Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Lietuva didelių ir pigių automobilių šalis, vargu ar šeima rinksis traukinį, gausis brangiau ir nepatogiau, nebent kaip pramogą. Pavieniai keleiviai kas kitą, bet taupantiems laiką, traukinys apsunkina jo planavimą. Dirbti su PC galima, bet iš kelionių praktikos, kurią matydavau tiek LT tiek kitose šalyse- tai nėra taip populiaru. Va, Europoj šiap daug kas skaito knygas metro/traukiniuose, pas mus retai kas taip laisvalaikį leidžia kelionėje.

    Aš pats beveik kasdien, tris metus važinėjau Vilnius-Kaunas-Vilnius, tiek su auto, tiek su traukiniu kartais. Jei su traukiniu, tai su nuvažiavimu iš/ į stotį gaudavosi minimum -2valandos išbraukta iš dienos. Jei nebūčiau rail fanas- traukinio darbo reikalais tikrai nesirinkčiau.

    Aš pats esu tiek auto, tiek rail fanas, labai džiaugiuosi traukiniu, kurio seniai reikėjo, bet kad į jį plūs žmonės- labai tuo abejočiau..

    OK, kažkada bus geras VT ir privatus auto išlaikymas nekainuos taip pigiai, tai traukinio šansai bus geresni.
    Paskutinis taisė Garbanius; 2021.04.11, 12:24.

    Comment


      Iprociai keiciasi.

      Lietuviu pasirinkimai itakoti skurdo ir galimybiu (greitu traukiniu) nebuvimo. Kai atsiras traukiniai, pasirinkimai keisis.

      Uzsienyje n kartu maciau kaip seimos ar didesnes kompanijos renkasi traukinius.

      Comment


        Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
        Iprociai keiciasi.

        Lietuviu pasirinkimai itakoti skurdo ir galimybiu (greitu traukiniu) nebuvimo. Kai atsiras traukiniai, pasirinkimai keisis.

        Uzsienyje n kartu maciau kaip seimos ar didesnes kompanijos renkasi traukinius.
        Lietuva labai retai apgyvendinta šalis, tai vien dėl to geležinkelių tiesimas neracionalus, plius jis ne tik netiesiamas 30 metų, bet dar ir išardomas, kaip pvz. jungtis į Druskininkus. Tai labai abejoju, kad kada nors bus nutiestas geležinkelis į kokią Nidą ar bent Palangą, kaip tarkim yra Šveicarijoje, kur beveik kiekvienas kaimas turi geležinkelį ir su juom gali ne tik tarp pagrindinių miestų važinėti, bet ir visokius mažus kurortus ar gamtos objektus. Nors šiaip net ir ten dauguma žmonių turi automobilius ir su jais visur keliauja.
        Paskutinis taisė Lettered; 2021.04.12, 10:27.
        Flickr

        Comment


          Tai, kad ten buvo kazkokia jungtis i Druskininkus per 3h nepatogiu laiku, tai cia nei greiciai, nei traukiniai. Entuziastams toks traukinys gal ir tinka, kaip Siaurukas.

          Su RB viskas keisis esmingai, tiek darbo, tiek pramoginem kelionem, regioniniam turizmui, darbuotoju mobilumui.

          O apie jungti i Palanga yra snekama.

          Comment


            Kaip manot, kas bus greičiau: jungtis į Palangą, nauja atkarpa į Druskininkus ar monobėgis į Panevėžio centrą?

            Comment


              Parašė artexs Rodyti pranešimą
              Kaip manot, kas bus greičiau: jungtis į Palangą, nauja atkarpa į Druskininkus ar monobėgis į Panevėžio centrą?
              Nebus ne vieno.

              Comment


                Traukinys Kauno oro uoste – misija neįmanoma?

                Ar iš tikrųjų būsima Rail Balticos geležinkelio stotelė bus nutolusi nuo Kauno oro uosto terminalo 3,4 km atstumu?
                Pasirodo, dar 2005 m. buvo numatyta galimybė nutiesti geležinkelio atšaką keleiviams. Po to dar ne kartą girdėjosi tokių siūlymų, paskutinis – vos prieš 3 metus (tuos siūlymus aprašiau). Tačiau kol kas panašu, kad vargani 3,5 km per mišką yra neįveikiami. Aš siūlyčiau nutiesti geležinkelio „kilpą“ šalia keleivių terminalo, pro kurią galėtų važiuoti ir Vilnius-Kaunas ekspresai, stojantys abiejuose oro uostuose... Plačiau ir su daugiau paveiksliukų – tinklaraščio straipsnyje.
                Click image for larger version  Name:	image_109437.jpg Views:	3 Size:	386,9 kB ID:	1876988
                Paskutinis taisė taccido; 2021.04.12, 19:24.
                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                Comment


                  Parašė taccido Rodyti pranešimą
                  Traukinys Kauno oro uoste – misija neįmanoma?

                  Ar iš tikrųjų būsima Rail Balticos geležinkelio stotelė bus nutolusi nuo Kauno oro uosto terminalo 3,4 km atstumu?
                  Pasirodo, dar 2005 m. buvo numatyta galimybė nutiesti geležinkelio atšaką keleiviams. Po to dar ne kartą girdėjosi tokių siūlymų, paskutinis – vos prieš 3 metus (tuos siūlymus aprašiau). Tačiau kol kas panašu, kad vargani 3,5 km per mišką yra neįveikiami. Aš siūlyčiau nutiesti geležinkelio „kilpą“ šalia keleivių terminalo, pro kurią galėtų važiuoti ir Vilnius-Kaunas ekspresai, stojantys abiejuose oro uostuose.
                  IMHO. kilpa šioje vietoje yra absoliučiai beprasmiškas darinys. Traukinys KUN turi stovėti 5 - 10 minučių, arba turėsi leisti beprotišką (LG nuomone) traukinių skaičių. O su tokiu sustojimo laiku vienintelis įmanomas variantas - privežamasis reisas iš Kaunas Hbf. Ten irgi su stovėjimu problema ir vienas iš variantų - į abu aklikelius priimti po 2 sąstatus. Gale Kaunas Hbf - KUN, priekyje - Vilnius - Kaunas. Bet berods dabartinės sisgnalizacijos taisyklės to neleidžia?

                  Comment


                    Parašė taccido Rodyti pranešimą
                    Traukinys Kauno oro uoste – misija neįmanoma?

                    Ar iš tikrųjų būsima Rail Balticos geležinkelio stotelė bus nutolusi nuo Kauno oro uosto terminalo 3,4 km atstumu?
                    Pasirodo, dar 2005 m. buvo numatyta galimybė nutiesti geležinkelio atšaką keleiviams. Po to dar ne kartą girdėjosi tokių siūlymų, paskutinis – vos prieš 3 metus (tuos siūlymus aprašiau). Tačiau kol kas panašu, kad vargani 3,5 km per mišką yra neįveikiami. Aš siūlyčiau nutiesti geležinkelio „kilpą“ šalia keleivių terminalo, pro kurią galėtų važiuoti ir Vilnius-Kaunas ekspresai, stojantys abiejuose oro uostuose... Plačiau ir su daugiau paveiksliukų – tinklaraščio straipsnyje.
                    Click image for larger version Name:	image_109437.jpg Views:	3 Size:	386,9 kB ID:	1876988
                    Pirmą reiktų uždaryti VNO ir PLQ, įkurti nacionalines avialinijas, tada atšaka į KUN turėtų prasmę, dabar tik būtų bereikalingos investicijos į regioninį oro uostą, iš kurio tik porą skrydžių per dieną būna, traukinių susisiekimo patogumas ir esmė didelis dažnis, o koks jis gali būti su tokiu skrydžių skaičiumi? Beto be reikalo gaištų laiką visi RB keleiviai važiuodami ta atšaka, kuriems nereikia į KUN. Net turtingi norvegai nedaro geležinkelio atšakos į Oslo Torpo oro uostą, nors jis iki pandemijos divigubai daugiau keleivių aptarnaudavo, užtenka autobuso kursuojančio nuo stoties iki oro uosto priderinto pagal skrydžius ir traukinį. Čia jau net nekalbu apie tokius oro uostus kaip Lutonas.
                    Paskutinis taisė Lettered; 2021.04.12, 23:32.
                    Flickr

                    Comment


                      Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
                      Traukinys KUN turi stovėti 5 - 10 minučių, arba turėsi leisti beprotišką (LG nuomone) traukinių skaičių.\
                      Kodėl taip ilgai?

                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                      Comment


                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                        Pirmą reiktų uždaryti VNO ir PLQ, įkurti nacionalines avialinijas, tada atšaka į KUN turėtų prasmę, dabar tik būtų bereikalingos investicijos į regioninį oro uostą, iš kurio tik porą skrydžių per dieną būna, traukinių juk esmė didelis dažnis, o koks jis gali būti su tokiu skrydžių skaičiumi? Beto be reikalo gaištų laiką visi RB keleiviai važiuodami ta atšaka, kuriems nereikia į KUN.
                        Taip, kol kas Kauno oro uosto perspektyvos miglotos, ypač su dabartine koronos situacija. Gal Kauno oro uostą prijungti vertėtų vėliau, jeigu skrydžiai augtų ir pradėtų viršyti prieškoroninį lygį. Tačiau kodėl nėra palikta tokia galimybė? Nei bendrajam plane, nei niekur kitur nėra nupaišyta net teorinės aklinos atšakos keleiviams

                        O dėl ekspresų Vilnius-VNO-KUN-Kaunas: taip, tai labiau utopinė idėja. Vis dėlto reikia nepamiršt, kad pagal Rail Baltica planus turėtų atsirasti regioninis RB maršrutas Marijampolė-Kaunas-Panevėžys. Tai kodėl tada negalima padaryti biudžetinio varianto: varganų 4 kilometrų ilgio vienkelės antžeminės atšakos su viena platforma ir stogeliu nuo lietaus? Iš visų įmanomų geležinkelio pratęsimų Lietuvoje, šitas pigiausias, paprasčiausias ir labiausiai tikėtinas (priešingai nei atkarpos į Druskininkus 15 km, į Palangą 9 km). Darant sutapdintą vėžę, galėtų stoti ir Kaunas-Šiauliai. Arba būtų atskiras maršrutas Kaunas-KUN.

                        Kaunas-Šiauliai, kaip jau ne kartą forume diskutuota, tikrai turi daug potencialo, netgi esamomis sąlygomis. Darant bent 4-6 reisų poras per dieną, gal kai kuriais reisais praleidžiant kaimų sustojimus, po elektrifikacijos važiavimo laikas bus tikrai patrauklus. Plius ateityje Kaunas bus Rail Balticos persėdimo taškas. Todėl reikia kuo greičiau, ypač kai pandemija slops, Kaunas-Šiauliai paleisti kasdien po 1 reisų porą, taip iš pradžių persiviliojant taupiuosius keliautojus. Po to didinti reisų skaičių. Juk prieš kelerius metus Šilutė-Klaipėda neegzistavo, o po to atsirado 4 reisai. Taip pat Mažeikių maršrutas berods kažkada buvo panaikintas.
                        Paskutinis taisė taccido; 2021.04.12, 23:48.
                        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                        Comment


                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                          Kodėl taip ilgai?
                          Todėl kad žmonės vienu metu nepalieka lėktuvo, nepasiima bagažo, kai kurie užkliūna muitinėje.
                          Ramiau yra sėdėti traukinyje, kuris išvažiuos už 15 minučių nei ieškoti kito transporto.
                          Išlipantys irgi dažnai būna su lagaminais ir jiems neužteks standartinės minutės. Kas automatiškai duoda bent 2 kelius stotyje: vietinis "shuttle" ir tranzitinis eismas.
                          VNO situacija kita, ten tik viena "drezina" važinėja beveik nenaudojama kelio atkarpa, tad jei ir užima valandai ruožą, traukinių eismą galima suderinti.

                          Su KUN išvis yra klausimų Pvz rekomendacija kad keleivis atvyktų į oro uostą prieš 1,5 - 2 valandas iki išvykstamojo skrydžio. Tokiu atveju vienas reisas veža keleivius į KUN ir grįžta tuščias, o kitas - važiuoja tuščias atvykstamojo skrydžio laikui ir grįžta su keleiviais. Tarpe - tuščia? Kas bus jei lėktuvas vėluoja atskristi 1,5 valandos? Traukinys išvažiuoja tuščias, lėktuvo keleiviai draugiškai naudojasi VT arba taksistų paslaugomis.

                          Palyginimui, WAW traukinių tvarkaraštis. LG kažin ar per parą tiek reisu paleidžia.
                          Lotnisko Chopina to największy port lotniczy w Polsce. Ulokowane jest w odległości około 8 km na południowy zachód od centrum Warszawy. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo.
                          Paskutinis taisė ejs-ejs; 2021.04.13, 01:01.

                          Comment


                            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                            Palyginimui, WAW traukinių tvarkaraštis.
                            Modlin tvarkaraščiai. Neleidžia prikabinti kelių URI prie vieno atsakymo.
                            Koleje Mazowieckie, TLK and EIC trains stop at the Modlin railway station. There are regular busses operated by Koleje Mazowieckie running from the Modlin railway station, which provide fast transport right to the passenger terminal entrance door.Koleje Mazowieckie (Masovian Railway)Koleje Mazowieckie company has prepared a special offer - Airport Ticket, which is addressed to

                            Comment


                              Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
                              VNO situacija kita, ten tik viena "drezina" važinėja beveik nenaudojama kelio atkarpa, tad jei ir užima valandai ruožą, traukinių eismą galima suderinti.
                              Ir ta drezina dabar važinėja tik po vieną-du kartus ryte ir vakare, "commuter rail". https://www.traukiniobilietas.lt/por...%2028%20d..pdf

                              Comment


                                Ateityje naujas KUN terminalas yra planuojamas kitoje tako pusėje dar arčiau geležinkėlio vėžės, dėl to nėra prasmės naujai atšakai iki seno KUN terminalo. O kolkas užtektų Palemono stotelę padaryti Stotele "Oro uostas" su privežamuoju autobuso maršrutu nuo oro uosto, panašiai kaip Lutone. Taip pat labai pagelbėtų jei Kaunas-Vilnius traukinio maršrutas būtų pratęstas iki VNO, traukinio patrauklumas labai padidėtų.

                                Comment


                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                  Pirmą reiktų uždaryti VNO ir PLQ, įkurti nacionalines avialinijas, tada atšaka į KUN turėtų prasmę, dabar tik būtų bereikalingos investicijos į regioninį oro uostą, iš kurio tik porą skrydžių per dieną būna, traukinių susisiekimo patogumas ir esmė didelis dažnis, o koks jis gali būti su tokiu skrydžių skaičiumi? Beto be reikalo gaištų laiką visi RB keleiviai važiuodami ta atšaka, kuriems nereikia į KUN. Net turtingi norvegai nedaro geležinkelio atšakos į Oslo Torpo oro uostą, nors jis iki pandemijos divigubai daugiau keleivių aptarnaudavo, užtenka autobuso kursuojančio nuo stoties iki oro uosto priderinto pagal skrydžius ir traukinį. Čia jau net nekalbu apie tokius oro uostus kaip Lutonas.
                                  Ne porą skrydžių per dieną, o arčiau 10 (aišku kalba iki pandemijos laikinos).
                                  Pridėjus atšaką bus dar labiau patrauklus.

                                  Atšaka pritraukia skrydžius, o ne skrydžiai atšaką.

                                  Comment


                                    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                    Todėl kad žmonės vienu metu nepalieka lėktuvo, nepasiima bagažo, kai kurie užkliūna muitinėje.
                                    Tai traukinys gali atvykti į KUN tuo metu kai jau vėliausi žmonės išėję bus iš terminalo. Kam jam atvažiuot tada kai tik pirmi išėję ir laukti dar 10 min kol likę išeis?

                                    Comment


                                      Parašė Gator Rodyti pranešimą

                                      Ne porą skrydžių per dieną, o arčiau 10 (aišku kalba iki pandemijos laikinos).
                                      Pridėjus atšaką bus dar labiau patrauklus.

                                      Atšaka pritraukia skrydžius, o ne skrydžiai atšaką.
                                      Netiesa, pati atšaka jokių skrydžių nepritraukia, o tik pagerina susisiekimą vykstantiems į oro uostą, todėl reikia kompleksinių sprendimų, pvz. kartu su atšaka pirkti naujus skrydžius, kad traukiniai nevažinėtų be reikalo. Čia panašiai, jei pastačius naują oro uostą Žiežmariuose su atšaka dar nereiškia, kad kas nors norės į jį skraidyti dėl tos atšakos.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Parašė Palergonijus Rodyti pranešimą
                                        Ateityje naujas KUN terminalas yra planuojamas kitoje tako pusėje dar arčiau geležinkėlio vėžės, dėl to nėra prasmės naujai atšakai iki seno KUN terminalo. O kolkas užtektų Palemono stotelę padaryti Stotele "Oro uostas" su privežamuoju autobuso maršrutu nuo oro uosto, panašiai kaip Lutone. Taip pat labai pagelbėtų jei Kaunas-Vilnius traukinio maršrutas būtų pratęstas iki VNO, traukinio patrauklumas labai padidėtų.
                                        Straipsnyje įdėjau info, kad nebus jokio naujo terminalo. Turėjo būti plečiamas senas.

                                        Idėja su privežamuoju autobusu nuo Palemono – nebloga. Seniau oro uostų pasiekiamumas viešuoju transportu buvo tragiškas, o paskui atsirado VNO traukinys, tada Kauno 29G, Klaipėdos 100 maršrutas. Kai po pandemijos atsigaudinės skrydžiai, prie traukinio priderintas autobusas iš Palemono bus tikrai realistiškiausias ir taupiausias variantas pagerinti KUN pasiekiamumą. Aišku, būtų gerai, kad tada ir Vilnius-Kaunas traukiniai važiuotų kuo reguliariau, bet integruoto taktinio tvarkaraščio variantus aprašiau jau seniau. Tada ir nuo Palemono autobusas važiuotų taktiniu tvarkaraščiu. Beje, dabartinis 29G tvarkaraštis beveik taktinis.

                                        Kaunas-Vilnius pratęsimas iki VNO kol kas problematiškas, kažkada jau buvo diskutuota. Oro uosto stotelės peronas lyg tai per trumpas, plius reikėtų elektrifikuoti tą ruoželį. Žinoma, komfortas būtų nesulyginamas: dingtų persėdimas (tiesa, keičiant važiavimo kryptį keleiviams reikėtų palaukti kokias 5-8 minutes, bet tai menkniekis). Tačiau iškyla klausimas, kiek apsimoka varinėti visą 3 vagonų ar ilgesnį traukinį iki oro uosto.
                                        Kitas variantas būtų tiesiog leisti visus traukinius ne per Panerius, bet per VNO (tada pailgėtų keliavimo laikas visiems keleiviams). Bet jeigu Rail Baltica projekte to nebus nuspręsta, tai greitieji turbūt niekada negalėtų važiuoti pro oro uostą dėl techninių priežasčių, nors visas VLN mazgas lyg ir bus elektrifikuotas?
                                        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                        Comment


                                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                          Kaunas-Vilnius pratęsimas iki VNO kol kas problematiškas, kažkada jau buvo diskutuota. Oro uosto stotelės peronas lyg tai per trumpas, plius reikėtų elektrifikuoti tą ruoželį. Žinoma, komfortas būtų nesulyginamas: dingtų persėdimas (tiesa, keičiant važiavimo kryptį keleiviams reikėtų palaukti kokias 5-8 minutes, bet tai menkniekis). Tačiau iškyla klausimas, kiek apsimoka varinėti visą 3 vagonų ar ilgesnį traukinį iki oro uosto.
                                          Kitas variantas būtų tiesiog leisti visus traukinius ne per Panerius, bet per VNO (tada pailgėtų keliavimo laikas visiems keleiviams). Bet jeigu Rail Baltica projekte to nebus nuspręsta, tai greitieji turbūt niekada negalėtų važiuoti pro oro uostą dėl techninių priežasčių, nors visas VLN mazgas lyg ir bus elektrifikuotas?
                                          Kažkur buvo rašyta, jog pagal RB įgyvendinimo sąlygas VNO turi būti prijungtas ir klausimas buvo tik ar trasa eis per Juodšilius, ar per Panerius su važiavimo krypties keitimu.

                                          Abu variantai turi savo privalumų bet aš gal visgi būčiau už antrąjį ir prioritetu laikyčiau kuo greitesnį susisiekimą tarp miesto stočių, o oro uosto stotį stumčiau į maršruto pabaigą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X