Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Tramvajus Kaune

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • AutoLiet
    replied
    Seka kauniečiams pasaką, kaip neblogai butu už 200 000 pafantazuoti (atlikti galimybių studija) dėl tramvajų. Prieš 30 metų buvo suplanuota troleibusų liniją iki Šilainių, žinom kuo tai baigėsi.
    Siūlau savivaldybei surengti pinigų rinkimo akcija. Jeigu miestiečiai paaukos tuos 200 000, tegul studijuoja. Jeigu 1929 m. arklių tramvajų (konkė) butu pakeitęs elektrinis tramvajus (tada irgi buvo diskutuojama), tai šiandien apie galimybių studijas nekalbėtume.

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Gyventojai ir opozcija prieš

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    KAUNE – SVARSTYMAI ĮRENGTI TRAMVAJŲ: TIKISI PAGREITINTI SUSISIEKIMĄ, SUMAŽINTI SPŪSTIS

    https://kauno.diena.lt/naujienos/kau...pustis-1159555

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Aš irgi kažkaip atsargiai optimistiškas dėl šito. Svarbiausia, aišku, kad Kaunas nepasimautų ant to ‘BRT’ daikto, kuris dažnai po to pavirsta į autobusų atnaujinimą, stotelių perdažymą ir panašius dalykus arba apskritai į nieką, ypač pasikeitus miesto valdžiai.

    Klaipėdoje turime labai gerą ‘BRT’ precedentą, kai BRT studijos metu buvo ‘tas pats, kas tramvajus’, o po to tapo tiesiog nieko nedarymu ir tolimesne miesto automobilizacija. Na nes prie kiekvieno VT prioriteto didinimo projekto susirinkdavo gaujos automarozų, kurie rėkė ‘bet čia gi tik kelias minutes autobusai sutaupys’ ir ‘neatsipirks’.

    Ir tai nėra išimtis, tai yra taisyklė BRT projektuose. Dėl to yra labai svarbu, kad studijai nesamdytų vietinių ‘ekspertų’, kurių daugumai ir Daugpilio tramvajus yra ‘kosmosas’. Tie žmonės be autobusų nieko nežino ir patars BRT bet kam ir bet kokioje situacijoje, nors patys net ir tų pačių BRT linijų nesugeba suprojektuoti (ten yra ką veikti). Labai tikiuosi, kad bus pasirinkta tarptautinė kompanija su patirtimi darant tokias studijas vakarų Europoje.
    Paskutinis taisė VLR; 2024.01.14, 03:41.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimą
    Laukiu stūmimo ant Kauno kaip ant Naujųjų Vasiukų, kuriuose visi žino, už ką sėdi.
    Kaunas, mano asmenine nuomone, per Matijošaičio valdymą labai išgražėjo. Apie VT nieko blogo (kiek teko važiuoti) negaliu pasakyti, nebent tik tai, kad erzina lipimas pro priekines duris.

    Komentuoti:


  • Kitas Džiugas
    replied
    Laukiu stūmimo ant Kauno kaip ant Naujųjų Vasiukų, kuriuose visi žino, už ką sėdi.

    Komentuoti:


  • TheCoach
    replied
    Bet galimai bus europinis finansavimas, o tada su visokiais interesais visko gali atsirast. Kiek žmonių kalbėjo kad Rail Baltica tikrai nebus o jau tiltai kyla.
    I'll be cautiously optimistic on this one.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė DJ+ Rodyti pranešimą

    Pala pala, Kaune tramvajus bus?
    Nėra nei srautų, nei riedmenų.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Kita vertus, Kaune kur kas dažniau nei Vilniuje tenka matyti pustuščius autobusus ir troleibusus, įdomu, ar išties yra poreikis tramvajui ar itin didelės talpos BRT?
    Piko metu tikrai didelis užimtumas būna, ypač populiaresniuose maršrutuose, taipogi yra probleminių vietų su automobilių srautais, tad patrauklesnis viešasis transportas tikrai yra kur padėtų sumažinti automobilių skaičių, jei jiems nereikės būti užstrigusiems eisme. Bet taipogi mano nuomone nėra dabar ir tokia tragedija kad reikėtų panikuoti ir viską dėti VT gerinimui ir tramvajaus statymui, skirtingai nei Vilniuje. Kaunas yra daug maž patenkinamoje būklėje.

    Komentuoti:


  • cozzamarra
    replied
    Manau (tikiuosi), kad naujos transporto rūšies vienas pagrindinių tikslų yra drastiškai (daugiausia per mokesčius) sumažinti asmeninių automobilių kiekį centrinėje (~5-7km spinduliu) dalyje. O tai yra (būtų) absoliučiai sveikintina.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    aš sakyčiau pirmiau reiktų investuoti į tvarkaraščius (pvz. naudoti normalią programinę įrangą, o ne Merako PIKĄ) ir į požiūrį į keleivius (pvz. skubiai siųsti pakaitinį transportą įvykus avarijai ar iš viso nutrūkus el. tinklui troleibusams, o ne kaip dabar „neatvažiavo? ką padarysi“), ir tada rezultatas pagerėtų be baisinių investicijų į naujas transporto rūšis ir pan. Koks skirtumas jog pastatys kažką naujo, jeigu ir tai ką turime neišnaudoja?

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Nesakau kad tai varžybos, bet jeigu Kaunas išties pirmas pradės iš esmės keisti VT sistemą - tai būtų visiškai nokautas Vilniui. Kaune jau ir taip VT parkas naujesnis, stotelių infrastruktūra (stoginės, švieslentės ir t. t.) ir kelių kokybė geresnė. Patikslinkite, bet Kaunas lyg ir troleibusų laidus kai kur atnaujino, kad nereikėtų vilktis vėžlio greičiu?

    Kita vertus, Kaune kur kas dažniau nei Vilniuje tenka matyti pustuščius autobusus ir troleibusus, įdomu, ar išties yra poreikis tramvajui ar itin didelės talpos BRT? Bet jau net ir gerai sutvarkytas autobusų ir troleibusų tinklas (dažnas kursavimas, optimizuotas tinklas, prailgintos transporto priemonės, A juostos) Kaunui būtų didelis žingsnis į priekį. Visgi tai nedidelis miestas, net ir su dabartiniu VT tinklu - ypač ten kur važiuoja troleibusai - iš didžiųjų rajonų iki centro galima nusigauti per 20-25 min.
    Paskutinis taisė eigh; 2024.01.11, 19:15.

    Komentuoti:


  • Vilniaus gyventojas
    replied
    Tai jei BRT tuomet greičiausiai tik Malmo pavyzdžiu iš Euroopos vadovautis galima (panašaus dydžio miestas)?

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Taigi temoje apkalbėta - tramvajus arba BRT.
    Paskutinis taisė Gator; 2024.01.11, 18:34.

    Komentuoti:


  • DJ+
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Arba 150 kas 2,5 minutės. Tai čia pilnai atitinka 24 metrų autobusą/troleibusą.
    Čia yra 23,8 metrų ilgio autobusas:




    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė DJ+ Rodyti pranešimą

    300 kas 5 minutes.
    Autobusai ir troleibusai kaip ir atkrenta.
    Arba 150 kas 2,5 minutės. Tai čia pilnai atitinka 24 metrų autobusą/troleibusą.

    Komentuoti:


  • DJ+
    replied
    Parašė Malach Rodyti pranešimą
    Iš dokumento:
    Didelio našumo viešasis transportas – tokia viešojo transporto forma, kuri per vieną valandą gali pervežti ne mažau nei 3600 keleivių.
    Nebūtinai tramvajus.
    300 kas 5 minutes.
    Autobusai ir troleibusai kaip ir atkrenta.

    Komentuoti:


  • Malach
    replied
    Parašė DJ+ Rodyti pranešimą

    Pala pala, Kaune tramvajus bus?
    Iš dokumento:
    Didelio našumo viešasis transportas – tokia viešojo transporto forma, kuri per vieną valandą gali pervežti ne mažau nei 3600 keleivių.

    Nebūtinai tramvajus.

    Komentuoti:


  • DJ+
    replied
    Parašė cozzamarra Rodyti pranešimą
    Studiją rengs tas, kas laimės viešąjį pirkimą (deja, tai dažniausiai reiškia žemiausią paslaugų kainą pasiūliusi iškeltus reikalavimus atitinkanti organizacija).

    Pirkimo dokumentuose yra nemažai įdomios info ( taccido galėtų profiškai panagrinėti), o man pasirodė įdomus dokumentas „Atsakymai Tiekėjams“, kuriame potencialūs paslaugos teikėjai gan įkyriai teiraujasi-priekaištauja dėl būtinybės surengti natūrinę 10 000 kauniečių apklausą...
    Pala pala, Kaune tramvajus bus?

    Komentuoti:


  • cozzamarra
    replied
    Studiją rengs tas, kas laimės viešąjį pirkimą (deja, tai dažniausiai reiškia žemiausią paslaugų kainą pasiūliusi iškeltus reikalavimus atitinkanti organizacija).

    Pirkimo dokumentuose yra nemažai įdomios info (@taccido galėtų profiškai panagrinėti), o man pasirodė įdomus dokumentas „Atsakymai Tiekėjams“, kuriame potencialūs paslaugos teikėjai gan įkyriai teiraujasi-priekaištauja dėl būtinybės surengti natūrinę 10 000 kauniečių apklausą...

    Pamaniau, kad pridėsiu dalį teksto iš „Techninė specifikacija“:

    I ETAPAS. Kelionių matricos sudarymas ir miesto transporto modelio atnaujinimas
    • Aktualių duomenų surinkimas. Atliekamas esamos Kauno m. susisiekimo sistemos
      būklės ir eismo duomenų surinkimas, kurio metu nustatomi/pamatuojami visų transporto rūšių
      (įskaitant pėsčiuosius, dviratininkus ir pan.) mieste kiekiai, srautai, rida, greičiai, gatvių pralaidumas,
      spūstys, miesto ir priemiestinės zonos eismo ir keleivių srautai ir jų kaita. Informacija renkama
      naudojant esamas sistemas (kameros, matuokliai, mobiliųjų operatorių duomenys ir/ar kiti sensoriai),
      o esant poreikiui atliekami natūriniai valandiniai transporto, pėsčiųjų, dviratininkų srautų tyrimai bei
      kiti reikalingi natūrinių srautų tyrimai, taip pat vairuotojų apklausa užmiesčio kelių prieigose tranzito
      nustatymui;
    • Skirstymas į tranzitinius rajonus. Atliekamas Kauno m. suskirstymas į tranzitinius
      rajonus ir suderinamas su Užsakovu.
    • Kauno m. gyventojų mobilumo apklausos atlikimas. Parengiamas ir suderinamas su
      Užsakovu gyventojų mobilumo klausimynas, kurio rezultatai leistų parengti Kauno m. kelionių
      matricą. Vykdoma Kauno m. gyventojų anketinė apklausa (natūrinė), kurios metu apklausiama ne
      mažiau nei 10 000 respondentų. Apklausos apimtis ir tipas suderinamas su Užsakovu. Atliekant
      apklausą būtina užtikrinti, kad būtų tinkamu respondentų skaičiumi padengiamas kelionių skaičius,
      pasiskirstymas pagal kelionės atlikimo būdą ir kitą aktualią informaciją. Atliekant apklausą turi būti
      padengiamas reikiamu respondentų skaičiumi kiekvienas miesto transportinis rajonas ir skirtingos
      gyventojų amžiaus grupės (ne mažiau nei 3).
    • Kauno m. priemiesčių gyventojų mobilumo apklausos atlikimas. Parengiamas ir
      suderinamas su Užsakovu klausimynas. Atliekama aktualių Kauno m. priemiesčių (Garliavos,
      Užliedžių, Domeikavos, Ringaudai, Karmėlavos, Raudondvario ar kt.) ir aplinkinių rajonų gyventojų
      apklausa (natūrinė ir dalinai internetinė), leidžianti identifikuoti atvykstančiųjų į Kauno m. poreikius,
      amžių bei keliavimo būdą. Atliekama apklausa turi būti padengiami validžiu respondentų skaičiumi,
      ne mažiau nei 500, bei padengiami tinkamu respondentų skaičiumi visi aktualūs rajonai.
    • Sudaroma kelionių matrica pagal kelionės būdą, transporto rūšį ir tranzitinius rajonus.
      Remiantis surinktais duomenimis ir apklausos rezultatais parengiama Kauno m. kelionių matrica ir
      suderinama su Užsakovu.
    • Kauno m. transporto modelio atnaujinimas. Remiantis surinktais duomenimis,
      apklausomis ir parengta kelionių matrica, atnaujinamas Kauno m. transporto modelis. Modelis
      atnaujinamas remiantis transporto modeliu, kuris buvo parengtas 2020 m. įgyvendinant Kauno m.
      darnaus judumo planą. Turimas Kauno m. transporto modelis buvo parengtas naudojant TransCad
      įrankį. Atnaujinant modelį, sudaroma ir užpildoma Kauno m. skaitmeninės informacijos bazė,
      reikalinga transporto ir keleivių srautų modeliavimui. Atliekant modelio atnaujinimą atliekamas
      gatvių ir viešojo transporto maršrutų tinklo tikslinimas pagal realią situaciją, miesto transportinis
      Elektroninio dokumento nuorašas
      rajonavimas ir centrų nustatymas, rajonų atitinkamos kelionių ryšių matricos ir pan. Esant poreikiui,
      Paslaugos teikėjas gali siūlyti ir parengti naują transporto modelį (nesant galimybių panaudoti esamą
      modelį) ir suderinus su Užsakovu naudoti alternatyvias transporto modeliavimo programas (pvz.
      PTV, TransCad, ar kt.). Jei atnaujinant esamą transporto modelį Paslaugos teikėjas naudos kitokį
      įrankį nei TransCad, tuomet būtina nusimatyti reikiamus papildomus veiksmus modelio pritaikymui
      prie turimos programinės įrangos. Atnaujintas transporto modelis perduodamas Užsakovui pagal iš
      anksto suderintą skaitmeninį formatą leidžiantį naudoti su Kauno m. turima programine įranga.

    II ETAPAS. Esamos Kauno m. susisiekimo būklės analizė
    • Aktualių dokumentų analizė. Atliekama aktualių teritorijų planavimo, strategijų, planų
      ir kitų dokumentų analizė bei identifikuojami Kauno m. keliami susisiekimo tikslai, poreikiai ir pan.
    • Esamos Kauno m. transporto sistemos analizė. Remiantis surinktais duomenimis,
      apklausos rezultatais, kelionių matrica bei atnaujintu transporto modeliu, atliekama Kauno m.
      transporto analizė, identifikuojamas transporto srautų pasiskirstymas, transporto dėsningumai,
      privalumai ir trūkumai. Atliekama SSGG analizė.
    • Esamos viešojo transporto sistemos analizė. Atliekama Kauno m. esamos viešojo
      transporto struktūros, konkurencingumo, ekonominio naudingumo situacijos ir parametrų analizė
      (maršrutų tinklas bei padengiamumas, transporto priemonių užpildymas, kiekis, pasiekiamumas,
      dažnis, pajamos, išlaidos, pasiskirstymas pagal transporto rūšis ir pan.). Atliekamas esamos viešojo
      transporto sistemos būklės analizė, kurios metu įvertinamas miesto viešojo transporto darbo
      efektyvumas ir nustatomos tendencijos. Esant poreikiui (jei nepakanka turimų keleivių skaičiavimo
      duomenų iš automatinių apskaitos sistemų) atliekami miesto keleivių, važiuojančių skirtingų viešojo
      transporto rūšių maršrutais natūriniai paros tyrimai. Atliekama viešojo transporto sistemos Kauno m.
      SSGG analizė ir įvertinamos galimybės naujos viešojo transporto rūšies įvedimui.
    • Užsienio pavyzdžių analizė. Atliekama ne mažiau kaip 3 Europos miestų, turinčių
      didelio našumo viešojo transporto (pvz. tramvajaus) sistemą (pvz. Olštyno, Graco, Talino ar pan.)
      viešojo transporto sistemos organizavimo ir naujų transporto rūšių įvedimo ir eksploatavimo patirties
      analizė, identifikuojami privalumai ir trūkumai. Analizei atlikti parenkami miestai turi būti
      suderinami su Užsakovu. Siekiant atlikti išsamesnę pasirinktų užsienio miestų analizę, būtina fiziškai
      nuvykti į bent vieną pasirinktą miestą ir organizuoti susitikimus su už miesto viešojo transporto
      organizavimu atsakingais asmenimis, kad būtų galima identifikuoti privalumus, trūkumus ir gauti kitą
      aktualią informaciją. Pageidautina, kad atliekant užsienio miestų analizę, su likusiais dviem miestų
      atstovais būtų organizuojami nuotoliniai susitikimai ir surenkama aktuali informacija.
    • Automobilių parkavimo analizė. Atliekama Kauno m. esamos parkavimo sistemos
      būklės analizė, nustatant stovėjimo vietų užpildymą, jų plėtros/mažinimo poreikį, surenkamas lėšas
      ir pan. ir įvertinama naujos viešojo transporto rūšies įvedimo įtaka.
    • Avaringumo analizė. Atliekama Kauno m. avaringumo ir „juodųjų dėmių“ analizė pagal
      įskaitinių eismo įvykių skaičių 2017-2022 metais (esant galimybei įtraukiant ir 2023 m. duomenis).
      Identifikuojamos tendencijos, pavojingos vietos ir pan.
    • Urbanistinės struktūros analizė. Remiantis duomenimis atliekama esamos miesto ir
      priemiesčių urbanistinės struktūros būklės analizė, nustatant darbo, gyvenamųjų ir poilsio vietų
      pasiskirstymą bei atliekama tendencijų prognozė ir įvertinamos galimybės naujos viešojo transporto
      rūšies įvedimui.
    • Infrastruktūros analizė. Atliekama esamos miesto ir priemiesčių infrastruktūros būklės
      analizė, gatvių pralaidumas, perspektyvinių planų analizė ir įvertinamos naujos viešojo transporto
      rūšies įvedimo galimybės.
    • Aplinkosaugos analizė. Įvertinama aplinkosaugos, taršos ir energetinio efektyvumo
      situacija, tendencijos, poreikiai ir galimybės Kauno m. ir įvertinama naujos viešojo transporto rūšies
      įvedimo įtaka.
    • Ekonominė analizė. Atliekama Kauno m. susisiekimo konkurencinė ir ekonominė
      analizė, atliekama susisiekimo su Kauno LEZ, Karmėlavos oro uostu ir kt. aktualiomis teritorijomis
      analizė ir įvertinama naujos viešojo transporto rūšies įvedimo įtaka.
    • Išvadų formavimas. Atliktos analizės pagrindu identifikuojamos Kauno m. susisiekimo
      problemos ir jų priežastys, nustatoma miesto ir priemiesčių plėtros įtaka ir tendencijos, atliekama
      galimų pasekmių prognozė, ir įvertinamos naujos viešojo transporto rūšies įvedimo galimybės.
      Išvados turi būti pristatomos ir suderinamos su Užsakovu.
    III ETAPAS. Alternatyvų parengimas ir palyginimas
    • <...>


    Man, ne specialistui, atrodo gana rimtai pasiruošta, ypač turint omeny pasiruošimą sumontuojant kameras, parkavimo/transporto judėjimo jutiklius ir pan. – panašu, kad Transporto skyrius KMS dirba gana neblogai.
    Paskutinis taisė cozzamarra; 2024.01.11, 16:18.

    Komentuoti:

Working...
X