Parašė Stadionas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Emigracija ir imigracija Lietuvoje
Collapse
X
-
Idomu, kas trukdo Šalčininkams ir Visaginui tapti Padniestre?Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
jei pagrindinis miestas būtų Kaunas, Vilniaus kaštas būtų Padnestrė, o Lietuva Moldovą 2.0.
Comment
-
ne tai faktas, kad nebūtų visiškai lygiavertis bet bent jau galėtu konkuruoti, o dabar tai visiškai kitoje lygoje Vilnius. O dėl provincijos tai ji ir dabar tempia Vilnių žemyn tiesiog ji gerokai mažesnį svorį turėtu.Parašė acetonas Rodyti pranešimą
Budapešto metro zonoje gyvena ~3 mln. gyventojų. Kiek Vilnius išspaustu pritaikius latvišką vystimosi modelį? 1.5-2 mln? Tai Vilnius su Budapeštu vistiek vargiai lygiuotusi. Plius turėtume visiškai mirusia likusia Lietuvą kuri temptu Vilnių žemyn.
Comment
-
nes tai du kaimai, Vilnius jūsų minimu atvejų vis tiek turėtu 200-300 tūkst. gyventojų, tarp kurių Lietuviai būtų 10-15 proc..Parašė acetonas Rodyti pranešimą
Idomu, kas trukdo Šalčininkams ir Visaginui tapti Padniestre?
https://lt.wikipedia.org/wiki/Vilnia...1to_autonomijaPaskutinis taisė Stadionas; 2022.05.16, 23:07.
- 1 patinka
Comment
-
Sunku vienareikšmiškai įvertinti.Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
manau blogiausia kas Lietuvoje nutiko tai proporcingas žmonių išskaidymas vietoj to kad Vilnius butu 1 mln gyventoju miestas mes turėjom/turim Panevėžį, Šiaulius ir net Kauną, kas pasiekoje kai teko rinktis ar važioti kažkur į Vilnių už minimaliai didesnį atlyginimą ar į Norvegiją/J.K. be didesnes problemos rinkosi pastarąjį variantą. nesakau kad emigracijos nebūtų bet kažkiek ji būtų mažesnė or ir verslą gal būtų galima pritraukti lengviau.
Manau, kad buvo klaidų.
Reikėjo rimčiau žiūrėti į Vilnius-Kaunas kaip į vieną darinį, dar kokiais 2000-aisiais visų nuostabai ar juokui nusitiesti 200 km/h greitojo geležinkelio liniją su atšaka į Urmo bazę Kaune, ir galbūt kokia nors ambicinga požeminė atšaka Vilniuje, labiau pajungti Kauną į LT ekonomikos vystymąsi dar nuo 2000-ųjų metų, nes tais laikais užsilikęs "banditų miesto" stereotipas reputacijos negerino, plius ypač trūko investicijų į paprasčiausias viešąsias erdves. Gavosi, kad Lietuvoje patrauklesnės gyventi vietos skaitėsi kažkur pakraštyje nusitrenkęs šiek tiek geriau besilaikantis Vilnius. Dar kažkiek pajūris savo geresne reputacija dar tempė.
Užsienis, ypač 90-aisiais ir 2000-aisiais net paprastais dalykais turėjo atrodyti kaip patrauklesnė vieta gyventi, ne tik algos geresnės. Žmonės sveikesni, infrastruktūra ne tik tvarkingesnė, bet logiškesnė. Daug dalykų apie kuriuos šnekėti gal net šiek tiek tabu, nes patriotizmas ir pan.
Kaunas 2010s kažkuria dalimi atsigavo, ypač dėl investicijų į viešąsias erdves. Sakyčiau, vis tik kol kas trūksta storesnio intelektualinio sluoksnio, turint omeny, kad tai universtitetinis miestas. Beje, analizėse dėl miesto plėtros užsiimama, kad miestui galėtų geriau sektis pritraukti talentus. Su talentais labiau kraustysis ir aptarnaujanti darbo jėga
Tiesiog reikia Kaunui, Šiauliams, Panevėžiui ir Klaipėdai palinkėti daugiau sėkmės, dėl to itin skeptiškai žiūriu į Vičiūnai, Agrokorcernas stiliaus Karbauskichus politikoje, ypač kai kalbam apie TOP5 miestus. Reikia daugiau simbiozės su Vilniumi, nukrauti naštą Vilniaus, kuris remia likusią Lietuvą.
Neaišku kas čia dabar dėsis Rytų Europoje, o ypač Baltijos šalyse, su ta Rusijos gravitacija turime daug problemų, nenustebčiau, kad koks Šrioderis sapnuodavo kaip parduoda Baltijos šalis Rusijai, bet jei viskas susitvarkys, bus kaip Algis Greitai įvardina kaip minimum izraelizacija, tai gal ir 2015-2018 bangų išvengsime, gal net prasidės normalus grįžimas emigrantų. Tiek, kad šį dešimtmetį gali būti gilesnių bėdų pasaulyje, nei kažkokios mažos valstybės emigracijos rodikliai
Plius, ukrainiečiai amortizuoja dabar situaciją.
Paskutinis taisė PoDV; 2022.05.16, 23:27.
- 1 patinka
Comment
-
Tolygus Lietuvos apgyvendinimas yra kaip tik Lietuvos sėkmės istorija, ačiū Šešelgiui. Taip buvo išvengta Lietuvos rusifikacijos, nes į vietinius pramonės centrus atsikraustė aplinkiniuose regionuose gyvenę žmonės, o ne rusakalbiai iš Muchosranskų į kelis didelius miestus.
Tie, kurie alternatyviojoje istorijoje įsivaizduoja „įspūdingą“ milijoninį Vilnių (jeigu nebūtų vystomi vietiniai pramonės centrai), tegul pasižiūri į Rygą. Taip, miestas didesnis, bet kas iš to? Metro taip ir nepastatė. Nei kažkokios įspūdingos infrastruktūros, nei dar kažkokių stebuklų nėra. Tik daugiau daugiabučių, bet net ir jie prastesnės kokybės, nei Lietuvoje. Miestas traukiasi. Labai pavydit Rygai?
Kitas reikalas – Vilniaus ir Kauno vystymasis po 1990. Dvimiesčio idėja ir buvo suformuluota tam, kad Vilnius su Kaunu sudarytų vieną konkurencingą junginį regioniniu mastu. Skamba gerai, tačiau praktiškai sunkiai įgyvendinama. Viena problema yra visiška valstybės impotencija (pvz. nesugebama net sureguliuoti priemiesčių plėtros, ką jau kalbėti apie stambesnių infrastruktūros projektų įgyvendinimą), antra problema yra smegenų trūkumas (o smegenų trūkumas esant pinigų pertekliui priveda prie labai blogų rezultatų).
Bent jau pasisekė, kad netrukus turėsime RailBalticos ekspresus su 38 minučių kelione.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 7 patinka
Comment
-
Realiai, jau su dabartiniu kiekiu kartais slogu į tą daugiabutinį Vilnių. Milijoninis Vilnius būtų tiesiog didelė daugiabučių jūra. Visos Justiniškės, Pašilaičiai, Fabijoniškės išpūstos dar pora kartų. Jei kokiais 1970 būtų spėję pasiekti milijoną gyventojų, galėjo ir būti 1-2 metro linijos, vėliau, iširus SSRS, atsirastų gal keletas įdomesnių dangoraižių. Atvirutėms gal gražesnis miestas, bet realiai būtų Minskas-Vakarai. Gal nereikiaParašė taccido Rodyti pranešimąTolygus Lietuvos apgyvendinimas yra kaip tik Lietuvos sėkmės istorija, ačiū Šešelgiui. Taip buvo išvengta Lietuvos rusifikacijos, nes į vietinius pramonės centrus atsikraustė aplinkiniuose regionuose gyvenę žmonės, o ne rusakalbiai iš Muchosranskų į kelis didelius miestus.
Tie, kurie alternatyviojoje istorijoje įsivaizduoja „įspūdingą“ milijoninį Vilnių (jeigu nebūtų vystomi vietiniai pramonės centrai), tegul pasižiūri į Rygą. Taip, miestas didesnis, bet kas iš to? Metro taip ir nepastatė. Nei kažkokios įspūdingos infrastruktūros, nei dar kažkokių stebuklų nėra. Tik daugiau daugiabučių, bet net ir jie prastesnės kokybės, nei Lietuvoje. Miestas traukiasi. Labai pavydit Rygai?
Kitas reikalas – Vilniaus ir Kauno vystymasis po 1990. Dvimiesčio idėja ir buvo suformuluota tam, kad Vilnius su Kaunu sudarytų vieną konkurencingą junginį regioniniu mastu. Skamba gerai, tačiau praktiškai sunkiai įgyvendinama. Viena problema yra visiška valstybės impotencija (pvz. nesugebama net sureguliuoti priemiesčių plėtros, ką jau kalbėti apie stambesnių infrastruktūros projektų įgyvendinimą), antra problema yra smegenų trūkumas (o smegenų trūkumas esant pinigų pertekliui priveda prie labai blogų rezultatų).
Bent jau pasisekė, kad netrukus turėsime RailBalticos ekspresus su 38 minučių kelione.
Klaidų buvo po 1990-ųjų. Manau, kad Dvimiestis galėjo būti prioritetinis projektas valstybės, tik reikėjo daugiau ambicijų ir tvarkingesnės bazės (bet čia tikrai galėjo pakišti koją, kad tiesiog nebuvom pasiruošę), gal būtų buvęs rimtas konkurentas visoms anglijoms, norvegijoms. Konkuruotų su Vid. Europos miestais. Statyti greitesnes jungtis, nekreipti dėmesio, kad čia kažkas sako, kad švaistomi pinigai, bet jau 2010-2020 manau projektas jau būtų atsipirkęs bent jau moraliai. Kauniečiai važinėtų bent jau laisvalaikiu į Vilnių. Vilniečiai į Kauną ir pan. Kraustytųsi naujieji gyventojai, skatinti priemiesčių plėtrą Vilnius-Kaunas ašimi, gaila, trukdo miškų masyvai, bet galbūt būtų galima buvę išskirti priemiesčių plėtros zoną tarp autostrados ir geležinkelio. Ta išsvajotoji 3+3 autostrada Vilnius-Kaunas taip pat galėjo atsirasti vietoj neseniai vykdyto kosmetinio lėtėjimo juostų ir poros pralaidų pėstiesiems remonto. Gal to būtų ir pakakę, likusioje Lietuvoje tik priemiesčių plėtrą prižiūrėti, nevykdyti tokio ekstensyvumo. Realiai net nebūtų stipriai alternatyvi realybė, tik Lietuvos sostinė galėjus būti Vilnius-Kaunas, turėti gravitacinį svorį iš likusios Lietuvos, o ne tiesiog Vilnius ir Kaunas kaip atskiri ir gana skirtingi vienetai
- 3 patinka
Comment
-
O dabar nėra konkurentas? Rygai geriau sekasi konkuruot? Gyvenimo kokybę ne miesto dydis lemia. Greičiau atvirkščiai, per didelis miestas yra daugiau užgrūstas su tuom atsirandančiais visais trūkumais.Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
būtų Vilnius 1mln+ jis būtų konkurentas ekonominė prasme Prahai, Budapeštui, o ne Rygai ir Talinui (kurie tokių atvejų būtų donorai, ypač Ryga).
Comment
-
baikit jus tą Ryga kišt, taip aš nenorėčiau Vilniaus milijoninio miesto kur 60 procentų sudarytų rusai, iš kurių nemažai dar 90x pradžioje grižo į Rusiją, o Vilnius būtų apie 1mln miestas Šiaulių Panevėžio, Alytaus ir gal Kauno sąskaita. išskyrus gal Kauną išvardinti miestai ir toliau trauksis natūraliai dėl mirčių ir būdami Vilniaus donorais, tik dabar turėsim 600tūkst. Vilnių o ne apie 1mln.Parašė taccido Rodyti pranešimąTolygus Lietuvos apgyvendinimas yra kaip tik Lietuvos sėkmės istorija, ačiū Šešelgiui. Taip buvo išvengta Lietuvos rusifikacijos, nes į vietinius pramonės centrus atsikraustė aplinkiniuose regionuose gyvenę žmonės, o ne rusakalbiai iš Muchosranskų į kelis didelius miestus.
Tie, kurie alternatyviojoje istorijoje įsivaizduoja „įspūdingą“ milijoninį Vilnių (jeigu nebūtų vystomi vietiniai pramonės centrai), tegul pasižiūri į Rygą. Taip, miestas didesnis, bet kas iš to? Metro taip ir nepastatė. Nei kažkokios įspūdingos infrastruktūros, nei dar kažkokių stebuklų nėra. Tik daugiau daugiabučių, bet net ir jie prastesnės kokybės, nei Lietuvoje. Miestas traukiasi. Labai pavydit Rygai?
Kitas reikalas – Vilniaus ir Kauno vystymasis po 1990. Dvimiesčio idėja ir buvo suformuluota tam, kad Vilnius su Kaunu sudarytų vieną konkurencingą junginį regioniniu mastu. Skamba gerai, tačiau praktiškai sunkiai įgyvendinama. Viena problema yra visiška valstybės impotencija (pvz. nesugebama net sureguliuoti priemiesčių plėtros, ką jau kalbėti apie stambesnių infrastruktūros projektų įgyvendinimą), antra problema yra smegenų trūkumas (o smegenų trūkumas esant pinigų pertekliui priveda prie labai blogų rezultatų).
Bent jau pasisekė, kad netrukus turėsime RailBalticos ekspresus su 38 minučių kelione.
- 1 patinka
Comment
-
kiek esu klausias laidų apie investuok Lietuvoje ar su Kaitinu kol jis dirbo ten dar, yra mynėje, kad dažnai Budapeštą ir panašius miestus pasirenka investicijom tiesiog dėl jo dydžio ir kad Vilnius mažai ką gali tam padaryti.apie kokybė gyvenimo šio atvejų aš nekalbu.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
O dabar nėra konkurentas? Rygai geriau sekasi konkuruot? Gyvenimo kokybę ne miesto dydis lemia. Greičiau atvirkščiai, per didelis miestas yra daugiau užgrūstas su tuom atsirandančiais visais trūkumais.
Comment
-
Vilniaus nesirenka, nes jis ES pakrašty, šalia lukašenkijos.Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
kiek esu klausias laidų apie investuok Lietuvoje ar su Kaitinu kol jis dirbo ten dar, yra mynėje, kad dažnai Budapeštą ir panašius miestus pasirenka investicijom tiesiog dėl jo dydžio ir kad Vilnius mažai ką gali tam padaryti.apie kokybė gyvenimo šio atvejų aš nekalbu.ПТН ПНХ
«Русский военный корабль, иди нахуй!»
- 2 patinka
Comment
-
Vengrijoje 10 mln. gyventojų, Lenkijoje, 38 mln., tai dydžiu niekaip negalim konkuruoti su tais miestais ir jų sostinėmis. Bet investicijoms ne miesto dydis viską lemia, kitaip jų tiek neturėtumėm.Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
kiek esu klausias laidų apie investuok Lietuvoje ar su Kaitinu kol jis dirbo ten dar, yra mynėje, kad dažnai Budapeštą ir panašius miestus pasirenka investicijom tiesiog dėl jo dydžio ir kad Vilnius mažai ką gali tam padaryti.apie kokybė gyvenimo šio atvejų aš nekalbu.
- 1 patinka
Comment
-
Taip, kokią nors auto gamyklą vien geografijos ir logistikos labiau apsimoka Vengrijoje statyti nei Lietuvoje, o jei kalbam apie investicijas į visokius technologijų centrus, čia dar klausimas, kur per capita jų daugiau, ar Budapešte ar Vilniuje. Lietuvoje jau dabar didesni atlyginimai/pajamos nei Vengrijoje, kuri net nebuvo SSRS sudėtyje ir vakaruose turi tokią kaimynę kaip Austrija, kai mes Kaliningradą.Parašė manometras Rodyti pranešimą
Vilniaus nesirenka, nes jis ES pakrašty, šalia lukašenkijos.
Paskutinis taisė Lettered; 2022.05.17, 09:03.
- 5 patinka
Comment
-
Kita vertus Vilniuje daug smulkesnių investicijų. Klausimas ar pačiam miestui gerai jei ateina keli giga-mega investuotojai. Pvz dabartinė Danskė, nežiūrint į visą jų nešamą naudą, atrodo naujaukiai didelė Vilniui. Sakykim jei nutinka koks krachas ir Danskė užsidaro... Ajajaj kaip liūdna būtų.Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
kiek esu klausias laidų apie investuok Lietuvoje ar su Kaitinu kol jis dirbo ten dar, yra mynėje, kad dažnai Budapeštą ir panašius miestus pasirenka investicijom tiesiog dėl jo dydžio ir kad Vilnius mažai ką gali tam padaryti.apie kokybė gyvenimo šio atvejų aš nekalbu.
Comment
-
na ofisino planktono "fabrikams", ne tiek svarbu Valstybės dydis, o būtent pavienio miesto, plius jei Vilnius butų ženklia didesnis už Ryga, gal ir oro linijos vis dar Lietuviškos būtų kas nepamaišytu investiciniam klimatui. O kad Vilnius gerokai daugiau pritraukia su savo menkais resursai aš nesiginčiju.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Vengrijoje 10 mln. gyventojų, Lenkijoje, 38 mln., tai dydžiu niekaip negalim konkuruoti su tais miestais ir jų sostinėmis. Bet investicijoms ne miesto dydis viską lemia, kitaip jų tiek neturėtumėm.
Comment
-
na jei Lukašenkos (o tarkim būtų pro eu žmogus) nebūtų manau Minskas būtų viso regiono pagrindinis miestas, ir manau Vilnius butų stipriai nuskurdintas dėl to.Parašė manometras Rodyti pranešimą
Vilniaus nesirenka, nes jis ES pakrašty, šalia lukašenkijos.
Comment
-
na čia jau su bet kuria sritimi taip, iš principo kam gyvent nes eisi, plyta nukris ant galvos. rizika yra ir su ja reik gyvent.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Kita vertus Vilniuje daug smulkesnių investicijų. Klausimas ar pačiam miestui gerai jei ateina keli giga-mega investuotojai. Pvz dabartinė Danskė, nežiūrint į visą jų nešamą naudą, atrodo naujaukiai didelė Vilniui. Sakykim jei nutinka koks krachas ir Danskė užsidaro... Ajajaj kaip liūdna būtų.
Comment
-
Tiesiog nematau kam liūdėt dėl didelių investuotojų neatėjimo, kai sėkmingai ateina mažesni.Parašė Stadionas Rodyti pranešimąna čia jau su bet kuria sritimi taip, iš principo kam gyvent nes eisi, plyta nukris ant galvos. rizika yra ir su ja reik gyvent.
Comment
-
Tik laiko klausimas. Kracho nebus, bet outsourcing'as su dabartine infliacija pasidarys per brangus.Parašė mantasm Rodyti pranešimąSakykim jei nutinka koks krachas ir Danskė užsidaro... Ajajaj kaip liūdna būtų.
Comment
-
bendrai mano mintis ir dėl ko aš liūdžiu, kad po 10 metų Paneveržy greičiausiai bus iki 70 tūkst. vietoj to kad nuo pat pradžių būtu planuojamas Panevėžys tokio dydžio, o skirtumas būtų nukreiptas į Vilnių.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Tiesiog nematau kam liūdėt dėl didelių investuotojų neatėjimo, kai sėkmingai ateina mažesni.
Comment
Comment