Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Jeigu išties Estijoje visoje pažymėtoje trasoje vyksta realūs darbai, tai tikrai jie šaunuoliai. Blogiausiai atrodo Latvija, kur statybos kol kas tik Rygoje. Lietuvoje bent kažkur statybos vyksta, keliose vietose vyksta viešieji pirkimai. Bet tas reitingavimas toks sąlyginis, nes nei Estijos bėgiai iki sienos su Latvija, nei Lietuvoje vykstančios statybos iš Kauno į laukus funkcionuoti negalės, kol nebus užbaigta visa trasa - taigi, projektas kol kas visiškame žlugime.
    Estija visam ruožui pasirašė vieną kontraktą, pagal kurį dalis darbų vykdoma. Todėl visa trasa ir pažymėta kaip vykdoma. Iš esmės dabar jie stato taškinius objektus (tiltai, viadukai, ekodukai ir pan.), bet tai nereiškia, kad sankasos statyba jau vykdoma visame ruože. Aišku progreso apčiuopiamo pas juos nemažai.

    Comment


      Parašė sleader Rodyti pranešimą

      Estija visam ruožui pasirašė vieną kontraktą, pagal kurį dalis darbų vykdoma. Todėl visa trasa ir pažymėta kaip vykdoma. Iš esmės dabar jie stato taškinius objektus (tiltai, viadukai, ekodukai ir pan.), bet tai nereiškia, kad sankasos statyba jau vykdoma visame ruože. Aišku progreso apčiuopiamo pas juos nemažai.
      Įdomu, kas trukdė Lietuvai pasirašyti vieną kontraktą nuo Lenkijos iki Latvijos sienos? Estai bent jį turi. Dabar gi tame Euronews vaizdo įraše pagrindiniu darbu įvardijamos derybos su Europos Komisija dėl daugiamečio biudžeto, kuris pradės veikti tik 2028-aisiais, o galutinai bus patvirtintas 2027 m. viduryje. Ką, vadinasi, tik užsitikrinus biudžetą bus kontraktuojama?

      Comment


        Parašė eigh Rodyti pranešimą

        Įdomu, kas trukdė Lietuvai pasirašyti vieną kontraktą nuo Lenkijos iki Latvijos sienos? Estai bent jį turi. Dabar gi tame Euronews vaizdo įraše pagrindiniu darbu įvardijamos derybos su Europos Komisija dėl daugiamečio biudžeto, kuris pradės veikti tik 2028-aisiais, o galutinai bus patvirtintas 2027 m. viduryje. Ką, vadinasi, tik užsitikrinus biudžetą bus kontraktuojama?
        Niekas netrukdė, bet pasirinktas kitoks modelis, kad samdyti vietinius rangovus mažesnėms atkarpoms. Šiaip sakyčiau šis modelis geresnis, nes yra pigesnis ir lengviau valdomas.
        Bet kokia sutartis be patvirtinto biudžeto nepradedama vykdyti, nes negali vykdyti, kai neturi lėšų apmokėjimui. Todėl spėčiau ir estų sutartis yra išskirstyta etapais iš kurių vykdomas tik tas, kuriam jau patvirtintas finansavimas.

        Comment


          Parašė Aleksas666 Rodyti pranešimą
          Pasiūlymas citify komandai, gali sukurti Rail Baltica skiltį, kur atsispindėtų projekto progresas, manau būtų lengviau visiems suprasti kiek kas ir ko padarė.
          In the meantime, kaip sakant, yra oficialus Rail Baltica žemėlapis su atnaujinama informacija čia: https://info.railbaltica.org/lt/interaktyvus-zemelapis

          Kaip matom, jis rodo kiek kitą situaciją negu tas iš žiniasklaidos.

          Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-30 162759.jpg
Views:	696
Size:	210,3 kB
ID:	2207885

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą

            Niekas netrukdė, bet pasirinktas kitoks modelis, kad samdyti vietinius rangovus mažesnėms atkarpoms. Šiaip sakyčiau šis modelis geresnis, nes yra pigesnis ir lengviau valdomas.
            Bet kokia sutartis be patvirtinto biudžeto nepradedama vykdyti, nes negali vykdyti, kai neturi lėšų apmokėjimui. Todėl spėčiau ir estų sutartis yra išskirstyta etapais iš kurių vykdomas tik tas, kuriam jau patvirtintas finansavimas.
            Logiška. Kita vertus, sudarius vieną sutartį ir vykdant ją etapais mažiau rizikos, kad procesas užstrigs viešųjų pirkimų peripetijose ir teismuose. Bet kokiu atveju, pretenduoju tik į sofos ekspertus, tik šiaip pasidarė įdomu.

            Comment


              Parašė eigh Rodyti pranešimą

              Logiška. Kita vertus, sudarius vieną sutartį ir vykdant ją etapais mažiau rizikos, kad procesas užstrigs viešųjų pirkimų peripetijose ir teismuose. Bet kokiu atveju, pretenduoju tik į sofos ekspertus, tik šiaip pasidarė įdomu.
              Turbūt didžiausia nauda ir yra, kad turi vieną, jau galiojančią sutartį, kuri nebestrigs atskiruose konkursuose, apskundimuose ir t.t. Bet tai ateina su savo kaina, nes esi visiems darbams prisirišęs prie vieno rangovo, kuriam gali tekti mokėti papildomai, jeigu iš užsakovo pusės bus kažkokie delsimai, nukėlimai ar pakeitimai. Kitas dalykas, kad pas mus nėra vietinių rangovų, kurie galėtų įgyvendinti milijardinius kontraktus. Taigi iš esmės su tokiu kontraktu gauni didelio užsienio rangovo ar jų konsorciumo vardą ir jų maržą, nes vis vien didžiąjai daliai darbų bus samdomi vietiniai ar kt. subrangovai, kurie tiesiogiai galėtų pasiūlyti mažesnes kainas.

              Comment


                Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                In the meantime, kaip sakant, yra oficialus Rail Baltica žemėlapis su atnaujinama informacija čia: https://info.railbaltica.org/lt/interaktyvus-zemelapis

                Kaip matom, jis rodo kiek kitą situaciją negu tas iš žiniasklaidos.
                Nelabai kitokią. Iš tikrųjų geriausiai situaciją rodo pasirašytų kontraktų ar bent jau tenderių vertė. Lietuvos atveju tas skaičius šiuo metu yra kažkur apie 400 milijonai Eur, je ne mažiau. Labai labai far cry nuo ~4-5 mlrd. Eur reikalingų vien Kaunas-LT/LV siena ruožui, norint ten turėti pilnai įrengtą geležinkelį.

                Comment


                  Bet viešųjų ryšių prasme, estų variantas žymiai geresnis.
                  It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                  Comment


                    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                    Bet viešųjų ryšių prasme, estų variantas žymiai geresnis.
                    Ne vien PR projektas gyvas.
                    Įvykdymo užtikrinimas, rizika užsilenkus rangovui, garantijos reikalai ir tt.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą
                      Euronews reportažas apie Rail Baltica. Nieko naujo, tas pats, jau gerai žinomas, bla bla bla. Kažkokia EU ponia reportažo pabaigoje paklausta, "ar traukiniai važiuos 2030" atsako "taip", kas, be abejo, nėra tiesa. Nebent užskaitysime RB1 važiuojančius traukinius, kas jau galiojo ir 2017
                      Taliną ir Rygą prijungt prie Palemono jau būtų pasiekimas. RB1 damušti, kad tiktų reguliariam susisiekimui yra visai kito masto uždavinys, nei naujos linijos nutiesimas.

                      Comment


                        Parašė alga Rodyti pranešimą

                        Taliną ir Rygą prijungt prie Palemono jau būtų pasiekimas. RB1 damušti, kad tiktų reguliariam susisiekimui yra visai kito masto uždavinys, nei naujos linijos nutiesimas.
                        Nėra net menkiausių šansų pajungti Rygą (taigi ir Taliną) prie Kauno iki 2030. Beveik garantuotai ir iki 2033 taip nenutiks. Estai manau gali kažkur iki 2033 paleisti Parnu-Talinas servisą, bet matant dabartinius Lietuvos (ir Latvijos) tempus ir strigimą kiekvienoje lygioje vietoje, jokių šansų, kad iki 2033 iki Latvijos dasikrapštysim. Latviai su oagrindine linija turbūt irgi nieko neprikrapštys be kokių 2035-2038.

                        Comment


                          Taigi jau žinoma, kad Latvijos ruožą ties estai, nes jie jau praktiškai pabaigę RB ruožą Estijoje nebeturi ką veikti.

                          Vienintelė kliūtis RB projekte liko Lietuva, kuri vargano 2 km ilgio 50 m aukščio tiltelio lygioj vietoj išbetonuot nesugeba, tai kas bus sudėtingesniuose ruožuose?
                          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                          Comment


                            Blogiausiai,kad jei yra bendra įmonė,kodėl taip skriasi projekto įgyvendinimo progresas šalyse? Ir estai jau perka traukinius?

                            Comment


                              Parašė karolis1993 Rodyti pranešimą
                              Blogiausiai,kad jei yra bendra įmonė,kodėl taip skriasi projekto įgyvendinimo progresas šalyse? Ir estai jau perka traukinius?
                              Estų traukiniai jau nupirkti, jei LT ir LV būtų bėgiai, tai jau galėtų ir atvežti, bet dabar turbūt laivais turės plukdyti
                              It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                              Comment


                                Parašė karolis1993 Rodyti pranešimą
                                Blogiausiai,kad jei yra bendra įmonė,kodėl taip skriasi projekto įgyvendinimo progresas šalyse? Ir estai jau perka traukinius?
                                Tai kad ne bendra įmonė įgyvendina, o vietiniai. Bendra įmonė tik nominaliai daro "supervision" (panašu, kad nelabai tai daro). Lietuvoje įgyvendinimą daro LTG Infra, Estijoje Rail Baltic Estonia OÜ. Tikėtina, kad šuo čia ir pakastas t.y. estai turi kur kas geresnį projekto valdymą, kai mūsiškiai stringa visuose žingsniuose, nes nelabai supranta, ką ir kodėl daro.

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą

                                  Nėra net menkiausių šansų pajungti Rygą (taigi ir Taliną) prie Kauno iki 2030. Beveik garantuotai ir iki 2033 taip nenutiks. Estai manau gali kažkur iki 2033 paleisti Parnu-Talinas servisą, bet matant dabartinius Lietuvos (ir Latvijos) tempus ir strigimą kiekvienoje lygioje vietoje, jokių šansų, kad iki 2033 iki Latvijos dasikrapštysim. Latviai su oagrindine linija turbūt irgi nieko neprikrapštys be kokių 2035-2038.
                                  Estai paleis Talinas-Piarnu, lietuviai Kaunas-Panevėžys ir pirmas etapas bus įgyvendintas su juostelių perkirpimu.

                                  Comment


                                    Tai kad ne bendra įmonė įgyvendina, o vietiniai. Bendra įmonė tik nominaliai daro "supervision" (panašu, kad nelabai tai daro). Lietuvoje įgyvendinimą daro LTG Infra, Estijoje Rail Baltic Estonia OÜ. Tikėtina, kad šuo čia ir pakastas t.y. estai turi kur kas geresnį projekto valdymą, kai mūsiškiai stringa visuose žingsniuose, nes nelabai supranta, ką ir kodėl daro.
                                    Iš tikro bendra įmonė iki labai nesenai buvo atsakinga už visus projektavimo darbus, kol totaliai šios užduoties nepra...ko. Būtent dėl projektavimo darbų vėlavimo (primenu pagal konkursų sąlygas turėjo būti baigti 2022 m., o nėra baigti iki šiol), visas projektas nusikėlė ne mažiau 3-4 metus. Prie to galim dar pridėti porą metų kai pirmoji tos įmonės direktorė vietoj to, kad dirbtų darbą, kuriam buvo pasamdyta, užsiiminėjo politikavimu siekdama, kad visa RailBaltica infrastruktūra visose šalyse būtų valdoma jos įmonės iš Rygos.
                                    Paskutinis taisė DKL; 2025.07.01, 13:18.

                                    Comment


                                      Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                                      Estai paleis Talinas-Piarnu, lietuviai Kaunas-Panevėžys ir pirmas etapas bus įgyvendintas su juostelių perkirpimu.
                                      Traukinio Panevėžys-Kaunas-Marijampolė? paleidimas jau būtu didelis pasiekimas. Tačiau, kaip su Panėvežio stotimi? Jei ji bus laukuose, dabar statomas ruožas bus bevertis dar ilgai.

                                      Comment


                                        O pas estus nėra taip, kad sutartis su rangovu apima ir projektavimo darbus? Nes jeigu viską reguliavo bendra įmonė ir viską dabar išsidalino kiekvienos šalies valdytojai, tai negali būti, kad kitose šalyse dar ne visi projektai yra, o estai sugebėjo per pusmetį projektus visai linijai išsikepti ir pagal jį padaryti konkursą. Tiesiog tokią apimtį per tiek įvykdyti nelabai realistiška.
                                        Todėl viešinimo schemutėje viskas gražiai atrodo, kad visa linija "darbai vyksta" nors nemažai daliai dar rengiami projektai, o pvz. pas mus niekas neatvaizduojama, nes ten nėra projektavimo eigos žymėjimo, tik "statybos" progresas. Todėl realiai turint tolygia vykdymo stadiją, atvaizdavimas gerokai skiriasi.

                                        Comment


                                          Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                          O pas estus nėra taip, kad sutartis su rangovu apima ir projektavimo darbus? Nes jeigu viską reguliavo bendra įmonė ir viską dabar išsidalino kiekvienos šalies valdytojai, tai negali būti, kad kitose šalyse dar ne visi projektai yra, o estai sugebėjo per pusmetį projektus visai linijai išsikepti ir pagal jį padaryti konkursą. Tiesiog tokią apimtį per tiek įvykdyti nelabai realistiška.
                                          Todėl viešinimo schemutėje viskas gražiai atrodo, kad visa linija "darbai vyksta" nors nemažai daliai dar rengiami projektai, o pvz. pas mus niekas neatvaizduojama, nes ten nėra projektavimo eigos žymėjimo, tik "statybos" progresas. Todėl realiai turint tolygia vykdymo stadiją, atvaizdavimas gerokai skiriasi.
                                          Išsidalinta jei neklystų nuo 2024 ar 2023 pradžios, Lietuvių ir Estų iniciatyva (Latviai nematė nieko blogo su tuo?).

                                          Estijoje projektai irgi dar ne visur užbaigti yra (tik pernai rudenį buvo finalizuota trasa tarp Parnu ir Latvijos sienos) tai darbai nemažoje dalyje Estijos trasos kol kas tėra medžių pravalymas ir tiek, kažkokių didesnių darbų iš palydovo matosi tik arčiau Talino. Nors statybų kontraktus turi. Nėra man pilnai aišku ar kontraktai "design and build" tipo, ar tiesiog neturint pilno projekto pasirašė kontraktus.

                                          O kas Latvijoje dedasi tai išvis neaišku.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X