Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Toks sprendimas buvo priimtas siekiant žmones paskatinti naudotis viešuoju transportu ir sumažinti kamščius gatvėse. Ir jiems tai pasisekė. Viešojo transporto populiarumas Taline išaugo 8 procentais. Be to, miesto savivaldybės teigimu, Talinui nemokamas transportas atneša po 20 mln. eurų per metus. Dabar nebereikia bilietų sistemos, IT sistemos, sumažėjo administravimo, kontrolės kaštai. Be to, norėdami naudotis nemokamu transportu tūkstančiai gyventojų, kurie nebuvo prisiregistravę Taline, suskubo deklaruoti savo gyvenamąją vietą. O kuo mieste daugiau žmonių, tuo daugiau pinigų jam nubyra.
    Talino nemokamo viešojo transporto pavyzdys nemanau, kad yra pasisekimo istorija. 8% padidėjimas tikrai nėra didelis, berods Vilniuje jis ne mažiau, o gal net labiau didėjo. Nesuprantu ir kodėl Taline galėtų nebereikėti bilietų sistemos, kontrolierių ir pan., kai nemokamas viešasis transportas yra tik miesto gyventojams, o ne atvykėliams ir turistams. Kad daugiau gyventojų savo vietą deklaruoja Taline ir taip surenkama daugiau mokesčių, tai aš manau problema yra ne ten, o valdžioje, kuri nustato koks procentas kuriam miestui atitenka - surinks daugiau, valdžia ims atims didesnę dalį.

    Bet aš matau ir didelių problemų - padarius viešąjį transportą nemokamą, jame vos ne legaliai galėtų bomžai pradėti miegoti, dabar bent kažkokia, nors ir minimali kontrolė yra. Taip pat kai skiriamos dotacijos nemokamam važinėjimui - sumažėja dotacijos viešojo transporto atnaujinimui ir nors Talinas daugumoje sferų pirmauja, tačiau viešasis transportas ten prasčiausios būklės lyginant su Ryga, o dabar jau ir su Vilniumi (tiesa, juos pagirti reikia už troleibusų palaipsninį atsisakymą, su kuriais pas mus vis dar didelės problemos).

    Geriausias viešasis transportas kol kas yra Rygoje, bet ir kainos ten didžiausios, berods 2 eur. ar daugiau už bilietą. Aš manau geriausias variantas yra aukso viduriukas - Vilnius turi subsidijuoti naujų transportų įsigijimą, dalinai ar iš didelės dalies, bet naudojimosi kaštus turi susimokėti keleiviai. Pridėjus subsidiją transporto įsigijimui bilietų kaina ryškiai sumažėja ir tai tikrai nėra svarbus faktorius tiems, kas važinėja su mašinomis.

    Comment


      Parašė Perfect Rodyti pranešimą

      Ne komjaunuoliškas, o progresyvus. Realybė tokia, kad esama automobilių, su vidaus degimo varikliais, koncentracija mieste yra destruktyvi visomis prasmėmis. O žmonėms keisti savo įpročius, ypač žalingus, yra sunku.
      Tai kaip "progresyviai" nuspręsti pagal kokį kriterijų rinksim pusę automobiliais važinėjančių, kuriuos priverstinai persodinsim? Pagal pajamas? Amžių? Gal pagal darbo vietą ar pareigas? Ar pagal priklausymą atitinkamai politinei partijai?

      Comment


        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
        <...> ir nors Talinas daugumoje sferų pirmauja, tačiau viešasis transportas ten prasčiausios būklės lyginant su Ryga, o dabar jau ir su Vilniumi
        Vertinant kokiais kriterijais?

        Comment


          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

          Tai kaip "progresyviai" nuspręsti pagal kokį kriterijų rinksim pusę automobiliais važinėjančių, kuriuos priverstinai persodinsim? Pagal pajamas? Amžių? Gal pagal darbo vietą ar pareigas? Ar pagal priklausymą atitinkamai politinei partijai?
          Nieko specialiai atrinkinėti nereikia, o visose intensyvaus eismo gatvėse, tokiose kaip Kalvarijų, Antakalnio, Narbuto, Žirmūnų, Pilaitės pr., Savanorių pr. ir kt. padaryti taip kaip padarė Švitrigailos g., t.y. pirmą juostą atiduoti viešajam transportui.

          Comment


            Taline transportas prasčiausios būklės?
            Tikrai kad ne prastesnis už Vilniaus, gal tik naujų autobusų pastaruoju metu nebuvo perkama tiek daug vienu metu, kaip Vilniuje ar Rygoje.
            Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
            Marsrutai.lt tinklaraštis!
            SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

            Comment


              Parašė Briedis Rodyti pranešimą
              Vertinant kokiais kriterijais?
              Autobusų amžiumi, jei šitas list'as teisingas. Tik, kaip minėjau, nežinau tikros situacijos kaip ten su troleibusais, kurių jie atsisakinėja ir tikėtina, kad tiek daug senų nebeturi.

              Antroje vietoje pagal turimų autobusų skaičių (2007 metų gamyba, kaip mūsų Volvos):



              Ketvirtoje vietoje (2003 metų gamybos):



              Vilniuje tuo tarpu jau dabar dauguma autobusų - nauji.

              Comment


                Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                Nieko specialiai atrinkinėti nereikia, o visose intensyvaus eismo gatvėse, tokiose kaip Kalvarijų, Antakalnio, Narbuto, Žirmūnų, Pilaitės pr., Savanorių pr. ir kt. padaryti taip kaip padarė Švitrigailos g., t.y. pirmą juostą atiduoti viešajam transportui.
                Mano supratimu tai reikėtų rasti kažkokį vidurinį geriausią variantą, automobilių skaičių reikia mažinti, bet kartu reikia atsižvelgti ir į tai, kad visgi yra žmonių, kuriems mašina yra ypač reikalinga, pvz. daugiavaikėms šeimoms. Jeigu pagrindines gatves susiaurinsim iki vienos juostos mašinoms - tai gali turėti labai didelę įtaką dar didesniems kamščiams, o viešojo transporto greitumui tai gali turėti nedidelę įtaką, nes kamšių pagrindinė priežastis yra sankryžos, kuriose dėl posūkių tik labai retais atvejais išeina padaryti atskiras A juostas. Mano supratimu visgi geriausias variantas yra mokamos stovėjimo aikštelės ir padaryti mokamą įvažiavimą į centrinį Vilnių, kokią nors pakankamai protingą kainą, kad jinai nebūtų per daug didelė, jog žmonės nepradėtų ratais važinėti. Tokiu atveju gatvių pralaidumas nesumažėtų, bet važinėjančių jomis sumažėtų ir tuo pačiu būtų sumažinti kamščiai kartu pagreitintų ir viešojo transporto greitį.

                Comment


                  Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                  Ne komjaunuoliškas, o progresyvus. Realybė tokia, kad esama automobilių, su vidaus degimo varikliais, koncentracija mieste yra destruktyvi visomis prasmėmis. O žmonėms keisti savo įpročius, ypač žalingus, yra sunku.
                  Reikia atskirti keletą dalykų:
                  1. priverstinį persodinimą iš automobilių į VT, ką čia dauguma vardija;
                  2. taršos mokesčius, kuriuos turi mokėti ir tas pats taršus VT;
                  3. prioritetų sudėliojimą transportui mieste;

                  Comment


                    Politikams tai tikrai reikėtų vengti žodžių junginio priverstinis persodinimas, nes reakcija būtų priešinga. Bet tai nereiškia, kad siekis kuo daugiau žmonių persodinti (paskatinti naudotis) į viešąjį transportą, yra blogas. Kuo viešasis transportas bus naujesnis, patogesnis, dažniau važinės, tuo daugiau žmonių juo naudosis (be jokios prievartos). Kartu reikia ir teigiamos socialinės reklamos, nes dažnas automobilio vairuotojas, kuris viešuoju transportu paskutinį kartą naudojosi prieš n metų, vadovaujasi visokiais stereotipais. Arba turi pagrindinį motyvą, kad važiuoti viešuoju transportu yra ne prestižas, ir tam pateisinti prisigalvoja visokių neesminių priežasčių. Lietuvoje tas noras pasirodyti dar per daug vyraujanti "vertybė". Ir automobilis vienas iš svarbesnių to atributų. Jei pradėsi naudotis viešuoju transportu, bendradarbiai/kaimynai/draugai galvos, kad jau visai nusigyvenai .

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                      Reikia atskirti keletą dalykų:
                      1. priverstinį persodinimą iš automobilių į VT, ką čia dauguma vardija;
                      2. taršos mokesčius, kuriuos turi mokėti ir tas pats taršus VT;
                      3. prioritetų sudėliojimą transportui mieste;
                      Pirmiausia reikia aiškiai suformuluoti, kokia yra problema ir ką norima pasiekti:

                      - kad nebūtų kamščių
                      - kad būtų kuo mažiau automobilių
                      - kad kuo mažiau būtų važinėjama automobiliais į darbą-namo
                      - kad būtų kuo švaresnis oras
                      - kad kuo daugiau kelionių vyktų VT
                      - ir t.t.

                      Visi šitie tikslai nėra tapatūs! Priemones reikia pasirinkti priklausomai nuo to, ko siekiama. Dabar gi vyrauja kažkokia košė - berazumiai prisigraibo padrikų užsienio pavyzdžių ir aklai diegia (be jokio supratimo, ką bandoma pasiekti).

                      Comment


                        Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                        Nieko specialiai atrinkinėti nereikia, o visose intensyvaus eismo gatvėse, tokiose kaip Kalvarijų, Antakalnio, Narbuto, Žirmūnų, Pilaitės pr., Savanorių pr. ir kt. padaryti taip kaip padarė Švitrigailos g., t.y. pirmą juostą atiduoti viešajam transportui.
                        Nieko tai nepakeistų absoliučiai, nebent nežymiai pagreitėtų VT.
                        Pvz.: mielai naudočiausi P&R sistema, jeigu ji egzistuotų (tai kas yra mėginama - marazmas).
                        Čia kai kurie entuziastai vadovaujasi tik bolševistiniu principu - atimti ir nieko daugiau nepadaryti.

                        Bene 20 metų kalbama apie elementarų automobilių (registracijos, ekologinį ar kaip bepavadinsi) mokestį. Ir kur jis?

                        Comment


                          Eidvi, Talino troleibusų sąrašas, tikrai atrodo tvarkingiau ir už Vilnių, netgi naują dažymo shemą jie pasitvirtino prieš kurį laiką;

                          http://transphoto.ru/list.php?did=46

                          Taip pat bus perkami dujiniai, ne hibridiniai autobusai:

                          http://ebus.lt/talino-vezejai-pirks-...nepasiteisino/

                          Comment


                            Pirmasis naujas troleibusas šiandien jau atvyko į Vilnių.
                            Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                            Marsrutai.lt tinklaraštis!
                            SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                            Comment


                              Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                              Ne komjaunuoliškas, o progresyvus. Realybė tokia, kad esama automobilių, su vidaus degimo varikliais, koncentracija mieste yra destruktyvi visomis prasmėmis. O žmonėms keisti savo įpročius, ypač žalingus, yra sunku.
                              Komjaunuoliai ir buvo progresyvūs. Ir dabartiniai "progesyvūs" dažnai nedaug skiriasi nuo komjaunuolių pagal mąstymą.

                              Kas blogo jei automobiliai tvarkingai suparkuoti ir nevažinėja piko metu į centrą?

                              Comment


                                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                Komjaunuoliai ir buvo progresyvūs. Ir dabartiniai "progesyvūs" dažnai nedaug skiriasi nuo komjaunuolių pagal mąstymą.

                                Kas blogo jei automobiliai tvarkingai suparkuoti ir nevažinėja piko metu į centrą?
                                Tai piko metu "suparkuotų" automobilių tokia tvarka ir nepaliestų. Esmė, ta, kad prievedus VT juostas iki sankryžų, jiems nereikėtų stovėti eilėse, o piko metu spūstyse stovintys vairuotojai ir kiti pamatytų realų VT efektyvumą ir susimastytų ar tikrai neverta palikti automobilio "park and ride" aikštelėse. Faktas, kad iš pradžių turi būti sukurtas efektyvus "park and ride" aikštelių tinklas.

                                Comment


                                  Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                                  Tai piko metu "suparkuotų" automobilių tokia tvarka ir nepaliestų. Esmė, ta, kad prievedus VT juostas iki sankryžų, jiems nereikėtų stovėti eilėse, o piko metu spūstyse stovintys vairuotojai ir kiti pamatytų realų VT efektyvumą ir susimastytų ar tikrai neverta palikti automobilio "park and ride" aikštelėse. Faktas, kad iš pradžių turi būti sukurtas efektyvus "park and ride" aikštelių tinklas.
                                  Bet automobilių koncentracijos tas nepakeistų. Juk stovi ar važiuoja - jie vistiek yra

                                  Comment


                                    Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                    Pirmasis naujas troleibusas šiandien jau atvyko į Vilnių.
                                    Naujieji troleibusai jau atvyksta į Vilnių – pamatykite pirmojo kelionę
                                    Sostinėje vis daugėjant naujųjų autobusų, kurių važiuoja jau 242, pradedamas ir troleibusų parko atnaujinimas. Šiandien į Vilnių atkeliavo pirmas naujasis „Solaris Trollino 12“ žemagrindis troleibusas, kuris jau kitą savaitę išvažiuos į gatves, papildydamas 19 maršrutą.

                                    Planuojama, jog per artimiausius 2–3 mėnesius troleibusų parką atnaujins iš viso 41 naujas troleibusas. Iš viso sostinėje važiuos beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių.

                                    Naujos kartos troleibusai „Solaris“ yra modernūs, ekonomiški ir pritaikyti šiandieniniam miesto keleiviui. Juose bus galima naudotis nemokamu belaidžiu internetu, įkrauti išmaniuosius įrenginius, taip pat naujuose troleibusuose veiks šiuolaikiškos šildymo ir vėdinimo sistemos.

                                    Naujuose „Solaris“ troleibusuose yra įdiegta ir moderni elektrinė „Škoda“ pavara, specialiai pritaikyta troleibusų elektros tinklui Vilniuje – stabdant troleibusą dalis elektros energijos iš variklio bus sugrąžinta į tinklą, o tai padės kontroliuoti ir taupyti elektros energiją bei sąnaudas.

                                    Comment


                                      Daugiau nuotraukų:

                                      Į Vilnių atvyksta naujieji troleibusai (Nuotraukų galerija)
                                      https://www.madeinvilnius.lt/naujien...auku-galerija/

                                      Salono išplanavimas galėtų būti ir geresnis - tiesiai priešais 2 duris erdvė išnaudota neefektyviai. Bet bendras vaizdas neblogas - sutalpinta 31 sėdima vieta ir gan nemaža aikštelė stovintiems.

                                      Kokiais maršrutais planuoja leisti?

                                      Comment


                                        Rašo, kad kol kas tik 19, kai atvyks dar 5 leis ir 2, o atvykus visiems 41 tai juos, be abejo, leis į visus maršrutus.

                                        USB lizdai tai nepasakyčiau, kad patogiose vietose

                                        Comment


                                          Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                                          Daugiau nuotraukų:

                                          Į Vilnių atvyksta naujieji troleibusai (Nuotraukų galerija)
                                          https://www.madeinvilnius.lt/naujien...auku-galerija/

                                          Salono išplanavimas galėtų būti ir geresnis - tiesiai priešais 2 duris erdvė išnaudota neefektyviai. Bet bendras vaizdas neblogas - sutalpinta 31 sėdima vieta ir gan nemaža aikštelė stovintiems.

                                          Kokiais maršrutais planuoja leisti?
                                          Manau tai yra mažesnė blogybė nei "bokštas" gale dešinėje pusėje (kur dyzeliniame autobuse variklis), tai iš karto pridėjo kokias 4 sėdimas vietas

                                          Comment

                                          Working...
                                          X