Ok, jeigu visame pasaulyje apželdinimas virš parkingo nėra problema, bet Vilniuje dėl kažkokių priežasčių yra (matomai "pas mus kitoks klimatas", kaip sako Rusijoj, kai padaro eilinį šūdą) įdomu kokia bus forumiečių nuomonė apie alternatyvų sprendimą. Šiandien mačiau kaip Malmėje panašiai nuobodžioje betoninėje vietoje pradeda kažkokį humanizavimo projektą ir dažo pradinius eskizus. Įspūdingiausią panašų projektą teko matyt Kopenhagos Superkilen parke a.k.a. "The Red Square". Asmeniškai man labai patiko, dėl spalvų įvairovės ir jomis padalintų erdvių visiškai nesijaučia, kad esi didžiulėje tuščioje aikštėje su labai mažai žalumos. Prie to dar gaunas tikrai įdomus landmark'as ir instagram'inė/tiktok'inė vieta, gal net nebūtų visiškai išmirusi po 17:00 ir savaitgaliais. Kaip manot, ar tai būtų gera mintis Saltoniškių "baltų linijų ir betono kvartalui"?
Taip pat labai pasigendu gero apželdinimo. Tokios architektūros kvartalas būtų atrodęs labai gerai su geru apželdinimu.
Dabar kas belieka tai... na, gal kokius vijoklinius augalus maksimaliai kur galima paleisti, ar ką panašaus...
Pilnai sutinku, kvartalas net su nuobodžiais vienodais fasadais atrodo visai gerai. Tvarkingai išpildytas ir perspektyvos, ir kokybės prasmėm, bet labai stipriai trūksta kokybiško apželdinimo, kuris šiais laikais absoliučiai nėra jokia problema. Skandinavijoje praktiškai po bet kuria kiemo dalimi yra parkingas, bet tai netrukdo virš jo padaryt įspūdingų žalių erdvių su normalių dydžių medžiais ir t.t. Šiame kvartale irgi matome, kad yra atvežta kažkiek "klombų" su medžiais ir kitais augalais, bet jų yra apgailėtinai mažai ir jos pastatytos visiškai be jokios minties, atrodo neestetiškai ir grynai kaip tos VMS klombos ribojant eismą Senamiesty. Nežinau kas trukdo padaryti normaliai, vienintelis kas ateita į galvą - gal kokie priešgaisriniai reikalavimai, kad visur galėtų privažiuot mašina?
Saltoniškių trikampyje naujos automobilių plovyklos nebus.
Labai gerai, kad automobiliai mieste švarėja. Laba blogai, kad jų plovyklos neretai atsiranda ten, kur joms ne vieta, ir kur jos trukdo darniam ir pėsčiomis judėti draugiškam miestui. Artimiausiu metu parengsime aiškias taisykles, kaip ir kur jos gali, o kaip ir kur negali atsirasti.
Pasitarėme su miesto Vyriausiuoju architektu, ir miesto poziciją turime aiškią – Saltoniškių trikampyje dar vienos plovyklos nei buvo planuota, nei miestas tam pritarė, nei pritars, nes akivaizdu, kad tai neatitinka tų 10 Vilniaus architektūros taisyklių, kurias paskelbėme pernai (jos čia: https://bit.ly/2N6p6A0).
Ačiū budriems miestiečiams, ir dar kartą primenu, kad ne kiekvienas viešinamas projektas turi miesto palaiminimą - kartais aistros kyla anksčiau laiko.
Saltoniškės pagal savo užstatymą nėra centras (senamiestis ar naujamiestis), tai ta pati Ukmergės plento parkofkė
A, nu tai viskas aišku. Kadangi Saltoniškės "ne centras", nes nėra nei Senamiestis, nei Naujamiestis, o miesto gatvės yra plentai - tai puiku, statom plovyklas, degalines, kebabines, servisus, burger drive ir kuo daugiau parkoviščių chebroms su niauktomis tačkomis vakarais rinktis. Problem solved.
Komentuoti: