Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kristupas0220
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    <Nė vienas iš 2013m. panaikintų maršrutų negalėjo pasigirti dideliais keleivių srautais, todėl juose ir nebuvo Soliarių ...>
    Na kiek pamenu 11 piko metu keleivių būdavo pakankamai, nepaisant 16/10 dubliavimo.
    Ir kada buvo laikotarpis, kai 18 nekursavo savaitgaliais? Pagal maršruto istoriją NVTKA tinklaraštyje, tai atsiradus Solariams, jis jau kursuodavo kasdien. Ir argi 10 maršrutas seniau nebūdavo toks populiarus? Dar palyginus neseniai - 2017 metais grafike buvo vien tik Škodos.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    1674 dirbo 11 gana reguliariai, tačiau neprisimenu, kada jis jame pasirodė.
    Nė vienas iš 2013m. panaikintų maršrutų negalėjo pasigirti dideliais keleivių srautais, todėl juose ir nebuvo Soliarių išimtis gal tik 5 troleibusas, tačiau palyginus su kokiu nors 2, jis buvo "vidutinio užpildymo". Tiesiog ilgą laiką Soliariai buvo priskiriami maršrutams ne dėl to, kad jie nauji, o dėl to, kad jie talpūs.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Be 10 ir 18, Solariai ilgą laiką nesirodė ir 3 bei 20 maršrutuose. Ten atrodo pradėjo leisti tik šituos naujus, kurie pradėti gauti prieš 1,5-2 metus. Taip pat, išskirtinai Škodos dirbdavo jau istorija tapusiuose 5,8,11,13 maršrutuose. Nors 11 nereguliariai pasirodydavo 1674 arba 1707. Tačiau tvarkaraštis būdavo pilkas. TrM pastoviai jame nepamenu, nors savo akimis (bei nuotraukose) esu matęs 1652 11 maršrute. 5 reguliariai yra dirbęs 1661.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Kai 2004-2006 atėjo prailginti Soliariai, juos stengtasi išleisti tik į populiariausius maršrutus su didžiausiais keleivių srautais, kad būtų išnaudota jų talpa. Nei 10, nei 18, nei dar didelė dalis maršrutų tuomet tokiais laikomi nebuvo, o 18 dar ir važinėjo tik darbo dienomis piko metu - savaime aišku, naujausio troleibuso į tokį grafiką niekas neleidžia. Užtat maršrutuose be Soliarių visada buvo daug 14TrM (gal tik išskyrus 3, 8). Apie 2010 buvo padaryta keletas pakeitimų ir Soliariai atsirado 1, 4, 12 maršrutuose.

    Komentuoti:


  • egiscrypth
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Palaipsniui vis daugėjant (o gal jau pasiekus maksimalų įmanomą) naujų Solaris troleibusų skaičiui, savaitgalį pamatyti seną Škodą būna tarsi kokia atrakcija-egzotika. Dažniausiai po vieną dirba 6, 9 maršrutuose. Kaip suprantu, savaitgaliais atsilaisvinus naujiems troleibusams, stengiamasi į reisus išleisti kuo daugiau jų, taip vengiant senienų.
    Beje, kodėl tarp kitko dar visai palyginus neseniai, 10, 18 buvo išimtinai Škodiniai maršrutai? Čia nuo seniau susiformavusi tradicija į juos neleisti naujų? Įstrigo kažkieno senesnis pastebėjimas, jog pačios seniausios mašinos atiduotos vairuoti 18 maršrutą. Čia kalbu apie laikotarpį ~10 metų atgal.
    o aš manau dėl senų troleibusų leidimo į marštutą yra tokia priežastis: naujas transportas atiduodamas į pamaininius grafikus, kad kuo daugiau nuvažiuoti su jais kilometrų, o seni atiduodami vienpamaininiams ar pertrauktiems grafikams. Gal tuos maršrutus ir sudaro pagrinde tokie grafikai.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Palaipsniui vis daugėjant (o gal jau pasiekus maksimalų įmanomą) naujų Solaris troleibusų skaičiui, savaitgalį pamatyti seną Škodą būna tarsi kokia atrakcija-egzotika. Dažniausiai po vieną dirba 6, 9 maršrutuose. Kaip suprantu, savaitgaliais atsilaisvinus naujiems troleibusams, stengiamasi į reisus išleisti kuo daugiau jų, taip vengiant senienų.
    Beje, kodėl tarp kitko dar visai palyginus neseniai, 10, 18 buvo išimtinai Škodiniai maršrutai? Čia nuo seniau susiformavusi tradicija į juos neleisti naujų? Įstrigo kažkieno senesnis pastebėjimas, jog pačios seniausios mašinos atiduotos vairuoti 18 maršrutą. Čia kalbu apie laikotarpį ~10 metų atgal.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Ilgiausiai išsilaikė 5 - iki pat maršrutų reformos, o paleistas buvo pusantrų metų anksčiau. Pasikeitė tik tai, kad prisidėjo lankstas per Didlaukio g. bei trasa pailginta iki Santariškių galo. 4 maršrutinis taksi panaikintas 2012-03-02, kai baigėsi aptarnavimo sutartis ir Vilniaus m. savivaldybė jos nepratęsė.

    Komentuoti:


  • ssnaiperis
    replied
    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    Laikraštis "Vakarinės naujienos" 1980 m. gruodžio 31 d.

    Sprendžiant pagal maršruto trasą, kone ilgiausiai iki 2012(?) metų išsilaikęs maršrutas. Tik arčiau pabaigos buvo pratęstas iki Perkūnkiemio.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Ta proga, dar apie „Latvijas“ iš Vilniaus m. vykdomojo komiteto potvarkių. Paryškinta data - potvarkio išleidimo data. (Tekstai nėra 1:1 kopija iš originalo)

    1978-12-28
    Siekiant pagerinti susisiekimą tarp oro uosto ir oro susisiekimo agentūros, nuo 12-29 organizuoti 7 maršrutą „Aerouostas - Stotis - Agentūra“. Oro uostas - Dariaus ir Girėno - Geležinkelio - Sodų - Komjaunimo - Rūdninkų - Muziejaus - L. Giros - Liejyklos - pro Kutuzovo ir Gedimino aikštes - Lenino - L. Giros - Dzeržinskio - Ukmergės - iki Agentūros. Atgal: Ukmergės - Dzeržinskio - Tilto - Gedimino a. - Janonio - M. Gorkio - Rūdninkų - Dysnos - Ašmenos - Žemaitijos - Komjaunimo - S. Madeiskerytės - Sodų - Geležinkelio - V. Šopeno - Kauno - V. Montvilos - Dariaus ir Girėno - Aerouostas. Iš pradžių leisti 3 mikroautobusus kasdien.

    1979-04-26
    Siekiant pagerinti susisiekimą su respublikine vaikų ligonine nuo 04-27 organizuoti 5 maršrutą „Stotis - Santariškės“. Stotis - Sodų - Komjaunimo - V. Kapsuko - L. Giros - F. Dzeržinskio. Tik darbo dienomis 7:05 - 23:20 kas 20 min.

    1980-01-31
    Dėl 2 autobuso pratęsimo iki Šeškinės nuo 01-31 naikinti 4 maršrutą „Aerouostas - "Turisto" viešbutis“ [galbūt klaida ir turėtas omeny 7 maršrutas]. Vietoje jo organizuoti maršrutą nr. 3 „Aerouostas - Stotis“.
    Organizuoti 6 maršrutą „Stotis - Antakalnis“ Sodų - Komjaunimo - V. Kapsuko - Lenino - T. Vrublevskio - T. Kosciuškos - Antakalnio - Nemečinės - Saulėtekio - iki Plytinės g.
    Panaikinti 11 maršrutą „Draugystės viešbutis - Stotis“ ir įvesti naują 11 maršrutą „Tiesos g. - "Draugystės" viešbutis“: M. K. Čiurlionio - Z. Sierakausko - V. Kudirkos - iki J. Biliūno g. ir ta pačia trasa atgal. [Kažkokia nesamonė - prie ko čia "Tiesos g.", kai maršrutas baigiasi Biliūno ir Kudirkos g. sankryžoje]

    1980-05-28
    Įpareigoti ATĮ-7 nuo 06-01 organizuoti 1 maršrutą „Stotis - Žvėrynas - Karoliniškės“. Autobusų stotis - Sodų - Komjaunimo - V. Kapsuko - Lenino - A. Mickevičiaus - Kęstučio - I. Mičiurino - J. Žiugždos - Kosmonautų - Žvaigždžių - iki „Vaivorykštės“ parduotuvės.

    1980-12-30
    Dėl 4 mikroautobusų maršruto organizavimo. [Šio potvarkio turinio nesu matęs, bet turėtų būti toks pats kaip AutoLiet žinutėje, tik be darbo laiko]

    1981-11-17
    Siekiant išplėsti keleivių vežimą maršrutiniais mikroautobusais, įpareigoti ATĮ-7 nuo 11-06 [taip, atgaline data] paleisti 2 maršrutą „Stotis - Lazdynai“ per V. Šopeno - Kauno - Žemaitės - Raudonosios Armijos - Kosmonautų - Architektų gatvės žiedu.

    1986-01-24
    Dėl 3 maršruto „Stotis - Oro uostas“ dubliavimosi su 1 autobusu maršrutą nuo 02-01 panaikinti. Organizuoti naują 3 maršrutą „Stotis - Justiniškės“ Stotis - V. Šopeno - Kauno - Žemaitės - Raudonosios Armijos - Kosmonautų - Rygos - iki apsisukimo aikštelės prie VI mikrorajono.

    1986-11-04
    Dėl troleibusų eismo organizavimo Karoliniškių-Lazdynų kryptimi [18 troleibusas nuo 11-05 nukreiptas Justiniškių g.] 3 maršrutą nukreipti pakeista trasa: Stotis - Sodų - Komjaunimo - V. Kapsuko - L. Giros - F. Dzeržinskio - Ukmergės - J. Žiugždos - Kosmonautų - Rygos.

    1986-12-26
    Kelionių į darba ir iš jo metu nuo 12-29 organizuoti 14 maršrutą „Stotis - Kovo 8-osios g.“: Autobusų stotis - Geležinkelio - Tankistų - Kovo 8-osios - iki 4-osios ligoninės.

    1987-09-30
    Spaudos rūmų darbuotojų pageidavimu nuo 10-05 organizuoti 8 maršrutą „Spaudos rūmai - Senamiestis“: Spaudos rūmai - Kosmonautų - J. Žiugždos - I. Mičiurino - Kęstučio - A. Mickevičiaus - Lenino - T. Vrublevskio - Janonio - Pionierių - Tiesos. Atgal: Pionierių - Janonio - T. Vrublevskio - Lenino - L. Giros - F. Dzeržinskio - Ukmergės - J. Žiugždos - Kosmonautų - Spaudos rūmai.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Laikraštis "Vakarinės naujienos" 1980 m. gruodžio 31 d.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Šilo tilto posūkis - mėnuo ar du prieš 21-o paleidimą 2011-ais. Posūkis nuo Saulėtekio link Žolyno g. irgi maždaug 2010-2011 m. atsirado. Ten buvo vienas projektas neefektyvios nulinės ridos mažinimui.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Prie Šilo tilto su 21 troleibuso paleidimu. Nors gal ir kiek anksčiau. Bet nedaug.
    Iš Žolyno g. Saulėtekio pusėn tikrai anksčiau nebuvo KT. Kada atsirado dabar irgi tiksliai negaliu atsiminti. Gal apie 2005 m.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    O nuo kada čia maždaug atsirado tie posūkiai:
    1) prie Šilo tilto
    2) Antakalnio - Žolyno g. sankryža nuo Saulėtekio pusės (viena nuo seno dirbanti vairuotoja man yra sakiusi, jog kiek laiko stovi parkas, tiek yra ir posūkiai visomis 4 kryptimis)

    Todėl man ir buvo įdomu, kaip į 1-ąjį parką grįždavo kai kurie maršrutai, pvz. 11. Ten kur ankstesniuose puslapiuose apie tai diskutavome, ten gal ėjo kalba apie paskutinius šio maršruto gyvavimo metus. Mane labiausiai domina 2008-2009 m. laikotarpis, kai ir pats dažnai keliaudavau juo, tik taip ir neteko pasivažinėti jo nuline trasa. Kažkodėl tada galvodavau, kad vakare iš Pašilaičių jis važiuoja taip kaip 19, nes tai ir būdavo trumpiausias kelias į parką, kertant kampą ir nevažiuojant per visą miestą su užrašu "iki 1-ojo parko". Nes ne kiekvienam keleiviui žinoti, kurioje vietoje jis išsuks iš maršruto. Nebent ant šoninio trafareto būdavo parašyta smulkiau.

    Dar iki šiol yra likusi nenaudojama linija dešinėn iš Valakampių tilto į Žirmūnų žiedą.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Apie kokį laikotarpį kalbant sakote, kad nuo 48 nuimtas tik 1 autobusas?
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Ir dėl 48 būtent tą ir turėjau omeny - jis kursavo triskart per valandą, dabar kas 1-1,5 val.
    2011 m. rugsėjo 1 d. 2 pamaininiai + 1 vienpamaininis. Su tokiu kiekiu, ten vos 30 min. intervalas gaunasi. Vėlesniais metais liko tik 2 pamaininiai. Galbūt iki 2009-2010 m. krizės būdavo ir 4-as autobusas. Tie jūsų matyti 3 reisai per valandą yra labiau sutapimas, kad valandos eigoje pravažiuoja 3 autobusai pvz. 25 min. tarpais, bet paskui pravažiavimų per valandą kiekis krenta iki 1 ar 2.
    Tais laikais 48 keleivius graibstė 55, kurio trasa yra kur pas patogesnė. Juk ne visiems reikia į Akropolį.

    Dabar liko tik 1 autobusas, nes karantinas. Įprastai yra 2.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Ir kai pagalvoji, kol nebuvo 21 troleibuso, nebuvo KT posūkio nuo Šilo tilto į Žirmūnus ir atvirkščiai. Kaip tuomet į 1-ąjį parką grįždavo Žirmūnų maršrutai 5,6,12,13,17,20?
    Iš parko - per Valakampių tiltą, į parką - per Žirmūnų tiltą. Buvo laikai, kai neegzistavo posūkis iš Saulėtekio pusės į Žolyno g., todėl troleibusai važiuodavo per visą Antakalnį, kad apsisuktų žiede prie Petro ir Povilo bažnyčios.
    Paskutinis taisė Mettal; 2020.12.04, 17:30.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Tai jei 3 kart per valandą, tai kažin kiek autobusų reikdavo duoti šiam maršrutui? Jei lyginti tuos laikus su šia diena, tai nuimtas turėtų būti tikrai ne 1 autobusas.
    Ir kai pagalvoji, kol nebuvo 21 troleibuso, nebuvo KT posūkio nuo Šilo tilto į Žirmūnus ir atvirkščiai. Kaip tuomet į 1-ąjį parką grįždavo Žirmūnų maršrutai 5,6,12,13,17,20?

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Apie kokį laikotarpį kalbant sakote, kad nuo 48 nuimtas tik 1 autobusas? Anksčiau minėjau, jog kokiais 2010 metais 48 kursavimas net ir poilsio dienomis siekė 3 kartus į valandą.
    Beje, kaip Povilo Lukšio žiede keleivius imdavo 8 maršruto pertraukiami troleibusai po atstovos grįžtantys į Pašilaičius? Juk ten kontaktinis tinklas pertraukiamiems troleibusams toli nuo stotelės, tai jie tikrai negalėdavo privažiuoti prie pat. Arba atidarydavo duris, ir keleiviai suprasdavo jog jau galima lipti, ar pirmoji jų stotelė būdavo tik Žirmūnų gatvėje?
    Keleiviai suprasdavo patys, arba vairuotojai pakviesdavo.

    Ir dėl 48 būtent tą ir turėjau omeny - jis kursavo triskart per valandą, dabar kas 1-1,5 val.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Apie kokį laikotarpį kalbant sakote, kad nuo 48 nuimtas tik 1 autobusas? Anksčiau minėjau, jog kokiais 2010 metais 48 kursavimas net ir poilsio dienomis siekė 3 kartus į valandą.
    Beje, kaip Povilo Lukšio žiede keleivius imdavo 8 maršruto pertraukiami troleibusai po atstovos grįžtantys į Pašilaičius? Juk ten kontaktinis tinklas pertraukiamiems troleibusams toli nuo stotelės, tai jie tikrai negalėdavo privažiuoti prie pat. Arba atidarydavo duris, ir keleiviai suprasdavo jog jau galima lipti, ar pirmoji jų stotelė būdavo tik Žirmūnų gatvėje?

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Dar sakyčiau savitą poveikį galėjo turėti stiprus 48 maršruto praretinimas, todėl kai kurie jo keleiviai persėdo į kombinaciją 2G+5G.
    Šituo tai labai abejoju. Savaitgaliais nuimtas 1 autobusas, kas bendrai imant jokio skirtumo nedaro.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Tas savaitgalinis 45 lankas pro Šilo tiltą čia kaip supratau buvo kaip kompensacija už 38 trumpinimą iki Antakalnio ne darbo dienomis.
    Ne visai taip. Lankstas per Šilo tiltą buvo skirtas susisiekimui su prekybos objektais Šiaurės miestelyje pačiu paklausiausiu metu - savaitgaliais. Tik po kelių metų atsirado tiesioginė "lokali" jungtis darbo dienomis 38 maršruto pavidalu.

    O vat seniau kažkaip visiems užtekdavo ir to ~30 min intervalo.
    Tai neužtekdavo. Tiesiog buvo renkamasi važiuoti automobiliu ar išvis nevažiuojama. Panaši, situacija yra su 115 maršrutu. Seniau pakakdavo 2 maršrutinių taksi mikriukų kas 30-60 min., bet atsiradus galimybei važiuoti su terminuotu bilietu, su lengvatomis ar išvis zuikiu, maršruto populiarumas šovė iki nerėgėtų aukštumų, kad VVT net neturėjo tiek mažų autobusų padengti išaugusiems srautams. Be to, daliai keleivių jis tapo patogesnis nei 18: nereikia važiuoti iki pat Antakalnio žiedo ir iki N. Vilnios jis priveža greičiau nei 18.

    Ar kada nors išvis buvo toks laikotarpis, kaip iki pertvarkos buvę maršrutai tenkino keleivių poreikius?
    Mano subjektyvia nuomone, dabartiniai maršrutai yra geriausia, ką esam turėję. Tarybiniais laikais realybė stipriai prasilenkė su planu, todėl buvo sukamasi su tuo, kas yra. Ir tai dažniausiai reiškė tik piko metu aptarnaujamus vienakrypčius maršrutus, kuriais buvo bandoma aprėpti kaip įmanoma daugiau. Po 1990 m. priviso komercinių maršrutų, kurie vėl gi - važiavo tik pelningiausiomis trasomis ir pelningiausiu laiku. Savaitgaliais ir vėlai vakare likdavo valstybiniai vežėjai su tokiais maršrutais kaip anksčiau minėtas 33 - kas 1-2 val.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Todėl, kad tiesiai į Antakalnį važiuojančių buvo mažai. Žmonės važiuodavo su persėdimais. Iki Pramogų arenos ir toliau 10 ar 11 troleibusu iki Antakalnio. Ar 5 autobusu iki Saulėtekio. Kiti per

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Tas savaitgalinis 45 lankas pro Šilo tiltą čia kaip supratau buvo kaip kompensacija už 38 trumpinimą iki Antakalnio ne darbo dienomis. Tiesiog pafantazuojant - jei dabar būtų grąžintas senasis 45 maršrutas su savo ankstesnio kursavimo poilsio dienomis ypatumais, tai ko gero visi norintys netilptų į jį, kai per 7 metus jau spėjo priprasti prie kas 5-10 min kursuojančio 5G. O vat seniau kažkaip visiems užtekdavo ir to ~30 min intervalo.
    Nors po 2013 m. reformos pasiilgstu tam tikrų maršrutų, kuriais buvo galima nuvažiuoti tam tikras atkarpas nepersėdus, vis tik dabar turint greituosius maršrutus sunku įsivaizduoti - o kaip seniau keliaudavome be jų? Būdavo daugiau besidubliuojančių, ilgų per visą miestą vingiuojančių (kaip Kaune) tačiau tuo pačiu ir rečiau kursuojančių. Na ir aišku troleibusų buvo daugiau. Ar negalėjo ta reforma įvykti dar anksčiau, jei dar gal keli metai iki jos buvo rašyta, kad tuometiniai maršrutai ir bendra sistema (gal turėta omeny mikriukus stojančius kur papuola) nebeatitinka bendros miesto strategijos ir keleivių poreikių? Ar kada nors išvis buvo toks laikotarpis, kaip iki pertvarkos buvę maršrutai tenkino keleivių poreikius?

    Komentuoti:

Working...
X