Parašė kaunaz
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Automobiliai
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimąŠiaip tai reiktų pasidomėti pačia rinka, prieš rašant tokius kategoriškus teiginius, nes galima pagalvoti, kad rašai iš lempos.
Korėjiečių situacija buvo visai kita (japonų vėl kita). Ji buvo gerokai prastesnė, nei dabar yra kiniečių. Iš esmės korėjiečiai savo mašinas kūrė kopijuodami, pirkdami visokias pasenusių modelių licencijas ir t.t. Buvo tikrai sunki situacija, bet jie visgi išsikovojo savo pozicijas ir valio jiems už tai.
Kinijoje gi viskas yra smarkiai kitaip.
Galim šiek tiek paanalizuoti kelis stambesnius kinietiškus gamintojus ir iš kokio molio jie yra drėbti.
Qoros 50:50 kaip joint venture priklauso "Chery Automotive" ir Izraelio holdingui "Israel Corporation" (pavadinimas durnas, bet tiek jau to).
O kas gi tas Chery? Kažkoks neaiškus kitaiskas brand'as, ar ne? Gal ir taip, bet faktai yra tokie, kad Chery taip pat turi 50:50 joint venture įmonę su Tata Motors ir jau stato gamyklą Kinijoje, kur bus gaminami Jaguarai ir Land Roveriai. Galima įsivaizduoti, koks technologinis postūmis tai yra jų pačių vystomiems brand'ams, kaip Qoros. Tuo galima net neabejoti. Tai, beje, rodo ir minimas crash testas.
SAIC Motor. Nuo 1984 veikia joint venture principu su VW ir gamina VW, Audi ir Škoda bei krūvą savo brandų (Maxus, MG, Roewe ir t.t.)
FAV. Lygiai tas pats, kaip ir SAIC su VW, plius Toyota, Mazda ir GM. Ir krūva savo brandų.
Geely. Volvo bei savo brand'as.
Brilliance (čia tas pats, kuris kažkada pademonstravo legendinį crash testą). Joint venture su BMW. Gamina BMW 3 series, 5 series ir X1 ir savo brand'ą.
BYD. Turi joint venture su Daimler AG bei patys yra vieni iš elektrinių auto ir pilnų hibridų pionierių.
Panašių pavyzdžių yra daug ir visi jie gamina tiek užsienietiškas savo joint venture partnerių mašinas, tiek ir savo brand'us. Aišku, kad užsieniečiams tai yra šiek tiek rizikingas biznis (iš esmės juk jie yra konkurentai), bet tikriausiai nėra kito pasirinkimo dėl Kinijos įstatymų, kur tokiais atvejais privalo būtų ne mažesnė kaip 50% vietinės kompanijos nuosavybė.
Visgi tai neišvengiamai reiškia, kad visos tos kompanijos iki vienokio ar kitokio lygio perima arba perims savo užsienio partnerių naudojamas technologijas ir pradeda savo pačių R&D nuo visai kito lygio, nei kažkada pradėjo japonai ar korėjiečiai. Yra ir labai geras pavyzdys iš kitos industrijos - traukinių. Viskas buvo daroma lygiai taip pat: Importavimas iš užsienio, joint venture ir gamyba vietoje, gamyba vietoje be joint venture. Aišku, į tai investuojama daug pinigų su valstyb4s palaiminimu, kurių automobilių industrijai niekas lengva ranka neduoda, bet visvien tikriausiai yra pakankamai išteklių užsiimti rimtu R&D.
O dėl Europos tai gal ir jo. Rinka čia yra praktiškai perpildyta ir per daug gamyklų. Tai gal dėl to naujų brandų perspektyvos ir miglotos. Visgi didžiausios ir svarbiausios automobilių rinkos yra ne Europoje, o Azijoje (Kinijos "savo vidaus rinka", beje, yra be konkurencijos didžiausia pasaulyje tiek pagal pardavimų piniginę išraišką, tiek pagal mašinų skaičių, tiek pagal gamybą) ir būtent ten reiktų žiūrėti, kai kalbame apie brandus ir plėtrą. Tai čia viskas kaip ir aišku.
Bet lieka pakankamai neaiškių rinkų. Kaip bus su P.Amerika (Brazilija)? Afrika (taip, jie ten po medžius laksto, bet visgi mašinas irgi retkarčiais perka)? Tomis pačiomis JAV?
Gal kas gali pavardinti išimtinai kinietiškų brandų nesvarbu kokiu, kurie sukurti pačių kinų o ne pirkti?
Pagrindinė mano manymu kinų problema - jie nemoka sukurti ir išvystyti pasauliniu mastu žinomo ir pripažystamo brand'o.
Comment
-
Parašė MAR1US Rodyti pranešimąKiniai turi visus reikalingus resursus, bet aš labai abejoju ar jie sugebės išvystiti šį ar kitą brand'ą pasauliniu mąstu. Be je šitas Qoros kurtas europiečių/japonų/amerikiečių - jis tik gaminamas kinijoje kinų rankų o visas dizainas, inžineriniai sprendimai pasamdytų specialistų sukurti.
Būtų įdomu išgirsti, kodėl abejoji, kad didžiausioje pasaulio auto rinkoje, kuri neturi kur dėti sukauptų pinigų, kur investuojami šimtai milijardų USD į visas įmanomas mokslo ir R&D sritis, nesugebėtų išvystyti šito ar eilės kitų brandų. Tiesą sakant, sunkiai įsivaizduoju kažkokį protingą tokių teiginių pagrindimą. Nebent netolimoje ateityje prognozuoji ten branduolinį karą?
Gal kas gali pavardinti išimtinai kinietiškų brandų nesvarbu kokiu, kurie sukurti pačių kinų o ne pirkti?
Pagrindinė mano manymu kinų problema - jie nemoka sukurti ir išvystyti pasauliniu mastu žinomo ir pripažystamo brand'o.
Dėl Vakarų, tai taip. Vakaruose kiniški brand'ai dar menkai žinomi (nors tai pamažu keičiasi). Tam yra viena gana rimta priežastis: pačios Kinijos rinkos dydis. Kinijos rinkoje yra daugybė neišnaudotų galimybių ir būtent savo rinkoje dauguma vietinių brand'ų plečia savo veiklą. Į kitas rinkas jie ims plėstis, kai vietinė rinka bus užpildyta. Visgi reikia turėti omeny, kad Vietinė Kinijos rinka yra labai didelė ir iš principo didesnė arba panašaus dydžio, nei visa Vakarų rinka kartu paėmus, nelygu, ką matuosi.
Pavyzdžiui, kad ir tie patys socialiniai tinklai. Tarkim, kinietiškas QZone (priklausantis Tencent) turi daugiau vartotojų, negu Twitter'is. Brand'ų vertė irgi nemažai ką pasako. Grubiai paėmus, kinietiški Socialiniai tinklai pinigine išraiška yra verti maždaug 1/2 to, kiek verti vakarietiški socialiniai tinklai (pagal šitą rankingą).
Kitaip tariant, kiniečiams bent kol kas paprasčiausiai nėra jokio reikalo reklamuoti savo brand'ų Vkaruose, nes tai nebūtų finansiškai naudinga. Bet yra ir tokių, kurie jau bando. Turbūt įsimintinaiusi pavyzdžiai būtų Lenovo ir Huawei.
Svarbaiusia čia yra suvokti Kinijos rinkos dydį. Apskritai geriausia į Kiniją žiūrėti ne kaip į valstybę, bet kaip į Kontinentą su 1,35mlrd. gyventojų t.y. Europa ir Šiaurės Amerika kartu sudėjus.
Prie to paties, ne ką mažiau įdomus chart'as: Top 100 vertingiausių pasaulio brand'ų http://www.millwardbrown.com/brandz/...p100_Chart.pdf
Tarkim, Tencent prekės ženklas yra vertingesnois už BMW, Facebbok, Samsung. Baidu yra vertingesnis už Oracle, Ebay ar Intel. O jeigu tikėsime Bloomberg, tai Tencent kompanija šiuo metu yra verta maždaug tiek pat, kaip ir facebook:
Tencent Approaches Facebook Value Amid China Web Boom
http://www.bloomberg.com/news/2013-0...et-growth.html
Žodžiu, galima užmatyti gana įdomių procesų. Svarbaiusia, nedemonstruoti savo žinių trūkumo, kaip etalono, ir geriau tiesiog pasidomėti.Paskutinis taisė John; 2013.09.28, 01:30.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąNelabai rimtas argumentas - "abejoju".
Būtų įdomu išgirsti, kodėl abejoji, kad didžiausioje pasaulio auto rinkoje, kuri neturi kur dėti sukauptų pinigų, kur investuojami šimtai milijardų USD į visas įmanomas mokslo ir R&D sritis, nesugebėtų išvystyti šito ar eilės kitų brandų. Tiesą sakant, sunkiai įsivaizduoju kažkokį protingą tokių teiginių pagrindimą. Nebent netolimoje ateityje prognozuoji ten branduolinį karą?
Tencent, Baidu, Sina Weibo, Huawei, ZTE, Sinopec, Petrochina, BYD, pagrindinės avialinijos (China Air, China Southern, China Eastern), Haier, pagrindiniai bankai (ICBC, BoC, CCB, ABC) ir daug visokių kitų. Čia tik pasaulinio lygio kompanijos. Visokių tik vietos rinkoje naudojamų brandų tikriausiai neverta minėti.
Ką reiškia "pasauliniu mastu"? JAV ir Europoje? Tai dar ne visas pasaulis, o, geriausiu atveju, tik pusė ar dar mažiau.
Dėl Vakarų, tai taip. Vakaruose kiniški brand'ai dar menkai žinomi (nors tai pamažu keičiasi). Tam yra viena gana rimta priežastis: pačios Kinijos rinkos dydis. Kinijos rinkoje yra daugybė neišnaudotų galimybių ir būtent savo rinkoje dauguma vietinių brand'ų plečia savo veiklą. Į kitas rinkas jie ims plėstis, kai vietinė rinka bus užpildyta. Visgi reikia turėti omeny, kad Vietinė Kinijos rinka yra labai didelė ir iš principo didesnė arba panašaus dydžio, nei visa Vakarų rinka kartu paėmus, nelygu, ką matuosi.
Pavyzdžiui, kad ir tie patys socialiniai tinklai. Tarkim, kinietiškas QZone (priklausantis Tencent) turi daugiau vartotojų, negu Twitter'is. Brand'ų vertė irgi nemažai ką pasako. Grubiai paėmus, kinietiški Socialiniai tinklai pinigine išraiška yra verti maždaug 1/2 to, kiek verti vakarietiški socialiniai tinklai (pagal šitą rankingą).
Kitaip tariant, kiniečiams bent kol kas paprasčiausiai nėra jokio reikalo reklamuoti savo brand'ų Vkaruose, nes tai nebūtų finansiškai naudinga. Bet yra ir tokių, kurie jau bando. Turbūt įsimintinaiusi pavyzdžiai būtų Lenovo ir Huawei.
Svarbaiusia čia yra suvokti Kinijos rinkos dydį. Apskritai geriausia į Kiniją žiūrėti ne kaip į valstybę, bet kaip į Kontinentą su 1,35mlrd. gyventojų t.y. Europa ir Šiaurės Amerika kartu sudėjus.
Prie to paties, ne ką mažiau įdomus chart'as: Top 100 vertingiausių pasaulio brand'ų http://www.millwardbrown.com/brandz/...p100_Chart.pdf
Tarkim, Tencent prekės ženklas yra vertingesnois už BMW, Facebbok, Samsung. Baidu yra vertingesnis už Oracle, Ebay ar Intel. O jeigu tikėsime Bloomberg, tai Tencent kompanija šiuo metu yra verta maždaug tiek pat, kaip ir facebook:
Tencent Approaches Facebook Value Amid China Web Boom
http://www.bloomberg.com/news/2013-0...et-growth.html
Žodžiu, galima užmatyti gana įdomių procesų. Svarbaiusia, nedemonstruoti savo žinių trūkumo, kaip etalono, ir geriau tiesiog pasidomėti.
Qoros bent jau pasistengė kad jų automobilis būtų saugus, o tai didžiulis žingsnis kad jį apskritai kas pirktų. Korijiečiai bent 10 metų stengėsi konkuruoti mažesnia kaina ir gausesne įranga, kartu nuolat gerindami kokybę. Be to mašina tai ne mobilusis - pirkdamas automobilų nori, kad jis būtų geras, kokybiškas, išvaizdus ir pan., o ar tą gali pasiūlyti bent vienas kinų auto gamintojas, neskaitant to ką gamina kartu su BMW, Audi ir pan. Jei Qoros kokybe bent prilygs korijiečiams tuomet yra jiems šansų o jei ne - kaip ir minėjai Kinijos rinka milžiniška. Puikus pavyzdys kinų nupirkti ir atgimę Rover ir MG - Europoje jų niekas beveik neperka, nors kaina su nuolaidomis labia gera, bet tuo gerumas ir pasibaige.
O dėl brand'ų tai man girdėti/žinomi tik Huawei, ZTE, avialinijos ir auto gamintojai, o kiti nelabai. Nors labiau norėjau sužinoti brand'ų kasdieniškesnių prekių - drabužių ir pan.
Comment
-
Kaip planavo, taip ir padarė.
„Saab“ atgaivino automobilių gamybą Švedijoje
Nauji „Saab“ šeimininkai „National Electric Vehicle Sweden“ (NEVS) pagamino du „Saab 9-3“ automobilius Trollhättan'o gamykloje Švedijoje. Taip ruošiamasi kiek vėliau prasidėsiančiai serijinei gamybai, rašo „Automotive News Europe“
Comment
-
Parašė MAR1US Rodyti pranešimąNu tai vienoje savo rinkoje jie ir gali dominuoti su dabartiniais automobiliais - pasauliniu mąstu pagal mane kad mašiną pirktų ir japonas, amerikietis, rusas ir afrikietis, o ne tik patys kinai. Pvz Volkswagen'ą perka ne tik vokietis. Ar pats pirktum koki geely ar BYD automobilį? Jaučiu kad ne.
Qoros bent jau pasistengė kad jų automobilis būtų saugus, o tai didžiulis žingsnis kad jį apskritai kas pirktų. Korijiečiai bent 10 metų stengėsi konkuruoti mažesnia kaina ir gausesne įranga, kartu nuolat gerindami kokybę. Be to mašina tai ne mobilusis - pirkdamas automobilų nori, kad jis būtų geras, kokybiškas, išvaizdus ir pan., o ar tą gali pasiūlyti bent vienas kinų auto gamintojas, neskaitant to ką gamina kartu su BMW, Audi ir pan. Jei Qoros kokybe bent prilygs korijiečiams tuomet yra jiems šansų o jei ne - kaip ir minėjai Kinijos rinka milžiniška. Puikus pavyzdys kinų nupirkti ir atgimę Rover ir MG - Europoje jų niekas beveik neperka, nors kaina su nuolaidomis labia gera, bet tuo gerumas ir pasibaige.
O dėl brand'ų tai man girdėti/žinomi tik Huawei, ZTE, avialinijos ir auto gamintojai, o kiti nelabai. Nors labiau norėjau sužinoti brand'ų kasdieniškesnių prekių - drabužių ir pan.
O kodėl svarbu, ką pirktų koks japonas ar vokietis? Svarbu, kokie yra bendri pardavimai, pelnas ir panašūs skaičiai. Ar perka vokietis, ar armėnas, ar ufinautai iš Marso, nėra labai svarbu. Kaip ir koks Huawei. Pats brand'as gal ir nėra labai gerai žinomas eiliniam žmogui, bet nepaisant menko žinomumo, faktas tas, kad, ko gero, ir tavo paties mobiliako ryšys yra valdomas būtent su Huawei įranga. Vartotojų psichologija, be abejo, yra svarbus niuansas, bet tik tiek, kiek tai galima paversti į $€¥. Būtent pagal tai ir reiktų vertinti, ar automobilis (ar bet koks kitas daiktas) yra geras ir ar kas nors jį perka.
Pats terminas "pasaulinis mastas" yra gana saldus ir suponuojantis apie beribį potencialą. Tik kas iš to, jeigu tas "pasaulinis mastas" apsiriboja tik vienu ar dviem kontinentais? Kad ir koks Google. Juk "visi žino", kad Google yra "pasaulinis" servisas, kurį naudoja visi, visur, visada ir bet kokioje situacijoje, ar ne? Bet ar tikrai? Atsakymas, žinoma, yra ne. Google yra menkai žinomas Kinijoje (t.y. be konkurencijos didžiausioje pasaulio Interneto rinkoje). Beveik nežinomas P.Korėjoje, neužimantis lyderio pozicijų Rusijoje. Lygiai taip pat ir su Facebook ar kitais technologijų/IT brandais. Paprasčiausiai reikia suvokti, kad tai, kas dominuoja mūsų informacinėje erdvėje, nebūtinai dominuoja kitur. Negana to, ten tai gali būti išvis beveik niekam nežinomas ir nieko nesakantis pavadinimas. Dėl to reiktų atsargiai vartoti tokius terminus, kaip "pasauliniu mastu", nes tai labai sąlyginis ir dažnai tik žmonių vaizduotėje egzistuojantis dalykas.
O grįžtant prie automobilių, tiesiog siūlau įsiskaityti į anksčiau pateiktus argumentus. Kontrargumentai kaip "nemanau" arba "pagal mane" nelabai atremia tokią poziciją. Pagaliau, paisžiūrėkim istoriškai kaip atrodė Kinijos auto rinka , tarkim, nuo 1980. Ar net nuo 1990. Ir kaip atrodo dabar. Progreso kreivė paskutinius 15 metų šovė į viršų kone vertikaliai pagal visus įmanomus rodiklius. Tiesiog fiziškai neįmanoma, kad iš to neišaugtų nauji geri brand'ai ir gaminiai, kai į tai investuojami milžiniški pinigai, dirba armija atitinkamo išsilavinimo žmonių ir vykdoma atitinkama valdžios politika. Nei Japonai, nei Korėjiečiai apie tokias sąlygas net nesapnavo.Paskutinis taisė John; 2013.09.28, 03:34.
Comment
-
Gal kas gali pavardinti išimtinai kinietiškų brandų nesvarbu kokiu, kurie sukurti pačių kinų o ne pirkti?
Tencent, Baidu, Sina Weibo, Huawei, ZTE, Sinopec, Petrochina, BYD, pagrindinės avialinijos (China Air, China Southern, China Eastern), Haier, pagrindiniai bankai (ICBC, BoC, CCB, ABC) ir daug visokių kitų. Čia tik pasaulinio lygio kompanijos. Visokių tik vietos rinkoje naudojamų brandų tikriausiai neverta minėti..
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąNa juk reikia suprasti, kad tokie dalykai neatsiranda per dieną. Kaip neatsirado ir Japoniški bei Korėjietiški brandai. Tai tik laiko klausimas: po poros metų? Po 5? Galbūt, daugaiusiai, po 10?
O kodėl svarbu, ką pirktų koks japonas ar vokietis? Svarbu, kokie yra bendri pardavimai, pelnas ir panašūs skaičiai. Ar perka vokietis, ar armėnas, ar ufinautai iš Marso, nėra labai svarbu. Kaip ir koks Huawei. Pats brand'as gal ir nėra labai gerai žinomas eiliniam žmogui, bet nepaisant menko žinomumo, faktas tas, kad, ko gero, ir tavo paties mobiliako ryšys yra valdomas būtent su Huawei įranga. Vartotojų psichologija, be abejo, yra svarbus niuansas, bet tik tiek, kiek tai galima paversti į $€¥. Būtent pagal tai ir reiktų vertinti, ar automobilis (ar bet koks kitas daiktas) yra geras ir ar kas nors jį perka.
Pats terminas "pasaulinis mastas" yra gana saldus ir suponuojantis apie beribį potencialą. Tik kas iš to, jeigu tas "pasaulinis mastas" apsiriboja tik vienu ar dviem kontinentais? Kad ir koks Google. Juk "visi žino", kad Google yra "pasaulinis" servisas, kurį naudoja visi, visur, visada ir bet kokioje situacijoje, ar ne? Bet ar tikrai? Atsakymas, žinoma, yra ne. Google yra menkai žinomas Kinijoje (t.y. be konkurencijos didžiausioje pasaulio Interneto rinkoje). Beveik nežinomas P.Korėjoje, neužimantis lyderio pozicijų Rusijoje. Lygiai taip pat ir su Facebook ar kitais technologijų/IT brandais. Paprasčiausiai reikia suvokti, kad tai, kas dominuoja mūsų informacinėje erdvėje, nebūtinai dominuoja kitur. Negana to, ten tai gali būti išvis beveik niekam nežinomas ir nieko nesakantis pavadinimas. Dėl to reiktų atsargiai vartoti tokius terminus, kaip "pasauliniu mastu", nes tai labai sąlyginis ir dažnai tik žmonių vaizduotėje egzistuojantis dalykas.
O grįžtant prie automobilių, tiesiog siūlau įsiskaityti į anksčiau pateiktus argumentus. Kontrargumentai kaip "nemanau" arba "pagal mane" nelabai atremia tokią poziciją. Pagaliau, paisžiūrėkim istoriškai kaip atrodė Kinijos auto rinka , tarkim, nuo 1980. Ar net nuo 1990. Ir kaip atrodo dabar. Progreso kreivė paskutinius 15 metų šovė į viršų kone vertikaliai pagal visus įmanomus rodiklius. Tiesiog fiziškai neįmanoma, kad iš to neišaugtų nauji geri brand'ai ir gaminiai, kai į tai investuojami milžiniški pinigai, dirba armija atitinkamo išsilavinimo žmonių ir vykdoma atitinkama valdžios politika. Nei Japonai, nei Korėjiečiai apie tokias sąlygas net nesapnavo.
Reik palauk ir pažiurėsim ant kiek geras šitas Qoros, kai pasirodys pirmi testai bus matyt.
P.S. nekišk tu visur tų IT ir panašių įmonių, nes mes kalbam apie automobilių pramonę.Paskutinis taisė MAR1US; 2013.09.28, 09:47.
Comment
-
Parašė TH1 Rodyti pranešimąO cia ne paprasciausia Twitter kopija ? Didzioji dalis tu kompaniju nelabai panasu, kad uzsiimtu kazkokiomis reiksmingesnemis inovacijomis, apart Huawei ? Aisku Kinija yra milziniska rinka ir kompanijos gali but verstis kuo puikiausiai be jokiu ten Europu ar Ameriku. Bet ar jie yra ka nors tokio, savo, unikalaus ir revoliucinio sugalvoje, o ne kaip bezdzioneles pamegdzioja ? Twitteris su visais savo # tagais gi vakaruose buvo sugalvotas.
Kaip bebūtų, Weibo turi panašų kiekį vartotojų, kaip ir Twitteris (apie 500 milijonų). O kuo jie skiriasi, gali paskaityti čia.
Comment
-
Parašė MAR1US Rodyti pranešimą
P.S. nekišk tu visur tų IT ir panašių įmonių, nes mes kalbam apie automobilių pramonę.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąNa o popierius ir parakas buvo sugalvotas Kinijoje. Pagal tokią logiką išeina, kad visi iš to išsivystę produktai yra "paprasdčiausia kopija"?
Kaip bebūtų, Weibo turi panašų kiekį vartotojų, kaip ir Twitteris (apie 500 milijonų). O kuo jie skiriasi, gali paskaityti čia..
Comment
-
Parašė MAR1US Rodyti pranešimąQoros bent jau pasistengė kad jų automobilis būtų saugus, o tai didžiulis žingsnis kad jį apskritai kas pirktų. Korijiečiai bent 10 metų stengėsi konkuruoti mažesnia kaina ir gausesne įranga, kartu nuolat gerindami kokybę. Be to mašina tai ne mobilusis - pirkdamas automobilų nori, kad jis būtų geras, kokybiškas, išvaizdus ir pan., o ar tą gali pasiūlyti bent vienas kinų auto gamintojas, neskaitant to ką gamina kartu su BMW, Audi ir pan.
Comment
-
Į Europą kinai savo automobilius įvedinėja per jos "pakraščius". Pernai Ukrainoj mačiau ne vieną reklamą, kur reklamavosi Geely, BYD ir dar kažkas, šiemet tą patį pastebėjau Turkijoje. Taip po truputį ir iki mūsų prieis. Pasiūlys Golfo analogą už perpus mažesnę kainą ir pirks visi užsimerkę.
Comment
-
/\ tas kinų pigumas irgi negalės amžinai tęstis. Norės ir jie geriau pagyventi, ne tik arti nuo ryto iki vakaro. Įdomu, koks tų auto gamyklų automatizacijos lygis, kaip jie pasieks tokį vakarų automatizacijos lygį. Žinoma, jei kalba eina apie surinkimą ir apie minėtą unifikaciją, tuomet daug paprasčiau automatizuotis, bei kiek žinau, dar daug rankų darbo reikia surenkant automobilius.Paskutinis taisė andyour; 2013.09.28, 15:31.
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąKokybė irgi priklauso ne vien nuo brando, pvz. prancūziškų ar ispaniški automobiliai turi gan nemažai wolksvageno dalių, jei neklystų. Ateityje gal beliks tik brandai, visą kitą bus galima lengvai susikomplektuoti iš kitų gamintojų, analogiškai kaip kompiuterius.
Comment
-
Parašė TH1 Rodyti pranešimąNa as turejau omeny moderniaja Kinija. Tarkim per paskutinius simta metu ? Gal Weibo ir geresnis, bet tai vistiek patobulinta Twitterio kopija. Kaip ir greitieji traukiniai ar masinos ar net ginkluote. Kas nors, kas nepagaminta ant vakarietisko templeito ?
Ar tai ką nors keičia? Ar japoniški traukiniai dabar nėra geriausi pasaulyje? Juk kažkada traukinį Japonai turbūt "nukopijavo" nuo jį išradusių britų. Ar Singapūro ar Honkongo oro uostai nėra geresni už bet kokį oro uostą Vakaruose? Juk oro uosto idėja irgi atėjo iš Vakarų, kaip ir aviacija apskritai. Ką tai keičia? ogi visiškai nieko. Tas faktas, kad kažkada istorijoje kažkas iš kažko buvo nukopijuota, yra trivialus ir svarbus nebent kažkieno emocinei būsenai. Realiame pasaulyje tai visiškai nesvarbu.
Visgi tam buvo gana objektyvių prižasčių. Čia reiktų perversti paskutinių 200 metų Vakarų ir Kinijos istorijas. Bet tai nekeičia esmės, kad Kinijoje beveik be jokių abejonių rasis (tiksliau, jau dabar randasi, ką mes patys matome) daugybė visame pasaulyje žinomų brandų, kurie konkuruos (kai kurie gal ir nukonkuruos) iki tol dominavusius Vakarietiškus ar Japoniškus/Korėjietiškus brandus. Yra geras pavyzdys: Huawei. Per gana trumpą laiką Huewei laimėjo konkurencinę kovą su Ericsson, nepaisant to fakto, kad jiems buvo pridaryta kliūčių veikti JAV rinkoje.
Vėlgi, reikia į viską pažvelgti ši šiek tiek platesnės perspektyvos ir pamatyti kontekstą. Reikia būti iš kitos planetos, kad abejotum Kinijos galimybėmis kurti ir gaminti tiek gerus automobilius, tiek bet ką kitą, ką tik įmanoma gaminti ir kurti. Kai šalyje yra 1,34mlrd. vidinė rinka, nereali transporto infrastruktūra, trilijonai USD/EUR investicijų į visas egzistuojančias (ir galbūt dar neegzistuojančias) R&D ir technologijų sritis, milžiniškos investicijos į mokslą, švietimą ir socialinę gerovę ir t.t. ir pan., yra tiesiog nesolidu apsiriboti kontrargumentais, kaip "ai nukopijavo" arba "nemanau". Nereikia kopijuoti ir manyti. Reikai žiūrėti, kokie pinigai sukasi, kam jie skiriami ir kas iš to išeina. Reikia būti visiškai aklam, kad to nematytum.
Comment
-
Parašė TH1 Rodyti pranešimąNa tai pateik viena koki pvz ko nors tokio revoliucinio, 100 procentu kinietisko, ka net vakarai kopijuotu nuo kinieciu. As neabejoju, kad gamins jie tas puikias masinas anksciau ar veliau.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąNiekas nesako, kad Vakarai ką nors šiuo metu kopijuoja nuo kiniečių. Tiesiog reikia suvokti kontekstą ir kryptį, kuria viskas eina. Kinija kol kas turėjo tik apie 30 metų įsisavinti modernizaciją ir perimti šiuolaikines praktikas. Vėlgi, jeigu skaitei, ką iki šiol parašiau, turėtum tai suvokti.You've got one life! Live it!
Comment
Comment