Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą
    Tik ESTAI tiesia naujas atkarpas ir gerina provincijos susisiekimą geležinkeliu su TALINU.
    Kiek naujų linijų nutiesė?

    Comment


      Tallinne daugiausia saulėtų dienų. Šachas ir matas.

      https://twitter.com/peedutuisk/statu...095936/photo/1
      -

      Comment


        Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

        Tas „miestelis“ yra 16 pagal dydį Latvijoje, dar „netyčia“ visai „pamiršai“ Dobelę, 18 pagal dydį. Atitikmuo Lietuvoje būtų Plungė ir Kretinga.



        KIEK kainuotų geležinkelio tiltas per Nerį ir, priklausomai ar būtų po Lazdynais, ar kitur, kilometrinis ar ilgesnis TUNELIS dėl iki 80 m. aukščių skirtumų ARBA kilometrinė estakada?

        Kiek MILIJARDŲ kainuotų išpirkt sklypus prie Vilniaus? Vardan kelių keleivių iš Širvintų?



        KIEK kainuotų 40 m. aukščio, gana ilgas geležinkelio tiltas per Nemuną? Kokį srautą duotų tokios investicijos?

        Ar yra/buvo BENT VIENA panaši inžineriškai SUNKIAI sprendžiama kliūtis geležinkeliui lygumų Latvijoje tarp Rygos ir Liepojos, Daugpilio?

        Geležinkelių nėra į tuos miestus NE ŠIAIP SAU. Dėl to paties Vilniaus STOTIS nėra miesto vidury, kur nors Šnipiškėse, kur dabartinis Konstitucijos pr., o pakrašty, nėra geležinkelio į miegamuosius rajonus. Tam reik naujų tiltų, tunelių. 1860 m. GALĖJO tiest tuneliu po Antakalniu su 2 tiltais, kur Šilo tiltas ir kažkur per Vingio parką, bet paskaičiavo, kad PER BRANGU. Vat ir visa paslaptis. Atšaka link Ukmergės reikėjo DAR VIENO tunelio pro Šeškinę. Kas tau būtų investavęs tiek caro rublių?

        Beje, pačių LATVIŲ valstybės nuopelno dėl geresnio tinklo tame nėra, nes rusijos imperija statė tuos geležinkelius į tris UOSTUS (Riga, Libava, Vindava) ir strateginiams tikslams, karinė paskirtis.

        Tiesiog jie tai PAVELDĖJO kaip ir Lietuva paveldėjo NETOBULĄ geležinkelio tinklą atskirai valstybei viduje, viskas buvo žiūrima per VAKARŲ rusijos imperijos, vėliau sovietų komunistų prizmę. Dėl to tavo kritika TINKLUI yra ne į temą. Mes GALĖJOME per 32 metus TOBULINTI tinklą, tiesti naujas linijas, trūkstamas jungtis, bet KĄ per tą patį laikotarpį nutiesė latviai? Tik ESTAI tiesia naujas atkarpas ir gerina provincijos susisiekimą geležinkeliu su TALINU. Tarpukariu Lietuva padarė DAUGIAU, gaila nespėjo sujungti Kauno su Taurage.

        Alytaus jungtis su Vilniumi 20 metų yra valstybės bendrajame plane, bet KAS ta linkme realiai padaryta?

        Panevėžys pasijungs per Rail Baltica. Ukmergė per maža ir nereikšminga, dabar ne 1910 ar 1930 metai kai Ukmergė buvo maždaug Panevėžio dydžio. Parkas Mini Lietuva nepadidins Ukmergės iki tokio dydžio, kad reiktų prie autostrados dar ir 5 keleivius vežančio TRAUKINIO.
        Čia labai daug išvedžiojimų apie istorinius, geografinius ypatumus, kieno kur nuopelnai ir panašiai, su kai kuo galima sutikti, dėl kai ko galima pasiginčyti, bet ne visai tame esmė.

        Esmė tame, kad Ryga geležinkeliais yra pasiekiama žymiai geriau nei Vilnius ir turi žymiai daugiau geležinkelio keleivių. Po infrastruktūros atsinaujinimo ir po Rail Baltica nutiesimo Ryga bus tik dar geresnėje padėtyje, nes prie savo jau ir taip neblogai artimus miestus dengiančio tinklo dar pridės per mažiau nei dvi valandas pasiekiamus Vilnių, Kauną, Panevėžį, Parnu ir Taliną.

        Comment


          Gali dangoraižstas kiek nori putotis, bet Ryga yra ir bus hub'as, o Vilnius yra pakraščio miestas. Tas dar labiau paaštrėjo prasidėjus karui, 30 km iki Mordoro, apie perspektyvas patys spręskite.

          Comment


            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

            Čia labai daug išvedžiojimų apie istorinius, geografinius ypatumus,
            MELUOJI. Tai yra FAKTAI.

            ​​​​
            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
            dėl kai ko galima pasiginčyti,
            Negalima, nes tai yra paprasčiausi FAKTAI.

            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
            bet ne visai tame esmė.
            O kur yra „esmė“? Nori pasakyti, priežastys, aplinkybės dėl ko yra būtent tokie tinklai, yra visiškai nėra svarbios? NEJUOKINK.

            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
            Esmė tame, kad Ryga geležinkeliais yra pasiekiama žymiai geriau nei Vilnius ir turi žymiai daugiau geležinkelio keleivių.
            Ir tas pasiekiamumas, tankesnis Rygos priemiesčių padengtimas (kartu su Latvijos geležinkelių, Rygos priemiesčių elektrifikacija, kuri vykdyta SABOTUOJANT Lietuvos TSR geležinkelio elektrifikavimą ir trūkstamų jungčių pajungimą, nes sovietai davė Rygai „Pribaltikos“ geležinkelių centrą) sukurtas LATVIŲ 1991-2022 metais? Jie PAVELDĖJO tai, bet ne tik nepatobulino, o tik nudevėjo tinklą, suvažinėjo senus traukinius ir nusmukdė keleivių srautus nuo 70 mln. iki 18 mln.

            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
            Po infrastruktūros atsinaujinimo ir po Rail Baltica nutiesimo Ryga bus tik dar geresnėje padėtyje, nes prie savo jau ir taip neblogai artimus miestus dengiančio tinklo dar pridės per mažiau nei dvi valandas pasiekiamus Vilnių, Kauną, Panevėžį, Parnu ir Taliną.
            O Vilnius, Kaunas, Panevėžys, Šiauliai, Klaipėda bus DAR BLOGESNĖJE po Rail Baltica nutiesimo ir Kaišiadorys-Klaipėda elektrifikacijos?

            Comment


              Rygos metro population (pats rankiniu būdu iš mapsų surankiojau, gali būt netikslu, nes tik stambesnės gyvenvietes) :

              56k Jelgava
              49k Jurmala
              23k Ogre
              20k Marupe
              18k Salaspils
              12k Sigulda
              11k Olaine
              11k Babite
              9k Garkalne
              7k Adaži
              7k Ikškile
              7k Baloži
              6k Kekava
              6k Lielvarde
              5k Carnikava
              4k Pinki
              3k Vangaži
              3k Saulkrasti
              3k Bergi
              2k Dreilini
              2k Kadaga
              2k Inčukalns
              2k Kegums
              2k Zvejniekciems
              1k Ragana
              1k Saurieši
              1k Tiraine
              1k Jaunmarupe
              1k Mežares
              ---------------------
              275k

              + 600k Riga

              + 25k atiduodam mažesnėm gyvenvietėm(būtent tiek dėl gražaus galutinio skaičiaus)
              ----------

              Total: 900k (0,9 mln.)


              Vilnius?

              Comment


                Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                Gali dangoraižstas kiek nori putotis, bet Ryga yra ir bus hub'as, o Vilnius yra pakraščio miestas. Tas dar labiau paaštrėjo prasidėjus karui, 30 km iki Mordoro, apie perspektyvas patys spręskite.
                Gali kiek nori laižyti Rygai Tačiau faktai, einamoji statistika ir ateities tendencijos kalba ką kita.

                Mordorostano Chujlo ir jo vasalas Bulbakratas kada nors mirs. Šitie veikėjai yra 1950 m. gimusi karta, Stalino pabaiga ir Chruščiovo era, formavosi Brežnevo zastojuje. Po jų ateis 1985-1990 m. ir vėlesnė karta.

                Tada Geležinė Uždanga kris, o Minske gyvena DAUGIAU žmonių nei hube ir Visos Rytų Europos (panašiai kaip Žalgeris – Visos Lietuvos komanda) bamboje Latvijoje (ten turi vilą net PATI PUGAČIOVA!). 2 mln. Minskas su Vilnium turės puikų, dažną susisiekimą. 180 km. per 1 val. Netgi dabar baltarusai skrenda per Vilniaus oro uostą ir vadina jį juokais Minsk-3 (Minsk-1 buvo miesto centre, Minsk-2 pagrindinis Baltarusijos oro uostas).

                Comment


                  Parašė evvt Rodyti pranešimą

                  Total: 900k (0,9 mln.)


                  Vilnius?
                  Vilniaus apskritis. 830k. Dar turbūt Alytaus apskrities bent dalis reiktų pridėti.

                  Tada 1mio.

                  Comment


                    Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

                    Vilniaus apskritis. 830k. Dar turbūt Alytaus apskrities bent dalis reiktų pridėti.

                    Tada 1mio.
                    Tai gerai, tada su Ryga galima tęsti sumuot gyvenvietes toliau iki maždaug Vilniaus apskrities ribų dydžio apimties + Alytaus apskrities didumo.

                    Ps. Nenustebkit kad ten pateks dar ir Šiauliai su Panevėžiu ir apylinkėm (apie 250k kurie dažniau keliauja Rygon o ne Vilniun)
                    Paskutinis taisė evvt; 2022.06.07, 10:11.

                    Comment


                      Jeigu kris geležinė uždanga, Vilnius pralaimės konkurencinę kovą Minskui, kuris turi tiek gyventojų kiek visoje Lietuvoje ir tai nėra koks atsilikęs užkampis. Bet nei vienas rimtas analitikas greito Mordoro galo neprognozuoja, nauja, jaunesnė nei Putinas karta yra ne ką geresnė.

                      Comment


                        Metropolinė zona, Vilniaus.Click image for larger version

Name:	107764_1-17d1e791794312a83de49df9a1524f13.png
Views:	32
Size:	2,22 MB
ID:	1973007

                        ​​​​​​Vakarinė dalis taip pat priklausytų.

                        Click image for larger version

Name:	72785_1-e9761ebc8dfb3796f9d85c214e111159.jpg
Views:	32
Size:	225,8 kB
ID:	1973008

                        Comment


                          Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                          Jeigu kris geležinė uždanga, Vilnius pralaimės konkurencinę kovą Minskui, kuris turi tiek gyventojų kiek visoje Lietuvoje ir tai nėra koks atsilikęs užkampis. Bet nei vienas rimtas analitikas greito Mordoro galo neprognozuoja, nauja, jaunesnė nei Putinas karta yra ne ką geresnė.
                          Perėjom nuo kas yra prie "Kas būtų jeigu būtų"

                          Comment





                            Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                            Jeigu kris geležinė uždanga, Vilnius pralaimės konkurencinę kovą Minskui, kuris turi tiek gyventojų kiek visoje Lietuvoje ir tai nėra koks atsilikęs užkampis.
                            Iš kur tavo „duomenys“? Minskas turi 2 mln., gyventojų, Lietuva 2,8 mln. Dalis minskiečių kraustysis į Vilnių, dirbs aptarnavime (indų plovėjai, troleibusų vairuotojai, valytojai ir t.t.), ką ir dabar daro tik tuomet tai bus kiti skaičiai, daug didesni.

                            Minske laikinai smuks lygis kaip pas mus 1990-2000, gyventojų apmažės iki 1,5 mln. dėl emigracijos (išvažiuos kokie 2 mln. baltarusių) kaip pas mus 2004-2022. Lietuviškas verslas giliai skverbsis į Minską, bus pastatyta daug Maximų ir Akropolis. Panašiai kaip VISĄ Rygą susipirko, „nuo iki“.

                            Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                            Bet nei vienas rimtas analitikas greito Mordoro galo neprognozuoja, nauja, jaunesnė nei Putinas karta yra ne ką geresnė.
                            Švelniai tariant – netiesa.

                            Comment


                              Parašė evvt Rodyti pranešimą

                              Tai gerai, tada su Ryga galima tęsti sumuot gyvenvietes toliau iki maždaug Vilniaus apskrities ribų dydžio apimties + Alytaus apskrities didumo.
                              Galima sumuot jei tai TIKRAI turi ryšių su Ryga, nes tu, savo žutbūtinius siekiu BET KOKIA KAINA įrodyti neva Ryga pirmauja, tuoj visą Latviją ir pusę Lietuvos įrodinėsi kaip Rygos metropoliją.

                              Parašė evvt Rodyti pranešimą
                              Ps. Nenustebkit kad ten pateks dar ir Šiauliai su Panevėžiu ir apylinkėm (apie 250k kurie dažniau keliauja Rygon o ne Vilniun)
                              Tada būk geras ir įtrauk visokius Maladečinus ir Lydas po 100k gyv. į Vilniaus metropoliją.

                              Vilniaus metropolinė zona. Kas pasiekiama keliais arba geležinkeliu per ~1 valandą. Vilniaus apskritis ir dar būtina įtraukt MOLĖTUS su rajonu.
                              Click image for larger version  Name:	image_123255~2.png Views:	0 Size:	2,19 MB ID:	1973025

                              Taip pat Alytaus apskrities vakarinė dalis.
                              Click image for larger version  Name:	72785_1-e9761ebc8dfb3796f9d85c214e111159.jpg Views:	0 Size:	225,8 kB ID:	1973026
                              Paskutinis taisė dangoraižistas; 2022.06.07, 10:28.

                              Comment


                                Parašė evvt Rodyti pranešimą
                                Ps. Nenustebkit kad ten pateks dar ir Šiauliai su Panevėžiu ir apylinkėm (apie 250k kurie dažniau keliauja Rygon o ne Vilniun)
                                Turėjome giminėj šiauliečių, tai jie nelabai žinojo, kad lėktuvu galima skristi ir iš Rygos, ne tik Vilniaus.
                                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                Comment


                                  Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

                                  Beje, pačių LATVIŲ valstybės nuopelno dėl geresnio tinklo tame nėra, nes rusijos imperija statė tuos geležinkelius į tris UOSTUS (Riga, Libava, Vindava) ir strateginiams tikslams, karinė paskirtis.
                                  Aš siūlyčiau nuspręsti, ar tamsta diskutuojate apie tai, kas yra geriau išvystyta sostinė, ar kuri tauta "geriau varo" po nepriklausomybės atgavimo, nes tai yra labai skirtingi dalykai. Taip, latviai paveldėjo Rygą, tipišką europietišką miestą, kai Lietuviai paveldėjo 17 amžiaus miestelį apstatytą komiblokais. Dabar latviai žaidžia SimCity 'easiest' lygiu, kai lietuviai - vienu sunkiausiu.


                                  Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

                                  Ar yra/buvo BENT VIENA panaši inžineriškai SUNKIAI sprendžiama kliūtis geležinkeliui lygumų Latvijoje tarp Rygos ir Liepojos, Daugpilio?
                                  Kas Lietuvoje yra sudėtingiau geležinkelių infrastruktūros prasme nei 625 metrų ilgio Vanšu tiltas per Daugavą? Šalia, latviai, beje, stato ir naują tiltą su Rail Baltica projektu, kuris kainuos apie pusę milijardo eurų, o Rygos centrinės stoties darbai yra dažnai minimi kaip sudėtingiausi visame RB projekte. Vien šie projektai, kartu su linija į oro uostą, bus labai reikšmingas šiuolaikinių latvių indėlis (tebūnie ir ES finansuojamas) į Rygos struktūrą ir centrinio mazgo formavimą, t.y. dalykus, kurie padaro Rygą panašesniu miestu į Vokietijos miestus, nei į mikrorajoninius post sovietinius, kokiu yra Vilnius.

                                  Tokių projektų ES finansavimas, beje, nėra viskas - norint juos gerai paruošti, pirma reikia turėti gerus prioritetus, kuriuos latviai, akivaizdu, kad turi, o lietuviai - ne. Ką gero RB projekte nuveikė mikrorajoninių kaimiečių šalis Lietuva? Prie Kauno nesugebėjom išsiderėti nei tilto prie HES'o platinimo, nei tunelio platinimo. Į vieną juostą tunelyje, didžiausiame Lietuvos butelio kakliuke, bus kišami keturi keliai. Panevėžio stotis bus laukuose, nepajungtas didžiausias miestelis tarp Vilniaus ir Kauno (Elektrėnai) ir tt. ir pan. Kai Ryga leidžia šimtus milijonų rimtiems projektams, prie kurių sunku prisikabinti, lietuviai kol kas tik išmetė šimtus milijonų vingiuotos carinės vėžės dvigubinimui, kurios niekada nereikės.

                                  Gal dar pakalbam ką mikrorajoniniai kaimiečiai lietuviai gero nuveikė integravimui geležinkelių į miesto VT? Ogi visiškai nieko. Mikrorajoninei chebrai su VT važinėti yra nelygis, geriau važinėti su skendusia gelda iš Amerikos ir parkuoti ją belenkur, nes vis tiek post sovietiniuose miestuose nėra tvarkos ir niekas nebaudžia. Vargetoms, kurie vis tik važinėja su VT, per akis yra valandą purtytis 10km be pirmumo teisės važiuojančiuose autobusuose be kondicionierių, o Rygos tramvajus (nekalbant jau apie centrinį transporto mazgą) atrodo kaip mokslinė fantastika. Dar norim mes lygintis su Ryga. Pirma gal pabandom aplenkti Daugpilį?
                                  Paskutinis taisė VLR; 2022.06.07, 10:36.

                                  Comment


                                    To VLR. Užsitrauksit jūs dangoraižisto rūstybę! Apkaltins Rygos ... laižymu. Jei rimtai, palaikau jūsų argumentus 100 %, nors ir kokie jie būtų mums skaudūs.

                                    Comment


                                      Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

                                      Galima sumuot jei tai TIKRAI turi ryšių su Ryga, nes tu, savo žutbūtinius siekiu BET KOKIA KAINA įrodyti neva Ryga pirmauja, tuoj visą Latviją ir pusę Lietuvos įrodinėsi kaip Rygos metropoliją.



                                      Tada būk geras ir įtrauk visokius Maladečinus ir Lydas po 100k gyv. į Vilniaus metropoliją.

                                      Vilniaus metropolinė zona. Kas pasiekiama keliais arba geležinkeliu per ~1 valandą. Vilniaus apskritis ir dar būtina įtraukt MOLĖTUS su rajonu.
                                      Jeigu skaičiuoti kas pasiekiama per valandą su VT, tai Vilniaus riba mažėja iki to kas pasiekiama per ~40-45 min, nes dar reikia pasiekti tašką mieste iš daug kam nepatogioje vietoje esančios stoties. Tad Vilniaus metropolika tada dapsiriboja iki Maišiagalos ir Nemenčinės šiaurėje, bei Elektrėnų ir Trakų vakaruose. Neskaičiuojant laiko mieste gal dar galima ant ribos skaičiuoti Kaišiadoris, Širvintas, Pabradę, Šalčininkus, bet čia jau pritempinėjimas. O Alytus, iki kurio greičiausiu autobusu 1h 40min niekaip negali būti skaičiuojamas Vilniaus regione.

                                      Comment


                                        Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                                        Gali dangoraižstas kiek nori putotis, bet Ryga yra ir bus hub'as, o Vilnius yra pakraščio miestas. Tas dar labiau paaštrėjo prasidėjus karui, 30 km iki Mordoro, apie perspektyvas patys spręskite.
                                        Na dangoražistas perdeda, kas be ko, bet kad Ryga nieko nepranešense už Vilnių tai irgi faktas. Vienintelis ir manau esminis Vilniaus pranašumas yra likusi Lietuva, kuri vis dar turi nemaža bazė kuri suvažiuos į Vilnių.

                                        Comment


                                          Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                                          To VLR. Užsitrauksit jūs dangoraižisto rūstybę! Apkaltins Rygos ... laižymu. Jei rimtai, palaikau jūsų argumentus 100 %, nors ir kokie jie būtų mums skaudūs.
                                          Aš, beje, tikrai nekalbu iš pralaimėtojo pozicijos Istorija dar toli gražu nesibaigė. Mano nuomone, Lietuvos ilgalaikės perspektyvos yra geresnės nei Latvijos . Tokie struktūriniai miestų urbanistikos dalykai, apie kuriuos kalbėjau, yra nesunkiai išsprendžiami šalyje, kurios BVP yra 50 milijardų eurų (ir sparčiai auga) ir jie bus išspręsti. Bet visų pirma reikia suprasti, kokioje urbanistinėje skylėje mes sėdime lyginant su panašaus dydžio miestais Europoje ir mažiau klausyti žmonių, kurie sako, kad viskas yra gerai. Nėra gerai, Lietuvoje reikia labai daug investicijų į dalykus, kuriuos kiti miestai turi seniai pasistatę. Kai tai pagaliau bus suprasta, bus išrinkti politikai, kurie tai supranta ir viskas bus sutvarkyta per 10-20 metų. 19-amžiaus miestai yra gerai, bet nauji pastatai yra 'žalesni' ir juose patogiau gyventi. Klasikinė traukinio ir tramvajaus kombinacija yra puiku, bet modernios LRT sistemos ar gerai padaryti "tram train" variantai gali būti daug geriau. Galima sutvarkyti ir komiblokus į sąlyginai geras vietas gyventi. Su teisingais prioritetais, viskas gali būti padaryta labai gerai ir greičiau bei pigiau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Mano nuomone, Lietuva juda link tų teisingų prioritetų, tačiau smarkiai lėčiau, nei norėtųsi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X