tai ka ir sakau, per Ejimo regngini dviraciu takas buvo skirtas renginiui, laikinai, tai kam piktinaisi?
Kokiu būdu dviračių takas buvo "paverstas" į pėsčiųjų taką? Užtveriant eismą dviratininkams ir ženklais suorganizuojant apylanką? Ar tiesiog.
Gal tada galima ir prie gatvės ant stulpo kažkokį kringelį užkabinti ir taip "laikinai" gatvės eismo juostą paversti pėsčiųjų taku (be jokių užtvėrimų, ženklinimų ir pan.). Reikėtų pagaliau kažkaip suprasti, kad dviračių takas yra važiuojamoji dalis skirta transporto priemonėms, o ne kažkoks šaligatvio gabalas skirtas dviračiams.
Reikėtų pagaliau kažkaip suprasti, kad dviračių takas yra važiuojamoji dalis skirta transporto priemonėms, o ne kažkoks šaligatvio gabalas skirtas dviračiams.
"Važiuojamoji dalis" yra terminas iš Vienos Kelių eismo konvencijos, turintis tam tikrą specifinę reikšmę. Kitom kalbom carriageway, chaussée, проезжая часть, calzada. Dviračių takas nėra važiuojamoji dalis, nebent dviračių gatvėj.
96. Važiuojamoji kelio dalis – kelio dalis važiuoti transporto priemonėms.
12. Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami.
Ten pat yra nuroda "Skenuoti originalai", kur kaip angliškas pateiktas išties trikalbis tekstas:
Bet negalima tiesiog vartyti "dviračiai tai transporto priemonės, vadinasi dviračių takas yra važiuojamoji dalis". Nes konvencijoje "važiuojamoji dalis" reiškia tą pagrindinę kelio dalį, kuria važiuoja mašinos, o dvirtakiai nėra ta kelio dalis.
Jei netiki, gali padiskutuoti su ChatGPT (arba, geriau, artimiausiu tarptautinės teisės žinovu), bent man jis sako, kad fiziškai atskirti dvirtakiai nėra važiuojamoji dalis (carriageway).
Važiuojamoji dalis yra ta, kuria vyksta transporto priemonių eismas. Dviratis yra transporto priemonė, todėl jiems dedikuota kelio/gatvės dalis ar bet koks specifinis takas yra važiuojamoji dalis.
Ir čia taikomo apibrėžimo klausimas, o ne tarptautinės teisės ar konvencijų klausimas, kaip mes tą tako dangą vadinsime. Šiek tiek keistoka, kad norint kažkokį daiktą pavadinti jo paskirtį atitinkančiu apibūdinimu, referuojama į konvencijas. Juo labiau konvencijoje apibrėžta tik "važiuojamoji kelio dalis", bet nieko nėra apie važiuojamąją kitų elementų dalį.
Nes jeigu remtis tarptautinių dokumentų apibrėžimais, negalime naudoti ir termino viadukas taip kaip jį naudojame. Turėtume beveik visur sakyti tiltas, o pvz. Lyduvėnų geležinkelio tiltą kaip tik vadinti viaduku, nes būtent jis toks ir yra.
P.S. ir reikėtų nepamiršti, kad nuo 1968 m., kai buvo surašyta ši konvencija, daug kas pasikeitė. Nesu tikras kiek tais metais buvo įrengtų dviračių takų pasirašiusiose šalyse.
Tas "road" ir "carriageway" iš esmės yra lietuviškai "kelias" ir "gatvė". Tiek originaliame tekste, tiek teisingai išverstame, rašoma, jog gatve ("carriageway") paprastai vyksta transporto priemonių eismas. Tik tiek.
Pvz, tai jog gatve (kai kelias yra tik gatvė, t. y. nėra šaligatvių ir kelkraščių) eina pėstieji, tai nepanaikina "važiuojamosios dalies" toje gatvėje – taip pat, jeigu dviračių take nevažiuoja mašinos, tai automatiškai nepanaikina važiuojamosios dalies dviračių take (nes važiuoja kitos transporto priemonės – dviračiai).
Ir čia taikomo apibrėžimo klausimas, o ne tarptautinės teisės ar konvencijų klausimas, kaip mes tą tako dangą vadinsime. Šiek tiek keistoka, kad norint kažkokį daiktą pavadinti jo paskirtį atitinkančiu apibūdinimu, referuojama į konvencijas.
Tai aišku, buitiškai galim vadint kaip norim, bet įstatymų bendrai ir KET konkrečiai prasme "važiuojamoji kelio dalis" yra sąvoka, kuri negali prieštaraut ratifikuotom tarptautinėm konvencijom.
Juo labiau konvencijoje apibrėžta tik "važiuojamoji kelio dalis", bet nieko nėra apie važiuojamąją kitų elementų dalį.
Pagal Saugaus eismo įstatymo 2 str. "11. Kelias – eismui skirta ir naudojama žemės paviršiaus juosta per visą jos plotį, įskaitant važiuojamąją dalį, sankryžas, šaligatvius, kelkraščius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skiriamąsias juostas. Į šią sąvoką taip pat įeina gatvės, viadukai, tiltai ir kiti kelio statiniai." Jei dvirtakis nebūtų kelias, tai jame negaliotų KET, ir nebūtų prasmės bandyt per KET neleisti ten šmirinėti pėstiesiems.
Nes jeigu remtis tarptautinių dokumentų apibrėžimais, negalime naudoti ir termino viadukas taip kaip jį naudojame. Turėtume beveik visur sakyti tiltas, o pvz. Lyduvėnų geležinkelio tiltą kaip tik vadinti viaduku, nes būtent jis toks ir yra.
Ar yra kažkoks skirtumas tarp tiltų ir viadukų KET prasme?
Tai aišku, buitiškai galim vadint kaip norim, bet įstatymų bendrai ir KET konkrečiai prasme "važiuojamoji kelio dalis" yra sąvoka, kuri negali prieštaraut ratifikuotom tarptautinėm konvencijom.
<...>
Pagal Saugaus eismo įstatymo 2 str. "11. Kelias – eismui skirta ir naudojama žemės paviršiaus juosta per visą jos plotį, įskaitant važiuojamąją dalį, sankryžas, šaligatvius, kelkraščius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skiriamąsias juostas. Į šią sąvoką taip pat įeina gatvės, viadukai, tiltai ir kiti kelio statiniai." Jei dvirtakis nebūtų kelias, tai jame negaliotų KET, ir nebūtų prasmės bandyt per KET neleisti ten šmirinėti pėstiesiems.
<...>
Ar yra kažkoks skirtumas tarp tiltų ir viadukų KET prasme?
Aš ir nesakiau, kad dviračių takas yra "važiuojamoji kelio dalis". Aš sakiau, kad reikia žmonėms įsisamoninti, kad dviračių takas yra važiuojamoji dalis. T.y. čia ne nuoroda į KET, bet tiesiog suvokimas, kad dviračiu taku važiuoja transporto priemonės (dviračiai, paspirtukai) ir jos juda greitai, turi kažkokią masę, bei pėsčiųjų šmirinėjimas ar besiblaškymas dviračių takuose yra ganėtinai pavojingas ir netoleruotinas dalykas.
Juo labiau, kad pagal KET iš esmės niekas nepasikeičia dėl dviračių tako pavadinimo važiuojamąja dalimi ar nepavadinimo. Lygiai kaip ir dėl tiltų ar viadukų
Viską keičia atitinkami ženklai. Gali būti kažkokio profilio gatvė (važiuojamoji dalis su šaligatviais), tik kažkurioje jos dalyje stovės ženklas, kad tai "dviračių takas". Ar nuo to, ta važiuojamoji dalis nebebus važiuojamoji dalis, jeigu joje galės važiuoti tik dviračiai? Turbūt, kad ne.
Man rodos, akivaizdžiai pademonstravau, kad "carriageway" yra "važiuojamoji kelio dalis", o ne "gatvė".
"Carriageway" (paveiksliuke "calzada") tiesiog pavaizduota gatvė, o gatvė savaime visu savo pločiu yra važiuojamoji kelio dalis.
Tik kelias (konvencijoje nurodoma, kaip road) turi papildomus elementus / plotus, įskaitant ir atskirus dviračių takus, bet niekur nenurodyta, kad neturi atskirų važiuoujamųjų kelio dalių (pvz. šone dviračių take).
Dėl paties pateikto konvencijos apibrėžimo: "„Važiuojamoji dalis“ – kelio dalis, kuria paprastai vyksta transporto priemonių eismas.", – niekaip neužginčija, kad dviračių takas esantis šone neturi važiuojamosios dalies, nes apibrėžime minimas ne būtent "motorinių transporto priemonių eismas" (kas pavaizduota paveiksliuke ir turi atskirą sąvoką LT įstatymuose), o bendrai "transporto priemonių eismas".
Netrolinu. Nesuprantu kodel cia uzsisuko toks sudu malunas, mano mintis buvo paklausti kodel piktinamasi, kad viena diena renginio metu neva kazkas blogai kad pestieji prasieis dviraciu taku, kai tuo tarpu gatvese vyksta maratonai/pusmaratoniai, velo maratonai, kaziukai etc., mums normalu, tai ir su dviraciu taku tas pats turetu buti, tiek tiek.
Comment