Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kelias Nr. 59 Banská Bystrica - Ružomberok yra trasos E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva dalis
    Foto 2024.05
    Pakilimas į kalnus.
    Kelias eina upelių slėniais ir tarpekliais kurie yra Veľká Fatra (Didžiosios Fatros) ir Nízke Tatry (Žemųjų Tatrų) kalnų masyvų riba.


    Šviesoforas




    Jau pradeda matytis uolos








    Perėjoje (980 m) yra įsikūręs slidinėjimo kurortas Donovaly


    Medinės kalnų architektūros replika pėsčiųjų tilte


    Comment


      Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Banská Bystrica - Ružomberok
      Foto 2024.05
      Status ir smagus nusileidimas nuo perėjos


      Banská Bystricos ir Žilinos kraštų ribą


      Čia ne tik šviesoforas, bet ir rimtesnis kelio remontas








      Dar vienas šviesoforinis ruožas




      Ir dar vienas šviesoforas



      Visą 56 km atstumą per kalnus nuo Banská Bystricos centro iki Ružomberoko sankryžos su visais šviesoforais nuvažiavime per 1 val. 40 minučių

      Comment


        Slovakija - 2024.
        Slėnis Šiaurinėje Žemųjų Tatrų pusėje
        Foto 2024.05


        Europarlamento agitacinis plakatas su paminėtais migrantais


        Visiškai netoli garsieji Bešeniovos terminiai baseinai




        Ružomberok


        Sukame į 18 kelią (E50), kuris eina per visą Slovakijos teritorija iš rytų į vakarus




        Sukame link Lenkijos


        Comment


          Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Ružomberok - Dolný Kubín - Trstená
          Foto 2024.05
          Statomos autostrados D1 / E50 Poprad - Žilina estakada


          Įkalnėje kelio danga su provėžomis








          Dolný Kubín


          Comment


            Už Dolný Kubín senasis kelias Nr. 59 eina Oravos upės slėniu.
            Yra du aplinkkeliai (Oravský Podzámok ir Trstená) turintys greitkelio statusą R3, tačiau kol kas neapmokestinami.
            https://eznamka.sk/en/specified-road-sections/network
            https://eznamka.sk/sites/default/fil...dec_presah.pdf

            Foto 2024.05
            Greitkelio pradžia


            Greitkelis R3 yra 2 x 1 juostų, su dviejų lygių sankryžomis


            Vaizdas į Oravos pilį (Oravský hrad)



            Jau matosi Aukštieji Tatrai




            Greitkelio pabaiga


            Vėl senasis kelias




            Sekminių medis


            Tvrdošynas (Tvrdošín)


            Comment


              Už Tvrdošino - vėl greitkelio ruožas






              Trstenos aplinkkelyje nusukome dešinėn į 520 kelią link pasienio punkto Suchá Hora - Chochołów


              Slovakijos 520 kelias link Lenkijos Zakopanės regiono


              Artėjame prie Aukštųjų Tatrų




              Turbūt buvęs Slovakijos pasienio patikros punktas




              Slovakijos ir Lenkijos siena. Suchá Hora - Chochołów


              Aukštieji Tatrai nuo pasienio


              Žvilgsnis atgal į Slovakiją





              Pabaiga.
              Paskutinis taisė digital; 2025.05.09, 01:08. Priežastis: [img]

              Comment


                Galima pamatyt nuotraukose kaip slovakai pasikeitė šriftą. Dabar naudoja tipo Trans European Road Network ale "europinį" šriftą (trumpina į TERN), kuris neišplito už Austrijos ir Slovakijos ribų, nes turi trūkumų kaip serifų egzistavimas. Žodžiu, kitos šalys įsivertino kad jų šriftas geresnis. Pvz. Čekijos ar Vokietijos šriftas tikrai geriau atrodo. Lietuva ir toliau liko aklavietėje matydama, kad joks šriftas aiškiai neįsivyrauja Europoje ir tiesiog liekama prie to kas buvo.

                Senasis šriftas, galima ginčytis, toks net nejaukesnis už rusišką GOST, bet tai tiesiog pasenęs šriftas iš Čekoslovakijos laikų. Skaičiau senokai skyscrapercity forume apie kelius kad tą šriftą naudojo laikraščiams, ir komunistinė valdžia pagalvojo kad tiks ir keliams, nes pasirodė kaip "aiškus šriftas". Čekai kažkaip iš karto susiprotėjo pasikeisti šriftą dar po 1990 m., nukopijuojant nuo vokiečių, bet slovakai liko prie to kas buvo.

                Daugiau nelabai ką diskutuot apie Slovakiją. Man pasirodė juntamai skurdesnė Čekiją ir netgi tiesą sakant Lenkiją. Gal dėl tokios industrinės šalies atmosferos, V. Europos stiliaus Senamiestukų mažuose miesteliuose trūkumo kaip Čekijoje.
                Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 01:17.

                Comment


                  Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.

                  Comment


                    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                    Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.
                    Skaičiau, kad šriftas išskyrė šalį, kad tai Slovakija, dabar naudos kažkokį "neišsiskiriantį šriftą".

                    Aš pirmą kart į Slovakiją įvažiavau iš pietų pusės tai po Čekijos, Austrijos, Vengrijos šriftas pasirodė keistas, o Lenkijos vėl apynormalis. Tai matyt ir nejaučiu sentimentų, bet iš šiaurės pusės Slovakija jau šiek tiek tokia egzotika (Lietuvos atžvilgiu), nes pasibaigė ilga kelionė per Lenkiją, prasideda kalnai, kitokie miesteliai, kitokia atmosfera. Man kažkuo tie kraštai primena Pavilnio reginionio parko apylinkes, Rasų mikrorajoną, tik su labiau pietietišku klimatu Tik važiavau link Vengrijos Tokajaus, tai įvažiavimas į Slovakiją buvo nuo Žešuvo (Rzeszow). Visą dieną važiavome Rytų Lenkijos krašto keliu per Balstogę, Liubliną, Žešuvą iki Slovakijos.
                    Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 13:59.

                    Comment


                      CZ. Čekija - 2025.05
                      Šiemet gegužę pasivažinėjome po Čekiją apie 1300 km.
                      Buvome Silezijoje - Moravijoje ir Vakarų Bohemijoje. Bendras įspūdis apie kelius kiek geresnis nei prieš trejus metus (tada buvom Šiaurės Bohemijoje).

                      Kelių tinklas, kaip ir Lietuvoje, praktiškai nepasikeitė per kelis dešimtmečius, išskyrus keletą greitkelių atkarpų. Galima sėkmingai naudotis 1999 metų kelių atlasu
                      Labai gerai, kad lygios kelių dangos, nėra mašinų laužymo kalnelių.
                      Daugelyje gyvenviečių įvažiuojant yra stendai su rodomu greičiu ir, jei važiuoji greičiau, prašoma sumažinti greitį. Radarų buvo gal vienas ar du prieš pėsčiųjų perėjas tranzitiniame kelyje per gyvenvietę. Labiausiai nuviliantis buvo važiavimas Prahos aplinkeliu D0. Gera naujiena, kad nemažoje atkarpoje (~25 km) tiesama autostrada D6 Praha - Karlovy Vary.

                      Šiaip kelios Čekijos kelių nuotraukos anonsui


                      Rapsų žydėjimas - puikus metas keliauti


                      Tipiškos čekiškos krypčių nuorodos su sugrūstais kelių numeriais ir kilometražu


                      Autostrada. Čekijoje už autostradas reikia nusipirkti vinjetę. Tačiau yra ir neapmokesinamų atkarpų


                      Šiaip kelias į kalnus ir Lenkijos pasienį

                      Comment


                        Pasivažinėjimai Čekijos ir Lenkijos pasienyje Olomouco, Pardubicų ir Hradec Kralove kraštuose


                        Lenkijos - Čekijos sieną kirtome punkte Głuchołazy - Mikulovce


                        I eilės plentas Nr 44 (silnice I. třídy 44). Mikulovice - Jeseník - Šumperk - Mohelnice.
                        Tarp Lenkijos sienos ir Jeseniko


                        Už Šumperko




                        Nedidelis greitkelio ruožas. Tačiau čia vinjetė nera būtina


                        Kas keli šimtai metrų yra "kišenės maųšinos patraukimui į šoną
                        Atgrubnabiai Lietuvos kelių projektuotojai prieš siaurindami kelią A14 Molėtai - Utena galėtų pasimokyti gerosios praktikos iš čekų kolegų.




                        Suksime į 11-ą kelią

                        Comment


                          I eilės plentas Nr. 11 (silnice I. třídy 11) kažkada buvo ilgiausias Čekijoje - jie ėjo nuo Pordiebradų per Hrade Kralove - Žamberką - Šumperką - Opavą iki Ostravos ir tęsėsi Slovakijoje iki Svrčinoveco - Žilinos
                          Tarp Šumperko ir Červena Vodos


                          Čekiška užrašų kakafonija - kai norima sutalpinti ir atstumus, ir kelių numerius
                          Gerai, kad dabar prieš rimtesnes sankryžas dažnai būna išankstinės krypčių nuorodos


                          Įdomus staigių posūkių žymėjimas


                          Paprastas staigių posūkių žymėjimas








                          Červená Voda. Kelias Nr. 11 pasuka kairėn. Toliau važiavome vietiniais triženkliais keliukais

                          Comment


                            Dolní Lipka sankryža netoli Kralikų miesto ir Lenkijos sienos






                            Prie šios aikštelės yra pasienio su Lenkija punktas Mladkov-Petrovičky / Kamieńczyk






                            Šalia kelio teka pasienio upeliukas Červený potok , kuris ties šiuo tiltu įteka į pasienio upę Divoká Orlice (lenk. Dzika Orlica , vok. Wilde Adler)


                            Nuoroda į Lenkiją, kuri yra už Divoká Orlice / Dzika Orlica upės


                            Mūsų keliukas nutolsta nuo Lenkijos sienos


                            Hanička. Parkingas prie 1937-1938 m. Čekoslovakijos bunkerio

                            Comment


                              Triženklis Čekijos keliukas Nr. 319


                              Įdomus ir tvarus atitvarų sprendimas kelyje į slidinėjimo kurortą




                              Comment


                                Gražus laikas keliauti gegužę, kai viskas žydi
                                Foto 2025.05

                                Kelias Nr. 310 Rokytnice - Žamberk


                                Krypčių nuoroda prieš Jablonną




                                Nukertant kampą keliuku be numerio pirmą kartą teko susidurti ir su lopytu perlopytu keliu


                                Kai kur yra išlikę ir prieškarinio grindinio


                                Kelias Nr. 368 prieš Šumperką yra 2+1 juostų su papildoma juosta įkalnėje. Anksčiau tai buvo kelio Nr.11 Praha - Hradec Kralove - Ostrava atkarpa

                                Comment


                                  Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą? Matau du variantus. Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km. Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.

                                  Comment


                                    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
                                    Sveiki, gal galite patarti, kuriuo keliu geriausia vykti automobiliu į Budapeštą?
                                    Matau du variantus.
                                    Pirmas palei Krokuvą ir per Tatrus, 1200 km.
                                    Antras pro Katowice, Ostrava, Brno, Bratislavą. 1400 km., bet daugiau greitkelių. Ačiū.
                                    Yra dar vienas variantas - per Katovicų aglomeraciją, Bielsko- Bialą, kertant sieną ties Zwardoń / Skalite ir toliau nuo Žilinos - slovakiškomis autostradomis.


                                    Visi trys variantai skiriasi trukme apie pusvalandį - valandą, o degalų sąnaudos lekiant aplink autostradomis bus pastebimai didesnės.
                                    Apie 2-ą ir 3-ą maršrutus pernai rašiau šioje temoje ir Lenkijos kelių bei maršrutų temoje

                                    1) Vakarinis variantas per Ostravą- Bratislavą. Greičiausia ir brangiausias.
                                    Lenkijoje A1 Katovicų aglomeracijoje (nuo Katovicų oro uosto iki Bytomo) yra 15 km "rodeo" ruožas, kur greitis ribojamas iki 80 km/h. Jei ten prasidės rekonstrukcija, tai kelionės trukmė išaugs kelionės trukmė.
                                    Šio varianto trūkumas yra ir tai, kad teks pirkti tris vinjetes - čekišką, slovakišką ir vengrišką.

                                    2) Vidurinis maršrutas per Bielsko-Bialą, Žyviecą ir Žiliną
                                    Nuo Varšuvos iki Katovicų oro uosto važiuoti S7 ir ypač A1 vienas malonumas. Lenkijoje pernai jau nutiestas Katovicų aglomeracijos rytinis aplinkkelis S1 (nuo Katovicų oro uosto iki Tychy). Kai S1 bus pratęsta iki Bielsko-Bialos, šis variantas turėtų tapti labai patrauklus. Jei Vengrijoje toliau nevažinėsite, gali užtekti vien slovakiškos vinjetės.
                                    Toliau - šio varianto trūkumai:
                                    DK1 ruože nuo Tychy Bielsko-Bialos (iki sankryžos su S52 į Cieszyną/Tešiną) yra paprastas 2x2 su šviesoforais Pščynoje ir dar poroje miestų.
                                    Už Žyvieco iki sienos greitkelis yra 2x1 juostų. Ten dar yra rekonstruojamų ruožų su šviesoforais.
                                    Slovakijoe yra keli mokamos autostrados D3 ruožai, bet eismas ten ir 11 kelyje santykinai mažiau intensyvus.
                                    Šiuo maršrutu geriausia važiuoti tokiu metu, kai mažesnis eismas. Mes pernai Pietų Lenkijoje važiavome šeštadienį vakare ir nestrigome prie šviesoforų.

                                    2) Rytinis per Krokuvą ir Banska Bystricą. Trumpiausias ir pats vaizdingiausias maršrutas, nes eina per Tatrus. Tiems kas pirmenybę teikai autostradoms, šis variantas gali mažiau patikti.
                                    Greitkelis S7 Varšuva - Krokuva jau baigtas, bet dar nebaigtas Krokuvos aplinkkelio rytinis segmentas - reikia apvažiuoti Krokuvą iš vakarų naujuoju šiauriniu aplinkkeliu S52.
                                    "Zakopianka" iki Myslienicų yra DK7 2x2 , o paskui greitkelis S7 iki Rabka-Zdrój. Jei yra savaitgalio pradžia / pabaiga, tai ten labai išauga srautai į Zakopanę ir iš jos. Už S7/DK7/DK49 Rabka-Zdrój posūkio į Chyżne / Trstena yr paprastas kelias DK 7, o Slovakinoje - Nr. 59, bet esimas ten mažiau intensyvus.
                                    Slovakijoje yra keli greitkelio R3 ruožai, kol kas nemokami. Tarp Ružomberoko ir Banska Bystricos gali būti šviesoforinių remontuojamų ruožų.
                                    Perdaug neskubant galima išvis išvengti slovakiškų vinječių - greitkelyje R1 Banska Bystricoje 160-me exite reikia pasukti į senąjį 66-ą kelią iki Zvoleno. Kas neskuba, gali pavažiuoti 20 km kilometrų šalia greitkelio, prarasti 5-10 minučių ir sutaupyti 10-13 eurų.
                                    Ar pirkti vengrišką vinjetę - čia yra laisvas apsisprendimas - važiuoti 30 km greitkeliu M2 su vinjete, ar senuoju keliu Nr.2 nuo Váco iki Budapešto.
                                    Apibendrinant - kai nėra vienareikšmiškai aiškaus geriausio varianto, tai gal pabandyti važiuoti ten vienu keliu, o grįžti - kitu
                                    Paskutinis taisė Romas; 2025.07.04, 09:08. Priežastis: Nuoroda į kitą temą

                                    Comment


                                      Dar vienas pastebėjimas, Čekijoje praktiškai niekur nerasite žvyrkelių, asfaltuotų kelių tinklas labai tankus - labai gerai keliauti dviračiu. Kita kalba apie dviračiams pritaikytą infrastruktūrą, tai situacija tikrai tragiška miestuose.

                                      Comment


                                        Radek iš Youtube kanalo Autostrady Polska prieš mėnesį atnaujino Via Carpatia apažvalgą
                                        Via Carpatia - stan istniejący, budowa oraz plany w Polsce i pozostałych krajach
                                        Via Carpatia – dabartinė būklė, statybos ir planai Lenkijoje ir kitose šalyse

                                        Slovakijoje artimiausiu metu bus statomi greitkelio kategorijos Prešovo šiaurinis ir Košicų rytinis aplinkkeliai. Kada bus rekonstruojama apie 70 km ilgio atkarpa nuo Prešovo iki Lenkijos sienos ir kokia ji bus, kol kas nėra žinoma
                                        Vengrijoje visa Via Carpatia trasa nuo Slovakijos iki Rumunijos sienos eina esamomis autostradomis M3, M35 ir M4

                                        https://www.youtube.com/watch?v=oGiqjDtsPFI
                                        P.S Lenkų kalbos mokėti nebūtina. Galima įsijungti subtitrus ir pasirinkti automatinį jų vertimą į lietuvių ar anglų kalbą.

                                        Comment


                                          Kaip dėl vinječių? Labai reiktų info. Kur geriausia pirkti, kokios kainos? Slovakija, Čekija, Vengrija. Ačiū.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X