Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Koks skirtumas ar troleibusai brangesni 1.5 karto ar 3? Ka tai keicia? Kasablankoj, Afrikoj, vazineja prancuziski tramvajai kuriu kiekvienas vagonas kainuoja 2 mln eur. Ir o siaube, jie juk juda begiais, negales sekmadieni paleist kitu marsrutu ar apaziuot jei kazkuris suluz.

    Niekas iki siol cia forume nera pateikes jokiu konkreciu skaiciu apart pirkimo kainos. As noreciau matyt autobuso vs troleibuso:
    1. Eksploatacijos islaidas per ekspl. perioda (10 metu, whatever)
    2. Kiek iseina kurui vs elektrai per visa ekspl. perioda
    3. KT islaikymo kaina

    Tuomet mes galesim situos skaicius kiekvienai TP priemonei pripliusuoti prie jos kainos ir paziuret kas yra pigiau o kas brangiau. O metytis epitetais kad troleibusas 2x brangesnis manau visiskai neturi jokios prasmes.

    Comment


      Parašė Briedis Rodyti pranešimą
      Nesuklydau, nes parašiau vieno troleibuso kainą su PVM. Kitų miestų perkamų troleibusų kainos taip pat pateiktos su PVM.

      Atsiprašau, bet ar jūs rimtai nematot, ar nenorit matyti jums pateikiamų skaičių ir faktų???
      Apie kokius faktus ir skaičius mes kalbame? Kai skaičiai ir faktai yra pateikiami su patikimais šaltiniais - aš žinoma į tai kreipiu dėmesį, bet kai žmogus tiesiog sako 'aš žinau, kad troleibusai kainuoja tik 20% brangiau, nei autobusai' - į tai aš žinoma nekreipiu dėmesio, nes tai nėra faktas, tai yra tik 'viena bobutė sakė argumentas'. Įprastai kai įmonės perka kokius nors autobusus, troleibusus ar bet ką, kas joms yra reikalinga veiklai vykdyti, tai PVM'as nėra skaičiuojamas, nes netgi privačiose įmonėse tas PVM'as yra susigrąžinamas. O pats PVM'o tarifas, beje, yra skirtingas visuose šalyse, dėl to jeigu jau jį įtraukiam, tai belieka pacituoti:

      Parašė Briedis Rodyti pranešimą
      Todėl tolimesni skaičiavimai ir išvedžiojimai yra nieko verti.
      Bet jeigu netyčia kažkas pateikinėja skaičius su PVM'ais - tai prašom, pateikitę bent jau kažkokią nuorodą į tai patvirtinančius šaltinius. Bet netgi jeigu kažkuriam vienam Europos miestui pavyko įsigyti troleibusus pigiau, nei Vilniui - tai koks moralas? Jeigu kažkas kažkuriam pasaulio kampe rado kur įsigyti pigesnių bulvių - ar tai kažkaip keičia vidutinę bulvių kainą? Ar tai keičia faktą, kad troleibusai yra bene dvigubai brangesni už autobusus?

      Comment


        Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
        O metytis epitetais kad troleibusas 2x brangesnis manau visiskai neturi jokios prasmes.
        Dabar tingiu ieškoti šaltinių ir skaičiavimų, bet realiai išlaidos autobuso kuro eksploatacijai realiai sudaro panašią sumą, kaip ir tos transporto priemonės įsigijimui. Dabar tingiu ieškoti, bet tai netgi galima būtų patiems paskaičiuoti. Dėl to vertinti tik kuro sąnaudaos ir neatsižvelgti į tos transporto priemonės kainą nėra protinga. Galiausiai jeigu vertinam kuro sąnaudas ir transporto įsigijimo kainą, tai kodėl neįvertinti ir kitų aspektų, pvz. troleibusų kontaktinio tinklo išlaikymo, problemų, kurios atsiranda rekonstruojant gatvę ir būtinybei įrengti laikinas troleibusų trasas. Ir tai tik maža dalis, realiai reikia vertinti šimtą faktorių.

        Comment


          Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

          Dabar tingiu ieškoti šaltinių ir skaičiavimų, bet realiai išlaidos autobuso kuro eksploatacijai realiai sudaro panašią sumą, kaip ir tos transporto priemonės įsigijimui. Dabar tingiu ieškoti, bet tai netgi galima būtų patiems paskaičiuoti. Dėl to vertinti tik kuro sąnaudaos ir neatsižvelgti į tos transporto priemonės kainą nėra protinga. Galiausiai jeigu vertinam kuro sąnaudas ir transporto įsigijimo kainą, tai kodėl neįvertinti ir kitų aspektų, pvz. troleibusų kontaktinio tinklo išlaikymo, problemų, kurios atsiranda rekonstruojant gatvę ir būtinybei įrengti laikinas troleibusų trasas. Ir tai tik maža dalis, realiai reikia vertinti šimtą faktorių.
          o as maciau Maskvos transportininku skaiciavimus ir ten islaidos troleibuso eksploatavimui (remontams) bei kurui buvo mazesni uz autobusu, net neskaitant to kad ten saliarka kainuoja centus palyginus su lt. Kiekvienas mato tai ka nori matyti, todel butu idomu gauti konkrecius lietuviskus skaicius, prie kuriu kaip suprantu niekas is musu priejimo neturi.

          Comment



            Maskva paskaičiavo, išskaičiavo, kad troleibusai labai apsimoka, juk ir salierka pigi ir pan. ir.... priėmė sprendimą atsisakyti troleibusų.
            Paskutinis taisė Eidvis; 2018.09.02, 21:38.

            Comment


              Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

              Maskva paskaičiavo, išskaičiavo, kad troleibusai labai apsimoka ir.... priėmė sprendimą atsisakyti troleibusų.
              Maskva savo PR pranesimuose biski pamelavo kaikur apie 10 kartu skaiciuose i autobusu puse kad nuraminti visuomene. As kalbejau apie tikrus skaicius is transportininku, o ne is PR pranesimu, kur buvo izuliai meluojama. Ten buvo politinis uzsakymas marint ir taskas.
              Bet cia ju asmeniniai reikalai, tuo labiau ten yra elektriniai tramvajai, elektrinis metro ir elektriniai priemiestiniai traukiniai. Nei vienos is siu rusiu Vilnius neturi.

              Comment



                Tai Maskva viską paskaičiavusi atsisakė troleibusų ar ne?

                Comment


                  Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                  Tai Maskva viską paskaičiavusi atsisakė troleibusų ar ne?
                  Merui troleibusai nepatinka, todėl jis ir liepė juos likviduoti. O skaičiavimų net nebuvo.

                  Comment


                    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                    Tai Maskva viską paskaičiavusi atsisakė troleibusų ar ne?
                    Neatsisake, uzdare kelias linijas su tikslu panaikint kazkada visas. Ir pirks elektrobusus, gaminamus Rusijoje. Sakau, cia buvo politinis sprendimas padaryt didziuli uzsakyma vienai gamyklai ir tiek. PR'e jie nupaise skaicius kur vien baterijom varomi autobusai apsieis pigiau uz troleibusus. Nors realioje transportininku ataskaitoje troleibusu eksploatavimo islaidos buvo zymiai mazesnes nei buvo pripaisyta valdiskuose pranesimuose.

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      Merui troleibusai nepatinka, todėl jis ir liepė juos likviduoti. O skaičiavimų net nebuvo.
                      Tas meras per Maskvą važinėja su mersais ir policijos pulku, o plačios miesto gatvės yra užtveriamos. Aš nematau jokios priežasties kodėl jam kažkoks troleibusas ar autobusas galėjo nepatikti. Matau tik konspiracijas - mėginimą įrodyti, kad troleibusai apsimoka, netgi per tokį miestą, kuris realiai jų atsisako. Jeigu atsisako - vadinas merui nepatina. O jeigu jam nepatinka - vadinas troleibusai jėga. Ūra ūra ūra.

                      Comment


                        Tai, kad troleibusai (ir tramvajai) apsimoka labiau nei autobusai, yra neginčijamas faktas.

                        Comment


                          Su tokiais faktais aš net nedrįstu ginčytis.

                          Comment


                            Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                            Galima nusipirkti elektrobusų su dinaminiu pakrovimu ir būti pažangiems, arba galima ir kontaktinį tinklą iškart tiesti. Kai Kaunas tiesė kontaktinį tinklą Parodos gatvėje, kilometro kaina buvo 300k eurų už kilometrą. Taigi, iki Santariškių kontaktinis tinklas kainuotų pusantro milijono eurų.
                            Dėl iešmų - anksčiau minėtoje Gdynėje radio bangomis valdomas greitaeigis iešmas išsišakojimas kainuoja 25k zlotų, t.y. apie 7k eurų.
                            Norint kad troleibusai būtų Vilniaus VT sistemos pagrindas (t.y. pervežtų daugumą VT keleivių Vilniaus mieste), reiktų juos varyti ne tik iki Santariškių, bet kaip minimum nutiesti KT visuose greitųjų maršrutų trasose - t.y. ir Ukmergės g., ir Pilaitės pr., ir Ateities g., Ozo g., Buivydiškių g. Taigi kontaktinio tinklo kainą jau reikėtų skaičiuoti dešimtimis (ar net šimtais) milijonų. O už tokius pinigus, būtų galima prisipirkti tiek naujų autobusų, kad turbūt būtumėm jauniausią VT parką turintis miestas pasaulyje...

                            Comment


                              Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
                              Norint kad troleibusai būtų Vilniaus VT sistemos pagrindas (t.y. pervežtų daugumą VT keleivių Vilniaus mieste), reiktų juos varyti ne tik iki Santariškių, bet kaip minimum nutiesti KT visuose greitųjų maršrutų trasose - t.y. ir Ukmergės g., ir Pilaitės pr., ir Ateities g., Ozo g., Buivydiškių g. Taigi kontaktinio tinklo kainą jau reikėtų skaičiuoti dešimtimis (ar net šimtais) milijonų.
                              Lietuvos Geležinkeliai už 350 m€ elektrifikuoja ~400 km kelio (t.y. mažiau 1m€/km), o geležinkelių elektrifikacija yra daug sudėtingesne ir brangesnė nei troleibusų. Taip kad su savo šimtais milijonų stipriai "prašovei".

                              Comment


                                Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                o as maciau Maskvos transportininku skaiciavimus ir ten islaidos troleibuso eksploatavimui (remontams) bei kurui buvo mazesni uz autobusu, net neskaitant to kad ten saliarka kainuoja centus palyginus su lt. Kiekvienas mato tai ka nori matyti, todel butu idomu gauti konkrecius lietuviskus skaicius, prie kuriu kaip suprantu niekas is musu priejimo neturi.
                                VVT 2015 savo metiniame pranešime buvo paskelbęs skaičius:
                                1km savikaina troleibusų 1.71 Eur/km (iš jų kurui (elektrai) 0.199eur/km, elektros vidutinė kaina buvo 0.107eur/kwh, elektros salyginai didelė dėl to, kad jie ją naudoja praktiškai tik piko metu, o elektrobusai iš esmės naudotų naktinę (pigesnę) elektrą.
                                1km savikaina dujiniam autobusui 1.22 eur/km (iš jų kurui 0.15 eur/km (0.59m3/km*0.256eur/m3)
                                1km savikaina dyzeliniam autobusui 1.55 eur/km (iš jų kurui 0.39eur/km (0.792 eur/l*0.49l/km)

                                2016 metų savikainos (irgi iš metinio pranešimo):
                                1km troleibusais - 1.58eur/km (iš jų elektrai 0.20eur/km)
                                1km dujiniais - 1.15 eur/km (iš jų dujoms 0.135 eur/km)
                                1km dyzeliais -1.53 eur/km (iš jų kurui 0.36 eur/km)
                                Beje, įdomu panagrinėti kaip keičiasi vidutinės kuro sanaudos kiekvienais metais - dyzelino išlieka panašios (2012-2016) nuo 0.48l/km iki 0.51l/km, dujų ženkliai sumažėja nuo 0.74m3/km iki 0.59m3/km (nes kaip tik gavo naujų autobusų), o elektros irgi gana pastovios (1.86-2.0 kwh/km).

                                Tai iš esmės įskaičiavus visas išlaidas lieka tik vienintelis troleibuso privalumas - lokalios tarsos nebuvimas



                                Comment


                                  Parašė mskapss Rodyti pranešimą

                                  Tai iš esmės įskaičiavus visas išlaidas lieka tik vienintelis troleibuso privalumas - lokalios tarsos nebuvimas
                                  Daugiau komforto: tyliau veikia, spartesnė bei tolygesnė akceleracija. Čia kalbu apie Solaris, ne apie Škodas O tai labai svarbu konkuruojant su automobiliais.

                                  Comment


                                    Parašė andyour Rodyti pranešimą

                                    Daugiau komforto: tyliau veikia, spartesnė bei tolygesnė akceleracija. Čia kalbu apie Solaris, ne apie Škodas O tai labai svarbu konkuruojant su automobiliais.
                                    Spartesnė akseleracija ir kirtimas ant stabdžių ties kiekvienu išsišakojimu - tikrai daug komforto tiek keleiviams, tiek ir aplinkiniams....

                                    Comment


                                      Parašė mskapss Rodyti pranešimą

                                      Spartesnė akseleracija ir kirtimas ant stabdžių ties kiekvienu išsišakojimu - tikrai daug komforto tiek keleiviams, tiek ir aplinkiniams....
                                      Prie žiedo bet kokiu atveju reikia stabdyti ir autobusui. Stabdyti staigiau tenka ir autobusams, ypač G maršrutams. Esmė, kad troleibuse viskas vyksta tolygiau ir tyliau. Manau, kad naikinti troleibusų tinklą verta tik juos keičiant elektriniais autobusais. Nebūtinai vienas prie vieno. Svarbu išlaikyti elektrinio transporto tradiciją. Nuo nulio sukurti gali būti sudėtingiau ir mažiau noro.
                                      Paskutinis taisė andyour; 2018.09.03, 11:27.

                                      Comment


                                        Parašė mskapss Rodyti pranešimą

                                        VVT 2015 savo metiniame pranešime buvo paskelbęs skaičius:
                                        1km savikaina troleibusų 1.71 Eur/km (iš jų kurui (elektrai) 0.199eur/km, elektros vidutinė kaina buvo 0.107eur/kwh, elektros salyginai didelė dėl to, kad jie ją naudoja praktiškai tik piko metu, o elektrobusai iš esmės naudotų naktinę (pigesnę) elektrą.
                                        1km savikaina dujiniam autobusui 1.22 eur/km (iš jų kurui 0.15 eur/km (0.59m3/km*0.256eur/m3)
                                        1km savikaina dyzeliniam autobusui 1.55 eur/km (iš jų kurui 0.39eur/km (0.792 eur/l*0.49l/km)

                                        2016 metų savikainos (irgi iš metinio pranešimo):
                                        1km troleibusais - 1.58eur/km (iš jų elektrai 0.20eur/km)
                                        1km dujiniais - 1.15 eur/km (iš jų dujoms 0.135 eur/km)
                                        1km dyzeliais -1.53 eur/km (iš jų kurui 0.36 eur/km)
                                        Beje, įdomu panagrinėti kaip keičiasi vidutinės kuro sanaudos kiekvienais metais - dyzelino išlieka panašios (2012-2016) nuo 0.48l/km iki 0.51l/km, dujų ženkliai sumažėja nuo 0.74m3/km iki 0.59m3/km (nes kaip tik gavo naujų autobusų), o elektros irgi gana pastovios (1.86-2.0 kwh/km).

                                        Tai iš esmės įskaičiavus visas išlaidas lieka tik vienintelis troleibuso privalumas - lokalios tarsos nebuvimas


                                        Kažkaip labai sumenkintai nuskambėjo tas "vienintelis privalumas". Tai turėtų būti pagrindinis ir svarbiausias privalumas. Yra miestų, kur net tas pats tramvajus per centrinę mniesto dalį atjungia laidą ir važiuoja baterijomis vien dėl vizualinės/garsinės taršos. O rytuose tuo tarpu skaičiuojame saliarkos kainas.

                                        Comment


                                          Parašė mskapss Rodyti pranešimą

                                          VVT 2015 savo metiniame pranešime buvo paskelbęs skaičius:
                                          1km savikaina troleibusų 1.71 Eur/km (iš jų kurui (elektrai) 0.199eur/km, elektros vidutinė kaina buvo 0.107eur/kwh, elektros salyginai didelė dėl to, kad jie ją naudoja praktiškai tik piko metu, o elektrobusai iš esmės naudotų naktinę (pigesnę) elektrą.
                                          1km savikaina dujiniam autobusui 1.22 eur/km (iš jų kurui 0.15 eur/km (0.59m3/km*0.256eur/m3)
                                          1km savikaina dyzeliniam autobusui 1.55 eur/km (iš jų kurui 0.39eur/km (0.792 eur/l*0.49l/km)

                                          2016 metų savikainos (irgi iš metinio pranešimo):
                                          1km troleibusais - 1.58eur/km (iš jų elektrai 0.20eur/km)
                                          1km dujiniais - 1.15 eur/km (iš jų dujoms 0.135 eur/km)
                                          1km dyzeliais -1.53 eur/km (iš jų kurui 0.36 eur/km)
                                          Beje, įdomu panagrinėti kaip keičiasi vidutinės kuro sanaudos kiekvienais metais - dyzelino išlieka panašios (2012-2016) nuo 0.48l/km iki 0.51l/km, dujų ženkliai sumažėja nuo 0.74m3/km iki 0.59m3/km (nes kaip tik gavo naujų autobusų), o elektros irgi gana pastovios (1.86-2.0 kwh/km).

                                          Tai iš esmės įskaičiavus visas išlaidas lieka tik vienintelis troleibuso privalumas - lokalios tarsos nebuvimas
                                          Aciu uz skaicius.
                                          Teiginys kad elektrobusai naudotu pigesne naktine elektra yra neteisingas, nes ikrovimo uztektu tik kelioms valandoms pavazinet. Tai arba turi buti nupirkta kaip minimum dvigubai daugiau transporto priemoniu nei realiai reikia kad jas krauti vien per nakti (aisku taip nebus) arba jas teks krauti diena, nes vakare nebus kam iseit i reisus.

                                          Niekas cia nekalba apie elektrobusu nuvertejima po kokiu 10 metu, kuris bus milziniskas, nes reikes keisti akumuliatorius, kurie sudaro nemaza dali kainos. Tuo tarpu troleibuso eksploatacijos laikotarpis ilgesnis net uz dyzelinio autobuso, kuriam per ta laika pareina greiciu dezes, varykliui reikia kap remonto ir t.t. Tai faktas, ne mano ismislai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X