Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilaitis
    replied
    Dar sakyčiau savitą poveikį galėjo turėti stiprus 48 maršruto praretinimas, todėl kai kurie jo keleiviai persėdo į kombinaciją 2G+5G.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Na kažkaip išsiversdavo. Kol nebuvo 21 troleibuso, tie 3 autobusai dar ir lankstu per Šilo tiltą važiuodavo. Žmonių visada buvo daug, bet kadangi pagrindiniai keleiviai buvo lengvatininkai, tai jokie maršrutiniai taksi nesusigundė ten dirbti. Po reformos sudažninus eismą kur kas daugiau žmonių 5G tapo patogus, todėl ir keleivių skaičius išaugo. Čia toks vienas iš nedažnų pas mus atvejų, kai padidėjusi pasiūla padidino paklausą.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    O dabartinio 5G maršruto pirmtakas 45 savaitgaliais kursuodavo kažkur max 2 kartus į valandą. Kaip jis anuomet susitvarkydavo su keleivių srautais, kai dabar 5G (čia dar labiau prieš visus karantinus) savaitgaliais, dienos metu būna užpildytas tiek, kad įlipęs kokioje Licėjaus ar Šeškinės kalvų st. laisvą sėdimą vietą vargiai rasi? Kaip prieš reformą keleiviai išsiversdavo su 3 transporto priemonėmis visoje trasoje poilsio dienomis? Juk greta šio maršruto trasos esantys traukos objektai kaip Akropolis ar Ozas buvo dar gerokai prieš pertvarką. Ar čia tiesiog su greitųjų maršrutų įvedimu padidėjo keleivių mobilumas, kai nebereikia laukti pusvalandį. Gal kas geriau pakomentuos?
    Paskutinis taisė Kristupas0220; 2020.12.03, 17:04.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    52A buvo orientuotas į moksleivius. Be to, logiška, kad jis priveždavo prie persėdimo taško, o ne kažkur giliai į miestą, kadangi tam tektų ne tik duoti daugiau autobusų, bet ir jie dubliuotų kitus maršrutus. Eismo dažnis buvo ~60 min., kas nėra taip jau blogai.

    Į 62 reikia žiūrėti kitaip - jis kursuoja 2 kartus dažniau, jei tau svarbu patekti į miestą, o ne konkrečiai į Lazdynus ar Ž. Panerius. Ten didesnė problema savaitgaliais yra tragiškas derinimas su 20, bet čia jau ne šios temos tema.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Taip ir yra. Ten pagrinde moksleiviai. Visi, kurie statėsi namus tokiuose užkampiuose, turi mašinas.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Jei gerai pamenu, 52A maršrute į Tarandę irgi būdavo tragedija su tvarkaraščiu. Ir pats maršrutas su savo trasa nelabai kur priveždavo. Jei ir dabar tebegalvojama apie naujų keleivių pritraukimą, kodėl net ir šiandien yra tokių, savaitgaliais kas 2 valandas kursuojančių maršrutų kaip 62? Gal Gureliuose visi dirbantieji su mašinomis, o autobusas labiau orientuotas į moksleivius (darbo d.) ir pensininkus? Darbo dienų grafikas gal kiek padoriau atrodo, tačiau savaitgalio...

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Tiek tvarkaraščiai, tiek vairuotojų darbo grafikai tuo metu jau buvo sudarinėjami automatizuotai. Savaitgalio grafikas tikrai buvo nekoks ir labiau orientuotas į sodininkus. Juk ten ilgą laiką apskritai nevažiavo joks miesto VT: miesto sezoninis 39 Stotis - Guriai panaikintas, maršrutinis taksi bei privatus autobusas 010 Fabijoniškės - Markučiai - Guriai - užsilenkė. Dauguma naudojosi arba 31 arba priemiestiniais.
    VT reformos metu jau pradėta galvoti apie naujų keleivių pritraukimą, o be to, tuo metu jau gerokai išaugo poreikis reguliariam eismui, nes vis daugiau sodų virto individualiais namais, apgyvendintais visus metus.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Tai jo, viskas pasikeitė nuo tų laikų. Maršrutų trasos, stotelėse atsirado švieslentės, Mijola kompiuteriai. Dar tada jei gerai suprantu, vairuotojams darbo grafikus sudarinėdavo rankiniu būdu. Net gatvės ko gero visur perasfaltuotos.
    Tada šis maršrutas dirbančiam žmogui nebuvo pritaikytas, ypač kas liečia savaitgalio grafiką. Jis pagal tuometinius kursavimo intervalus man labiau priminė kokį priemiestinį, tinkantį nebent pensininkams vykstantiems retkarčiais paviešėti į Gurių sodus. Bet nejaugi jis iki pat maršrutų reformos važinėjo taip retai? Tuo metu tai buvo vienintelis maršrutas, aptarnaujantis Juodojo kelio rytinę dalį. Gal kokiais 2012 ar 2013 likus keliems mėn. iki reformos buvo kas nors pagerėję lyginant su kokių `09 metų tvarkaraščiu?

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    Ar tiesa, kad iki 2013 m. liepos mėn. pertvarkos 33 maršrute (senąja trasa iki Pašilaičių) visoje trasoje dirbdavo vos 1 autobusas? Bent jau kiek pamenu stotelėse kabėdavusius grafikus kokiais 2008 m., tai būdavo ir 1-2 valandų tarpai grafike. Ar paskui šis maršrutas buvo pradėtas kiek nors dažninti, ar tai buvo padaryta tik sutrumpinus jį iki Šiaurės miestelio?
    Savaitgaliais - taip, tik vienas. Kadangi 1 ratas (pirmyn-atgal) užtrukdavo apie 1:40-2:00 val., tai vaizdelis tvarkaraštyje tikrai buvo nekoks. Praktiškai toks pats liūdesėlis savaitgaliais buvo 30 maršrute Pilaitė - Konstitucijos pr. - Kalvarijų g. - Minties g. - Antakalnis.
    33-ame darbo dienomis būdavo 3-4 autobusai (2 pamaininiai, 1-2 piko metu), kas duodavo maždaug 30-50 min. intervalą. Didžiausias dugnas maršrutui buvo 2005 m., kai trasą Pašilaičiai - Markučiai darbo dienomis aptarnavo 1 mažos talpos Van Hool A508 autobusas, o savaitgaliais maršrutas nevažiavo.

    -------------------

    Pranešimai grąžinti atgal į Vilniaus VT istorijos temą.
    Paskutinis taisė Mettal; 2020.11.06, 15:31.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pradėjus nagrinėti labai specifišką ir dar visai neseniai įvykusį 33 maršruto klausimą Viešojo transporto istorijos temoje, kuri turi išliekamąją vertę, mažareikšmės žinutės viską gali užgožti. Ir iš puikios VT istorijos temos teliks tik dar viena informacinio triukšmo sankaupa.

    Pirmiau gal reikėtų Vilniaus VT mega-temą su daugiau 600 puslapių suskaidyti į kelias dalis, kad būtų galima ką nors surasti.
    Gal tvarkaraščių ar autobusų eismo potemėje tas 33 autobuso tvarkaraščių niuansų klausimas jau buvo aptartas...

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Istorijos temoje reikėtų svarstyti tuos klausimus, kurie buvo iki forumo atsiradimo 2004 metais ir gal jau buvo aptarti...
    Perkelta į VT temą.
    O gal geriau istorijos temoje aptarinėti visus įvykius, įvykusius iki 2013 metų reformos? Tai vis dėl to gana kardinalus lūžis VT sistemoje, kai pasikeitė tikrai nemažai maršrutų.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Istorijos temoje reikėtų svarstyti tuos klausimus, kurie buvo iki forumo atsiradimo 2004 metais ir gal jau buvo aptarti...
    Perkelta į VT temą.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Ar tiesa, kad iki 2013 m. liepos mėn. pertvarkos 33 maršrute (senąja trasa iki Pašilaičių) visoje trasoje dirbdavo vos 1 autobusas? Bent jau kiek pamenu stotelėse kabėdavusius grafikus kokiais 2008 m., tai būdavo ir 1-2 valandų tarpai grafike. Ar paskui šis maršrutas buvo pradėtas kiek nors dažninti, ar tai buvo padaryta tik sutrumpinus jį iki Šiaurės miestelio?

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Keitimų seka buvo maždaug tokia:
    1. Buvo 4 iš Vilniaus (galinės stotelės keitėsi) į N. Vilnia per Kojelavičiaus g.
    2. 196X m. I padalinimas: į 4 ir 4 greitąjį.
    3. 1979 m. 4 davė didesnės talpos autobusus ir 4 greitąjį panaikino.
    4. 1985 m. II padalinimas: į 4 ir 44 (per naują S. Batoro g.)
    5. 1993 m. III padalinimas: į 4 ir 27 (iki Arimų g.)
    6. 2005 m. IV padalinimas: į 4 ir 4A (Mickūnai)
    7. 2010 m. 4A panaikino, bet, jei teisingai pamenu, "pavogto" iš 4-o 1 autobuso taip ir negrąžino atgal.
    8. 2013 m. 4 panaikino. 44 pakeistas 6G, stojančiu ne visose stotelėse. Ar 6G yra tas pats 44 - labiau priklauso iš kurios pusės pažiūrėsi.
    1. Buvo 1 Stotis - Oro uostas - Kirtimai
    2. 2006 m. 1 padalino į 1 (Oro uostas) ir 1A (Kirtimai)
    3. 2013 m. 1A pakeitė numerį į 4, kuris kaip tik atsilaisvino.
    Paskutinis taisė Mettal; 2020.11.04, 00:17.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    6G tai 44-as.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Buvo pervadintas į 6G.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    4 buvo panaikintas. Dabartinis 4-as neturi nieko bendro su buvusiu 4-u (Centras - N. Vilnia) su ilga ilga istorija.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    4 nebuvo panaikintas, o pervadintas.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Įdomu tai, kad po VT reformos 4 maršrutas buvo panaikintas, o 27 liko. Visgi susisiekimas su centru iš Kojelavičiaus g. daug svarbesnis (gal dėl to, kad ji labai arti Pramonės g., kur gyventojų mažai, o darbuotojai atvyksta nuosavu transportu).

    14, važiavęs Pramonės g., gyventojų pageidavimu dabar važiuoja Gerovės g. - labai įdomus pakeitimas, atvirai sakant, nelabai žinau kam. Gal todėl, kad iš Gerovės g. būtų patogiau nusigauti iki Tremtinių st. ir sėsti į 6G, nes lipti į kalną link Parko g. yra per sunku?

    Šiaip būtų labai įdomu, kaip keistųsi maršrutai, jei būtų užbaigta Linksmosios g. - G. Žemkalnio g. jungtis. Manau, būtų protinga pratęsti A31 iki Galgių ir užtikrinti puikų susisiekimą tų vietų gyventojams su centrine N. Vilnios dalimi. Bet čia pasvajojimai, ta jungtis gal po kokių 50 metų ir atsiras.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ačiū už puikų temos atnaujinimą

    Komentuoti:

Working...
X