Parašė Naujaneriai
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Beje dar iš “naujienų”.
Visgi VMS nori matyti Vilniaus gatvėse “metrobusus” ir todėl 2 pirkime nurodyta, kad vežėjui reikės metrobusų (kiekis deja nenurodytas, bet metinė rida bus 440 tūkst. km (kas pagal Chat GPT yra apie 6-8 autobusai priklausomai nuo naudojimo).
Aišku, kad tie metrobusai dirbs 4G maršrute, kartu su 18m autobusais.
Dar iš įdomaus 2 pirkime yra tai, kad ten nurodyti ir 12m autobusai, o kadangi pirkimas skirtas 4G, 7, 43 ir 55 spėju, kad labiausiai orą vežiojantys maršrutai gaus 12m autobusus (metinė rida 2 pirkime 12m autobusų 800 tūkst. km)
Update:
2 pirkime nurodytiems maršrutams vežėjas privalo turėti:
9 + 1 rezerve 12m elektrinis autobusai
32 + 4 rezerve 18m elektriniai autobusai
6 + 1 rezerve 24m elektriniai autobusaiPaskutinis taisė Vinecko; 2025.10.05, 21:54.
Comment
-
Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
Prašau, bet ten labai daug failų, tai reikės pakrapštyti taip sakant.Gerbkite kitų forumo narių nuomones.
Comment
-
Parašė Naujaneriai Rodyti pranešimą
Tai čia tas pats konkursas nuo pavasario, kuriame nenurodyti maršrutų numeriai, o nurodyti tik maršrutų pavadinimai.
Maršrutų numeris nenurodomas, nurodoma tik trasa.
Kaip suprantu įgaliota įstaiga (Sį Susisiekimo paslaugos/Judu) poto viską pateiks vežėjui.
Comment
-
Parašė Red Neck Rodyti pranešimąKas yra “metrobus”? Ilgas autobusas?
- 2 patinka
Comment
-
Metrobusas yra ne tik, kad ilgesnis autikas važiuoja. Tai yra ir infrastruktūros pakeitimai. Realiai tai atrodo taip - įrengiamas maršrutas lygiai toks pats kaip ir bėginiam transportui (tramui, lengvam metro ar metro), tačiau tuo maršrutu važiuoji tie išilginti autobusai. Reikalingos įlaipinimo išlaipinimo platformos, kišenių panaikinimas, viadukai, šviesoforai ir t.t. Nes jeigu tik paleisi ilgesnius autikus į esamą infrastruktūrą, tai bus tiesiog ilgesnis autikas, o ne joks metrobusas. Paveikslėlyje yra Stambulo metrobusasAš neliūdnas - aš blaivus
- 3 patinka
Comment
-
Kaip ir viskas kas liečia autobusus šita sąvoka yra aiškiai neapibrėžta. Berlyne "Metrobus" yra kamieniniai autobusų maršrutai, kuriais važinėja paprastos garmoškės bendromis gatvėmis. Autobusai nėra mass transit ir visi BRT, metrobusai ir kiti terminai yra bullshit'as: https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit_creep.
- 3 patinka
Comment
-
Vietoje peštynių, galėtumėte atsidaryti konkurso sąlygas ir pasižiūrėti, kad reikalaujamas tiesiog 24 metrų ilgio autobusas, lygiai tokio paties ilgio, kaip dabar važinėja Kaune, ir tokio ilgio, kaip prieš porą metų jau bandėsi Vilnius
O jau ar pavadinsi metrobusu, ar tramvaju be bėgių, ar laivu be vandens, na čia jau nuo kūrybinių įgūdžių priklauso
- 10 patinka
Comment
-
Šiaip skamba viskas gerai, bet nesuprantu kam gražinti 12m autobusus į 7.43,55 autobusų maršrutus (4g spėju jų nebus). Dabar ten važinėja 18m autobusai ir ypač piko metu jie labai gelbėja. Tikiu, kad gal ne piko metu užtektų ir tų 12 metrų autobusų, bet negi jau ant tiek reikia čia kaitalioti? Pagrindas kaip ir lieka 18m autobusai, tai klausimas, kam tų 10 12m autobusų iš viso reikia.
Comment
-
Parašė Vilniaus gyventojas Rodyti pranešimąŠiaip skamba viskas gerai, bet nesuprantu kam gražinti 12m autobusus į 7.43,55 autobusų maršrutus (4g spėju jų nebus). Dabar ten važinėja 18m autobusai ir ypač piko metu jie labai gelbėja. Tikiu, kad gal ne piko metu užtektų ir tų 12 metrų autobusų, bet negi jau ant tiek reikia čia kaitalioti? Pagrindas kaip ir lieka 18m autobusai, tai klausimas, kam tų 10 12m autobusų iš viso reikia.
Iš dar įdomesnių talpos pokyčių - 24, 31, 36, 42, 78 numatyti 18m, 17, 25 numatyti 10m, 3, 9 numatyti MTA.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
Pirkimo sąlygose juk labai aiškiai nurodyta, kad 12m bus 55. Tame pačiame faile nurodyta, kad jis važinės kas 9-15 min, tai kaip ir to užteks (dabar važiuoja kas 30-40, tai ir užpildytas).
Iš dar įdomesnių talpos pokyčių - 24, 31, 36, 42, 78 numatyti 18m, 17, 25 numatyti 10m, 3, 9 numatyti MTA.
Dėl 24, 31, 36, 42, 78.
Maršrutuose ir dabar veikia ilgi autobusai, tiesiog vietoj tik d.d ar tik šiltojo sezono metu daromas pilnas aptarnavimas. Didžiausia logika yra 36, nes jis liks vieninteliu ir surinkinės keleivius iš visų privežamųjų maršrutų Balsiuose ir apylinkėse.
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
Pirkimo sąlygose juk labai aiškiai nurodyta, kad 12m bus 55. Tame pačiame faile nurodyta, kad jis važinės kas 9-15 min, tai kaip ir to užteks (dabar važiuoja kas 30-40, tai ir užpildytas).
Iš dar įdomesnių talpos pokyčių - 24, 31, 36, 42, 78 numatyti 18m, 17, 25 numatyti 10m, 3, 9 numatyti MTA.
Comment
-
Parašė Vilniaus gyventojas Rodyti pranešimą
Atleiskit, taip detaliai neskaičiau. Na jei keičiama talpa į didesnį dažnumą tai gal ir visai gerai, išskyrus tai kad pats 55 dubliuoja 2g didžiąją maršruto dalį. Na bet jei poreikis bus ir užsipildys autobusai, tai gal problemos ir nėra.
Bendrai net sąlygų neskaičius galite suprasti, kad visi autobusai ir troleibusai kursuos ne rečiau nei kas 15 min.
Dubliavimas tai ne apie 55, o apie 16 ir 2G.
2G dubliuoja 16 100%. Ir galima sakyti, kad 16 užpildo 2G praleistas stoteles, bet dėja. Per visą 16 maršrutą (link Pašilaičių ir link Stoties) 2G nesustoja tik 8 stotelėse (užskaičiau ir Pal. Jurgio Matulaičio bažnyčia). Realiai 2G tiesiog nusiurbia 16 srautą.
Comment
-
Vilniečiai netelpa į autobusus: „10 metų važinėjo patogiai, o dabar – pėstute“
2025-10-04 17:00 / šaltinis: tv3.lt / aut. Deimantė Buslevičiūtė https://www.tv3.lt/naujiena/verslas/...stute-n1457473
Prasidėjus mokslo metams spūsčių alinami vilniečiai susidūrė su dar viena problema – dėl visiškai pakeistų pagrindinių autobusų reisų daugybė gyventojų liko be transporto.
Vilniečiai piktinasi, kad pakeitus maršrutus, kuriais autobusai sėkmingai važiavo metai iš metų, žmonės tiesiog fiziškai nebetelpa į viešąjį transportą (VT).
Anot jų, prie to prisideda ir vis augantis sostinės gyventojų skaičius, tad vienintelė išeitis – tramvajus arba metro. Esą be jų po kelerių metų Vilniuje nebus įmanoma gyventi, nebent „lindėsi namuose“.
Dabar „Fabijoniškių galas vaikšto pėstute
“Socialiniame tinkle „Facebook“ sostinės gyventojai piktinosi rugsėjį įvestais pagrindinio VT reisų pokyčiais.
„Pakeitė 3G maršrutą. Dabar važiuoja per Perkūnkiemį. Kadangi ilgesnis maršrutas, tai yra daugiau kur užstrigti ir autobusai – žymiai labiau perpildyti“, – pastebėjo Mantas.
„Grąžinkit „Oro uostas–Fabijoniškės“ maršrutą. 3G nėra, paleido 5-tą, su kuriuo be persėdimo niekur nenuvažiuosi“, – skundėsi Aldas.
Renata piktinosi, kodėl Tarandės gyventojai buvo atkirsti nuo vienintelio normalaus susisiekimo su centru.
O Žilvinas svarstė, kokiais tyrimais ir skaičiavimais pusė Fabijoniškių ir 2 mokyklos buvo paliktos be normalaus susisiekimo.
„3G dešimt metų važinėjo patogiai, greitai, be streso. Bet kažkam ofise gi pasidarė per daug nuobodu, tai sugalvojo: „O gal optimizuojam? Reikia gi aptarnauti naujus Perkūnkiemio gyventojus ir dar daugiau žmonių“.
Dabar Perkūnkiemis – „laimingas“, o Fabijoniškių galas vaikšto pėstute arba sėdasi už vairo. Rezultatas: visi susigrūdę, nervuoti“, – rašė Sandra.
Kodėl pakeitė VT reisus – bus dar pokyčių?
Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ (save tapatinanti su prekės ženklu „Judu“) nurodė, kad VT pokyčius esą lėmė gyventojų pasiūlymai ir pagrįstas keleivių srautų modeliavimas.
Anot „Judu“ viešojo transporto organizavimo vadovo Arno Misiūno, analizės duomenys parodė, kuriose trasų dalyse VT buvo labiausiai apkrautas, o kur keleivių srautai buvo mažesni:
„3G maršruto stotelėse – Fabijoniškių žiede ir Gedvydžių g. – keleivių srautai buvo vieni mažiausių, tuo metu 5-ojo autobuso atkarpoje nuo Perkūnkiemio iki Konstitucijos pr. dažnai fiksuoti perpildymai.“
Todėl, jo aiškinimu, 5–ojo autobuso maršrutas buvo padažnintas, o 3G piko metu taip pat ėmė kursuoti kas 5 min.
Skaičiuojama, kad dėl pakeistos trasos 3G papildomai aptarnaus apie 27 tūkst. žmonių – Ukmergės, Vėtrungių, Perkūnkiemio ir Gabijos g. gyventojus.
„Kalbant apie ateitį, esame lankstūs – tvarkaraščius nuolat atnaujiname, atsižvelgdami į gyventojų pastabas ir poreikius. Artimiausiu metu planuojame patobulinimus, kad kelionės būtų dar patogesnės.
Apie viešojo transporto tvarkaraščių pokyčius informuosime netrukus“, – pranešė A. Misiūnas.
Vilniečiai dalijasi, kaip netelpa į autobusus
Socialiniuose tinkluose vilniečiai gausiai išsakė savo nuogąstavimus ir pasiūlymus dėl viešojo transporto.
Žmonės svarstė, kodėl didėjant gyventojų skaičiui sostinėje nėra smarkiai dažninami autobusų, ypač pagrindinių, maršrutai, jei jie nuolat būna perpildyti ir žmonės į juos netelpa.
Pvz., Justinas pasidalijo, kad pačioje piko pradžioje – 16 val. – Žaliojo tilto stotelėje žmonės netelpa į autobusus, tad tenka laukti kitų, kurie dėl kamščių kursuoja ne kas 5, o kas 15 min.
„Greitieji autobusai, kurie stovi kamščiuose“, – ironizavo vilnietis.
Gyventojai nurodė, kad leisti VT kursuoti dažniau – ne išeitis, kadangi vėliau trys tie patys autobusai stovi kamštyje visą kelionę ir dar labiau užkemša gatves.
Anot Kristupo, kamščiai tokiose vietose, kaip Žaliasis tiltas ar Geležinio Vilko g., niekada nesibaigs:
„Todėl ši transporto rūšis niekada nebuvo ir niekada nebus patikima.“
Justinas pabrėžė, kad Vilniuje yra apie 607 tūkst. gyventojų. Skelbiamės ir didžiuojamės, kad Ryga buvo nurungta ir dabar esame didžiausia Baltijos šalių sostine. Tačiau esame vienintelis Europos miestas, kur VT infrastruktūra – nevystoma.
Vietoje to turime „laivelius“, kurie visiškai nesprendžia problemos, ir branginamus VT bilietus, kai už senuosius pigesnius, nuo spalio 1 d. nebegaliojančius bilietus gyventojai pinigų gali ir neatgauti.
„Net Lenkijos miestai, turėdami 300 tūkst. gyventojų, sugeba tokį vystyti, mes – ne. Tačiau turime naujus autobusus ir autonominius troleibusus, kurie ne tik nepaveža krūvio, bet kartu su lengvosiomis mašinomis stovi kamščiuose.
Ir jokios A juostos čia nepadės, jeigu viešasis prie sankryžų ir kitose vietose vis tiek įsijungia į bendrą srautą. Miesto prioritetas yra asfaltas ir automobiliai. Ir tikrai ne VT“, – rašė vilnietis.
Vienintelė išeitis vilniečiams – tramvajus
Internautai baiminosi, kas bus po 10 metų, kai gyventojų skaičius sostinėje padidės dar 30 ar 50 tūkst.
Dėl to gyventojai įnirtingai siūlo pradėti svarstyti apie tramvajų, kuris talpina žymiai daugiau žmonių, yra greitesnis, nestovi kamščiuose ir per laiką miestui labai atsipirktų:
„Gal galime iškart vystyti tinklą su perspektyva į ateitį? Jei (tramvajų – aut. past.) būtų pradėta planuoti 2016 m., tai 2026 m. jau turėtume bent vieną liniją. O dabar net nežiūrima į ateitį.“
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (save tapatinančios su prekės ženklu „Judu“) viešojo transporto organizavimo vadovas Arnas Misiūnas naujienų portalui tv3.lt atskleidė, kad šiuo metu kaip tik yra atliekama išsami analizė, siekiant įvertinti naujos viešojo transporto rūšies diegimo galimybes:
„Vertinami eismo srautai, spūstys, susisiekimo ryšiai, atliekamos galimybių studijos ir tyrimai tam, kad priėmus sprendimą dėl naujos transporto rūšies Vilniuje būtų užtikrintas jos efektyvumas ir integracija į bendrą miesto transporto sistemą.“
Jis atskleidė, kad 1 km antžeminės tramvajaus linijos įrengimas gali kainuoti nuo 15 iki 25 mln. eurų, priklausomai nuo trasos sudėtingumo. Tačiau tikslesnė kaina paaiškės tik po išsamios galimybių studijos.
Paklaustas, ar tai reiškia, kad vilniečiai visgi gali sulaukti tramvajaus, A. Misiūnas nurodė, kad išsamiau atsakyti galės tik gavęs studijos rezultatus.
Jis nenurodė, kiek laiko truks ir kiek pinigų atsieis analizė dėl tramvajaus galimybių Vilniuje. Tačiau analogiška galimybių studija Kaunui pernai atsiėjo 200 tūkst. eurų ir truko apie metus.o šiaip labai ironiškas tas užrašas LŪKTELK ant vėluojančių autobusų
Paskutinis taisė Pilaitis; Vakar, 19:41.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
Yra ledkalnio postūmiųo šiaip labai ironiškas tas užrašas LŪKTELK ant vėluojančių autobusų
Comment
-
Parašė Fiberglass Rodyti pranešimą
Ir berods 15 bus aptarnaujamas mikrobais.
Visgi kalbant būtent apie 15 šiltojo sezono metu kaip supratome Valakampiai gaus talpų 4 troleibusą - problemų nėra.
Comment
-
Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
Dėl 24, 31, 36, 42, 78.
Maršrutuose ir dabar veikia ilgi autobusai, tiesiog vietoj tik d.d ar tik šiltojo sezono metu daromas pilnas aptarnavimas. Didžiausia logika yra 36, nes jis liks vieninteliu ir surinkinės keleivius iš visų privežamųjų maršrutų Balsiuose ir apylinkėse.
Comment
Comment