Reikėtų nepamiršti, kad, anot Zuoko, didžioji dalis lėšų (ar tai didžioji dalis darbų) buvo skirta požeminių komunikacijų rekonstrukcijai.
Kiek aš ten mačiau nuo pat darbų pradžios, tai jie ten po žeme tik ir knaisiojosi. Ir jei prisimint, tai pati estakada gana lėtai judėjo palyginus su kitais darbais.
Apie pinigus neina kalba. Inžinieriai patikslintų už estakados pinigus išeitų 2*4 ar 2*3 nusileidimas nuo Vingio parko žemyn. Gal dar liktų ir bendrabučio kampo nugriovimui...
Bet ta estakada pastatyta, tai ką čia jau bepakeisi...
Dar sykį apie pinigus. Klaipėdoje pastatytas mokslinių tyrimų laivas "Mintis". Pastatė per metus. Kainavo 30 milijonų. Rodė per TV jo vidų - super viskas įrengta, puiki šiuolaikinė elektroninė įranga. Tuo tarpu Vilniuje keli šimtai metrų betono juostos ant stulpų kainavo 36 milijonus. Pagal mane tai absoliučiai nesulyginami dalykai.
Reikėtų nepamiršti, kad, anot Zuoko, didžioji dalis lėšų (ar tai didžioji dalis darbų) buvo skirta požeminių komunikacijų rekonstrukcijai.
/\ Viskas gal ir būtų gerai, jei Goštauto g. nebūtų dideliu parkingu prie "Verslo trikampio" ir toliau, ypač, jau prie visų mokslo institutų.
Žvėryne tas pats, Vytauto, Kraševskio, Mickevičiaus gatvės irgi nuo 7 valandos ryto pradedamos užstatinėti verslininkų trikampio. Vietiniai išvažiuoja o trikampiniai suvažiuoja.
Ir vien tam, kad tas 1x*000 mašinų įsiremtų į šviesoforus prie GV tilto ar Baltojo tilto ir sudarytų kamščius. Dabar, mano pastebėjimais, ties Baltuoju tiltu kamščiai nėra pastovūs.
Tai jeigu jau važiuoji iki GV ar Baltojo tilto, tai kam tau ta estakada? Važiuok tuneliu.
Manau tai iš mistinio savivaldybės įsitikinimo, kad per naują viaduką važiuos 1x'000 mašinų ir todėl reikia laikyti neužkimštas abi juostas šalia seno Žvėryno tilto.
Ir vien tam, kad tas 1x*000 mašinų įsiremtų į šviesoforus prie GV tilto ar Baltojo tilto ir sudarytų kamščius. Dabar, mano pastebėjimais, ties Baltuoju tiltu kamščiai nėra pastovūs.
Beje, į Žvėryną patekimas dabar apsunkintas dvigubai: nei iš Goštauto g. ten nepateksi, nei iš GV per Pakalnės-Jasinskio gatves. Belieka tada GV tiltas arba ratai-kvadratai per Gedimino pr., Tumo-Vaižganto, Jasinskio gatves, kad patektum ant Liubarto tilto.
Ar gali taip būti, kad yra kokie nors automobilių skaičiaus per dieną normatyvai Žvėryno tiltui, na ir tiesiog suprato, kad neatlaikys vargšelis prognozuojamo srauto piko metu?
Kažkada tas tiltas net troleibusų eismą atlaikydavo kol nebuvo Liubarto tilto. Nebent per rekonstrukciją prieš kiek čia metų eilinį kartą kažkam pataupė. nes kiek žinau jis kapitaliai rekonstruotas.
Beje, teko šiandien ryte (~8.15val.) pravažiuoti estakadą. Bent jau to minėto nemalonaus jausmo ties nuvažiavimu su tokia maža mašinyte kaip Toyota Yaris nesijautė Danga tikrai lygi. Toliau visi smagumai prasideda vos nusileidus Goštauto g. kai vieni atvažiavę parkuojasi, kiti išleidžia kažką ir t.t.
Manau tai iš mistinio savivaldybės įsitikinimo, kad per naują viaduką važiuos 1x'000 mašinų ir todėl reikia laikyti neužkimštas abi juostas šalia seno Žvėryno tilto.
Dar sykį apie pinigus. Klaipėdoje pastatytas mokslinių tyrimų laivas "Mintis". Pastatė per metus. Kainavo 30 milijonų. Rodė per TV jo vidų - super viskas įrengta, puiki šiuolaikinė elektroninė įranga. Tuo tarpu Vilniuje keli šimtai metrų betono juostos ant stulpų kainavo 36 milijonus. Pagal mane tai absoliučiai nesulyginami dalykai.
Vakarais norint patekti ant pedagoginio tilto reikia pastovėti kokį pusvalandį Goštauto arba Lukiškių g., kaip dabar bus? Senasis Žvėryno tiltas vakarais nemažai srauto paiimdavo, važiuojančio iš centro link spaudos rūmų. Dabar centras ir tas pats pedagoginio žiedas bus dar labiau užsikišę. Čia gal Žvėryno bendruomenė paprašė tokio sprendimo? Nes kamščiai Vytauto, Kęstučio gatvėse tikrai turėjo daugumai nepatikti.
Ar gali taip būti, kad yra kokie nors automobilių skaičiaus per dieną normatyvai Žvėryno tiltui, na ir tiesiog suprato, kad neatlaikys vargšelis prognozuojamo srauto piko metu?
Tai kokie srautai dabar važiuos šia estakada, kur? Kuo toliau tuo labiau man yra nesuprantami valdžiuos žinksniai. Kažkas tikrai sedi ne savo kedeje. Čia tas pats kad pastatyt vakarini aplinkeli ir uždraust ivažiavima ir nuvažiavima į/iš miegamuju rajonu..
Toje vietoje šita beveik niekam nereikalinga estakada (dėl kurios net tenka uždaryti Žvėryno tiltą ir visus piko metu grūsti į Pedagoginio tiltą ) prie sovietų nebuvo planuojama.
1. Tuo metu buvo planas nutiesti tunelį nuo dabartinio Verslo trikampio iki Naujamiesčio (kitas gals būtų ties Vytenio g.). Kadangi tunelį prie dab. seimo (tiksliau, dengtą tranšėją) tuomet statė nuo 1979 iki 1986 m. tai šitą tunelį būtų statę dar ilgiau.
2. Kur kas realesnsis planas buvo nutieti nuo Buivydiškių gatvės tąsą (ten, kur gatvė sukasi link "Akropolio" ties "džymu" - per šeškinės kalvas link Kęstyučio gatvės ir toliau pastatyti tiltą pietiniame Žvėryno gale (kur dabar yra stadionas)
1978-1980 m. Vilniaus genplano fragmentas Atvaizdas
Bet tai jau kitos temos objektas
Tas estakados planas nebuvo įtrauktas į jokius gen. planus. Kiek man pasakojo p. Šalkauskas dirbęs miestų planavimo institute. Estakada buvo vos ne ekspromtu sumąstyta ~1984-85m. Tik gal kiek kitoks sprendimas buvo. Jei nesunaikinta, tai turėtų kažkur gulėti bent jau to meto eskizai. Įtariu ir dabar pasielgta labai panašiai, kaip ir tada, tiesiog ekspromtu (gal kažkas tuos eskizus ES paramai pramušti ir atrado)...
Komentuoti: