Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė vėkas Rodyti pranešimą

    O kokioj išskirtinėj eilėj tamsta prie šviesoforo stovite?
    Kodėl išskirtinėje? Bendroje eilėje, tik akcentas turbūt buvo NESTOVINT EILĖJE - važiuoji tiesiai prie šviesaforo.
    If a lion could speak, we could not understand him.

    Comment


      Parašė vėkas Rodyti pranešimą

      O kokioj išskirtinėj eilėj tamsta prie šviesoforo stovite?
      Toj pačioj kur ir kiti eismo dalyviai. Kartais kaip sankauskas sako nestovint eilėj ir prasispraudžiant tiesiai prie šviesoforo. Nors kartais tenka pastovėt ir tiesiogine prasme eilėje kai dėl vienų ar kitų aplinkybių prasisprausti nėra kaip.

      Comment


        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

        Viskas normalu, aš irgi taip darau. Senamiestyje, naujamiestyje takai bus šalia gatvės, bet likusiuose rajonuose daug kur yra galimybės takus tiesti atskirai nuo gatvių per pievas ir miškelius, o žmonėms tokie patinka, takas palei Nerį žirmūnuose turbūt pats populiariausias.
        Tu, tamsta, jau tradiciškai supranti pusę teksto ir tada komentuoji. Nesiplėsiu daug čia, geriau paskaityk ką po kitų komentarais parašysiu.

        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

        Dviračių takai turi būti pirmiausiai su protu tiesiami.
        1300 m. atkarpoje Žolyno-Antkalnio gimnazija yra 7-8 vietos pėstiesiems kirsti gatvę per reguliuojamą šviesoforą. Tai tie pėstieji per raudoną ir lauks ant tako (arba takas ten nebus takas, nes pėsčiųjų pirmumas). Tai ar taip turi atrodyti geras dviračių takas?
        Tu čia kabiniesi prie faktinio nieko: kai diskutuojam kur turėtų būti dviračių takai, tu prisikabini prie mažos vizualizacijos, kuri neaišku ką rodo, nes dar nėra net projektinių pasiūlymų.

        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

        Man labai keistas Lietuvos dviratininkų suvokimas, kad jie turi suuostyti visas išmetamąsias dujas.
        Olandų kalnas? Kur sunkvežimiai pučia juodus dūmus kriokdami į kalną? Kodėl būtent ten turi driektis maršrutas?
        Dviračio vienas iš privalumų ir yra, kad jo maršrutas neprivalo sutapti su mašinos. Tokius takus reikia skatinti.

        Dabartinis įsikibimas, kad Vakarinis aplinkkelis turi turėti dviračių taką nu valio, turės.

        Pėstieji. Blogis yra tas, kad pėstieji visada yra mažiausiai drausminga grupė. Kur norės ten lauks. Galų gale jam mygtuką reikia paspausti. Tai kur bus mygtukas, ten ir lauks. Savivaldybės gudročiai sudės pilkas plyteles ties perėja ir ten jau nebe dviračių takas. Problema užprogramuota. Judėjimo krypčių susikirtimas visada provokuoja konfliktines situacijas. Dabar atskiria dviračius nuo mašinų. Bet sukonfliktina su pėsčiaisiai. Bus įvykių - prikals kliūčių savivaldybė. Buomų, zigzagų ir pan. Bet kam daryti iš karto blogai?

        Kažkas sukdamas kairėn į kiemą nuo centro pusės taip pat per tą taką važiuos. Ir saugosis ne dviračių, o mašinų iš priekio. Gausis ne dviračių magistralė, o saugumo iliuzija. Dviratininkai važiuos greičiau nei dabar, bet tai tebus apgavystė.

        O galėtų būti...

        Šilo tiltas yra svarbi jungtis tarp Žirmūnų pakrantės dvirtakio ir Antakalnio. Tad patogus užvažiavimas prie BPC gaisrinės būtų puiku. Nusileidimo takeliai nuo Antakalnio gatvės bent jau be laiptų būtų puiku.
        Tarkim tau reikia nuvažiuoti nuo buvusioje "Eglutės" parduotuvėje įsikūrusios IKI iki Grybo g. esančio medicinos centro. Trumpiausias maršrutas: per Antakalnio g., į Klininkų g. ir į Grybo g.. Atstumas gaunasi 1.3 km, 9 minutės. Dabar pridėkim, kad tu siūlai važiuoti per Vileišio g.: kertam nuo Širvio g. Antakalnio g. ir leidžiamės į Vileišio g., važiuojam iki Šilo tilto, kylam į kalniuką, vėl kertam Antakalnio g., į Šilo g. ir patenkam į Grybo g. Atstumas 2.1 km, 12 min.

        Rezultatas: tokį maršrutą rinktis žmogus, kuris išvažiavo pasivažinėti, o ne greičiau pasiekti kelionės tikslą. Tai kitaip tariant rekreacinis tikslas. Tokiu požiūriu besivadovaudami mes niekada nepasieksim didesnio dviračių naudojimo. Pirmiausia pakeisk savo požiūrį: dviratis kaip susisiekimo priemonė, greito, efektyvaus ir saugaus. Kodėl netiesti dviračių tako per mišką? Galima, jeigu jis veda į Rokantiškes ar Naująją Vilnią iš Antakalnio. Bet mieste (čia turiu omenyje tankiai užstatytas teritorijas) dviračių takai turi privesti ten, kur žmonėms bendrai reikia patekti: iki parduotuvių, kirpyklų, ofisų, gyvenamųjų namų, banko ir t.t. Kokiais maršrutais tai pasiekti? Tiesti dviračių takus palei C ir B kategorijos gatves (A kategorija - greitkeliai, o D kategorijoje dėl mažo greičio tinka važiuoti kartu su automobiliais, bent teoriškai). Absoliučiai visos šios kategorijos gatvės turėtų turėti dviračių takus iš abiejų pusių. Ir čia ne fantazija: pažiūrėkit į jau belenkiek kartų minėtas Olandiją, Daniją. Taip, per metus to nepasieksi, bet besipriešindami šiam procesui to tikslo išvis niekada nepasieksim. Tada geriau net nepradėti vargti ir iš karto platinti visas gatves siaurinant šaligatvius.

        Vileišio g. dviračių takas bus, kaip bus ir Antakalnio g. Abu projektai ruošiami. Problema ta, kad Antakalnio g. ruošiamas blogas projektas, kuris prieštarauja savivaldybės viešai dėstomai politikai: žadama platinti Antakalnio g. ir taip skatinti automobilizmą.

        Comment


          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
          Problema ta, kad Antakalnio g. ruošiamas blogas projektas, kuris prieštarauja savivaldybės viešai dėstomai politikai: žadama platinti Antakalnio g. ir taip skatinti automobilizmą.

          Pagal tokią logiką ir Vakarinis aplinkelis, ML, Šiaurinė ir pan ir t.t. yra "blogi" projektai, nes skatina automobilizmą.

          A juosta ten bus labai gerai. Neįsivaizduoju kiek reiktų "mažinti automobilizmą", kad Antakalnio gatvėje užtektų 1 juostos, o kitą atiduoti A juostai. Ypač su tiek kairių posukių, kurių dėl gatvių tinklo nesigautų panaikinti.

          Comment


            Parašė mantasm Rodyti pranešimą


            Pagal tokią logiką ir Vakarinis aplinkelis, ML, Šiaurinė ir pan ir t.t. yra "blogi" projektai, nes skatina automobilizmą.

            A juosta ten bus labai gerai. Neįsivaizduoju kiek reiktų "mažinti automobilizmą", kad Antakalnio gatvėje užtektų 1 juostos, o kitą atiduoti A juostai. Ypač su tiek kairių posukių, kurių dėl gatvių tinklo nesigautų panaikinti.
            Antakalnio g. yra C kategorijos gatvė, joje gali būti ne daugiau 4 eismo juostų (tą nustato STR). Negana to, ji nėra koks nors aplinkkelis. O tu kalbi apie aplinkkelius, kurie skirti nuimti transportui nuo centrinio miesto.

            Norint pasiekti užsibrėžtą automobilizmo lygio mažėjimą reikia ne gerinti sąlygas vairuotojams (platinant kelius, etc.), o gerinti sąlygas alternatyviems keliavimo metodams, dažnai bloginant sąlygas automobiliams. Čia aš nieko naujo nepasakau: visa tai įgyvendinama krūvoje pasaulio šalių, kurios imasi kovoti su automobiliais ir jų keliamomis problemomis. Ir tai veikia. Niekur, absoliučiai niekur, nebuvo išspręstos automobilių keliamos problemos platinant kelius.

            Comment


              Visiskai sutinku kad Antakalnio g. reikia platint. Ji turi buti 5 juostu (tai tegu pakeicia kategorija). Vidurine juosta visa turi buti atiduota kairiniams posukiams pakaitomis is vienos/kitos krypties, dvi krastines tik VT, ir dar dvi - po viena is kiekvienos puses normaliam automobiliu eismui ir tuomet tai taptu normali gatve. Dabar daro vel kazkokia misraine tik tam kad daryt

              Comment


                Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                Antakalnio g. yra C kategorijos gatvė, joje gali būti ne daugiau 4 eismo juostų (tą nustato STR). Negana to, ji nėra koks nors aplinkkelis. O tu kalbi apie aplinkkelius, kurie skirti nuimti transportui nuo centrinio miesto.

                Norint pasiekti užsibrėžtą automobilizmo lygio mažėjimą reikia ne gerinti sąlygas vairuotojams (platinant kelius, etc.), o gerinti sąlygas alternatyviems keliavimo metodams, dažnai bloginant sąlygas automobiliams. Čia aš nieko naujo nepasakau: visa tai įgyvendinama krūvoje pasaulio šalių, kurios imasi kovoti su automobiliais ir jų keliamomis problemomis. Ir tai veikia. Niekur, absoliučiai niekur, nebuvo išspręstos automobilių keliamos problemos platinant kelius.
                Praleidi tai, kad de facto Antakalnio gatvė yra naudojama kaip tranzitinė. Ne mažiau nei pvz Švitrigailos. Tik padaryti kaip ten po vieną A ir po vieną normalią juostą uždraudžiant pasukt į kairę nesigaus net ir prie kelis kartus mažesnio eismo. Praplatinti ir pridėti A juostas geriausias sprendimas. Automobilizmo sąlygos ten ir taip liūdnos, nėra ką bloginti.

                Comment


                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                  Visiskai sutinku kad Antakalnio g. reikia platint. Ji turi buti 5 juostu (tai tegu pakeicia kategorija). Vidurine juosta visa turi buti atiduota kairiniams posukiams pakaitomis is vienos/kitos krypties, dvi krastines tik VT, ir dar dvi - po viena is kiekvienos puses normaliam automobiliu eismui ir tuomet tai taptu normali gatve. Dabar daro vel kazkokia misraine tik tam kad daryt
                  Buvo siūlymas dviratininkams važiuoti pro Žirmūnų g. Tą patį siūlau aš automobiliams. Žirmūnų g. yra B1 kategorijos, joje galima be problemų didinti juostų skaičių. Negana to, Žirmūnų g. yra ženkliai rečiau užstatyta (faktiškai tik iš vienos pusės, kai Antakalnio g. iš visų), todėl joje ir didesnė tarša darys mažiau problemų.

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                    Praleidi tai, kad de facto Antakalnio gatvė yra naudojama kaip tranzitinė. Ne mažiau nei pvz Švitrigailos. Tik padaryti kaip ten po vieną A ir po vieną normalią juostą uždraudžiant pasukt į kairę nesigaus net ir prie kelis kartus mažesnio eismo. Praplatinti ir pridėti A juostas geriausias sprendimas. Automobilizmo sąlygos ten ir taip liūdnos, nėra ką bloginti.
                    Situaciją spręsti galima nesudėtingai: pagrindinės sankryžos jau dabar yra išplatintos, todėl ten kairiuosius posūkius galima atskirti ir palikti. Smulkesnėse gatvelėse tuos posūkius uždrausti. Tuomet visi, kam reikia į kairę, turėtų pavažiuoti iki pagrindinių sankryžų ir tada atlikti tą posūkį. Variantų yra.

                    Gatvės praplatinimas reikš, kad pagerės eismo situacija. Bus gerai, kol į ją nepersikels dalis eismo iš Žirmūnų g. ir kitų gatvių. Tada Antakalnio g. užsikimš ir reikės vėl platinti. Čia yra elementarios standartinės situacijos.

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                      Situaciją spręsti galima nesudėtingai: pagrindinės sankryžos jau dabar yra išplatintos, todėl ten kairiuosius posūkius galima atskirti ir palikti. Smulkesnėse gatvelėse tuos posūkius uždrausti. Tuomet visi, kam reikia į kairę, turėtų pavažiuoti iki pagrindinių sankryžų ir tada atlikti tą posūkį. Variantų yra.

                      Gatvės praplatinimas reikš, kad pagerės eismo situacija. Bus gerai, kol į ją nepersikels dalis eismo iš Žirmūnų g. ir kitų gatvių. Tada Antakalnio g. užsikimš ir reikės vėl platinti. Čia yra elementarios standartinės situacijos.
                      Platinant kaip siūlo SoulMulticast eismo pralaidumas nepagerėtų, bet gatvė pataptų saugesnė visiems eismo dalyviams. VT greitis gerokai padidėtų, paskatintų persėst į viešą transportą.

                      Uždraudus kairius posūkius daugiau eismo atsirastų paralelinėse gatvelėse ir kiemuose. Naujamiestyje yra geras gatvių tinklas ir išskaudo tą srautą. Antakalnyje situacija biški kitokia. Be to salelės posūkiui į kairę galbūt padėtų sumažinti eismo greitį.

                      Comment


                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                        Platinant kaip siūlo SoulMulticast eismo pralaidumas nepagerėtų, bet gatvė pataptų saugesnė visiems eismo dalyviams. VT greitis gerokai padidėtų, paskatintų persėst į viešą transportą.

                        Uždraudus kairius posūkius daugiau eismo atsirastų paralelinėse gatvelėse ir kiemuose. Naujamiestyje yra geras gatvių tinklas ir išskaudo tą srautą. Antakalnyje situacija biški kitokia. Be to salelės posūkiui į kairę galbūt padėtų sumažinti eismo greitį.
                        Ne visai taip. Aš iš dalies sutikčiau su papildomos juostos įrengimu ties keliomis esminėmis sankryžomis (tik skirtą posūkiui į kairę), 2-3. Tai, ką siūlo savivaldybė (bent pagal vizualizaciją - čia irgi dar nėra garantas, kad taip ir galutinai siūlys), t.y. įrengti papildomą juostą visoje atkarpoje. Tai reikš, kad padidės pralaidumas atskirose atkarpose, dėl ko potencialiai padidės eismo greitis, tarša ir triukšmas. Bus važiuojama taip, kaip važiuojama dabar: didelis greitis abiejose juostose su apvažiavimais ir juostų keitimais ties kiekvienu posūkiu.

                        Comment


                          Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                          Ne visai taip. Aš iš dalies sutikčiau su papildomos juostos įrengimu ties keliomis esminėmis sankryžomis (tik skirtą posūkiui į kairę), 2-3. Tai, ką siūlo savivaldybė (bent pagal vizualizaciją - čia irgi dar nėra garantas, kad taip ir galutinai siūlys), t.y. įrengti papildomą juostą visoje atkarpoje. Tai reikš, kad padidės pralaidumas atskirose atkarpose, dėl ko potencialiai padidės eismo greitis, tarša ir triukšmas. Bus važiuojama taip, kaip važiuojama dabar: didelis greitis abiejose juostose su apvažiavimais ir juostų keitimais ties kiekvienu posūkiu.
                          Vizualizacijos variantas su A juosta vienoje pusėje ir tiesiom paprastom juostom tikrai nėra geriausias variantas. Bet padarius po A juostą abiejose pusėse ir trečią juostą pasukti į kairę šitas problemas galima išspręsti:

                          - į dešinę sukama/parkuojamasi iš A juostos, nebelieka staigių persirikiavimų iš pirmos juostos į antrą

                          - į kairę sukama iš papildomos juostos, nebelieka staigių persirikiavimų iš antros juostos į pirmą

                          - ten kur nėra papildomų juostų posūkiui į kairę, antrą juostą galima šiek tiek praplatinti, o ties salelėmis posūkiui į kairę - susiaurinti. Dėl vizualaus efekto sumažėtų lakstančių, nes ties salelėmis vistiek reiktų pristabdyti, ypač jei jos būtų gan dažnai. Dabar lakstantys neretai kliūtis apvažinėja priešpriešine. Su trečia juosta bei salelėmis nebebūtų tokios galimybės.

                          - paliekant dažnus kairius posūkius nepadidės eismo paralelinėse gatvėse, kaip tik bus apsisaugota nuo papildomos taršos ir triukšmo sumažėjimo

                          - salelės kairiems posūkiams leis užtikrinti tolygesnį eismo srautą, tuo sumažindamos taršą ir triukšmą

                          - apsisukimas tik keliose sankryžose ir važiavimas atgal vietoj posūkio į kairę turėtų neigiamos įtakos triukšmui ir taršai. Be to reiktų ilginti papildomas juostas posūkiui į kairę, nes netilptų visi norintys pasukti/apsisukti ir uodega stovėtų antroje juostoje.

                          Comment


                            /\ Jeigu juostos atsirastų tik ties keliomis esminėmis sankirtomis, tai aš neprieštarauju.

                            Comment


                              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                              /\ Jeigu juostos atsirastų tik ties keliomis esminėmis sankirtomis, tai aš neprieštarauju.
                              Ar diskusijos dalyviai savo pasiūlymus teikia atsižvelgdami į 2017 vasarį viešintą projektą?

                              Comment


                                Parašė vėkas Rodyti pranešimą

                                Ar diskusijos dalyviai savo pasiūlymus teikia atsižvelgdami į 2017 vasarį viešintą projektą?
                                Taip. Ir kiek girdėjau savivaldybė visiškai nesureagavo į vietos gyventojų pageidavimus ir komentarus.

                                Comment


                                  Parašė vėkas Rodyti pranešimą

                                  Ar diskusijos dalyviai savo pasiūlymus teikia atsižvelgdami į 2017 vasarį viešintą projektą?
                                  Pasirodo pagal projekta gatve ir bus 5 juostu. Tik vaziavimas ta puse kur nebus atskiros VT juostos tai pastovus rikiavimasis 1-2-1-2.. aplenkiant troleibusus per antra juosta ir vel lendant i pirma norint vaziuoti tiesiai.
                                  Mano siulytas variantas su VT juostomis is abeju pusiu sito minuso neturi, bet atsiranda kitas niuansas - jei eile sukanciu i kaire bus ilgesne nei numatyta kisene, ja lenkt teks is desines per A juosta.
                                  Manau kad mano blogis mazesnis, nes sureguliavus sviesoforus srauta galima paskirstyti taip kad nesusidarytu per ilgos eiles sukti i salutinius kelius.

                                  Comment


                                    Parašė vėkas Rodyti pranešimą

                                    Ar diskusijos dalyviai savo pasiūlymus teikia atsižvelgdami į 2017 vasarį viešintą projektą?
                                    O prie Žolyno gatvės dviračių takas tai kažkoks nesusipratimas. Galų gale tai takas, ar ekstremalaus vairavimo ruožas su kliūtimis?

                                    Comment


                                      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                      O prie Žolyno gatvės dviračių takas tai kažkoks nesusipratimas. Galų gale tai takas, ar ekstremalaus vairavimo ruožas su kliūtimis?
                                      Vieną vertus tako atitraukimas nuo gatvės logiškas - konfliktas su tikrai intensyviu viešojo transporto keleivių srautu stotelėje. Kitą vertus - Žolyno gatve nėra galimybės dviračiu važiuoti šaligatviais, tad nelabai vertinga daryti jungtis su Žolyno gatve perėjomis, pasisakyčiau už jungtį per sankryžą. Laisvalaikio dviratininkai galės persivest dviratį pėsčiomis esant reikalui.

                                      Man labiau įdomu kodėl niekur nenumatyta galimybės iš šito "lokalaus" dviračių tako sukti link "magistralinio" Vileišio gatvėje? Tiek ties Žolyno g. sankryža, tiek ir ties Šilo tiltu tokios jungtys būtų labai logiškos. Gal būt dar ir ties Klinikų g. sankryža pasistengčiau rasti galimybių jungčiai.

                                      Comment


                                        Parašė vėkas Rodyti pranešimą
                                        Man labiau įdomu kodėl niekur nenumatyta galimybės iš šito "lokalaus" dviračių tako sukti link "magistralinio" Vileišio gatvėje? Tiek ties Žolyno g. sankryža, tiek ir ties Šilo tiltu tokios jungtys būtų labai logiškos. Gal būt dar ir ties Klinikų g. sankryža pasistengčiau rasti galimybių jungčiai.
                                        Ties Šilo gatve numatyta, pačioje kairiausioje schemos dalyje. Kitur per kiemus sunkiai gautųsi padaryti padorų dvirtakį. Be to, didelė tikimybė, kad vakarais būtų užparkuotas auto.. Pavažiuoti iki Šilo tilto ne problema.

                                        Comment


                                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                          O prie Žolyno gatvės dviračių takas tai kažkoks nesusipratimas. Galų gale tai takas, ar ekstremalaus vairavimo ruožas su kliūtimis?
                                          Jie padarys normaliai užapvalintus posūkius - viskas tvarkoj. Šiaip ar taip prie stotelės visai sveika pristabdyti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X