Jei šiemet nebus pradėta statyti žvejų prieplauka Rikinės žiotyse, šiaurinėje Karklės dalyje, gali "nuplaukti" šiam projektui skirti 10 mln. litų. O kol kas dar net nėra detaliojo plano.
Projekto "Mažų žvejybos prieplaukų statyba Baltijos jūros priekrantėje" įgyvendinimu besirūpinančios Lietuvos žuvininkystės produktų gamintojų asociacijos (ŽPGA) pirmininkas Alfonsas Bargaila apgailestauja, kad Klaipėdos rajonas gali lengva ranka nubraukti net kelerių metų triūsą. "Kuo ilgiau rajono politikai ir valdininkai dels, tuo didesnė tikimybė, kad Žemės ūkio ministerija mums rezervuotus pinigus skirs kokiam nors kitam
projektui", - piktinasi žvejų atstovas.
Kaune baigiamas statyti pirmasis Lietuvoje upinis kruizinis laivas „Perlas“.
Buvusį upinį vilkiką rekonstruodami į poilsinį pramoginį laivą Vidaus vandens kelių direkcijos specialistai užtruko beveik ketverius metus.
Anot įmonės vadovo, tai pirmasis Lietuvoje pastatytas kruizinis laivas, plauksiantis tik upėmis. Į vandenį jį ketinama nuleisti po kelių mėnesių.
„Laivas tikrai yra unikalus. Šiais laikais tokiais laivais gali plaukioti tik Egipte, kruizais Nilu. Aš norėčiau, kad tų kruizų būtų Nemune, plaukiant iš Kauno į Klaipėdą, Nidą, Juodkrantę, o ne Nilu“, — kalbėjo VĮ Vidaus vandens kelių direkcija generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.
Laive „Perlas“ gali sutilpti apie pusšimtis keleivių. Jame — kajutės trylikai žmonių, poilsio kambarys, dušai, nedidelė virtuvė.
(...)
Būtent kad netiesiogiai, o aplink. Tačiau uostą statyti vien tik dėl smėlio irgi absurdas. Matyt labai jau riebus kąsnis nusimato. Blogiausia, kad pas mus nėra mąstoma, o tik puolama daryti. Prieplaukų pristatė. Ir kas? Daug jomis kas naudojasi? Laivybos Nemune nėra. Ir ne nuo uosto reikia pradėti. Dabar Kaune yra uostas, yra krantinė. Tereikia pagilinti vagą ir galima gabenti smėlį. Yra net uosto ekskavatorius ir geležinkelis. Apie kokius jie ten krovinius kliedi, kuriems reikėtų naujos infrastruktūros, kuriai sena netinkama?
Gal būtų galima plačiau... Kas gali domėtis, dėl kokių krovinių.
Sunku patikėti, kad gali atsirasti poreikis tokiai logistinei schemai kur iš geležinkelio, naudojamo kroviniams pervežti dideliais atstumais, reikėtų už papildomus kaštus perkrauti krovinį į baržas kad gabenti jį kur... į Klaipėda, kurią galima pasiekti geležinkeliais tiesiogiai.
/\ pradžioje žvyras, vėliau kažkas kiti ims domėtis, atsiras paklausa, atsiras ir geležinkelis, atrodo jau ne kartą diskutuota, kad nėra kažkoks kosmodromo statymas iki ten atšaką atvesti...
Kam žvyrui plukdomam iš Jurbarko į Kaune ir aplink jį vykstančias statybas reikalingas geležinkelis? Į statybų aikštelę jo vistiek geležinkeliu nenuveši. Šiuo metu žvyras yra vienintelis vidaus vandens keliais plukdomas krovinys.
„Statybą planuojame pradėti 2012 metais. Tam jau beveik pasirengta. Šiemet bus baigta techninė dokumentacija. Kitas žingsnis - projekto įgyvendinimas. Viso projekto kaina – 9,5 mln. litų“, - „Kauno dienai“ sakė G. Labanauskas.
1939 m. navigacijos iš Kauno išvykstančių garlaivių tvarkaraštis
Iš "Kauno keleivių traukinių, autobusų ir kitų susisiekimo priemonių tvarkaraštis", 1939 m.
Nyksta Lietuvos kaimai...
Įdomu, kaip iki Babtų nuplaukdavo garlaivis. Dabar pasižiūrėjus į Nevėžį tose vietose, atrodo, kad tik valtys gali plaukioti...
Komentuoti: