Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pateiktas atnaujinamų Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių projektas. Pagrindinės naujovės:

    - nebelieka rekomendacinių nuostatų dėl žalio mirksinčio signalo transporto priemonėms. Ateityje žalio mirksinčio transportui nebeliks visai;
    - numatyti trijų sekcijų dviračių šviesoforai. Jie galės būti įrengiami ir su mažais, 100 mm signalais. Gedimino prospekte tokie įrengti jau anksčiau kaip pavyzdys;
    - uždrausta įrengti šviesoforus už sankryžos (žymusis Konstitucijos prospekto atvejis su šviesoforu į kairę už sankryžos nebegalės būti pakartotas kur nors kitur);
    - numatyta, kad šviesoforai virš važiuojamosios dalies turi būti su baltais skydais dėl geresnio pastebimumo;
    - neleidžiama įrengti lentelių su žaliomis rodyklėmis;
    - atsisakius lentelių numatytas lankstesnis dešiniojo posūkio reguliavimas su papildoma sekcija:

    Dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis

    36. Jeigu sankryžoje yra ne daugiau kaip viena atskira dešiniojo posūkio juosta, atskirais atvejais gali būti svarbu numatyti papildomą žalio signalo laiką transporto priemonėms, sukančioms į dešinę. Papildomas laikas pridedamas prie pagrindinės krypties žalio signalo laiko, taip gaunamas ankstintasis arba vėlintasis dešinysis posūkis.

    37. Papildomą žalio signalo laiką dešiniajam posūkiui suteikia papildoma sekcija su žaliu rodyklės formos signalu tamsiame fone. Degant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui be rodyklių, kai papildomos sekcijos signalas išjungtas, posūkis į dešinę leidžiamas su dešinėje esančiu lygiagrečiu pėsčiųjų ir (arba) dviračių eismu. Degant papildomai sekcijai, dešiniojo posūkio eismo trajektoriją kertantiems eismo dalyviams (įskaitant pėsčiuosius ir dviratininkus) privalo degti raudonas signalas, išskyrus apsisukantį eismą iš dešinės sankryžos pusės (žr. Taisyklių 19 punktą).

    38. Ankstintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas įjungiamas degant raudonam šviesoforo signalui, prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui. Papildomos sekcijos signalas išjungiamas prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui, kad pagal papildomos sekcijos signalą važiavusios transporto priemonės prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui būtų pravažiavusios dešinėje pusėje esančią pėsčiųjų perėją ir (arba) dviračių pervažą. Prieš įjungiant pagrindinio šviesoforo žalią signalą, pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi degti tiek laiko, kad lygiagrečiai einantys pėstieji ir (arba) važiuojantys dviratininkai lengviau pasinaudotų pirmumo teise prieš sukančias į dešinę transporto priemones, kurios suka į dešinę pagal pagrindinio šviesoforo žalią signalą be rodyklių (turi būti užtikrinti Taisyklių 51 ir 58 punktų reikalavimai). Jeigu dešinėje sankryžos pusėje nėra nei pėsčiųjų perėjos, nei dviračių pervažos, pagrindinio šviesoforo žalias signalas gali būti įjungiamas iškart išjungus papildomos sekcijos signalą.

    39. Vėlintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas įjungiamas užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui. Užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui, papildomos sekcijos signalas įjungiamas ne iš karto, kad priešpriešinio eismo transporto priemonės, sukančios į kairę ir įvažiavusios į sankryžą, galėtų saugiai pabaigti manevrą į kairę, pasibaigus joms skirtam žalio signalo laikui. Jeigu leidžiant posūkį į dešinę pagal pagrindinio šviesoforo žalią signalą kartu nėra leidžiamas priešpriešinio eismo kairysis posūkis, papildomos sekcijos signalas gali būti įjungiamas iškart užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui.

    40. Dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis reguliuojamas papildoma sekcija su žalios rodyklės signalu tamsiame fone, kuri tvirtinama prie pagrindinio transporto šviesoforo (be rodyklių) žalio signalo sekcijos iš dešinės pusės.


    3 pav. Šviesoforas su papildoma sekcija į dešinę


    1 pav. Transporto judėjimo schema, kai judėjimo krypčiai dega žalias rodyklės signalas
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...8298567570d639
    Paskutinis taisė dsanto; 2019.06.03, 22:00.

    Comment


      Ačiū už informaciją.
      Lauksime kamščių padidėjimo 2020 metais

      Comment


        Kaip suprasti žaliai paryškintą vietą? Ką reiškia posūkis į dešinę leidžiamas su dešinėje esančiu lygiagrečiu pėsčiųjų ir (arba) dviračių eismu?

        Comment


          Parašė digital Rodyti pranešimą
          Kaip suprasti žaliai paryškintą vietą? Ką reiškia posūkis į dešinę leidžiamas su dešinėje esančiu lygiagrečiu pėsčiųjų ir (arba) dviračių eismu?
          Tai reiškia, kad leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus.

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
            Tai reiškia, kad leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus.
            O kodėl taip neaiškiai parašyta? Tamstos parašymas žymiai aiškesnis. Gal vertėtų nusiųsti komentarus projektui?

            Comment


              Trisekcijiniai dviračių šviesoforai galės (ar net privalės) būti įrengti prieš sankryžą? Kaip pvz. Olandijoje? Nesvarbu ar gatvėje, ar dviračių take, dviračių šviesoforas Olandijoje yra dažniausiai (o gal net visada) įrengiamas prieš sankryžą (kai pvz. pėsčiųjų šviesoforas visada už sankryžos).

              Comment


                Parašė digital Rodyti pranešimą
                O kodėl taip neaiškiai parašyta? Tamstos parašymas žymiai aiškesnis. Gal vertėtų nusiųsti komentarus projektui?
                Šviesoforų taisyklės skirtos eismo specialistams. Toks parašymas, kaip parašiau aš, netinka. Tiesiog parašiau paprastų eismo dalyvių kalba, kad būtų aiškiau

                Comment


                  Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                  Trisekcijiniai dviračių šviesoforai galės (ar net privalės) būti įrengti prieš sankryžą? Kaip pvz. Olandijoje? Nesvarbu ar gatvėje, ar dviračių take, dviračių šviesoforas Olandijoje yra dažniausiai (o gal net visada) įrengiamas prieš sankryžą (kai pvz. pėsčiųjų šviesoforas visada už sankryžos).
                  Taip. Šiaip ir dvisekcijiniai dviračių šviesoforai nuo 2012 m. pagal šviesoforų taisykles turėjo būti įrengiami prieš konfliktinę zoną. Vilniuje pristatė tų dviračių šviesoforų, reikia nereikia, ir dar už sankryžų. Dabar šviesoforų taisyklėse papildomai parašyta, kad taip įrengti draudžiama. Kol nėra rašoma, kad draudžiama, ne visi skaityti moka arba nenori skaityti.

                  Comment


                    Nežinau, ar buvo aptarinėta ši sankryža, bet parašysiu savo pastebėjimą. Kauno/Naugarduko g.
                    Sustojus antra arba trečia juosta prie stop linijos, kurios važiuoja tiesiai - tenka vadovautis tik pypsėjimais iš gale stovinčių vairuotojų.
                    Nes šviesoforo, rodančio važiuoti tiesiai paprasčiausiai nesimato nė pro kur. Viršutiniai jau atsiduria beveik virš mašinos stogo, o dešinėje esantis turėtų matytis pro keleivio langą, bet jis yra per aukštai, tad vėlgi atsiduria nematomoje zonoje.
                    Važiavimo kryptimi "tiesiai" šviesoforas turėtų būti šalia šviesoforo "į kairę", tada būtų tobula.
                    Ir dar - visi šviesoforai yra atsukti statmenai atramos ašiai, todėl tiesiogiai į vairuotojus nežiūri nė vienas.
                    P.S. Telefono kamera vaizdą ima platesniu kampu, todėl ne visiškai parodoma reali situacija.
                    Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2019.06.04, 11:24.

                    Comment


                      Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                      Nežinau, ar buvo aptarinėta ši sankryža, bet parašysiu savo pastebėjimą. Kauno/Naugarduko g.
                      Sustojus antra arba trečia juosta prie stop linijos, kurios važiuoja tiesiai - tenka vadovautis tik pypsėjimais iš gale stovinčių vairuotojų.
                      Nes šviesoforo, rodančio važiuoti tiesiai paprasčiausiai nesimato nė pro kur. Viršutiniai jau atsiduria beveik virš mašinos stogo, o dešinėje esantis turėtų matytis pro keleivio langą, bet jis yra per aukštai, tad vėlgi atsiduria nematomoje zonoje.
                      Važiavimo kryptimi "tiesiai" šviesoforas turėtų būti šalia šviesoforo "į kairę", tada būtų tobula.
                      Ir dar - visi šviesoforai yra atsukti statmenai atramos ašiai, todėl tiesiogiai į vairuotojus nežiūri nė vienas.
                      P.S. Telefono kamera vaizdą ima platesniu kampu, todėl ne visiškai parodoma reali situacija.
                      Iš principo nei projektuotojai, nei šviesoforų įrengėjai nepasirūpino, kad būtų užtikrinamas matomumas pirmiems prieš Stop liniją vairuotojams. Šviesoforų pasukimas į vairuotojus buvo numatytas dar 2012 m. Dabar Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės papildytos, kad projektuotojams ir įrengėjams būtų aišku, kad tikrai būtina pasukti šviesoforus. Papildytos vietos paryškintos:

                      14. Šviesoforai turi būti įrengti taip, kad būtų užtikrintas geras jų matomumas. Šalia važiuojamosios dalies įrengti transporto šviesoforai apie vertikalią ašį turi būti pasukti taip, kad jų signalus aiškiai matytų pirmieji prieš „Stop“ liniją stovintys vairuotojai iš bet kurios eismo juostos, kurios kryptį (-is) šie šviesoforai reguliuoja (1.13 pav.). Virš kelio važiuojamosios dalies šviesoforus galima palenkti į važiuojamąją dalį apie horizontalią ašį.


                      1.13 pav. Šviesoforų pasukimas kampu

                      Comment


                        Atnaujintos taisyklės įneša aiškumo. Dabar tikrai aišku, kad kai papildomos sekcijos signalas išjungtas, sukti dešinėn bus galima tik jei pagrindinis žalias signalas neturi rodyklių. Linkėjimai Vilniaus vodyteliams

                        Reikalavimas dėl skydų virš važiuojamosios dalies absurdiškas. Jau dabar šviesoforai kabinami virš kiekvienos eismo juostos ir plieskia taip, kad nepastebėti jų neįmanoma ir jautiesi lyg lenktynių trasoje, tai negana to jie bus dar labiau išryškinti.

                        Comment


                          Tada turiu pasidžiaugt dėl Kauno, kad nauji dalykai čia geriau standartizuoti nei Vilniuje. Apšvietimo stulpai dažomi tamsiai, kad ne taip matytųsi rūdys, nauji stulpai turbūt dėl to irgi statomi tamsūs, kad nebūtų spalvų maišalynės. Šviesoforų gembių standartas taip pat visur vienodas. Čia įspūdžiai grynai iš dashcam video iš Vilniaus, bei realios patirtys Kaune. Dar turiu vilties, kad Vilnius pasitemps per apšvietimo stulpų modernizaciją. Su šviesoforais lieka truputį katastrofa, kol nepradės bent kaunietiškų standartų taikyti šviesoforams

                          Anksčiau man atrodydavo, kad Vilnius daug geriau standartizuotas ir šiaip tvarkingesnis miestas, dabar nuo kažkur 2018 m. vidurio pradeda kilt kitokių minčių.

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Pateiktas atnaujinamų Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių projektas. Pagrindinės naujovės:

                            - nebelieka rekomendacinių nuostatų dėl žalio mirksinčio signalo transporto priemonėms. Ateityje žalio mirksinčio transportui nebeliks visai;
                            Labai džiugu dėl šitos naujienos.
                            AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                            Comment


                              Panašu kad ištrintas mano paskutinis pranešimas, nėra nei pėdsako. Tad paklausiu dar kartą, ar kas gali paaiškinti
                              - uždrausta įrengti šviesoforus už sankryžos...
                              Čia kalba eina apie automobilių šviesoforus? Jei taip, tai kuo yra blogi tie šviesoforai už sankryžos?

                              Papildyta:
                              Dar įdomu dėl mirksinčio žalio signalo, vietoj jo yra numatytas ilgesnis geltono signalo laikas, ar turėsime be perspėjimo akimirksniu stabdyti?

                              Comment


                                Parašė drulia Rodyti pranešimą
                                Čia kalba eina apie automobilių šviesoforus? Jei taip, tai kuo yra blogi tie šviesoforai už sankryžos?
                                Atsakysiu forumo kalba: vodyteliai trugdo kegliams pereit gatve.

                                Comment


                                  [QUOTE=drulia;n1726580]
                                  Čia kalba eina apie automobilių šviesoforus? Jei taip, tai kuo yra blogi tie šviesoforai už sankryžos?

                                  Esu turėjęs 2 situacijas tokias:
                                  1. sukau į kairę ir prieš mane važiuojanti teta pervažiavus sankryžą sustojo prie raudono, kuris buvo priešpriešai tiesiai. Pypynau aš ir kiti, ji nesuprato mūsų ir stovėjo, kol neužsidegė ten žalias.
                                  2. situacija tokia pati tik jau su vodytelium su stažu.


                                  Comment


                                    Parašė drulia Rodyti pranešimą
                                    Papildyta:
                                    Dar įdomu dėl mirksinčio žalio signalo, vietoj jo yra numatytas ilgesnis geltono signalo laikas, ar turėsime be perspėjimo akimirksniu stabdyti?
                                    Mano nuomone, geriau, kai visur vienodai yra trys signalai žalia, geltona, raudona, negu keturi (žalia, žalia mirksinti, geltona, raudona) iš kurių žalias mirksintis neaiškus, vienoj sankryžoj 10 sek mirksi, kitoj 3 sek. Taip ir neaišku per žalia mirksinčia gali važiuoti ar ne.
                                    AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                                    Comment


                                      Lauksime, kada bus naikinamas "perteklinis" ir "nesaugus" geltonas šviesoforo signalas
                                      Beje, kažkada vos ne Stalino laikais buvo ir toks variantas.

                                      Comment


                                        Kiek teko keliaut Vakarų Europoje, tai ten nėra žalio mirksinčio, o tas, kad vienur mirksi 3 sek., kitur 10 sek. tikrai nesąmonė, nes niekados nežinai kaip prieš tave važiuojantis nuspres ar lėks per mirksiantį geltoną ar stabdys.

                                        Comment


                                          Supratau, dėkoju už atsakymus. Aišku dabar kodėl kai kuriose naujose sankryžose privalu sustoti 10m nuo stop linijos, nes kitaip nematai tiesiog šviesoforo.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X