Siekiant gerinti eismo saugą, artimiausiais metais itin daug rekonstrukcijos darbų bus vykdoma intensyviausio eismo šalies magistralėse. Daugiausia dėmesio sulauks magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, A2 Vilnius–Panevėžys ir avaringumu išsiskirianti magistralė „Via Baltica“.........
................ Daugiausia rekonstrukcijos darbų planuojama magistralėje „Via Baltica“, kurioje 2009–2014 m. įvyko 294 įskaitiniai eismo įvykiai, iš jų beveik 60 proc. sudarė transporto priemonių susidūrimai.
Atsižvelgiant į tai, šiai magistralei rekonstruoti numatoma skirti didelę dalį 2014–2020 m. Lietuvos keliams numatytų Europos Sąjungos sanglaudos ir CEF fondų lėšų. Iki 2017 m. magistralės dalyje Kaunas–Marijampolė (17,34–23,40 km ir 35,40–45,15 km ruožuose) kelias bus praplatintas iki 4 eismo juostų, taip pat planuojama rekonstruoti „Via Balticai“ priklausantį Panevėžio aplinkkelį, magistralės dalies Panevėžys–Pasvalys–Ryga ruožus. Taip pat numatomi ir smulkesni eismo saugos gerinimo darbai – naujai susidariusių „juodųjų dėmių“ ir kitų avaringų ruožų inžinerinis tobulinimas.
2014 m. duomenimis A2 eismo intensyvumas svyruoja nuo 6018 iki 10310, o A14 tik nuo 4477 iki 6170. Tiesa, yra dar intensyvesnių atkarpų už A2, kur nėra 4 juostų kelio, pvz. Vilnius - Trakai 11662, bet čia irgi berods planuoja daryti 2x2 kelią?
2014 m. duomenimis A2 eismo intensyvumas svyruoja nuo 6018 iki 10310, o A14 tik nuo 4477 iki 6170. Tiesa, yra dar intensyvesnių atkarpų už A2, kur nėra 4 juostų kelio, pvz. Vilnius - Trakai 11662, bet čia irgi berods planuoja daryti 2x2 kelią?
Manau šiuo atveju reikėtų vertinti ne intensyvumą, o kelio kokybę. Kai kurie nauji žvirkeliai mažiau kratūs nei šis kelias. Automobilių eksploatacijos kaina šiame ruože itin aukšta. Plius reikalingi papildomos saugumo priemonė. A2 daugiau-mažiau dangos kokybė gera, žinoma nervina tik 1 lygio apsisukimų gausa tarp Ukmergės ir Panevėžio.
Manau šiuo atveju reikėtų vertinti ne intensyvumą, o kelio kokybę. Kai kurie nauji žvirkeliai mažiau kratūs nei šis kelias. Automobilių eksploatacijos kaina šiame ruože itin aukšta. Plius reikalingi papildomos saugumo priemonė. A2 daugiau-mažiau dangos kokybė gera, žinoma nervina tik 1 lygio apsisukimų gausa tarp Ukmergės ir Panevėžio.
Norėčiau papildyti, kam reikėtų ženkliai įtraukti į analizę ir mirtinų avarijų statistiką, kurioje A14 užima rimtą vietą.
Įdomiausia, kad patyrinėjus žemėlapį <5 min labai jau akivaizdus neatitikimas tarp intensyvumo ir magistralinių kelių ženklinimo A. Finansavimas panašu eina tiems su A, o ne ten kur žmonės važiuoja. Pvz A16, A12 intensyvumas (2-3t) ne prie didesnių miestų nusileidžia arba arti paprastų kaimų keliukų, jau nekalbant apie šunkelį 130 (> 9t, Kaunas-Prienai). Absoliutus max yra A1 prie Kauno (47 t), kur vietoje 80km/h ribojimo reikia verkiant trečios juostos, apie kurią buvo kalbėta prieš 5 metus ir poto viskas mirė...
As much power as necessary, as much freedom as possible
Absoliutus max yra A1 prie Kauno (47 t), kur vietoje 80km/h ribojimo reikia verkiant trečios juostos, apie kurią buvo kalbėta prieš 5 metus ir poto viskas mirė...
Niekas dar nemirė... Jau ir darbų etapai aiškūs. Tiesiog dabar užsiiminėjama žemių išpirkimais. Tikėkimes darbus pradės po 3 metų Pirma sutvarkys Kaunas-Vilnius - tada imsis šito ruožo
Įdomu, ar matuojama atskirai į skirtingas puses. Tikiu, kad daugumoj kelių skaičiai panašūs, bet gal yra kur skiriasi ir apsimoka, pvz tik vienoje pusėje platint, arba nuo jos bent pradėt.
Pvz A16, A12 intensyvumas (2-3t) ne prie didesnių miestų nusileidžia arba arti paprastų kaimų keliukų, jau nekalbant apie šunkelį 130 (> 9t, Kaunas-Prienai). [/QUOTE]
130 Kaunas-Alytus ir atkarpą Valkininkai-Alytus reiktų įtraukti prie Magistralinių kelių. Taip pat įtraukus Alytus-Ladijai-VS (Valstybės siena) galima spausti lenkus, kad iš savo pusės darytų geresnį kelią.
Atrodytų, tas įtraukimas yra tik popierinis ir nieko nekeičia, bet iš tikro prisideda prie prioritetų nustatymo, lengviau gauti pinigus platinimams ir priežiūrai.
Dėl išbraukymo aš žiūrėčiau skeptiškai. Gal ir galima Druskininkai-VS, Palanga -VS išbraukinėti, bet atkarpos trumpos ir nieko nepakeis.
Beje, Kaunas-Prienai galima paskelbti labiausiai perkrautu Lietuvos keliu. Kelio viduryje 9100+ rodo, kad žmonės vargsta viena juosta važinėdami kasdien gana didelius atstumus.
KK120 Radiškis-Anykščiai-Rokiškis kol kas neturi atskiros temos.
2014 metais prasidėjo Anykščių šiaurinio aplinkkelio pradiniai darbai - parengtas trasos koncepcija (TAEM urbanistai), atlikta PAV programa (Infraplanas)
Reikšmingiausi: (tik klausimas ar visi jie bus iš tikrųjų paskelbti)
Kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 93,65 km projektavimas, rekonstrukcija, nuolatinė priežiūra, remontas, darbai. Rugsėjis.
Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstravimas. III etapas, darbai. Vasaris.
Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Kelio A17 Panevėžio aplinkkelio rekonstravimas. Sutartis Nr. 1, darbai. Vasaris.
Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Kelio A17 Panevėžio aplinkkelio rekonstravimas. Sutartis Nr. 2, darbai. Vasaris.
Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Kelio ruožo Vilnius–Kaunas rekonstravimas, darbai. Vasaris.
Vilniaus m. pietinio aplinkkelio tiesimo II etapas. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimas ir įgyvendinimas. Liepa.
Kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo nuo 15,55 iki 25,8 km rekonstravimo į I kategoriją projektiniai pasiūlymai ir specialiojo plano parengimas, paslaugos. Rugpjūtis.
Kelio A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožo nuo 53,14 iki 87,6 km rekonstravimo į II A kategoriją projektiniai pasiūlymai ir specialiojo plano parengimas, paslaugos. Rugsėjis.
Transeuropinio tinklo kelias E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis). Jonavos aplinkkelio tiesimo I etapas, darbai. Birželis.
Darbai pagal pirmąją rangos sutartį buvo padėti 2014 m. ir baigti pernai liepą. Jų metu atnaujinti valstybinės reikšmės krašto kelio Vinčai–Pilviškiai–Vilkaviškis ruožai nuo 16,66 iki 17,58 km ir nuo 17,87 iki 30,3 km, rekonstruoti inžineriniai tinklai, tiltų per Šešupę ir per Mergupį atkarpos. Vadinamasis Pilviškių kelias yra judriausias, didžiausią apkrovą turintis Suvalkijos krašto kelias, kurio būklė buvo išties prasta. Po remonto automobiliai rieda platesne važiuojamąja dalimi, kelio konstrukcija tapo tinkama apkrovai.
Pagal antrąją rangos sutartį Kauno rajone rekonstruojamas valstybinės reikšmės kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai 10,2–16,7 km ruožas, kuriame bus pakeista susidėvėjusi važiuojamoji asfalto danga, ji bus paplatinta iki 8 metrų. Planuojama darbų pabaiga – šių metų gegužės mėnuo.
Eismo saugai kelyje Ukmergė–Molėtai gerinti rekonstruojamas beveik 17 km ilgio buvęs itin prastos būklės ruožas. Kelio asfalto danga bus paplatinta nuo 5 iki 8 metrų, atnaujintos sankryžos su vietiniais keliais, sutvarkytos nuovažos, autobusų stotelės, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai.
Rekonstrukcija vyksta nuo Ukmergės miesto ribos iki Skuolių kaimo (2,43–19,1 km) besidriekiančiame kelio ruože, abipus kurio išsidėstę kaimai ir gyvenvietės, netoliese – Antakalnio kraštovaizdžio draustinis. Šiuo keliu per parą pravažiuoja apie 1 tūkst. 670 automobilių, kurių daugiau nei 10 proc. – sunkiasvoris transportas, čia reguliariai kursuoja keleivinis transportas.
Siaurame suaižėjusio asfalto kelyje transporto priemonėms buvo sunku prasilenkti, automobiliai dažnai išvažiuodavo į kelkraštį, kildavo dulkių. Po rekonstrukcijos, kurią numatoma baigti jau pirmąjį šių metų ketvirtį, kelias Ukmergė–Molėtai taps gerokai platesnis ir saugesnis.
Šių metų rugsėjį numatoma ir darbų pagal ketvirtąją rangos sutartį pabaiga. Tai – valstybinės reikšmės krašto kelio Alytus–Simnas–Kalvarija dviejų ruožų (nuo 29,75 iki 35,78 km ir nuo 41,8 iki 44,8 km) rekonstravimas. Čia bus ne tik atnaujinta kelio danga, bet ir rekonstruoti inžineriniai tinklai, įrengtos sankryžos, 4 autobusų sustojimo aikštelės, nutiestas 104 m ilgio pėsčiųjų takas.
Pirkimas 276705. VALSTYBINĖS REIKŠMĖS KRAŠTO IR RAJONINIŲ KELIŲ REKONSTRUKCIJA. II ETAPAS. SUTARTIS Nr. 4 Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 144 Jonava–Kėdainiai–Šeduva ruožų nuo 76,367 iki 89,660 km ir nuo 89,660 iki 90,072 km rekonstravimas
Pirkimas 172652
Valstybinės reikšmės krašto ir rajoninių kelių rekonstrukcija. II etapas. Sutartis Nr. 2
1. Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr.164 Mažeikiai-Plungė-Tauragė ruožo nuo 48,00 iki 58,18 km rekonstravimas:
2. Tilto per Uošną 48,4 km rekonstravimas;
3. Tilto per Babrungą 50,98 km rekonstravimas;
4. Viaduko per geležinkelį 55,4 km rekonstravimas;
5. Tilto per Babrungą 55,9 km rekonstravimas;
Rekonstruojamos dalies brėžnys Paspaudus 2-ą paveikslą- didesnis brėžinys
Vis neprisiruošiu pasidalinti nuotraukomis, darytomis 06.28. Rekonstruojamas kelias Kazlų Rūda-Ąžuolų Būda (183). Kiek žinau, darbai vyksta nuo pavasario. Nuotraukose gal nelabai matosi, bet kelias tiesinamas. Staigūs posūkiai bus žymiai lengviau įveikiami. Galbūt nebeliks greičio ribojimo ženklų:
Kelias daugumai turėtų būti žinomas dėl avarijos, įvykusios 2013 metais, kai policininkų nesurandamas (nors vietiniams gyventojams besirodantis) nusikaltėlis sukėlė avariją, kurios metu žuvo abiturientė: http://www.delfi.lt/news/daily/crime....d?id=61515464
Comment