Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    suprask mes gyvenam Liuksemburge ir galėsime leisti sau tokią prabangą privesti bėgius kiekvienoje svarbesnėje miesto branduolio gatvėje
    Mažiau prabangūs Lenkijos miesteliai sau leidžia.
    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    Šiaip manau, Pilaitis turėjo omeny, kad savivaldybė neturi pinigų elementariai pakelt algų vairuotojam, tai iš kur jų ras tramvajui ar kitai brangiai naujai VT rūšiai
    Neturi ar nenori? Giriasi rekordiniais surenkamais biudžetais bet matyt VT kaip visada prioriteto neturi.
    Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

    Atsiprašau, bet man kaip Kauno gyventojui papildomi 5% mokesčių kad Vilnius turetų tramvajų įspūdžio nedaro.
    Aplamai tokių projektų finansavimas turbūt atsliras klausimas.
    Kad tavo mokesčiai eitu Kaunui kuris irgi galėtu statytis tramvajų ar išleisti kur nors kitur.
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Kad ir kokia VMS būtų šūdina VT organizavime, bet čia jau esat visiškai neteisus. Per Šimašiaus valdymo metus buvo beveik visiškai pakeistas autobusų parkas (nupirkta 215 autobusų ir 41 troleibusas VVT ir 117 autobusų nuo Transrevio), o tai tikrai nekainuoja centų. Tuo tarpu jokio rimtesnio kelių projekto, išskyrus Liepkalnio viaduką, padaryta nebuvo.
    Negalima sakyti kad buvo beveik visiškai pakeistas jeigu buvo pakeista mažiau nei 20% troleibusų. Autobusai nesiskaito, autobusai turėtu būti keičiami troleibusais. Dar kartą, vis dar važinėju 1986 metų troleibusais, tai apie kokį auto parką galima kalbėti.

    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Rolling stock pirkimai irgi yra labai svarbūs. Ar jau pamiršote, kuo mes važinėjome prieš 5 metus?
    Paskutinė nuotrauka - šituo vis dar važinėjame.





    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Aš jau anksčiau užsiminiau apie Krokuvą, kur lankiausi per naujus metus. Važinėjau tramvajumi, nors tie patys principai gali galioti ir autobusams: viskas pažymėta aiškiai, o bilietus galima nusipirkti tiek stotelėse (tegul ir ne visose), tiek tramvajuose. Pirmą kartą į miestą atvažiavusiam užsieniečiui, nesuprantančiam vietinės kalbos, nereikia dėti pastangų aiškinantis, kaip čia viskas veikia, kaip nsipirkti bilietą ar kaip nuvažiuoti į kokią nors miesto dalį. Tiesiog ateini į stotelę ir važiuoji. Būtent šitie ženklinimo, navigacijos ir apskritai user experience dalykai padaryt tinkamai ir iš esmės kelia sistemą į visai kitą lygį, nei tai, kas veikia Vilniuje.
      Dar kraupiau yra tai, kad net šitame forume, kur žmonės lyg ir domisi VT ir transportu daugiau, nei vidutinis lietuvis, atsiranda tokių kosmonautų, kurie pradeda kliedėti apie tai, kaip užtenka turėti kažkokį tik jiems žinomą appsą ar kažkokią, nežinia su kuo vaklgomą, Vilniečio kortelę. Jeigu toks požiūris yra ir savivaldybėje, tai Vilniuaus VT sistema ir toliau bus šūdiniausia Europoje.
      Taigi daroma, jog galima būtų nusipirkti trumpalaikį bilietą tiesiog komposteryje banko kortele. Ne mažiau patogus sprendimas miesto svečiui.
      Nors Varšyvoje ir Krokuvoje prieš gerą mėnesį aš naudojausi Jakdojade appsu (tiek bilietams, tiek kelionės planavimui). Man tikrai patogiau, nei Google Maps + automatai, kurie dažnai grybauja.

      Comment


        Parašė VLR Rodyti pranešimą

        Na, pakėlus mokesčius, Kaunas galėtų panaudoti tuos pinigus savo reikmėms pagal savo prioritetus, pvz. pasistatyti dar vieną su sportu susijusi objektą ar 'padidinti pralaidumą' kurioje nors gatvėje.
        Jūs dar jaučiatės kad per mažai sumokate mokesčių? 20% GMP ir minimum 19.5% Sodrai neatrodo pakankama?
        Gal tada tegu prideda papildomą procentą prie degalų akcizo ir iš jo suformuoja kažkokį specialų VT vystymo fondą? Nes jei tik pakelti GPM tarifą ir viskas nueis į bendrą katilą - jokio efekto iš to nebus. Tada bus pensijoms, stadionams ir tt. Toliau tęsis tos sovietinės tradicijos kada meras važiuoja į vyriausybę kaulyti eurų stadionui, estakadai, viadukui ar kokiam nors kitam brangiam šūdukui​​​​​​.
        Negirdėjau kad kur nors pasaulyje būtų atskiras VT mokestis gyventojams.

        Comment


          Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

          Jūs dar jaučiatės kad per mažai sumokate mokesčių? 20% GMP ir minimum 19.5% Sodrai neatrodo pakankama?
          Gal tada tegu prideda papildomą procentą prie degalų akcizo ir iš jo suformuoja kažkokį specialų VT vystymo fondą? Nes jei tik pakelti GPM tarifą ir viskas nueis į bendrą katilą - jokio efekto iš to nebus. Tada bus pensijoms, stadionams ir tt. Toliau tęsis tos sovietinės tradicijos kada meras važiuoja į vyriausybę kaulyti eurų stadionui, estakadai, viadukui ar kokiam nors kitam brangiam šūdukui​​​​​​.
          Negirdėjau kad kur nors pasaulyje būtų atskiras VT mokestis gyventojams.
          Na, mano pavyzdys buvo labiau hipotetinis ir VT mokesčio įvesti tikrai nesiūlau. Tiesiog kontekstas yra tas, kad Lietuvoje biudžeto išlaidos yra apie 20 milijardų eurų per metus, o papildomi 2-3 milijardai ateinantiems 10 metų (t.y. 200-300m per metus) galėtų pakelti didmiesčių infrastruktūrą į kitą lygį. Tokia suma yra 1-1.5% valstybės išlaidų per metus. Prie to pridėkime faktus, kad (1) ES noriai finansuoja darnaus judumo projektus ir galima jiems tikrai tikėtis gauti bent 50% paramos (pvz. Olsztyno tramvajus gavo 85% ES paramą), (2) savivaldybės finansuotų reikšmingą dalį tokių projektų, (3) projektų grąžą, (4) teigiamą efektą taršai bei miestų įvaizdžiui, (5) sutaupytą gyventojų laiką kelionėms, (6) efektą ekonomikos skatinimui ir gauname minimalų mokesčių pakėlimą tokiam milžiniškam šalies pakeitimui. Ilguoju laikotarpiu tokios investicijos pilnai atsiperka (net jei ir netiesiogiai), tad tai tikrai nebūtų eilinis pinigų pravalgymas. Pinigų tokiems projektams tikrai galima rasti, kaip buvo rasta šimtai kasmetinių milijonų renovacijai, tiesiog reikia norėti, bet niekas to nenori, nes esame automobilizuotų kaimiečių ir mikrorajoninių marozų valstybė.

          Comment


            Parašė VLR Rodyti pranešimą
            Tokia suma yra 1-1.5% valstybės išlaidų per metus.
            Koks čia būtų procentas nuo BVP?

            Comment


              Parašė digital Rodyti pranešimą
              Koks čia būtų procentas nuo BVP?
              Lietuvos BVP yra apie 54 milijardai Eurų, 200-300m per metus yra 0.4-0.6% BVP. Aišku čia be europinės paramos, kuri būtų labai reikšminga. Kalbame apie mažą procento dalį.

              Vėl gi, nemanau, kad viskas yra taip paprasta, kaip gali pasirodyti ir tam reiktų daug politinės valios. Tačiau finansus Lietuvos miestų transporto visiškam apleidimui sutvarkyti būtų galima rasti rytoj jei ta valia būtų. Tai yra pinigų perskirstymo, o ne neturėjimo problema. Vilniaus konkrečiai atveju, aišku, prisideda ir tas faktas, kad mokesčių dalis, atiduodama kitiems regionams yra smarkiai per didelė.

              Kalbant apie politinę valią konkrečiai Vilniuje, Šimašius apie VT nieko net nekalba, net podcastuose apie judumą. Tai yra tikra tragedija - jis gyvena kitame pasaulyje. Šimašiaus gerbėjai dažnai bando 'vartytis' iš situacjios sakydami, kad transporto prioritetai yra gerai sudėlioti, bet jiems nėra pinigų, tačiau tai nėra VMS vyraujanti nuomonė. Ten niekas jokių naujų transporto priemonių nenori, nes 'Naujieji Vasiukai' ir 'neatsipirks'. Jei būtų ten valios ir noro, dabar Šimašius lobbyintų savo transporto ministrui, kad yra būtinas Transporto (ir Aplinkos) ministerijų įsikišimas į miestų VT finansavimą per įvairius fondus bei dirbtų su kietomis kompanijomis kuriant rimtą miesto strategiją vietoje to Civittos (berods) parašyto fufelio su fake skaičiais.
              Paskutinis taisė VLR; 2022.05.17, 09:50.

              Comment


                Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

                Jūs dar jaučiatės kad per mažai sumokate mokesčių? 20% GMP ir minimum 19.5% Sodrai neatrodo pakankama?
                Gal tada tegu prideda papildomą procentą prie degalų akcizo ir iš jo suformuoja kažkokį specialų VT vystymo fondą? Nes jei tik pakelti GPM tarifą ir viskas nueis į bendrą katilą - jokio efekto iš to nebus. Tada bus pensijoms, stadionams ir tt. Toliau tęsis tos sovietinės tradicijos kada meras važiuoja į vyriausybę kaulyti eurų stadionui, estakadai, viadukui ar kokiam nors kitam brangiam šūdukui​​​​​​.
                Negirdėjau kad kur nors pasaulyje būtų atskiras VT mokestis gyventojams.
                O gal riektų pagaliau tapti civilizuotais ir įvesti taršos mokestį? Beje, 20% pajamų mokestis vakaruose atrodytu juokingai mažas. Problema yra tame kad kapitalo pajamų mokesčiai pas mus dar mažesni.

                Šiaip normaliuose šalyse reikšmingus infrasturktūros projekktųs finansuoja (bent dalinai) jų susisiekimo ministerijos atitikmuo. Tuo tarpu pas mus miestų infrasturktūra yra palikta tik miestų biudžetui ir dar puse jo atimama nes pergerai gyvenam.


                Comment


                  Nuo gegužės 18 dienos pagaliau viešajam transportui atveriama naujoji Kernavės gatvė Šnipiškėse! Ja kursuos 69 maršruto autobusai. Džiugina ir tai, kad gerokai dažninamas šio maršruto grafikas, kuris dabar yra gan skurdokas, o taps šiek tiek padoresniu, d.d. vietoj dabartinių 4 autobusų - kursuos 6, savaitgaliais vietoj 3 - kursuos 5 autobusai.

                  Comment


                    Dabar važiuos nebe kas 40-60 minučių, o kas 30-50 minučių?

                    Comment


                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                      Dabar važiuos nebe kas 40-60 minučių, o kas 30-50 minučių?
                      20-35 maždaug

                      Comment


                        Parašė Mantas95 Rodyti pranešimą

                        20-35 maždaug
                        Kai patankins iki 10-15 pradėsim naudotis.

                        Comment


                          Nuėmus 69 maršrutą Linkmenų - Žalgirio sankryžoje dar labiau niekinis VT tapo, o tai arčiausias VT mazgas Linkmenų ežerų, paparčių namų, Žalgirio 135, Naujojo Skanseno, Link Ten projektų gyventojams esamiems ir būsimiems...

                          Comment


                            Parašė Azure Rodyti pranešimą
                            Nuėmus 69 maršrutą Linkmenų - Žalgirio sankryžoje dar labiau niekinis VT tapo, o tai arčiausias VT mazgas Linkmenų ežerų, paparčių namų, Žalgirio 135, Naujojo Skanseno, Link Ten projektų gyventojams esamiems ir būsimiems...
                            Taigi lieka ten 5 ir 49 autobusai. Kaip tik gerai, kad 69 kitaip važiuoja, daugiau skirtumų nuo 49 daroma.

                            Comment


                              Be to, Linkmenų ir Kernavės gatves skiria 300 metrų. Ar tikrai tiek daug paeiti?

                              Comment


                                Parašė liootas Rodyti pranešimą
                                Be to, Linkmenų ir Kernavės gatves skiria 300 metrų. Ar tikrai tiek daug paeiti?
                                Labai priklauso nuo žmogaus ir jo miesto erdvės ir atstumų suvokimo. Būtų įdomu pamatyti kokią studiją, kaip veikia žmonių psichologija VT naudojimosi atvžvilgiu pagal atstumą ar kitus faktorius. Aš autobusu važiuoju nebent į Oro uostą ar Geležinkelio stotį ir nuo Linkmenų einu iki pat Konstitucijos pr. ar Kalvarkių. Bet dažnas tipiškas VT naudotojas net ir poros šimtų metrų atstumą važiuoja autobusu, nes eiti "per toli", nors autobuso dažnu atveju laukia ilgiau, nei užtruktų nueiti iki kelionės tikslo. Tai nesu tikras, kokiai daliai žmonių eiti, tarkim, nuo Paparčių namų ar Linkmenų ežerų iki Žalgirio/Kernavės sankryžos atrodytų priimtina.

                                Comment


                                  Parašė liootas Rodyti pranešimą
                                  Be to, Linkmenų ir Kernavės gatves skiria 300 metrų. Ar tikrai tiek daug paeiti?
                                  Olandai darė studiją - iki objekto pėsčiomis norinčių eiti nukrenta per pus kai objektas virš 1km, iki VT stotelės - kai stotelė 100-200 m. Su lietuvišku mentalitetu atstumai turbūt dar mažesni.

                                  Comment


                                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                    Olandai darė studiją - iki objekto pėsčiomis norinčių eiti nukrenta per pus kai objektas virš 1km, iki VT stotelės - kai stotelė 100-200 m. Su lietuvišku mentalitetu atstumai turbūt dar mažesni.
                                    Na tai taip, dėl to ir paleido 69, kad Kernavės gatvės gyventojams po langu stotų autobusas. Tai dabar yra kaip ir norite: kas pusvalandį, bet autobusai važiuoja ir Linkmenų, ir Kernavės gatvėmis, kad tik tingus lietuvis nueitų iki stotelės po langais

                                    Comment


                                      Parašė liootas Rodyti pranešimą

                                      Na tai taip, dėl to ir paleido 69, kad Kernavės gatvės gyventojams po langu stotų autobusas. Tai dabar yra kaip ir norite: kas pusvalandį, bet autobusai važiuoja ir Linkmenų, ir Kernavės gatvėmis, kad tik tingus lietuvis nueitų iki stotelės po langais
                                      Kad naujoje gatvėje važiuoja yra gerai. Kad važiuoja rečiau kaip kas 15 min. tiesiog reiškia, kad žmonės toliau rinksis automobilį vietoj autobuso.

                                      Comment


                                        Net jeigu ir kas 15 min. man 1 maršrutas tas pats kaip nieko. Aišku šie maršrutai nemažai miesto pravažiuoja, bet vistiek dažnu atveju teks kulniuoti iki Konstitucijos pr. arba Kalvarijų g.
                                        Ir nesuprantu koks pointas laikyti du vienodus maršrutus 49/69.

                                        Comment


                                          Padidinti VMS mokami paslaugų įkainiai Vilniaus Viešajam Transportui.


                                          Nuo birželio nauji keleivių vežimo paslaugų įkainiai

                                          Savivaldybės tarybai patvirtinus naujus įkainius nuo vasaros pradžios, pavyzdžiui, mažiems elektriniams autobusams bus taikomas 1,89 Eur/km įkainis, vietoj 1,74 Eur/km. Troleibusams naujas įkainis pakilo nuo 2,00 Eur/km iki 2,23 Eur/km, o štai triašiams autobusams – 2,33 Eur/km, kai buvo 1,95 Eur/km.

                                          https://vilniausviesasistransportas....augu-ikainiai/
                                          Jeigu kam įdomu iš ko susideda įkainiai, lentelė iš tarybos posėdžio dokumentų:
                                          https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/po...mas/?id=370943

                                          UAB „Vilniaus viešasis transportas“ teikiamų keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugų įkainių dedamosios
                                          Maži

                                          autobusai

                                          (išskyrus

                                          elektrinius)
                                          Maži

                                          elektriniai

                                          autobusai
                                          Dviašiai

                                          autobusai
                                          Triašiai

                                          autobusai
                                          Troleibusai
                                          Darbo užmokestis 1,17 1,18 1,24 1,42 1,75
                                          Dyzelinas 0,30 0,03 0,33 0,37 0,00
                                          Dujos 0,12 0,00 0,16 0,16 0,00
                                          Elektra 0,00 0,08 0,00 0,00 0,24
                                          Kitos sąnaudos 0,21 0,16 0,22 0,22 0,21
                                          Nusidėvėjimas ir amortizacija 0,16 0,43 0,14 0,16 0,04
                                          Iš viso 1,96 1,88 2,09 2,33 2,24

                                          Comment

                                          Working...
                                          X