Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    O kaip ten 2023-24 laikotarpyje atsirado fakin trinkelinis dvirtakis?

    Comment


      Pats projektas kiek senesnis nei statybos. Gal 2019–2020 m. Atrodo buvo siūlymų PP, kad nebūtų trinkelių, bet atsisakė priimt. Darė čia tokį rekreacinį-turistinį variantą, turbūt, kad įdomiau būtų. Vietomis net nėra jokio dvirtakio, pvz. tas žvyrkelis, o projekto gale ten realiai gatvė, tik draudžiamas mašinų eismas (legaliai galima ten gyvenantiems / aptarnaujančiam transportui, nors paralelei piečiau ežerų eina lygiagreti gatvė (turi seno bruko segmentą)).

      Naujausias trinkelinis naujas takas yra Ozo rajone, Ralio g. 2024 m ties perėja dvirtakiai buvo pertraukti šaligatviu: https://www.google.lt/maps/@54.71538...oASAFQAw%3D%3D
      Click image for larger version  Name:	Screenshot.png Views:	0 Size:	1,77 MB ID:	2209983

      Šiemet ten jau sujungta. Nors pats dvirtakis nuo perėjos pietų kryptimi (link Ozo g., kur G autobusai varo) jau panaikintas (bent nuo Ozo g. pusės, nuo čia gal dar yra ženklas (matosi foto nugarinė dalis)). Visgi, oficialiai dvirtakis išliko nuo perėjos šiaurės kryptimi (kuris vėliau vis tiek "panaikintas", bet pagal KET galioja dar ir kitoj gatvėj...)
      Click image for larger version  Name:	23.jpg Views:	0 Size:	1,29 MB ID:	2209984
      Dabar K. Ulvydo g. (kitam rajonėlio gale) matyt šviežiai atstatynės trinkeles vis dar oficialiame dvirtakyje: https://www.google.lt/maps/@54.71881...oASAFQAw%3D%3D
      Click image for larger version  Name:	Screenshot (1).png Views:	0 Size:	1,62 MB ID:	2209986
      Click image for larger version  Name:	30.jpg Views:	0 Size:	1,49 MB ID:	2209985

      Šitam post'e daugiau foto būtent iš šitų takų: https://www.instagram.com/p/DLuy8Gji...FwdzJvcG5udw==
      Toje Ralio g. labai baltos (dulkinos) trinkelės, tai panašu visiškai šviežiai perklojo ne tik ties perėja, bet realiai bent pusės gatvės ilgiu, bent iki "Delfi arenos" galo.
      Paskutinis taisė dondc; 2025.07.14, 15:59.
      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map ♚

      Comment


        Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
        O kaip ten 2023-24 laikotarpyje atsirado fakin trinkelinis dvirtakis?
        Trinkelės atrodo be nuožulų, tai toks takas +/- kaip ir OK, ypač kai ne koks centre magistralinis.

        Comment


          Per dvejus metus Vilniuje atsiras per 100 saugyklų: vietas išrinko gyventojai
          https://dalyvauk.vilnius.lt/per-dvej...on1yRlNeuS5frg
          Galutinis naujų 116 dviračių saugyklų vietų sąrašas – dviračių saugyklų žemėlapyje. Dviračių saugyklas planuojama įrengti 2026–2027 m.. Šiam projektui preliminariai numatyta 5,2 mln. eurų investicija.
          Helsinkio g. sustabdė dvirtakio įrengimą pagal 3-ią projektą, 4-ame projekte dvirtakį po PP stadijos pakeitė šaligatviu ir nugriovė dvirtakį jau fiziškai pastatytą 1-u ir 2-u projektu. Dabar sumąstė įrengti dviračių saugyklą. Statiniai ten irgi tik 2-jų aukštų, t. y. baisiai aukštai dviratukų tampyt nereikia.
          Paskutinis taisė dondc; 2025.07.17, 16:39.
          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map ♚

          Comment


            Tai čia mantasm norėjo saugyklų ir suburbijose, tai va ir pastatys

            Comment


              Tūkstantmečio/Žirnių g. bendras takas ties Dariaus ir Girėno g.
              Renkam asValdo dvirtakių kilometrus palei A kategorijos gatves

              Click image for larger version  Name:	20250717_175409.jpg Views:	0 Size:	880,1 kB ID:	2210620
              Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

              Comment


                Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                Tūkstantmečio/Žirnių g. bendras takas ties Dariaus ir Girėno g.
                Renkam asValdo dvirtakių kilometrus palei A kategorijos gatves

                Click image for larger version Name:	20250717_175409.jpg Views:	0 Size:	880,1 kB ID:	2210620
                Nežinau kas būtent jums įkliuvo? Nejaugi žmogus su dviračiu turi važiuoti kelkraščiu arba iš viso per aplinkui (Dariaus ir Girėno g./Panerių g./Gerosios Vilties g. kaip pvz)

                Comment


                  Turėtų būti investuojama į alternatyvų gerinimą ne palei A kategorijos gatvę. Šiuo atveju takas vis vien veda tik į Iešmininkų g., kurią galima pasiekti ~200m. lankstu per D&G dvirtakiu / Šaltkalvių g. Tai šiuo atveju geriau galėjo suinvestuoti pinigus gerinant susisiekimą Iešmininkų g. - sudarant sąlygas saugiau pravažiuoti Panerių ir Naugarduko g. sankryžas ir pakliūti į Gerosios Vilties arba Naugarduko gatves. Šiuo metu ten gali važiuoti tik su srautu be patogaus patekimo ant šaligatvių sankryžose. Į rytinę pusę link Liepkalnio viaduko alternatyvaus susiekimo galimybės ribotos - trūksta Kapsų, Tyzenhauzų g. Pietinėje pusėje infrastruktūrą riboja oro uostas ir geležinkeliai.

                  Tikrai ne pats saugiausias sprendimas integruoti dvirtakį ir 80km/h leistino greito eismo gatvę. Jei jau neišvengiama - tada turėtų investuoti į dviejų lygių sprendimus. O jei tam lėšų nėra - skirti esamas kitur tikslingesnėse vietose.

                  Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	399
Size:	743,5 kB
ID:	2210852

                  Iešmininkų g.

                  Click image for larger version

Name:	2.png
Views:	408
Size:	1,13 MB
ID:	2210854

                  Click image for larger version

Name:	3.png
Views:	404
Size:	1,32 MB
ID:	2210853

                  Na ir galų gale prasigrūdus su srautu kažkaip dar pasukti į kairę link gerosios vilties g. Ne piko metu bandžiau - piko metu nenorėčiau.

                  Click image for larger version

Name:	4.png
Views:	650
Size:	1,64 MB
ID:	2210855
                  Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                  Comment


                    Parašė dondc Rodyti pranešimą
                    Nuo Kirtimų g. iki restauruoto Trakų Vokės dvaro. Vienas dvirtakio projektas einantis 5-iomis gatvėmis. Iki pilno baigtumo trūksta suolų: https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/433478
                    Atsakė, kad išmontavo brokuotus suolus. Patikrinau pritraukęs foto vaizdą, nemeluoja – buvo sumontuota.

                    ---
                    Dėl dvirtakio Tūkstantmečio g., tai ten jis jau yra (bendras), tai gal tik remontas? Buvau siūlęs šiauriau per kalvą dviračių apvažiavimą padaryt (parengiau schemą), kur mašinų nusileidimas ta kilpa nuo Vikingų g. viaduko, tai įrengė "iškilią" pervažą, bet iš esmės pavojaus tai nepanaikino – nematymo zona liko.
                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map ♚

                    Comment


                      Pirmiausia turi būti dviračių takai pagal pagrindines gatves, o tik tada jau alternatyvos. Tikslas yra nuvažiuoti iki tikslo greičiau o ne pasivažinėti savaitgalį.

                      Comment


                        Pirmiausia turi būti dviračių takai tankiausiai apgyvendintuose rajonuose, o ne greitkelio dykynėse
                        Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                        Comment


                          Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                          Pirmiausia turi būti dviračių takai tankiausiai apgyvendintuose rajonuose, o ne greitkelio dykynėse
                          Priklauso, kokie prioritetai. Reikia paprastai ir to ir to lygiagrečiai. Jeigu dviračių tako, kaip susisiekimo infrastruktūros, paskirtis yra galimybė nuvažiuoti iš A į B, tai ne rajono tankyje esmė. Tarkim, iš Šnipiškių nuvažiuoti į Šeškinę arba iš Žirmūnų į Fabus. Tokioje situacijoje svarbiausias dalykas yra patogios jungtys, kur galima važiuoti didžiąją kelio dalį normaliu dviračių taku, o ne tai, ar pačiuose Žirmūnuose visur yra dviračių takai (jie, tiesą sakant, ten yra beveik visur ). Tokie takai eis pro vietas, kur gyventojų tankis mažas arba išvis nelaba kas gyvena. Panašiai kaip autostrados, kad būtų naudingos, nebūtinai turi eiti pro tankiausiai apgyvendintus ar daugiausiai logistikos įmonių turinčius rajonus. Kartais jos eina tiesiog laukuose ar miškuose. Svarbu, kad jos būtų pakankamai patogiai ir greit pasiekiamos tiems, kas yra jų pagrindiniai naudotojai.

                          Žinoma, kita kalba, jei kalbam apie leisure cycling. Kur visokie vaikai važinėjasi apie savo kvartalą. Tokiu atveju irgi reikalinga dviračių infrastruktūra.

                          Taigi, priklauso, apie ką čia kalbam - susisiekimą ar vaikų pasivažinėjimus apie kvartalą? Šiaip, būtini yra abu. Nu ir dar visai mažai liečiama tema - ilgų nuotolių/tarpmiestinės laisvalaikio dviračių trasos. Sėkmytės pabandyti susiplanuoti saugų, patogų ir efektyvų maršrutą, pavyzdžiui, iš Vilniaus į Šiaulius arba į Klaipėdą. kažką lyg rašė Via Lietuva, kad iki 3056 metų (ar kažkokios panašios datos) kažkiek tokių takų bandys nutiesti.

                          Comment


                            Bet tie takai turi jungti tankiai apgyvendintas vietoves ar kitus traukos taškus. Šioje vietoje tikrai to nematau kasdienio susisiekimo atsumais. Man atrodo yra per daug susikoncetruojama į lozungus ir mano argumente praleidžiamas esminis momentas kur tas konkretus takas veda. Juo nuvažiuosi tik iki garažų teritorijos, tunelio po geležinkeliu ir Iešmininkų g. Kur toliau važiuoti kasdieniškai nepritaikyta - nėra jokių dviračių takų. Pakalę užmiestininkai mins ir aplinkkeliais ir kuo tik nori, tai šioje diskusijoje nelabai aktualu (atsižvelgiant į prioritetą keisti modalinę kelionių struktūrą). Nors esu už rekreaciją ir užmiestinius takus, bet manau jie turėtų būti antraeiliai iki bus rimtesnis karkasas mieste.

                            Kokiam mažam skaičiui žmonių kasdieniam susisiekimui jis aktualus palyginus su esamom galimybėms mieste. Tiems patiems potencialiai galinčiais besinaudoti Kalnėnams (už 4-5km iki aptariamos vietos, (tai jau kažin ar kasdienei kelionei daugeliui) manau naudingiau būtų pvz. jungtis nuo jų rajono (Gurių g.) iki esamo vienintelio prasidedančio dvirtakio Žirnių/Liepkalnio sankryžoje kas buko asfaltavimo būdu kainuotų turbūt tiek pat - dabar ten tik pramintas tešlinas takas.

                            O tikrai esant poreikiui, kurio dabar neįžiūriu dėl rajonų tankumo (bet gal klystu ir tarkim su darbo vietomis jo pakanka), sujungus Tyzenhauzų su Kapsų g. būtų daug patrauklesnė ir tikėtinai tiek pat tiesi alternatyva su patogesniu reljefu kasdieniam susiekimui nei jau minėtas Ikea viadukas ir ta dobilinė sankryža greitkelyje.

                            Atvažiavus nuo Dariaus ir Girėno g. didesnis lankstas gautųsi važiuoti šia tvarkoma atkarpa, tai visi tie pietiniai rajonai, kuriuose geriau už tas pačias lėšas bukai asfaltuojant atnaujintų pavargusius takus palei pagrindinę gatvę ar jungtis į jų traukos centrus iš vis įrengtų. Arba pagerintų tiesesnę ir malonesnę alternatyvą išaslftuodami ir pritaikydami dviratininkams Burbiškių g. (jei dar pilnai nepadarė) bei patvarkę esamo pėsčiųjų viaduko virš Žirnių g. ir prieigų būklę. (Kas irgi atsiremia į tą pačia Iešmininkų g. problematiką)
                            Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                            Comment


                              Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                              Na ir galų gale prasigrūdus su srautu kažkaip dar pasukti į kairę link gerosios vilties g. Ne piko metu bandžiau - piko metu nenorėčiau.

                              Click image for larger version

Name:	4.png
Views:	650
Size:	1,64 MB
ID:	2210855
                              Vairą pasisiaurink. Aš savo originalų 60 cm pločio po 2 cm iš šonų pripjoviau, tai tarp mašinų landžiot normaliai gaunasi. Pralendi tarp stovinčių, užlendi prieš pat pirmą, lauki žalios, ypač, kaip foto, kur papildomas šviesoforas už sankryžos. Pasuki čia be jokių trukdžių, nes visi stovi, o tu pirmas tuščioj sankryžoj. Į dešinę Gerosios Vilties g. sukant net nereikia dairytis.
                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map ♚

                              Comment


                                Pavieniai smulkūs pakitimai dvirtakiuose. Vieni senesni, kiti naujesni, bet forume nebuvo. Gal bus įdomu.
                                Šiltnamių g. takas nuo 2022 m., bet tik prie parduotuvės:
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250623_133237.jpg Views:	0 Size:	2,64 MB ID:	2211155
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250623_133353.jpg Views:	0 Size:	2,70 MB ID:	2211156

                                L. Asanavičiūtės g. prie troleibusų žiedo, padarė pervažą, kurios nebuvo tiesiant 2018 m. pagal schemą, visgi žadėto tako sujungimo, kur nutrūksta priešais VT žiedą, taip ir nepadarė, nors trinkelių parkingo dangą perrinkinėjo:
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250623_135338.jpg Views:	0 Size:	2,01 MB ID:	2211164

                                Pilaitės pr. po 7 m. pertraukos, po panaikinto tako, įstatė suolą nuokalnėje ir pačiame take, net ne kišenėje ir uždėjo bendrų takų ženklą. Visgi, iš projektų žemėlapio panašu, kad dabar daromame parke, palei pat šį "atstatytą dvirtakį" bus tiesiamas raudono asfalto išilgai gatvės, be vingiavimų. Ties esamoje žalioje zonoje, t. y. dvirtakis turi gautis toliau nuo gatvės nei šaligatvis:
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250623_135938.jpg Views:	0 Size:	2,34 MB ID:	2211157

                                Goštauto g. dvirtakį dubliuojanti nauja atšaka. 2023 m.Street View dar nebuvo:
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250703_115516.jpg Views:	0 Size:	2,22 MB ID:	2211166
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250703_115800.jpg Views:	0 Size:	1,84 MB ID:	2211160

                                Nuo T. Narbuto viaduko/Č. Sugiharos g. link Ąžuolyno g., kur buvo garažai. Panaikino gatvę, padarė dviračiams/pėstiesiems taką. Papildomai patvarkė pravažiavimą į rytus, kur eina "turistinis žvyro dvirtakis" – panaikino bortą ties transformatorine, sklandu pravažiuot (nuo foto būtų į dešinę):
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250705_101719.jpg Views:	0 Size:	3,67 MB ID:	2211161
                                Link Ąžuolyno g.:
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250705_101735.jpg Views:	0 Size:	2,75 MB ID:	2211162

                                Vingio parkas. Įrengė naujai geriamojo vandens fontaną įvažiuojant nuo M. K. Čiurlionio g. Net Vilniaus vandenų žemėlapyje nepažymėta
                                Click image for larger version  Name:	IMG_20250719_150352.jpg Views:	0 Size:	3,29 MB ID:	2211163
                                Paskutinis taisė dondc; Vakar, 18:02.
                                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map ♚

                                Comment


                                  Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                  Pirmiausia turi būti dviračių takai tankiausiai apgyvendintuose rajonuose, o ne greitkelio dykynėse
                                  Ne rajonuose, o tarp rajonų. Dviračių takai skirti kur nors nuvažiuoti o ne aplink namą ratu.

                                  Comment


                                    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                    Pirmiausia turi būti dviračių takai tankiausiai apgyvendintuose rajonuose, o ne greitkelio dykynėse
                                    Nesipiktinkite, takas ten jau buvo dešimtmečiais, tiesiog atnaujina.

                                    Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka 2025-07-21 091329.jpg
Views:	82
Size:	148,8 kB
ID:	2211260

                                    Comment

                                    Working...
                                    X