Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • transpondster
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Kažkokie kosminiai nusidėvėjimai pas jus, ypač žinant jog pirmus keletą metų nusidėvėjimas iš viso bus nulinis, nes baterijoje yra integruotas nusidėvėjimo rezervas.
    Nėra "nusidevėjimo" rezervo, lyg pas PHEVus (Volt pvz.) kažkas panašaus būdavo, bet EV nesu girdėjęs.

    Komentuoti:


  • transpondster
    replied
    Parašė PukiS Rodyti pranešimą
    Turiu po ofiso langais stotelę su 4 vietom. Kaip min 2 jų užimtos būna Sparko kibirais. Tai pastoviai matau, atvažiuoja žmonės, pasižiūri į sparkus kabančius su 96 proc ir išvažiuoja. Man smalsu ką operatorius apie tai galvoja, nes biznis tai švelniai tariant keistokas.
    FB EV groups'e Igničio atstovas be detalių sakė kažką darys

    Komentuoti:


  • PukiS
    replied
    Turiu po ofiso langais stotelę su 4 vietom. Kaip min 2 jų užimtos būna Sparko kibirais. Tai pastoviai matau, atvažiuoja žmonės, pasižiūri į sparkus kabančius su 96 proc ir išvažiuoja. Man smalsu ką operatorius apie tai galvoja, nes biznis tai švelniai tariant keistokas.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Na aš tiesiog važinėsiu ir krausiu pakeliui esančiose stotelėse be problemų kaip visi, bet kadangi tau jos visos visada pilnos tai tau teks palaukti kilnojamų branduolinių reaktorių.
    Nu nereikia šiaudinių baidyklių. Nesakiau, kad visada pilnos. Sakiau, kad per ilgą kelionę yra nemaža tikimybė užsiraut ant pilnos ir tada gali sugriūt visas kelionės planas.

    Šiaip bus įdomu pažiūrėt kaip vyktų krovimasis su +/- dabartinėm technologijom kai „visi“ pradės krautis.

    Dėl „be problemų“ tai teko girdėt nemažai istorijų kaip tai viena tai kita stotelė neveikia. Ir ne tik internetuose, bet ir iš pirmų lūpų. Aišku ateityje gal tų problemų mažės.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Ir šalia atskirą elektrinę vien tik pilnu greičiu pakraut 100 tešlų? Daugiau vilties dėčiau į baterijų tobulėjimą, kad užtektų pasikraut daug rečiau.
    Na aš tiesiog važinėsiu ir krausiu pakeliui esančiose stotelėse be problemų kaip visi, bet kadangi tau jos visos visada pilnos tai tau teks palaukti kilnojamų branduolinių reaktorių.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Nu tai belieka tau melstis kad iki kol visus suvarys į elektromobilius, pastatys tokią stotelę kad visiems užtektų
    Ir šalia atskirą elektrinę vien tik pilnu greičiu pakraut 100 tešlų? Daugiau vilties dėčiau į baterijų tobulėjimą, kad užtektų pasikraut daug rečiau.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Taip. Gali žinot, kad pasieksi stotelę dėl kurios kelionės trukmė prailgės valanda ar daugiau. Dėl stotelės vietos, jos spartos, užimtumo ir t.t.
    Nu tai belieka tau melstis kad iki kol visus suvarys į elektromobilius, pastatys tokią stotelę kad visiems užtektų

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Žiūrint iš Teslų, tai matau internete pavyzdžių su 25% degradacija po 250 000 km. Yra ir 12% po 210 000 km. Laisvai dar gali važiuoti.
    Važiuot galima ir su 50% degradacija. Tiesiog skirsis nuvažiuojamas atstumas ir jautrumas temperatūrai.

    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Mes vis dar apie tą programėlę kalbame (kuri žino kurias stoteles pasieksi), ar tu planuoji popieriniame žemėlapyje ieškoti stotelių?
    Taip. Gali žinot, kad pasieksi stotelę dėl kurios kelionės trukmė prailgės valanda ar daugiau. Dėl stotelės vietos, jos spartos, užimtumo ir t.t.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Važinėjimas šviežiu iš gamyklos elektromobiliu yra ganėtinai nedidelė eksploatacijos dalis. Diskutuojant apie kelionių realumą reiktų žiūrėt ir kaip važiuoja po 5 ar 10 metų nubėgęs 100 ar 200 tūkstančių kilometrų.
    Žiūrint iš Teslų, tai matau internete pavyzdžių su 25% degradacija po 250 000 km. Yra ir 12% po 210 000 km. Laisvai dar gali važiuoti.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Išsukinėt iš greitkelio ir ieškot kitos stotelės bei po to grįžt taip pat užtruks. O važiuojant su minimaliu rezervu nuvažiuot iki sekančios greitkelyje gali ir nebeužtekt.
    Mes vis dar apie tą programėlę kalbame (kuri žino kurias stoteles pasieksi), ar tu planuoji popieriniame žemėlapyje ieškoti stotelių?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Kažkokie kosminiai nusidėvėjimai pas jus, ypač žinant jog pirmus keletą metų nusidėvėjimas iš viso bus nulinis, nes baterijoje yra integruotas nusidėvėjimo rezervas.
    Važinėjimas šviežiu iš gamyklos elektromobiliu yra ganėtinai nedidelė eksploatacijos dalis. Diskutuojant apie kelionių realumą reiktų žiūrėt ir kaip važiuoja po 5 ar 10 metų nubėgęs 100 ar 200 tūkstančių kilometrų.

    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Nu tai važiuosi, tau appsas parodys kad užimtumas didesnis negu įprastai, ir nukreips ten kur yra vietos.
    Išsukinėt iš greitkelio ir ieškot kitos stotelės bei po to grįžt taip pat užtruks. O važiuojant su minimaliu rezervu nuvažiuot iki sekančios greitkelyje gali ir nebeužtekt.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Jei ima vidutinę, tai matyt ir tiks vidutiniu oru. Pusę metų ar metus pabus 5% nudrožtas, po to bus 10 ar 15 % nudrožtas ir pasikeis vaizdelis. Tuo tarpu su VDV mažai keičiasi situacija ir per 10-20 metų.
    Kažkokie kosminiai nusidėvėjimai pas jus, ypač žinant jog pirmus keletą metų nusidėvėjimas iš viso bus nulinis, nes baterijoje yra integruotas nusidėvėjimo rezervas.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Na tai atvažiuosi, krovikliai užimti ir rūkysi. Pora papildomų valandų tokioj kelionėj gali lemti nakvynę už degalinės ir griūnančius sekančios dienos planus.
    Nu tai važiuosi, tau appsas parodys kad užimtumas didesnis negu įprastai, ir nukreips ten kur yra vietos.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Nežinau kaip priėjai prie išvados, kad „vidutinė temperatūra“ reiškia kad tiesiog paima visų metų vidutinę temperatūrą. Be abejo įskaičiuoja kada reikia šildymo, kada reikia šaldymo. O ir skaičiuota su 5% nudrožtu akumu. Negi jau pamiršai du postus prieš?
    Jei ima vidutinę, tai matyt ir tiks vidutiniu oru. Pusę metų ar metus pabus 5% nudrožtas, po to bus 10 ar 15 % nudrožtas ir pasikeis vaizdelis. Tuo tarpu su VDV mažai keičiasi situacija ir per 10-20 metų.

    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Jo, be gyvo kroviklių užimtumo čia tėra „gražus teorinis vaizdelis“ Gal dar kokių šiaudų rasi už kurių galėtum griebti, būtų smagu pasijuokti.
    Na tai atvažiuosi, krovikliai užimti ir rūkysi. Pora papildomų valandų tokioj kelionėj gali lemti nakvynę už degalinės ir griūnančius sekančios dienos planus.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Be gyvo oro ir su nenudrožta baterija. Vidurkiai labai savotiškas reikalas. Metų vidutinė temperatūra 10-15, bet gerą dalį metų reiks šildymo, kitą gerą dalį reiks kondicionieriaus. Nebent norisi visą dieną sėdėt šaltoj/karštoj mašinoj.
    Nežinau kaip priėjai prie išvados, kad „vidutinė temperatūra“ reiškia kad tiesiog paima visų metų vidutinę temperatūrą. Be abejo įskaičiuoja kada reikia šildymo, kada reikia šaldymo. O ir skaičiuota su 5% nudrožtu akumu. Negi jau pamiršai du postus prieš?

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Ir tų koregavimų nematom šitam gražiam teoriniam vaizdelyje.
    Jo, be gyvo kroviklių užimtumo čia tėra „gražus teorinis vaizdelis“ Gal dar kokių šiaudų rasi už kurių galėtum griebti, būtų smagu pasijuokti.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Nebuvo labai optimistinis, tik be gyvo oro (tik su sezoniniais vidurkiais, pvz. temp) ir tik su vairuotojo svoriu. Visa kita normaliai.
    Be gyvo oro ir su nenudrožta baterija. Vidurkiai labai savotiškas reikalas. Metų vidutinė temperatūra 10-15, bet gerą dalį metų reiks šildymo, kitą gerą dalį reiks kondicionieriaus. Nebent norisi visą dieną sėdėt šaltoj/karštoj mašinoj.

    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Tu su šituo appsu važiuoji ir jis tau gyvai koreguoja maršrutą pagal užtimtumus.
    Ir tų koregavimų nematom šitam gražiam teoriniam vaizdelyje.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tai viskas pagalvota. Bet koks gautųsi rezultatas visą tai įjungus? Nes kaip suprantu tamstos įmestas paskaičiavimas buvo nemokamas ir optimistinis.
    Nebuvo labai optimistinis, tik be gyvo oro (tik su sezoniniais vidurkiais, pvz. temp) ir tik su vairuotojo svoriu. Visa kita normaliai.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Ir šiaip, dėl kroviklio užimtumo, planuojant tokio dydžio kelionę, sakykim iš vakaro bus sunku nusimatyt ar kuris kroviklis pakeliui nebus užimtas pusės giminės važiuojančios iš baliaus sodyboje netoliese.
    Tu su šituo appsu važiuoji ir jis tau gyvai koreguoja maršrutą pagal užtimtumus.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Šiaip ABRP turi nustatymą įjungti kroviklių užimtumą ir realias oro sąlygas, tik už tai reikia susimokėti (lygtais kai kurie EV gamintojai turi šitą Premium dalyką integruotą į mašinos navigaciją). Taip pat pagal nutylėjimą šitas maršrutas buvo skaičiuotas su 5% akumuliatoriaus nusidėvėjimu, kurį irgi galima pakeisti pagal realią automobilio situaciją. Lygiai taip pat yra galimybė įvesti papildomą svorį. Tai „apie viską pagalvota“.
    Tai viskas pagalvota. Bet koks gautųsi rezultatas visą tai įjungus? Nes kaip suprantu tamstos įmestas paskaičiavimas buvo nemokamas ir optimistinis.

    Ir šiaip, dėl kroviklio užimtumo, planuojant tokio dydžio kelionę, sakykim iš vakaro bus sunku nusimatyt ar kuris kroviklis pakeliui nebus užimtas pusės giminės važiuojančios iš baliaus sodyboje netoliese.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Pripažinsiu, gerai išsidūriau Galvojau rimtai taip greit gavosi nuvažiuot.

    Dėl tikslumo tai su elektryčkom yra n+k dalykų ko vargu ar ta programėlė gali numatyti. Pradedant baterijos nusidėvėjimu, oro temperatūra, vėjo kryptimi, bagažo bei keleivių kiekiu. Baigiant stotelių užimtumu. Užtenka biški padrožtos baterijos, vėjo netinkama kryptimi, karštos ar šaltos dienos ir visas teorinis kelionės planas velniop. Net jei sąžiningai (= ne per daug optimistiškai) paskaičiuoja energijos sunaudojimą ir krovimo greitį.

    Maža to, kad per tokį atstumą vargu ar pavyks stabiliai laikyti tokį greitį. Esu ne kartą važiavęs labai panašiu maršrutu su VDV. Nelakstant +30 tuštesnėse atkarpose praktiškai neįmanoma laikyt tokio vidutinio greičio. Nebent važiuoti savaitgalio naktį. Jei taip skaičiuojama važiavimo dalis, tai ir elektryčkos dalyje matyt toks pat perteklinis optimizmas.
    Šiaip ABRP turi nustatymą įjungti kroviklių užimtumą ir realias oro sąlygas, tik už tai reikia susimokėti (lygtais kai kurie EV gamintojai turi šitą Premium dalyką integruotą į mašinos navigaciją). Taip pat pagal nutylėjimą šitas maršrutas buvo skaičiuotas su 5% akumuliatoriaus nusidėvėjimu, kurį irgi galima pakeisti pagal realią automobilio situaciją. Lygiai taip pat yra galimybė įvesti papildomą svorį. Tai „apie viską pagalvota“.

    Komentuoti:


  • Robyla
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

    Pateiksiu asmeninį pavyzdį dėl sąnaudų skaičių tikslumo. Praėjusiais metais vasarį važiaviome nuo Vilniaus iki Nidos su VW ID.4. Sėdojome penkiese su pilna bagažine, lauke buvo apie +2. Į priekį buvau nustatęs 110 km/h greitį, vid. sąnaudos buvo 21.5 kWh/100km, atgal važiuojant nunulinau matavimus ir buvau nustatęs 120 km/h greitį. Sąnaudos buvo 22.5kWh/100km.

    Atsižvelgiant į automobilio dydį ir kitas sąlygas, manau būtų klaidinga imti 30kWh/100km sąnaudas važiuojant ant 130 km/h.
    Mano atveju lygiai tas pats ID4, gal dar batarkė "neprasitampius", bus proga išbandyt 130 km/h, tada matysim kiek ji tempia.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    A Better Route Planner laikoma tikslia, tai panašiai ir būtų (aišku neįskaičius eismo ir kelio darbų).
    Pripažinsiu, gerai išsidūriau Galvojau rimtai taip greit gavosi nuvažiuot.

    Dėl tikslumo tai su elektryčkom yra n+k dalykų ko vargu ar ta programėlė gali numatyti. Pradedant baterijos nusidėvėjimu, oro temperatūra, vėjo kryptimi, bagažo bei keleivių kiekiu. Baigiant stotelių užimtumu. Užtenka biški padrožtos baterijos, vėjo netinkama kryptimi, karštos ar šaltos dienos ir visas teorinis kelionės planas velniop. Net jei sąžiningai (= ne per daug optimistiškai) paskaičiuoja energijos sunaudojimą ir krovimo greitį.

    Maža to, kad per tokį atstumą vargu ar pavyks stabiliai laikyti tokį greitį. Esu ne kartą važiavęs labai panašiu maršrutu su VDV. Nelakstant +30 tuštesnėse atkarpose praktiškai neįmanoma laikyt tokio vidutinio greičio. Nebent važiuoti savaitgalio naktį. Jei taip skaičiuojama važiavimo dalis, tai ir elektryčkos dalyje matyt toks pat perteklinis optimizmas.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Kinų stebuklas Seres 3, savaitės vidurkis važinėjant praeitą sausį leidžiamu greičiu 31,2 kWh/100 km.

    Kelionė Vilnius - Kelmė - Vilnius: krovimai ir specialus važiavimas iki stotelių užtruko daugiau negu pats važiavimas į tikslą.
    Turiu pastebėti, kad greitas krovimas ne visą laiką vyksta maksimaliu greičiu.
    Tavo kinietiškas stebuklas:
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240304_094529.png Views:	1 Size:	19,5 kB ID:	2115132
    Šiuolaikiška mašina (pvz. IONIQ 6):
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240304_094534.png Views:	1 Size:	19,7 kB ID:	2115133
    Dar ir to kiniečio akumas mažas, ir krovimo greitis tik 50 kW

    Komentuoti:

Working...
X