Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Žinote kas yra važiuojamoji dalis? Pėstiesiems yra skirti pėsčiųjų takai arba šaligatviai.
    You wish. Dabar šaligatviais ar bendro naudojimo takais pacukai ne tai, kad su elektriniais paspirtukais, bet ir elektriniais motociklais laksto.

    Comment


      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
      Nesutinku. Gyvenamąja zona neturi vykti tranzito nei automobiliais , nei dviračiais. O vietiniams galioja gyvenamoji zona
      Tokiu atveju Skirgiškėse, kur neseniai aptarėme, neturėtų būti gyv. zonos, nes ten vyksta tranzitas - tai tiesiog vienas iš kelių link Nemenčinės.

      Comment


        Parašė Kitas Rodyti pranešimą

        You wish. Dabar šaligatviais ar bendro naudojimo takais pacukai ne tai, kad su elektriniais paspirtukais, bet ir elektriniais motociklais laksto.
        Daugiabučių kiemuose ir kt. gyvenamosiose zonose? Paprastose gatvėse, tai važiuoja šaligatviais, bet ne apie jas buvo kalba.

        Comment


          Parašė digital Rodyti pranešimą
          Tokiu atveju Skirgiškėse, kur neseniai aptarėme, neturėtų būti gyv. zonos, nes ten vyksta tranzitas - tai tiesiog vienas iš kelių link Nemenčinės.
          Skirgiškių, pavadinkim, pagrindėj gatvėj tikrai neturėtų būti gyvenamosios zonos.

          Comment


            Parašė digital Rodyti pranešimą
            Tokiu atveju Skirgiškėse, kur neseniai aptarėme, neturėtų būti gyv. zonos, nes ten vyksta tranzitas - tai tiesiog vienas iš kelių link Nemenčinės.
            Tai ir yra pagrindinė problema, kad gyvenamosios zonos ženklus susigalvoja pakabinti tikėdamiesi, jog tai kažkaip sudrausmins tuos tranzituojančius. Realybėje veikia, kaip ir bet kuris kitas ženklas - kas ribojimus ignoruoja, ignoruos ir šituos

            Comment


              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

              Tai ir yra pagrindinė problema, kad gyvenamosios zonos ženklus susigalvoja pakabinti tikėdamiesi, jog tai kažkaip sudrausmins tuos tranzituojančius. Realybėje veikia, kaip ir bet kuris kitas ženklas - kas ribojimus ignoruoja, ignoruos ir šituos
              Pats savim tas ženklais lygtais tranzito nedraudžia? Nebent tikėtis, kad dėl greičio ribojimo rinksis kitą maršrutą. Bet Skirgiškių atveju kai alternatyvus kelias yra berods 20km lankas tai keli kilometrai 20km/h vietoj 50km/h nelabai ką lemia.

              Comment


                Parašė sleader Rodyti pranešimą

                Daugiabučių kiemuose ir kt. gyvenamosiose zonose? Paprastose gatvėse, tai važiuoja šaligatviais, bet ne apie jas buvo kalba.
                Taip. Negi nesate matės kieme šaligatviais lakstančių?

                Comment


                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                  Taip. Negi nesate matės kieme šaligatviais lakstančių?
                  Ne nesu. Mano kieme ir kituose, kuriuose lankausi, dviračiais ir mikrojudumo priemonėmis važinėja važiuojamąja dalimi visi. Tame tarpe ir vaikai, ir suaugę.

                  Comment


                    Parašė sleader Rodyti pranešimą

                    Ne nesu. Mano kieme ir kituose, kuriuose lankausi, dviračiais ir mikrojudumo priemonėmis važinėja važiuojamąja dalimi visi. Tame tarpe ir vaikai, ir suaugę.
                    Skaba kaip iš alternatyvios realybės.

                    Comment


                      Parašė eigh Rodyti pranešimą

                      O tai čia dar yra intriga, ar tokie ženklai bus? Juk Lietuvos KET jis yra:

                      Click image for larger version  Name:	516.jpg Views:	0 Size:	5,7 kB ID:	2207568
                      Labai smulkus ženklas. Tinkantis greitėjimo juostai ar jos pabaigai žymėt, bet 2+1 kelio konfigūracijai reik didesnių ženklų.

                      Protestantiški šiauriniai kaimynai išsprendė šį klausimą. Tas pats kelias Via Baltica. Jie kitur tokių ženklų nenaudoja tik 2+1. Būtų ir mums pavyzdys, arba lenkų pavyzdys iš DK50 kelio.
                      Click image for larger version  Name:	liuteronai yra liuteronai.jpg Views:	0 Size:	79,1 kB ID:	2207580

                      Comment


                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                        Labai smulkus ženklas. Tinkantis greitėjimo juostai ar jos pabaigai žymėt, bet 2+1 kelio konfigūracijai reik didesnių ženklų.
                        Nematau problemos dėl dydžio + ne įspėjamasis ženklas, kad reikėtų išskirtinai atkreipti dėmesį. Juostų išdėstymo pasikeitimui 2+1 kelių konfigūracijoje pilnai užtenka žymėjimo ant kelio, tokio 516 ženklo ir ant kelio nupaišytų juostų rezervų (tarp pasibaigusios juostos ir atitvarų):

                        Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 19.10.57.png
Views:	493
Size:	5,09 MB
ID:	2207677

                        O šiaip tas pats ženklas būna ir didesnis, jei kelio kategorija aukštesnė. Nuotraukos pavyzdys iš E67 / E272 / A17 (Panevėžio aplinkkelis) kelio (viršuje taip pat):

                        Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 18.49.35.png
Views:	494
Size:	2,15 MB
ID:	2207675

                        Kiek suprantu, kaip ir nuotraukoje esantis kelias, A14 yra lygiai tokios pačios kategorijos kelias pagal ženklų dydžių nustatymą:

                        Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 19.04.06.png
Views:	484
Size:	222,1 kB
ID:	2207676
                        Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 19.05.25.png
Views:	511
Size:	125,3 kB
ID:	2207674

                        Tad dar kartą pažiūrime nuotrauką. Jis būtų ir A14 kelyje. Ar toks ženklas - ne pakankamai didelis?

                        Comment


                          Reiktų įspėti vairuotoją apie juostos pabaigą kai tai nėra greitėjimo juosta. Lenkijoje, Estijoje, Vokietijoje, Švedijoje visada siekiama įspėti apie juostos pabaigą. 300-400 m atstumu. Apie greitėjimo juostos pabaigą neįspėjama, bet ten ir nėra greitėjimo juostos specialaus vertikaliojo ženklinimo dažniausiai nėra. Nesiūlau atsisakyti ženklint greitėjimo juostų (ženklais kaip greitėjimo juostos pabaiga).

                          Vertikalus ženklinimas būtų efektyvesnis nei horizontalus. Jis iš toliau matosi.

                          Perskaičiau vertikaliojo ženklinimo taisykles (dabar galiojančias po 2022 m.), tai nieko neužsimenama apie išankstinį informavimą apie juostos pabaigą. Radau, kad įspėjamasis ženklas susiaurėjimas iš kairės gali būt naudojamas įspėt apie juostos pabaigą, bet neteko matyt to ženklo naudojimo praktikoje išskyrus remontų vietas. Nurodomasis juostos pabaigos išankstinis ženklinimas su papildoma lentele būtų efektyvesnis. Panevėžio aplinkkelio pavyzdys yra neblogas, bet turėtų būti oficialiai apiformintas vertikaliojo ženklinimo taisyklių dokumente kaip privalomas tokio tipo keliuose. Dar geriau, dubliuotas iš abejų pusių kaip Estijoje.

                          Ženklas eismo juostos pabaiga galėtų būti didesnis jei jis įspėja būtent apie juostos pabaigą, o ne greitėjimo juostos pabaigą. Gali būt dvejų dizainų (tipų) ženklai skirtingiems poreikiams. Didesnis ženklas geriau derėtų su geltonais remontų darbus įspėjančiais ženklais palaikant dizaino vienodumą. Taip kaip jis dera Vokietijoje, Lenkijoje. Nepatinka man Estijoje naudojami mažiukai geltoni ženklai įspėjantys apie juostų pasikeitimus, atrodo šiek tiek pigiai ir sunkiau įžiūrėt konfigūracijas (aceit irgi priderinti prie mėlynų nurodomųjų ženklų, bet išlaikyti mažiukai ženklai).
                          Greitėjimo juostą ženklint siūlyčiau įspėjamuoju ženklu kaip Lenkijoje (ir beje Airiją, JAV, Izraelį galima paminėt), o greitėjimo juostos pabaigą (ar artėjimą prie jos) dabartiniu kelio ženklu.
                          Paskutinis taisė PoDV; 2025.06.28, 22:49.

                          Comment


                            Click image for larger version

Name:	podvalas nerimauja del lietuvos.jpg
Views:	446
Size:	46,5 kB
ID:	2207723

                            Comment


                              Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                              Nurodomasis juostos pabaigos išankstinis ženklinimas su papildoma lentele būtų efektyvesnis..
                              Bet Panevėžio aplinkkelyje (vėlgi, geras pavyzdys) ten, kur 2+1 ir yra toks ženklinimas - nei juoda zona, nei avaringas ruožas.. reiškia veikia. Dėl apiforminimo, jei yra akivaizdus trūkumas - siūlymas geras.

                              Comment


                                Gal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
                                Kažkokie nauji saugumo standartai?
                                Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
                                Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
                                https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac

                                Kitas gerai matomas pavyzdys ties Šeduva A9 kelį.
                                2019 metų vaizdas
                                https://maps.app.goo.gl/3scQ9qocxTY4zUdy9?g_st=ac
                                2022 metų vaizdas
                                https://maps.app.goo.gl/fLeUPWYBPDTErfcL6?g_st=ac

                                Tikiu yra ir daugiau

                                Comment


                                  Parašė thomcius Rodyti pranešimą
                                  Gal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
                                  Kažkokie nauji saugumo standartai?
                                  Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
                                  Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
                                  https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac

                                  Kitas gerai matomas pavyzdys ties Šeduva A9 kelį.
                                  2019 metų vaizdas
                                  https://maps.app.goo.gl/3scQ9qocxTY4zUdy9?g_st=ac
                                  2022 metų vaizdas
                                  https://maps.app.goo.gl/fLeUPWYBPDTErfcL6?g_st=ac

                                  Tikiu yra ir daugiau
                                  Na viskas gi vardan menamo "saugumo" pigiausiu keliu...
                                  Bent Šeduvos atveju didelė tikimybė, kad panaikinta dėl matomumo. Kadangi nemažai būna sukančių į Baisiogalos pusę, tai jie užstoja važiuojančius Panevėžio kryptimi. Sukantys iš šalutinio jų nebemato ir bumt...
                                  Kiek saugiau dabar - klausimas, kai visi vorele ir laukti tarpo tenka žymiai ilgiau...

                                  Comment


                                    Matyt galima surasti juodų atkarpų žemėlapiuose?

                                    Comment


                                      Parašė thomcius Rodyti pranešimą
                                      Gal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
                                      Kažkokie nauji saugumo standartai?
                                      Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
                                      Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
                                      https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac
                                      Tai, kad čia ne lėtėjimo juosta, o "aplenkimo iš dešinės juosta", nes ja galima važiuoti ir tiesiai. Kas yra visiška nesąmonė. Tokį "genialų" sprendimą esu matęs tik pas mus, Baltarusijoje ir Rusijoje. Matosi iš kur buvo imamasi "eismo saugumo sprendinių" įkvėpimo. Jeigu būtų daroma (kas dabar ir daroma su aptariamu naikinimu) taip kaip geriausios vakarų praktikos, tai tokių "genialių sprendimų" net nebūtų atsiradę.

                                      Comment


                                        Parašė digital Rodyti pranešimą
                                        Matyt galima surasti juodų atkarpų žemėlapiuose?
                                        Dėkui, logiška.

                                        Comment


                                          Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                          Tai, kad čia ne lėtėjimo juosta, o "aplenkimo iš dešinės juosta", nes ja galima važiuoti ir tiesiai. Kas yra visiška nesąmonė. Tokį "genialų" sprendimą esu matęs tik pas mus, Baltarusijoje ir Rusijoje. Matosi iš kur buvo imamasi "eismo saugumo sprendinių" įkvėpimo. Jeigu būtų daroma (kas dabar ir daroma su aptariamu naikinimu) taip kaip geriausios vakarų praktikos, tai tokių "genialių sprendimų" net nebūtų atsiradę.
                                          Tokiose vietose užtektų trijų juostų ir „apsaugotų“ kairiųjų posūkių. Aišku, tam reikėtų ir juostas perbraižyt, ir perprojektuoti prieigas, kadangi pagrindinė važiuojamoji dalis pasislenka.. Taigi, pasirinktas paprasčiausias būdas ir bet kaip primontuotas asfalto šmotas iš abiejų pusių.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X