Vaizdas stoties link. Dešinėn einantys bėgiai ir yra ta atšaka.
Geležinkelis kerta Dariaus ir Girėno gatvę. Už pervažos vartai. Deja, ši atšaka jau seniai nenaudojama.
Pilka ir oranžinė atšakos.
Jos trumpos. Pilka yra menkai naudojama atšaka.
Šioje nuotraukoje - oranžinė.
Kiek paėjus ja. Matosi vartai. Už jos kažkokios įmonės teritorija. Joje matosi statybinės medžiagos. Tikriausiai jomis prekiauja.
Oranžinė ir pilka linijos kertasi aklai.
Beveik metus vis neprisiruošiau patalpinti privažiuojamųjų kelių nuo Kirtimų stoties nuotraukas.
Ortofotonuotrauka, kad būtų aiškiau.
Juodai pažymėta atšaka.
Vaizdas Kirtimų stoties link ties Dariaus ir Girėno g. pervaža.
Ten pat, į priešingą pusę. Tolumoje matosi vartai, o prieš juos yra Geologų gatvė. Tie vartai tai buvusio "Agrotiekimo" (dabar "Lytagros") teritorija (A raidė ortofotonuotraukoje). Privažiuojamasis kelias naudojamas "Lytagros" reikmėms, viena atšaka eina į metalų sandėlį.
Privažiuojamasis kelias, kirtęs "Lytagros" teritoriją, išeina į J. Dobkevičiaus gatvę.
Kiek paėjus už J. Dobkevičiaus g. pervažos, šiaurės link.
Vingis.
Vaizdas dešinėn.
Dar kiek paėjus, vaizdas atgal.
Galiausiai vartai ir matyti geležinkelio atšakos galas teritorijoje už vartų.
Beje, radau įrodymus, kad "Velgos" teritorijoje būta plytinės ir geležinkelio (tikriausiai plačiojo).
1958 m. topografinis žemėlapis. 1966 m. žemėlapyje irgi geležinkelis yra.
Laukiau, kol kas atkapstys tai. Super!
Forume vilnius.borda.ru apie tai buvau skaitęs:
Что-то не видел упоминания о ветке, проложенной к Заводу электросварочного оборудования ( бывшего з-да ширпотреба). Могу заверить, что ещё в 70-е годы завод загружал свою продукцию в вагоны прямо на своей территории. Потом, когда ветку убрали, заводу пришлось нести расходы на содержание транспортной колонны. Продукция у них была довольно громоздкая и тяжёлая. Ветка была стандартного профиля.
Romantiškiausia Vilniaus pervaža ties Panerių memorialu:
Pervažiavus per pervažą patenkama į "geležinį trikampį", t.y. teritoriją, kurią iš visų pusių supa geležinkeliai su intensyviu eismu. Teritorijoje yra pastatų, gal net ir gyvenamųjų. Va čia tai gyvenimas...
Šita nuotrauka man puikiai žinoma, turiu archyve. O kad iki 70 vidurio kažkur buvo platusis geležinkelis man didelė naujiena. Gimiau tik 80'ais Tai taip išeina, kad kirtosi su dab. Laisvės pr.?? Kurioj vietoj tiksliau? Pėdsakų matyt rasti jau nebelabai įmanoma. Bet kiek dabar bandau įsivaizduoti, tai ėjo iki šiluminės elektrinės pro monetų kalyklą?
Neįmanoma, kad dar 1966m. gerosios Vilties gatve ėjo bėgiai. Pats gyvenu name, kuris statytas ~1961. Tada greičiausiai nurinkti bėgiai nuo Gerosios vilties g.
Bėgiai nurinkti 1956 m. Čia matosi Savanorių-Gerosios Vilties sankryža. Savanorių pr. eina plačiosios vėžės bėgiai, Gerosios Vilties - siaurukas.
Taigi žemėlapiuose paprastai atspindima 2-3 metais senesnė padėtis. Todėl 1966 m. žemėlapis gali vaizduoti 1963-64 m. situaciją. Ir netgi 61-62 m. Įdomi nuotauka. Gatvėje grindinys, berods netašytų akmenų ir troleibusų linijos...
Bėgiai kaip stulpeliai nieko neįrodo. Tiesiog jie panaudoti kitiems tikslams. Laipteliai gali būti nebūtinai nuo geležinkelio. Aš nesakau, kad tos liekanos parke yra ne nuo geležinkelio, bet tai vėlesnių laikų geležinkelio liekanos.
Beje, radau įrodymus, kad "Velgos" teritorijoje būta plytinės ir geležinkelio (tikriausiai plačiojo).
1958 m. topografinis žemėlapis. 1966 m. žemėlapyje irgi geležinkelis yra.
Neįmanoma, kad dar 1966m. gerosios Vilties gatve ėjo bėgiai. Pats gyvenu name, kuris statytas ~1961. Tada greičiausiai nurinkti bėgiai nuo Gerosios vilties g. Dar ir viename iš kiemų esančių šaliai yra sukasti bėgiai, kad niekas nevažinėtų su automobiliais (už to plytinio daugiabučio statyto ~1990m). 1966 jau blokinius namai stovėjo. Pažįstat (nepykit, bet šaltinio nežinau, rasta Facebook'e) rašo, kad ~1965-67m. daryta foto. Atkreipk dėmesį dešiniau, jau stovi modernesni blokinukai, nei šalia "Kauno parduotuvės":
Bėgiai kaip stulpeliai nieko neįrodo. Tiesiog jie panaudoti kitiems tikslams. Laipteliai gali būti nebūtinai nuo geležinkelio. Aš nesakau, kad tos liekanos parke yra ne nuo geležinkelio, bet tai gali būti ir vėlesnių laikų geležinkelio liekanos.
Vėlesnių, tai kurių? rašo, kad vaikų geležinkelis, buvo tik 3.6km, t.y. tarp upės ir Gerosios vilties g. O statant estradą nuardytas iki dabartinės "Lakštingalos", o 198x galutinai nuardytas. Tiesa, net ir veikdamas kelis kart iki estrados statybų geležinkelio darbas buvo stabdomas.
Bėgiai kaip stulpeliai nieko neįrodo. Tiesiog jie panaudoti kitiems tikslams. Laipteliai gali būti nebūtinai nuo geležinkelio. Aš nesakau, kad tos liekanos parke yra ne nuo geležinkelio, bet tai vėlesnių laikų geležinkelio liekanos.
Beje, radau įrodymus, kad "Velgos" teritorijoje būta plytinės ir geležinkelio (tikriausiai plačiojo).
1958 m. topografinis žemėlapis. 1966 m. žemėlapyje irgi geležinkelis yra.
Kaip matyti iš nuotraukų, vokiečiai jokių kapitalinių statinių nestatė ir nieko iš to laiko, išskyrus kapitalius pylimus ar iškasas, negalėjo išlikti. Ten vėlesnių metų statinių liekanos. Beje, kur buvo vaikų geležinkelio depas ir kiti pastatai?
Liekanos sakyčiau įdomios. Ypač tie laiptai akmeniniai. Kažkodėl nesitiki, kad tiek pastatų reikėjo vaikų geležinkeliui. Nors gal ir liekanos, nes vaikų geležinkelis statant estradą buvo nuardytas iki dabartinės "Lakštingalos", o iki tol buvo iki Gerosios Vilties g, na, kaip likutis lenkų geležinkelio. Panašios liekanos yra likę Žvėryne, ten net siaurojo geležinkelio bėgiai įkasti kaip kažkokie stulpeliai, nors buvęs geležinkelis link Vingio Parko ir pati Blindžių gatvė už kokių 1km. Siūlyčiau labiau pasivaikščioti. Kol aš nesibasčiau, tai ir man atrodė kad ne gali būti, bet dabar vis dažniau pradeda atrodyti kitaip
Komentuoti: