Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Važiuojame į Budapeštą nepirkdami slovakiškos vinjetės.
    Navigacijoje užsiduodame tarpinį tikslą - Sliač
    www.mapy.cz

    Foto 2025.07
    Artėja greitkelio R1 160-as mazgas Banská Bystrica Radvaň


    Sankryžoje nėra jokių nuorodų į 66 kelią per Sliač į Zvoleną




    Pasisukiojus ant viaduko lieka paskutinis posūkis, kai 66 kelias eina lygiagrečiai greitkeliui R1


    Kelias eina tarp B bei C klasės ofisynų ir greitkelio R1


    Prie Banska Bystricos ribos - 1984 m. paminklas "Radost" (džiaugsmas)


    Route 66 slovakiška versija


    Sliač miestas ir Sliačo oro uostas




    Nusimato šviesoforas


    Čai ilgai stovėti nereikėjo

    Comment


      Parašė Romas Rodyti pranešimą
      Atsigaivinimo pertraukėlė.
      Nuo Banska Bystricos tolesnė kryptis yra Zvoleno miestas. Kad būtų lengviau atsiminti, bet kurioje Slovakijos ar Čekijos parduotuvėje pieno produktų skyriuje rekomenduojama nusipirkti Zvolenský Jogurtový nápoj (Zvoleno jogurtinį gėrimą). Tie gėrimai yra įvairių skonių, labiausia patiko Lesne ovocie - miško vaisių skonio.
      Įsimetėme į šaldytuvą porą 1,5 litro talpos Zvleno jogurtinio gėrimo bambalių.
      Balkanuose per karščius slovakiškas Zvoleno gėrimas atsigaivinti padėjo labiau nei čekiška Kofola ar serbiškas Knjaz Miloš.
      Kuo šis pranešimas susijęs su keliais, gatvėmis ir autotransportu?

      Comment


        /\ Skaityk, kas buvo parašyta:
        1. Karšta ir reikia atsigaivinti
        2. Lengviau atsimint Zvoleno kryptį

        3. Gal pats kada nors išlipk iš troleibuso, nuvažiuok į kokią nors užsienio šalį, pafotografuok (tik laikyk telefoną gulsčiai, o ne stačiai) ir pasidalink savo įspūdžiais bei patirtimis, užuot ieškojęs sliekų ant sauso asfalto.

        Comment


          Nė vienas punktas neatsakė į klausimą. O kvailas bandymas įžeisti nė kiek nenustebino.

          Vis tiek nelabai suprantu, kodėl infrastruktūros skiltyje reklamuojamas jogurtinis gėrimas. Kaip ir nesuprantu, kodėl temos apie užsienio infrastruktūrą yra išnaudojamos vieno nario kelionių įspūdžiams. Gal reikėtų naujos kategorijos Kelionės po užsienį arba išnaudoti fotografijos/už sienos subforumus?

          Comment


            Kelio Nr. 66 trasa tarp Banska Bystricos ir Zvoleno

            www.mapy.cz

            Foto 2025.07




            Obchádzka (apylanka).
            Mes ir taip būtume važiavę ne 66 keliu, o sukę tiesiai link Zvoleno


            Kelias Nr. 66 link Kovačovos ir toliau į greitkelį R1 uždarytas


            Zvolen (Zvolenas)


            Po miestą teko pasiskukioti, bet šiuo atveju o pasitikėjome navigacijomis




            Hrono upės krantinė


            Viadukas per geležinkelį ir tiltas per Slatinos upę.
            Toliau jau buvo ir krypčių nuorodos




            Įvažiavome į pagrindinę trasą, kuria eina 16 kelias į Lučenecą ir 66 kelias į Krupiną - Šahus


            Krypčių nuorodose visur rašomas pasienio miestas Šahy (vengr. Ipolyság)
            Dabar bandau prisiminti, bet krypčių nuorodose slovakai vengia minėti buvusios metropolijos sostinės Budapešto pavadinimą


            Pasibaigė sukiojimaisi po Zvoleną, važiuojame į pietus 66 keliu link Budapešto

            Comment


              Tęsiame kelionę link Budapešto per Slovakiją keliu E77 / 66
              Tarp Zvoleno ir Hontianske Nemce sankryžos
              Foto 2025.07




              Čia buvo malonus ilgas kelių kilometrų nusileidimas (nuo 350 iki 300 m aukščio) tuščiu lygiu keliu iki Krupinos miesto
              https://www.facebook.com/huntingchateau

              Krupina, rajono (okreso) centras


              Mieste nėra aplinkkelio. Centre yra keli prekybcentriai, kur galima patogiai apsipirkti.
              Pasipildėme mineralinio, kofolos ir Zvoleno gėrimo atsargas
              Pasieilgėme apdairiai, nes iki Vengrijos sienos, o gal ir iki Budapešto prie pat pakeliui nėra didesnių parduotuvių


              Idiliškas Slovakijos vaizdelis


              Sekmadienio rytas yra puikus laikas keliauti
              Viena iš nedaugelio Slovakijoje sutiktų "fūrų" Darbo dienomis jų čia turbūt būna daugiau


              Hontianske Nemce.
              Čia yra savotiška kelių numeracija . 66 kelias Banská Bystrica- Zvolen - Šahy suka iš rytų į pietus, o 51 kelias Banská Štiavnica - Levice - Nitra - iš šiaurės į vakarus
              Kelio rodyklė uždengta


              Važiuojantiems į Budapeštą kryptys nurodytos gana aiškiai


              Jau įdienojo, o tą dieną laukė ilgas kelias - 640 km, tai buvo laikas normaliai pavalgyti
              Tuo metu buvo gailą, kad iš anksto nebuvo aiškiai pažymėtas įvažiavimas į prie pat kelio esantį maitinimo tašką Penzión Chateau Hunting, Hontianske Nemce - ko, gero vienintelį tarp Zvoleno iki pat Vengrijos sienos, o gal ir Budapešto


              Paskui išaiškėjo, kad įšvažiavimas į ten yra iš 51 kelio pavažiavus kelis šimtus metrų link Nitros, tai atgal nebesukome.
              Šlamstmaisčio tokiame ilgame kelyje nepirkome, o nieko rimto pakeliui nebuvo - tai pavalgėme tik po kelių valandų, jau už už Budapešto.

              Comment


                Tarp Hontianske Nemce 66 bei 51 kelių sankryžos irSlovakijos -Vengrijos sienos
                Foto 2025.07






                Prieš vidurdienį oro temperatūra +26°C, danga įkaito iki +41°C


                Už Dudincų meisto prasideda vengrų gyvenamosios vietovės, kur gyvenviečių ribas žymi dvikalbiai užrašai




                Išankstinė nuoroda su sankryža


                Krypčių nuorodoje telpa yra ir kelio numeris, ir atstumai.




                Pasienio miestas Šahy / Ipolyság


                Miestelis nelabai patiko - iš primo žvilgnio atrodė pavargęs


                Miesto centre nepavyko rasti kokios nors valgyklos, tačiau aikštėje yra graži rotušė


                Ant tilto per Ipelio upę (svk. Ipeľ / veng. Ipoly) vienintelį kartą Slovakijoje buvo nuoroda į Budapeštą
                Siena tarp Slovakijos ir Vengrijos ilgą atstumą eina tuo upeliu; tačiau šioje vietoje 1920.06.04 d. Trianono sutartimi siena buvo pastumta kelis kilometrus - tam, kad tuometinė Čekoslovakija gautų Šahy / Ipolyság geležineklio stotį


                Iki sienos - 1 km


                Slovakijos - Vengrijos siena Šahy - Parassapuszta
                Kairėje matosi buvusi senoji Slovakijos muitinė. Už jos sienos linija eina kelio viduriu


                Už- senosios slovakų miitinės dešinė kelio pusė pusė priklauso Slovakijai, o kairė pusė ir ta aikštelė - jau Vengrijai.
                Dešinėje pusėje matomas kioskelis - vengriškų vinječių pardavimo taškas

                Comment


                  Šioje temoje buvo šiek tiek diskutuoti apie kelio ženkklų šriftus.
                  Kelionėje man labiausiai patiko slovakiški krypčių nuorodų šriftai su mažosiomis raidėmis (lyginant su lenkiškais, vengriškais, serbiškais ir rumuniškais)

                  Tačiau šiek tiek erzino savotiškas riebus šriftas kai kuriuose draudžiamuose ženkluose dėl ribojimų.


                  Pastebėjau, tą keistą šriftą greičio ribojimui jie naudoja laikinų apribojimų vietose
                  bet tai (bet ne visur - už Ružomberoko nauodjams paprsatas šrifta)


                  Įprastose vietose naudojamas paprastas šriftas


                  Toks keistas šriftas naudojamas ne visur - gal kelio ženklai keičiami palaipsniui.

                  Comment


                    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
                    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
                    Matau du variantus.
                    Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
                    Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
                    Nuo Lenkijos iki Vengrijos per Slovakiją keliu E77 nuvažiavome 210 km, nesinaudodami mokamais greitkeliais.
                    Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos

                    Gryno važiavimo buvo 2½-3 valandos. Kelias savaitgalį buvo tuščias, du šviesoforai (už Ružomberoko ir prieš Zvoleną) ne itin sugaišino
                    Beveik visur buvo lygi kelio danga (išskyrus nedidelius nelygumus prieš Vengrijos sieną) ir prieš Zvoleną
                    Lyginant su toliau laukusiais Vengrijos keliais slovakiški keliai atrodo žymiai geriau.

                    Iš esmės maršrutas E77 per Krokuvą, Ružomberoką ir Banska Bystricą yra visiškai normalus, ypač savaitgaliais.
                    Viena nuotrauka pabaigai iš kalnuotos Slovakijos.

                    Comment


                      Jau buvo diskutuota, bet įdomu pamačius vėl prisiminti.

                      Riebus šriftas atėjęs iš Čekoslovakijos laikų, santykinai neseniai pakeistas dabartiniu, kuris nukopijuotas nuo kaimyninės Austrijos.
                      Čekija dar seniais laikais perėjo prie vokiško šrifto tai to seno šrifto likę labai mažai ir gali būti sunku pastebėti. Slovakija liko prie seno šrifto iki kažkurių 201x metų, kol pakeitė oficialius dokumentus ir perėjo prie dabartinio šrifto. Čekija perėjo prie vokiško šrifto, bet gyvenvietes toliau rašo iš didžiosios raidės ir kažkiek primena latvišką dizainą (girdėjau atsiliepimų o ir pats sutinku, kad turbūt maloniausias akiai didžiųjų raidžių šriftas Europoje). Slovakija tiesiog nukopijavo nuo Austrijos kuri visada rašė gyvenvietes mažosiomis raidėmis.

                      Dabar turime tą šriftų mišrainę, kuri atsitinka kai keičiamas šriftas (įskaitant ir kai keičiamas kelio ženklų dizainas). Niekas niekur per naktį visų kelio ženklų nekeičia. Pvz. turtinga ir itin tvarkinga Suomija irgi kažkiek pasikoregavo kai kurių kelio ženklų dizainą (bet ne šriftą) ir ten irgi šiokia tokia dizainų mišrainė. Net ten nekeičia kelio ženklų per naktį.
                      Remontų ženklai bent jau kai nėra kažkoks ypatingas objektas kur reikalingas aukščiausios klasės ženklinimas, įtariu naudojami būtent seno dizaino, nes tai atliekami kelio ženklai, statomi laikinai.
                      Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.10, 17:01.

                      Comment


                        Maršrutas per Vengriją nuo Slovakijos iki Serbijos

                        www.mapy.cz

                        Slovakijos - Vengrijos pasienis Šahy / Parasspuszta


                        Maršrutas susidarė iš trijų dalių
                        1. dalis. E77 / 2
                        Iš pradžių buvo lopytas perlopytas kelias Nr. 2 nuo Slovakijos sienos iki Vaco (Vác).


                        Nuo Váco iki Budapešto kelias buvo pažymėtas buvo M2 - iš pradžių tai buvo greitkelio parodija, už kurią reiikia susimokėti, o paskui kaip ir normalus greitkelis


                        2.dalis, Budapešto aplinkkelis M0 (Budapesti körgyűrű)


                        3. dalis. Autostrada E75 / M5 iki Segedo ir toliau iki Serbijos sienos - nuobodžiausia autostrada, kokia teko važiuoti


                        Vengrijos - Serbijos pasienyje buvo proga prisiminti virš 20 metų senumo patirtis, kai tekdavo pastovėti pasienyje

                        Comment


                          Per Vengriją iš šiaurės į pietus atstumas buvo 282 km
                          Kelionė užtruko 4 vakandas, įskaitant pietų pertrauką prie autostrados M5 ir stabtelėjimą Kečkemeto degalinėje

                          HU. Nuo Slovakijos sienos iki Budapešto


                          Išvažiuojame iš Slovakijos - Vengrijos pasienio punktos Šahy / Parasspuszta (tariama Påråšapustå)


                          Nežinomos paskirties ženklas
                          Turbūt, jis skirtas fūroms, kuriosm dienso metu autostradose draudžiama lenkti ir daryti kelio užkimšimus


                          Sveiki, atvykę į Vengriją


                          Iki Budapešto - tik 86 kilometrai


                          Tikrasis vengriškas pasveikinimas laukė netrukus, kai prasidėjo kelio lopai (bet dar ne duobės)

                          Comment


                            Važiuojeme keliu Nr. 2 / E77 į Budapeštą
                            Šiaurinė vengrijos dalis yra kalvota . Malonu, kad įkalnėse padarytos papildomos juostos


                            Pirmas didesnis kaimas Nagyoroszi




                            Sekmadienio vidurdienį pasienyje kelias tuščias


                            Vėl prasideda kelio nelygumai. kelias akivaidžai prastesnis nei Lenkijoj ir Slovakijoje
                            Kelio danga tiek geresnė nei mūsų KK172 senojo Molėtų plentio ir nepalyginamai geresnė nei A14 buv. betonkės




                            Retšagas (Rétság) - pirmas didesnis Vengrijos miestelis
                            Serbiška "fūra". Tądien "fūrų" buvo nedaug


                            Virš pusantro kilometro ilgio dviejų juostų pakilimas




                            Trumpam ssuiprastiname į vieną juostą


                            Dar vienas gana ilgas aplenkimo ruožas


                            Nuokalnė




                            Artėja greitkelis M2 ties Váco miestu


                            Tolumoje jau matosi Dunojus


                            Neturintiems vengriškos vinjetės čia reikia išsukti ir į senąjį kelia Nr.2 kuris eina Dunojaus slėniu link Budapešto


                            Patekome į greitkelį M2


                            Čia jau reikalinga vinjetė ("matrica").
                            Šį kartą ją nusipirkome iš anksto iš oficialaus platintojo o, ne iš Gūglės remiamo vengriško "perekūpo" (nors tą oficialų platintoją ne taip lengva surasti)
                            Vinjetė dienai kainavo 5320 HUF / 13,38 EUR. Forinto kursas buvo normalus (397,60 HUF/ EUR) o ne plėšikiškas, kaip teko patirti ankstesnį kartą.

                            Comment


                              Vengrijos esamų (2024.01) ir perspektyvinių autostradų (autópályá) tinklas

                              https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Hungary

                              Vinječių kainos (prieš komisinius)

                              https://en.autovignet.hu/toll-roads/

                              Palyginimui - 2023 m. kainos
                              https://www.miestai.net/forumas/foru...96#post2066496

                              Oficialus vinjėčių pardavėjas (reikia susikurti paskyrą) : https://ematrica.nemzetiutdij.hu
                              Perkant iš kitų reikia pažiūrėti, ar nėra per didelių komisinių ir ar kursas yra normalus (~397 HUF/EUR), ar pvz. 275 HUF/EUR)

                              Mokamų Vengrijos kelių žemėlapis
                              (paspaudus- didesnis vaizdas)

                              https://en.autovignet.hu/toll-roads/

                              Comment


                                M2 Vác - Budapest
                                Šis kelias nutiestas 1996 - 1998 metais ir turėjo numerį 2/A. Viadukai iš karto projektuoti 2 x 2 juostų keliui
                                2017 - 2019 m. kelias 2A 19 km atkarpoje rekonstruotas į 2 x 2 juostų kelią nuo M0 Budapešto aplinkkelio iki 37 mazgo Vác-deli (Vacas pietūs).
                                Nuo 37 mazgo iki 48 mazgo Vác-észak (Vacas šiaurė) kas yra 2 x1 juostų Vaco apalinkkelis. Yra planų šią atkarpą rekonstruoti; atrodo judama su konkursais.
                                Neapibrėžtoje ateityje ketinama nutiesti greitkelį M2 iki Slovakijos sienos. Tačiau ten yra kalvota vietovė (iki 500 m aukščio) ir tektų nemažai investuoti į tunelius bei estakadas


                                Į kelią M2 įvažiavome 48 mazge Vác-észak (Vacas šiaurė)


                                Comment


                                  M2. Vác - Budapest
                                  Foto 2025.07
                                  Iš pradžių kelias M2 vizualiai labiau priminė ne mokamą autostradą, o mūsų A14 Vilnius -Molėtai ("betonkę") iki rekonstrukcijos .
                                  Tiesa, skirtingai nuo mūsų "betonkės", vengriškame kelyje M2 yra gana lygi danga ir visur įrengtos dviejų lygių sankryžos.




                                  Papildoma juosta įkalnėje




                                  Nesunku susiorentuoti, kad mazgo numeriai žymi atstumą nuo kelio pradžios - kaip ir Slovakijoje ar Čekijoje.
                                  Keliuose, vedančiuose iš Budapešto, nurodomas atstumas ne nuo Budapešto aplinkkelio, o nuo Budapešto centre esančio "nulinio kilometro" („0” kilométerkő)


                                  43 mazgas Vác-centrum










                                  Iki šios vietos buvo nelabai aišku, kodėl šitas kelias yra mokamas.
                                  37 mazgas Vác-del (Vacas pietūs)

                                  Comment


                                    M2. Vác - Budapest
                                    Foto 2025.07
                                    Nuo 37 mazgo Vác-del (Vacas pietūs) prasideda normali autostrada. Jos ilgis - 19 km




                                    Už mazgo užrašomas atstumas iki Budapešto ir iki kito mazgo




                                    Vienintelė degalinė kelyje M2


                                    Tualetai mokami, reikia turėti forintų


                                    Artėja Budapešto aplinkkelis






                                    Budapešto aplinkkelis M0

                                    Comment


                                      HU. M0. Budapešto aplinkkelis (Budapesti körgyűrű)
                                      Budapešto aplinkkelio pirma atkarpa tarp kelių M1 į Djorą -Vieną ir M5 į Segedą pastatyta 1987-1994 m. tai buvo 2 x 2 juostų kelias be avarinių jusotų
                                      Nuo tol laiko šis kelias vis platinams ir modernizuojamas. Yra du dvigubi tiltai per Dunojų
                                      Plačiau: HU: https://hu.wikipedia.org/wiki/M0-s_a...yarorsz%C3%A1g) EN: https://en.wikipedia.org/wiki/M0_motorway_(Hungary)


                                      www.mapy.cz

                                      Iš savo įspūdžių pasakysiu tik tiek, kad Budapešto aplinkkelis labai patiko.
                                      Galima lyginti palyginti su nudrožtais likusios Vengrijos keliais (neskaitant autostradų pagrindinių kelių į Budapeštą) šis kelias yra kosmosas.
                                      O lyginant pvz. su nebaigtu iki galo išoriniu Prahos aplinkeliu D0 (bus šiemetinės nuotraukos ir iš ten ), tai vengrų sostinės aplinkkelis nesulyginamai geresnis.
                                      Gal prisidėjo važiavimo laikas ir geras oras (vasaros sekmadienio popietės "piko" laikas buvo vėliau); tačiau manau, kad esant ir didesniems srautams Budapešto aplinkkelis puikiai susitvarko su srautais.

                                      Comment


                                        M0. Budapešto aplinkkelis (Budapesti körgyűrű)
                                        Kelios nuotraukos nuotraukos ir žemėlapis su pagrindiniu įvažiavimu į Budapeštą nuo kelio E77 / M2 (Varšuva - Krokuva - Banská Bystrica )- Vác - Budapeštas


                                        Foto 2025.07
                                        Nuo Slovakijos pusės atsiduriame Budapešto aplinkkelio 71 mazge
                                        Išanskstinė krypčių nuoroda į 70 ir 69 mazgus


                                        Vengrijoje radarų beveik nesimatė.
                                        Bet autostradose daug tokių gargarų - jie, kaip suprantu, skirti kontroliuoti kelių mokesčių sumokėjimą ir vinječių (vengr. matrica) galiojimą


                                        Kryptys pažymėtos ir ant asfalto


                                        Nusukimas į M3 ir į Budapešto centrą


                                        Išdidintas išsukimo fragmentas


                                        Išsukimas iš aplinkkelio M0 yra gerokai anksčiau nei yra 69-o km viadukas su M3


                                        Važiuojame toliau aplinkkeliu

                                        Comment


                                          M0. Budapešto aplinkkelis


                                          Tarp kelių M3 ir M4 (70 - 42 km)




                                          Sulėtinimas iki 100 km/h








                                          Nuo šito pakilimo matosi į šalia esantį Budapešto Ferenco Liszto oro uostą besileidžiantys lėktuvai


                                          Aplinkkelis trumpam susiaurėja iki dviejų juostų
                                          Išankstinė nuoroda į autostradą M4

                                          Nusukimas Nr. 42 į autostradą M4 link Solnoko ir Budapešto oro uosto

                                          Comment

                                          Working...
                                          X