Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Galėtų būti kelio ženkle rodyklės ne 90, bet 45 laipsnių kampu, ir problemos nebebūtų.

    Comment


      Geriau visos rodykles tiesiai... toks zenklas jau yra, nieko nereikia kurti papildomai. Man Grazinos nuotraukoje dar patiko zenklas uz desinio sviesoforo, jis tikrai nonsence...
      Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
      Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

      Comment


        Naujovės erzina vairuotojus

        Modernūs šviesoforai J. Basanavičiaus ir Aukštaičių gatvių sankryžoje dirgina kai kuriuos vairuotojus. Pasak jų, nusprendus pasukti į kairę ir degant žaliam šviesoforo signalui patiriama nepatogumų. Įvažiavęs į sankryžą vairuotojai esą nemato, kada pasikeis šviesoforo signalas, be to, sunku nuspėti, kada iš priekio važiuojantys automobiliai sustos.

        <...>

        Tačiau tai priklauso nuo vairavimo kultūros ir Kelių eismo taisyklių išmanymo. Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas sako, kad įvažiavus į sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui į šviesoforą žiūrėti nebereikia. Taip yra ne tik naujose moderniose sankryžose, bet ir senose.

        Reikia praleisti iš priekio važiuojančius automobilius ir tada baigti manevrą, kad ir koks būtų šviesoforo signalas išvažiuojant iš sankryžos. V. Mačėno teigimu, ne vieno vairuotojo bėda ta, kad matydamas mirksintį šviesoforo signalą skuba išvažiuoti iš sankryžos, nors dar yra tiesiai važiuojančių automobilių.

        Comment


          Modernus šviesoforas - greitesnis už per gatvę einančius senukus

          Gruodžio pabaigoje Kaune įrengtas pirmas šviesoforas su laikmačiu vienus pėsčiuosius džiugina, o kitiems kelia nepatogumų. Vyresnio amžiaus žmonės, neįgalieji, tėvai su mažais vaikais per numatytą laiką nespėja pereiti per gatvę.

          <...>

          Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras „Laikinajai sostinei“ šį trečiadienį pažadėjo, kad bus svarstoma galimybė užtikrinti ilgesnį laiką pėstiesiems šioje gatvėje.

          Jiems esą gali būti skirta apie 15 sekundžių.

          Jei žalia šviesa pėstiesiems degtų dar ilgiau, esą susidarytų transporto kamščiai ne tik prie šios sankryžos, bet ir gretimose gatvėse.

          Šviesoforo su laikmačiu Kauno centre atsisakyti neketinama. Priešingai, tokius pat šviesoforus planuojama pastatyti Savanorių prospekte, ties 22 sankryžomis.

          Comment


            Kelyje [A6] Kaunas - Zarasai - Daugpilis 2013 m. antroje pusėje (gal kas žinote tikslesnę datą?) rekonstruota sankryža, vedanti į Ramučius.

            Privažiavimas nuo Kauno. Sankryža atrodė taip - visos eismo kryptys buvo reguliuojamos kartu:


            Dešinysis posūkis kirsdavo nereguliuojamą pėsčiųjų perėją (pavojus pėstiesiems):


            Dabar privažiavimas nuo Kauno atrodo visiškai kitaip - sankryža rekonstruota pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles.

            Įrengtos naujos ažūrinės konstrukcijos. Dešinysis posūkis reguliuojamas atskirai. Jis leidžiamas ne tik kartu su važiavimu tiesiai:


            ... bet ir kartu su šalutiniu keliu iš Ramučių (padidėja pralaidumas lyginant su sena sankryža net ir be lentelės su žalia rodykle):


            Dešinysis posūkis kerta jau reguliuojamą pėsčiųjų perėją, bet kadangi posūkis apsaugotas, pėsčiųjų eismas reguliuojamas atskirai nuo automobilių eismo (padidėjęs eismo saugumas):


            Šviesoforų nuo Kauno pusės veikimas.

            Jei nėra šalutinio kelio iškvietimo per eismo detektorius, dešinysis posūkis leidžiamas tik su važiavimu tiesiai:



            Jei suveikia šalutinio kelio eismo detektoriai, dešinysis posūkis nuo Kauno leidžiamas kartu:



            Privažiavimas nuo Karmėlavos pusės. Prieš tai sankryža atrodė taip - buvo įrengti šviesoforai su papidomomis sekcijomis, todėl vairuotojas, ketinantis sukti į kairę, iš tolo matydavo keturis žalius signalus ir nė vieno raudono:


            Dabar posūkis į kairę reguliuojamas atskiru šviesoforu su rodyklėmis, tad vairuotojas jau prieš keletą šimtų metrų mato raudoną šviesoforo signalą su ryškia juoda rodykle:




            Šviesoforų nuo Karmėlavos pusės veikimas:



            Šalutinis kelias iš Ramučių. Prieš tai sankryža atrodė taip:


            Posūkis į dešinę:


            Dabar sankryža atrodo taip - posūkiui į kairę įrengtas šviesoforas salelėje, už sankryžos paliktas dubliuojantis šviesoforas:





            Dešiniojo posūkio šviesoforai, kaip ir prieš tai, nedubliuojami už sankryžos:


            Pėsčiųjų šviesoforų simboliai atitinka naujas taisykles ("eurožmogeliukas"):



            Ir, žinoma, vokiško tipo naujos ryškios rodyklės (mano nuomone, ryškiausios Europoje):

            Paskutinis taisė dsanto; 2014.01.18, 15:45.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Kelyje [A6] Kaunas - Zarasai - Daugpilis 2013 m. antroje pusėje (gal kas žinote tikslesnę datą?) rekonstruota sankryža, vedanti į Ramučius.
              Nuotraukų daug, teksto taip pat daug, bet taip ir neparašyta, kuo buvo bloga sena sankryža, jeigu vairuotojas laikosi kelių eismo taisyklių.
              Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

              Comment


                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                Nuotraukų daug, teksto taip pat daug, bet taip ir neparašyta, kuo buvo bloga sena sankryža, jeigu vairuotojas laikosi kelių eismo taisyklių.
                Jeigu nesuprantate teksto tarp eilučių, paaiškinsiu dar aiškiau:

                1. Važiuojant nuo Kauno dešinėje kelio pusėje įrengta reguliuojama pėsčiųjų perėja (senoje sankryžoje ji buvo nereguliuojama). Kadangi dešinysis posūkis turi trikampio formos saugumo salelę ir didelį posūkio spindulį, sukančiųjų į dešinę greitis yra didelis, o tai sukeldavo grėsmę pėstiesiems.

                2. Važiuojant nuo Kauno dešiniajam posūkiui įrengtas atskiras šviesoforas, padidinantis eismo pralaidumą.

                3. Važiuojant nuo Karmėlavos pusės, pridėjus vos vieną sekciją lyginant su sena sankryža, kiekvienai eismo juostai įrengtas atskiras šviesoforas. Tai ypač svarbu sukantiems į kairę, nes užtikrinamas geresnis draudžiamo signalo matomumas (raudonas signalas su rodykle lyginant su juoda sekcija senoje sankryžoje).

                4. Įrengti eismo detektoriai ir pėsčiųjų mygtukai, tad be reikalo nestabdomas eismas pagrindiniame kelyje.

                Comment


                  Kokia proga žalia šviečia tik rodyklės pavidalu, o raudonai ir geltonai ta rodyklė nešviečia?

                  Comment


                    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                    Kokia proga žalia šviečia tik rodyklės pavidalu, o raudonai ir geltonai ta rodyklė nešviečia?
                    Signalai, kuriuose yra tik juoda rodyklė yra geriau matomi, o kadangi raudonas ir geltonas yra draudžiamieji - jie turi būti geriau matomi. Tuo pačiu iš toliau žiūrint gali ir nesimatyti tos juodos rodyklės, tada bus matomas tik draudžiamasis signalas.

                    Comment


                      Parašė sleader Rodyti pranešimą
                      Signalai, kuriuose yra tik juoda rodyklė yra geriau matomi, o kadangi raudonas ir geltonas yra draudžiamieji - jie turi būti geriau matomi. Tuo pačiu iš toliau žiūrint gali ir nesimatyti tos juodos rodyklės, tada bus matomas tik draudžiamasis signalas.
                      Taip. Iš tiesų pasaulis dalinasi į dvi dalis - vienose šalyse yra juodos rodyklės raudoname ir geltoname signaluose, kitose - raudonos ir geltonos rodyklės juodame fone. Lietuva pasirinko pirmąjį variantą pagal vokiečius. Citata iš naujų šviesoforų įrengimo taisyklių priedo:

                      2. Rodyklės forma pastebima geriau, kai rodyklės formos signalas šviečia tamsiame fone. Tačiau tokio signalo šviesos intensyvumas mažesnis nei signalo su juodo kontūro rodykle. Todėl geltoname ir raudoname signaluose turi būti juodo kontūro rodyklės. Žaliame signale turi būti rodyklės tamsiame fone.

                      Kitaip sakant, juodą rodyklę gali pamatyti prasčiau, bet matysi draudžiamą signalą ir blogiausiu atveju, net jei nepamatysi rodyklės, vis tiek sustosi. Iki 2012 m. gegužės 1 d. Lietuvoje buvo naudojamos tuščiavidurės rodyklės, kurios blogiau matomos. Dabar naudojamos pilnavidurės rodyklės.

                      Palyginimui:


                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                        Jeigu nesuprantate teksto tarp eilučių, paaiškinsiu dar aiškiau
                        1. Užtektų likviduoti tą trikampį arba bent jau sumažinti greitį jame (gulintis policininkas) - būtų saugiau ir pigu.
                        2. Pakabintų lentelę - ir viskas OK.
                        3. Sekcijos taiop pat gerai matosi.
                        4. Visą šitą buvo galima padaryti ir galiojant senoms taisyklėms.
                        Išvada - naujos taisyklės nebuvo tokios jau ir reikalingos.
                        Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                        Comment


                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                          1. Užtektų likviduoti tą trikampį arba bent jau sumažinti greitį jame (gulintis policininkas) - būtų saugiau ir pigu.
                          2. Pakabintų lentelę - ir viskas OK.
                          3. Sekcijos taiop pat gerai matosi.
                          4. Visą šitą buvo galima padaryti ir galiojant senoms taisyklėms.
                          Išvada - naujos taisyklės nebuvo tokios jau ir reikalingos.
                          1. Trikampio likvidavimas nekainuoja?... Trikampis garantuoja sklandesnį posūkį į dešinę. Atskyrus pėsčiųjų eismo reguliavimą, trikampis nekelia jiems pavojaus.
                          2. Tau ok, eismo specialistams ne ok. Be to, kyla grėsmė pėstiesiems. Visgi užmiestis, dideli greičiai.
                          3. Tau matosi gerai, kitiems ne taip gerai. O raudonas signalas matosi gerai visiems, net ir tau.
                          4. Teoriškai buvo galima, bet beveik niekas nedarydavo, kol neįsigaliojo naujos taisyklės. Be to, ne viskas buvo numatyta sename standarte.
                          Paskutinis taisė dsanto; 2014.01.18, 21:45.

                          Comment


                            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                            1. Užtektų likviduoti tą trikampį arba bent jau sumažinti greitį jame (gulintis policininkas) - būtų saugiau ir pigu.
                            2. Pakabintų lentelę - ir viskas OK.
                            3. Sekcijos taiop pat gerai matosi.
                            4. Visą šitą buvo galima padaryti ir galiojant senoms taisyklėms.
                            Išvada - naujos taisyklės nebuvo tokios jau ir reikalingos.
                            Jums gal kokia alergija nuo raudonos šviesos signalų? Sekcijos matosi (ne visada), bet atskiras raudonas signalas matosi dar geriau (ir visada). Nesuprantu intereso kovoti prieš tobulesnę tvarką ir aukštinti prastesnę, motyvuojant, kad nebuvo labai blogai.
                            O naujos taisyklės buvo reikalingos. Nėra logikos vadovautis senais standartais, kai galima pasitvirtinti naujus ir rekonstruojant sankryžas įgyvendinti geriausius sprendimus, o ne tuos, kurie turi akivaizdžių trūkumų (kad ir ne kritiniai tie trūkumai).

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              1. Trikampio likvidavimas nekainuoja?... Trikampis garantuoja sklandesnį posūkį į dešinę. Atskyrus pėsčiųjų eismo reguliavimą, trikampis nekelia jiems pavojaus.
                              2. Tau ok, eismo specialistams ne ok. Be to, kyla grėsmė pėstiesiems. Visgi užmiestis, dideli greičiai.
                              3. Tau matosi gerai, kitiems ne taip gerai. O raudonas signalas matosi gerai visiems, net ir tau.
                              4. Teoriškai buvo galima, bet beveik niekas nedarydavo, kol neįsigaliojo naujos taisyklės. Be to, ne viskas buvo numatyta sename standarte.
                              1. 2. Lietuvoje yra simtai uzmiescio keliu, kur kertasi pesciuju ir masinu judejimo trajektorijos, bet niekas ten sviesoforu nekabina.
                              3. Kuo maziau vairuotujų, tuo geriau. Nemato žmogus sekcijos - važinėja viešoju transportu. Seniai laikas įvesti periodinį vairuotojų kvalifikacijos tikrinimą kas 5-10 metų. Apie šitą veiksmą (realiai pagerinantį eismo saugą) tie eismo "specialistai" kažkodėl negalvoja.
                              4. Jeigu "teoriskai buvo galima" galiojant senai sistemai, tai kuo sena sistema buvo bloga? - gali paaiskinti? Suprantu, kad tu asmeniskai prisidejai prie naujos sistemos, gal net premija gavai, sia tema net straipsni laikrastyje parasei (gal net ne viena), bet naujos sistemos superpliusu as taip ir nematau.
                              Paskutinis taisė Aleksio; 2014.01.19, 05:14.
                              Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                              Comment


                                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                1. 2. Lietuvoje yra simtai uzmiescio keliu, kur kertasi pesciuju ir masinu judejimo trajektorijos, bet niekas ten sviesoforu nekabina.
                                3. Kuo maziau vairuotujų, tuo geriau. Nemato žmogus sekcijos - važinėja viešoju transportu. Seniai laikas įvesti periodinį vairuotojų kvalifikacijos tikrinimą kas 5-10 metų. Apie šitą veiksmą (realiai pagerinantį eismo saugą) tie eismo "specialistai" kažkodėl negalvoja.
                                4. Jeigu "teoriskai buvo galima" galiojant senai sistemai, tai kuo sena sistema buvo bloga? - gali paaiskinti? Suprantu, kad tu asmeiskai prisidejai prie naujos sistemos, gal net premija gavai, sia tema net straipsni laikrastyje parasei (gal net ne viena), bet naujos sistemos superpliusu as taip ir nematau.
                                Nepyk bet tavo argumentai atrodo labai riboto suvokimo. Kodėl reikia priešintis tvarkai kuri yra žymiai geresnė ir svarbiausiai saugesnė? Kol nebuvo naujų taisyklių matėme kas darėsi, kas kokius norėjo tas tokius ir projektavo šviesoforus (nes būtent jokios taisyklės to neapibrėžė), dabar panašu kad einama vieningų šviesoforų link, kas yra labai džiugu. Tikslas yra didinti eismo saugumą, o ne iš kuo daugiau atimti teises. Paskaičius tavo komentarus susidaro vaizdas kad tau šviesoforai visiškai nereikalingi.

                                Comment


                                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                  1. 2. Lietuvoje yra simtai uzmiescio keliu, kur kertasi pesciuju ir masinu judejimo trajektorijos, bet niekas ten sviesoforu nekabina.
                                  3. Kuo maziau vairuotujų, tuo geriau. Nemato žmogus sekcijos - važinėja viešoju transportu. Seniai laikas įvesti periodinį vairuotojų kvalifikacijos tikrinimą kas 5-10 metų. Apie šitą veiksmą (realiai pagerinantį eismo saugą) tie eismo "specialistai" kažkodėl negalvoja.
                                  4. Jeigu "teoriskai buvo galima" galiojant senai sistemai, tai kuo sena sistema buvo bloga? - gali paaiskinti? Suprantu, kad tu asmeniskai prisidejai prie naujos sistemos, gal net premija gavai, sia tema net straipsni laikrastyje parasei (gal net ne viena), bet naujos sistemos superpliusu as taip ir nematau.
                                  1. 2. Kalba eina apie dešinįjį posūkį su trikampe salele. Čia būtinas šviesoforas. Argumentas, kad kažkur niekas nieko nedaro, silpnas. Jei matai, kad nesaugu, rekonstrukcijos metu pakeiti eismo organizavimą.
                                  3. Kad ir kaip kalbėtum, papildoma sekcija pastebima blogiau nei raudonas signalas. Kaune turim sankryžą, kur yra ir papildomos sekcijos, ir atskiras šviesoforas. Kadangi važiuoju pro ją į darbą, jau iš tolo matau raudoną signalą virš trečios eismo juostos, o papildomą sekciją daug vėliau, jau nekalbu apie tamsų paros metą ar ypač rūką:



                                  4. Kai nenori matyti, nematai, kad balta yra ne juoda. Pagal seną tvarką atnaujinti buvo galima teoriškai dėl to, kad sename standarte buvo daug ko nenumatyta. Tad kas norėjo, tas taip įrenginėdavo šviesoforus. Ir be naujų taisyklių sankryža taip neatrodytų kaip dabar.
                                  Paskutinis taisė dsanto; 2014.01.19, 08:48.

                                  Comment


                                    Parašė GediminasJa Rodyti pranešimą
                                    Tikslas yra didinti eismo saugumą, o ne iš kuo daugiau atimti teises. Paskaičius tavo komentarus susidaro vaizdas kad tau šviesoforai visiškai nereikalingi.
                                    MAžiau išduotų vairuotojų pažymėjimų - mažiau mašinų gatvėse - mažiau pavojingų faktorių - saugesnis eismas. Dėl šviesoforų - ne vienas miestas (tiesa, nedidelis) Europoje jų atsisakė. Rezultatas - avarijų sumažėjo.
                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    3. Kad ir kaip kalbėtum, papildoma sekcija pastebima blogiau nei raudonas signalas. Kaune turim sankryžą, kur yra ir papildomos sekcijos, ir atskiras šviesoforas. Kadangi važiuoju pro ją į darbą, jau iš tolo matau raudoną signalą virš trečios eismo juostos, o papildomą sekciją daug vėliau, jau nekalbu apie tamsų paros metą ar ypač rūką.
                                    4. Kai nenori matyti, nematai, kad balta yra ne juoda. Pagal seną tvarką atnaujinti buvo galima teoriškai dėl to, kad sename standarte buvo daug ko nenumatyta. Tad kas norėjo, tas taip įrenginėdavo šviesoforus. Ir be naujų taisyklių sankryža taip neatrodytų kaip dabar.
                                    3. Gal ir aš pasakysiu naujam dizainui "taip", kai pats įsitikinsiu jo privalumui, bet dabar - "jis nelabai rekalingas".
                                    4. Ok, "kas kaip norėjo, tas taip ir darė", bet kam naikinti šviesoforus UŽ sankryžos?
                                    Anglijoje iki šiol važinėja ne ta kelio puse ir nesiruošia sutvarkyti savo eismą.
                                    Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                    Comment


                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      MAžiau išduotų vairuotojų pažymėjimų - mažiau mašinų gatvėse - mažiau pavojingų faktorių - saugesnis eismas. Dėl šviesoforų - ne vienas miestas (tiesa, nedidelis) Europoje jų atsisakė. Rezultatas - avarijų sumažėjo.
                                      3. Gal ir aš pasakysiu naujam dizainui "taip", kai pats įsitikinsiu jo privalumui, bet dabar - "jis nelabai rekalingas".
                                      4. Ok, "kas kaip norėjo, tas taip ir darė", bet kam naikinti šviesoforus UŽ sankryžos?
                                      Anglijoje iki šiol važinėja ne ta kelio puse ir nesiruošia sutvarkyti savo eismą.
                                      Taip, nedidelėse sankryžose kartais tikslinga eismą organizuoti be šviesoforų, bet tik ne didelio intensyvumo sankryžose, ir dar kur didelis greitis.

                                      Naujų taisyklių šviesoforų simbolių dizainas ne dėl grožio, o dėl geresnio matomumo. Pažiūrėkit į mano paskutinę foto šioje temoje, kur juodo kontūro rodylė vos matosi. Naujos rodyklės matosi daug geriau.

                                      Šviesoforų už sankryžos nestato, nes jie matosi ir prieš sankryžą.

                                      Comment


                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        3. Gal ir aš pasakysiu naujam dizainui "taip", kai pats įsitikinsiu jo privalumui, bet dabar - "jis nelabai rekalingas".
                                        Argumentacija užmušanti. nemačiau tokių šviesoforų, todėl jų nereikia apskritai.

                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        3. Sekcijos taiop pat gerai matosi.
                                        Konkretus pavyzdys iš Kauno. Du kairieji posūkiai iš Taikos pr. - vienas į Studentų g., kitas į Basanavičiaus. Vis dar reguliuojami papildomomis sekcijomis, kurių realiai nesimato tamsiuoju paros metu. Nereikia net prastų oro sąlygų - užtenka priešpriešinio automobilių srauto žibintų šviesos, kad sekcijos išnyktų iš vaizdo.

                                        Vietiniai žino, kad ten papildomos sekcijos yra, bet rečiau važiuojantys ar nevietiniai vairuotojai gali patekti į nemalonią situaciją.
                                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                        Comment


                                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                          Argumentacija užmušanti. nemačiau tokių šviesoforų, todėl jų nereikia apskritai.



                                          Konkretus pavyzdys iš Kauno. Du kairieji posūkiai iš Taikos pr. - vienas į Studentų g., kitas į Basanavičiaus. Vis dar reguliuojami papildomomis sekcijomis, kurių realiai nesimato tamsiuoju paros metu. Nereikia net prastų oro sąlygų - užtenka priešpriešinio automobilių srauto žibintų šviesos, kad sekcijos išnyktų iš vaizdo.

                                          Vietiniai žino, kad ten papildomos sekcijos yra, bet rečiau važiuojantys ar nevietiniai vairuotojai gali patekti į nemalonią situaciją.
                                          Mano bendradarbio sūnus, vilnietis, pakliuvo į policijos spąstus sukdamas iš Pramonės pr. į Partizanų g. Kaune vakare, nedegant papildomai sekcijai į kairę. Nubaudė. Bet žmogus dirba operatorium TV3, tai paėmė ir nufilmavo naktį tuos šviesoforus ir apskundė nuobaudą. Laimėjo. Bet kiek vargo dėl to, kad kažkas išrado sistemą, kai juoda sekcija draudžia eismą. Raudonas signalas į tokią situaciją patekti būtų neleidęs. Tiek, kad pagal naują tvarką sumažės pažeidėjų. O pirmiausia, nesaugių eismo situacijų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X