Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Gelžk. Vilnius-Stasylos-Lyda

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Parašė felar Rodyti pranešimą
    Bent jau Šalčininkų traukinys buvo planuojamas šių metų III-ą ketvirtį, jeigu būtų priimtas sprendimas jį paleisti:
    VZ.lt 2024.12.24
    „LTG Link“ svarsto apie geležinkelio maršrutą iki Šalčininkų (Stasylų)
    Gruodžio viduryje su Šalčininkų savivaldybės atstovais susitikusi keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ vadovybė pristatė savo viziją, kaip būtų galima atnaujinti susisiekimą geležinkeliu tarp Vilniaus ir Šalčininkų. (...)
    Šiuo metu traukiniai iš Vilniaus pasiekia Jašiūnus, tačiau esama infrastruktūra ir galimybės leidžia pratęsti šį maršrutą iki netoli Šalčininkų, esančios Stasylų geležinkelio stoties, kurioje yra keleivių poreikiams pritaikytas peronas, laukimo patalpos, didelė automobilių stovėjimo aikštelė.
    Kaip rodo savivaldybės pasidalinta informacija, „LTG Link“ skaičiuoja, kad tokios kelionės trukmės traukiniu galėtų būti apie 50 minučių. Metinis pilnu maršrutu važiuojantis keleivių skaičius galėtų siekti 72.000, o Stasylų stoties keleivių apyvarta galėtų būti 26.460.

    Jei būtų nuspręsta tokį maršrutą įgyvendinti, jis galėtų startuoti 2025 m. III ketvirtį, rodo „LTG Link“ savivaldybei pateikto pristatymo skaidrės. Traukiniai maršrutu galėtų važiuoti šešis-aštuonis kartus per dieną.

    Tai nebūtų visiškai naujas maršrutas – keleiviniai traukiniai iki Stasylų važinėdavo anksčiau. 2014 m. pabaigoje paskelbę apie nutraukiamą maršrutą Vilnius-Jašiūnai-Stasylos, Lietuvos geležinkelių atstovai teigė, kad jis buvo nuostolingas, tais metais atnešęs apie 290.000 Eur nuostolio. Vis dėlto, 2018 m. buvo pristatyta naujas, trumpesnis maršrutas Vilnius-Jašiūnai, kuriuo važinėjama iki šiol. (...)

    https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...iki-salcininku
    Trečias ketvirtis prasidės už dviejų mėnesių.
    Tačiau po to prieškalėdinio PiaRo apie Stasylas nieko nesigirdi, juo labiau apie 6-8 reisus per dieną.
    Paskutinis taisė Romas; 2025.06.08, 12:25.

    Komentuoti:


  • dtb
    replied
    1520mm reikėtų tiesti atkarpą Jašiūnai-Poligonas, o 1435mm reikėtų Vilnius-Poligonas. Tiek laiko, tiek pinigų prasme argumentai manau aiškūs. O ilgalaikėje perspektyvoje žinoma, kad reikia svarstyti apie 1435mm, bet tai tikrai užtruks.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    ignaloidas

    O kodėl negalima dvigubos vėžės atkarpą? Vėliau sudvigubunti ir iki Vilniaus. Čia juk ne greitoji vėžė. Juk turim sieną ne tik su Baltarusija, bet ir su Rusija. Gali tekti iš čia permetinėti link Šeštokų ar kokio Jurbarko (po vėžės į Klaipėdą).
    Aš saykčiau kad reikia statyti infrastruktūrą sujungtą, o ne iš niekur į niekur, tikintis kad kažkada atsiras jungtys.

    Ir pastatyti ilgiau užtruktų. 1520mm garantuotai yra sandėliuojamos visos reikalingos medžiagos. Kai tuo tarpu sugretintos vėžės pabėgiai yra gana reti, ir mano žiniomis sugretinto kelio Lietuvoje yra mažiau nei planuojamas šitos atkarpos ilgis. Aišku, galima užsakyti, bet ar labai norisi laukti jų kai galima imti ir tiesiog statyti?

    Čia toks jūsų pasiūlymas grynai tik iš moralinės pusės. Ir nors tai nėra nereikalinga, bet reikia žiūrėti ir į praktinę pusę, ir ar toks pasiūlymas iš tos pusės logiškas. Ir manau ganėtinai aišku kad ne.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    ignaloidas

    O kodėl negalima dvigubos vėžės atkarpą? Vėliau sudvigubunti ir iki Vilniaus. Čia juk ne greitoji vėžė. Juk turim sieną ne tik su Baltarusija, bet ir su Rusija. Gali tekti iš čia permetinėti link Šeštokų ar kokio Jurbarko (po vėžės į Klaipėdą).

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Aptarnaus vokiečius, bet bėgius ketina tiesti rusiškus
    Siūlai per 2 metus visą Rail Baltica atkarpą iki Vilniaus, ir tada dar iki poligono nutiesti? Už 60 milijonų?

    Skirtumas minimalus, nes taikos atveju, prisideda vienas perkrovimas Palemone kas nėra didelė problema, o karo atveju jei važiuotų, tai važiuotų ten, ir rusiška vežė net ir patogesnė su egzistuojančia infrastruktūra, nes daug daugiau galima pasiekti. Europinė vežė kariniu požiūriu yra svarbiausia pastiprinimams iš vakarų Europos atkeliauti be didelių laiko tarpų. O į karinę bazę greitų pastiprinimų tiesiogiai tai paprastai nereikia, reikia bendrai į regioną.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Aptarnaus vokiečius, bet bėgius ketina tiesti rusiškus

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pagal aprašymą geležinkelio atšaka nuo pagrindinio Vilniaus -Stasylų geležinkelio atsišakos už Merkio upės, ties Dainavos kaimu.
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.01, 04:48.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    BNS 2025.03.30
    Ministerija siūlo tiesti 9 km ilgio geležinkelį į Rūdninkų karinį miestelį
    Lietuvai statant Vokietijos karinei brigadai būtiną karinį miestelį Rūdninkuose, Susisiekimo ministerija siūlo nutiesti naują apie 8,6 kilometro ilgio 1520 milimetrų pločio geležinkelio vėžę atkarpoje tarp Jašiūnų ir Stasylų, Šalčininkų rajone

    „Vokietijos brigados veiksmų plane numatytas tikslas brigados didžiąją dalį dislokuoti Lietuvoje 2025–2026 metais, o visą operacinį pajėgumą pasiekti iki 2027 metų pabaigos. Todėl visiškam operaciniam pajėgumui pasiekti būtina kuo anksčiau įrengti pagal Vokietijos parengtus reikalavimus (...) nurodytą infrastruktūrą“, – Vyriausybės nutarimo projekte rašo ministerija.

    Krašto apsaugos viceministrė Orijana Mašalė vasarį interviu BNS sakė, jog geležinkelio atšaka į Rūdninkų poligoną yra viena kariniam mobilumui svarbių strateginių krypčių, ja būtų gabenama tiek karinė technika, tiek personalas. Anot jos, projekto vertė siektų apie 60 mln. eurų.
    „Vyksta konsultacijos tiek su Susisiekimo ministerija, tiek su „Lietuvos geležinkeliais“, kaip visa tai galime padaryti, nes Vokietijos brigadai tai yra labai svarbu. Vokiečiai, žinome, yra įpratę prie susisiekimo geležinkeliu“, – tuomet sakė O,. Mašalė.

    Pasak nutarimo projekto, poligono teritorijoje driektųsi apie 1,6 km geležinkelis bei rampa, skirta kroviniams ar sunkiajai karinei technikai krauti, Vokietijos brigados kariams įlaipinti.
    Kartu būtų įrengtos pervažos kelyje Sližiūnai–Gerviškės–Narkuškės bei Biržės gatvėje prie Dainavos kaimo, taip pat pralaidos, o prireikus – signalizacijos, ryšių ir elektros tiekimo įrenginiai.

    Projektą įgyvendintų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros įmonė „LTG Infra“.
    Ministerija skaičiuoja, kad vėžei nutiesti visuomenės poreikiams reikės paimti 10–12 žemės ūkio paskirties sklypų ar jų dalių, kurie priklauso privatiems asmenims arba yra nuomojamoje valstybės žemėje. Dalis jos būtų statoma teritorijoje, kurioje sklypai nėra suformuoti. (...)

    https://diena.lt/naujienos/lietuva/s...esteli-1218422

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Geležinkelių pervažos Šalčininkų rajone. Visos jos kerta geležinkelį Vilnius - Stasylos -Lyda

    www.mapy.cz

    Arčiausiai Baltarusijos sienos, kelyje RK3927 Tribonys – Karolina esanti Tribonių pervaža
    Foto 2012.05
    Vaizdas važiuojant nuo Šalčininkų / Benekainių pasienio punkto link Tribonių


    Vaizdas Baltarusijos sienos link


    Šviesoforas yra jau Baltarusijos teritorijoje


    Tartoko pervaža kelyje KK126 Šalčininkai – Butrimonys – Eišiškės
    Sovietų laikais čia buvo stotelė Velikjije solečniki, kuri priklausė ne Pabaltijo, o Baltarusijos gležinkeliams

    Foto 2012.05
    Vaizdas važiuojant nuo Eišiškių link Šalčininkų


    Vaizdas link Baltarusijos sienos


    Vaizdas link naujojo pasienio terminalo
    Jis tapo mažiau reikalingas, kai 2022 metais sustojo trąšų krovinių srautai


    Čiužakampio pervaža kelyje RK3907 Šalčininkai – Čiužiakampis – Mažosios Sėlos
    Foto 2008.08


    Jašiūnų pervaža kelyje KK176 Pirčiupiai - Jašiūnai​
    Foto 2024.06
    Vaizdas nuo Jašiūnų link Rūdninkų


    Foto 2025.02
    Vaizdas nuo stoties link Jašiūnų miestelio

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Prie Lietuvos priemiestiniai traukiniai važiavo iki Lydos ar Benekainių iki kažkur 2000-ųjų, jei neklystu.

    Šalčininkų stotelė priklausė Baltarusijos geležinkeliui su visu ruožu iki sienos. LG šitas ruožas buvo perduotas 1994 m., pasikeičiant su Baltarusija LG valdytais ruožais nuo sienos iki Druskininkų, Pariečės stotis imtinai, ir visu ruožu nuo sienos iki Adutiškio Baltarusijos teritorijoje. Adutiškio stoties klausimas tapo aktualus nustatant valstybinę sieną kiek vėliau. Lietuva gavo minėtą ruožą iki Šalčininkų (ten dar kažkur apie kilometrą nuo Šalčininkų stotelės Vilniaus link buvo riba).

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Nėra ten jokių išimčių. VNO stotelėje buvo įrengti šviesoforai ir ji teoriškai tapo stotyje, iki tol traukinys važiuodavo iki Kirtimų. Traukinys negali tarpstotyje pradėti važiuoti į kitą pusę, tai turi būti stotyje.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Buvo toks maršrutas. Iki Šalčininkų stoties rekonstrukcijos traukinys važiavo iki ties pervaža su 126 keliu buvusios Tartoko stotelės. Vėliau dėl rekonstrukcijos ir geležinkelio aptverimo sutrumpino iš pradžių iki Senųjų Stasylų, vėliau pratęsė iki tiesiog Stasylų (skaityk: Šalčininkų stoties). Berods 2014 dėl mažų keleivių srautų maršrutas uždarytas, bet prieš porą metų vėl atnaujintas, bet tik iki Jašiūnų.

    Pagrindinė problema - stotelės ruože yra toli nuo gyvenviečių, atvykus traukiniu į Šalčininkus iki miestelio dar yra maždaug 2-4 km. Bet čia realiai būdinga visam Lietuvos geležinkelių tinklui.
    Iki Tartoko stotelės traukiniai niekada nevažiavo. Paskutiniai važiavę arčiausiai Šalčininkų važiavo iki Stasylų stoties. Dar anksčiau (sovietmečiu) važiavo priemiestinis traukinys Vilnius-Lyda kuris stojo Tartoko stotelėje, kuri ir vadinosi Šalčininkai. Nes nuo šios stotelės iki miesto apie 1 km. šalia Tartoko kaimas. Šiaip jau pagal kažkokias geležinkelių nuo seno nuostatas traukiniai galėjo važiuoti tik iki stoties. Nors Trakus irgi galima laikyti tik stotele, bet ji bent jau galinė ir turbūt turėjo kažkada budėtojus. Tuo tarpu Tartokas (Šalčininkų stotelė), buvo tik peronas su kioskeliu bilietų kasininkei. Vienintelė vėliau padaryta išimtis kai traukiniai pradėjo važiuoti tik iki stotelės, o ne į stotį buvo Vilniaus oro uostas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    15min.lt 2024.09.13
    Interviu su LTG Infra vadovu V. Žalimu užsimenama apie atšaką nuo Jašiūnų stoties iki Rūdninkų poligono.
    Numatomas ir keleivinis eismas su dideliais keleivių srautais.
    https://www.15min.lt/verslas/naujien...as-667-2303502
    Paskutinis taisė Romas; 2024.09.13, 07:57.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    LR Muitinė.lt 2023.02.16
    Užkardant kontrabandą krovininiai traukiniai iš Stasylų bus nukreipiami į Kenos punktą
    Kontrabanda čia ne prie ko. Tiesiog pigiau laikinai uždaryti ruožą, nei jį laikyti dėl 1 poros traukinių kas kelias dienas...

    Jašiūnų stoties pervažos link nuo Šalčininkų (Baltarusijos) pusės.



    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    elektrifikacija itariu?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    O apie ką reikia manyti? Kad statomi elektros stulpai?

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Nagi, ką mano protingieji kurmiai?
    Kirtimai, vaizdas iš Dariaus ir Girėno g. galo į šiaurę.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230228_121043_res.jpg
Views:	1347
Size:	236,3 kB
ID:	2033559

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    LR Muitinė.lt 2023.02.16
    Užkardant kontrabandą krovininiai traukiniai iš Stasylų bus nukreipiami į Kenos punktą
    Užkardant kontrabandą krovininių traukinių, į Lietuvą atvykstančių iš Baltarusijos, eismas nuo vasario 16 d. bus organizuojamas tik per Kenos geležinkelio pasienio kontrolės punktą (PKP). Per Stasylų geležinkelio PKP tokie sąstatai nevyks, kol čia bus įrengta stacionari rentgeno kontrolės sistema – tai planuojama padaryti 2024 m. pabaigoje. (...)

    Iš Baltarusijos į Lietuvą per Stasylų PKP gabenamos ir VSAT sulaikytos kontrabandos kiekiai pastaraisiais metais yra žymiai išaugę. 2022 m. VSAT nustatė 28 kontrabandos atvejus bei sulaikė 2 540 669 pakelius cigarečių, iš Baltarusijos krovininiais sąstatais atgabentų per Stasylų PKP. Šie sulaikymai sudaro net 87,6 proc. viso pernai pasieniečių sulaikytų geležinkeliu gabentų rūkalų kiekio.

    Vidutiniškai per parą iš Baltarusijos į Lietuvą per Stasylų PKP įvažiuoja 2 kroviniai sąstatai.

    https://lrmuitine.lt/web/guest/nauji...0004d28019fea3

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė Mantini Rodyti pranešimą
    Įdomumo dėlei klausimas, kodėl nėra traukinio Vilnius-Šalčininkai? Politiniai sprendimai? Ar toks išvis yra buvęs nepriklausomoje Lietuvoje? Atrodo miestas šalia bėgių, traukiniai iki Jašiūnų važiuoja. Atrodo paimk pastatyk stotį ir pratęsk maršrutą.
    Buvo toks maršrutas. Iki Šalčininkų stoties rekonstrukcijos traukinys važiavo iki ties pervaža su 126 keliu buvusios Tartoko stotelės. Vėliau dėl rekonstrukcijos ir geležinkelio aptverimo sutrumpino iš pradžių iki Senųjų Stasylų, vėliau pratęsė iki tiesiog Stasylų (skaityk: Šalčininkų stoties). Berods 2014 dėl mažų keleivių srautų maršrutas uždarytas, bet prieš porą metų vėl atnaujintas, bet tik iki Jašiūnų.

    Pagrindinė problema - stotelės ruože yra toli nuo gyvenviečių, atvykus traukiniu į Šalčininkus iki miestelio dar yra maždaug 2-4 km. Bet čia realiai būdinga visam Lietuvos geležinkelių tinklui.
    Paskutinis taisė Pilaitis; 2023.02.15, 14:21.

    Komentuoti:


  • Mantini
    replied
    Įdomumo dėlei klausimas, kodėl nėra traukinio Vilnius-Šalčininkai? Politiniai sprendimai? Ar toks išvis yra buvęs nepriklausomoje Lietuvoje? Atrodo miestas šalia bėgių, traukiniai iki Jašiūnų važiuoja. Atrodo paimk pastatyk stotį ir pratęsk maršrutą.

    Komentuoti:

Working...
X