Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus transporto vizijos (2023 m. rinkimai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Vilniaus situacija:

    Click image for larger version

Name:	vizija.jpg
Views:	753
Size:	230,5 kB
ID:	2029375

    Comment


      MadeinVilnius 2023.02.10
      Kandidatai į merus: gatvių siaurinimas bus stabdomas, o sankryžos – platinamos https://m.delfi.lt/lietuvoje/article.php?id=92523849

      Comment


        Bandau suprast bendrą post-šimašinę gatvių tvarkymo viziją.
        Gal būtų per ambicinga galvoti, kad meras bus Raskevičius, kuris tęs esamą siaurinimų politiką (nelabai populiarią).

        Įsivaizduoju, kad bus kopijuojamas Kaunas. Stulpai toliau bus dažomi juodai, statomi nauji stulpai turbūt juodi (kas yra ok).
        Gal tų apželdinimų palei gatves atsisakys, nes nepopuliarus sprendimas (nors man asmeniškai paverčiantis gatves jaukesnėmis), iš tų lentelių šaipomasi, ar kad rūšys invazinės, etc. Kaune tik skiriamojoje juostoje leidžiami visokie paprastų medelių ir krūmelių sprendimai.
        Kai kurios sankryžos bus platinamos be skaičiavimų. Pvz. nenustebintų koks nors Konstitucijos pr. žiedo bypass iš GV. gatvės (citify žemėlapyje galima rast).

        Kas gal būtų ok, kad kaip Kaune dingtų sovietinio tipo reguliavimo šviesoforai, žodžiu dar vienas šviesoforų valdymo sistemos atnaujinimas. Po 2013 m. atnaujinti šviesoforai daugeliu atvejų liktų, atnaujinami būtų ankstesnio Zuoko laikais atnaujinti šviesoforai (vad. "šviesoforų valdymo sistema").
        Dviračių takus tiestų toliau, nes ploto turim daug, tik gal nemažai kur privengtų, kad nereiktų siaurint (Kaune jau lyg nevengia pvz. Linkuvos g. arba Kauno Kęstučio g., bet ir tai saikingai tai stengias daryt, kad labai neerzintų rinkėjų).

        Žodžiu judės labiau ne urban nerd'ų svajonėmis grįstu keliu, o paprastos autoliaudies.

        Dėl VT sunkiau įsivaizduoti. Tramvajaus nesitikiu. Jau A juosta vidury kelio bus kažkas wow max ko galėčiau tikėtis. Tik įdomu kokia gatvė galėtų būti pirmoji.
        Klaipėda galėjo būt pirmas miestas, bet idėja nelabai buvo suprasta, todėl kuriam laikui atsisakyta. Gal Vilnius perims estafetę?

        ---
        Dėl manęs galėtų būti malonios staigmenos, kurių dabar nesitikiu:
        • Vokiško tipo krypčių ženklinimas miestų greito eismo gatvėse (Tūkstantmečio g., Oslo g. ir Vakariniame aplinkkelyje)
        • Neįprastų sprendimų ties sankryžomis naikinimas, kurios komplikuoja eismą gatvėje (įskaitant ir greito eismo gatves), pvz. peržiūra visokių įvažų/išvažiavimų iš parduotuvių, degalinių, teritorijų prieš pat sankryžas (jų naikinimas ar eismo tvarkos įvedimas).
        • Ženklinimo peržiūra, tam tikrų ženklų perkabinimas ar iš vis nukabinimas (ženklų taršos prevencija). Tas labiausiai galioja eismo krypčių ženklams. Dažnai tiesiog pakanka horizontalaus ženklinimo arba kelio elementų požymiai, kad atsiranda juosta pvz. į kairę arba dešinę.
        Paskutinis taisė PoDV; 2023.02.11, 02:12.

        Comment


          PoDV, visa tai yra kokio Panevėžio ar Šiaulių miesto lygio infrastruktūros gerinimo projektai. Bet nieko geriau ir nebus. Aš asmeniškai tikiuosi daug mažiau.

          Comment


            Kai pažadukai įrengts A juostas gatvės viduryje, tai:

            • VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta ištisine (tipo pavojingai, nes priešpriešai važiuos mašinos);
            • VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta bortų (tipo gausis brangus ir neefekltyvus BRT);
            • bus pakeistos visos tr. pr., kad durys būtų kairėje tr. pr. pusėje;
            • auksarankiai VT departamento inžinieriai su mechanikais perstatys duris į kitą tr. pr. pusę

            ?
            Paskutinis taisė dondc; 2023.02.11, 12:04.
            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

            Comment


              Parašė dondc Rodyti pranešimą
              Kai pažadukai įrengts A juostas gatvės viduryje, tai:

              • VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta ištisine (tipo pavojingai, nes priešpriešai važiuos mašinos);
              • VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta bortų (tipo gausis brangus ir neefekltyvus BRT);
              • bus pakeistos visos tr. pr., kad durys būtų kairėje tr. pr. pusėje;
              • auksarankiai VT departamento inžinieriai su mechanikais perstatys duris į kitą tr. pr. pusę

              ?
              Pilna pavyzdžių - pagooglink kad ir ‘Nantes busway’. Jokių durų ten keisti nereikės. Aišku stotelės viduryje būtų efektyviau, bet tai nėra reikalavimas.

              Comment


                Nu tai atsakymas antras:
                • VT eismas vyks kaire gatvės puse atskirta bortų (tipo gausis brangus ir neefekltyvus BRT)
                https://en.wikipedia.org/wiki/Nantes_Busway
                The Nantes Busway (line 4) is a bus rapid transit line operating in the city of Nantes, France:

                Click image for larger version

Name:	Screenshot.png
Views:	614
Size:	2,33 MB
ID:	2029551

                Cituoju Pakalnį: „Galvojom Šiaurinėj g. daryti BRT, bet tam nėra vietos“.

                Ta prasme, jei Šiaurinėj g. nėra vietos – aišku, būtų, jei būtų noras – bet visgi, manot bus vietos kokioj T. Narbuto g. įrengti tokius pločius? Net tik ties stotelėmis tiesiant 4 eiles šaligatvių su adekvataus pločio A juostomis (pagal STR 3,5 m) + be abejo išlaikant 4 juostas mašinoms ir užtikrinant tiesią trajektoriją joms (nes B kat. visgi) nesigaus kreivinti, kaip Prancūzijoje, taigi pločio reikės daugiau ilgesniame ruože – net neįrengiant Prancūzijoje esančių bortų tarp juostų prieš ir už stotelių. Narbuto stotelės šlaite, įrėmintos pandusais abiejose pusėse + magistralinis dviračių takas 3,5 m.

                Realiai viską galima perstatyti ir sutalpinti, bet realiai viską ir reiktų perstatinėti. Visose kitose gatvėse taip pat. Už absurdiškai per daug pinigų.

                Forume jau seniai prieita išvada, kad BRT atgyvenęs, kainuoja daug ir yra ne toks efektyvus. Tai manau atsakymas aiškus, kad tai ne sprendimas ir už tokius pažadus galima net nebalsuot, nes nerealistiški. Jau metro būtų realiau įgyvendinti.

                Zuokai, imk mano balsą už tramvajų, bala nematė.
                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                Comment


                  Juokingiausia, kad dabar pagal pažadus bemaž visi kandidatai realiai lygiai tą patį, kas dabar buvo daroma, darys ir toliau (A juostos, dvirtakiai, šaligatviai, magistralių efektyvinimas) tai principe juokinga būtų pagal tai juos rinktis, nes realiai niekuo nesiskiria tik bando pasipiarinti pačia "aktualiausia" tema kaip nebehumanizuos gatvių, tai oho, per metus galima bus palopyti papildomus kelis kilometrus gatvių.
                  Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                  Comment


                    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                    Juokingiausia, kad dabar pagal pažadus bemaž visi kandidatai realiai lygiai tą patį, kas dabar buvo daroma, darys ir toliau (A juostos, dvirtakiai, šaligatviai, magistralių efektyvinimas) tai principe juokinga būtų pagal tai juos rinktis, nes realiai niekuo nesiskiria tik bando pasipiarinti pačia "aktualiausia" tema kaip nebehumanizuos gatvių, tai oho, per metus galima bus palopyti papildomus kelis kilometrus gatvių.
                    Nebus galima, nes gatves toliau asfaltuojant tokiu pločiu, kuris yra neišnaudojamas, bus mėtomi pinigai į balą ir mažiau jų liks kitoms gatvėms. Gatvių pertvarkymas važiuojamąją dalį susiaurinant iki reikalaujamų pločių, yra sutaupoma gana nemažai asfalto, taigi ir lėšų.

                    Comment


                      Palopyt ne perasfaltuot kažkur Benkunskas rašė, kad 20-30% humanizavimo kaštų tie bortų patraukimai ir apželdinimas papildomai kainuoja
                      Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                      Comment


                        Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                        Palopyt ne perasfaltuot kažkur Benkunskas rašė, kad 20-30% humanizavimo kaštų tie bortų patraukimai ir apželdinimas papildomai kainuoja
                        Bet bortų patraukimas tai vienkartinis darbas. Asfaltą ir toliau reikės prižiūrėti, ir kada nors ateityje vėl perteklinį plotą perasfaltuot. O dabar sutvarkai, tai po 20 metų jau ir brandžią žalumą turėsi, ir pigiau bus perasfaltuoti.

                        Comment


                          Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                          Palopyt ne perasfaltuot kažkur Benkunskas rašė, kad 20-30% humanizavimo kaštų tie bortų patraukimai ir apželdinimas papildomai kainuoja
                          Na taip Jeigu gatvę asfaltuoji nekeisdamas bortų (t.y. tvarkai visai tik dangą), tai tada aišku, kad bortų keitimas ir perkėlimas, apželdinimas, parkingo vietų įrengimas ir pėsčiųjų takų sutvarkymas kainuoja brangiau. Bet jeigu visą tai darai, tik bortų neperkeli, tai turėtum eit į minusą.

                          Comment


                            Parašė dondc Rodyti pranešimą
                            Nu tai atsakymas antras:


                            https://en.wikipedia.org/wiki/Nantes_Busway
                            The Nantes Busway (line 4) is a bus rapid transit line operating in the city of Nantes, France:

                            Click image for larger version  Name:	Screenshot.png Views:	42 Size:	2,33 MB ID:	2029551

                            Cituoju Pakalnį: „Galvojom Šiaurinėj g. daryti BRT, bet tam nėra vietos“.

                            Ta prasme, jei Šiaurinėj g. nėra vietos – aišku, būtų, jei būtų noras – bet visgi, manot bus vietos kokioj T. Narbuto g. įrengti tokius pločius? Net tik ties stotelėmis tiesiant 4 eiles šaligatvių su adekvataus pločio A juostomis (pagal STR 3,5 m) + be abejo išlaikant 4 juostas mašinoms ir užtikrinant tiesią trajektoriją joms (nes B kat. visgi) nesigaus kreivinti, kaip Prancūzijoje, taigi pločio reikės daugiau ilgesniame ruože – net neįrengiant Prancūzijoje esančių bortų tarp juostų prieš ir už stotelių. Narbuto stotelės šlaite, įrėmintos pandusais abiejose pusėse + magistralinis dviračių takas 3,5 m.

                            Realiai viską galima perstatyti ir sutalpinti, bet realiai viską ir reiktų perstatinėti. Visose kitose gatvėse taip pat. Už absurdiškai per daug pinigų.

                            Forume jau seniai prieita išvada, kad BRT atgyvenęs, kainuoja daug ir yra ne toks efektyvus. Tai manau atsakymas aiškus, kad tai ne sprendimas ir už tokius pažadus galima net nebalsuot, nes nerealistiški. Jau metro būtų realiau įgyvendinti.

                            Zuokai, imk mano balsą už tramvajų, bala nematė.
                            Mieste formuoti VT linijų prioritetą galima (pagrinde) dvejais būdais: (i) kasti tunelius ir (ii) kelti transporto juostas į vidurį kelio (tada sureguliuoti šviesoforus, kad duotų daugiau prioriteto VT, kur reikia kasti tik VT skirtus tunelius po sankryžomis ir kt.). Antrasis variantas yra (gerokai) pigesnis, o tuos darbus reiktų padaryti tiek tramvajaus, tiek BRT atveju. Kad tramvajaus linijas statyti iš karto būtų žymiai geriau yra savaime aišku bet kam, kas domisi transporto sistemomis. Bet, jei kas nors padarytų tuos prioriteto formavimo darbus kaip BRT projekto dalį, tai jau būtų nemenkas progresas, nes būtent prioriteto formavimas ir sudarytų didžiausią tramvajaus linijų tiesimo kainos dalį. Reiktų priminti, kad šiuose rinkimuose gerų pasirinkimų tiesiog neturim, o per trisdešimt metų mieste nebuvo nuveikta visiškai nieko reikšmingo VT srity, tad tikslai turi išlikti realistiški.

                            Kalbant konkrečiai apie vietos reikalavimus - vietos užtektų daugybėje kelių, įskaitant Šiaurinę gatvę, tiesiog tuos apvažiavimus aplink stoteles reiktų daryti nuožulnesniais nei matomi Prancūzijoje. Stotelė perkeliama į vidurį gatvės, o kelias - į stotelės vietą. Vilniuje dauguma kelių yra izoliuoti, ir jokių problemų tai nesukeltų. Nors būtų ir vietų, kur tai kainuotų nemažai. Bet tai būtų geriausiai išleisti pinigai biudžete.

                            Comment


                              Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                              Nebus galima, nes gatves toliau asfaltuojant tokiu pločiu, kuris yra neišnaudojamas, .
                              nenaudojamas asfaltas nereikalauja lopymo, o dėl sutaupymo priežiūrai - netikiu kad gatvių priežiūra matuojama kvadratiniais metrais.

                              -

                              Comment


                                Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                nenaudojamas asfaltas nereikalauja lopymo, o dėl sutaupymo priežiūrai - netikiu kad gatvių priežiūra matuojama kvadratiniais metrais.
                                Man patinka Baltupio g. pavyzdys iš 2018m. kai dar nebuvo humanizavimo koncepto. Vėliau tiesiog pilnai perasfaltavo visu pločiu ir nejudino bortų. Absoliučiai nereikalingas perteklinis plotis, realiai tilptų dar po dviračių juostą kiekvienoj pusėj, kai minu ten tai jausmas toks (lengvai aplenkia neišvažiuodami į priešpriešinę ir lieka geras 1-2m). Kaip suprantu dabar gal įtalpins posūkio juostą (bent jau planavo) ties naujai statomais namais, na tiesą pasakius absurdas tokioje vietoje.

                                Click image for larger version  Name:	Screenshot_20230211_232154_Brave.jpg Views:	1 Size:	126,5 kB ID:	2029640


                                Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                Comment


                                  Norėtųsi, kad būsimas meras dėl siaurinimų stabdymų ir atsimuštų į šį argumentą, kad tam kartui perasfaltuoti asfalto jūras neapsimoka, geriau šiandien brangiau siaurinti, derinantis prie geresnio gatvės funkcijų išnaudojimo, rytoj lauktų pigesnis perasfaltavimas.

                                  Netgi siaurinimą siūlyčiau daryt labiau kompromisinį. Pagal nutylėjimą, juostos plotis 3,25 m, o 3 m kur tikrai siaura arba koks nors kiemas. Tas daugmaž ir yra bendra europinė praktika.
                                  3,5+ m plotį atiduoti greitkeliams, o tiksliau platesnių nei 3,5 m juostų iš vis neturėtų likti ne tik Vilniuje, bet ir Lietuvoj.

                                  Beje, Kaune siaurinimus vis tik vykdo Matijošaitis, netgi Kaunui nelabai lengva išsisukt nuo siaurinimų Aišku, saikingai, tyliai, dažniausiai įpaišant dviračių takus arba parkovkes, taip ne siaurina dėl medelių ir krūmelių. Tai gal ir Vilnius toliau gaus siaurinamų vietų, tik pagal ją nesisuks visa politinė agenda. Atsimušinės, kad parkavimo kišenes aiškesnes darom ar kad dviračių jungtis pro čia eina, etc.

                                  Šiaip patiko mintys, kad ignoruodami VT, tačiau siaurindami gatves, gavosi esamos mero komandos šiek tiek pjovimas ant šakos. Kalbame apie visuomenę, kuri pvz. ne itin supranta žalios lentelės trūkumų pėsčiųjų saugumui ar net apskritai sankryžos tvarkai. Netgi kalbant apie vidutinį žmogų ne tik lietuvį, nesėdės visi kaip geek'ai ir neturės gerų žinių kaip planuot sankryžas, ženklus, šviesoforus, kelius, etc. Jų vienintelis interesas kaip greičiausiai ir psichologiškai pigiausiai nuvykt iš taško A į tašką B duotuoju momentu X.
                                  Paskutinis taisė PoDV; 2023.02.12, 01:02.

                                  Comment


                                    Čia šiek tiek į temą apie miesto augimo ir VT planavimo į ateitį ryšį:
                                     

                                    Comment


                                      Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                      nenaudojamas asfaltas nereikalauja lopymo, o dėl sutaupymo priežiūrai - netikiu kad gatvių priežiūra matuojama kvadratiniais metrais.
                                      Viename sakinyje du kartus nusikalbėta

                                      Comment


                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                        Beje, Kaune siaurinimus vis tik vykdo Matijošaitis, netgi Kaunui nelabai lengva išsisukt nuo siaurinimų Aišku, saikingai, tyliai, dažniausiai įpaišant dviračių takus arba parkovkes, taip ne siaurina dėl medelių ir krūmelių..
                                        Siaurina, siaurina, ypač Pramonės prospektą "susiaurino".

                                        -

                                        Comment


                                          Šiaip šitie rinkimai puikiai padės taškus jau kelis metus forume vykstančioje diskusijoje, kurioje kai kurie forumiečiai bando įrodyti, kad lietuviai neturi nieko bendro su rusais, baltarusiais, ukrainiečiais ir kitoms panašių pažiūrų visuomenėm, kurioms automobilis yra vienas iš švenčiausių dalykų gyvenime.

                                          Taip, per 20 metų kažkiek sueuropėjom, bet overall matosi kaip triuškinančiai laimi tas absoliučiai nieko urbanistikoje nesuprantančio runkelio "ka jus če daracia, ka če siourinacia durnei, vysai išpracėjocia, kaip mašynos pravažios..." požiūris.

                                          Juokingiausia matyt kaip net visokiose radikalų grupėse (kaip pvz "Miesto planavimo diskusijos" facebooke, kur jie verkia dėl literaliai bet kokios vykstančios urbanizacijos, kur atrodytų daugiau žalumos ir platesni šaligatviai yra kaip tik tai už ką jie pagal logiką turėtų kovoti) absoliuti dauguma verkia dėl gatvių siaurinimo, nors patys sako, kad net nevairuoja.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X