Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Sveikata, medicina, mityba

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Jei konstitucijoje parašyta, kad valstybinėse gydymo įstaigose nustatyti tvarką turi įstatymas, tai yra įpareigojimas. O privačiose neįpareigoja. Vadinasi, valstybė neprivalo. Turint omenyje ribotus finansinius išteklius, valstybė neprivalo apmokėti gydymo privačiose medicinos įstaigose, tuo labiau, kad atiduodama dalį lėšų privatininkams, valstybė negali užtikrinti tinkamo finansavimo (nes ištekliai riboti) jos pačios įstaigoms ir tuo pačiu negali garantuoti nemokamo gydymo jose, kurį teikti valstybė yra įpareigota konstitucijos.
    Neparašyta, kad įpareigoja nemokamai gydyti privačiose įstaigose, bet ir neparašyta, kad negali to daryti. t.y. Andriukaitos gali daryti savo reformą (greičiausiai), bet tikrai negalės prisidengti, kad "taip liepia konstitucija", ką jis bando daryti.

    Beje, vasltybės interesas turėtų būti suteikti kiek įmanoma geresnes paslaugas žmogui, o ne saugoti įstaigas su jų biurokratiniu aparatu. O žmonės greičiausiai žino kur jiems geriau.

    http://www.delfi.lt/news/daily/Healt....d?id=60601025

    O jei valstybinės įstaigos teigia, kad jiems trūksta lėšų (nes gyventojai eina ne pas juos) tegul stengiasi dirbti geriau, būti malonesni, neversti žmogaus laukti pusę dienos ir t.t., ir bus geriau visiems.
    Post in English - fight censorship!

    Comment


      Parašė index Rodyti pranešimą
      O jei valstybinės įstaigos teigia, kad jiems trūksta lėšų (nes gyventojai eina ne pas juos) tegul stengiasi dirbti geriau, būti malonesni, neversti žmogaus laukti pusę dienos ir t.t., ir bus geriau visiems.
      Tūksta lėšų todėl, jog teisiškai negali imti papildomų pinigų už paslaugas, ir šiaip nelabai adekvatu lyginti privačias įstaigas, kuriose dirba labiausiai patyrę specialistai dėl didesnių atlyginimų, nors privačios įstaigos nei ruošia tuos vėliau būsimus patyrusius specialistus nei pvz. daro brangiausias ir sudėtingiausias operacijas.
      Flickr

      Comment


        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
        Tūksta lėšų todėl, jog teisiškai negali imti papildomų pinigų už paslaugas...
        Tai galbūt čia ir yra problema ir sprendimas būtų įteisinti kažkokias tai priemokas už nebūtinas paslaugas.

        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
        ..., ir šiaip nelabai adekvatu lyginti privačias įstaigas, kuriose dirba labiausiai patyrę specialistai dėl didesnių atlyginimų, nors privačios įstaigos nei ruošia tuos vėliau būsimus patyrusius specialistus nei pvz. daro brangiausias ir sudėtingiausias operacijas.
        O kodėl tada valstybinės įstaigos irgi negalėtų mokėti didesnių atlyginimų jei faktiškai atlieka tas pačias paslaugas. O, savaime aišku, už sudėtingas operacijas ir mokama turėtų būti gerokai daugiau negu už šeimos gydytojo konsultaciją, dėl ko tą darančios valstybinės įstaigos gautų didesnį finansavimą.

        Ir, mano nuomone, kompensuoti reiktų konkrečias paslaugas, kurias asmuo galėtų laisvai rinktis tiek valstybinėse, tiek privačiose įstaigose naikinant kvailą "prisirašymo" principą. Kažką panašaus, kiek pamenu, siūlė ir Masiulis.
        Post in English - fight censorship!

        Comment


          Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
          Registracija darbo biržoje yra tik dar viena biurokratinė procedūra - pinigai dėl to iš dangaus nenukrenta. Autorinės sutartys jau senokai apmokestintos panašiai kaip ir įprasti darbo santykiai, pagal jas dirbantys turi visas soc. garantijas.
          Taip, dėl autorinių suklydau, anksčiau ir pats pagal jas kartais dirbdavau, mokestis sveikatos apsaugai nuo jų nebuvo atskaitomas.

          Parašė index Rodyti pranešimą
          Neparašyta, kad įpareigoja nemokamai gydyti privačiose įstaigose, bet ir neparašyta, kad negali to daryti. t.y. Andriukaitos gali daryti savo reformą (greičiausiai), bet tikrai negalės prisidengti, kad "taip liepia konstitucija", ką jis bando daryti.

          Beje, vasltybės interesas turėtų būti suteikti kiek įmanoma geresnes paslaugas žmogui, o ne saugoti įstaigas su jų biurokratiniu aparatu. O žmonės greičiausiai žino kur jiems geriau.

          http://www.delfi.lt/news/daily/Healt....d?id=60601025

          O jei valstybinės įstaigos teigia, kad jiems trūksta lėšų (nes gyventojai eina ne pas juos) tegul stengiasi dirbti geriau, būti malonesni, neversti žmogaus laukti pusę dienos ir t.t., ir bus geriau visiems.
          Užtat valstybė privalo gydyti nemokamai pagal nustatytą tvarką valdiškose gydymo įstaigose. O tai galima padaryti tik užtikrinus deramą finansavimą. Dabar gi dalis pinigų atiduodama privatininkams, tai valstybė neturi iš ko deramai finansuoti valdiškų įstaigų. Vadinasi, atiduodama pinigus privatininkams, valstybė negali atlikti konstitucijoje numatyto įpareigojimo. O tai ji turi atlikti pirmiausiai ir tik pilnai atlikdama šį įsipareigojimą, ji galėtų kažkiek tai lėšų leisti nutekėti pas privatininkus, kas nėra uždrausta.
          O visokios eilės ir kita būtent susidaro dėl neužtikrinto deramo finansavimo valdiškoms įstaigoms. Todėl nesveikai taupoma pacientų sąskaita.

          Comment


            index,

            Itariu, kad tai tera vytenio aplinkos zmogus, nes:
            1. Uz nepatirtus kastus negali trukti lesu. Jei ligonis neatejo - nera jokiu kastu
            2. Uz atejusius pirminio lygio ligonius jie gautu vidutiniskai 100-120lt zmogui per metus, taciau taip pat turetu uz tai suteikti ir paslaugas, vadinasi patirti kastu. Kadangi tai yra neefektyvi istaiga - nuostoliai tik didetu.
            3. Valstybines istaigos irgi turi vadovautis ekonominiais desniais. Nerentabilu - parduok/perduok kitiem, kuriem bus rentabilu. O tiketis, kad per prievarta persirasius is kitu pacientu gaus daugiau pelno nuo paciento (nebijokim zodzio pelnas), tai mazu maziausaii utopija. Visgi uz suteikta paslauga patirs ir kastus, kas valstybinej istaigoj del neefektyvumo daznai virsija pajamas

            Al1,
            Tu pats nieko neišmanai. Nėra jokio krepšelio sveikatos apsaugoje. Ir būti negali, nes tokiu atveju, dėl mokamų nevienodo dydžio mokesčių (nes darbo užmokesčiai nevienodi), vieni galėtų gauti labai daug ir įvairių nemokamų gydymo paslaugų, o kiti ne kažin ką. Be to pensininkai, vaikai, invalidai gydomi nemokamai vėlgi iš tų pačių surenkamų iš dirbančiųjų mokesčių. Taip pat teikiama nemokama būtinoji medicinos pagalba, todėl tai yra solidarumo mokestis iš esmės.
            Mokinio krepšelis gi formuojamas visai kitaip, visiškai nepriklausomai nuo to, kiek vaikų tėvai sumoka mokesčių. Ir visi gauna vienodą krepšelį. Taip, kaimo vaikams skiriamas didesnis krepšelis (dėl objektyvių priežasčių), mažumų mokyklas lankantiems taip pat (ko iš viso neturėtų būti, nes čia tikriausia lietuvių diskriminacija gaunasi).

            Kadangi gydymas pas privatininkus yra brangesnis, tai žmonės privalo primokėti. Tuo tarpu valstybiniai įkainiai yra privalomi valdiškoms įstaigoms ir jos negali imti papildomo apmokėjimo už konkrečią procedūrą. Pinigai paskui pacientą turi sekti tik valstybinių medicinos įstaigų tinkle.
            Nepyk, bet sistema ismanau tikrai gerai, nes kiek save atsimenu, tiek mano labai artimi zmones dalyvavo tiesiogiai ja diegiant nuo nepriklausomybes laiku, naudodami Kanados, UK, Suomijos ir Prancuzu modeliu misini.

            Krepselio principas sveikatos apsaugos sistemoj yra ABSOLIUCIAI toks pat, kaip studento/moksleivio krepselio. Tu turi pinigus, kurie SEKA paskui tave. Nueini i privacia - valstybe uz tave sumoka, nueini i valstybine - valstybe uz tave sumoka. PSD imokos su paciu krepseliu neturi nieko bendro, tai visgi yra "socialiai teisingas" mokestis, todel jei uzdirbi daugiau - is tavo pinigu yra islaikomi maziau uzdirbantys arba studentai/pensininkai/moksleiviai ir t.t. Savo komentaruose kalbu ne apie PSD, o apie pati krepseli, tai yra dvi skirtingos savokos neturincios nieko perdaug bendro.

            Sakai, kad gydymas pas privatninkus yra brangesnis... Deja ne, kastu prasme brangiausias valstybinis. Pateikiu palyginimui be pavadinimu pajamas ir kastus pacientui imoniu, kurias labai gerai zinau is vidaus:
            Efektyvi valstybine - Paj. 111lt zmogui / metams, kastai 99lt zmogui / metams.
            Neefektyvi valstybine - Paj. 116lt zmogui / metams, kastai 118lt zmogui / metams.
            Privati - Paj. 115lt zmogui / metams, kastai 90lt zmogui / metams.

            Pateiktos sumos yra vidurkiai kastu, vieni pacientai sudegina daugiau, kiti maziau. Taciau daznais atvejais (70proc.) TLK sumokamos kompensacijos uz tyrimus ar proceduras neatperka patiriamu kastu nei valstybiniam nei privaciam sektoriuj. Abu sektoriai issilaiko tikedamasi, kad populiacija bus sveika, sirgs mazai ir daug neateis. Velgi komentaras, pajamos yra metines ir TLK neskiria papildomu pajamu jei pacientas eina kas antra diena aiskintis, kodel jam kaklo limfmazgis padidejes, visa tai yra suteikiama ir tu paciu metiniu pajamu. Kiek zinau privaciu, nei vienos kastai zmogui nevirsija valstybiniu kastu.
            Pagal pasauline praktika, visose civilizuotuose salyse paciento pinigai yra paciento ir seka ji tenais, kur jis nusprendzia gydytis, ar tai privatus ar valstybinis - nesvarbu. Pinigai yra jo, todel jis ir nusprendzia.
            Valstybinems istaigoms ne ikainiai privalomi, o tiesiog jos gauna tik tiek pinigu is TLK, kiek jie nustate. O nustate NELOGISKAI mazas kompensacijas, todel reikia tai spresti ne naikinant sveikatos apsaugos sistema, taciau perziurint TLK ikainius, kurie nebuvo atnaujinami jau begale metu, o atnaujina tik tuos, kuriuos naujai itraukia.

            Dabar gi dalis pinigų atiduodama privatininkams, tai valstybė neturi iš ko deramai finansuoti valdiškų įstaigų.
            Dar karta sakau, valstybe nemoka uz nesuteiktas paslaugas. Todel valstybines nedaro jokio nuostolio uz nepatirtus kastus. O ateme prisirasiusius pacientus is privaciu istaigu, ji kartu patirs ir kastus juos aptarnaudama. Privatus sektorius, kaip ir valstybinis - GAUNA TIK UZ SUTEIKTAS PASLAUGAS. Niekas IS ORO "neatima" is valstybinio.
            Paskutinis taisė ViR2; 2013.02.06, 09:28.

            Comment


              Be reikalo jūs čia tą Konstituciją veliat. Čia būtų pats blogiausias variantas - viską permesti teisininkams. Tuomet reforma būtų visiškai atsitiktinė - priklausomai nuo to, ką teisininkai išskaitys Konstitucijoje ir kaip susišvies "Konstitucijos dvasioms".

              Konstitucija paliekiai didžiulę laisvę politikams rinktis, kokį modelį taikyti.

              Pažiūrėkim į tą VISĄ straipsnį atidžiau:
              53 straipsnis
              Valstybė rūpinasi žmonių sveikata ir laiduoja medicinos pagalbą bei paslaugas žmogui susirgus. Įstatymas nustato piliečiams nemokamos medicinos pagalbos valstybinėse gydymo įstaigose teikimo tvarką.
              Valstybė skatina visuomenės kūno kultūrą ir remia sportą.
              Valstybė ir kiekvienas asmuo privalo saugoti aplinką nuo kenksmingų poveikių.
              * Sveikata paminėta dviem sakiniais, viename straipsnyje kartu su sportu ir būtinybe saugoti gamtą. Taigi akivaizdu, kad Konstitucijos autoriai nenorėjo išsamiai reglamentuoti šitos srities.
              * Iš tų dviejų sakinių, pirmas sakinys tiesiog nustato, kad valstybė skiria dėmesį sveikatos apsaugai.
              * Pirmas sakinys kalba apie "medicinos pagalbą", o antras - apie "medicinos pagalbą valstybinėse gydymo įstaigose". Vadinasi, pirmam sakiny turimos omeny ne tik valstybinės įstaigos.
              * Sakinys "Įstatymas nustato piliečiams nemokamos medicinos pagalbos valstybinėse gydymo įstaigose teikimo tvarką" kaip tik reiškia, kad gydymas neprivalo būti nemokamas visur, visada ir visiems - o tik 1) valstybinėse įstaigose, ir 2) tik pagal įstatymo nustatytą tvarką. Įstatymas gali nustatyti ir tokią tvarką, kad tik 1% atvejų gydymas bus nemokamas - ir tai bus pilnai pagal šitą straipsnį
              * Dar nepaminėjau, kad Konstituciją sudaro ne vienas šitas straipsnis, o yra ir kiti straipsniai. Pavyzdžiui, 46 straipsnis irgi į temą
              46 straipsnis
              Lietuvos ūkis grindžiamas privačios nuosavybės teise, asmens ūkinės veiklos laisve ir iniciatyva.
              Valstybė remia visuomenei naudingas ūkines pastangas ir iniciatyvą.
              Valstybė reguliuoja ūkinę veiklą taip, kad ji tarnautų bendrai tautos gerovei.
              Įstatymas draudžia monopolizuoti gamybą ir rinką, saugo sąžiningos konkurencijos laisvę.
              Valstybė gina vartotojo interesus.
              Tai tiek pseudoteisinių išvedžiojimų

              O šiaip jau, tai joks gydymas nėra nemokamas. Gydytojams reikia algų, vaistai kainuoja, įranga kainuoja, pastatus reikia šildyti, ir taip toliau. Visa tai nėra nemokama, tai apmokama PSD lėšomis. O PSD, sudėjus darbuotojo ir darbdavio įmoką, yra ~9% nuo kiekvieno dirbančiojo algos (ant popieriaus)
              Paskutinis taisė c2h5oh; 2013.02.06, 09:33.

              Comment


                Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                Nepyk, bet sistema ismanau tikrai gerai, nes kiek save atsimenu, tiek mano labai artimi zmones dalyvavo tiesiogiai ja diegiant nuo nepriklausomybes laiku, naudodami Kanados, UK, Suomijos ir Prancuzu modeliu misini.
                Gal gali papasakoti išsamiau apie ankstesnių reformų užkulisius? Būtų labai įdomu, kodėl gavosi būtent toks "mišinys", o ne kitoks.

                Kokie variantai buvo svarstomi, kokie buvo argumentai, ir kodėl buvo priimtas būtent toks variantas, koks yra? Ar sistema veikia taip, kaip numatė reformos autoriai, ar ne?

                Comment


                  Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                  Sakai, kad gydymas pas privatninkus yra brangesnis... Deja ne, kastu prasme brangiausias valstybinis. Pateikiu palyginimui be pavadinimu pajamas ir kastus pacientui imoniu, kurias labai gerai zinau is vidaus:
                  Efektyvi valstybine - Paj. 111lt zmogui / metams, kastai 99lt zmogui / metams.
                  Neefektyvi valstybine - Paj. 116lt zmogui / metams, kastai 118lt zmogui / metams.
                  Privati - Paj. 115lt zmogui / metams, kastai 90lt zmogui / metams.
                  .
                  Kaip skaičiuoji pajamas, ar valstybės kompensuojamas, ar visas gautas? Pat pat kaip išlaidos skaičiuojamos, kai pvz. tyrimų pacientas siunčiamas tirtis į valstybinę, kam kas prisiskiriama.Taip pat ar pacientų skaičius reiškia skaičių, kiek buvo apsilankymų, ar tai tiesiog prisirašiusiųjų skaičius?
                  Flickr

                  Comment


                    Na, man atrodo kad apskritai visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje nueita ne tuo keliu, kai iš žmogaus gydymo daromas biznis. Vien JAV padaroma tūkstančiai nebūtinų operacijų, tik tam kad būtų paimti pinigai. Arba išrašinėjami visai ligoniui nebūtini vaistai. Manau, kad ir pas mus be to neapsieinama.

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                      Kaip skaičiuoji pajamas, ar valstybės kompensuojamas, ar visas gautas? Pat pat kaip išlaidos skaičiuojamos, kai pvz. tyrimų pacientas siunčiamas tirtis į valstybinę, kam kas prisiskiriama.Taip pat ar pacientų skaičius reiškia skaičių, kiek buvo apsilankymų, ar tai tiesiog prisirašiusiųjų skaičius?
                      Pajamos tik is TLK. Papildomos pajamos prie TLK yra nebetoks viesas objektas ir gali iskraipyti duomenis, nes gaunamos pajamos ne vien is tiesiogines veiklos.
                      Islaidos yra faktines. T.y. tavo kraujo tyrima atliko pirminio lygio privatus - jo islaidos, taciau poto atlikes tyrima nusiunte i pvz urologo konsultacija - tada jau kastai valstybines/privacios antrinio lygio istaigos, taciau taip pat pirminio lygio konsultacijos kastai lieka pirminio lygio istaigoj. Sioj vietoj suvaiksto TLK pinigai is paskos.
                      Priklauso apie ka kalbam. Pirminiam lygyj matuojant TLK pajamas - prisirasiusiu skaicius (kaip ir mano pateiktuose skaicuose), jei matuojant ir lendant i efektyvuma ar detalius kastus/pajamas - apsilankymu.

                      c2h5oh,
                      Pasirinktas "hibridinis" modelis buvo is esmes del to, jog Lietuva pradejo nuo svaraus lapo. Neturejom nei lygiu skirstymo, nei apskritai, kazkokio pirminio lygio priemimo. Todel buvo pasirinkta naudotis WONCA rekomenduojama pacia gryniausia forma, kuria kitos salys jau buvo idiegusios ir modifikavusios, o pas mus buvo galima tiesiai visa paketa priimti. Kita modelio pasirinkimo priezastis buvo tai, jog diege asmenys savo mokslinius laipsnius gynesi butent tose salyse, todel tas sistemas ismane geriausiai. Bazinis frameworkas, tai yra ribos ir "didysis" paveikslas yra geras ir gavosi taip, kaip noreta, taciau
                      "Deka" sovietinio palikimo, buvo susidurta su begale problemu ir ypac kliuciu betkam, kas buvo kitaip. Vien diegiant toki dalyka kaip "seimos gydytojo specialybe", buvo milziniskas spaudimas is "die-hard sovietiniu" specialistu, kurie sios specialybes nepripazino.
                      Atliekant skirstyma i lygius ir nustatant tuose lygiuose naudojama tuneline sistema buvo kitos bedos - sovietiniu daktaru milziniskas pasipriesinimas, valstybiniu istaigu milziniskas pasipriesinimas ir paciu pacientu milziniskas pasipriesinimas. Nes pagal nauja sistema jiem teko visais atvejais gausi seimos gydytojo siuntima, kad patektu kitur, nors anksciau jei skaudejo pilva galejo eit pas chirurga, arba jei sugalvodavo - gal ir pas vidaus ligu gydytoja, arba jei budavo pilnatis - pradedavo no LORisto Jei atkreipei demesi, sia sistema irgi "kritikavo" vytenis, nes jam "nepatinka", kad zmogus turi eiti pas seimista, kad gautu siuntima pas okulista (pvz melanoma) ir pan. nes sovietineje sistemoje galejai duris koja atidaryt tiesiai pas okulista. Nors buvo milziniskas pasipriesinimas, bet sistema leido radikaliai pertvarkyti visa pacientu srauda, atlikti tikslini jo isskirstyma, nuimti "gyvas" eiles nuo antrinio lygio specialistu ir ivesti tvarka.
                      Viena labiausiai nepavykusiu sriciu, tai yra pacio valstybinio tinklo optimizavimas. Pagal visas rekomendacijas ir sumanymus turejo buti atsisakyta nerentabiliu mazuose miesteliuose (<10 000 - 15 000 zmoniu) esanciu gydymo istaigu. Taciau vadovaujantis atstumu palikti "centrines", kurios laikytu savyje "priomnikus" ir antrinius bei tretinius lygius. Naikinant nerentabilias milziniskas gydymo istaigas mazuose miesteliuose, ju vieta turejo uzimti privacios pirminio lygio klinikos, kurios perimtu dali buvusio personalo ir atliktu "skirstytuvo" ir pirminio tasko vaidmeni. Taciau... Sita vieta nebuvo igyvendinta taip, kaip turejo. Dalis istaigu buvo uzdaryta, dalis palikta, dalis paversta i centrus (gal tik 3 jei gerai pamenu), kitos, kurios turejo tapt centrais, tapo velnias zino kuom, nes antrinio lygio specialistu neprisiviliojo (siaures rytu Lietuva), o tuos, kuriuos prisiviliojo tai sugebejo pasisodint tik tam tikromis dienomis. Privacios istaigos del ivairiu (netik biurokratiniu) prieazsciu irgi neatejo, ten kur turejo... Sita vieta yra atvira zaizda, kurios sprendimas siuo metu reikstu "harakiri" esamai valdziai, nes visuomene nulinciuotu nesigilindama i nieka Kaip sita spres - nenutuokiu, nes siuo metu yra didieji centrai Kaunas ir Vilnius, mazieji centrai, tokie, kaip Klaipedos, Siauliu ir mazesni yra nepakankamai infrastrukturiskai isvystyti ir neaprupinti zmogiskaisiais istekliais, o iki dabar yra miesteliu su viesom gydymo istaigom, kurios turi 5-10 gydytoju, o atlieka ir pirminio ir antrinio ir kartais net tretinio lygio funkcijas.
                      Kita likusi neigyvendinta funkcija tai eiliu trumpinimas pasinaudojant "technician" paslaugomis vietoj realaus gydytojo apkrovimo. Jo esme buvo tokia, kad (imu uz pvz pirmini lygi) siuo metu gydytojas turi 30min apziurai (priklauso nuo istaigos, bet realiai faktinis yra toks laikas), puse to laiko jis pildo popierius (sios vietos be stipraus politinio spaudimo pereit prie elektronikos, kolkas niekas nepakeis), o likusia dali skiria pacientui, is kuriu pacientas daugiau nei puse kamantineja apie ora, skundziasi pensija, keikia valdzia ir pasakoja, kaip anukas gerai mokosi. Sioj vietoj paciento paruosimo apziurai ir dokumentinio pildymo darbai turetu buti perduoti technician'ui - sesutei. Tai leistu atlaisvinti gydytojo laika, sutrumpinant jo apziuros laika iki 10-15min, kas leistu daugiau nei dvigubai padidinti pralaiduma, sumazinant gydytoju apkrova, taciau tam taip pat reiketu idarbinti daugiau sesuciu... Cia ir buvo beda, valstybines pasipriesino su trenksmais, yra vos pora dirbanciu pagal sia schema (rezultatai labai geri), o likusios dirba, kaip dirbusios. Privacios dalinai sia praktika isidiegusios, tad problemos tame nera
                      Kita problema, kurios iki darba neidiege, nes buvo gesinama - elektroninis irasas. SAM pastoviai skelbia konkursus, isleidzia milijonus, bet... Tuscia Sita iniciatyva yra pereme privacios e iraso kurimo imones ir privacios gydymo istaigos viska turi susidiegusios ir naudoja, valstybinese - situacija prasta. Taciau visdar yra reikalavimas tureti popierinius irasus, kol jo nepanaikins - strigs. Taip pat, nepavykus sukurti normalios sistemos valstybiniu lygiu, tai visi tikisi, kad tik nesikistu SAM su savo milijonais prie jau veikianciu sistema ir leistu privatiems toliau diegti normalias sistemas uz desimtim kartu mazesnius kastus Nes siuo metu per Santariskes ir SAM stumiamas paciento korteles projektas... Kuriame begale pinigu nuskandinta, o galiausiai ir Registru Centras bando ten atrasti savo vieta, tai kaip ir abu nori daryti ta pati, su tais paciais dideliais pinigais, bet daryt, ta, kas jau kito padaryta Nors tokios sistemos velgi jau sukurtos privaciu imoniu, yra pigios ir visos privacios istaigos laimingos jomis naudojasi, o tos sistemos turi galimybe laisvai eksportuoti duomenis is vienos i kita, nesukuriant jokiu trikdziu

                      Kaip ir visur, pagrindine problema - valstybe kisasi perdaug, pernelyg grubiai ir daznai ne ten, kur turetu.

                      Parašė J.U. Rodyti pranešimą
                      Na, man atrodo kad apskritai visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje nueita ne tuo keliu, kai iš žmogaus gydymo daromas biznis. Vien JAV padaroma tūkstančiai nebūtinų operacijų, tik tam kad būtų paimti pinigai. Arba išrašinėjami visai ligoniui nebūtini vaistai. Manau, kad ir pas mus be to neapsieinama.
                      Kiekviena operacija ir procedura turi buti pagrista. Moksle atsakymo nebuvimas irgi yra atsakymas, todel jei klaidingai buvo ieskoma vienos ligos, bet nieko panasaus nerasta, tai nera nebutina operacija/procedura
                      Lietuvoj TLK ismokos ganetinai mazos, vien tai riboja nuo nebutinu proceduru. Bet del vaistu sutinku, daug itakos turi farmacininku "lepinami" gydytojai ir motyvuotos farmacininkes vaistinese
                      Paskutinis taisė ViR2; 2013.02.07, 10:22.

                      Comment


                        puikus paaiškinimas, kolega šiaip esmė ir yra šių laikų - pirminis sveikatos priežiūros lygis, 80% pacientų jis tikrai pajėgus priimti ir "nuimti" nuo antrinio ir tretinio lygio, kad be reikalo nebūtų eikvojamas šių specialistų laikas, švaistomos lėšos. kas dėl privatininkų, jeigu mano šeimai iš mūsų superinės ave vita klinikos reiktų vėl grįšt į kokią nors polikliniką - tai nušaučiau andriukaitį vietoj (su durų rankena ) praktiškai viskas nemokama, jeigu noriu kažkokio tyrimo čia ir dabar - susimoku ir ramiai turiu, tą patį daro daugelis kitų (kaip minėjo pacientų atstovė - apie trečdalis Lietuvos pacientų).

                        Comment


                          Butent, vytenis pucia burbula imdamas nezinia, koki pvz, pagal kuri privaciose reikia uz viska primoketi... Bet realiai primokama arba pilnai apmokama tik labai retais atvejais, neskaitant Grybos gatves

                          Comment


                            Parašė daktaras Rodyti pranešimą
                            puikus paaiškinimas, kolega šiaip esmė ir yra šių laikų - pirminis sveikatos priežiūros lygis, 80% pacientų jis tikrai pajėgus priimti ir "nuimti" nuo antrinio ir tretinio lygio, kad be reikalo nebūtų eikvojamas šių specialistų laikas, švaistomos lėšos. kas dėl privatininkų, jeigu mano šeimai iš mūsų superinės ave vita klinikos reiktų vėl grįšt į kokią nors polikliniką - tai nušaučiau andriukaitį vietoj (su durų rankena ) praktiškai viskas nemokama, jeigu noriu kažkokio tyrimo čia ir dabar - susimoku ir ramiai turiu, tą patį daro daugelis kitų (kaip minėjo pacientų atstovė - apie trečdalis Lietuvos pacientų).
                            O kur dirbi, jei ne paslaptis? Privačioje ar valstybinėje įstaigoje? Ir kaip įspūdžiai, kaip mediko? Įdomu būtų sužinoti.
                            Post in English - fight censorship!

                            Comment


                              Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                              Butent, vytenis pucia burbula imdamas nezinia, koki pvz, pagal kuri privaciose reikia uz viska primoketi... Bet realiai primokama arba pilnai apmokama tik labai retais atvejais, neskaitant Grybos gatves
                              Tai vat, kiek teko lankytis diagnostikos centre Grybo g., tai paslaugos nepigios, vien konsultacija prasideda nuo 100lt, taip, kad įskaičiuokit visas pajamas, net tik valstybės, ir tada skaičiuokit kokios yra išlaidos vienam apsilankymui Dantų susitaisyti irgi pigiai neišeis bet kurioje privačioje klinikoje, paprastas pagręžimas ir pabetonavimas mažiausiai 100Lt, jeigu reikia ateiti kelis kartus ir kokius nervus pagydyti, tai vienas dantis mažiausiai bus 400Lt
                              Flickr

                              Comment


                                Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                Atliekant skirstyma i lygius ir nustatant tuose lygiuose naudojama tuneline sistema buvo kitos bedos - sovietiniu daktaru milziniskas pasipriesinimas, valstybiniu istaigu milziniskas pasipriesinimas ir paciu pacientu milziniskas pasipriesinimas. Nes pagal nauja sistema jiem teko visais atvejais gausi seimos gydytojo siuntima, kad patektu kitur, nors anksciau jei skaudejo pilva galejo eit pas chirurga, arba jei sugalvodavo - gal ir pas vidaus ligu gydytoja, arba jei budavo pilnatis - pradedavo no LORisto Jei atkreipei demesi, sia sistema irgi "kritikavo" vytenis, nes jam "nepatinka", kad zmogus turi eiti pas seimista, kad gautu siuntima pas okulista (pvz melanoma) ir pan. nes sovietineje sistemoje galejai duris koja atidaryt tiesiai pas okulista. Nors buvo milziniskas pasipriesinimas, bet sistema leido radikaliai pertvarkyti visa pacientu srauda, atlikti tikslini jo isskirstyma, nuimti "gyvas" eiles nuo antrinio lygio specialistu ir ivesti tvarka.
                                Parašė daktaras Rodyti pranešimą
                                puikus paaiškinimas, kolega šiaip esmė ir yra šių laikų - pirminis sveikatos priežiūros lygis, 80% pacientų jis tikrai pajėgus priimti ir "nuimti" nuo antrinio ir tretinio lygio, kad be reikalo nebūtų eikvojamas šių specialistų laikas, švaistomos lėšos.
                                VIr2, ačiū už informaciją.

                                Įdomu būtų pabandyti įvertinti, kiek gi iš tikrųjų srauto nuo specialistų nuima šita sistema. Kiek yra tokių klastingų ligų, kad ligonis nežinotų, kokio gydytojo jam reikia? Juk daugumoje atvejų ir pačiam ligoniui aišku, kas kokį specialistą eiti. O jeigu simptomai bendro pobūdžio, tai ir pats ligonis dažniausiai eis pas šeimos gydytoją.

                                Kažin, ar tokių atvejų (kai ligonis negali žinoti, kurio gydytojo jam reikia - bet šeimos gydytojas tiksliai žinos) realiai yra bent 10%?

                                Tokiu atveju suvedam matematiką:
                                * senos sistemos atveju: x ligonių ateina pas tiesiai pas specialistą, 10% nueina neteisingai, todėl turi eiti antrą kartą pas kitą specialistą. Iš viso apsilankymų: 1,1x
                                * esamos sistemos atveju: visi ligoniai (tas pats x) eina pas šeimos gydytoją, o paskui visi jie eina specialistą. Iš viso apsilankymų: 2x.

                                Ar nesigauna taip, kad vardan nedidelio krūvio nuėmimo nuo specialistų, sukuriam milžinišką papildomą krūvį (beveik dvigubą) kitoj vietoj? Nejaugi tame yra ekonomija, nejaugi šeimos gydytojo darbo laikas šitiek pigesnis negu specialisto?

                                Comment


                                  Apie Grybo gatve sklando legendos, ten atskira respublika ir nenoriu ten gilintis, tai tikrai nera tas pavyzdys, kuris reprezentuoja visa Lietuvos pirmines sveikatos prieziuros privaciu imoniu sistema

                                  Lettered, as detalizavau tik TLK. Apsilankymo kastai, kurie yra is paciento puses yra visiska mistika, nes: 1) Valstybinej niekas nesuzinos, kiek jis priduoda vokeliais. 2) Privaciu istaigu ikainiai skirias, kaip pvz Grybo gatvej - primoki daug, o vat Daktaro minetoj Ave Vitoj - isvis neprimoki Tikrai nemanau, kad teisinga teist pagal viena pavyzdi, kai privaciu klinikeliu/kabinetu isvis yra arti 200, o dauguma ju issilaiko 90% vien is TLK mokamu pinigu

                                  Nezinau, kaip Vilniuj su dantu tvarkymu, bet Kauno Klinikose yra nuostabus odontologu kabinetas, su pacia sustriausia technika, kurios joks privatus neiperka Iki tol taisiausi pas pazistama odontologe vienoj zymiausiu kliniku, tai man uz danti gaudavosi arti 1000lt po nuolaidu, bet ten jau ir su nervais zaide.
                                  Tik su odontologais yra toks niuonsas, kad ypatingai maza dalis ju gauna nors kokia kompensacija is TLK, todel ir moki pilna kaina.

                                  Siaip tikrai noreciau pabrezt, kad medikai, nesvarbu nuo specialybes, irgi yra zmones. Niekas nenori dirbt uz aciu, gyvent bendrabutyj ir pasitenkint tik hipokrato priesaika. Visi nori gyvent, uzdirbt ir turet laisvalaiki. Tad siulau pasistengt ir sia profesija suprast, nes siuo metu spaudziama, kad visi medikai dirbtu uz aciu, nors vien i savo studijas investavo ne maziau 8-10 metu, po kuriu visa likusi gyvenima irgi mokosi ir tobulinasi Visgi medikas ne murininkas, nors daznas ju uzdirba ir gerokai daugiau uz medikus

                                  c2h5oh,

                                  Taip, seimisto konsultacija pigesne
                                  OK, man padideja limfmazgiai kakle, paraudus gerkle, vakarais turiu 37.4, skausmas pilvo apacioj, jauciu dideli nuovargi vakarais.
                                  Kur man eit? Pasirinkimas: 1)Vidaus ligu gydytojas 2) LOR 3) Urologas 4) Gastristas
                                  Man pvz gali nustatyti tonziliu uzdegima, besimptomi cistita arba kad ir koki prostatita.
                                  Jei toki pacienta siuntinetu i kaire ir i desine, tai uzkistu "gyvom" eilem. O visas sitas ligas gali nustatyt ir ivertint seimos gydytojas, paskirt gydyma ir nesiust i antrinio lygio konsultacija. Taip pat, bobulencija atejusi "paplepet" su chirurgu irgi tik gaistu laika, nors ir jai skauda sona, bet pvz tai tera koks nors uzdegimas.
                                  Reikia suprasti, kad antrinis lygis yra ekspertinis, jis neturi buti uzkisamas tusciai, ypac tusciom eilem ir zmonem, kurie nezino ar tikrai ta konsultacija.
                                  Velgi, kaip pvz, baltos apnasos ant liezuvio... Daugiau jokiu simptomu. Kur eini? Pas LOR? LOR tau pasakys net neapziurejes detaliau, kad pas tave greiciausiai yra vadinama pienlige. Taciau jei nueitum pas seimista, jis tau patikrintu dar ir skrandi ir atrasu, kad nei velnio tau ne pienlige, bet problema su skrandzio rugstingumu
                                  Seimistas ismano ± apie viska tiek, kad atskirtu kas yra ir kur siust, o pvz tas pats LOR ismano tik apie savo dalyka ir apie kitas sritis yra girdejes tik per studijas.
                                  O pagal skaiciavima, tai tokia sistema sumazina bendra srauta apie 30%, o bendra laukima tarp pirmines konsultacijos i gydymo pradzios apie 50%. Nebepamenu jau labai tiksliu skaiciu, bet reikes pasieskot studija... Siaip yra labai daug moksliniu darbu apie vadybine medicinos puse, jei rimtai domiesi, tai gali pasivartyti google scholar su fraze "patient waiting time optimization". Daugumoj aptaria pirminio lygio funkcijas ir nauda.
                                  Paskutinis taisė ViR2; 2013.02.07, 12:48.

                                  Comment


                                    Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                    Apie Grybo gatve sklando legendos, ten atskira respublika ir nenoriu ten gilintis, tai tikrai nera tas pavyzdys, kuris reprezentuoja visa Lietuvos pirmines sveikatos prieziuros privaciu imoniu sistema

                                    Lettered, as detalizavau tik TLK. Apsilankymo kastai, kurie yra is paciento puses yra visiska mistika, nes: 1) Valstybinej niekas nesuzinos, kiek jis priduoda vokeliais. 2) Privaciu istaigu ikainiai skirias, kaip pvz Grybo gatvej - primoki daug, o vat Daktaro minetoj Ave Vitoj - isvis neprimoki Tikrai nemanau, kad teisinga teist pagal viena pavyzdi, kai privaciu klinikeliu/kabinetu isvis yra arti 200, o dauguma ju issilaiko 90% vien is TLK mokamu pinigu

                                    Nezinau, kaip Vilniuj su dantu tvarkymu, bet Kauno Klinikose yra nuostabus odontologu kabinetas, su pacia sustriausia technika, kurios joks privatus neiperka Iki tol taisiausi pas pazistama odontologe vienoj zymiausiu kliniku, tai man uz danti gaudavosi arti 1000lt po nuolaidu, bet ten jau ir su nervais zaide.
                                    Tik su odontologais yra toks niuonsas, kad ypatingai maza dalis ju gauna nors kokia kompensacija is TLK, todel ir moki pilna kaina.

                                    Siaip tikrai noreciau pabrezt, kad medikai, nesvarbu nuo specialybes, irgi yra zmones. Niekas nenori dirbt uz aciu, gyvent bendrabutyj ir pasitenkint tik hipokrato priesaika. Visi nori gyvent, uzdirbt ir turet laisvalaiki. Tad siulau pasistengt ir sia profesija suprast, nes siuo metu spaudziama, kad visi medikai dirbtu uz aciu, nors vien i savo studijas investavo ne maziau 8-10 metu, po kuriu visa likusi gyvenima irgi mokosi ir tobulinasi Visgi medikas ne murininkas, nors daznas ju uzdirba ir gerokai daugiau uz medikus
                                    Tai niekas ir nesako, kad gydytojai turi mažai uždirbti, čia visiems savaime suprantama, esmė tame ir yra, kad pinigai nelabai teisingai panaudojami, todėl viešame sektoriuje medikai uždirba per mažai. O už mūrininkus tikrai mažiau neuždiba Įdomu, kas su ta Grygo g. klinika negerai, šiaip ten visi geriausi ir labiausiai patyrę specialistai dirba su prof. laipsniais. Kiek kainuoja dantų gydymo paslaugos tose Kauno klinikose ir kiek mėnesių eilė? Esmė tame yra, kad jokių nemokamų ar net už nedidelę kainą paslaugų nėra, reikia mokėti didelias sumas už būtinas medicinines paslaugas, tad koks čia draudimas, kad gali nemokamai gauti konsultaciją ir diagnostiką kokio peršalimo ar šiaip kokios nerimtos ligos, kur dažniausiai užtenka tiesiog googl'ės arba vaistininkės, o tai, ko iš tiesų reikia niekas neapmoka
                                    Paskutinis taisė Lettered; 2013.02.07, 12:48.
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Į Grybo gatvę apsimoka eiti, jei yra kažkas neaiškaus ir nepavyksta rasti ligos, nes ta klinika gerai techniškai apsirūpinusi ir negaili tyrimų. Kiek girdėjau, gydytojai nuo išrašytų tyrimų gauna kažkokį procentą, todėl suinteresuoti siūlyti išsitirti ką reikia ir ko nereikia. O dėl valstybinių poliklinikų tai susidaręs vaizdas, kad gydytojai tyrimų dažnai "pavydi". Matyt, yra kvotos, poliklinika skaičiuoja, todėl nėra garantijos, kad sprendžiant, ar reikia tyrimo, ar ne, paciento interesai bus pirmoje vietoje. Poliklinikos interesai nemažiau svarbūs .

                                      Comment


                                        Taip, turi kvotas tyrimams ir siuntimams valstybines, taciau tyrimu reguliavimas yra praktiskai visuose istaigose, kuriose nereikalaujama priemoku Tai nebutinai yra blogas dalykas, tiesiog stengiamasi nedarytu nereikalingu tyrimu.

                                        Lettered,
                                        Gauni siuntima ir nekainuoja nieko, sumoka valstybe Laukimas buvo nepilnai 2 sav.
                                        Kad apmoka tiek konsultacija, tiek tyrimus tiek gydyma Net vaistu dali kompensuoja. Detalizuok jei gali, ka turi omenyj, ko konkreciau neapmoka. Nes gal ne apie ta snekam...

                                        Naujas gandas yra pasklides, kad po konstitucinio isaiskinimo apie TLK finansavima, bus duodamas nuo privaciu ieskinys pries SAM/vyteni uz padaryta finansine zala ir griaunamus verslus. Nes siuo metu bankai nebeatlieka finansavimo ar refinansavimo paslaugu privacioms gydymo istaigoms, o pacios kreditavimo salygos gerokai uzastrintos ir toms imonems, kurios susijusios su privacia medicina. Taigi nebelike jokiu faktoringu, kliniku infrastrukturines arba personalo pletros. Pastebimas bendras visose istaigose prisirasiusiu pacientu kiekio mazejimas ir personalas pradejo spurdet su mintim grizt i valstybini... Turetu but idomus pavasaris

                                        Comment


                                          Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                          Privacios istaigos del ivairiu (netik biurokratiniu) prieazsciu irgi neatejo, ten kur turejo...
                                          Ką apie tai mano WONCA?

                                          Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                          privaciu klinikeliu/kabinetu isvis yra arti 200, o dauguma ju issilaiko 90% vien is TLK mokamu pinigu
                                          Kitaip sakant gyvena iš valstybės malonės ir algas "privatininko" darbuotojams realiai moka valstybė.
                                          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                          Comment

                                          Working...
                                          X