taigi visus kaimo keliukus perkase po to, kai rubežiu (siena) su Latvija sužymejo. nors dabar jau tiek laiko praejo, kai sienas formaliai panaikino, va tokie kaimo keliukai taip ir liko perkasti.
Sienų niekas nepanaikino. Panaikino kontrolę kertant sieną.
Gal ir ne i tema, bet vaziavau is belgijos i vokietija, ir tai nebuvo autostrada, o rudenejancio misko grazus keliukas, tai jokiu stulpeliu nepastebejau. Keliuose informacija perduoda zenklai su zvaigzdem, o del lauko tai nezinau, manau, visvien turi buti.
Pasienio ženklai vis vien turi būti. Juk nors Šengene ir yra panaikinta sienų kontrolė ir sieną galima kirsti bet kuriame taške, bet visgi kažkos įspėjimas žmonėms, kad jie įžengė į kitos valstybės teritoriją, turi būti.
O štai perkasti keliai privalo būti kuo greičiau sutvarkyti
Kaip yra kitose Schengeno šalyse? Nejau, tarkim, tarp Vokietijos ir Austrijos irgi yra sieną žymintys pagaliukai?
Gal ir ne i tema, bet vaziavau is belgijos i vokietija, ir tai nebuvo autostrada, o rudenejancio misko grazus keliukas, tai jokiu stulpeliu nepastebejau. Keliuose informacija perduoda zenklai su zvaigzdem, o del lauko tai nezinau, manau, visvien turi buti.
Suklydau - pastumta į Pietūs. Kamardė yra kairiajame Mūšos krante.
1865 m. žemėlapyje lyg pažymėta, kad Kauno gubernijos.
Kamardė (monte Komorden) minima Livonijos ir LDK sienų sutartyje 1477 m.
Kaip su ja ten buvo? Ar iki 1921 m. priklausė Lietuvai?
/\ Kur ta Kamardė?
Be Palangos ir Stelmužės, siena 1921 m. mūsų naudai buvo pastumta ir Ilzenberge (Rokiškio r., už Juodupės-Onuškio).
Reikės paieškoti palyginimui caro laikų Kuršo ir Kauno guberinijų paribio žemėlapių.
Gal kas pamenat: ar Kamardė iki 1921 m. priklausė Lietuvai? Jei neklystu šioje vietoje siena buvo pastumta į Pietūs.
Ir gal būtų galima nuorodą į žemėlapį ar šios temos pranešimą tuo klausimu.
Pavasario potvynis padarė didelės žalos pasienio infrastruktūrai (foto)
Pavasario potvynis padarė didelių nuostolių VSAT infrastruktūrai pasienyje – negalutiniais duomenimis, žala siekia daugiau kaip 150 tūkst. litų. Ši suma dar gali išaugti, nes kol kas pasienyje tebėra nepraeinamų vietų, kur potvynio padaryti nuotoliai dar neįvertinti. Dėl ekonominio sunkmečio šiemet smarkiai apkarpytam VSAT biudžetui tai labai skaudus smūgis.
Lietuvos pasienyje su Latvija tekančiose ir patvinusiose upėse ledonešis gadino ir niokojo čia stovinčius valstybės sienos ženklus. Suskaičiuota, kad jiems atstatyti ir renovuoti reikės apie 50 tūkst. litų.
VSAT Šiaulių rinktinės pareigūnai suskaičiavo, kad pasienyje su Latvija pavasarinio polaidžio metu buvo suniokoti ar apgadinti 39 valstybės sienos ženklai. Aptikta 11 visai nulaužtų, 4 išversti, 12 dėl ledo lyčių jėgos pasvirusių ženklų. Ant dvylikos ženklų nebeliko Lietuvos herbo ar numerio lentelių.
Daugiausiai žalos padaryta Pasvalio užkardos kontroliuojamame sienos ruože.
Prie Nemunėlio ir Mūšos upių, kuriomis eina siena, rasta 10 nulaužtų, 11 pasvirusių ir vienas išverstas ženklas.
Mažeikių užkardos pareigūnai prie Vadaksties upės po potvynio rado vieną nulaužtą ir 3 išverstus ženklus, o Šiaulių užkarda prie tos pačios upės – vieną pasvirusį ir 12 be Lietuvos herbo ar numerio lentelių valstybės sienos ženklų.
Zarasų užkardos ruože prie Kriaunos upelio esančių keturių valstybės sienos ženklų apžiūrėti nepavyko, nes jie potvynio vis dar apsemti apie 40 cm.
Zarasų pasieniečiai sako, kad šie ženklai apsemiami bemaž kiekvieną pavasarį. Tačiau Pasvalio ir Mažeikių užkardų pareigūnų teigimu, tokių potvynio ir ledonešio padarinių dar nebuvo.
Tiesa, 2002 metais po potvynio Biržų ir Pasvalio užkardų ruožuose buvo rasta 14 suniokotų valstybės sienos ženklų – 2 nulaužti, 2 išrauti ir 10 nulenktų.
Sienos ženklai su Latvija - labai svarbu... neduok, dieve, koks pasiklydėlis netyčia kirs sieną.
Kaip yra kitose Schengeno šalyse? Nejau, tarkim, tarp Vokietijos ir Austrijos irgi yra sieną žymintys pagaliukai?
Šiap jau sienos žymėjimas tai ne vien visokiems pasiklydėliams skirtas bet ir daugumai tarnybų, nors gal šiais techninės navigacijos laikais jis ir nėra toks aktualus. Beje geodeziniai ženklai irgi juk egzistuoja
taigi visus kaimo keliukus perkase po to, kai rubežiu (siena) su Latvija sužymejo. nors dabar jau tiek laiko praejo, kai sienas formaliai panaikino, va tokie kaimo keliukai taip ir liko perkasti. ir tai ne del to, kad žmones nenoretu - dažnai gimines gyvena abipus sienos, pestute takus pramyne. atvaziuoja iki sienos, palieka masinas, ten giminaiciai juos su savo automobiliais pasitinka.
tai gali reiksti tik viena - kazkuriame valdzios aukste yra uzstriges biurokratinis sraigtelis, reguliariai tikrinantis pasienio keliukus...
na, kad asfaltuos negreit, tai suprantama. o kokie reikalai su perkastais kaimo keliukais? Birzu rajone kas keli menesiai viena kaimo keliuka valdzia perkasa. bet po keliu dienu diedukas su "JUMZ'u" vel uzlygina griovi ir vaziuoja Latvijon savo piena ir darzoves pardavinet
vietiniai pasakoja, kad jis taip daro nuo pat prisijungimo prie Sengeno sutarties.
Naujų pasienio keliukų teks palaukti kelerius metus
Ištrauka iš Joniškio rajono 2010-2012 m. planų
PROGRAMOS „Viešosios infrastruktūros objektų priežiūra ir modernizavimas" aprašymas
Investicinės priemonės arba projektai 2011 metai
(...) 2. Lietuvos–Latvijos pasienio kelio Blankfelde–Vaineikiai rekonstrukcijos projektavimas.
Investicinės priemonės arba projektai 2012 metai
(...) 2. Lietuvos–Latvijos pasienio kelio Blankfeldė–Vaineikiai rekonstrukcija.
Komentuoti: