Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Grįžimas namo
    230 km maršrutas Vengrijoje nuo Balatono iki Slovakijos pasienyje esančio Dunojaus: Kesthely - Veszprém - Kisbér - Komárom - Esztergom

    Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

    Comment


      Kelias Nr. 71 palei šiaurinį Balatono krantą nuo Kestėjaus (Keszthely) iki Zánka vietovės
      Foto 2024.05




      Labai keista, kad rekreacinėje Balatono teritorijoje tėra tik siaurutis dviračių takas tarp plento ir geležinkelio




      Kažkas netilpo dviračių take


      O čia jau nėra jokio dviračių tako


      Zánka. Suksime gylyn į žemyną

      Comment


        Kelio dangų mišrainė ir pojūtis kad Vengrija nėra/nebėra labiau išsivysčiusi už Lietuvą šalis, įvertinus šalies lokaciją, kad yra arti Europos ekonominių centrų. Tiek, kad vengrai bando taisyti situaciją su dangomis, nes tokia jų situacija tolina juos nuo kokios Austrijos (į kurią berods vis lygiuojasi) šviesmečiais.

        Peržiūrėjau foto, pastebiu ir vengrų krypčių ženklinimo trūkumus. Per daug visokių papildomų linijų, keisto teksto išdėstymo, kuris daro tekstą sunkiau perskaitomu. Su vengriškais vietovardžiais užsieniečiams dar sunkiau. Iš kitos pusės, vengrai išlaiko taupymo sumetimais šiek tiek lankstumo derinant ženklo dizainą, ko pas mus Lietuvoje kartais trūksta.

        Comment


          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
          Kelio dangų mišrainė ir pojūtis kad Vengrija nėra/nebėra labiau išsivysčiusi už Lietuvą šalis, įvertinus šalies lokaciją, kad yra arti Europos ekonominių centrų. Tiek, kad vengrai bando taisyti situaciją su dangomis, nes tokia jų situacija tolina juos nuo kokios Austrijos (į kurią berods vis lygiuojasi) šviesmečiais.
          Kelių dangos išties yra "nudrožtos" ir kelių infrastruktūra išties pavargusi, jei kelias yra toliau nuo Budapešto ar neveda į Budapeštą.
          Kelių tinklas gerai išvystytas ir, jokių žvyrkelių ten nepavyko surasti. Todėl sakyti, kad pas juos yra blogesni keliai, yra gerokai per anksti.
          Tačiau jų miesteliai ir vidutinio miesto dydžiai (jau nekalbant apie Budapeštą) atrodo n+k kartų "miestiškesni" nei mūsų analogai - gal dėl to, kad per karus buvo mažiau sugriovimų, o iki I pasaulinio karo buvo Vengrijos klestėjimas.

          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
          Peržiūrėjau foto, pastebiu ir vengrų krypčių ženklinimo trūkumus. Per daug visokių papildomų linijų, keisto teksto išdėstymo, kuris daro tekstą sunkiau perskaitomu. Su vengriškais vietovardžiais užsieniečiams dar sunkiau.
          Taip, su vietovardžiais ten yra reikalų.

          Anksčiau net pagridinėse sankryžose buvo nurodomos tik į šonus esančios gyvenvietės su kilometriniais pavadinimais - taip, kaip nuotraukoje sankryža su vietiniais keliukais
          Dabar prieš pagrindines sankryžas paprastai statomos išankstinės krypčių nuorodos ir neužmirštama parašyti kelių numerių. Todėl nebuvo jokių problemų orientuotis vietovėje.

          Comment


            Parašė Romas Rodyti pranešimą
            Kelių dangos išties yra "nudrožtos" ir kelių infrastruktūra išties pavargusi, jei kelias yra toliau nuo Budapešto ar neveda į Budapeštą.
            Kelių tinklas gerai išvystytas ir, jokių žvyrkelių ten nepavyko surasti. Todėl sakyti, kad pas juos yra blogesni keliai, yra gerokai per anksti.
            Tačiau jų miesteliai ir vidutinio miesto dydžiai (jau nekalbant apie Budapeštą) atrodo n+k kartų "miestiškesni" nei mūsų analogai - gal dėl to, kad per karus buvo mažiau sugriovimų, o iki I pasaulinio karo buvo Vengrijos klestėjimas.
            Labiau dabartinės Vengrijos pojūtis, bet kalbant apie praeitį tai taip. Net pirmą kartą ten lankantis dar 2010 m. jautėsi aiškiai turtingesnė šalis nei Lietuva. Teko važiuot tiek autostradom, tiek lankytis Budapešte, tiek Tokajaus apylinkėse pasimalti. Dabar kiek girdžiu įspūdžiai nėra vienreikšmiai. Paskutinį kartą jau prieš covid užsukus prie Balatono ež. tikėjausi mūsų kurortų lygio iščiustymo (Palanga, Nida, galbūt Birštonas), pamačiau tarsi paprastą miestelį gražesnėje Pakaunės vietoje, kur ir seni stulpai, ir rimtesnio remonto nemačiusi kelio danga.
            Dabar vienareikšmiškai tik autostrados ir Budapeštas geriau (nežinau dėl kitų didesnių miestų), tikrai primena Vakarų Europą.
            Paskutinis taisė PoDV; 2025.04.27, 09:34.

            Comment


              Tarp Balatono ir Vespremo
              Foto 2024.05
              Balatono pietinė pakrantė yra plokščia, o šiaurinė - kalnuota (iki 470 m virš jūros lygio). Vietinis keliukas Nr. 7312 kyla į viršų.
              Važiuojant iš priešingos pusės turėtų būti labai gražu, kai atsiveria Balatono platybės






              Mencsely. Kelio nuorodose yra nurodyta ir kryptis tiesiai. Smulkmena, bet maloni.
              Vengrijoje su sudėtingais vietovardžiais tokie dalykai palengvina gyvenimą


              Keturženklio vietinio keliuko danga be priekaištų




              Dvikalbis užrašas - vengriškai Nagyvázsony ir vokiškai Großwaschon


              Comment


                Už Nad'važonio (Nagyvázsony) - jau dviženklis krašto kelias Nr. 77 Tapolca - Vespremas (Veszprém)
                Kelio danga apgailėtina.




                Ruožas su nauja kelio danga




                Vėl žydintys aguonų laukai


                Dangų įvairovė




                Vespremo prieigos

                Comment


                  Vespremas (Veszprém) - 17-as pagal dydį Vengrijos miestas su 56 tūkst. gyventojų


                  Šį užrašą skaityti reikia iš dešinės į kairę. Miesto pavadinimas senuoju vengrų runų raštu (Székely–magyar rovásírás)
                  Gerai, kad vengrai naudoja lotynišką, o ne tautinę vengrišką abėcėlę


                  Kirtome miestą centrą. Rotušė (megyeháza)


                  1975 m. architekto István Márton suprojektuotas 19 aukštų gyvenamasis pastatas (H%C3%BAszemeletes_(Veszpr%C3%A9m) ). Jo aukštis - 64 metrai


                  Išvažiavimas iš miesto 8 keliu. Sukame į aplinkkelį link Djoro (Győr)


                  Išsukimas link Djoro yra vieno lygio žiedinėje sankryžoje.


                  Kryptys yra kelis kartus pakartotos


                  Comment


                    Krašto kelias Nr. 82 iš Vespremo į Djorą (Veszprém - Győr)
                    Foto 2024.05


                    Zirc






                    Sukame į šoninį keliuką link Kišbero (Kisbér)
                    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.27, 11:12.

                    Comment


                      Važiavimas vietiniais keliukais tarp 82 ir 13 krašto kelių.
                      Kelias Nr. 8217 Veszprémvarsány - Bakonybánk buvo pats blogiausias iš išbandytų Vengrijoje.
                      Danga itin nelygi ir provėžuota - tartum kelio pagrindą būtų kloję po kokios nors derliaus nuėmimo šventės šventimo.




                      Kryžkelėje sukame į rytus link Kišbero


                      Kelias Nr. 8218 Bakonybánk - Kisbér kur kas geresnis




                      Komárom-Esztergom komitato apskirties (járás) centriukas Kišberas (Kisbér)


                      Prie bažnyčios - paminklas Kišbero veislės žirgams

                      https://en.wikipedia.org/wiki/Kisber_(horse)

                      Sankryžų ženklinimo ypatumai




                      Orientuojantis turbūt aiškesnė "lenkiška" tvarka, kai sankryžoje rašomas ne atstumas, o kelio numeris.
                      Vengrijoje tik kur ne kur liko nuorodos su kilometražu, o ne kelio numeriai, dažniausia nuorodose į nuošalesnes vietoves, kai kelias išveis neturi dviženklio numerio

                      Comment


                        Kelias Nr.13 Kišberas (Kisbér) - Komárom
                        Foto 2024.05


                        Danga nekokia, tačiau gražiai žydi aguonos


                        13 kelias ir liko 13 kilometrų.
                        Skaičius 13 nesutrukdė, nieko blogo neatsitiko...


                        Kertamas greitkelis M-1 Budapeštas - Djoras - Viena


                        Ties Komáromu. Už Dunojaus - jau Slovakija, Komárrno (Révkomárom)


                        Dar pavažiuosime Vengrijoje apie 55 km
                        Sukame į senąjį kelią Nr. 1 Djoras -Budapeštas


                        Komáromo pervaža


                        Comment


                          Kelias tarp Komaromo ir Estergomo eina Dunojaus dešiniuoju krantu
                          Tačiau skubantiems geriau važiuoti Slovakijos krantu Komárno - Štúrovo.
                          Vengrijos krantu vedantis kelias eina per gyvenvietes, o vaizdingumo beveik nerasta - Dunojų užstoja krūmynai ir didžioji Europos upė kairėje šmėkšteli tik porą kartų.

                          Foto 2024.05

                          Kelias keičia keletą kartų numeraciją: 1- 10 - 117 - 11

                          Vėl aguonų laukai




                          Vien iš nedaugelio vietų kur matosi Dunojus


                          Vengrijos kelininkų autobusiukas






                          Sukame į Estergomą




                          Estergomas (Esztergom) pasitinka Europarlamento rinkiminiais plakatais


                          Mieste visur matosi puikioji Estergomo bazilika




                          Artėjame prie Dunojaus


                          Marijos Valerijos tiltas (Mária Valéria híd / Most Márie Valérie) tarp Vengrijos ir Slovakijos


                          Išvažiuojame iš Vengrijos

                          Comment


                            Po praėjusių metų pasivažinėjimo nuomonė apie Vengrijos kelius pablogėjo o apie Slovakijos - pagerėjo.
                            Grįždami namo nuvažiavome per Slovakiją apie 290 kilometrų įvairių kategorijų keliais - nuo greitkelių iki triženklių vietinių kelių.

                            Kelionė per Slovakiją užtruko 6 val į skaitant pusvalandžio kavos pertrauką gėrimą degalinėje pirmąkart rimčiau sustojus pervažiavus Vengriją, 40 min pietus koliboje ir 40 minučių užtrukusį lauktuvių apsipirkimą Banska Bystricoje.
                            O kelionės tikslas buvo jau Lenkijoje, pačiame Slovakijos pasienyje, nes ten didesnė nakvynių pasiūla ir pastebimai mažesnės kainos.

                            www.mapy.cz

                            Comment


                              Keletas Slovakijos kelių nuotraukų anonsui
                              Foto 2024.05






                              Comment


                                Slovakija.
                                Foto 2024.05
                                Slovakijoje iš karto už Dunojaus gyvena vien vengrai. 1920 m. per Trianono katastrofą Vengrija neteko daug vengrų gyvenamų žemių. Tuo metu Čekoslovakija turėjo gerus lobistus - prezidentą T.G. Masaryką ir užsienio reikalų ministrą E.Benešą, kurie turėjo įtaką Antantei. Vengrija buvo "nubausta už I pasaulinio karo sukėlimą" - jos siena buvo išvesta Dunojumi bei Ipolly (Ipel') upe - atsižvelgiant tik į Čekoslovakijos ūkinius interesus ir visiškai ignoruojant vengrų interesus.

                                Išvažiuojame iš Štúrovo / Párkány


                                Apie 40 km iki Demandicų (Deménd) visur yra vien dvikalbiai gyvenviečių užrašai






                                Tie kalnai už Ipoly / Ipel' upės- Vengrijoje


                                Kelio dangos šiame Slovakijos regione yra žymiai lygesnės nei Vengrijoje


                                Posūkis į Vengriją










                                Dvikalabis ir geležineklio stoties užrašas
















                                Demandice (Deménd). Už šio kaimo prasideda tikra Slovakija


                                Sankryža su krašto keliu Nr. 75 Nové Zámky - Šahy (vengr. Érsekújvár - Ipolyság)
                                Paskutinis taisė Romas; 2025.04.29, 18:03.

                                Comment


                                  Slovakija, foto 2024.05
                                  Toliau važiuojame triženkliu keliu Nr. 564


                                  Turbūt vienintelė matyta (ar į kadrą pakliuvusi) sena škoda


                                  Santovka. Čia jau nebėra vengriškų užrašų


                                  Triženklis kelias atrodo lygesnis nei dažnas mūsų "magistralinis" ar krašto kelias ar juo labiau dauguma Vengrijos dviženklių kelių




                                  Šita nuotrauka man pasirodė labai graži


                                  Levice .nemažas miestas (~ 38 tūkst. gyventojų), stabtelėjome degalinėje deglaų ir kavos.
                                  Į aną usę irgi važiavome pro Levicų miestą. Ieškant pilies likučių neverta gaišti laiko


                                  Sovakiško krypčių ženklinimo pavyzdys


                                  Centre viskas aiškiau. nesumalti kelių numeriai ir atstumai


                                  Išvažiavimas iš Levicų


                                  Gražu, kai šalia kelio važiuoja traukinys


                                  Pasisukioję patekome į krašto kią Nr. 76




                                  Tipinis čekoslovakiškas žymėjimas - kartu nurodyti ir kelio numeriai, ir atstumai


                                  Greičio ribojimas ant tilto


                                  Ties Hronský Beňadik patekome į greitkelįo R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica mazgą (exit'ą) Nr. 87
                                  Paskutinis taisė Romas; Vakar, 18:32. Priežastis: magistralinis kelias

                                  Comment


                                    Greitkelis (rýchlostná cesta)R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica.
                                    Iki Zvoleno greitkelis sutampa su europine trasas E58 Viena - Košice - Kišiniovas - Užhorodas - Rostovas prie Dono, o nuo Zvoleno iki Banska Bystricos - su keliu E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva - Gdanskas - Kaliningradas - Ryga - Ostrovas.
                                    Toje vietoje greitkelisėjo Hrono upės slėniu

                                    Foto 2024.05


                                    Mazgai numeruojami pagal kilometražą. Sekantis mazgas užrašomas mažomis raidėmis




                                    Kilometražas rašomas kas puskilometrį




                                    Mazgas Nr. 98 ties Žiar nad Hronom
                                    Krypčių ženklinimo eiliškumas.




                                    Comment


                                      Slovakiškas greitkelis už Žiar nad Hronom
                                      Foto 2024.05.

                                      Akustinė sienelė ar net visa siena


                                      Tiltas per Hroną


                                      Įspėjimas apie slidų kelią lyjant






                                      Išankstinis įspėjimas apie mums reikalingą išsukimą


                                      Mazgas Nr. 137 ties Hronská Breznica


                                      Nusukimas į kelią Nr. 51 link Banská Štiavnicos
                                      Nesupratau,ką reiškią priekyje perbrautas euras ir vinjetės užrašas "e-znamka". Turbūt tuo metu už dalį greitkelio nereikėjo mokėti


                                      Mums jau pažįstamas objektas - Koliba Štiavnická Anča


                                      Skanaus


                                      Sotus slovakiškas maistas

                                      Comment

                                      Working...
                                      X