Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Kontrabandinių balionų įtaka jaučiama ir pajūryje

    PLQ yra 7 aikštelės, todėl ten ir nenukreipiami skrydžiai.
    Nežinau kiek Kaune, bet pradėti reikėtų nuo daugiau aikštelių. Jei nakvos koks militarinis orlaivis, ar du, dar minus 1-2 vietos.

    Kai aikštelių bus pakankamai, tada jau sekantis lygmuo - naujo oro uosto vizija.
    O kiek SQQ? Ir ar jis bent teoriškai gali gi priimti, nes kaip parašyta net terminalą pagal Šengeno reikalavimus turi?

    Comment


      Parašė kotofeich1 Rodyti pranešimą

      O kiek SQQ? Ir ar jis bent teoriškai gali gi priimti, nes kaip parašyta net terminalą pagal Šengeno reikalavimus turi?
      Priimti gali, bet aptarnauti gali tik vieną komercinį. Vienam nusileidus daugiau nepriimtų.
      Aviate, navigate, communicate

      Comment


        Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
        Na keistas požiūris, dabar naudojamos hibridinės atakos prieš mus ir atsitraukiame mes. Kažkokia visiška bestuburystė. Demontuoti Vilniaus simbolį oro balioną, dėl to, kad kažkam kyla asociacijos. Siūlymai perkelti oro uostą?

        Kas toliau? Kai Minskas pasakys, kad nori Vilniaus pakuotis lagaminus pradėsime?

        Tai jeigu iš Baltarusijos į mus gilėmis mėtys, gal Lietuvos Ąžuolus visus iškirsim? Na, kad nekiltų asociacijų?
        Hibridinės atakos tieisog parodo, kad egzistuoja faktorius, apie kurį priimdami sprendimą (imho, strategiškai klaidingą) nestatyti naujo oro uosto tarp Vilniaus ir Kauno, nepagalvojom. Klaida buvo padaryta prieš kelis metus, ją ištaisyti nėra vėlu, bet sunken costs jau didesnės, nei buvo prieš tuos kelis metus, ir jos akivaizdžiai didės toliau su naujomis investicijomis į VNO. Aišku, galima visaip teisinti ir racionalizuoti tokius sprendimus, bet klaidingų sprendimų pasekmės bus mums, o ne kažkam kitam. Tai su tuo kažkaip gyvensim.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Hibridinės atakos tieisog parodo, kad egzistuoja faktorius, apie kurį priimdami sprendimą (imho, strategiškai klaidingą) nestatyti naujo oro uosto tarp Vilniaus ir Kauno, nepagalvojom. Klaida buvo padaryta prieš kelis metus, ją ištaisyti nėra vėlu, bet sunken costs jau didesnės, nei buvo prieš tuos kelis metus, ir jos akivaizdžiai didės toliau su naujomis investicijomis į VNO. Aišku, galima visaip teisinti ir racionalizuoti tokius sprendimus, bet klaidingų sprendimų pasekmės bus mums, o ne kažkam kitam. Tai su tuo kažkaip gyvensim.
          Pastatysim oro uostą Elektrėnuose, tada ten skris balionai, dronai ar dar kas nors, tada kelsim į Kauną po to į Palangą, o kur po to dar toliau? Nes jei priešų tikslas uždarinėti oro erdvę tai su Lietuvos dydžiu tą nėra problemų daryti bet kurioje vietoje. Pažiūrėkite, kiek Kopenhagos oro uostas laiko buvo uždarytas, kuris toli nuo RU/BY sienos.
          O jeigu problema pagrindinė vis tik kontrabanda oru, tai vėl nelabai logiška ją spręsti perkelinėjant oro uostus.
          Paskutinis taisė Lettered; 2025.11.07, 12:31.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Pastatysim oro uostą Elektrėnuose, tada ten skris balionai, dronai ar dar kas nors, tada kelsim į Kauną po to į Palangą, o kur po to dar toliau? Nes jei priešų tikslas uždarinėti oro erdvę tai su Lietuvos dydžiu tą nėra problemų daryti bet kurioje vietoje. Pažiūrėkite, kiek Kopenhagos oro uostas laiko buvo uždarytas, kuris toli nuo RU/BY sienos.
            O jeigu problema pagrindinė vis tik kontrabanda oru, tai vėl nelabai logiška ją spręsti perkelinėjant oro uostus.
            Ne tik dėl balionų, o dėl visos eilės kitų faktorių oro uostas turėtų būti Elektrėnuose. Nereiktų kontrargumentuoti į kažką, kas niekada nebuvo teigta.

            Comment


              Reikia atgaivinti Zuoko siūlymą pirkti Graikijos salą ir ten statyti pagrindinį oro uostą. Turkija turi patirties savo oro erdvės gynyboje

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą

                Ne tik dėl balionų, o dėl visos eilės kitų faktorių oro uostas turėtų būti Elektrėnuose. Nereiktų kontrargumentuoti į kažką, kas niekada nebuvo teigta.
                Lietuvos oro uostų direktorius yra sakęs, kad nesamonė tas oro uostas viduryje nieko ir niekur Europoje nėra tokių atstumų nuo sostinės ir jos oro uosto.
                Flickr

                Comment


                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                  Lietuvos oro uostų direktorius yra sakęs, kad nesamonė tas oro uostas viduryje nieko ir niekur Europoje nėra tokių atstumų nuo sostinės ir jos oro uosto.
                  Jau buvo paminėti specifūniai pavyzdžiai, paneigiantys tokius teiginius. Ypač aktualu, turint omeny, kad visgi tebėra planuojama Rail Baltica tarp Vilniaus ir Kauno, kas užtikrintų išskirtinai gerą tokio oro uosto pasiekiamumą civilizuotu viešuoju transportu.

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą

                    Jau buvo paminėti specifūniai pavyzdžiai, paneigiantys tokius teiginius. Ypač aktualu, turint omeny, kad visgi tebėra planuojama Rail Baltica tarp Vilniaus ir Kauno, kas užtikrintų išskirtinai gerą tokio oro uosto pasiekiamumą civilizuotu viešuoju transportu.
                    Kad kaip tik buvo tik patvirtinta, kad dauguma oro uostų yra max keliolika km nuo sostinių centrų tik su keliomis išimtimis iki 40 km. Kad patogu būtų VT nuvykti reiktų visų pirmą turėti pačiuose miestuose tiek Vilniuje, tiek Kaune adekvatų VT, o su krūva persėdimų čia niekam nepatogu būtų važinėti net jei RB 300 km/h traukiniai važiuotų vien dėl atstumo didelio.
                    Paskutinis taisė Lettered; 2025.11.07, 14:15.
                    Flickr

                    Comment


                      Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                      Lėktuvų keleivių perkėlimas į traukinius yra utopija. Gyvenimas greitėja, o ne lėtėja. Keleivių srautai auga praktiškai visur ir nesu matęs prognozių kad kažkur kažkada jie pradės mažėti. Traukiniai patį augimą gali sulėtinti, bet pagrindinės funkcijos neperims. Labiau realistiška šnekėti apie vandeniliu varomus lėktuvus, nei žmonių perkėlimą į traukinius.
                      Europa yra nedidelis žemynas ir stipresnis regionų susaistymas geležinkelių infrastruktūros ryšiais yra logiškas sprendimas. Net ne tik logiškas, bet ir būtinas / strateginis, atsižvelgiant į dabartines realijas (oro erdvės pažeidimai). Ar patogesnis susisiekimas traukiniais paskatinių atsisakyti srydžių tarp daugumos Europos miestų? Greičiausiai. Aviacijos sritį galima tobulinti siekiant pagreitinti tarpžemyninį susisiekimą.

                      Comment


                        Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

                        Europa yra nedidelis žemynas ir stipresnis regionų susaistymas geležinkelių infrastruktūros ryšiais yra logiškas sprendimas. Net ne tik logiškas, bet ir būtinas / strateginis, atsižvelgiant į dabartines realijas (oro erdvės pažeidimai). Ar patogesnis susisiekimas traukiniais paskatinių atsisakyti srydžių tarp daugumos Europos miestų? Greičiausiai. Aviacijos sritį galima tobulinti siekiant pagreitinti tarpžemyninį susisiekimą.
                        Rail Baltica tranzitu neis, nei per VNO, nei KUN, tik per RIX.
                        Aviate, navigate, communicate

                        Comment


                          Atsimenu, kai prieš pusantrų metų paminėjau saugumo argumentą before it was cool, ir buvau, praktiškai, išjuoktas nes 'jei rusai puls tai jiems skirtumo nebus'. Tada minėjau ir Protaševičiaus variantą ir hibridinį karą, bet paprastaremontininkų forume ieškoma ne sprendimų, o būdų daryti paprastus remontus. Tad priėjome prie išvados, kad gali būti tiktai visiškas karas, arba nieko ir dėl to yra gerai, kaip yra Dabar turime kas antrą dieną uždaromą oro uostą su low cost oro uosto skrydžių pasirinkimu. Fantastiškas rezultatas.

                          Parašė eigh Rodyti pranešimą
                          Beje, šioje temoje anksčiau minėtas saugumo aspektas irgi niekinis.
                          Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
                          tai gal ir Vilnių iškelkim dėl saugumo? Patriot sistemos veiks būtent virš Vilniaus.
                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                          Dėl saugumo, tai gal kaip tik saugiau būtų turėti Vilniaus oro uostą, kur galima kažką greitai atskraidinti
                          Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                          Su argumentu apie naujo oro uosto didesnį saugumą karo atveju yra problemų.

                          Comment


                            Dėl balionų grėsmės buvo uždarytas ir Kauno oro uostas, tai esantis kažkur prie Elektrėnų tuo labiau būtų uždarytas. Air Baltic jau pakeitė kelis savo skrydžių laikus iš vėlaus vakaro į dieninius. Jei dar labiau sumažės naktinių skrydžių, tik dar geriau bus.

                            Comment


                              Na, užpultam galima būti ir Karakase, ir Kopenhagoje, bet, rinkdamasis vietą, kurioje nori tiesiog saugiai pachillinti, turbūt ilgai negalvosi.

                              Comment


                                Vajezus marija, kokia katastrofa, nauja pasaulinė grėsmė, oro balionai! Reikia staigiai kelti Vilniaus oro uostą į Klaipėdą, oi, atsiprašau, netinka (ten jūra ir ruZZų dronai gali pasiekti nuo laivų), siūlau iš karto į Varšuvą arba į Berlyną.
                                O jei rimtai ir be sarkazmo - kai atsiranda nauja grėsmė (kokio lygio ji nebūtų) - ji visada iš pradžių kelia kažkiek problemų. Kaip buvo su Covid, su migrantų krize? Kiek buvo tada prognozuojančių katastrofą? Atėjo laikas - susitvarkėme, išskyrėme pinigų, biurokratinis aparatas truputį pajudino subinę ir buvo sugalvoti sprendimai. Analogiškai bus padaryta ir su bulbafiurerio balionais.

                                Comment


                                  Bla bla. Sakei, kad nėra grėsmės saugumui dėl VNO geografinės padėties, nes reali grėsmė yra tik karas, o jo metu skirtumo nebus. Dabar turime daugybę atšauktų skrydžių dėl saugumo būtent dėl VNO geografinės padėties ir be karo. Tad buvai neteisus ir dabar bandai tuo šlykščiu post sovietiniu stiliumi keisti temą. Sėskis, du.

                                  Comment


                                    Man nuoširdžiai įdomu, kodėl forume jau kažkelintą kartą man priskiriama tai, ko niekada nesu sakęs? Nejaugi taip sunku atsukti žinutes atgal ir pažiūrėti, ką esu rašęs? Kur aš sakiau kad jokios grėsmės nėra ir negali būti? Aš tik sakiau, kad jeigu mums svarbu karo/hibridinių operacijų faktorius, tai Kaunas yra dar saugiau nei NOU ir bent vieno miesto gyventojams patogu.
                                    Ar čia buvo atsakymas kažkokiam kolektyviniam oponentui, suformuotam iš visų prieš NOU pasisakančių kritikos?

                                    Click image for larger version

Name:	image_2025-11-07_182059975.png
Views:	206
Size:	83,9 kB
ID:	2228952

                                    Todėl čia tamstai yra "sėskit, du", ne man.

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      Pastatysim oro uostą Elektrėnuose, tada ten skris balionai, dronai ar dar kas nors, tada kelsim į Kauną po to į Palangą, o kur po to dar toliau? Nes jei priešų tikslas uždarinėti oro erdvę tai su Lietuvos dydžiu tą nėra problemų daryti bet kurioje vietoje. Pažiūrėkite, kiek Kopenhagos oro uostas laiko buvo uždarytas, kuris toli nuo RU/BY sienos.
                                      O jeigu problema pagrindinė vis tik kontrabanda oru, tai vėl nelabai logiška ją spręsti perkelinėjant oro uostus.
                                      Būtent, kvaila kilnoti oro uostą ir planuoti milžiniškas investicijas vien dėl hibridinių atakų kurios laisvai galimos ir naujam oro uoste Elektrėnuose ar Kaune, ar net Palangoj. Suprasčiau jei tam būtų kiti rimti argumentai, bet ne balionai/dronai ar pan. hibridinės atakos.

                                      Comment


                                        Kiti argumentai buvo išdėstyti ir ne vieną kartą. Šis yra tik vienas iš jų. Kiti yra triukšmas (Stokholme uždarė oro uostą, esantį toliau nuo centro, daugiausia dėl triukšmo), srautų koncentravimas ir persėdimo galimybių kūrimas tad ir daugiau maršrutų, tvari Vilniaus plėtra į pietus, patogesnė vieta vos ne visai Lietuvai (vis tik kalbame apie nacionalinį, o ne vieno miesto oro uostą), greitasis geležinkelis ir daugybė kitų. Tik reikia galvą karts nuo karto iš smėlio (ar savo mikrorajono) išsitraukti

                                        Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                                        Man nuoširdžiai įdomu, kodėl forume jau kažkelintą kartą man priskiriama tai, ko niekada nesu sakęs?
                                        Esi sakęs būtent tai, kuo tave ir kaltinu sakius:


                                        Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                                        Su argumentu apie naujo oro uosto didesnį saugumą karo atveju yra problemų. Pirmoji tame, kad ruSSų raketoms dzin ar 20, ar 70 km, tai yra praktiškai niekas su jų greičiais. Charkivą va iš Belgorogo apšaudo kone kasdien iš ne pačių moderniausių ir greičiausių S300 raketų ir netgi Patriotai, pati geriausia priešlėktuvinė gynybos sistema pasaulyje, nesugeba jų perimti. Tas pats būtų ir pas mus, nes atstumas būtų panašus (~80 km nuo sienos). Aš jau čia net nekalbu apie hipergarsines raketas (anot google skrenda 14 tūkst km/h greičiu) ir apie tai, kad karo atveju visi šalies oro uostai būtų iš karto uždaryti anyway, nepriklausomai nuo jų atstumo iki fronto. Ukrainoje va neveikia nei vienas oro uostas, netgi Lvivo, kuris yra 1000 km nuo fronto ir viskas yra gabenama fūromis ir traukiniais.
                                        Taip, kad, vis tik, nesugebėjai identifikuoti kitų grėsmių nei pilnas karas (net ir žalieji žmogeliukai jau yra arčiau tikro karo nei to, ką matome dabar, ar Protaševičiaus variantą). Būtent žmones, kurie tokių grėsmių neidentifikavo dėl savo neišmanymo ir nesigaudymo situacijoje, dabar galime kaltinti už tokią šūdiną situaciją su aviacija Lietuvoje. Bet kur kas svarbiau yra paskaldyti bajeriukų apie Naujuosius Vasiukus (gal OrO uOStĄ BirŽUoSe StaTOmE DDDD) nei pripažinti klydus.
                                        Paskutinis taisė VLR; 2025.11.07, 22:26.

                                        Comment



                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                          Lietuvos oro uostų direktorius yra sakęs, kad nesamonė tas oro uostas viduryje nieko
                                          Kas čia per sovietinis 'jei valdžia taip sako, reiškia taip yra' argumentas? Žiauru, galvojau jau iš to išaugome. O dėl direktoriaus, tai klausiau kažkada su juo interviu. Visiškai ne savo rogėse sėdi žmogelis. Teigia, kad negalima kalbėti apie Naujojo oro uosto viziją apskritai, nes investuotojams į priežiūros angarus gali kilti daugiau abejonių dėl investavimo Karmėlavoje. Ta prasme, negalima kalbėti apie strateginius sprendimus šaliai dėl kelių garažiukų - neįtikėtina. Lietuvoje tikrai akivaizdžiai yra gerų vadovų trūkumas, jei žmonės su tokiu siauru mastymu sugeba į tokias strategiškai svarbias pozicijas kažkaip įlįsti.

                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                          ir niekur Europoje nėra tokių atstumų nuo sostinės ir jos oro uosto.
                                          Yra Oslas, Stambulas, panašiu atstumu Stockholmo oro uostas, statomas Varšuvos. Tuo labiau, kad tuose miestuose (išskyrus Varšuvą) tikrai tie oro uostai yra nukelti tolyn nuo ekonominių centrų, kai NOU Lietuvoje kaip tik būtų arčiau šalies ekonominio ir populiacijos centro (kaip ir Varšuvoje), tai jo pozicija būtų racionalesnė nei pvz. Stokholmo, Oslo ar Stambulo oro uostų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X