Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą
    Problemą nemaža dalimi išspręstu žymiai agresyvesni akseleracijos ribotuvai. Tuo pačiu tokia priemonė atsijotų nemažai kontingento, kuris paspirtukus naudoja būtent tam tiksui t.y. mėgautis didele akseleracija judriose vietose ir išsidirbinėjimams, o ne kaip transporto priemonę.
    Kur tu matai tuos išsidirbinėtojus? Kiek teko matyti elspirtukininkus - visi važiuoja tvarkingai.

    Comment


      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
      Kur tu matai tuos išsidirbinėtojus? Kiek teko matyti elspirtukininkus - visi važiuoja tvarkingai.
      Važiavau vakar dviračiu Laisvės alėja (Kaunas) tai vieną užtikau, kuris belekaip malėsi po kelią su paspirtuku dideliu greičiu. Neatrodė jaukiai ir maloniai.

      Atkreipiau dėmesį, kad prasilenkiantys paspirtukai šaligatvyje netgi labiau išgąsdina negu dviračiai, nes matyt laiko mažesnius atstumus tarp pėsčiųjų. Dviračiai tiesiog mažiau manevringi ir lėčiau akceleruoja.

      Comment


        Parašė Edd Rodyti pranešimą
        Neteko girdėti kad būtų daug rimtų incidentų su paspirtukais ir vargu ar labai daug ir rimtų tų incidentų gali būti kai yra apribojimai, greičiui iki 25 km/h, apribojimai galiai, plius visos dviračiams taikomos taisyklės. Pradžiai reikia ne naujų taisyklių ir apribojimų, o priežiūros kad esamos galiotų, o ne bet kas bet kaip važinėtų ir dar su galingesniais paspirtukais nei leidžiama (dviračių takuose/ant šaligatvių).
        Girdėti mažai ir dėl to, kad paspirtukininkai tiesiog pabėga iš įvykio vietos.

        Stabdyti paspirtukus ir tikrinti galia - čia manau policijai būtų toks kosmosas kad dar 20 metų palaukti turėtume.

        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        Kur tu matai tuos išsidirbinėtojus? Kiek teko matyti elspirtukininkus - visi važiuoja tvarkingai.
        Tame pačiame Gedimino propspekte pilna.

        Comment


          Tame pačiame Gedimino propspekte pilna.
          Paaugliai žaidžia su išnuomotais ir tiek. Jaunimas pakvailioja ir su automobiliais, bet automobilių dėl to niekas nekaltina. Turint galvoje, kaip staigiai išaugo paspirtukų skaičius, tai situacija visai gera. Reiktų galvoti ne apie draudimus ir ribojimus, o apie švietimą, saugaus naudojimo skatinimą. Tai efektyviausia judėjimo mieste priemonė ir nereikėtų jos gniaužti vien todėl, kad tiek jos naudotojai, tiek kiti eismo dalyviai dar nespėjo prie jos priprasti.

          Comment


            Parašė Edd Rodyti pranešimą
            Neteko girdėti kad būtų daug rimtų incidentų su paspirtukais ir vargu ar labai daug ir rimtų tų incidentų gali būti kai yra apribojimai, greičiui iki 25 km/h, apribojimai galiai, plius visos dviračiams taikomos taisyklės. Pradžiai reikia ne naujų taisyklių ir apribojimų, o priežiūros kad esamos galiotų, o ne bet kas bet kaip važinėtų ir dar su galingesniais paspirtukais nei leidžiama (dviračių takuose/ant šaligatvių).
            Teko pažistamiems vežti vaiką į ligoninę dėl masinių kūno nubrozdinimų nukritus nuo paspirtuko, kad žaizdas subintuotų, tai gydytojai sakė, kad šios vasaros didžioji dalis traumų jaunimo tarpe yra nuo pasipirtukų bei nuo batutų, kuriuos pamėgo įsirenginėti savo kiemuose šeimos turinčios vaikų.

            P.S. lankantis Varšuvoje vietiniai draugai irgi pasakojo, kad nevaldomi paspirtukų naudotojai yra didelė problema, o kadangi miestas labai stumia green judėjimo idėjas ir skatina de-automobilizaciją, tai pasirtukų naudotojai yra praktiškai nebaudžiami. Pasakojo apie atvejį, kai papirtukas važiuodamas šaligatviu partrenkė ir sužalojo senyvo amžiaus moterį ir ji liko kalta, nors judėjo lėtai, niekam nieko neužkišo. Tačiau miesto spaudimas naudoti paspirtukus ir jų aukštinimas nulemė, kad nenorėdami teršti šios idęjos vardo, kaltę suvertė pėsčiajam. Čia anot mano draugų Varšuvoje. Pats mačiau kaip Varšvos parkuose,smulkaus žvyro keliukuose, jaunimas sugeba posukius išimti vos ne drifto stiliumi, beveik nestabdydami, kai aplink n žmonių.
            Paskutinis taisė taspac; 2020.07.29, 10:29.

            Comment


              Nesaugus judėjimas neturi būti išskiriamas pagal transporto priemonę. Problema ne transporto priemonėje o jos valdytojo. Reikia toliau tęsti saugaus eismo propaganda, mokyklose mokyti kaip elgtis gatvėje, kaip nauduotis saugiai dviračiais ir dabar paspirktukais. Paspirtukas yra puiki, patogi ir greita susisiekimo priemonė - nerreikėtų jos atsisakyti dėl nedrausmingų žmonių, reikia tik bendrą drausmingumą ugdyti.

              Comment


                Su papildomais apribojimais, tai reikia atidžiai parinkti, nes kurie ir dabar laksto belekaip, taip ir toliau lakstys - jie žino, kad niekas jiem nieko nedaro, nepriklausomai nuo draudimų. Čia tas pats, kas su parkavimu, vairavimo kultūra ir kt. Jeigu yra taisyklės, bet jų laikymasis nėra prižiūrimas, tai ir toliau vyksta betvarkė.

                Manau didoka problema ta, kad dviračių kultūros pas mus tokios kaip ir nebuvo - infrastruktūros trūko, mažai dviratininkų keliuose ir kt. Dabar pradėjo populiarėti, ji kurtis, tačiau taip nutiko, kad nespėjus jai susiformuoti išpopuliarėjo paspirtukai, kurie įgalino dar daugiau žmonių naudotis šia infrastruktūra. Bandome dar suprasti kaip viskas turėtų vykti, priprasti prie kitokių transporto formų ir santykio su kitais eismo dalyviais, o čia didelis kiekis mažai patirties turinčių žmonių gavo galimybę lakstyti visur ir visaip. Nenuostabu, kad reikės laiko, kol susigyvens visi ir šiek tiek aprims visas hype'as.

                Sakyčiau reikia perversmo priežiūros srityje. Pamenu buvau komandiruotėje Olandijoje. Policininkas ramiai sėdėjo ant motociklo prie sankryžos, pamatė dviratininką, kuris šiek tiek dėjo ant raudono signalo ir pralėkė. Rankytę ištiesė - ateik čia. Veiksmas ir atsakas iškart. Jokio ten numojimo ranka, kad neverta gaudyt ar kažkas kito. Reiktų to daugiau Lietuvoje - jei žmonės per tiek laiko nesugeba patys išsiugdyti, tai reik už ausyčių timptelėti reikiama linkme. Tiek su paspirtukais, kurie viršija greitį ir lipa ant kulnų, tiek su pėsčiaisias, kurie per 6 juostų kelią sumąsto praeit, tiek su parkuotojais (vejos, neįgaliųjų, šiaip belekur).


                Overall, tokios mano mintys bent.

                Comment


                  Be nedrausmingų paspirdukininkų(beje ir dviratukininkų tokių nemažai) prie ypač nesaugaus judumo prisideda ir tinkamos infrastruktūros grubumas ar išvis nebuvimas. Pvz kur dviračių takai kerta auto važiuojamąją dalį būna pavojingi slenksčiai suformuoti iš vejos ar net kelio bortų, ko neturėtų išvis būti(nesuprantu kas tai apsprendžia bet kažkodėl kai kur jų nėra kas yra gerai). Dviračiui tokie bortai sunkumų nesudaro, paspirdukinkas gi gali verstis per priekinį ratuką, nosį, kaukolę ir užpakalį arba kažkaip pan., sukeldamas ne tik aplinkiniam šoką bet ir padarydamas paspitukui kaip transporto priemonei antireklaminį šou.Čia geriausiu atveju. Kiti variantai gali ir nibaigtis geroju.

                  Comment


                    Dviračiui tokie bortai sunkumų nesudaro, paspirdukinkas gi gali verstis per priekinį ratuką, nosį, kaukolę ir užpakalį arba kažkaip pan., sukeldamas ne tik aplinkiniam šoką bet ir padarydamas paspitukui kaip transporto priemonei antireklaminį šou.
                    Užtenka vieno kito incidento ir išvados būna padarytos, įsijungia asmeniniai "saugikliai". Su dviračiais irgi dažnas yra patyręs incidentų pradėjęs važinėtis. Borteliai ties išvažiavimais iš tikrųjų yra problema ir kitais aspektais. Atrodo smulkmena, bet labai atbaido nuo naudojimosi dviračių taku, jei tokių bortelių yra daug.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą

                      Deja, tenka matyti labai daug ypač neatsakingo ir pavojingo elgesio iš paspirtukų naudotojų. Nemažą problemos dalį manau sudaro tai, kad paspirtukai, netgi su ribotuvais, gali ypač greit akseleruotis (lyginant su nemotorizuotais šaligatvių ir dviračių talų naudotojais) gana trumpose kelio atkarpose. Tai reiškia, kad didesniame skaičiuje vietų (lyginant su dviračiais ar paprastais paspirtukais) greičių skirtumas tarp pėsčiųjų ir paspirtukų bus didelis. Praktikoje tai reiškia, kad didelis grečių skirtumas būna tokiose vietose, kur būna daug pėsčiųjų ir kitų nemotorizuotų eismo dalyvių, kaip kad sankryžose, visokiose judriose vietose ir t.t. Problemą nemaža dalimi išspręstu žymiai agresyvesni akseleracijos ribotuvai. Tuo pačiu tokia priemonė atsijotų nemažai kontingento, kuris paspirtukus naudoja būtent tam tiksui t.y. mėgautis didele akseleracija judriose vietose ir išsidirbinėjimams, o ne kaip transporto priemonę.
                      Aišku paspirtukų pardavėjai ir nuomotojai tikriausiai netektų didelės dalies pardavimų, bet, imho, vardan saugumo tokia priemonė būtų geras kompromisas vietoj visiško uždraudimo.
                      Na, dėl akseleracijos ir manevringumo, manau, aplinkiniai tiesiog pripras, kaip žmonės pripranta prie visko. Prieš daugiau nei šimtą metų taip kalbėjo ir apie automobilius, nes tada kažkam jie irgi atrodė per greiti ir žmonės sugebėdavo tapti partrenktais 15km/h važiuojančio automobilio... Manau esamų reikalavimų kolkas pilnai užtenka, tik tokia mažytė problemėlė - niekas jų nesilaiko. Net tie patys Bolt, Citybee (nors šiais metais jų išvis nėra) ir kiti. Paspirtukų gamintojai leidžia jais naudotis berods tik nuo 15 metų, nuomotojai, kiek žinau, leidžia tik pilnamečiams, užtenka nueit į Lukiškių aikštę - krūva 8-10 metų vaikų tiesiog skraido Bolt'ais, o supertėveliai džiaugiasi, kad galima ramiai pasėdėt su telefonu. Taipogi ne kartą mačiau kaip vaikai varo su išnuomotais paspirtukais vieni patys, nesinaudoju nuoma, todėl net nežinau kaip tai yra įmanoma, bet Bolt'ui dzin, nes kapsi pinigėliai. Paspirtukų gamintojai ir nuomotojai griežtai draudžia važiuoti dviese - pilna idiotų besilinguojant varančių 25km/h dviese ir Bolt'ui irgi dzin, nes apsimoka. Yra reikalavimai ir greičio apribojimai - mieste pilna važinėjančių paspirtukais, kurie gali aplenkti mašinas (ir come on, ant kiek lengva tokį nusipirkt ir ant kiek niekas to nekontroliuoja...), o paspirtukų remonte tau patys siūlo perrašyt tavo Xiaomi programėlę taip, kad max greitis būtų ne 25, o 35. Apie šalmus tai išvis tyliu, na bet čia yra bendra Lietuvos problema, kuri liečia ir dviratininkus, nes dar yra tas infantilus mentalitetas "negi aš kaip lopas su šalmu važinėsiu...", bet su laiku praeis, kaip praėjo ir "negi aš kaip lopas prisiseginėsiu diržą...". Žodžiu, manau, reikia tiesiog griežtesnės kontrolės, o ne naujų ribojimų, ir prispausti Bolt, nes kiek pačiam teko susidurt su paspirtukininų pažeidimais ir neadekvačiais veiksmais, 9 iš 10 važiavo su Bolt.

                      Comment


                        Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                        Na, dėl akseleracijos ir manevringumo, manau, aplinkiniai tiesiog pripras, kaip žmonės pripranta prie visko. Prieš daugiau nei šimtą metų taip kalbėjo ir apie automobilius, nes tada kažkam jie irgi atrodė per greiti ir žmonės sugebėdavo tapti partrenktais 15km/h važiuojančio automobilio... Manau esamų reikalavimų kolkas pilnai užtenka, tik tokia mažytė problemėlė - niekas jų nesilaiko. Net tie patys Bolt, Citybee (nors šiais metais jų išvis nėra) ir kiti. Paspirtukų gamintojai leidžia jais naudotis berods tik nuo 15 metų, nuomotojai, kiek žinau, leidžia tik pilnamečiams, užtenka nueit į Lukiškių aikštę - krūva 8-10 metų vaikų tiesiog skraido Bolt'ais, o supertėveliai džiaugiasi, kad galima ramiai pasėdėt su telefonu. Taipogi ne kartą mačiau kaip vaikai varo su išnuomotais paspirtukais vieni patys, nesinaudoju nuoma, todėl net nežinau kaip tai yra įmanoma, bet Bolt'ui dzin, nes kapsi pinigėliai. Paspirtukų gamintojai ir nuomotojai griežtai draudžia važiuoti dviese - pilna idiotų besilinguojant varančių 25km/h dviese ir Bolt'ui irgi dzin, nes apsimoka. Yra reikalavimai ir greičio apribojimai - mieste pilna važinėjančių paspirtukais, kurie gali aplenkti mašinas (ir come on, ant kiek lengva tokį nusipirkt ir ant kiek niekas to nekontroliuoja...), o paspirtukų remonte tau patys siūlo perrašyt tavo Xiaomi programėlę taip, kad max greitis būtų ne 25, o 35. Apie šalmus tai išvis tyliu, na bet čia yra bendra Lietuvos problema, kuri liečia ir dviratininkus, nes dar yra tas infantilus mentalitetas "negi aš kaip lopas su šalmu važinėsiu...", bet su laiku praeis, kaip praėjo ir "negi aš kaip lopas prisiseginėsiu diržą...". Žodžiu, manau, reikia tiesiog griežtesnės kontrolės, o ne naujų ribojimų, ir prispausti Bolt, nes kiek pačiam teko susidurt su paspirtukininų pažeidimais ir neadekvačiais veiksmais, 9 iš 10 važiavo su Bolt.
                        Dėl šalmų tai pastebėjau tokį skirtumą, kad pavyzdžiui Šveicarijoje, tai dauguma mažų vaikų su šalmais nuo mažens važinėja paprastais paspirtukais ar dviratukais. Tuo tarpu Lietuvoje gan retas reiškinys pamatyti mažą vaiką su šalmu. Man įdomu kodėl tėvams nerūpi vaiko galvos saugumas, kai vaikui 2-5 metai. Aš savo dukrai, kuriai dar nėra dviejų metų nupirkau ir bandau pratinti prie šalmo dar prieš pradedant važinėti su dviratuku, paspirtuku, balansiniu ar dar kokia ratuota transporto priemone.
                        AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                        Comment


                          Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                          Paaugliai žaidžia su išnuomotais ir tiek. Jaunimas pakvailioja ir su automobiliais, bet automobilių dėl to niekas nekaltina. Turint galvoje, kaip staigiai išaugo paspirtukų skaičius, tai situacija visai gera. Reiktų galvoti ne apie draudimus ir ribojimus, o apie švietimą, saugaus naudojimo skatinimą. Tai efektyviausia judėjimo mieste priemonė ir nereikėtų jos gniaužti vien todėl, kad tiek jos naudotojai, tiek kiti eismo dalyviai dar nespėjo prie jos priprasti.
                          Paaugliai ar ne, bet pesčiuosius tranko ir dėl to kažką reikai daryti. Paaugliam automobilių vairuoti niekas neduoda ir net suauges turi išlaikyti egzaminus, tai čia palyginimas yra prastas.

                          Comment


                            Parašė booraz Rodyti pranešimą

                            Dėl šalmų tai pastebėjau tokį skirtumą, kad pavyzdžiui Šveicarijoje, tai dauguma mažų vaikų su šalmais nuo mažens važinėja paprastais paspirtukais ar dviratukais. Tuo tarpu Lietuvoje gan retas reiškinys pamatyti mažą vaiką su šalmu. Man įdomu kodėl tėvams nerūpi vaiko galvos saugumas, kai vaikui 2-5 metai. Aš savo dukrai, kuriai dar nėra dviejų metų nupirkau ir bandau pratinti prie šalmo dar prieš pradedant važinėti su dviratuku, paspirtuku, balansiniu ar dar kokia ratuota transporto priemone.
                            Čia iš tos serijos, kodėl anksčiau namuose niekas neturėjo dumų detektorių ar kodėl anksčiau prisisegti būtina buvo tik preikyje važiuojantiems. Pripratimas ir negalvojimas, kad gal galima kažkaip kitaip.

                            Comment


                              Paaugliai ar ne, bet pesčiuosius tranko ir dėl to kažką reikai daryti.
                              Pėstieji irgi dažnai nepaiso jokių taisyklių, tik jų niekas nekaltina (ir nieko iš jų nereikalauja), nes per incidentus jie patys labiausiai ir nukenčia (silpniausia eismo dalyvių grupė). Jei pėstieji nustotų vaikščioti dviračių takais neprognozuojamom trajektorijom ir įprastų dairytis prieš netikėtai žengdami į šoną ar kirsdami dviračių taką, incidentų skaičius sumažėtų žymiai.
                              Reiktų socialinių reklamų, kuriose būtų pabrėžiamos esminės pėsčiųjų, paspirtukininkų ir dviratininkų pareigos, atsižvelgiant į dažniausiai jų daromus pažeidimus.

                              Comment


                                Parašė senasnamas Rodyti pranešimą

                                Pėstieji irgi dažnai nepaiso jokių taisyklių, tik jų niekas nekaltina (ir nieko iš jų nereikalauja), nes per incidentus jie patys labiausiai ir nukenčia (silpniausia eismo dalyvių grupė). Jei pėstieji nustotų vaikščioti dviračių takais neprognozuojamom trajektorijom ir įprastų dairytis prieš netikėtai žengdami į šoną ar kirsdami dviračių taką, incidentų skaičius sumažėtų žymiai.
                                Reiktų socialinių reklamų, kuriose būtų pabrėžiamos esminės pėsčiųjų, paspirtukininkų ir dviratininkų pareigos, atsižvelgiant į dažniausiai jų daromus pažeidimus.
                                Yra skirtumas kur pėstysis bėgo per raudoną šviesaforą ir kur ejo tiesiai šaligatviu. Ar dabar einant šaligatviu pėsčiajam reikia žvalgytis už nugaros ar nereikia šokti į šona nes paspirtukas atvažiuoja? Paspirtukininko, o ne pėsčiojo darbas yra nustatyti saugų greitį važiuojant šaligatviu. Aš esu pilna už pėsčiųjų pareigas, bet šiuo atveju kalti ne pėstieji.

                                Comment


                                  Visi supranta, kad nėra pakankamai infrastruktūros, todėl eismo dalyviai turi dalintis tuo, kas yra. Pėsčiajam apsižvalgyti (dėl savo paties saugumo) nėra sunku. Pėstysis absoliučiai saugus, kol šaligatviu (arba net ir dviračių taku) eina tiesiai. O dviratininkams (paspirtukininkams) reiktų sumažinti greitį ten, kur daugiau pėsčiųjų. Šiek tiek pastangų ir neliktų tų problemų, kurios kai kuriems atrodo labai didelės.

                                  Comment


                                    Na, čia yra kievieno eismo dalyvio sąmoningumo reikalas bei taisyklių laikymasis. Dažnas pėstysis neatkreipia dėmesio, kad eina ne pėsčiųjų, o dviračių tako dalimi, kas anot KET, jiems aplamai yra draudžiama. Arba jei takas kombinuotas (neatskirtos pėsčiųjų/dvieračių juostos) ir skirtas pėstiesiems bei dviratininkams, tai nesuteikia teisės užimti visos tako dalies (pvz. eina grupelė žmonių) ar eiti tako viduriu užsidėjus ausines ir įsmeigus akis į telefoną. Tas pats su dviratininkais ir paspirtukininkais, jei jau važiuoja pėsčiųjų taku, tai turėtų susiprotėti, kad pirmenybė yra ne jo, o pėsčiojo.
                                    Paskutinis taisė 99; 2020.07.30, 13:42.
                                    Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                                    Comment


                                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                      Visi supranta, kad nėra pakankamai infrastruktūros, todėl eismo dalyviai turi dalintis tuo, kas yra. Pėsčiajam apsižvalgyti (dėl savo paties saugumo) nėra sunku. Pėstysis absoliučiai saugus, kol šaligatviu (arba net ir dviračių taku) eina tiesiai. O dviratininkams (paspirtukininkams) reiktų sumažinti greitį ten, kur daugiau pėsčiųjų. Šiek tiek pastangų ir neliktų tų problemų, kurios kai kuriems atrodo labai didelės.
                                      Nes gedimino prospekte kur yra dviračių takai nėra infrastruktūros ir reikia važiuoti šaligatviu? O jeigu ir nebūtų infrastruktūros paspirtukininko prievolė yra pasirinkti saugų greitį, o ne maksimalų. Pėstysis turėtu būti saugus šaligatviu eidamas visomis kryptymis.

                                      Comment


                                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                        Nes gedimino prospekte kur yra dviračių takai nėra infrastruktūros ir reikia važiuoti šaligatviu? O jeigu ir nebūtų infrastruktūros paspirtukininko prievolė yra pasirinkti saugų greitį, o ne maksimalų. Pėstysis turėtu būti saugus šaligatviu eidamas visomis kryptymis.
                                        Manau, kad apie tai net nereikia diskutuoti, nes tai apibrėžta KET:
                                        Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.
                                        Bėda ta, jog eiliniam dviratininkui su KET susipažinti nėra privaloma. Paantrinčiau senasnamas, kad tam jog suformuotume dviračių/paspirtukų važiavimo kultūrą, tokią informaciją turėtume matyti socialinių reklamų ar pan. forma.
                                        Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                                        Comment


                                          Aš manau kad dar geriau būtų jeigu su KET būtų supažindinami visi (ir pėstieji) pvz mokyklose.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X