Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT/LV] Lietuvos - Latvijos pasienis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Fotoreportažas iš linijos Priekulė - Skuodas

    Kita stotis - Kalėtai. I
    š pradžių, vokiečiams nutiesus geležinkelį, tikriausiai būta pralankos, o gal ir stoties. Vadinosi Reinshagenu. Pasibaigus karui ir Latvijai perėmus geležinkelius, stotis ar pralanka buvo paversta stotele ar pasienio sustojimo punktu be stoties statuso. Pavadinimas kurį laiką buvo Ozolmuiža, nuo netoliese esančio dvaro. Bet vėliau pakeistas į Kalėtus. Pasienio stotis čia atsirado, kaip jau anksčiau minėjau, trečiojo dešimtmečio antroje pusėje.

    Stoties vieta, vaizdas Lietuvos pusėn.



    Kiek paėjus pirmyn matosi peronas.



    Dar paėjus pirmyn. Vaizdas atgal.



    Tanki augmenija dengia stoties pastatą nuo perono.



    Nuo geležinkelio pusės stoties pastato normaliai nufotografuoti negalima. Tik taip.



    Stoties pastatas gyvenamas (dalis jo), tačiau neatrodo kad nuolat. Vaizdas iš kiemo pusės.



    Iki sienos su Lietuva apie 4 km. Geležinkelis eina laukais. Siena tarp Latvijos ir Lietuvos eina Apšės upe. Ten yra metalinis tiltas. Jo nuotrauką šioje temoje buvo prieš kelis metus.
    Iki Skuodo stoties dar yra tiltas per Bartuvą, kurio nuotrauka irgi buvo prieš gerą penkmetį šioje temoje. Todėl toliau įdedu porą Skuodo stoties nuotraukų.



    Vaizdas Latvijos link.



    Pabaiga.
    Paskutinis taisė Romas; 2021.01.18, 09:42. Priežastis: Kopija iš temos "Latvijos geležinkeliai"

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Fotoreportažas Lūšė (nuo sienos su Latvija) - Priekulė - Skuodas.

    Tarpukaryje kurį laiką kelias per Latviją, per Latvijos Priekulę, ir Skuodą buvo alternatyvus pasiekti Klaipėdą, kol nebuvo nutiesta Kužių - Kretingos linija. Kelias per Pagėgius pagal ilgį maždaug toks pats, bet kažkodėl Lietuva pagrinde naudojosi linija su užvažiavimu į Latviją. Taip, techninė linijos per Pagėgius būklė buvo prastesnė, bet gi niekas nedraudė jos sutvarkyti iki reikiamo lygmens. Visgi kažkodėl tai nebuvo padaryta.

    Lietuvos pasienio stotis buvo Mažeikiai, taip pat Lūšė. Skirtingais laikotarpiais tikriausiai buvo skirtinga patikros tvarka. Panagrinėjus tvarkaraščius, tampa aišku, kad pasienio patikra Mažeikiuose veikė linijai Mažeikiai – Laižuva – Rengė, nes Laižuvoje pasienio stotis atsirado tik antroje ketvirtojo dešimtmečio pusėje. Mažeikiuose buvo tikrinami iš Latvijos ar į Latviją latvių traukiniais Ryga – Liepoja – Ryga vykstantys keleiviai, kurie įlipdavo ar išlipdavo Mažeikiuose. Lūšėje šių traukinių patikros nebuvo, nors traukiniai trumpam sustodavo. Gal tikrino tik mašinistus arba tai buvo techninis sustojimas pasienio palydai įlipti ar išlipti.

    Kaip tiksliai buvo atliekamas Lietuvos traukinių į Klaipėdą ir iš Klaipėdos pasienio patikrinimas, pasakyti tiksliai negaliu, bet įtariu, kad jis buvo supaprastintas, latviai keleivių netikrindavo, tikrino tik išlipančius Latvijoje ir įlipančius Latvijoje. Analogiška tvarka veikė ir jau minėtam latvių traukiniu į ir iš Liepojos. Latvijos teritorijoje Lietuvos traukiniai stodavo tik Vainodėje, Priekulėje, kur buvo pasienio stotis, ir Kaletų stotelėje. Pastaroji ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje tapo pasienio stotimi. Kol Kaletuose nebuvo stoties, ten tikriausiai buvo techninis sustojimas latvių pasieniečiams, lydintiems traukinį nuo ar iki Priekulės, įlipti ir išlipti. Pasienio patikra Skuode irgi ilgai neužtrukdavo, apie 8-15 min. Lūšėje patikra irgi trukdavo iki 10 min., Mažeikiuose traukinys į Klaipėdą ar iš jos stovėdavo irgi apie 10 min.

    Su Vainode lieka neaiškiausia. Ar ten buvo tik techninis sustojimas, ar ir pasienio. Formaliai ten niekada nebuvo pasienio stoties, visgi skirtingų metų tvarkaraščiuose nurodyti laikai nuo 1-2 minučių iki 5-10 minučių. O kam reikia 10 minučių sustojimo, jei tai tik techninis sustojimas pasieniečiams įlipti? Be to nuo Vainodės iki sienos su Lietuva gan nemažas atstumas – beveik 10 km. Pagal tvarkaraščius traukinys beveik dvigubai didesnį atstumą nuo Mažeikių iki Lūšės ir nuo Lūšės iki Vainodės įveikdavo maždaug per 25-30 min. Taigi, atrodo, visgi kad Latvijoje prie sienos dar galėjo būti techninis sustojimas, kuris nenurodomas tvarkaraštyje, nes ten jokios stotelės nebuvo, o vieta gūdi – aplink miškai, gal tais laikais koks vienas kitas vienkiemis ir buvo... O arti sienos prie geležinkelio galėjo būti įrengta pasieniečių užkarda.

    Visgi tokia tvarka neatsirado iš karto. Apie 1922-25 metus pasienio patikra vyko tikriausiai tik Mažeikiuose, nes Lūšėje buvo poros minučių sustojimas, o Mažeikiuose ilgas....
    Tai nereiškia, kad buvo taip, kaip parašiau aukščiau, tai tik mano versija, panagrinėjus tvarkaraščius.

    Taigi, tiltas per Lūšį, kuria praeina Lietuvos ir Latvijos siena. Vaizdas iš Lietuvos į Latviją.



    Latvijos pusėje, vaizdas Priekulės link.



    Nuo sienos tęsiasi nemažas miško masyvas. Pirmojo pasaulinio karo metais vokiečiai buvo įrengę Dalatyno pralanką, 5,7 km nuo Lūšės. Vieta neprivažiuojama, nieko neišlikę. Jau prie nepriklausomos Latvijos vadinosi Vidmežiais, bet greitai buvo panaikinta.

    Pirmoji buvusi stotelė Latvijos teritorijoje - Kazbariai (Kazbari). Buvo čia, peronas išardytas, vaizdas Priekulės link.



    Paėjus pirmyn apie 100 metrų, vaizdas atgal, Lietuvos link.



    Vainodės stotis.



    Peronų ir kelyno vietos vaizdas Lūšės link.



    Šalia stoties yra daugiau geležinkelio pastatų.



    Kad ir šitas gyvenamasis daugiabutis geležinkeliečiams.


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvos TSR ir Latvijos TSR pasienis 1974 m.
    Autobusas LAZ važiuoja per Skaistkalnę ir Germaniškį jungiantį Nemunėlio upės tiltą.
    Autorius nenurodytas.

    © Biržų krašto muziejus „Sėla“
    https://www.limis.lt/paieska/perziur...ype=EKSPONATAS

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelios tarpukario nuotraukos iš pasienio su Latvija, sienos ruože Biržų apskrities Saločių valsčiuje.
    Fotografas Icikas Chaitas. Apie 1935-1940 m.

    Germaniškio muitinės Vimbų (Saločių vlsč.) pereinamojo punkto darbuotojai prie punkto pastato.
    Iš dešinės antras punkto prižiūrėtojas Juozas Razminavičius.


    Germarmaniškio muitinės Vimbų (Saločių vlsč.) pereinamojo punkto darbuotojai prie šlagbaumo.
    Iš kairės pirmas punkto prižiūrėtojas Juozas Razminavičius.

    https://www.europeana.eu/en/item/094...2EF04F31968774

    https://www.omnia.ie/index.php?navig...t=1000&repid=0
    Nuotraukos iš Biržų krašto muziejaus fondų. Deja, nuorodos į "Sėlos" muziejaus puslapį neveikia.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    O siaube, negi nebuvo galima normaliai apsaugoti? Beveik 100 metų prastovėjo, o dabar...
    Man atrodo jis ne Jūroje, o šialia smėlyje užsikasęs. Bent jau aš kai buvau, mačiau, kad styrojo panaši konstrukcija iš smėlio.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė vakaruvejas Rodyti pranešimą
    Senuosius pasienio stulpus per audrą nuplovė į jūrą.

    2019 metai
    O siaube, negi nebuvo galima normaliai apsaugoti? Beveik 100 metų prastovėjo, o dabar...

    Komentuoti:


  • vakaruvejas
    replied
    Senuosius pasienio stulpus per audrą nuplovė į jūrą.

    2019 metai

    Paskutinis taisė vakaruvejas; 2020.11.30, 21:13.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    Parašė marivs Rodyti pranešimą
    2020 rugpjūtis









    Nauji ženklai? kažkokie labai nesimpatiški... O nežadama kažkaip tai vietą sutvarkyti poto, kai nugriuvo prieš tai buvę istoriniai žymekliai?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ačiū.
    Labai geras palyginimas

    Komentuoti:


  • begidijus
    replied
    Buvęs Kalvių perėjimo punktas. Foto apie 1930-35 uosius.
    Attached Files

    Komentuoti:


  • marivs
    replied
    2020 rugpjūtis










    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dar vienas žingsnis atidarant sienas. Schengeno režimas nuo vakar sugrįžo į Lietuvos-Latvijos pasienį

    Lietuvos ambasada Sukurta 2020.05.26 / Atnaujinta 2020.05.29
    Aktuali informacija keliaujantiems į Latviją ar per jos teritoriją
    Nuo gegužės 15 d. Lietuvos, Latvijos ir Estijos piliečiai ir šiose valstybėse teisėtai gyvenantys asmenys gali be apribojimų ir izoliacijos keliauti Baltijos valstybėse, jeigu per pastarąsias 14 dienų nebuvo iš jų išvykę.
    Nuo birželio 1 d. pilnai atverta Lietuvos siena su Latvija - sieną galima kirsti visais būdais bet kurioje vietoje.

    http://urm.lt/lv/lt/naujienos/aktual...ar-per-latvija
    LRT.lt 2020.06.01
    Lietuvos–Latvijos siena visiškai atverta
    Nuo pirmadienio, birželio 1-osios, Lietuvos–Latvijos pasienyje panaikinta sienų kontrolė. Vykstantieji į Latviją arba grįžtantieji nebeturės stoti pasienio punktuose ir pateikti dokumentų, tačiau Vidaus reikalų ministerija (VRM) primena, kad, net ir panaikinus sienų kontrolę, su savimi vežtis asmens dokumentą yra būtina

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...buti-tikrinami

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Planuojantiems keliones iki Estijos:
    Latvijos -Estijos sieną galima kirsti dviejose vietose: E67 punkte Ainaži-Ikla ir E264 Valga-Valka

    TravelNews.lv 2020.05.15
    Baltijas valstu iekšējās robežas ir atvērtas ceļošanai
    Baltijos šalių vidaus sienos atvertos keliavimui

    http://travelnews.lv/?pub_id=122321


    Anglų reakcija su dviprasmišku pavadinimu

    BBC.co.uk 2020.05.15
    Baltic states open a pandemic 'travel bubble'
    Baltijos šalys atidaro
    [anti ?] pandeminį "kelionių burbulą"

    https://www-bbc-co-uk.cdn.ampproject...urope-52673373

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lrytas 2020.05.15
    Į Lietuvą per atidarytą sieną plūstelėjo latvių banga, lietuviai – vangesni

    Penktadienį įsigaliojo laisvas judėjimas trijų Baltijos šalių erdvėje – Lietuvos, Latvijos ir Estijos piliečiai gali keliauti nevaržomai. Tiesa, sienas atvėrusi Lietuva atidarė ne visus pasienio kontrolės punktus – veikia tik trys. Penktadienį veikė Saločių-Grenctālės, Būtingės-Rucavos ir Smėlynės-Medumų pasienio kontrolės punktai.
    Nuo gegužės 18 d. atidaromas ir ketvirtasis – Kalvių – Meitenės pasienio kontrolės punktas. Visi kiti įvažiavimai, keliukai kol kas blokuojami.

    Atvertų sienų, panašu, labiau laukė latviai, kurie per visą karantino laikotarpį neuždarė sienos su Estija. (...) Penktadienio rytą į „Via Baltica“ magistralę plūstelėjo lengvieji automobiliai su Latvijos registracijos numeriais. Pakeliui nuo Pasvalio iki Saločių – Grenctalės pasienio kontrolės posto pavyko suskaičiuoti 47 priešpriešiais atvažiuojančius tokius automobilius. Dar 4 lengvieji automobiliai buvo su Estijos valstybiniais registracijos numeriais. (...)

    Įdomu tai, kad Latvijos pareigūnai net nesivargino tikrinti įvažiuojančiųjų srauto. Tai už juos atlieka Lietuvos pasieniečiai ir Nacionalinio visuomenės sveikatos priežiūros centro darbuotojai, tikrinantys visus ir įvažiuojančius, ir išvažiuojančius automobilius. Tiesa, įvažiuojant į Latviją pakanka parodyti asmens dokumentą, pasakyti kelionės tikslą. Grįžtančiųjų kontrolė griežtesnė – termovizoriumi matuojama ir vairuotojo, ir keleivių temperatūra.

    Penktadienio rytą kur kas didesnis vilkikų ir lengvųjų automobilių srautas judėjo į Lietuvą, o prieš vidurdienį nusidriekė eilutė ir į Latviją ar Estiją važiuojančiųjų eilutė. Tiesa, didžiąją dalį jos sudarė vilkikai.

    Gintaro Šiupario nuotr.






    https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...esni-14904614/
    Pirmi šiandien iš Latvijos į Lietuvą įvažiavusių per Grenctālę-Saločius įspūdžiai:
    - Visi be išimties įvažiuojantys į Lietuvą tikrinami termovizoriais. Tikrinimas vyksta išplatėjime iškart už sienos. Fūrų ir lengvųjų automobilių srautai yra atskiri.
    - Latviai nieko netikrina. Lietuviai [savo pinigais] tikrina eismą į abi puses.
    - Srautams pasiruošta. Net įvažiuojant į Lietuvą eilėje reikėjo stovėti tik apie minutę.

    Šiandien darbo diena. Rytoj iš Lietuvos turbūt bus didesnis srautas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kol kas veiks tik 3, o nuo pirmadienio - 4 pasienio punktai su Latvija.
    Įdomu, kokio ilgumo eilės bus Latvijos pasienyje


    Pagūglinau, kaip atrodo kiti pasienio keliai.

    15min.lt 2020.03.24
    Keliukai iš Lietuvos jau užbarikaduoti, bet ne vietoje sieną kertančių vis tiek atsiranda

    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...nda-59-1294150

    Valstietis.lt 2020.03.20
    Užtvėrė paskutinį keliuką į Latviją
    Karantino metu draudžiama užsieniečiams atvykti į Lietuvą, o mūsų šalies piliečiams išvykti iš Lietuvos, išskyrus išimtinius atvejus. Ši situacija itin aktuali Lietuvos – Latvijos pasienyje, kur susimaišę giminės, daug lietuvių dirba Latvijoje, ir atvirkščiai.
    Viena iš tokių problemų – Lielmėmelės kaime. Čia ant Nemunėlio upės kranto yra įsikūręs pensionatas, kuriame dirba keli Lietuvoje gyvenantys mūsų kraštiečiai.
    Į kitą upės krantą lietuvaičiai persikeldavo per Nemunėlį sukaltu mediniu tilteliu. Iki tos vietos Latvijoje dirbantys žmonės atvažiuodavo automobiliais.
    Nemunėlio Radviliškio seniūnijos seniūnas Giedrius Kubilius savivaldybės administracijos direktoriaus prašymu uždėjo įspėjamuosius ženklus. Jais nurodyta, kad karantino metu praėjimo nėra. Pasak G. Kubiliaus, šiuo metu jokio kito kelio iš Lietuvos į Latviją nėra, tik Pasvalio rajone esantis Saločių – Grenctālės postas.

    http://valstietis.lt/naujienos/salyj...uka-i-latvija/
    Čia turbūt KK169 Skuodas/ Priekule, tiltas per Apšę (Apšupę)
    Iš Latvijos pusės

    https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latv...obeza.a358745/

    Iš Lietuvos pusės

    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...nda-59-1294150

    Mažeikių r. KK163 Buknaičiai - Ezere iš Latvijos pusės

    https://instabusters.net/hashtag-photos/ezere

    Kažkaip nepavyko rasti pasienio Akmenės, Joniškio ir Pakruojo rajonuose karantininių nuotraukų - net ir E77 / A12. Ten yra oficialūs pasienio punktai: RK1001 Vegeriai-Auce, RK1602 Žagarė-Žagare, A12 Kalviai - Meitene ir RK2912 Žeimelis - Ādžūni

    Pasvalio r. turbūt RK3104 Puodžiūnai - Krievgaļi iš Latvijos pusės

    https://www.santa.lv/raksts/autobild...-maijam-33069/

    Biržų r. KK190 Germaniškis - Skaistkalne

    http://valstietis.lt/naujienos/salyj...enimas-apmire/

    Rokiškio r. , turbūt RK3620 Juodupė-Aknīste

    https://www.grokiskis.lt/sugrizimai/...us-ir-kaimynus

    Rokiškio r., turbūt KK122 Obeliai-Subate

    https://www.grokiskis.lt/aktualijos/...ietuvos-sienos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied

    15min.lt 2020.05.13
    Lengvinamas Latvijos sienos kirtimas
    Kaip anksčiau pranešė Vidaus reikalų ministerija, nuo gegužės 18 dienos Lietuvos ir Latvijos pasienyje pradės veikti dar vienas – Kalvių–Meitenės pasienio kontrolės punktas. Nuo gegužės 15 d. į Lietuvą suteikiama teisė laisvai atvykti Latvijos ir Estijos piliečiams – jiems nereikės pagrįsti savo kelionės tikslo ir jiems nebus taikoma 14 dienų saviizoliacija, tuo atveju, jei nebuvo atvykta iš kitų šalių.

    Tokias pačias teises nuo gegužės 15 d. Lietuvos piliečiai įgyja keliaudami į Latviją bei Estiją.
    Nuo penktadienio Lietuvos piliečiai grįžti iš užsienio ar užsieniečiai atvykti į Lietuvą galės per dar du punktus pasienyje su Latvija, t. y. Būtingės–Rucavos ir Smėlynės–Medumų. Šiuo metu per juos galima išvykti į Latviją, tačiau grįžti galima tik per Saločių–Grenctālės punktą. Nuo gegužės 18 d. atvykti ir išvykti galima bus ir per Kalvių–Meteinės pasienio kontrolės punktą.

    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...bai-56-1317280

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nuvykus į Baltijos šalis ar grįžus iš ten jau nereikės 14 dienų saviizoliuotis.
    Normalaus susisiekimo net ir su Latvija dar teks palaukti - kol kas lieka tik trys pasienio punktai - kaip ir karantino pradžioje nuo kovo 16 iki balandžio 1 d.

    15min.lt 2020.05.11
    Šią savaitę grįžta skrydžiai, atsiveria Latvija, Estija ir iš dalies – Lenkija
    Nuo gegužės 15 d., penktadienio, Lietuvos piliečiai gali laisvai keliauti į Latviją bei Estiją. Tai padaryti bus galima per tris punktus pasienyje su Latvija: Būtingė – Rucava, Saločiai – Grenctāle ir Smėlynė – Medumi. Nuo gegužės 15 dienos per minėtus punktus taip pat bus galima grįžti į Lietuvą.


    https://www.15min.lt/pasaulis-kisene...ti-638-1315950

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    15min.lt 2020.04.02
    Sunkvežimio vairuotojas apie Lietuvos ir Latvijos pasienyje nusidriekusią eilę

    „Prieš porą savaičių lietuviai stebėjosi, kas dedasi Lenkijos pasienyje – eilės kilometrinės. O kas dabar dedasi Lietuvos pasienyje, grįžtant iš Latvijos į Saločius? Kas čia vyksta“, – klausė sunkvežimio vairuotojas

    https://www.15min.lt/m/id/aktualu/li...tis-56-1298952
    ​​​​​​

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Uždaryti Būtingės- Rucavos ir Smėlynės (Zarasų) - Medumų pasienio punktai. Liko tik Saločių - Grenctālės punktas. Jame pradėta tikrinti visų įvažiuojančiųjų temperatūrą.

    Delfi.lt 2020.04.02
    Latvijoje nusidriekė 12 kilometrų laukiančių atvykti į Lietuvą automobilių eilė
    ​​​​​​https://m.delfi.lt/verslas/transport...hp?id=83956793

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Reportažai iš Lietuvos-Latvijos pasienio

    Lietuva nuo šeštadienio 2020.03.14 18:00 jau buvo įvedusi sienų kontrolę Šengeno zonos vidaus pasienyje su Latvija ir Lenkija
    Pusantros dienos tarpas savaitgalį, kol Lietuva dar ir Latvija neuždarė sienų užsieniečiams.

    2020.03.15 13:28
    Latvijas-Lietuvas robežas: kaimiņu robežsargi aktivizējušies, bet mūsu pusē pārbaudes nenotiek
    Latvijos -Lietuvos pasienis: kaimyniniai pasieniečiai pradėjo patikrinimui aktyvinti, bet patikrų iš mūsų pusės nėra

    https://skaties.lv/zinas/latvija/rep.../#foto-1992191

    Reportažas jau po Lietuvos sienos uždarymo užsieniečiams
    BNS 2020.03.16
    Lietuva uždarė sieną užsieniečiams – per pirmą valandą sugrąžinti latvis ir estas

    https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvo...atvis-ir-estas

    Komentuoti:

Working...
X