Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • digital
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Atsiras papildoma stotelė prie Maximos Stalupėnų gatvėje.
    Gal gali parodyti žemėlapyje kur maždaug?

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė ssnaiperis Rodyti pranešimą

    Taip, su prospekto rekonstrukcija ir eismo paleidimu likusiomis dviem juostomis, buvo posūkis, kuris buvo ties senąja Pilaitės stotele (arčiau saugumo), kur iki šiol išlikusi perėja(?). Iki 2013-ųjų reformos pora reisų per dieną link Pilaitės per Senąjį Pilaitės kelią prasukdavo 30-as.
    O Papilėnų stotelė, kuri yra šalia Rimi parduotuvės Vydūno gatvėje, pasitarnaus būsimam maršrutui, atvažiavus iš Smalinės gatvės, kur ir buvo planuotas VT eismas. Visko gali būti, jog padarys ir normalų įvažiavimą iš Pilaitės prospekto į Snalinės gatvę (po viaduku).
    Tie pora 30 maršruto reisų buvo maždaug iki 2008/2009, kai 30 paleistas Pilaitės prospektu. Jie buvo skirti moksleiviams iš Senosios Pilaitės nuvažiuoti į mokyklą.
    Maršrutai į Pilaitę pro Senąjį Pilaitės kelią nustojo važiuoti 2007 - tuo metu buvo nutiesta pietinė Pilaitės prospekto dalis ir sutvarkytas įvažiavimas per Papilėnų gatvę. Kadangi apsisukimas į Senąjį Pilaitės kelią padarytas tolokai, tai autobusams tapo paprasčiau važiuoti ištisai Pilaitės prospektu, o ne senuoju keliu. Dar pats pamenu, kai (dažniausiai) 47 pasitaikydavę Mercedesai lėtai, bet užtikrintai pakildavo į tą kalnelį prie Beepart ir sustodavo stotelėje prie pat įėjimo į Rimi
    Nuvažiavimas po Smalinės viaduku yra numatytas šių metų biudžete, tai kaip ir ganėtinai greitai tai turėtų atsitikti. Atsiras papildoma stotelė prie Maximos Stalupėnų gatvėje.

    Perėja prie VSD panaikinta apie 2017, kai įjūngė Pociūno sankryžos šviesoforą

    Komentuoti:


  • ssnaiperis
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Kaip suprantu, ryšium su Pilaitės pr. rekonstrukcija, 75 autobusas pro Senąją Pilaitę liko važiuoti tik Santariškių kryptimi. O anksčiau ten buvo kairysis posūkis ar kaip?
    Taip, su prospekto rekonstrukcija ir eismo paleidimu likusiomis dviem juostomis, buvo posūkis, kuris buvo ties senąja Pilaitės stotele (arčiau saugumo), kur iki šiol išlikusi perėja(?). Iki 2013-ųjų reformos pora reisų per dieną link Pilaitės per Senąjį Pilaitės kelią prasukdavo 30-as.
    O Papilėnų stotelė, kuri yra šalia Rimi parduotuvės Vydūno gatvėje, pasitarnaus būsimam maršrutui, atvažiavus iš Smalinės gatvės, kur ir buvo planuotas VT eismas. Visko gali būti, jog padarys ir normalų įvažiavimą iš Pilaitės prospekto į Snalinės gatvę (po viaduku).

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Kaip suprantu, ryšium su Pilaitės pr. rekonstrukcija, 75 autobusas pro Senąją Pilaitę liko važiuoti tik Santariškių kryptimi. O anksčiau ten buvo kairysis posūkis ar kaip? Mat google žemėlapiuose dar užfiksuotos yra išlikusios įvažos tiek Senoji Pilaitė, tiek Papilėnų st. Juk ir dabar nebūtų labai sudėtinga pavažiuoti kelis šimtus m į priekį, apsisukti ir pravažiuoti senąja trasa. Tik klausimas, ar dar yra poreikis ten važiuoti, kiek ten tų žmonių, mat iš nuotraukų suprantu, jog ten daugiausiai visokie garažiukai, autoservisai, viena kita įmonėlė ir tiek...

    Komentuoti:


  • aRa
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Arba seniau esu skaitęs, jog būdavo keleivių, kurie mėgdavo nuliniais Santariškių maršrutais grįžinėti į Žirmūnus, tai vairuotojai jau Baltupiuose krapštydavo lauk, nes atrodo tada dar nebuvo įteisintas sustojimas prie autobusų parko.
    O dar seniau "nulinių" reisų išvis nebūdavo ir tekdavo vairuotojų, grįžtančių į parką, prašyti pavežti "nors iki Baltupių" Sutikdavo ne visi ir neretai tekdavo kulniuoti pėsčiom


    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ta stotelė buvo 14 troleibuso, kai į Valakampius jis važiuodavo.
    Jei čia apie stotelę komentare žemiau, tai "nesueina galai" – Lakštingalų gatve troleibusai nevažiavo

    Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
    Bet stotelių "vaiduoklių" tikrai buvo. Kiek atsimenu, 15 autobusas nuo st. Saulėtekis važiuodamas iki Žuvėdrų st. pranešdavo "kita - Lakštingalų stotelė", nors joje jis nestodavo, nes nusukdavo į Turniškes. Man net (tikriausiai) pasivaideno, kad yra numestas Lakštingalų st. kelio ženklas Lakštingalų g. pradžioje. Nežinau kodėl, nes kiek žiūriu Street View (būtent iš 2012 m. aš ir atsimenu tą pranešimą), tos stotelės ten niekur nėra.
    Paskutinis taisė aRa; 2021.03.03, 19:04.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ta stotelė buvo 14 troleibuso, kai į Valakampius jis važiuodavo.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Pats esate minėjęs, jog vairuotojai formaliai neturi teisės stoti stotelėje, jei tvarkaraštyje jos nėra. Tai viena tokių vietų, kur geriau pasišalinti, jei nenori būti iškoliotas vairuotojo.
    Formaliai negali, bet faktiškai taip buvo, bent jau su 2 parku. Tiesiog tokia nerašyta taisyklė. Esu ne kartą važiavęs iki dabartinės Viršilų st. tiek nuo Pašilaičių, tiek nuo Spaudos rūmų pusės. Nė karto nebuvo taip, kad vairuotojas reikalautų išlipti anksčiau.

    Arba seniau esu skaitęs, jog būdavo keleivių, kurie mėgdavo nuliniais Santariškių maršrutais grįžinėti į Žirmūnus, tai vairuotojai jau Baltupiuose krapštydavo lauk, nes atrodo tada dar nebuvo įteisintas sustojimas prie autobusų parko.
    Čia yra kitas reikalas, kai stotelė ten apskritai neegzistavo.

    Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
    Viršilų st. yra skirta TIK troleibusams. Ji buvo įrengta, nes ten arti nebuvo jokios kitos stotelės. <...> Dabar tos Viršilų st. po Kaukaro st. įrengimo kaip ir nereikia.
    Kažką painiojat. Ten stoja visi grįžtantys į 2 parką - tiek autobusai, tiek troleibusai. Anksčiau ten net seno pavyzdžio stotelės ženklas buvo. Jeigu ją dabar "įteisino" tvarkaraščiuose, reiškia jai poreikis tikrai yra.

    Taip pat, galiu patvirtinti, kad niekada nesu matęs troleibuso išlaipinančio keleivius Klinikų st. Žolyno gatvėje. Jie ten pastovi minutę, pasitvarko, ir išvažiuoja į parką, neatidarydami durų. Na, nebent koks keleivis paprašytų, jei vairuotų malonus vairuotojas, tai gal ir galėtų sustoti ten.
    Bet tai nei paneigia, nei patvirtina mano klausimą. Juk galėjo išvis nebūti jokių keleivių arba jei tokių ir buvo, jie buvo išprašyti Tverečiaus st.

    Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
    Bet stotelių "vaiduoklių" tikrai buvo. Kiek atsimenu, 15 autobusas nuo st. Saulėtekis važiuodamas iki Žuvėdrų st. pranešdavo "kita - Lakštingalų stotelė", nors joje jis nestodavo, nes nusukdavo į Turniškes. Man net (tikriausiai) pasivaideno, kad yra numestas Lakštingalų st. kelio ženklas Lakštingalų g. pradžioje. Nežinau kodėl, nes kiek žiūriu Street View (būtent iš 2012 m. aš ir atsimenu tą pranešimą), tos stotelės ten niekur nėra.
    Čia geras klausimas, ar ta stotelė išvis kada fiziškai egzistavo. Pastaruosius ~15 metų ten tikrai nieko nebuvo, išskyrus žolės kalną, kuris tuoj persivers per bordiūrą.

    Komentuoti:


  • lanxtot
    replied
    Bet stotelių "vaiduoklių" tikrai buvo. Kiek atsimenu, 15 autobusas nuo st. Saulėtekis važiuodamas iki Žuvėdrų st. pranešdavo "kita - Lakštingalų stotelė", nors joje jis nestodavo, nes nusukdavo į Turniškes. Man net (tikriausiai) pasivaideno, kad yra numestas Lakštingalų st. kelio ženklas Lakštingalų g. pradžioje. Nežinau kodėl, nes kiek žiūriu Street View (būtent iš 2012 m. aš ir atsimenu tą pranešimą), tos stotelės ten niekur nėra.

    Komentuoti:


  • lanxtot
    replied
    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
    O dėl troleibusų nestojimo ten, tai turiu abejonių. Kai buvo įrengtas tiesioginis posūkis, negi tikrai vairuotojai visus išvarydavo Tverečiaus st.? Kaip minėjau Vilniaus VT temoje, 2-o parko nuliniais reisais visada buvo vežama iki pat dabartinės Viršilų st., nors tvarkaraščiuose pabaiga buvo Kaukaro st. ar Spaudos rūmai. Tiesa, atrodo, kad kurį laiką ta išlaipinimo stotelė vadinosi "Troleibusų parkas", kaip ir esanti "normali" Justiniškių gatvėje.
    Viršilų st. yra skirta TIK troleibusams. Ji buvo įrengta, nes ten arti nebuvo jokios kitos stotelės. O Klinikų st. Žolyno gatvėje yra (buvo) skirta autobusams ir mikriukams. Be to, tik labai neseniai padarytas posūkis iš Tverečiaus st. į parką, seniau visi troleibusai iš kitos pusės važiavo. Dabar tos Viršilų st. po Kaukaro st. įrengimo kaip ir nereikia.

    Taip pat, galiu patvirtinti, kad niekada nesu matęs troleibuso išlaipinančio keleivius Klinikų st. Žolyno gatvėje. Jie ten pastovi minutę, pasitvarko, ir išvažiuoja į parką, neatidarydami durų. Na, nebent koks keleivis paprašytų, jei vairuotų malonus vairuotojas, tai gal ir galėtų sustoti ten.

    Norėčiau kaip pavyzdį pateikti Palangą, kur autobusai miela sustoja, kad ir kur (jų trasoje) paprašai (nors ne visi jie yra mikriukai). Aišku, taip yra, nes Palangos dydis yra žymiai mažesnis, todėl VT ten yra žymiai paprastesnis ir neformalesnis. O Vilniaus VT apskritai po mikriukų panaikinimo tapo labai formalus ir "griežtas".

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Pats esate minėjęs, jog vairuotojai formaliai neturi teisės stoti stotelėje, jei tvarkaraštyje jos nėra. Tai viena tokių vietų, kur geriau pasišalinti, jei nenori būti iškoliotas vairuotojo. Arba seniau esu skaitęs, jog būdavo keleivių, kurie mėgdavo nuliniais Santariškių maršrutais grįžinėti į Žirmūnus, tai vairuotojai jau Baltupiuose krapštydavo lauk, nes atrodo tada dar nebuvo įteisintas sustojimas prie autobusų parko.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Google street view yra vaizdinis patvirtinimas, kad stotelė egzistavo iki maršrutų reformos. Joje stojo 15 autobusų maršruto "mėlyni" reisai iki Žolyno g. (kažkas lyg ir klausė apie juos visai neseniai) bei 115 (faktiškai) maršrutinis taksi. Kažkada dar anksčiau tvarkaraščio cilindre kartu su 15-u buvo pateiktas ir 113A bei 113B maršrutinių taksi tvarkaraštis. Tvarkaraščio formatas buvo standartinis kaip ir miesto autobusų ar troleibusų, tik numeris buvo žaliame fone.

    O dėl troleibusų nestojimo ten, tai turiu abejonių. Kai buvo įrengtas tiesioginis posūkis, negi tikrai vairuotojai visus išvarydavo Tverečiaus st.? Kaip minėjau Vilniaus VT temoje, 2-o parko nuliniais reisais visada buvo vežama iki pat dabartinės Viršilų st., nors tvarkaraščiuose pabaiga buvo Kaukaro st. ar Spaudos rūmai. Tiesa, atrodo, kad kurį laiką ta išlaipinimo stotelė vadinosi "Troleibusų parkas", kaip ir esanti "normali" Justiniškių gatvėje.

    Komentuoti:


  • lanxtot
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Ar ta Klinikų st. jau ir tada egzistavo tokia kaip dabar (su suoliuku, stotelės ženklu), ar buvo kaip stotelė - vaiduoklis - ženklo nėra, bet žmonės žino, jog čia stojama?
    Klinikų stotelė Žolyno g. visada buvo, joje stojo 115 mikriukas ir 15 autobusas, bet troleibusai - ne. Ji turėjo ženklus, suoliuką, į Mileišiškių pusę - net pavilioną (ten laukė dauk keleivių mikriuko, jo buvo pirma stotelė).

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    O ką apie jį galima daugiau pasakyti? Kursavo kelias vasaras, 1 mažos talpos autobusas (dažniausiai Van Hool A508). Kodėl nėra foto? Maršrutas sezoninis, nevažiavo pro centrinį transporto mazgą - stotį, panaikintas 2005 m. Iki 2007-2008 m. Vilniuje nebuvo vietinių entuziastų, kurie aktyviai fotografuotų ir viešai publikuotų foto.

    Mažų mažiausiai iki kokių 2012-2013 m. Vaidilutės g. esančiose stotelėse, kuriose stojo tik 15A, tvarkaraščių cilindruose buvo įdėti apsukti 15A maršruto tvarkaraščiai. Iš toli atrodė, kad ten tiesiog baltas lapas, bet įdėmiai įsižiūrėjus, buvo galima įžiūrėti tvarkaraštį su maršruto pavadinimu ir trasa.
    Paskutinis taisė Mettal; 2021.02.18, 15:59.

    Komentuoti:


  • lanxtot
    replied
    15A maršrutas - vienas iš keisčiausių buvusių maršrutų Vilniuje. Kaip suprantu, be darbo režimo, trasos ir kada jis kursavo apie jį nieko daugiau nežinoma. Kiti seniau buvę maršrutai, net, pavyzdžiui, 16A turi keliolika nuotraukų. Todėl norėčiau paklausti, ar yra internete bent viena 15A nuotrauka? Jei ne, ar kas žino daugiau informacijos apie jį? Gal kas su juo važiavo?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Galbūt turite ir dar likusių 9, 10, 12, 15 maršrutų troleibusų skaičių? Teko girdėti, kad 15 važiavo vos ne kas 10 minučių (palyginus su dabartiniais 2-3 kartais per valandą...).

    14, kaip suprantu, tada važinėjo tik ir išimtinai vasaros sezono metu.
    15 kas 10 minučių nevažiavo. Maždaug kas 15 min. paties piko metu. Prieš jį ir po jo maždaug kas 20. Aišku, tai buvo pikinis maršrutas, dienos metu ir anksti ryte bei po vakarinio piko jis neveikė.

    Komentuoti:


  • lanxtot
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    5 taip kursavo tik tarybiniais metais. Vėliau, vis atsirandant naujiems privatiems maršrutams (05, 062), pratęsus 26 iki Stoties, atsiradus 53, jo populiarumas vis krito ir krito, ir 2013 piko metu jis kursavo kas 10-12 minučių (tuo tarpu 16 kursavo kas 4-6).
    Iš tiesų, tas populiarumas vis tiek dar buvo. Atsimenu, kaip kartą laukiau 5-to kokias 10 minučių, buvo sausakimšas, laukiau dar 15 minučių, vistiek buvo pilnas, bet nenorėjau ilgiau laukti ir įsigrūdau.
    Jokie ten pinigus lupantys privatininkai ir dyzeliu dvokiančios "Karosos" į turgų važiuojančių bobučių sau nepasigrobdavo...

    Komentuoti:


  • Nerijus_kns
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Galbūt turite ir dar likusių 9, 10, 12, 15 maršrutų troleibusų skaičių? Teko girdėti, kad 15 važiavo vos ne kas 10 minučių (palyginus su dabartiniais 2-3 kartais per valandą...).

    14, kaip suprantu, tada važinėjo tik ir išimtinai vasaros sezono metu.
    14 marsutas buvo 1542 Antakalnis _Valakampiai (vasaros sezonu) 1 troleibusas darbo pradzia 9:23 . intervalas 23 -25 minutes. Grafikas i dienas skirstomas nebuvo.

    15 marsrutu vaziavo 7 trolebusai, darbo dienomis, pertrauka.
    18 irgi tik pertrauka .
    9 marsrutu vaziavo 24 troleibusai (14+10 P ) Tais laikais pertraukiami grafikai sudare labai didele dali marsrutu tinklo.. Nuo 1995 m transporto priemoniu pradejo mazeti.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Galbūt turite ir dar likusių 9, 10, 12, 15 maršrutų troleibusų skaičių? Teko girdėti, kad 15 važiavo vos ne kas 10 minučių (palyginus su dabartiniais 2-3 kartais per valandą...).

    14, kaip suprantu, tada važinėjo tik ir išimtinai vasaros sezono metu.

    Komentuoti:


  • ssnaiperis
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    <...> 5 reguliariai yra dirbęs 1661.
    Nuo 1999-ų - 2000-ųjų iki 20-o maršruto atsiradimo 5
    -ame dirbo: 1617, 1618, 1619, 1629, 1630, 1651, 1660, 1661.

    Paskui, atsiradus 20-am maršrutui, įvyko troleibusų rotacija Žirmūnų maršrutuose (5, 12, 17). Nepamenu kuriais metais, 1618, dirbęs 5-am, apsikeitė vietomis su 1594, kuris dirbo 12-am.
    1655, dirbęs 17-am, persikėlė į 20, kuris dirbo tame maršrute iki pasirodant naujiems Solariams. 5-ame iki maršrutų reformos išgyveno 1617, 1619(?), 1629, 1630, 1661, kurie išsibarstė po Žirmūnų maršrutus:

    1617 į 17-ą
    1619 į 12-ą
    1629 į 17-ą
    1630 į 17-ą
    1661 į 17-ą

    Komentuoti:


  • Nerijus_kns
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Dėkui, labai įdomi informacija. Net negalvojau, kad tokį ilgą laiką 3 maršrutu važiavo tiek daug troleibusų.
    Be 2, nežymiai troleibusų sumažėjo 7 maršrute (iki 24, nors jis ir pailgėjo). O štai 2013 prieš pat uždarymą 11 kursavo jau 10 troleibusų.

    Galbūt galėtumėte parašyti ir likusių ''nepagrindinių'' maršrutų troleibusų skaičių? Ir dar įdomu, kiek troleibusų buvo 1997 atidarytame 19 maršrute
    19 pradzioje, kaip ir visau pradzioje buvo planuota 23 troleibusai Pasilaiciai - Senoji Plytine, is ju 4 pertraukos. paskui troleibusu mazejo, intervalai ilgejo o dabar jis is vis pavirto i grafika ,,be rysio ''.8 i Paupi - 5 troleibusai, 18- I Titnaga 5 troleibusai, 13 i Naugarduka 6 troleibusai

    Komentuoti:

Working...
X