Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PAN] Panevėžio viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Primename: pagal kelių eismo taisykles, automobiliai gali būti statomi ne arčiau kaip 15 metrų atstumu nuo stotelės ženklo.
    Šitas priminimas turėtų būti iškabintas visose laikinose autobusų stotelėse. Antraip tai neduos naudos.
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Panevėžio geltonieji mokyklų autobusai


      40 procentų Panevėžio rajono mokinių šiais mokslo metais mokyklas pasieks ne pėsti, o važiuoti. Kitose šalies savivaldybėse važinėjančių į pamokas moksleivių skaičius nesiekia nė penktadalio.
      Rajono moksleivius į pamokas ir namo kas dieną veš 28 mokyklų autobusai, iš jų septyni – geltonieji. Vieną geltonąjį autobusiuką Švietimo ir mokslo ministerija neseniai skyrė Ramygalos gimnazijai uždaromos Uliūnų pagrindinės mokyklos ir kitiems vaikams vežioti.
      Iš 1800 rajono mokinių, važinėsiančių į mokyklas, 200 keliaus geltonaisiais mikroautobusais, 912 – Savivaldybės nupirktu 21 autobusu, o dar beveik 590 naudosis maršrutiniu keleiviniu transportu.
      Susisiekimo ministerija paskelbė, kad Rugsėjo 1-osios išvakarėse Valstybinė kelių transporto inspekcija pradės tikrinti keleivius vežantį transportą ir ypatingą dėmesį skirs mokyklinių autobusų bei keleivius užsakomaisiais ir reguliariais reisais vežančių autobusų techninei būklei. Akcija truks iki rugsėjo 12 dienos.
      Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pavaduotojo Alvydo Dirsės duomenimis, įmonės autobusai rajono vaikus į mokyklas veža trimis kryptimis – Ramygalos, Pasvalio ir Kupiškio. Šie reisai yra pritaikyti prie pamokų laiko.
      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment


        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
        /\ Pagaliau Panevėžio miesto meras Vitalijus Satkevičius pripažino dvi tiesas: 1) miestui reikia privačių vežėjų mikroautobusais; 2) savivaldybei jau senokai reikėjo tobulinti Panevėžio autobusų parko darbą. Palinkėkime, kad šių tiesų (ypač antrosios) apnuoginimą lydėtų realūs darbai.
        Jeigu antras punktas būtų buvęs nuosekliai vykdomas ne vienus metus, tai pirmojo punktui atsirasti nebūtų jokio pagrindo... O dabar belieka palinkėti, kad AP darbas būtų patobulintas tiek, jog mikroautobusų būtų galima atsisakyti visiškai.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Jeigu antras punktas būtų buvęs nuosekliai vykdomas ne vienus metus, tai pirmojo punktui atsirasti nebūtų jokio pagrindo... O dabar belieka palinkėti, kad AP darbas būtų patobulintas tiek, jog mikroautobusų būtų galima atsisakyti visiškai.
          Prieš kontraargumentuodamas, kai ką priminsiu:

          Savivaldybės kontroliuojamos įmonės [Panevėžio AP] direktorius R. Petukauskas kolegijos politikams aiškino, esą 2009 metų liepos 21 dieną trumpalaikę paskolą imti buvo priversti, nes bendrovė pritrūko apyvartinių lėšų.
          „Jei ne ta 1 milijono 700 tūkstančių litų paskola, – tvirtino direktorius, – būtume neišgyvenę. Jau milijoną 200 tūkstančių išleidome detalėms ir degalams pirkti bei darbuotojų atlyginimams išmokėti, o 500 tūkstančių laikome užspaudę juodai dienai. Nenorime visai likti be pinigų.“
          Bendrovės vadovas vakar Tarybos kolegijai detaliai aiškino, kodėl bankui būtina pristatyti tokį raštą: „Nepristačius iš Savivaldybės tokios garantijos, bankas tuojau pat reikalaus grąžinti paimtą paskolą, o grąžinti jos neturime iš ko. Rezervų neturime. Beje, nenorėčiau būti klaidingai suprastas, bet Savivaldybė skolinga bendrovei per 5 milijonus litų. Todėl, manau, mūsų prašymas Savivaldybei – realus.“
          http://www.panbalsas.lt/naujienos/mi...se_skolininkai

          Savivaldybė pati žlugdo savo įmonę laiku neatsiskaitydama už suteiktas paslaugas — nevykdo įsipareigojimų. Tuo tarpu parkas ima paskolą ir pats moka palūkanas. Ir išgyvenk tu kad nori. Net ir teoriškai jeigu savivaldybė rytoj sumoka 5 mln. Lt, parkas gali nusipirkti ~10 midibusų (nebūtinai iš salono, bet ir ne kledarų). Jau galėtų atidaryti 3-4 naujus maršrutus arba sutankinti esamus.
          Puiku, kad PAP pagaliau atkreipė dėmesį, kad Ateities gatve nevažiuoja savivaldybės autobusai, padėtis bus taisoma. Tuo pačiu dar kartą pabrėžiu, kad nėra maršruto, jungiančio Panevėžio GS su CIDO arena ir su „Babilonu“. Manau, reikalingas maršrutas Rožių/Aguonų g.-Smėlynėsg.-Kerbedžio g.-Nemuno g.-Klaipėdos g. (baigtųsi ties pc „Babilonas II“). Verta pagalvoti ir apie VT Respublikos g. pradžioje, Kranto g., bei sutankinimą Elektros g. — juk dejuojama, kad centras ištuštėjęs.
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            Parašė Wycka Rodyti pranešimą
            Nėra maršruto, jungiančio Panevėžio GS su CIDO arena ir su „Babilonu“. Manau, reikalingas maršrutas Rožių/Aguonų g.-Smėlynėsg.-Kerbedžio g.-Nemuno g.-Klaipėdos g. (baigtųsi ties pc „Babilonas II“). Verta pagalvoti ir apie VT Respublikos g. pradžioje, Kranto g., bei sutankinimą Elektros g. — juk dejuojama, kad centras ištuštėjęs.
            Užtektų, kad 16-o maršruto autobusai užsuktų į GS po reisą prieš traukinį ir po jo
            "I killed the Bank" - Andrew Jackson

            Comment


              Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
              Užtektų, kad 16-o maršruto autobusai užsuktų į GS po reisą prieš traukinį ir po jo
              Iš principo taip, jeigu 16-o maršruto autobusai važiuotų ne Marijonų, o S. Kerbedžio gatve. http://www.marsrutai.info/panevezys/...72275_24.34759
              I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

              Comment


                6 (anot žemėlapio) šeštadieniais ir sekmadieniais užsuka iki geležinkelio stoties, lygiai taip pat tuos porą šimtų metrų galėtų pavažiuoti ir kiti maršrutai.

                Comment


                  Parašė Carnifex Rodyti pranešimą
                  6 (anot žemėlapio) šeštadieniais ir sekmadieniais užsuka iki geležinkelio stoties, lygiai taip pat tuos porą šimtų metrų galėtų pavažiuoti ir kiti maršrutai.
                  Papildomi kilometrai, jei nėra keleivių, yra nuostolingi.
                  www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                  Comment


                    Parašė amiko Rodyti pranešimą
                    Papildomi kilometrai, jei nėra keleivių, yra nuostolingi.
                    Tam, kad būtų keleivių, reikia juos informuoti. Informacija Panevėžio miesto e-svetainėje ir geležinkelio stotyje praktiškai nieko nekainuoja. Beje, kalba eina tik apie kelis reisus, kurie užsuktų į GS tik 10-12 min. iki traukiniui atvykstant ir netrukus po išvykimo.
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      Kai nėra maršruto, nėra ir keleivių. Būtų maršrutas, jungiantis gyvenamuosius rajonus su geležinkelio stotimi, manau, atsirastų keleivių ir tame maršrute, ir traukiniuose Šiauliai-Rokiškis Žinoma, reikia tik kelių reisų, suderintų su traukiniais, o šiaip tie kilometrai, žinioje, nuostolingi

                      Comment



                        Netekę darbo ir grasinę imtis atsakomųjų veiksmų, Panevėžio smulkieji vežėjai rugsėjo pirmąją savo pažadus ištesėjo. Mikroautobusų kolonos išriedėjusios į miesto gatves kai kuriose jų paralyžiavo transporto eismą.
                        Ateities gatvė, kurioje neseniai išdygo visuomeninio transporto stotelės ir kurioje nuo vakar pradėjo važiuoti Panevėžio autobusų parko transportas, nuo pat ryto iš dviejų pusių buvo užstatyta automobiliais. Maršrutiniai autobusai pro paliktą laisvą erdvę sunkiai pralindo.
                        Ne ką visuomeniniam transportui galėjo padėti ir atvykę policininkai. Nors buvo įtariama, kad automobilius gatvėje tyčia paliko smulkieji vežėjai, tačiau gatvę užstačiusiems vairuotojams vargu ar kas grės, nes ženklai, draudžiantys statyti automobilius šalia gatvės, dar neįrengti. Policininkai automobilius tik nufotografavo.
                        „Nufotografuosime, nubraižysime schemą, surašysime tarnybinį pranešimą, vėliau bus iškviesti automobilius palikę žmonės. Juos tikriausiai mikroautobusų vairuotojai paliko“, – spėliojo pažeidimą fiksavęs policininkas.
                        Vos išvykus policininkams gatvėje pasirodė mikroautobusų kolona iš keliolikos automobilių, kuri, pervažiavusi Ateities gatvę, pasuko prie „Babilono“ prekybos centro ir čia trumpam sustojo.
                        Vylėsi atgauti darbą
                        Vežėjų mikroautobusai vakar iš visų pusių buvo apklijuoti plakatais, ant kurių esantys užrašai miesto valdžią kaltino atėmus vežėjų darbą. Vienas iš užrašų buvo skirtas ir miesto valdančiųjų partijai.
                        „Žmonės, atsiprašome, Jūsų vežti neleidžia partijos „Tvarka ir teisingumas“ Panevėžio skyriaus atstovai, vicemerė R.Ratinskaitė, administracijos direktorė K.Vareikienė“, – skelbė vienas ant visų mikroautobusų užklijuotas plakatas.
                        Viename iš autobusiukų važiavę du vyrai vylėsi, kad Panevėžio valdžia, išvydusi jų protestą, naujas sutartis sudarys jau kitą dieną ir jie vėl galės vežti miestiečius.
                        „Išvažiavome į gatves, planuojame nemažai pavažinėti. Važiuosime nedideliu greičiu, kad žmonės paskaitytų plakatus. Mums sakė, kad bedarbiais būsime tik vieną dieną, todėl važiuosime tik šiandien“, – vylėsi vienu automobiliu vykę Arvydas ir Kęstutis.
                        Tačiau smulkiųjų vežėjų žinios pasirodė per daug ankstyvos, nes netrukus tokią galimybę paneigė vienas iš smulkiųjų vežėjų atstovų Laimis Valavičius.
                        Vežėjai piktinosi, jog žinant, kad jie nebeveš keleivių, spaudos kioskuose buvo pardavinėjami mikroautobusų bilietai ir tvirtinama, kad jie galios ir po rugsėjo pirmosios.
                        „Žmonės prisipirko bilietų, kur jiems dabar juos dėti?“ – klausė Žydrūnas Jarmuševičius.
                        Tačiau „Sekundės“ žurnalistams teko įsitikinti, kad rugsėjo pirmąją spaudos kioskuose smulkiųjų vežėjų bilietais prekiaujama nebebuvo.
                        Trūko kantrybė
                        Judėdami tik šiek tiek greičiau už pėsčiuosius mikroautobusai gerokai sutrikdė kitų vairuotojų važiavimą.
                        Nors eismas vyko neįprastai lėtai, tačiau daugelis sėdinčiųjų prie vairo kantriai laukė, kol galės aplenkti protesto dalyvius arba šie pasuks į kitą gatvę.
                        Kai kuriems vairuotojams kantrybė trūko. Vienas neiškentęs miestietis vežėjus pasivijo prekybos centro aikštelėje ir ėmė ieškoti jam važiuoti sutrukdžiusio vairuotojo.
                        „Važiavau tiesiai, o mikroautobuso vairuotojas pasuko į kairę. Buvo įmanoma prasilenkti, bet vairuotojas vairą pasuko specialiai. Turėjau kirsti per stabdžius, kad neatsitrenkčiau. Taip nesielgiama. Aš jį vis tiek pagausiu, įsidėmėjau. Tegul jie protestuoja, aš juos palaikau, man gaila šių žmonių, bet kam elgtis chuliganiškai?“ – piktinosi Alfredas Snitičius.
                        Keletą minučių pastoviniavę smulkieji vežėjai staiga sušoko į mikroautobusus ir pajudėjo Klaipėdos gatvės link. Netrukus paaiškėjo, jog skubėjimo priežastimi tapo pasirodęs 10-ojo maršruto autobusas, kurį vežėjai savo mikroautobusais apsupo.
                        Autobuso vairuotojas, pamatęs, kad yra spaudžiamas, pasuko į Savitiškio gatvę bandydamas išvengti sunkiai pravažiuojamos Ateities gatvės. Nepaisydami gudrybės smulkieji vežėjai autobusą iš dviejų pusių užspaudė Parko gatvėje. Smarkiai priverstinai sumažėjus greičiui kelionė autobusu nuo Ateities iki Klaipėdos gatvės užtruko apie dešimt minučių vietoje įprastų kelių.
                        Autobusai nepatiko
                        Rugsėjo pirmoji auksine turėjo tapti Panevėžio autobusų parkui.
                        Seniai nematyti vaizdai, kai miesto maršrutinius autobusus užgula miestiečiai,vakar tapo realūs. Tačiau tokia situacija suerzino autobusų stotelėse laukusius panevėžiečius
                        .
                        „Tai didžiausia nesąmonė, kokia tik galėtų būti. Esame ne moksleivės ir ne studentės ir mikroautobusai mums yra labai aktuali tema. Kiekvieną rytą iš Smėlynės gatvės važiuojame į darbą Klaipėdos gatvėje esančiame „Babilono“ prekybos centre. Anksčiau, važiuojant mikroautobusais, užtekdavo iš namų išeiti likus 20 minučių iki darbo pradžios, dabar jau reikia išeiti prieš 40 minučių, nes nežinia, kiek laiko truks kelionė. Nauja tvarka daugeliui miestiečių ne į naudą“, – nepasitenkinimo neslėpė autobuso laukusios panevėžietės Lina ir Regina.
                        „Dabar daugiau žmonių, kurie į darbą važiuodavo mikroautobusais, vyks autobusais, o tai mums nepatogu, nes jau anksčiau rytais autobusuose būdavo grūstys, o nuo šiol jos bus dar didesnės“, – pritarė V.Žemkalnio gimnazijos moksleivės Diana ir Greta.
                        Kai kuriems keleiviams žinia apie tai, kad mieste nebekursuoja maršrutiniai mikroautobusai, tapo netikėta.
                        Viena panevėžietė, norėjusi nuvykti į miesto centrą, jau ruošėsi lipti į pro stotelę važiavusį mikroautobusą, tačiau paskutiniu momentu suprato, kad protestavęs smulkusis vežėjas jos vežti neketina. Moteris rankoje laikė neseniai įsigytą maršrutinio mikroautobuso bilietą.
                        „Turėjau mikroautobuso bilietą ir tik dabar, perskaičiusi ant mikroautobuso skelbimą, sužinojau, kad jis nebegalioja. Viskas daroma, kad žmonėms būtų nepatogu. Anksčiau galėdavome rinktis, su kuo važiuoti, o dabar to nebėra“,– apgailestavo Nadežda Selezniovienė.
                        Dalis pašnekovų teigė nežinoję, kad buvo paskelbtas konkursas vežti keleiviams ir jį yra laimėjusi viena įmonė, tačiau sakė, kad jiems tai nėra aktualu – svarbiausia, jog dėl vežėjų ir valdžios nesutarimų kenčia miestiečiai.
                        „Prarandame laiką ir pinigus“, – trumpai komentavo N.Selezniovienė.
                        Tuo, kad naujoji tvarka į miestiečių gyvenimą įneš sumaištį, vakar buvo galima įsitikinti stebint ir kitų panevėžiečių elgesį stotelėse. Vienas krepšiais apsikarstęs ir labai skubėjęs panevėžietis Klaipėdos gatvės stotelėje bandė susistabdyti maršrutinį autobusą, tačiau jam liko tik skėsčioti rankomis, kai autobusiukas pravažiavo pro šalį.
                        Vadino piratais
                        Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas vos prasidėjus vežėjų akcijai teigė nepastebėjęs, kad mikroautobusų vairuotojų elgesys būtų trukdęs Autobusų parko darbuotojų darbui, tačiau jei taip būtų nutikę, žadėjo kreiptis į policiją.
                        „Mačiau juos važinėjant po miestą su plakatais, bet kad blokuotų autobusus, nepastebėjau. Jeigu jie chuliganizmu užsiima, skambinsiu policijai“, – žadėjo Autobusų parko vadovas.
                        R.Petukauskas sakė įtariantis, kad Ateities gatvė automobiliais buvo užstatyta tyčia, bet patvirtino, jog greitai šioje gatvėje atsiras ženklai, draudžiantys automobiliams stovėti vienoje pusėje, ir problemos neliks.
                        „Šioje vietoje bus statomi ženklai, jog sustoti draudžiama, ir jie atsiras labai greitai. Mačiau šiuos dalykus ir man piršosi mintis, kad tai chuliganizmo aktas. Keleivių vežimas mikroautobusais buvo nemokantis mokesčių šešėlinis verslas, piratinis ir liko. Pagal tikslą ir priemonės. Jų tikslas – pasipinigauti nemokant mokesčių“, – apie smulkiuosius vežėjus savo neigiamos nuostatos neslėpė R.Petukauskas.
                        Policijos atstovai „Sekundei“ teigė stebėję situaciją mieste, tačiau smulkiųjų vežėjų pažeidimų neužfiksavo. Lėto važiavimo gatvėmis kolona, apsunkinusio eismo sąlygas kitiems vairuotojams, nesiėmė vertinti.
                        „Ateities gatvėje buvo sunkumų, bet Kelių eismo taisyklės pažeistos nebuvo. Nenorėčiau vertinti vairuotojų lėto važiavimo, nes man ir nepriklauso tai daryti, galime pasakyti, ar buvo pažeista tvarka“, – teigė laikinai einantis Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pavaduotojo pareigas Vytautas Vinslovas.
                        Žada sutartis
                        Politikai, pažadėję padėti išspręsti vežėjų problemas, teigia, kad laikinosios sutartys, kurios galiotų, kol pasibaigs teismais, su vežėjais gali būti pasirašytos artimiausiu laiku. Tai esą galėtų įvykti per artimiausią Tarybos posėdį rugsėjo 9 dieną.
                        „Sprendimas galėtų būti laikinos sutartys, jos galiotų iki teisminių ginčų pabaigos. Sprendimą turėtų priimti politikai. Savivaldybės teisininkai mano, kad procesas gali tęstis ilgai – apie metus, be to, sprendimą bus galima ir apskųsti“, – apie galimą problemos sprendimą pasakojo vicemerė Gema Umbrasienė.
                        Politikė mano, kad Savivaldybės politikai ateityje turėtų pradėti galvoti apie bendrą miesto keleivių vežimo politiką ir strategiją. Tarp vežėjų turėtų vykti ne konkurenciniai karai, o bendras darbas.
                        „Kol naujosios sistemos nesame sukūrę, galbūt nėra prasminga griauti senosios“, – teigė G.Umbrasienė.
                        Visos smulkiųjų vežėjų sutartys su Panevėžio savivaldybe nutrūko vakar. Tai nutiko dėl to, jog pavasarį skelbtame konkurse nusprendė nedalyvauti beveik visi smulkieji vežėjai.
                        Konkurse dalyvavusi vienintelė įmonė laimėjo teisę vežti keleivius trečiuoju ir dešimtu maršrutais, tačiau darbo ji nuo rudens nepradėjo, nes konkurso sąlygas nepatenkinti vežėjai apskundė teismui.
                        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                        Comment


                          Panevėžio miesto savivaldybė nesudarys laikinųjų sutarčių su privačiais vežėjais

                          Šiandien Panevėžio miesto savivaldybės tarybos dauguma nepritarė, kad būtų sudarytos laikinos sutartys su privačių maršrutinių taksi vežėjais.

                          Tarybos sprendimo projektas sudaryti laikinąsias sutartis su privačiais vežėjais parengtas nuo rugsėjo nutrūkus visoms Savivaldybės sutartims su privačiais vežėjais.

                          Dar balandžio mėnesį Savivaldybė organizavo konkursą parinkti vežėjus 13 maršrutinių taksi maršrutams. Konkursuose iš mieste dirbusių 17 vežėjų dalyvavo tik vienas. Jis ir buvo pripažintas laimėtoju vežti keleivius 3-iuoju ir 10-uoju maršrutais. Birželį Savivaldybė svarstė galimybę organizuoti papildomus konkursus, tačiau nespėjo – nedalyvavę konkursuose vežėjai kreipėsi į teismą. Teismui pritaikius laikinąsias apsaugos priemones Savivaldybė negali nei pasirašyti sutarčių su konkursų laimėtoju, nei organizuoti pakartotinių konkursų.

                          Rugpjūtį privačių vežėjų asociacija „Maršrutas“ kreipėsi į Savivaldybės tarybą, prašydama pratęsti keleivių vežimo sutartis. To padaryta Savivaldybė negalėjo, kadangi sutarčių galiojimas daugumai vežėjų buvo pasibaigęs. Tada mero Vitalijaus Satkevičiaus sudaryta darbo grupė bandė rasti kompromisą su vežėjais - nutarta, kad jie visi iki rugsėjo 1 dienos pateikia prašymus sudaryti laikinąsias sutartis. Vežėjai pasirodė nesą vieningi - tarp 16 prašymų buvo liudijančių vežėjų tarpusavio konfliktus ir pritariančių Savivaldybės norams organizuoti maršrutinių taksi eismą naujais maršrutais. Kadangi vežėjai dėl terminuotų sutarčių sudarymo kreipėsi į Tarybą, galutinį sprendimą ši ir priėmė.

                          Siekiant užtikrinti keleivių pervežimą mieste, šiandien posėdžiavo keleivinio transporto komisija.

                          „Nutarta, kad nesibaigiant teisminiams ginčams kol kas - iki 2011 m. sausio 12 d. - Panevėžio autobusų parkas veš keleivius gatvėse, kur anksčiau važiuodavo privatūs vežėjai. Pirmasis Panevėžio apygardos administracinis teismo posėdis numatytas rugsėjo 16 dieną“, - teigia komisijos pirmininkė, Savivaldybės mero pavaduotoja Rimantė Ratinskaitė.
                          N.L.V

                          Comment


                            /\ Reikia šaltinio.
                            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment



                              Nepopuliarios idėjos
                              Ekologijos ir sveiko gyvenimo būdo idėjos Panevėžyje tikrai nebus populiarios. Bent jau artimiausiu metu. Tuo buvo galima įsitikinti per vakar pažymėtą Tarptautinę dieną be automobilio.
                              Tas rytas Panevėžyje buvo įprastas – gatvės užsikimšusios nuo transporto. Daugeliui miestiečių mintis, kad į darbą reikėtų eiti pėsčiomis ar atminti dviračiu, vis dar atrodo nerealia ir tolima. Net sunkmečiu automobilių mieste nesumažėjo.
                              Kol kas bevaisiai yra ir pavienių entuziastų bandymai pakeisti situaciją. Atvirkščiai – dar prieš keletą metų Panevėžys garsėjo intensyvia dviračių ir pėsčiųjų takų plėtra, bet dabar išgirtieji takai neprižiūrimi, o pagrindinis dėmesys sutelktas į gatvių tvarkymą.
                              Gyvenimo be automobilio idėjas vakar bandė populiarinti tik Panevėžio savivaldybės vadovai ir darbuotojai. Tačiau tai priminė demonstratyvius bandymus, nes didžioji dauguma jų į darbą kasdien vyksta automobiliais.
                              Visai kitokia situacija Europos senosiose demokratijos šalyse, kur į darbą einantys ar dviračiais atvažiuojantys politikai, merai ar net šalies vadovai nieko nestebina.
                              Merui rūpėjo gatvės
                              Į darbą pėsčiomis vakar atėjęs Panevėžio meras Vitalijus Satkevičius prisipažino, kad tai – vienas iš nedaugelio jo pasivaikščiojimo po miestą atvejų. Miesto vadovas pastaruoju metu į Savivaldybę dažniausiai atvyksta automobiliu. Tačiau V.Satkevičius teigė, kad buvo laikai, kai vaikščioti į darbą jam buvo įprasta.
                              „Dabar retokai vaikštau. Į darbą ėjau todėl, kad šiandien – Tarptautinė diena be automobilio, ir tiesiog pagerbiau jos sumanytojus, be to, buvo proga pasižvalgyti. Kai dirbau ne Savivaldybėje, daug vaikščiojau. Dabar tai daryti neįmanoma dėl laiko stokos. Turiu šiokį tokį automobiliuką – juo ir važinėju. Yra labai daug reikalų ir po darbo. Norint visur suspėti, reikia automobilio“, – tikino V.Satkevičius.
                              Iš Kniaudiškių mikrorajono, kuriame gyvena, atėjęs miesto galava pasakojo, kad žingsniuojant į darbą jam labiausiai užkliuvo miesto gatvių būklė.
                              „Nuo namų iki Savivaldybės ėjau maždaug pusvalandį. Buvo proga gryno oro įkvėpti ir pasižiūrėti, kaip atrodo mūsų gatvės. Jos tvarkytinos, ypač kai laukiame Europos čempionato. Svarstysime biudžetą, reikės suremti jėgas ir kaip nors rasti keletą milijonų“, – žadėjo meras.
                              Į dviračių entuziastų priekaištus, kad mieste nėra skiriamas deramas dėmesys sveikam gyvenimo būdui, o dviračių takų infrastruktūra jau kurį laiką netvarkoma ir merdi, meras teigė, kad kalčiausia dėl to yra ekonominė krizė.
                              „Ką kalbėti apie dviračių takus, jeigu gatvės nesutvarkytos“, – „Sekundei“ teigė V.Satkevičius.
                              Dviračiu nevažiuoja
                              Panevėžio vicemerė Gema Umbrasienė prisipažino, kad į darbą vakar vyko automobiliu, o kelionė dviračiu jai nekelia didelio malonumo.
                              „Nesu geras pavyzdys, dalį kelio atvykau automobilių, o dalį – atėjau. Atkreipiau dėmesį, kad mieste buvo dideli kamščiai – kaip ir kasdien“, – pažymėjo G.Umbrasienė.
                              Politikė pripažino, kad pastaraisiais metais Panevėžys dviratininkams tampa nepatrauklus, tačiau žadėjo, kad jau kitąmet situacija turėtų keistis.
                              „Galima iš dalies pripažinti, kad Panevėžys padarė didelį spurtą įrengiant dviračių takus. Vėliau jų plėtra sustojo, tačiau tai yra laikina. Tikimės, kad kitąmet atsiras finansavimo šaltinis ir pinigai bus skirti dviračiam transportui. Panevėžio apskrities savivaldybės gaus apie 20 milijonų litų iš Regiono plėtros tarybos, tad kitąmet dviračių takų plėtra taps vienu iš svarbesnių projektų“, – žadėjo politikė.
                              G.Umbrasienė mano, kad eiti pėsčiomis ar vykti dviračiu į darbą daugeliui panevėžiečių, o ir jai pačiai, vis dar trukdo nusistatymas ir neigiamas visuomenės požiūris.
                              „Dar neužaugome. Kai kurie nevažinėja į darbą dviračiais, nes bijo, ką pagalvos aplinkiniai, kiti neturi valios anksčiau atsikelti – yra šimtai priežasčių. Tai, ką sakau, taikau ir sau. Esu vidutinis pilietis, kuriam dviratis reikalingas tik pasivažinėti, o dėl savo važiavimo įgūdžių keliu grėsmę kitiems“, – savikritiškai save vertino G.Umbrasienė.
                              Pėsčiomis į darbą vakar atėjo vicemerė – „tvarkietė“ Rimantė Ratinskaitė.
                              Jaučiasi vieni
                              Į darbą pėsčiomis ar mindami dviračio pedalus nuolat atvyksta vos keli Panevėžio savivaldybės valdininkai ir kol kas nė vienas iš politikų.
                              Beveik kiekvieną rytą į darbą pėsčiomis ateinanti Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyresnioji specialistė Irena Petrukaitienė pasakojo, kad tai daranti norėdama pajudėti, nes dirba sėdimą darbą.
                              „Tai darau dėl sveikatos ir kompleksijos. Darbas sėdimas, todėl reikia stengtis. Be to, eidama prasimankštinu ir apgalvoju būsimus darbus. Vaikščioti neatsižadu ir ateityje – kol dirbu, reikia vaikščioti“, – teigė I.Petrukaitienė.
                              Ji pasakojo, kad po darbų namo vykstanti automobiliu, tačiau tai daranti tik dėl praktinių sumetimų – šeimai reikia laiku paruošti vakarienę.
                              Dar mažiau Savivaldybėje dviračių entuziastų. Tokių yra vos du: Architektūros ir urbanistikos skyriaus specialistas Andrius Sviderskas bei Ekologijos skyriaus vyresnioji specialistė Rūta Taučikienė. Savivaldybėje dirbanti moteris teigė neretai iš kolegų išgirstanti pažadus, kad ir šie į darbą atvyks dviračiu, tačiau tai dažniausiai ir lieka pažadais.
                              „Su kolega iš Architektūros skyriaus į darbą dviračiais vėlgi atvykome tik dviese. Norėtųsi, kad kuo daugiau žmonių važinėtų dviračiais, jog tai būtų ne laisvalaikio, o susisiekimo priemonė. Labai džiaugiausi, kad vasarą, kai vyko renginys „Susitikime penktadienį“, dviračiais atvykdavo labai daug jaunimo. Matosi, kad dviratis populiarėja, bet ne tarp Savivaldybės darbuotojų. Jie sako: aš atvažiuosiu, bet tuo ir pasibaigia“, – kalbėjo R.Taučikienė.
                              Kaip tikino Savivaldybės specialistė, jai didžiausią įspūdį padarė viešnagė Danijoje, kur dviratės transporto priemonės konkuruoja su automobiliais.
                              „Daugelis įsivaizduoja, kad dviračiu reikia važiuoti mūvint sportines kelnes. Aš minu pedalus vilkėdama kostumėlį, apsiavusi batelius. Du mėnesius teko gyventi Danijos sostinėje Kopenhagoje. Pats gražiausias vaizdas, kurį esu mačiusi, kai ryte į darbą dviračiais vykdavo kostiumuoti vyrai, laikydami rankose portfelius“, – prisiminė R.Taučikienė.
                              I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                              Comment


                                Kažkaip nėra "Mikruškių" ir nieko. Vis gi tai laukinio kapitalizmo palikimas. Į niekur nevedantis. Yra autobusai, yra dviračiai. Važiuojam.

                                Comment


                                  Parašė pan_zaibas Rodyti pranešimą
                                  Kažkaip nėra "Mikruškių" ir nieko. Vis gi tai laukinio kapitalizmo palikimas. Į niekur nevedantis. Yra autobusai, yra dviračiai. Važiuojam.
                                  Pritariu, man iš karto asocijuojasi su trečiosiom pasaulio šalim tie mikriukai. Yra miesto viešašis transportas, ir juo reikia naudotis, o ne leisti jį žlugdyti. Įdomu, ar ES kur nors dar populiarūs tokie chalturščikai be exsovietinių šalių?
                                  Flickr

                                  Comment


                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                    Pritariu, man iš karto asocijuojasi su trečiosiom pasaulio šalim tie mikriukai. Yra miesto viešašis transportas, ir juo reikia naudotis, o ne leisti jį žlugdyti. Įdomu, ar ES kur nors dar populiarūs tokie chalturščikai be exsovietinių šalių?
                                    ES - ne. Mikroautobusai yra naudojami, bet labai ribotai. Jie priklauso autobusų kompanijoms, o ne chaltūrščikams. Pilnai integruoti į VT sistemas ir važinėja maršrutais, kur mažai keleivių, o ne dubliuoja autobusų ar kitų VT maršrutus.
                                    Be ES šalių mikroautobusai dar buvo paplitę Izraelyje. Suprantama dėl kokių priežasčių - dėl nemažo skaičiaus žydų imigrantų iš TSRS. Bet dabar mikrobai jau ir ten nyksta, nes valstybė daug investuoja į VT.

                                    Comment


                                      Parašė John
                                      Su "mikrobais" viskas yra gan paprasta:
                                      - Juos naudoti išties apsimoka mažai apkrautuose maršrutuose. Nors tai turėtų būti labai retai apgyvendinta šalis ar teritorija: pavyzdžiui, Rusijos Sibiras.
                                      Lietuvoje ir kitose ex-USSR šalyse taip yra dėl neadekvataus viešojo transporto, kai keleivių srauto nesugeba paimti normalus viešasis transportas arba jis yra labai lėtas. Bent Vilniuje, Mikrobai tiesiog važiuoja greičiau, dėl ko žmonės jais ir naudojasi. Jei sistema būtų sutvarkyta taip, kad autobusai važiuotų greičiau (pvz., kaip Londone, kur dviaukščiai kartais nešasi kaip F-1 bolidai ) ir būtų tramvajus ar kitoks greitas "light-rail", tai apie mikrobus greit užmirštume.
                                      Visiškai sutinku, tik norėčiau papildyti. Nematau nieko blogo, jeigu gerai ar nors normaliai funkcionuojanti miesto VT įmonė nuperka keletą mikroautobusų (arba išnuomoja maršrutą privačiam vežėjui). Šie mikroautobusai važiuoja pačiais populiariausiais maršrutais darbo dienomis, tačiau... Jie yra greitieji (nes stoja tik pagal pageidavimą), juose galioja terminuotieji bilietai, o vienakartinį bilietą galima įsigyti iš vairuotojo, kuris, žinoma, yra brangesnis. Tarkim Panevėžyje tai turėtų būti nuo 2 iki 2,5Lt. Tačiau kita problema — ar yra tokių greitųjų mikroautobusų poreikis Panevėžyje? Na gal ir būtų, pvz Babilonas-Kniaudiškės-Centras-Rožynas-Piniava, tačiau vis tiek jų būtinumas yra abejotinas. Tačiau tokio eksperimento manyčiau vis tiek reikėtų.
                                      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                      Comment


                                        Parašė John
                                        Bent Vilniuje, Mikrobai tiesiog važiuoja greičiau, dėl ko žmonės jais ir naudojasi. Jei sistema būtų sutvarkyta taip, kad autobusai važiuotų greičiau (pvz., kaip Londone, kur dviaukščiai kartais nešasi kaip F-1 bolidai ).
                                        Vilniuje tai galima įgyvendinti kad ir dabar, bet tik iš dalies: atšaukti įlipimo pro priekį tvarką (pagreitins laipinimą) ir suspausti tvarkaraščius. Ko kol kas nepavyks padaryti - įsigyti "normalių" autobusų, kurie galėtų konkuruoti su Londono F-1 dviaukščiais , nes dabar dauguma turimų ekologiškų dujinių nesugeba važiuoti greitai.
                                        Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                        Comment


                                          Mieste greitis 50km\h.nepamirškim to.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X