Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Lietuvos keliuose ir gatvėse maksimalus greitis = minimalus greitis, ir ne tik automobiliams, bet ir fūroms, autobusams ir pan. Ištisinės linijos, saugūs atstumai iki priekyje ar priešpriešais atvažiuojančios transporto priemonės irgi neegzistuoja, tad nieko keisto, jog tiek avarijų ir žūčių, ypač Via Baltikoje.
    Pas mus dažnai kaip tik dažnai yra priešingai. Kiek dažnai autobusai aplenkia, jeigu važiuoji lygiai leistinu greičiu (įskaitant miesto autobusus)? Iš mano praktikos kitose Vakarų Europos šalyse, kuriose eismo saugumo statistika ženkliai geresnė, tai jeigu ten važiuoji bent 2 km/h lėčiau nei leistina, tai lenkia visi iš eilės: mieste - net miesto autobusai, užmiestyje - visi kas gali važiuoti greičiau.

    Comment


      Greitis ir neapdairumas labai kenkia saugumui, bet pritariu ir tam, kad kenkia ir visokie kairiaeilininkai bei "is principo" vaziuojantys leciau.
      Tikrai visur i vakarus nuo LT magistralese isvaziave i kaire visi stengiasi vaziuoti max leistinu greiciu ir kuo greiciau atlaisvinti kaire juosta. O pas mus - kiekvienas zino turys teise ten vaziuoti "savo greiciu".

      Comment


        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        Jeigu aš važiuoju 110km/h ir priartėju prie mašinos, kuri važiuoja 90km/h, tai aš ją lenksiu tuo pačiu 110km/h greičiu. Ne todėl kad nežinau, kad galima 120km/h, o tiesiog toks yra mano greitis. Tuo labiau, kad nuo 120km/h numesti iki 110 artėjančiam automobiliui yra nesunku. O greičiau važiuoti vistiek negalima.
        O labai sudėtinga padidinti greitį iki leistino, jeigu pastebi iš galo artėjančią transporto priemonę, ir taip nesukelti nepatogumų kitiems, bei nekelti papildomo pavojaus eismo saugumui? Kol kažkokiais keistais principais vadovausimės, tol ir sėdėsime avaringumo statistikos dugne.
        Dažnai tokie "važiuojantys savo greičiu" išlenda priešais greičiau važiuojančius ir juos priverčia staigiai stabdyti, kad gali sukelti tikrai nemažą pavojų visiems. Dar labai dažnai žmonės nemoka naudotis greitėjimo juostomis ir jose kažkodėl ne greitėja, o stabdo ir taip "įšoka" į srautą judėdami 2 ar 3 kart lėčiau, nei juda srautas.
        Tuo pačiu vertėtų žinoti, kad automobilių spidometrai visada rodo didesnį greitį nei yra faktinis ir tokia paklaida gali siekti net iki 10 proc.

        Comment


          Parašė sleader Rodyti pranešimą
          Dar labai dažnai žmonės nemoka naudotis greitėjimo juostomis ir jose kažkodėl ne greitėja, o stabdo ir taip "įšoka" į srautą judėdami 2 ar 3 kart lėčiau, nei juda srautas.
          Mane šitas bendrapiliečių bruožas ypatingai nervina. Ir taip kalbant ne tik apie greitėjimo, bet ir apie lėtėjimo juostas, kurios, dažno vairuotojo požiūriu, yra visiškai nereikalingas dalykas. Dažnai būna taip: priekyje išsukimas su lėtėjimo juosta, tačiau žmogelis į ją nesirikiuoja, o važiuoja „apžergęs“ liniją ir palengva stabdydamas iki tol, kol įsuka. Lėtėjimo juosta juk ir yra tam, kad stabdytum būtent joje (dėl to ji ir „lėtėjimo“), o ne pirmoje arba ant abiejų juostų. Taip už tavęs pirma juosta važiuojantys 80 km/h nebus priversti kartu su tavimi stabdyti iki 20 km/h vien dėl to, kad tau reikia pasukti.

          Kartais tokius ir užpypinu. Nervina.
          Lietuva visiems.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Dažnai tokie "važiuojantys savo greičiu" išlenda priešais greičiau važiuojančius ir juos priverčia staigiai stabdyti, kad gali sukelti tikrai nemažą pavojų visiems.
            Jeigu priekyje esančios mašinos greitis yra apie 10-20km/h mažesnis už maksimalu, staigiai stabdyti tikrai neprireiks.

            Comment


              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Jeigu priekyje esančios mašinos greitis yra apie 10-20km/h mažesnis už maksimalu, staigiai stabdyti tikrai neprireiks.
              20 kmh skirtumas jau didelis. jei tokiu atveju lendama nedideliu atstumu pries kaire juostra vaziuojanti max leidziamu greiciu, stabdymas nebuna labai komfortiskas.
              Cia paliestas dar vienas labai svarbus aspektas, kuris mano nuomone nemaziau pavojaus kelia, nei virsijamas greitis - ty rikivimaisi i kaire dvieju juostu viena kryptimi keliuose.

              Comment


                Parašė agnette Rodyti pranešimą
                Viaduku, ekoduku, akvaduku (tiltiniu ar tuneliniu) autostradoje gali buti nors ir kas 100 metru, bet pagal europine praktika nusukimai (exit'ai) rekomenduojama irengineti ne dazniau kaip kas 6 km. Visas vietinis trafikas surenkamas vietiniais/jungiamaisiais (collecting) keliais. Bet panašu kad pas mus statoma pagal ГОСТ'a... deja. Amerikoje autostrados vadinasi freeway, reiškia kelias be kliuciu/konfliktu, saugus kelias. O mes del žuciu keliuose varžomes su Rumunija ir Bulgarija... pas ka daugiau.
                Žučių daug dėl vairavimo kultūros, visur lekiam, lendam, skubam, girti važinėjam ir pan. Mūsų autostradose nėra nei tokio intensyvumo, nei apskritai tokie dideli atstumai tarp miestų, kad reiktų daryti išvažiavimus tik kas keliasdešimt km., svarbu tik greitėjimo/lėtėjimo juostas pakankamai ilgas padaryti.
                Flickr

                Comment


                  Del vairavimo kulturos aisku irgi galima diskutuoti, bet si tema ne apie tai. Visu pirma pati infrastruktura turi buti saugi. Saugus kelias turi mazinti susidurimu skaiciu. Ne policija, o pats kelias! Pagrindinis projektuotoju darbas turetu buti konfliktiniu tasku šalinimas. Kiekvienas keliu mazgas atnesa papildomu konfliktu.

                  Comment


                    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                    Šiai dienai, pažvelgus į viadukų tankį ir tolesnį jų tankinimą Grigiškės-Kaišiadorys atkarpoje panašu, kad mūsų projektuotojai strigę 1999 m. Kiekvienam miesteliui - po sankryžą.
                    Dabar tai iš tiesų nežinom, kuo gali pasitarnauti šiuo metu statomos sankryžos. Gal šiuo metu tai atrodo, kaip sankryžų tankinimas, ilgalaikėje perspektyvoje, tos naujos sankryžos galimai bus apjungtos su kitomis, o senosios sankryžos galbūt bus apskritai panaikintos.

                    Kaunas-Vilnius yra specialus atvejis, todėl kelias bus tobulinamas dešimtmečiais į priekį

                    Kaunas-Suvalkai autostrada tikrai nebus tokia kaip Kaunas-Vilnius. Pas mus kiti standartai, negu TSRS, tuo labiau 70-ųjų metų, kai tokie keliai tada iš vis buvo kažkoks kosmosas.

                    Comment


                      Parašė agnette Rodyti pranešimą
                      Viaduku, ekoduku, akvaduku (tiltiniu ar tuneliniu) autostradoje gali buti nors ir kas 100 metru, bet pagal europine praktika nusukimai (exit'ai) rekomenduojama irengineti ne dazniau kaip kas 6 km. Visas vietinis trafikas surenkamas vietiniais/jungiamaisiais (collecting) keliais. Bet panašu kad pas mus statoma pagal ГОСТ'a... deja. Amerikoje autostrados vadinasi freeway, reiškia kelias be kliuciu/konfliktu, saugus kelias. O mes del žuciu keliuose varžomes su Rumunija ir Bulgarija... pas ka daugiau.
                      Na nauji mūsų standartai rūpinasi, kad kaip tik ir būtų laikomasi pakankamai didelio, pas mus 5 km atstumo tarp exit'ų. Tiesiog mūsų motorways yra substandard, todėl reikia priimti tokius sprendimus, kurie patys gal kažkiek substandard, bet bent jau kelias bus kažkiek saugesnis. Ateityje manau kažkas panašaus, kaip collecting roads turėtų atsirast Naujosios autostrados tikrai bus europinės. Po kelių dešimtmečių tikriausiai ir sovietinės autostrados taps europinės

                      Manau nereikia verkti, tiesiog reikia visada matyti išeitis Tuo labiau viltį saugesniems mūsų keliams aš matau Tiesiog mūsų automagistralių sistema pora dešimtmečių stagnavo, dabar turėtų pradėt tobulėti

                      Comment


                        Parašė agnette Rodyti pranešimą
                        Del vairavimo kulturos aisku irgi galima diskutuoti, bet si tema ne apie tai. Visu pirma pati infrastruktura turi buti saugi. Saugus kelias turi mazinti susidurimu skaiciu. Ne policija, o pats kelias! Pagrindinis projektuotoju darbas turetu buti konfliktiniu tasku šalinimas. Kiekvienas keliu mazgas atnesa papildomu konfliktu.
                        Labai geri pastebėjimai.

                        Žučių daug dėl vairavimo kultūros, visur lekiam, lendam, skubam, girti važinėjam ir pan.
                        Šiandien visus KNS-VLN patikrino policija ir - nei vieno girto. Kamštis 60 min. buvo.

                        Gera infrastruktūra svarbi.

                        Comment


                          Šiandien visus KNS-VLN patikrino policija ir - nei vieno girto. Kamštis 60 min. buvo.
                          Čia visiškas off-topic, bet kiek pas mus tokios nesąmonės bus žmonių toleruojamos, niekur TOKIO patikrinimo neteko matyt. Gal koks teisininkas pabandytų (pavėlavęs į oro uostą) paduot policiją į teismą, kaip kažkada padavė vienas, kuriam nubaudė už greitį (ir atėmė teises, kol nesumokės baudos; kas nepamena, ne taip seniai tokia tvarka buvo) važiuojant į Lenkiją. Nuo to karto teisių neatiminėja padarius pažeidimą....

                          Kiek man tenka susidurt, visur užsienyje vyksta reidai, bet kol vienus tikrina, kiti važiuoja, o ne kad visus sustabdo, sukelia XX km kamštį etc...
                          As much power as necessary, as much freedom as possible

                          Comment


                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            .... Naujosios autostrados tikrai bus europinės...
                            Naujas greitkelis (Šiauliai-Radviliškis) tikrai ne europinis, jauciu ir autostrados nebus... deja.

                            Comment


                              Parašė myhorsegallery Rodyti pranešimą
                              Čia visiškas off-topic, bet kiek pas mus tokios nesąmonės bus žmonių toleruojamos, niekur TOKIO patikrinimo neteko matyt. Gal koks teisininkas pabandytų (pavėlavęs į oro uostą) paduot policiją į teismą, kaip kažkada padavė vienas, kuriam nubaudė už greitį (ir atėmė teises, kol nesumokės baudos; kas nepamena, ne taip seniai tokia tvarka buvo) važiuojant į Lenkiją. Nuo to karto teisių neatiminėja padarius pažeidimą....

                              Kiek man tenka susidurt, visur užsienyje vyksta reidai, bet kol vienus tikrina, kiti važiuoja, o ne kad visus sustabdo, sukelia XX km kamštį etc...
                              Mažai keliavai, jei neikur neteko matyti. Man šiemet Čekijoje policija grasino teises atimti dėl grečio viršijimo. Teko kyšį duoti kad išspręsti, nes šalis ten labiau korumpuota nei pas mus. LT nesu to darés jau turbūt 10 metų.

                              Comment


                                Parašė agnette Rodyti pranešimą
                                Naujas greitkelis (Šiauliai-Radviliškis) tikrai ne europinis, jauciu ir autostrados nebus... deja.
                                O kas ten blogai? Niekada ten nevažiavau.

                                Comment


                                  Autobusu stoteles.

                                  Comment


                                    Parašė agnette Rodyti pranešimą
                                    Autobusu stoteles.
                                    Senas projektas tiesiog Kitose vietose stotelės, kur įmanoma dabar yra iškelinėjamos, o naujuose greitkeliuose stotelių nebus. Pvz., planuojamam rekonstruoti ruože Mauručiai-Puskelniai, stotelių ir dabar nėra Kiek teko domėtis naujais projektais, tai pvz. po kelio Normantai-Palanga rekonstrukcijos, stotelių prie pagrindinės važiuojamos dalies neturėtų likti

                                    Comment


                                      Parašė agnette Rodyti pranešimą
                                      Viaduku, ekoduku, akvaduku (tiltiniu ar tuneliniu) autostradoje gali buti nors ir kas 100 metru, bet pagal europine praktika nusukimai (exit'ai) rekomenduojama irengineti ne dazniau kaip kas 6 km. Visas vietinis trafikas surenkamas vietiniais/jungiamaisiais (collecting) keliais. Bet panašu kad pas mus statoma pagal ГОСТ'a... deja. Amerikoje autostrados vadinasi freeway, reiškia kelias be kliuciu/konfliktu, saugus kelias. O mes del žuciu keliuose varžomes su Rumunija ir Bulgarija... pas ka daugiau.
                                      Nu žūsta keliuose žmonės pas mus ne magistralėse vis dėlto. A1 šiemet berods tik vienas žmogus žuvo ir avarijoj, kuri su keliu nelabai susijus, kai į ta pačia kryptim važiuojančios fūros galą įsirėžė. Labiau su 1+1 keliais problema ir durniais belenkur lenkiančiais.
                                      Got sun in my face, sleeping rough on the road

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Gali duoti geriausią infrastruktūrą, bet jei pusgalviai ir bezpredelščikai važinės, tai turės mažą efektą eismo saugumui. Suvokimas ateina ne greitai, greičiau ateina, jei yra baudžiama. Tačiau yra tokių debilų, kurie net ir vertėsi, daužėsi su mašina ne po vieną kartą, tačiau liko gyvi ir sveiki (minimaliai nukentėjo), bet vis tiek ir toliau važinėja taip pat kaip anksčiau.
                                        1. Su moderniom technologijomis lengva išgaudyti. Pirmiausiai atsijoti be draudimo, be technikinės panaudojant automatines sistemas.
                                        2. Automatinė sistema, gaudanti "bešviesius". Jei žmogus chroniškai važinėja neveikiant vienam artimųjų šviesų žibintui, greičiausiai pas jį ir daugiau yra netvarkingų vietų.
                                        3. Alkoužraktų diegimas, kas truputį linkę išgerti.
                                        4. Eismo kultūros švietimas (kurio nėra) - kaip važiuoti kai iš dviejų susiaurėja į vieną, kaip neblokuoti sankryžos kamščiuose (Vilniuje yra), kaip apvažiuojant pėsčiąjį/dviratį naktį rodyti posūkius - vairuotojams iš paskos važiuojantiems, kaip nieko nesusitaupo jei 2 km važiuosi ne 70 km/h o 90 km/h, kaip išleisti autobusą iš stotelės, kaip teisingai įvažiuoti į a/m, kaip teisingai įleisti norinčius įvažiuoti į a/m. Dabar turime per Žinių radiją "Nevairuok išgėręs". Turbūt visi geriantys ir klauso žinių radiją

                                        Labai geras pavyzdys - dviratininkai. Ne didmiesčiuose - visi su liemenėmis. Reiškia švietimas (per TV, seniūno renginyje, anūkų pamokymai seneliams ir pan.) + bauda (tegu ir nedidelė) + kontrolė (policija rajonuose stabdo dviračius dažnai). Turime rezultatą teigiamą.

                                        Comment


                                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                          Senas projektas tiesiog Kitose vietose stotelės, kur įmanoma dabar yra iškelinėjamos, o naujuose greitkeliuose stotelių nebus. Pvz., planuojamam rekonstruoti ruože Mauručiai-Puskelniai, stotelių ir dabar nėra (...)
                                          Naujuoju keliu Mauručiai-Puskelniai autobusai nevažinėja, išskyrus tarpmiestinius ekspresinius, kuriems sustojimai tik Kaune ir Marijampolėje. Kelyje Violnius-Kaunas autobusų užvažiavimus į Elektrėnus ir Rumšiškes vardan eismo saugumo padaryti reikėjo seniai. Kaip išsispręs reikalai su kitomis stotelėmis, - pagyvensim, pamatysim. Tų stotelių yra netiek jau mažai. Pvz., vietinio susisiekimo maršrutui Elektrėnai-Vilnius.
                                          Paskutinis taisė Vitas; 2015.10.21, 08:35.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X