Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kelio Nr. 66 trasa tarp Banska Bystricos ir Zvoleno

    www.mapy.cz

    Foto 2025.07




    Obchádzka (apylanka).
    Mes ir taip būtume važiavę ne 66 keliu, o sukę tiesiai link Zvoleno


    Kelias Nr. 66 link Kovačovos ir toliau į greitkelį R1 uždarytas


    Zvolen (Zvolenas)


    Po miestą teko pasiskukioti, bet šiuo atveju o pasitikėjome navigacijomis




    Hrono upės krantinė


    Viadukas per geležinkelį ir tiltas per Slatinos upę.
    Toliau jau buvo ir krypčių nuorodos




    Įvažiavome į pagrindinę trasą, kuria eina 16 kelias į Lučenecą ir 66 kelias į Krupiną - Šahus


    Krypčių nuorodose visur rašomas pasienio miestas Šahy (vengr. Ipolyság)
    Dabar bandau prisiminti, bet krypčių nuorodose slovakai vengia minėti buvusios metropolijos sostinės Budapešto pavadinimą


    Pasibaigė sukiojimaisi po Zvoleną, važiuojame į pietus 66 keliu link Budapešto

    Comment


      Tęsiame kelionę link Budapešto per Slovakiją keliu E77 / 66
      Tarp Zvoleno ir Hontianske Nemce sankryžos
      Foto 2025.07




      Čia buvo malonus ilgas kelių kilometrų nusileidimas (nuo 350 iki 300 m aukščio) tuščiu lygiu keliu iki Krupinos miesto
      https://www.facebook.com/huntingchateau

      Krupina, rajono (okreso) centras


      Mieste nėra aplinkkelio. Centre yra keli prekybcentriai, kur galima patogiai apsipirkti.
      Pasipildėme mineralinio, kofolos ir Zvoleno gėrimo atsargas
      Pasieilgėme apdairiai, nes iki Vengrijos sienos, o gal ir iki Budapešto prie pat pakeliui nėra didesnių parduotuvių


      Idiliškas Slovakijos vaizdelis


      Sekmadienio rytas yra puikus laikas keliauti
      Viena iš nedaugelio Slovakijoje sutiktų "fūrų" Darbo dienomis jų čia turbūt būna daugiau


      Hontianske Nemce.
      Čia yra savotiška kelių numeracija . 66 kelias Banská Bystrica- Zvolen - Šahy suka iš rytų į pietus, o 51 kelias Banská Štiavnica - Levice - Nitra - iš šiaurės į vakarus
      Kelio rodyklė uždengta


      Važiuojantiems į Budapeštą kryptys nurodytos gana aiškiai


      Jau įdienojo, o tą dieną laukė ilgas kelias - 640 km, tai buvo laikas normaliai pavalgyti
      Tuo metu buvo gailą, kad iš anksto nebuvo aiškiai pažymėtas įvažiavimas į prie pat kelio esantį maitinimo tašką Penzión Chateau Hunting, Hontianske Nemce - ko, gero vienintelį tarp Zvoleno iki pat Vengrijos sienos, o gal ir Budapešto


      Paskui išaiškėjo, kad įšvažiavimas į ten yra iš 51 kelio pavažiavus kelis šimtus metrų link Nitros, tai atgal nebesukome.
      Šlamstmaisčio tokiame ilgame kelyje nepirkome, o nieko rimto pakeliui nebuvo - tai pavalgėme tik po kelių valandų, jau už už Budapešto.

      Comment


        Tarp Hontianske Nemce 66 bei 51 kelių sankryžos irSlovakijos -Vengrijos sienos
        Foto 2025.07






        Prieš vidurdienį oro temperatūra +26°C, danga įkaito iki +41°C


        Už Dudincų meisto prasideda vengrų gyvenamosios vietovės, kur gyvenviečių ribas žymi dvikalbiai užrašai




        Išankstinė nuoroda su sankryža


        Krypčių nuorodoje telpa yra ir kelio numeris, ir atstumai.




        Pasienio miestas Šahy / Ipolyság


        Miestelis nelabai patiko - iš primo žvilgnio atrodė pavargęs


        Miesto centre nepavyko rasti kokios nors valgyklos, tačiau aikštėje yra graži rotušė


        Ant tilto per Ipelio upę (svk. Ipeľ / veng. Ipoly) vienintelį kartą Slovakijoje buvo nuoroda į Budapeštą
        Siena tarp Slovakijos ir Vengrijos ilgą atstumą eina tuo upeliu; tačiau šioje vietoje 1920.06.04 d. Trianono sutartimi siena buvo pastumta kelis kilometrus - tam, kad tuometinė Čekoslovakija gautų Šahy / Ipolyság geležineklio stotį


        Iki sienos - 1 km


        Slovakijos - Vengrijos siena Šahy - Parassapuszta
        Kairėje matosi buvusi senoji Slovakijos muitinė. Už jos sienos linija eina kelio viduriu


        Už- senosios slovakų miitinės dešinė kelio pusė pusė priklauso Slovakijai, o kairė pusė ir ta aikštelė - jau Vengrijai.
        Dešinėje pusėje matomas kioskelis - vengriškų vinječių pardavimo taškas

        Comment


          Šioje temoje buvo šiek tiek diskutuoti apie kelio ženkklų šriftus.
          Kelionėje man labiausiai patiko slovakiški krypčių nuorodų šriftai su mažosiomis raidėmis (lyginant su lenkiškais, vengriškais, serbiškais ir rumuniškais)

          Tačiau šiek tiek erzino savotiškas riebus šriftas kai kuriuose draudžiamuose ženkluose dėl ribojimų.


          Pastebėjau, tą keistą šriftą greičio ribojimui jie naudoja laikinų apribojimų vietose
          bet tai (bet ne visur - už Ružomberoko nauodjams paprsatas šrifta)


          Įprastose vietose naudojamas paprastas šriftas


          Toks keistas šriftas naudojamas ne visur - gal kelio ženklai keičiami palaipsniui.

          Comment


            Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
            Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
            Matau du variantus.
            Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
            Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
            Nuo Lenkijos iki Vengrijos per Slovakiją keliu E77 nuvažiavome 210 km, nesinaudodami mokamais greitkeliais.
            Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos

            Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos. Kelias savaitgalį buvo tuščias, du šviesoforai (už Ružomberoko ir prieš Zvoleną) ne itin sugaišino
            Beveik visur buvo lygi kelio danga (išskyrus nedidelius nelygumus prieš Vengrijos sieną) ir prieš Zvoleną
            Lyginant su toliau laukusiais Vengrijos keliais slovakiški keliai atrodo žymiai geriau.

            Iš esmės maršrutas E77 per Krokuvą, Ružomberoką ir Banska Bystricą yra visiškai normalus, ypač savaitgaliais.
            Viena nuotrauka pabaigai iš kalnuotos Slovakijos.

            Comment


              Jau buvo diskutuota, bet įdomu pamačius vėl prisiminti.

              Riebus šriftas atėjęs iš Čekoslovakijos laikų, santykinai neseniai pakeistas dabartiniu, kuris nukopijuotas nuo kaimyninės Austrijos.
              Čekija dar seniais laikais perėjo prie vokiško šrifto tai to seno šrifto likę labai mažai ir gali būti sunku pastebėti. Slovakija liko prie seno šrifto iki kažkurių 201x metų, kol pakeitė oficialius dokumentus ir perėjo prie dabartinio šrifto. Čekija perėjo prie vokiško šrifto, bet gyvenvietes toliau rašo iš didžiosios raidės ir kažkiek primena latvišką dizainą (girdėjau atsiliepimų o ir pats sutinku, kad turbūt maloniausias akiai didžiųjų raidžių šriftas Europoje). Slovakija tiesiog nukopijavo nuo Austrijos kuri visada rašė gyvenvietes mažosiomis raidėmis.

              Dabar turime tą šriftų mišrainę, kuri atsitinka kai keičiamas šriftas (įskaitant ir kai keičiamas kelio ženklų dizainas). Niekas niekur per naktį visų kelio ženklų nekeičia. Pvz. turtinga ir itin tvarkinga Suomija irgi kažkiek pasikoregavo kai kurių kelio ženklų dizainą (bet ne šriftą) ir ten irgi šiokia tokia dizainų mišrainė. Net ten nekeičia kelio ženklų per naktį.
              Remontų ženklai bent jau kai nėra kažkoks ypatingas objektas kur reikalingas aukščiausios klasės ženklinimas, įtariu naudojami būtent seno dizaino, nes tai atliekami kelio ženklai, statomi laikinai.
              Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.10, 17:01.

              Comment


                Maršrutas per Vengriją nuo Slovakijos iki Serbijos

                www.mapy.cz

                Slovakijos - Vengrijos pasienis Šahy / Parasspuszta


                Maršrutas susidarė iš trijų dalių
                1. dalis. E77 / 2
                Iš pradžių buvo lopytas perlopytas kelias Nr. 2 nuo Slovakijos sienos iki Vaco (Vác).


                Nuo Váco iki Budapešto kelias buvo pažymėtas buvo M2 - iš pradžių tai buvo greitkelio parodija, už kurią reiikia susimokėti, o paskui kaip ir normalus greitkelis


                2.dalis, Budapešto aplinkkelis M0 (Budapesti körgyűrű)


                3. dalis. Autostrada E75 / M5 iki Segedo ir toliau iki Serbijos sienos - nuobodžiausia autostrada, kokia teko važiuoti


                Vengrijos - Serbijos pasienyje buvo proga prisiminti virš 20 metų senumo patirtis, kai tekdavo pastovėti pasienyje

                Comment


                  Per Vengriją iš šiaurės į pietus atstumas buvo 282 km
                  Kelionė užtruko 4 vakandas, įskaitant pietų pertrauką prie autostrados M5 ir stabtelėjimą Kečkemeto degalinėje

                  HU. Nuo Slovakijos sienos iki Budapešto


                  Išvažiuojame iš Slovakijos - Vengrijos pasienio punktos Šahy / Parasspuszta (tariama Påråšapustå)


                  Nežinomos paskirties ženklas
                  Turbūt, jis skirtas fūroms, kuriosm dienso metu autostradose draudžiama lenkti ir daryti kelio užkimšimus


                  Sveiki, atvykę į Vengriją


                  Iki Budapešto - tik 86 kilometrai


                  Tikrasis vengriškas pasveikinimas laukė netrukus, kai prasidėjo kelio lopai (bet dar ne duobės)

                  Comment


                    Važiuojeme keliu Nr. 2 / E77 į Budapeštą
                    Šiaurinė vengrijos dalis yra kalvota . Malonu, kad įkalnėse padarytos papildomos juostos


                    Pirmas didesnis kaimas Nagyoroszi




                    Sekmadienio vidurdienį pasienyje kelias tuščias


                    Vėl prasideda kelio nelygumai. kelias akivaidžai prastesnis nei Lenkijoj ir Slovakijoje
                    Kelio danga tiek geresnė nei mūsų KK172 senojo Molėtų plentio ir nepalyginamai geresnė nei A14 buv. betonkės




                    Retšagas (Rétság) - pirmas didesnis Vengrijos miestelis
                    Serbiška "fūra". Tądien "fūrų" buvo nedaug


                    Virš pusantro kilometro ilgio dviejų juostų pakilimas




                    Trumpam ssuiprastiname į vieną juostą


                    Dar vienas gana ilgas aplenkimo ruožas


                    Nuokalnė




                    Artėja greitkelis M2 ties Váco miestu


                    Tolumoje jau matosi Dunojus


                    Neturintiems vengriškos vinjetės čia reikia išsukti ir į senąjį kelia Nr.2 kuris eina Dunojaus slėniu link Budapešto


                    Patekome į greitkelį M2


                    Čia jau reikalinga vinjetė ("matrica").
                    Šį kartą ją nusipirkome iš anksto iš oficialaus platintojo o, ne iš Gūglės remiamo vengriško "perekūpo" (nors tą oficialų platintoją ne taip lengva surasti)
                    Vinjetė dienai kainavo 5320 HUF / 13,38 EUR. Forinto kursas buvo normalus (397,60 HUF/ EUR) o ne plėšikiškas, kaip teko patirti ankstesnį kartą.

                    Comment


                      Vengrijos esamų (2024.01) ir perspektyvinių autostradų (autópályá) tinklas

                      https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Hungary

                      Vinječių kainos (prieš komisinius)

                      https://en.autovignet.hu/toll-roads/

                      Palyginimui - 2023 m. kainos
                      https://www.miestai.net/forumas/foru...96#post2066496

                      Oficialus vinjėčių pardavėjas (reikia susikurti paskyrą) : https://ematrica.nemzetiutdij.hu
                      Perkant iš kitų reikia pažiūrėti, ar nėra per didelių komisinių ir ar kursas yra normalus (~397 HUF/EUR), ar pvz. 275 HUF/EUR)

                      Mokamų Vengrijos kelių žemėlapis
                      (paspaudus- didesnis vaizdas)

                      https://en.autovignet.hu/toll-roads/

                      Comment


                        M2 Vác - Budapest
                        Šis kelias nutiestas 1996 - 1998 metais ir turėjo numerį 2/A. Viadukai iš karto projektuoti 2 x 2 juostų keliui
                        2017 - 2019 m. kelias 2A 19 km atkarpoje rekonstruotas į 2 x 2 juostų kelią nuo M0 Budapešto aplinkkelio iki 37 mazgo Vác-deli (Vacas pietūs).
                        Nuo 37 mazgo iki 48 mazgo Vác-észak (Vacas šiaurė) kas yra 2 x1 juostų Vaco apalinkkelis. Yra planų šią atkarpą rekonstruoti; atrodo judama su konkursais.
                        Neapibrėžtoje ateityje ketinama nutiesti greitkelį M2 iki Slovakijos sienos. Tačiau ten yra kalvota vietovė (iki 500 m aukščio) ir tektų nemažai investuoti į tunelius bei estakadas


                        Į kelią M2 įvažiavome 48 mazge Vác-észak (Vacas šiaurė)


                        Comment


                          M2. Vác - Budapest
                          Foto 2025.07
                          Iš pradžių kelias M2 vizualiai labiau priminė ne mokamą autostradą, o mūsų A14 Vilnius -Molėtai ("betonkę") iki rekonstrukcijos .
                          Tiesa, skirtingai nuo mūsų "betonkės", vengriškame kelyje M2 yra gana lygi danga ir visur įrengtos dviejų lygių sankryžos.




                          Papildoma juosta įkalnėje




                          Nesunku susiorentuoti, kad mazgo numeriai žymi atstumą nuo kelio pradžios - kaip ir Slovakijoje ar Čekijoje.
                          Keliuose, vedančiuose iš Budapešto, nurodomas atstumas ne nuo Budapešto aplinkkelio, o nuo Budapešto centre esančio "nulinio kilometro" („0” kilométerkő)


                          43 mazgas Vác-centrum










                          Iki šios vietos buvo nelabai aišku, kodėl šitas kelias yra mokamas.
                          37 mazgas Vác-del (Vacas pietūs)

                          Comment


                            M2. Vác - Budapest
                            Foto 2025.07
                            Nuo 37 mazgo Vác-del (Vacas pietūs) prasideda normali autostrada. Jos ilgis - 19 km




                            Už mazgo užrašomas atstumas iki Budapešto ir iki kito mazgo




                            Vienintelė degalinė kelyje M2


                            Tualetai mokami, reikia turėti forintų


                            Artėja Budapešto aplinkkelis






                            Budapešto aplinkkelis M0

                            Comment


                              HU. M0. Budapešto aplinkkelis (Budapesti körgyűrű)
                              Budapešto aplinkkelio pirma atkarpa tarp kelių M1 į Djorą -Vieną ir M5 į Segedą pastatyta 1987-1994 m. tai buvo 2 x 2 juostų kelias be avarinių jusotų
                              Nuo tol laiko šis kelias vis platinams ir modernizuojamas. Yra du dvigubi tiltai per Dunojų
                              Plačiau: HU: https://hu.wikipedia.org/wiki/M0-s_a...yarorsz%C3%A1g) EN: https://en.wikipedia.org/wiki/M0_motorway_(Hungary)


                              www.mapy.cz

                              Iš savo įspūdžių pasakysiu tik tiek, kad Budapešto aplinkkelis labai patiko.
                              Galima lyginti palyginti su nudrožtais likusios Vengrijos keliais (neskaitant autostradų pagrindinių kelių į Budapeštą) šis kelias yra kosmosas.
                              O lyginant pvz. su nebaigtu iki galo išoriniu Prahos aplinkeliu D0 (bus šiemetinės nuotraukos ir iš ten ), tai vengrų sostinės aplinkkelis nesulyginamai geresnis.
                              Gal prisidėjo važiavimo laikas ir geras oras (vasaros sekmadienio popietės "piko" laikas buvo vėliau); tačiau manau, kad esant ir didesniems srautams Budapešto aplinkkelis puikiai susitvarko su srautais.

                              Comment


                                M0. Budapešto aplinkkelis (Budapesti körgyűrű)
                                Kelios nuotraukos nuotraukos ir žemėlapis su pagrindiniu įvažiavimu į Budapeštą nuo kelio E77 / M2 (Varšuva - Krokuva - Banská Bystrica )- Vác - Budapeštas


                                Foto 2025.07
                                Nuo Slovakijos pusės atsiduriame Budapešto aplinkkelio 71 mazge
                                Išanskstinė krypčių nuoroda į 70 ir 69 mazgus


                                Vengrijoje radarų beveik nesimatė.
                                Bet autostradose daug tokių gargarų - jie, kaip suprantu, skirti kontroliuoti kelių mokesčių sumokėjimą ir vinječių (vengr. matrica) galiojimą


                                Kryptys pažymėtos ir ant asfalto


                                Nusukimas į M3 ir į Budapešto centrą


                                Išdidintas išsukimo fragmentas


                                Išsukimas iš aplinkkelio M0 yra gerokai anksčiau nei yra 69-o km viadukas su M3


                                Važiuojame toliau aplinkkeliu

                                Comment


                                  M0. Budapešto aplinkkelis


                                  Tarp kelių M3 ir M4 (70 - 42 km)




                                  Sulėtinimas iki 100 km/h








                                  Nuo šito pakilimo matosi į šalia esantį Budapešto Ferenco Liszto oro uostą besileidžiantys lėktuvai


                                  Aplinkkelis trumpam susiaurėja iki dviejų juostų
                                  Išankstinė nuoroda į autostradą M4

                                  Nusukimas Nr. 42 į autostradą M4 link Solnoko ir Budapešto oro uosto

                                  Comment


                                    HU. M0. Budapešto aplinkeklis
                                    Tarp M4 į Njired'hazą ir (42 km) ir M5 į Segedą (31 km)


                                    Mūsų M5 mazgas bus už 4 kilometrų




                                    Laikas rikuotis į dešinę






                                    31 išvažiavimas iš aplinkkelio M0

                                    Comment


                                      HU. M0 / M5.
                                      Autostradų mazgo ir krypčių ženklinimo pavyzdys

                                      M0 Budapešto aplinkelio 31 mazgas ir autostrados M5 Budapest - Szeged 23 mazgas
                                      Atsišakojimas nuo pagrindinio kelio yra iš anksto, atskirtas pagrindinis ir į/iš sukantys srautai

                                      Telefoninis žemėlapis iš www.mapy.cz

                                      31-as išvažiavimas iš aplinkkelio M0




                                      Yra galimybė sugrįžti į aplinkkelį M0


                                      Važiuojame tiesiai - M5 link Segedo


                                      Krypties nuorodą iš dalies užstoja krūmai, bet iš esmės ženklinimas logiškas ir pasiklysti yra mažai galimybių

                                      Comment


                                        idenes.cz 2025.08.15
                                        Stopadesátkou po dálnici na podzim. ŘSD už osazuje na D3 nové dopravní značení
                                        150 km/ h penkiasdešimt greitkeliu rudenį.
                                        Greitkelyje D3 jau montuojami nauji kelio ženklai
                                        Nuo rugsėjo pradžios iki spalio pradžios vairuotojai, važiuojantys Pietų Čekijos D3 greitkeliu tarp Táboro ir České Budějovice, gali sutaupyti tris minutes. Kelių ir greitkelių direkcija (ŘSD) pradėjo montuoti naujus kintamo greičio kelio ženklus šiame ruože, kurie leis vairuotojams važiuoti iki 100 km/h greičiu. Penkiasdešimties kilometrų ilgio Pietų Čekijos D3 greitkelio ruožas bus pirmoji vieta visoje respublikoje, kur greičio apribojimas greitkelyje bus padidintas iki 150 km/h.

                                        ŘSD pastatys naujus kelio ženklus 21-me ruože.
                                        „Iš viso penkiasdešimtyje kilometrų bus 42 ženklai, kurie leis vairuotojams bandymų eisme važiuoti iki 150 km/h greičiu“, – sakė ŠSD atstovas Jan Rýdl.
                                        Tačiau 150 km/h greičio ribojimas D3 greitkelyje bus leidžiamas tik esant tinkamoms oro sąlygoms. Kai tik situacija pablogės, kintamo greičio ženklas pasikeis į perbrauktą arba visiškai užges ir įsigalios klasikinis greitkelio greitis – 130 km/h.

                                        https://www.idnes.cz/ceske-budejovic...ice-zpravy_khr

                                        Comment


                                          HU. M5 Budapest -Szeged - Röszke

                                          www.mapy,.cz

                                          Foto 2025.05
                                          Į kelią M5 įsilieja srautas nuo Budapešto aplinkkelio . Pradžioje yra 4, po to - 3 juostos




                                          Per želdynus skiriamojoje juostoje nieko nesimato. Buvo itin nuobodi kelionė pačia nuododžiausia autostrada




                                          Poilsio aikštelė kažkur 35-me kilometre.paskui išaiškėjo, kad tai beveik vienintelė rimta poilsio aikštelė prie pat autostrados


                                          Tokį susigrūdimą mačiau tik Danijoje, kur visa šalis šeštadienį patraukė poilsiauti


                                          Degalinėje ir KFC kažkoks keistas formatas - valgyti lauke šalia laiktodžius pardavinėjančių čigonų


                                          Aikštelės gale susiradome tikrą restoraną, kur buvo galima normaliai atsisėsti.
                                          Per karščius (buvo apie +35°C) valgyti perdaug nesinorėjo, nors nuo Šiaurės Slovakijos be didelių pertraukų buvome nuvažiavę apie 300 km.
                                          Buvo proga pavalgyti puikaus vengriško guliašo ir atsigerti šalto Šoprono bealkoholinio alaus

                                          Comment

                                          Working...
                                          X