Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[A1] Vilnius - Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Niekas šnekamojoje kalboje nenaudoja "automagistralės".
    Labiausiai paplitęs pavadinimas šiam keliui - autostrada.
    Vadinti tai vadina, bet strada itališkai reiškia tiesiog kelias arba gatvė. Autostrada – automobilių kelias arba gatvė. Tas mūsų vadinimas iš sovietmečio, kai turėjome menką supratimą apie pasaulį, ir daug kam dabar skamba juokingai. O magistralė – logiškai.
    ПТН ПНХ
    «Русский военный корабль, иди нахуй!»

    Comment


      Pamąstymas.
      Nors politiškai užsitvirtinom nesijungti į darinius, kurie sudarytų buvusią SSRS. Sovietų kilmės kalbiniai terminai pas mus labiau paplitę nei likusiose Baltijos šalyse, ypač Estijoje. Tiesa latviai turi terminą "Automagistrale", bet pas juos naudojamas ir terminas "Autocelš".
      Esu gan skeptiškas sovietų kilmės terminų vartojimui. Populiariausi "magistralė" ir "rajonas". Tarp kitko magistralinis bendram kontekste galėtų lietuvintis į pvz. "esmiareikšmis" ar pan.

      Švedai kažkada vadino "autostrada". Perėjo prie "motorväg".

      Mes irgi galėtume sukurti naujadarą "Motorkelis". Pradžioj naudoti žiniasklaidoj, po to žiūrėti kaip pritampa prie plačios visuomenės.
      "Greitkelis" kaip tiesioginis vertinys iš vokiečių k. "Schnelstrasse". Vokiečiai šnekamojoje kalboje juos įvardija kaip "gelbe Autobahn" (geltono fono autobanas).
      Jei nepritampa šnek. kalboj "motorkelis", mes galėtume vartoti atvirkščiai vokiškai vartosenai, "žali greitkeliai", "mėlyni greitkeliai" (t.y. žali arba mėlyni schnelstrasse).
      Tačiau oficialiai "greitkelis" ir "motorkelis".

      Vis tik vengčiau žodžio "magistralė" kelių kontekste, ir pritarčiau čia Romui. Žali ženklai yra "Autostrada". Tiek šnekamojoje kalboje patogesnis terminas, tiek neturi sovietinio dvelksmo. Lenkai kažkaip neturi problemų vartoti žodį "Autostrada" savo oficialioje vartosenoje.
      Paskutinis taisė PoDV; 2022.11.05, 19:14.

      Comment


        O jei ne motorkelis tai kas tada - dvirkelis ar pėsčiakelis?
        Ar motorkelis visur kur leidžiama važiuoti motorizuotoms transporto priemonėms? pvz.: ir elektriniams paspirtukams.
        Vienžo kažkoks nesusipratimas.
        Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

        Comment


          Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
          O jei ne motorkelis tai kas tada - dvirkelis ar pėsčiakelis?
          Kelias daugiau plačiai važ. daliai apibūdinti, naudojamą visų judėjimo rūšių (automobilis, pėsčiomis ir t.t.). Takas labiau siaurai (motorinio eismo srautas ribotas, nėra).
          Dviračių takas = Dvirtakis (šiuo metu jau naudojamas šnek. kalboj, tik keistai kol kas skambėtų oficialiam vartojime, kaip kokia Norgė)
          Pėsčiųjų takas = tiesiog Takas, aiškumo dėlei galime palikti Pėsčiųjų takas
          Paskutinis taisė PoDV; 2022.11.05, 19:33.

          Comment


            Tiesą sakant, ne taip jau ir svarbu kaip tas kelias vadinsis - greitkeliu, autostrada, ar automagistrale - ir kokios spalvos ženklais kelias A1 bus padabintas.

            Kur kas svarbiau, ka bent minimaliai būtų sutvarkyta kelio danga ir nebūtų tų idiotiškų provėžų, kai autostradoje normaliai gali važuoti (ir tai ne visur) tik antra juosta. Net prie geriausių norų ir normalus žmogus ten gali tapti "antraeilinku".

            Pas mus provėžų ženklas atsirado gal tik prieš 10-15 metų,
            Dabartiniai Lietuvos kelininkai pasiekė naują lygį - iš daugmaž lygaus greitkelio po 2020 m. rekonstrukcijos, kai visas eismas 20 vietų pervažiuodavo į vieną pusę, kelais tapo pavadintas "automagistrale", bet jau su itin giliomis provėžomis
            Reikėtų diskutuoti, ne tik kaip taisyklingai vadinti tą kelią, bet ir kaip jį teisingai pažymėti.

            Comment


              Aktualus komentaras. Vakar naktį teko važiuoti į abi puses. Lietus pastoviai lyja, provėžomis mašina "plaukia". Na ir nebūk antraeilininku. Jei sausu oru antra eile - kad taip nekratytų važiuojant, tai per lietų - elementari savisauga.

              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Tiesą sakant, ne taip jau ir svarbu kaip tas kelias vadinsis - greitkeliu, autostrada, ar automagistrale - ir kokios spalvos ženklais kelias A1 bus padabintas.

              Kur kas svarbiau, ka bent minimaliai būtų sutvarkyta kelio danga ir nebūtų tų idiotiškų provėžų, kai autostradoje normaliai gali važuoti (ir tai ne visur) tik antra juosta. Net prie geriausių norų ir normalus žmogus ten gali tapti "antraeilinku".

              Pas mus provėžų ženklas atsirado gal tik prieš 10-15 metų,
              Dabartiniai Lietuvos kelininkai pasiekė naują lygį - iš daugmaž lygaus greitkelio po 2020 m. rekonstrukcijos, kai visas eismas 20 vietų pervažiuodavo į vieną pusę, kelais tapo pavadintas "automagistrale", bet jau su itin giliomis provėžomis
              Reikėtų diskutuoti, ne tik kaip taisyklingai vadinti tą kelią, bet ir kaip jį teisingai pažymėti.

              Comment


                Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                Aktualus komentaras.
                Vakar naktį teko važiuoti į abi puses. Lietus pastoviai lyja, provėžomis mašina "plaukia". Na ir nebūk antraeilininku. Jei sausu oru antra eile - kad taip nekratytų važiuojant, tai per lietų - elementari savisauga.
                Gal kai kuriuose A1 ruožuose reikėtų šiek tiek patobulinto "automagistralės" ženklo
                Tik intarpą reikėtų pastumti į labiau dešinę, nes provėžos daugiausia būna pirmoje juostoje.

                Comment


                  Parašė Romas Rodyti pranešimą

                  Gal kai kuriuose A1 ruožuose reikėtų šiek tiek patobulinto "automagistralės" ženklo
                  Tik intarpą reikėtų pastumti į labiau dešinę, nes provėžos daugiausia būna pirmoje juostoje.
                  Attached Files

                  Comment


                    Tiek A1, tiek A2 automagistralės ženklas yra labiau prestižo (kažkam) reikalas ir politinių sprendimų pasekmė. Realybė tokia, kad nei A1, nei A2 neatitinka AM standarto. Niekada jo realiai neatitiko ir dabar, juo labiau, neatitinka.

                    Comment


                      Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                      Aktualus komentaras. Vakar naktį teko važiuoti į abi puses. Lietus pastoviai lyja, provėžomis mašina "plaukia". Na ir nebūk antraeilininku. Jei sausu oru antra eile - kad taip nekratytų važiuojant, tai per lietų - elementari savisauga.
                      Visiškai pritariu – vakar naktį lyjant važiavau nuo Kryžkalnio į Vilnių. Normaliai važiuoti galima tik ten, kur neseniai rekonstruota (kažkiek atkarpų link Kauno). O nuo Kauno iki Vilniaus – visą laiką antroje juostoje, nes pirmoje važiuoti paprasčiausiai nesaugu.
                      Lietuva visiems.

                      Comment


                        Parašė manometras Rodyti pranešimą

                        Vadinti tai vadina, bet strada itališkai reiškia tiesiog kelias arba gatvė. Autostrada – automobilių kelias arba gatvė. Tas mūsų vadinimas iš sovietmečio, kai turėjome menką supratimą apie pasaulį, ir daug kam dabar skamba juokingai. O magistralė – logiškai.
                        O kai kas ir iki dabar turi menką supratimą ką reiškia "autostrada" itališkai.
                        -

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą
                          Tiek A1, tiek A2 automagistralės ženklas yra labiau prestižo (kažkam) reikalas ir politinių sprendimų pasekmė. Realybė tokia, kad nei A1, nei A2 neatitinka AM standarto. Niekada jo realiai neatitiko ir dabar, juo labiau, neatitinka.
                          Išskirčiau vietas kur tikrai neatitinka ir negali būti automagistralė (autostrada).
                          • Apsisukimai per skiriamąją juostą
                          • Autobusų stotelės be pėsč. infrastruktūros (nėra asfaltuotų takų, viadukų (pritaikytų) pėstiesiems ir pan.)
                          • Krypčių ženklinimas (ypač mažos reikšmės keliuose)
                          Tokiose vietose reikia naikinti. Įrengti ženklus: traktorių ir dviratininkų eismas draudžiamas, greitis 110 km/h. Įrengti visose ES šalyse naudojamas krypčių ženklinimo normas automagistralėse ir greitkeliuose. Neburbėti apie lėšų trūkumą jiems


                          Klaustukų kelia (taip pat ir naujoje Vilnius-Kaunas autostradoje):
                          • Dešinieji įvažiavimai/išvažiavimai ne per skirtingų lygių sankryžas.
                          • Per trumpos greitėjimo/lėtėjimo juostos.
                          • Aštrūs kampai sankryžose
                          • Kelio danga
                          Dėl šitų galima ginčytis, ir jei reikia prestižo, dėl manęs gali likti.
                          Jei griežčiau vertintume kokie ruožai atitinka autostrados reikalavimus, realiai pereitume prie estiško standarto, kur autostrada nuspręsta padaryti tik 3+3 kelius. Estijos 2x2 blogesnių standartų nei mūsų, aišku, išskyrus po 2004 m. nutiestus ruožus, bet nuspręsta mikso nedaryti. Mūsų sovietiniai ruožai geresni, artimesni V. Europos standartams, bet jų pilnai neatitinka.

                          Kritinės vietos Vilnius-Kaunas pašalintos: stotelės be pėsč. infrastruktūros, apsisukimai visame ilgyje.
                          Neišspręstas tik padoresnis krypčių ženklinimas (tik bandymas žymėti kryptį ties lėtėjimo juostos pradžia naujai rekonstruotuose lėtėjimo juostuose)

                          Liko tos problemos, kurios kaip minėjau kelia klaustukų, išskyrus daugelyje vietų išplatintas, prailgintas lėtėjimo/greitėjimo juostas.

                          ---
                          Siūlau nežiūrėti į Lenkiją kaip pavyzdį, ten ekspresovkos geresnės nei Vokiški autobanai ir lenkai patys pyksta, kodėl ne visur autostrados. Realiai į mus statomas S61 pagal kai kuriuos besidominčius lenkus galėtų būti Autostrada A61, jei ne koks kitas numeris.
                          Paskutinis taisė PoDV; 2022.11.06, 16:15.

                          Comment


                            Kas realiai nepatiko dėl Vilnius-Kaunas projekto, kad jaučiasi, kad lyg įgyvendintas nupūtus nuo jos 10-15 m. senumo dulkes, kur autostrados ženklo įrengimas buvo suvokiamas minimaliai aptvarkius keletą vietų, neįrengiant įmantresnių infrastruktūros sprendimų, bijant išpirkti žemes (kas gal buvo didžiausia projekto problema).
                            Dabar malūnas tarsi užsisuko ir turim ką turim. Prestižo sprendimas? Sutinku.

                            Comment


                              Vienintelis protingas sprendimas būtų visur naikinti AM ženklą ir statyti greitkelio (mėlyną su balta mašinyte) ženklą. Greitis visur 120km/h. Viską pakišti po vidutinio greičio ruožais ir vienu kartu būtų nušauti bent du zuikiai: pagerintas saugumas ir sumažinta tarša. Žinoma aftamabilystų barankos sukiotojų šalyje su juodais dūmais besispjaudančiais perpuvusiais BMW su už kyšius pereita technikine tai būtų politiškai sunki užduotis.

                              Comment


                                Parašė John Rodyti pranešimą
                                Vienintelis protingas sprendimas būtų visur naikinti AM ženklą ir statyti greitkelio (mėlyną su balta mašinyte) ženklą.
                                Tą patį turbūt reikėtų daryti ir su A2, kur pilna provėžų,

                                Dabar autostradų žemėlapis pas mus lyginant su kaimynais atrodo labai gražiai, (lenkai savo naujųjų super greitkeliųS8, S61, S7, S51 atskirai neišskiria). Panaikinus AM ženklus Lietuvoje porą metų (kol nebaigs A5 iki Lenkijos sienos) liks tik 35 km autostradų (automagistralių) - nuo Mauručių iki Dženčialaukos (Puskelnių).
                                Siaubas

                                O jei rimtai, tai LAKD su A1 dangomis turi kažką daryti.

                                Comment


                                  Provėžas tiek pat reikia taisyt ar 130, ar 120. Net ir 90km/h (su sulėtinimais iki 70 posūkiuose) tokios provėžos būtų netinkamos.

                                  Comment


                                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                    Tą patį turbūt reikėtų daryti ir su A2, kur pilna provėžų,

                                    Dabar autostradų žemėlapis pas mus lyginant su kaimynais atrodo labai gražiai, (lenkai savo naujųjų super greitkeliųS8, S61, S7, S51 atskirai neišskiria). Panaikinus AM ženklus Lietuvoje porą metų (kol nebaigs A5 iki Lenkijos sienos) liks tik 35 km autostradų (automagistralių) - nuo Mauručių iki Dženčialaukos (Puskelnių).
                                    Siaubas

                                    O jei rimtai, tai LAKD su A1 dangomis turi kažką daryti.
                                    Tai aš turėjau omeny tiek A1, tiek A2. Principe ir A5 iki autostrados netraukia. Bent jau lyginant su naujomis lenkų autostradomis ar net naujomis ekspresowkomis.

                                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                    Provėžas tiek pat reikia taisyt ar 130, ar 120. Net ir 90km/h (su sulėtinimais iki 70 posūkiuose) tokios provėžos būtų netinkamos.
                                    Dangos kokybė yra savaime suprantamas dalykas. Bet net ir sutvarkius provėžas ir dangas, A1 ir A2 neturėtų turėti AM statuso.

                                    Comment


                                      Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                      Pamąstymas.

                                      Mes irgi galėtume sukurti naujadarą "Motorkelis".
                                      Pavadinkim "Turbąkeliu", nes jau turim TurboŽiedus.

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Tai aš turėjau omeny tiek A1, tiek A2. Principe ir A5 iki autostrados netraukia. Bent jau lyginant su naujomis lenkų autostradomis ar net naujomis ekspresowkomis.
                                        A5 link Lenkijos sienos labiau priartės prie ekspresovkos standarto.

                                        Dėl greitkelio ženklo mintis įdomi, bet įsivaizduoju SSC automobilistų forumo reakcijas "Lietuva atsisako autostradų" ir pan.

                                        Su sąlyga, kad lenkai nesugalvos S61 padaryti autostrada. Bendru atveju būtume lenkų droga ekspresowa tinklo savotiškas tęsinys.

                                        Comment


                                          Parašė manometras Rodyti pranešimą
                                          (...) strada itališkai reiškia tiesiog kelias arba gatvė. Autostrada – automobilių kelias arba gatvė. Tas mūsų vadinimas iš sovietmečio, kai turėjome menką supratimą apie pasaulį, ir daug kam dabar skamba juokingai. O magistralė – logiškai.
                                          Parašė gerietis Rodyti pranešimą
                                          O kai kas ir iki dabar turi menką supratimą ką reiškia "autostrada" itališkai.
                                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                          Esu gan skeptiškas sovietų kilmės terminų vartojimui. Populiariausi "magistralė" ir "rajonas". Tarp kitko magistralinis bendram kontekste galėtų lietuvintis į pvz. "esmiareikšmis" ar pan.
                                          Švedai kažkada vadino "autostrada". Perėjo prie "motorväg". (...)
                                          Greitkelis" kaip tiesioginis vertinys iš vokiečių k. "Schnelstrasse". Vokiečiai šnekamojoje kalboje juos įvardija kaip "gelbe Autobahn" (geltono fono autobanas). (...)
                                          Vis tik vengčiau žodžio "magistralė" kelių kontekste, ir pritarčiau čia Romui. Žali ženklai yra "Autostrada". Tiek šnekamojoje kalboje patogesnis terminas, tiek neturi sovietinio dvelksmo. Lenkai kažkaip neturi problemų vartoti žodį "Autostrada" savo oficialioje vartosenoje.
                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Vienintelis protingas sprendimas būtų visur naikinti AM ženklą ir statyti greitkelio (mėlyną su balta mašinyte) ženklą. Greitis visur 120km/h.
                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Tai aš turėjau omeny tiek A1, tiek A2. Principe ir A5 iki autostrados netraukia. Bent jau lyginant su naujomis lenkų autostradomis ar net naujomis ekspresowkomis.Dangos kokybė yra savaime suprantamas dalykas. Bet net ir sutvarkius provėžas ir dangas, A1 ir A2 neturėtų turėti AM statuso.
                                          Teko kažkada pasivažinėti Italijos autostradomis, vokiškais autobanais ir lenkiškomis "gierkówkomis", "ekspresówkomis" bei autostradomis. Neteko užfiksuoti, kad kada nors būčiau važiavęs "automagistrale"
                                          Dabartinė automagistralė A1 yra kažkas per vidurį tarp naujosios lenkiškos "ekspresuvkos", Nemenčinės plento ir kokio nors provėžuoto lenkiško DK krašto kelio prueš 20 metų. Tačiau iki naujų lenkiškų autostradų A1 iš tolo netraukia.
                                          gal tegul būna "automagistralė", ka negadintų gero autostrados vardo.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X