniame aukštyje.

                                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                        2)Mažai reglamentuotas šviesoforų išdėstymas sankryžose, kuriose viena kryptimi yra daug eismo juostų. Kaip jau čia buvo pastebėta, kad platesnėse sankryžose kartais gali nepavykti įžiūrėti šone pakabintų šviesoforų dėl įvairių priežasčių (truputi stop liniją pravažiavusios didelės transporto priemonės ar pan.). Čia mūsuose ir reiktu nuosaikesnio reglamentavimo, nes dažnai pas mus projektuojant daroma ne kaip patogiau, t.y. nebandoma ieškoti originalesnių sprendimų taisyklių normose, o daroma labai standartiškai ir paprastai.
                                        Šioje vietoje labai geru pavyzdžiu galima paimti nuotrauką iš šio pranešimo. Aprašomose situacijose labai tiktų sprendimas kai šone esantys ir virš eismo juostų esantys šviesoforai kabinami ne ant vienos atramos (gembės). Taip pastūmus toliau viršuje kabančius šviesoforus, jie tampa matomi ir priekyje stovintiems automobiliams.
                                        Taip įrengiama Olandijoje, Austrijoje, Portugalijoje, Lenkijoje,. Manyčiau, nėra blogas variantas.






                                        Bet kaip vokiečiai užtikrina gerą matomumą kabindami šviesoforus ant tos pačios gembės? Pasukimas į vairuotojus labai svarbus:


                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Sankryža prie Operos ir baleto su dubliuojančiais šviesoforais topas. Nesuprasi, kur dubliuojantis, kur ne. Ten ir iš šalutinio išsukantys vairuotojai galvoja, kad tai dubliuojantis šviesoforas ir įvažiuoja į tą sankryžą nepraleisdami atvažiuojančių nuo Žaliojo tilto.
                                          Ten yra STOP linija, o taisyklėse nurodyta, kad jeigu yra STOP linija, reikia sustoti prie jos degant draudžiamajam signalui.
                                          Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X