Sveiki, gal kas turite kur nors užsilikusią "TOKS"inio Ikarus 350 nuotrauką? Pamenu dar vaikystėje teko dažnai juo keliauti.. Visai idomu būtų prisiminti..
Radau savo archyve, bet neradau nuorodos iš kur pas mane ji atsidūrė.
Tik čia jau irgi ne visa originalu, mėlynos atspalviai apačioje ir juostų ant šonų nesutampa.
Lygiai tokia pati schema buvo ir raudona su kremine ar smėlio spalva.
Tokių autobusų Lietuvoje buvo nedaug. Parkai beveik neturėjo. Vilniaus AP ar Kauno, jei neklystu, kelis turėjo. Dar įmonės turėjo, pavyzdžiui, Alytaus "Snaigė" turėjo Ikarus 256 su nauja dažymo schema, pašildomomis sėdynėmis, atitraukiamomis į šoną storašikniams (šiaip tai eilinės paskutinių Ikarusų sėdynės), taip pat "Snaigė" turėjo ir 350-ąjį, ir naują LAZ 4207 minkštąjį autobusą, naują PAZ-4207, ir po kapitalinio gautą Ikarus 260 (dviejų durų), radonai baltas buvo. "Snaigės" Ikarus 256 ir Ikarus 260 teko važiuoti ir ne kartą. 350-uoju, deja, neteko. Visi šie autobusai buvo gauti apie 1989-1990 m.
...tuo metu nauja dažymo schema buvo mėlynai kreminė (ar smėlio) - 256...
Mėlyni Ikarusai (kad ir su kažkokia kita spalva)? Neatsimenu tokių Lietuvoje, o tuo labiau originaliame dažyme.
Nebent tik Vilniuje pagal Karosų dažymo schemą ir su Omnitel reklamomis, bet tai ne originalus dažymas.
Gal galite pateikti tokio dažymo pavyzdį (spalvotą)?
Spalva gelsvai žalsva buvo, bet to dar ir smėlio (šviesiausioji dalis). Taip nudažytų Ikarusų buvo nedaug, nes tuo metu nauja dažymo schema buvo mėlynai kreminė (ar smėlio) - 256 ir raudonai kreminė (ar smėlio) - 250.
Sveiki, gal kas turite kur nors užsilikusią "TOKS"inio Ikarus 350 nuotrauką? Pamenu dar vaikystėje teko dažnai juo keliauti.. Visai idomu būtų prisiminti..
Kaip rašoma rusiškoje knygutėje apie Ikarus autobusų remontą (vertimas iš vengrų k.), galia vienoda. Čia bent jau tiems, kurie buvo eksportuojami į TSRS. Kitoms šalims variklis galėjo ir skirtis.
300.000 km atrodo kaip ir mažoka miesto autobusui. Atsimenu, kai buvo skelbimas apie autobusų aukcioną, tai ten buvo nurodytos autobusu ridos Lietuvoje po 700-800 tūkst. km, o dar jie kažkiek nuvažiavo kitose šalyse, kol pateko į Lietuvą.
Dar yra klausimas, Ikarus 280 ir 260 turi vienodus variklius, ar 260-ojo variklis mažesnio galingumo?
Atsimenu, skaičiau forumuose, kad Maskvoje autobusus Ikarus 280 perdarydavo į troleibusus (pavadinimas tapdavo Ikarus 280T), kai variklis išdirbdavo savo resursą, o kėbulas dar būdavo geras.
Kiek žinau, iš žmonių, vargusių su ikarais, be kapitalinio nuvažiuot 300 000 buvo gana sunku. O ir priekabų lankstai luždavo. Dar plius visi ikarai baisiai puvo, per kapitalinį mažiau vargo ant trumpų.
Trumpino ne vien dėl sumažėjusio srauto. Tikriausiai trumpinamų autobusų varikliai buvo pavargę. Tai kaip papildomas argumentas buvo pratęsti jų eksploatavimo trukmę sumažinant apkrovą. Be to reikia pažymėti, kad Ikarus 280 varikliai buvo gan silpni, lyginant su autobuso mase ir dinaminėmis charakteristikomis.
Tai matomai tais laikais srautai buvo sumažėję ir nebereikėjo tiek didelės talpos autobusų.
Trumpinimas buvo legalus su modelio keitimu dokumentuose. O dėl lempučių, tai tuo metu jos buvo tiesiog aksesuaras. Juk dabar irgi ne kiekvienas žinotų, ką jos reiškia
O koks buvo tikslas taip trumpinti autobusus? Vilniuje gi visada buvo ir yra dideli keleivių srautai.
Ar buvo kažkokie sunkiai ir/ar brangiai ištaisomi priekabos ar sukabinimo mechanizmo gedimai?
Kiek legalus toks autobuso sutrumpinimas? Ar jis buvo derinamas su gamintoju? Kaip suprantu, čia rimtas konstrukcijos pakeitimas, netgi modelio pakeitimas (280 -> 260).
Ir pabaigai, jeigu jau sutrumpino, kodėl nuo stogo nenuėmė 3 lempučių, žyminčių, kad čia ilgas autobusas?
Komentuoti: